Reviews over Belvilla

Pagina 4 van 7 met 698 resultaten

op 8 juli 2020 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: mei 2020

Er gaat iets fout, Corona. Ineens is Belvilla niet meer bereikbaar. Niet telefonisch, niet per mail. Schandalig hoe omgesprongen wordt met consumentenbelangen!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: april 2020

Niet kunnen gaan door Lockdown, nu nog steeds geen geld terug kunnen krijgen, wel belofte voor vouchers gedaan maar wij willen gewoon ons geld terug! Ondanks proberen te bellen met ellenlange wachttijden is het bijna onmogelijk in contact te komen met deze partij! Aangezien ook de mails niet worden beantwoord! Belachelijk! Hoe nu verder??? ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 5 juli 2020 bestemming: Duitsland / St Georgen, reisperiode: juli 2020

Wij hadden een verblijf geboekt in St Georgen in Duitsland. Wegens opname in het ziekenhuis hebben wij het verblijf geannuleerd de week voor het vertrek.Telefonisch was Belvilla (Natuurhuisje.be) niet te bereiken en op onze mail werd geantwoord dat het wegens de coronacrisis niet mogelijk was om te antwoorden(binnen de 8 dagen). Belvilla heeft het zelfs nagelaten om de eigenaar in te lichten over de annulatie; dit hebben wijzelf uit beleefdheid gedaan.Onze centen zijn we natuurlijk kwijt, maar waar zijn ze naartoe en is de eigenaar betaald? Nu krijgen we de vraag van partner Natuurhuisje een beoordeling te schrijven over ons verblijf waar we nooit geweest zijn! Is er dan geen communicatie tussen de partners van éénzelfde bedrijf? Onze reactie op de website Belvilla klantenservice was na enkele minuten verwijderd, waarom?
Voor ons is het duidelijk: geen Belvilla meer!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Olonzac, reisperiode: april 2020

Vakantie geannuleerd omwille van COVID-19, zouden een voucher geven voor de betaalde waarde (+€50), dit komt niet in orde, zijn NIET telefonisch bereikbaar, antwoorden (ondertussen na 2 maanden met de nodige reminders) NIET op mails.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: België / Maria-Aalter, reisperiode: juni 2020

Wegens COVID19 werd onze buitenlandse reis geannuleerd en gingen we op zoek naar een vakantiebestemming in eigen land. Onze "dichtst-bij-huis" vakantie ooit brachten we door in "het mooiste" vakantiehuis ooit. Gewoonweg een huis om "U" tegen te zeggen.Heerlijk , kraaknet huis met een prachtig interieur op een mooie locatie !

  • Algemeen 10
op 3 juli 2020 bestemming: België / Gent, reisperiode: juni 2020

Wij hadden voorschot betaald voor een verblijf in Spa en zonder betalingsverzoek werd de reis geannulleerd. Weten zeker nog niet wat nu zal gebeuren. Uitstap van de dochter zonder reden geannulleerd en geld nog niet terug gehad. Wegblijven van Belvilla !

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Wij hadden naar jaarlijkse gewoonte een reis geboekt met gans de familie (13 personen ). Onze reis zou doorgaan eind juli 2020 met drie overnachtingen in de Ardennen.Evenwel heeft men bij Belvilla deze reis geannuleerd omdat de aanbetaling voor het tweede gedeelte niet tijdig werd gestort.Reden hiervoor is dat ik ,gezien de onzekere coronatijden , hun mailtje afwacht om de storting te voltooien .De drie verwittigingsmails die zij beweren te hebben verstuurd zijn niet in mijn mailbox terecht gekomen met als gevolg dat men zonder meer de reis heeft geannuleerd zonder dit te laten weten .Toen ik zondag 27 juni zelf eens ging kijken naar een stand van zaken zag ik dat er een bedrag van nagenoeg 150 euro te betalen was .......Ik heb deze betaald en na de betaling werd de reservering spontaan geannuleerd .Ik heb hemel en aarde bewogen om contact te krijgen met Belvila en heb dan maar twee mails verstuurd met de vraag waarom de reis werd geannuleerd ....Tweemaal kwam er een "automatisch gegenereerde mail " vanuit Belvilla nu wel in mijn mailbox terecht ...evenwel zonder een antwoord op mijn vraag.
Enkele dagen later dan nog eens telefonisch contact gezocht en na een klein half uurtje geduld eindelijk iemand aan de lijn .Op mijn vraag waarom de reis werd geannuleerd kreeg ik het antwoord dat er te laat werd betaald.......en dus het "systeem" dan automatisch de reis annuleert. Centjes kwijt (600 euro ) en geen vakantie met de kinderen en de kleinkinderen .
BEDANKT BELVILLA voor de spontane voucher van 50 euro zal ik zeker niet bij jullie gaan gebruiken .

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juli 2020

Eerste keer geboekt met Belvilla maar nooit meer!!!. Ze zijn bijna niet bereikbaar, je dient gemiddeld geduld te hebben van meer dan een uur wachttijd. En als je dan eindelijk contact hebt, dan is de receptie niet bevoegd om je te helpen. Ze beloven dat je terug gebeld wordt maar dat is niet zo. Als gaat via automatische mail. Wij hebben een automatische mail ontvangen dat ivm Corona de betalingstermijn was opgeschort naar 26 juni. Uiteindelijk hebben wij 23 juni betaald. Omdat wij geen reisbescheiden ontvingen ging ik eens inloggen. Bleek dat belvilla de Reis geannuleerd heeft op 18 juni, zonder ons te informeren, ivm te laat betalen. Dus de opschorting van 26 juni was blijkbaar niet verwerkt. Tot op heden na meerdere poging nog steeds geen oplossing van Belvilla. Ze hebben onterecht geannuleerd maar maken van hun probleem ons probleem. Schandalig

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: mei 2020

Waardeloos contact gewoon geen! Ivm corona gevraagd hoe dit zit. Deadline vervolg betaling maar 1 dag voor aflopen om te kunnen annuleren gecacelled. Dag erna telefoon heel slim ! Antwoord hoe nu verder... ja had u maar niet moeten annuleren... Aanbetaling weg grote mond erachterna succes!

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Nederland / Eede, reisperiode: april 2020

Door corona kon de reis niet doorgaan, begrijpelijk. De afhandeling van Belvilla hiervan was meer dan ondermaats. Zeer moeilijk bereikbaar, belofte om waarborg van € 250,00 terug te storten op 7 April, tot op heden nog niets ontvangen. Na vele pogingen telefoniscg binnen, nodige werd gedaan. Eeen week later was de boeking al weer geannuleerd, waarom??? Weer na een moeizaam telefonisch contact was boeking opnieuw weer in orde. Een week later was ze weer geannuleerd. Borg nog steeds niet teruggestort en een extra kortring waar we recht op hadden werd niet toegekend. Tot mijn verbazing zie ik op account een drietal reserveringen. Dit laten weten met als gevolg dat de reservering die ten onrechte was, is weggenomen en ja opnieuw onze eerdere boeking voor de derde maal geannuleerd. Belofte van terugbetaling borg niet in orde, inbreng van bedrag via voucher verdwenen. Dit geeft enorme frustratie , je voelt je misbruikt door de machtspositie die ze hebben. Zij hebben het geld al op de rekening en als klant moet je braafjes in de lijn lopen. Ik ga dit via een consumentenbond laten bekijken en hopelijk is er een juridische mogelijkheid om mijn gelijk en recht te halen.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juli 2020

Twee maanden geleden een vakantiehuis in de Ardennen geboekt. Deze is nu, twee weken voor aanvang, vanwege een 'storing in het reserveringssysteem' geannuleerd. Los van dat dit een erg moeilijk te geloven verhaal is (een reserveringssysteem is de kern van deze organisatie) is Belvilla dus geen betrouwbare organisatie. Nog vreemder is dat de annulering zonder enige vorm van tegemoetkoming is gedaan, terwijl als je zelf annuleert hier kosten aan zijn verbonden. De arrogantie van grote (reis-)organisaties. Aangezien op zo'n korte tijd geen alternatief meer te vinden is, moet ik mijn vakantie dus doorbrengen in eigen huis. Bedankt Belvilla!

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: mei 2020

Door al de heisa rond Covid-19 hebben we onze reis in mei geannuleerd. Tot daar ging alles goed maar dan begon de ellende.
Na meerdere telefoons en mails had ik te horen gekregen dat ik mijn voorschot (zo'n € 600 verminderd met de annuleringskost) zou terugkrijgen. Na meer dan een maand niets meer vernomen te hebben, opnieuw gebeld. Na lang proberen toch binnengeraakt en opnieuw werd mij bestigd dat ik op de restitutielijst sta voor terugbetaling. Nu spreken we over de periode april-mei. Sinds begin juni krijgen we regelmatig vouchers toegestuurd via mail en met als klap op de vuurpijl ook een enquête of we tevreden waren over de communicatie tussen Belvilla en de klant. Je moet maar durven hoor. Ik las van iemand dat wij, gedupeerden, ons zouden moeten verenigen. Wel, als er zo'n initiatief genomen wordt dan sluit ik mij aan. Voor mij nooit meer Belvilla.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Nederland / Cadzand, reisperiode: oktober 2020

Corona voucher werkte niet;
Hierover 3 keer geprobeerd te bellen; derde keer 1 uur en 10 minuten gehangen.
Ondertussen werd ik herhaaldelijk gemaild met: betaal je boeking, anders verloopt deze.
Dit wilde ik met de corona voucher doen, maar die werkte niet. Dus bij Belvilla zou een 'senior' het oppakken. Ik had gezegd voor volledige bedrag (nieuwe boeking was minder duur dan de nieuwe boeking).
Boeken ze voor 10% van het bedrag.
Krijg weer herinneringsmails met: betaal het bedrag, anders annuleren wij uw boeking.
Weer de klantenservice bellen.

Wat een amateurs! Voor zoiets simpels als betalen, uren aan de lijn gehangen en dan nog niet eens in één keer goed. Dat het druk is door corona begrijp ik, maar je kunt ook extra bezetting regelen met studenten o.i.d. om door deze drukte heen te komen.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Nederland / Hoenderloo, reisperiode: juni 2020

In lijn met andere lotgenoten is mijn poging tot annuleren al maanden kansloos geweest. Inmiddels is het weekend geweest en heb ik nog geen geld terug gekregen. Echt een schande.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: , reisperiode: augustus 2020

Belvilla heeft een dramatische bereikbaarheid. Super slecht!

  • Algemeen 4
op 29 juni 2020 bestemming: Nederland / Rijssen, reisperiode: december 2019

Nooit gedacht dit bij een organisatie als Belvilla mee te maken. Heb sinds 2 maanden geleden meerdere keren contact gezocht via mail en geprobeerd via telefoon contact te krijgen maar krijg totaal niemand te pakken of enkele reactie !!! Echt niet normaal !! Schofterig

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2019

Ik probeer al vanaf 28 april j.l.(vrijwel dagelijks)telefonisch of digitaal contact te zoeken met belvilla over een gecancelde boeking en terugbetaling van de aanbetaling. Tot heden zonder resultaat met als klap op de vuurpijl dat ze vandaag niet bereikbaar zijn. Mogelijk dat deze "review" wel reactie oplevert. Ik houd jullie op de hoogte.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Wij huurden een vakantiehuis in juli bij belvilla voor meer dan 30 personen. Uiteraard kan deze vakantie niet doorgaan door de coronamaatregelen.
Wij kunnen echter al maanden niemand van belvilla bereiken. Op mails wordt niet geantwoord, en aan de telefoon hangen we urenlang aan een wachtrij vast.
Twee weken geleden kregen we bericht dat onze boeking geannuleerd is, en we het voorschot (van meer dan 600 euro!) niet zullen terugkrijgen.
We kunnen belvilla op geen enkele manier bereiken hierover.
Zeer slechte klantenservice!

  • Algemeen 1
op 27 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Bages, reisperiode: augustus 2020

Ik probeer al sinds maart de huur van een geboekt appartement te annuleren. Belvilla reageert alleen met geautomatiseerde inhoudsloze berichten of met geautomatiseerde betaalverzoeken met de smoes dat ze vanwege corona “niet eerder konden reageren”. Lekkere manier om de periode voor kosteloze annulering te laten verstrijken. Ik merk hier dat ik niet de enige ben met dit probleem. Waardeloos! Bezin me op juridische stappen om mijn aanbetaling terug te krijgen als een fatsoenlijke reactie nog veel langer uitblijft.

  • Algemeen 1
op 27 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Oberhofen, reisperiode: juli 2020

Wij zouden op 25-7-2020 naar deze bestemming gaan. Vanwege alle onzekerheden door Corona, heb ik via de website van Belvilla de boeking geannuleerd. Ontvangst is door hun via e-mail bevestigd. Er zou binnen 8 werkdagen gereageerd worden. Ik moet volgens hun voorwaarden dus 10% annuleringskosten betalen. Dat vind ik prima. Pas op 5-6-2020 komt er een keer een creditnota voor een verkeerd bedrag. Totaal uit de luchtgegrepen. Op 9-6-2020 heb ik dus maar weer hierop gereageerd, met de goede berekening van de annuleringskosten en het bedrag, dat ik moet terugkrijgen (wat je niet krijgt omdat ze je een voucher in je maag splitsen of je moet 12 maanden wachten). Ik wil geen voucher, want ik heb gewoon recht op teruggave van mijn aanbetaling minus de 10% annuleringskosten. De Het is nu 27-6-2020 en Belvilla zwijgt - behalve de geautomatiseerde e-mail dat ze binnen 8 werkdagen reageren - in alle talen. Diverse e-mails gestuurd, maar Belvilla zwijgt nog steeds. Wat een slecht bedrijf. Boek hier dus niet, want van klantenservice hebben ze nog nooit gehoord en het zijn dieven.

  • Algemeen 1
op 27 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Frontenay sur Dive, reisperiode: juli 2020

Waardeloos. Helaas heb ik onze vakantie moeten annuleren ( niet corona gerelateerd) medio mei.
Ik vraag wat de annuleringskosten zijn zodat dit verrekend kan worden met de aanbetaling. Ik krijg enkel standaard e-mails en betalingsherinneringen. Inmiddels dezelfde vakantie VIJF maal geannuleerd. Telefonisch onbereikbaar , een uur in de wacht gehangen en toen heb ik het opgegeven. Belvilla heeft sinds mei de tijd gehad om het vakantiehuis opnieuw op hun site te zetten en zo de kosten te beperken. Maar ze doen helemaal niks. Alleen geautomatiseerde mailtjes sturen. Jammer dat ik nog 1 punt moet geven. Belvilla is waardeloos.

  • Algemeen 1
op 27 juni 2020 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: september 2020

Belvilla is totaal onbereikbaar. In het online verkoopteam zitten genoeg mensen, maar die kunnen alleen helpen met boekingen. Misschien moeten jullie de boekingen stopzetten en misschien eerst alle mensen helpen voordat je nieuwe boekingen aanneemt, want jullie kunnen het blijkbaar niet aan.

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Nederland / egmond, reisperiode: augustus 2020

Ze zijn gewoon niet te bereiken!!! Heb betaald 915 euro maar krijg steeds mail dat ik moet betalen....kan niet mailen of bellen..gewoon geen reactie.

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

Drama organisatie. We zijn al vanaf april bezig om de geboekte reis van mei te annuleren. Nog nergens heeft Belvilla op gereageerd, alleen een standaard mailtje blabla. Zelfs de huisverhuurdster heeft het geprobeerd, maar nul rekest.

We wachten het nog even af en anders gaan we stappen ondernemen tegen deze organisatie, wat meer mensen zouden moeten doen.

Dan maar laten voelen hoe ze met klanten omgaan.

Nooit meer, waardeloos!!!

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Duitsland / Bollendorf, reisperiode: april 2020

Vakantie geannuleerd door Belvilla door covid-19. Wat ik begrijp. Al maanden mailen, telefoneren, messenger, niets help om mijn beloofde voucher te krijgen. Mijn zomervakantie met TUI is ook geannuleerd en had zonder erachter te moeten vragen op 24 uur mijn voucher...waarom kan Belvilla dit niet. Moeten we binnenkort in de krant lezen dat ze failliet zijn en weg met iedereen zijn geld.??? En er zijn honderden mensen die op hun voucher wachten. Nooit meer Belvilla, echt nooit meer. Dieven en oplichters zijn het !!!!

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juni 2020

Heb op 18/03/20 ons weekje Duitsland geannuleerd o.a. ivm met het Corona-virus, was geen enkel probleem binnen 1 uur alle annuleringspapieren incl creditnota voor € 251,00 en dat bedrag zou binnen 2 a 3 dagen weer op mijn rekening staan. Is nu juni en ben nog steeds in afwachting van het bedrag. Belvilla is niet te bereiken, vanaf half april met een grote regelmatig geprobeerd maar je hangt zomaar 2 uur in de wacht. Zou graag met meerdere mensen in contact komen om gezamenlijk een advocaat in de arm te nemen want wat Belvilla doet is gewoon oplichting.

  • Algemeen 1
op 25 juni 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020

BOEK NOOIT BIJ BELVILLA!!!

Vakantie geboekt bij Belvilla, met de Corona uitbraak in maart contact gezocht, maar op geen enkele manier te bereiken. Telefoon wordt niet opgenomen, zelf de telefoon gaat niet eens over. Meerdere mails gestuurd, geen reactie!!
Nu krijg ik een mail dat mijn vakantie geannuleerd is, of ik nog 50,00 euro wil betalen?! En ook krijg ik een voucher van 50,00 euro op mijn mail.... BELACHELIJK! Ik heb een groot gedeelte aanbetaald en ja, dit was zeker meer dan 50 euro.

BOEK NOOIT BIJ BELVILLA, WIJ DACHTEN... EEN GOED BETROUWBAAR BEDRIJF?! DAAR KOMEN WIJ ZEKER VAN TERUG.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juni 2020

Malafide club. Zelfs maanden na COVID-19 totaal onbereikbaar. Niet via telefoon, mail of andere sociale media. Wel reissom vorderen, reis annuleren en vervolgens niets. NOOIT MEER!!! Gelukkig merendeel van reissom via PayPal terug kunnen vorderen.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Nederland / Zelhem, reisperiode: juni 2019

4 dagen voor aanvang wordt het geboekte vakantiehuis gecancelde zonder opgaaf van redenen. Er wordt geen refund gegeven, wel een voucher beloofd. Het huis staat wel weer te huur met dezelfde data.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: België / Marche en famenne, reisperiode: mei 2020

Reis kon niet doorgaan vanwege corona ( Belgie is gesloten) Belvilla onbereikbaar voor hulp wat te doen en restant bedrag niet betaald. Nu stelt Belvilla dat wij vrijwillig de reis geannuleerd hebben door het restant bedrag niet te betalen. Schandalig deze opstelling.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: mei 2020

We hebben een vakantiewoning geboekt in 2019 en een aanbetaling gedaan. Door de corona-crisis heb ik de boeking moeten annuleren. Op mijn annulering is niet gereageerd, alleen met het dwingende verzoek ( tot 2 maal ) om het restantbedrag te voldoen. Vervolgens kreeg ik een verwarrende mail over een foutieve toezegging inzake een terugbetaling van de gedane aanbetaling? Daarna nooit meer iets vernomen. Ook de vele pogingen om telefonisch contact te krijgen blijven zonder resultaat. De telefoon wordt gewoon niet opgenomen. Een voucher heb ik nooit ontvangen. Deze organisatie is onbereikbaar voor klanten.
Een hele slechte zaak!

  • Algemeen 1
op 21 juni 2020 bestemming: Nederland / Vrouwenpolder, reisperiode: januari 2020

Belvilla is oplichterij. Als verhuurder ontvangen we net als gasten niet waar we recht op hebben. Ze stelen van zowel gasten als eigenaren van vakantiewoningen

  • Algemeen 1
op 21 juni 2020 bestemming: Frankrijk / VAR, reisperiode: juli 2020

Mensen, doe politie aangifte tegen Belvilla. Dan wordt het een strafzaak tegen de directie van Belvilla en OYO Nederland

  • Algemeen 1
op 20 juni 2020 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: juli 2020

Slechtste service ooit; Denemarken is dicht tot augustus door COVID..... Dus de reis kan zeker niet doorgaan. Of terwijl Belvilla moet zelf de reis cancelen en kan zeker niet meer de rest van de reissom vorderen als ze dat weten. Dus ik dacht die annuleren de reis ivm Corona en geven een voucher of zoiets. Als ze niets zouden geven ook prima; dan dekt mijn annuleringsverzekering de pijn. MAAR wat doet dat stelletje; gewoon zo genaamd de reis door laten gaan en volledige betaling eisen. Omdat ik niet betaalde: annuleerden ze zelf de reis voor mij. Hierdoor betaalt mijn reisverzekering de schade niet. Als ze even met mij geschakeld hadden was alles geregeld. Maar dit stelletje oplichtster neemt geen telefoon meer op, beantwoord al maanden geen mails. Slechtste service ooit.

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

Niet kunnen gaan owv Covid 19, echter GEEN support, GEEN gehoor en een boeking voor 2020 plots 20% duurder en de eis om volledige (eerder gecancelde reis) te betalen... Verder totaal geen medewerking en inderdaad een policy waar bewust geen telefoon wordt opgenomen en waarbij op mails geen correcte antwoorden volgen...

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020

Eerder een huis geboekt door Belvilla. De reis was niet mogelijk omwille van corona. Geen geld terug, enkel een voucher via e-mail. Nu proberen we opnieuw te boeken met die voucher. Krijgen enkel een melding dat die voucher niet geldig is. Geen hulp per telefoon, zelfs na 1.5u wachten. Geen antwoorden per e-mail van info@belvilla.be. Volgens mij is Belvilla momentaan druk bezig met ons geld elders te besteden.

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Italië / Italie, reisperiode: juli 2020

Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, reageren niet op mail en links voor omboeking vanwege Corona werkten niet. Via chatfunctie kon een medewerker niet verder helpen en verwees weer naar het onbereikbare telefoonnummer. Onze reis is door Belvilla hierdoor automatisch geannuleerd maar hierbij moeten we wel het gehele reisbedrag nog steeds voldoen. Link om dit te betalen zal wel werken maar ga ik niet doen. Word juridische kwestie. Ik raad iedereen aan NIET BOEKEN BIJ BELVILLA!!!!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Nederland / Zelhem, reisperiode: juni 2019

We worden door eigenaar gevraagd te annuleren omdat we niet voldoen aan de corona eisen. 3 mensen, huis met 3 2 persoonsslaapkamers. De keuken zouden we geen 1.5 m afstand kunnen houden! Tja! Belvilla geeft de eigenaar geen uitsluitsel en nu moeten wij het huis annuleren, waar gaat dit over?????
Belvilla reageert zoals bekend niet op contactpogingen per telefoon. Waar blijft het beleid voor verhuurder en voor huurders??? Inzake corona annulering van huizen die NIET CORONAPROOF zijn!
Ga er iets aan doen BELVILLA!

  • Algemeen 3
op 17 juni 2020 bestemming: Nederland / geleen, reisperiode: oktober 2020

Na anderhalf uur wachten aan de telefoon kreeg ik een vriendelijke meneer aan de lijn. Deze heeft mij toen vlot en goed geholpen. Boeking geannuleerd. omgezet naar nieuwe boeking en aanbetaling omgezet. Klaar voor vakantie in eigen land.
een 6 ipv 9 omdat wachten wel heeeeel lang duurt.

  • Algemeen 6
op 17 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

All risk verzekering genomen en vlak voor de corona crisis geannuleerd. Tot op heden enkel een voucher van 300euro gekregen terwijl ik al 575eur betaald had. Geen gehoor via mail, telefoon, Bestaat Belvilla nog? Intussen onderneem ik stappen om gezamelijke klacht neer te leggen via TestAankoop.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: België / Zuid, reisperiode: mei 2019

DIEVEN! Ze hebben 700 euro van mij gepikt!!!DIEVEN ZYN HET

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: België / ardennen, reisperiode: mei 2020

Een jaar geleden weekje vakantie in de ardennen geboekt voor 9 personen zoals ieder jaar via belvilla omdat we er zeer tevreden van waren.Voorschot en eindsaldo betaald.1295 euro.Verblijfsticket gekregen.Door de coronacrisis geannulleerd door belvilla en vrij snel een voucher gekregen van 1204 euro.Via een mail die wij van belvilla vernamen wij dat ze datzelfde huis in optie voor ons hielden voor zelfde periode volgend jaar.Tot zover alles prima buiten het voucherbedrag.Wij hebben dan opnieuw dezelfde woning geboekt voor volgend jaar en dan begint het.Zou betaald worden via de voucher maar wij bleven aanmaningen tot betaling krijgen wat we niet gedaan hebben.Gevolg geannuleerd door belvilla.Nu beweren ze dat wij de 2de betaling nooit hebben gedaan.Telefonisch niet te bereiken,op mails krijg je enkel automatische mails terug.Gewoon SCHANDALIG! Nooit meer

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: België / Middelkerke, reisperiode: juni 2020

In januari een weekend geboekt met vrienden voor een weekend aan de Belgische kust.
Grenzen zijn vanaf 15 juni weer open maar wij hadden net het weekend voor de opening van de grenzen.
Op de website staat dat ze uiterlijk 3 dagen voor aanvang doorgeven of de reis wordt geannuleerd.
Ik wilde hier niet op wachten en ben zelf contact gaan zoeken met Belvilla.
Poging 1; 1 uur in de wacht, opgegeven
Poging 2, 1.5 uur in de wacht, opgegeven
Poging 3; contact met contactpersoon van de villa gezocht, kon mij helaas niet verder heldpen
Poging 4; 2 uur in de wacht, verbinding verbroken, gelukkig werd ik wel teruggebeld.
(alle mailtjes zijn in de pogingen buiten beschouwing gelaten).

Op zich is mijn probleem redelijk opgelost. Boeking werd kosteloos omgezet werd me verteld. Alleen de extra kosten (ivm duurdere periode) zouden worden doorberekend, dit was akkoord.
Na het ontvangen van de nieuwe factuur zie ik dat er weer 60 euro aan boekingskosten zijn berekend.
Ik heb geen zin om weer 2 uur in de wacht te staan, dus heb een mail gestuurd dat ik deze niet ga betalen.

Ik snap dat het voor een organisatie drukker is in tijden van corona. Wat ik niet snap is dat ze dan niet wat meer moeite doen om al deze problemen op te lossen. Denk aan het verruimen van de openingstijden van de klantenservice (tot 22 uur?), zet meer personeel in, geef de mensen die telefonisch contact zoeken de mogelijkheid om teruggebeld te worden om zo veel frustratie weg te nemen.

Dat er sprake is van mismanagement lijkt me een understatement.

  • Algemeen 4
op 15 juni 2020 bestemming: Italië / Meer van Trasimeno, reisperiode: juni 2020

Reis in april al geannuleerd. Krijgen geen antwoord op onze mails. Niet telefonisch bereikbaar. Hanteren onjuiste annuleringsregels. Hebben geld tegoed, maaar horen niets. Schandalinge behandeling.

  • Algemeen 2
op 15 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020

Via Belvilla op de site een huis geboekt.. Dag later worden we gebeld, excuus dit huis stond per abuis online, maar wordt niet verhuurd. Intussen schrijft Belvilla wel de HUUR af van dit niet-te-huren-huis.
Bijzonder is dan het feit, dat we NIET direct ons geld terug krijgen gestort. Belvilla plaatst dus een huis op de website, trekt je creditcard leeg, en belt de volgend dag: sorry, we hebben het huis niet. En ohja, je kan 3 maanden wachten totdat jij je geld terug hebt. Dit betekent dus geen vakantie voor ons dit jaar... Bedankt Belvilla. Nog nooit zo onheus behandeld gevoeld.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2020 bestemming: België / Kempen, Mol, reisperiode: mei 2020

Er wordt niet gereageerd en geen voucher ontvangen en ook het tweede deel geen voucher ontvangen van Roompot.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2020 bestemming: Nederland / egmond, reisperiode: juni 2020

Mijn volgende ervaring heb ik nu 4 maal geprobeerd uit te leggen aan Belvilla, helaas zonder antwoordt

Geachte Belvilla,
Aangezien ik in de afgelopen weken diverse malen getracht heb om Belvilla hun gemaakte afspraken na te laten komen, zonder succes, stuur ik u hierbij, nogmaals, het relaas hoe een boeking tot stand is gekomen en hoe de boeking is geannuleerd met daarbij de gemaakte afspraken met Belvilla.
Op zaterdag heb ik, namens 3 gezinnen, een vakantiewoning gevonden die ons wel aan stond. Aangezien volgens ons, de coronaregels het verblijf in een vakantiewoning met 1 badkamer en toilet, niet zou kunnen heb ik eerst een chat gesprek gevoerd met ene Luis. In dit gesprek heb ik heel duidelijk uitgelegd dat ik een vakantiewoning wilde huren en bezetten met 3 verschillende gezinnen. De vraag aan hem was of dit wel mag volgens de coronaregels. Het antwoordt van uw medewerker was dat de eigenaar hier zijn akkoord over moet geven, niet Belvilla. Ik heb gevraagd hoe ik de eigenaar kon bereiken en toen werd mij verteld dat de naam en telefoonnummer in de overeenkomst staat. Dus ik moet eerst boeken en kom er dan pas achter dat het akkoord is of niet. Volgens uw medewerker klopt dat. Hij gaf aan dat dit klopte. Mijn laatste vraag was of ik direct mijn geld terug krijg als de eigenaar geen akkoord zou geven. Vervolgens heb ik geboekt en betaald.
Na het ontvangen van de overeenkomst, waar het telefoonnummer in stond, heb ik de eigenaar gebeld. De eigenaar vond het vreemd dat ik zijn telefoon had. Ik heb hem mijn vraag gesteld en hem gevraagd of hij mij per mail een antwoordt wilde geven. Maandag heb ik, na eerst een telefoontje gepleegd te hebben, een antwoordt gehad en dat luide “AKKOORD” meer niet. Toen ik vervolgens hem per mail gevraagd heb om zijn antwoordt iets beter toe te lichten dat hij akkoord gaat met de bezetting van 3 gezinnen met een badkamer en toilet en dat dit volgens ons niet conform de coronaregels was schreef hij dat dit niet zijn verantwoording was mar die van Belvilla. Wel vreemd dat Belvilla naar de eigenaar wijst en de eigenaar naar Belvilla.
In de dagen er na hebben we veel informatie vergaard en daar uit blijkt dat wij de vakantiewoning niet mogen bezetten en dat Belvilla het huis niet had mogen verhuren aan mij. Wij zijn nl een gezelschap dat op 3 verschillende locaties wonen. Dit wist Belvilla.
Vrijdag 29 mei heb ik Belvilla gebeld. Na ¾ uur in de wacht te hebben gestaan heb ik een medewerker aan de telefoon gehad. Ik heb hem alles uitgelegd en vervolgens heeft hij aangegeven dat hij het voor moest leggen aan zijn leidinggevende, na wederom 10 minuten in de wacht te hebben gestaan was zijn reactie dat ik het kon annuleren en dat ik een voucher zou krijgen. Heel duidelijk heb ik hem toen verteld dat ik dat niet accepteer omdat de afspraak was gemaakt dat ik bij annuleren mijn geld per direct terug betaald zou krijgen. De medewerker moest dit overleggen met de manager, dus niet zijn leidinggevende. Na 5 minuten wat zijn antwoordt dat het akkoord was en dat ik per direct terug betaald zou worden. Binnen een uur had ik een annulering ontvangen van Belvilla met een credit nota.
Na een week nog geen enkele reactie te hebben ontvangen van Belvilla maar weer in de telefoon geklommen. Na 2 uur wachttijd werd ik er uit gegooid. Vervolgens heb ik een mail gestuurd waar ik na 2 dagen een reactie op heb gekregen. Wat staat er in de mail dat ik een voucher zou krijgen en als ik die niet wilde dan kreeg ik na 12 maanden mijn geld terug.
Ik hoop dat u begrijpt dat ik woedend ben en dat ik dit absoluut niet kan accepteren. Het geld groeit me niet op de rug. Ik eis dan ook dat ik binnen een week mijn betaald bedrag terug gestort wordt door Belvilla. Mocht ik wederom een automatisch antwoordt ontvangen met de toezegging dat ik een voucher krijg ben ik, namens de 3 andere gezinnen, genoodzaakt andere stappen te gaan ondernemen om mijn gelijk te krijgen.
Ik ga er van uit dat Belvilla haar verantwoording neemt en mij mijn geld terug betaalt.
Wim Roding
famroding@gmail.com
0637152726

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Nederland / Almen, reisperiode: juli 2020

Boeking voor 5 dagen in speciale bungalow zodat moeder met handicap ook meekan. Via Ideal betaald in 2x en elke dag een herinnering ontvangen voor betaling omdat niet het volledige bedrag zou zijn ontvangen. Zonder telefonisch contact op te nemen is de boeking geannuleerd volgens een mailbericht. Het bedrag zou rechtstreeks aan Ideal zijn betaald (??!) volledige onzin aantoonbaar. Maar wel een bevestiging en ticket ontvangen. Na anderhalf uur bellen nog niemand aan de telefoon gehad. Ik vraag me af of we het geld nog terug zien of dat dat ook vast naar Zwitserland is verdwenen. Geen aanrader..

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: België / Durby/Watou, reisperiode: mei 2020

Bijzonder slechte ervaring bij Belvilla, geboekt en volledig betaald voor een week Durbuy Belgie, wat wegens corona werd gecanceld. Toen ontvingen we vlug een voucher 699 euro. Dan beginnen de problemen, we boeken via de voucher een nieuwe bestemming naar Watou West Vlaanderen voor een week. De voucher werkt niet, na vele pogingen, de voucher werkt nog steeds niet. Telefoon naar Belvilla dus, uren aan het antwoordapparaat maar niet bereikbaar. 10 mails gestuurd , geen antwoord, wel ondertussen aanmaningen om te betalen. Terug de voucher geprobeerd, werkt dus nog niet. Mails dan maar , geen antwoord!! Telefoon geen antwoord. Niet netjes dus om reizen te verkopen, en zo omgaan met je klanten. Foei belvilla!!!!!!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: mei 2020

Huis gehuurd voor hele gezin voor lang weekend Hemelvaart. Vorig jaar 550 € voorschot betaald, nu in april een dringend verzoek gekregen om saldo 900 te vereffenen, anders annulering. Niemand te bereiken in Belvilla en de crisiscommissie moest nog samen komen, we hoopten dat het weekend mogelijk zou zijn dus saldo betaald. Helaas, weekend kon niet doorgaan. We kregen wél ons verblijfsticket en zo per mail, en een vraag om te evalueren... Maar de eigenaars kregen ook geen huur. Dus we hebben het flauw vermoeden dat we onze 1.450 kwijt zijn. Als ik alle reacties hier lees, zie ik dat daar (bij Belvilla) toch niet goed komen. Mocht het wel zo zijn, dan laat ik het ook weten...

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Hommert, reisperiode: juli 2020

Reis zal niet plaatsvinden vanwege noncommunicatie met Belvilla. De zoveelste in de lange rij gedupeerden. deze wanpraktijken moeten stoppen.u bent dus gewaarschuwd! niet boeken!

Belvilla gebruikt de coronacrisis om mensen op slinkse wijze geld afhandig te maken door onbereikbaar te zijn,het sturen van e-mails met verkeerde boekinsdata en foute info.De aanbetaling of het hele bedrag te innen om vervolgens je vakantie te annuleren.En daarboven op nog extra annuleringskosten durven te rekenen.Mensen u bent gewaarschuwd.OPLICHTERS!

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Nederland / Putten, reisperiode: juli 2020

Goedendag, Ik heb verschillende pogingen ondernomen om Belvilla te bereiken, via mail, maar krijg geen antwoord op mijn vraag. Verschillende pogingen gedaan om u telefonisch te bereiken, maar zonder resultaat. Vanmorgen (10-06-20 om 10.02 uur ) weer een poging gedaan om u toebereiden, na 2 uur kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn , ik gaf antwoord maar meteen werd het gesprek weer afgebroken.
Wat is dit voor mentaliteit, ik wil een simpele vraag over mijn boeking weten en Belvilla geeft geen reactie. Op 15 juni moeten wij het resterende bedrag betalen voor ons verblijf in Putten vanaf 31-07-2020, maar dit gaan wij niet meer betalen. We zijn het vertrouwen kwijt in Belvilla.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Polen, reisperiode: juli 2019

Ik sluit me aan bij alle klachten die zijn gegeven. Geen contact mee te krijgen, uren bellen, alleen maar geautomiseerde respons op de mail. Waar geen touw aan vast te knopen is. Laatste maal geboekt alhier. Ga nu tot het gaatje om mijn geld terug te krijgen.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Italië / Cisternino, reisperiode: juni 2020

Via Natuurhuisjes kwamen wij bij Belvilla terecht.
IVM corona hebben wij de reis moeten annuleren.
Ondanks alle pogingen in contact te komen met Belvilla, telefoon en mail zijn wij daarin niet geslaagd. Algemene, lange en ingewikkelde verhalen over vouchers. Wij willen geen voucher maar wel ons geld terug.
Een bedrag van € 191,52 hebben wij betaald, niets van teruggezien.
Belvilla geeft in april door niets terug te zullen betalen.
Ik noem dit diefstal, er is geen prestatie geleverd en wij moesten annuleren door overmacht.
Nooit meer boeken bij Belvilla!

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Oplichters - boek hier nooit bij
Met een groep koppels van 27-28j oud een huis geboekt dat niet aan -25-jarigen verhuurd werd. Geen probleem dus zou je denken. Na het overmaken van de volledige betaling werden we plots gecontacteerd dat de boeking geannuleerd werd, ze hadden de voorwaarde aangepast naar -30-jarigen. Na meer dan een maand nog steeds ons geld (€2500) niet teruggekregen, ze willen ook nog €160 annulatiekosten inhouden, terwijl zij het zijn die onrechtmatig geannuleerd hebben. Criminele praktijken. Wij leggen dan ook klacht neer bij de bevoegde instanties.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: januari 2020

Huis gehuurd in april in de Ardennen. Volledig betaald. Ettelijke mails, uren aan de telefoon om het te annuleren. Ik stuurde een mail dat ik een advocaat ging contacteren omdat ik na een paar weken nog steeds geen antwoord kreeg. Toen kreeg ik een boze , onbeleefde mail dat het door mensen zoals ik, die veel mails sturen, ze een achterstand oplopen.
Uiteindelijk na ettelijke weken een reactie. Ik ging een voucher krijgen. Na 6 weken kreeg ik deze MAAR ... alhoewel op hun website staat dat je het volledige bedrag terugkrijgt in een voucher, moet ik 500 euro laten vallen. De calvarieberg begint weer: telefoons, mails.... nog steeds geen uitleg waarom ik het volledige bedrag niet terug krijg.
Ik zal terug moet een advocaat moeten dreigen????

  • Algemeen 2
op 10 juni 2020 bestemming: Nederland / Bloemendaal, reisperiode: april 2020

Op Belvilla boekten we – jammer genoeg anderhalve week voor de lockdown – een vakantiewoning voor ons gezin voor een 5tal dagen in Nederland.
We betaalden een voorschot van 321 euro, totaalbedrag was een 1200 euro.

Enkele weken later, ondertussen waren de grenzen met Nederland al enkele weken gesloten, en zaten zowel België als Nederland in quarantaine, kregen we verschillende aanmaningen van BelVilla om het saldo te betalen, en dit om annulatie te voorkomen.
Ik probeerde Belvilla ettelijke malen telefonisch te bereiken hieromtrent, telkens zonder antwoord, na uren in de wachtlijn. Ik stuurde uiteindelijk een email met de vraag wat te doen. Ik wilde het saldo zonder probleem betalen, maar pas de week voor vertrek, als ik zeker wist dat op dat moment de grenzen opnieuw open zouden zijn, en we terug naar Nederland zouden kunnen reizen. Ik kreeg andermaal geen reactie. Geen email terug.

Enkele dagen voor de afreisdatum kreeg ik een automatische email waarin me werd verteld dat de aan mij toegekende voucher (die ik nooit heb gekregen, of op de hoogte van ben gesteld), ongeldig was, en dat ik mijn voorschot niet terug kreeg. Mijn voorschot diende als betaling van de annulatiekosten.
321 euro werd ons zomaar afgenomen, gestolen. Indien ik echter meteen een nieuwe boeking zou maken, dan kreeg ik toch nog 100 euro korting. Maw, als ik hen nog eens een kans zou geven, dan zouden ze maar 221 euro stelen in plaats van 321 euro. Ik zou wel gek moeten zijn.

Ik hoef mijn geld niet terug, maar wil een voucher ter waarde van mijn voorschot. Alleen … waar kan ik terecht? Telefoons worden niet beantwoord, op e-mails krijg je geen reactie. Je stoot op een muur en bent machteloos.

Wat kan ik nu doen? Ik las in de media dat ze Mea Culpa sloegen, maar dat zorgt er niet voor dat ik mijn geld terug krijg. Hoe wordt dit opgevolgd? Ik kan nog steeds niemand bereiken. Ik kan me niet inbeelden dat ik eind 2020 hier nog een reactie op krijg….

Het kan toch niet zijn dat een bedrijf van die omvang daar zomaar mee wegkomt? Ondertussen hoorde ik talloze mensen die nog een voucher moeten krijgen, een voucher kregen die niet werkte, hun voorschot niet terug kregen, geen gehoor kregen, enz…

Iedere vorm van hulp zou ik dankbaar voor zijn.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juli 2020

Reis is door Belvilla geannuleerd zonder opgave van redenen. Al wel betaald en organisatie is niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2020

Voor het afgelopen Pinksterweekend een groot huis geboekt in de Ardennen. Nu is ons weekend geannuleerd vanwege Corona alle begrip hiervoor. Ook voor de toegezonden voucher maar dan begint het. Ben al zeker 15 jaar klant bij Belvilla. In het verleden diverse malen contact gehad ivm problemen huis en/of eigenaren altijd prima opgelost. Het huis wat we hadden hebben ze voor 2021 gereserveerd vastgelegd voor 2021, nu hebben we inmiddels een ander huis gevonden. Geen probleem staat op de site er kan gewoon geruild worden, NOT!!!!!!. Aanbetalen met mijn voucher kan ook, NOT!!!!. Uiteindelijk een aanbetaling gedaan per bank want aanbetaling + voucher is de huursom van het huis, YES gelukt een mail ontvangen betaling is binnen……..NOT!!! Na een paar dagen diverse betalingsherinneringen te hebben genegeerd wordt het huis geannuleerd en niet alleen het nieuwe huis maar ook het huis wat Belvilla voor ons heeft vastgehouden. Diverse malen getracht Belvilla te bereiken telefonisch maar onbereikbaar. Diverse mails verstuurd maar geen respons. Blijven mails sturen misschien wordt er iemand wakker. Inmiddels het huis weer gehuurd en proberen met de voucher wederom de aanbetaling te voldoen. Belvilla verstopt zich duidelijk achter CORONA dit is verre van correct. Ik wil huren en betalen maar zelfs dat lukt niet, mijn geduld begint al aardig op te raken. NEEM CONTACT OP MET JULLIE KLANTEN.
Een ooit zo enthousiaste Belvilla gebruiker.

M.A. Smit

  • Algemeen 2
op 10 juni 2020 bestemming: Italië / Emilia-Romagna, reisperiode: juli 2020

Dit lijkt ons geen legitieme firma meer. Absoluut onbereikbaar, geen service. Wij hebben een vakantievilla geboekt einde 2019. Met het losbarsten van de Corona crisis was het niet duidelijk of we konden gaan. Na mail van de gastvrouw dat het misschien niet wijs was om te komen hebben we contact opgenomen met Belvilla om te bespreken wat te doen. Nul, niks geen contact te krijgen, niet per mail, niet per telefoon.
Tot we het restbedrag moesten betalen. Dan plots een mail met dreigementen dat wij verantwoordelijk zijn voor de annulering als we niet onmiddellijk betalen. Restbedrag dus overgeschreven en dan wel plots een (persoonlijke) mail van Belvilla om ons te bedanken.
Vandaag krijgen we echter van de gastvrouw opnieuw een smeekbede om niet te komen en dat ook zij geen contact kan leggen met Belvilla. Telefoons van Belvilla lijken nu zelfs afgesloten te zijn zowel in België als in Nederland.
Wij vrezen dat we bedrogen zijn. Dit is geen legitieme firma meer. Op de rand van het faillissement? en nog zo veel mogelijk geld aftroggelen van zowel huurders als verhuurders?

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2019

We hebben voor in april een stacaravan in frankrijk via belvilla geboekt. Alles is betaald, vanwege corona is de reis door hen geannuleerd zonder enige contact. Ik heb 4x van minimaal 1,5 hr aan de telefoon gehangen, elke keer beloofden ze dat we een voucher zouden krijgen, maar deze is nooit aangekomen, vorige week eenemail van hun ontvangen waarin stond dat wij de reis zelf hebben geannuleerd. Dus krijgen we geen geld noch voucher terug. Wat een oplichterij. NOOIT meer belvilla.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2020

Zoals zo velen dezelfde ervaring hebben met Belvilla, op hun verzoek een boeking omgezet naar volgend jaar ivm Corona. Oude boeking was geheel betaald, maar nu krijg ik steeds te lezen dat ik nog een groot gedeelte moet betalen. Op mails wordt alleen via geautomatiseerde berichten gereageerd en en telefonisch zijn ze onbereikbaar.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Nederland / Aalten, reisperiode: juli 2019

We hadden in juli een week geboekt in Aalten en de laatste deel 29 mei betaald. Niks weer van Belvilla gehoord . vanmiddag lang gebeld .en nu zie ik op de site dat hij de zelfde week weer beschikbaar is . Volgens mij ben ik behoorlijk opgelicht.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Nederland / zeewolde, reisperiode: juni 2020

Mensen boek nooit bij Belvilla, verschrikkelijk gewoon!!!
Communicatie bar bar slecht tot niet!
Heb dit nog nooit ergens meegemaakt! Voor ons nooooit meer!!!

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2020

In januari geboekte reis is geannuleerd door Belvilla. Daarvoor kreeg ik eerst een mail dat IK de reis had geannuleerd. Toen kreeg ik een bericht met een voucher. Ik boekte een nieuwe vakantie ingaande 15 juni a.s.. Wilde die betalen in het proces met gebruik van voucher nummer. Ging allemaal goed totdat ik op voltooiing betaling drukte. Dan loopt het proces vast. Krijg we steeds bericht van Belvilla dat er nog een betaling openstaat en als die niet wordt afgerond de boeking wordt geannuleerd. Heb in totaal 4.5 uur aan de lijn gehangen en diverse mails verstuurd alsook een bericht op de site van Belvilla. Ben echt laaien. Als de reisorganisatie het zo zwaar heeft zoals steeds in diverse televisieprogramma's wordt verteld moet je niet zo met je klanten omgaan. Van mij mag deze firma incl. Topic Travel failliet gaan. En lezend ben ik niet de enige die deze klantenservice als zeer slecht beoordeeld. Ik laat mijn voucher uitbetalen.

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Nederland / Noordwijk, reisperiode: juni 2020

Alles ging fout wat er maar fout kon gaan.
App geboekt op 6 mei voor 6 okt geld werd meteen afgeboekt 5 juni mail ontvangen heeft u de koffers gepakt voor u reis eenmaal aangekomen maandag middag rond 15 uur niemand aanwezig en maar eens contact opgenomen na 10 min in de wachtrij te hebben gestaan was het antwoord u bent bij ons niet bekend.
Nou lekker dan daar sta je dan na zelf een aantal keren gebeld te hebben en appjes gestuurd te hebben, kwamen wij niet verder dan helaas u bent niet bekend.
Na zelf veel bellen maar aangegeven annuleer ons maar en ik ga zelf wel een ander hotel boeken.
Rond 18 uur mail ontvangen alles wordt geannuleerd en u ontvangt u geld terug.
Als klap op de vuurpijl om 21 uur een mail goedenavond wij hopen dat de incheck vlotjes is verlopen en een fijne vakantie en alvast welterusten team Tamara.
Voor ons nooit meer belvilla

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Nederland / Enter, reisperiode: april 2020

Hier een bericht van een verhuurder die bij Belvilla vakantiehuizen aanbied. Net als een ieder ander krijgen wij ook geen / slecht contact met Belvilla. Wij ontvangen al maanden geen huur van Belvilla, terwijl wij netjes de gasten blijven ontvangen. Crimineel hoe ze met ons als verhuurders omgaan. Hebben inmiddels meer dan 19.000 euro tegoed.

Zat te denken om geen gasten meer te ontvangen, maar dan geef ik ze juridisch de mogelijkheid om mij te beboeten.

Tijd om een spoedprocedure bij de rechter aan te vragen. Boevenbende!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020

Valt weinig nieuws aan toe te voegen, vorige reacties gelezen.
Reis geannuleerd ivm covid, eerst een voucher toegezegd, na meerdere malen niet de voucher binnen beloofde tijd binnen te hebben toch maar bellen. Meerdere malen meerdere uren in de wachtrij gestaan. Na eindelijk een medewerker te pakken hebben gekregen en te beginnen over geld terug, hing hij spontaan op.
Sinds dien weer uren lang in de wacht gestaan, eerder vandaag eindelijk een voucher gekregen, guess what? De voucher is minder waard dan waarvoor we geboekt hebben.
Verdere juridische maatregelen volgen.
Ook hoop ik dat geen anderen de mist in gaan met Belvilla. Afrader!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Nederland / almen, reisperiode: mei 2020

Begin van dit jaar een weekend geboekt via belvilla voor 8 mei. helaas hebben wij dit weekend moeten annuleren vanwege corona. de annulering heeft op 23 april plaats gevonden. hierbij is ons een voucher beloofd. deze zou voor 6 april worden toegestuurd aldus de annuleringsbevestiging. tot op de dag van vandaag hebben wij nog niks ontvangen. ERG SLECHT BELVILLA! het geld met nieuwe boekingen binnen halen gaat bij jullie prima maar service is vervolgens ver te zoeken

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

WTF!! Net een aanbetaling gedaan voor een reis van 2 weken en ontvang niet lang hierna een mail dat de reis door hun is geannuleerd zonder enig uitleg.
Wat heel veel mensen hier reviewen klopt als een bus. Je krijgt ze niet te pakken. Nog per mail nog telefonisch. Heb 2 uur in de wacht gestaan.
Achteraf gezien had ik eerst reviews moeten lezen...

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: april 2020

Helemaal eens met voorgaande schrijvers.Eerst super blij met mijn voucher van €1400 +200 extra Dan wilde ik hem verzilveren met de code maar dit lukt niet .Je krijgt gewoon een rekening dat je moet betalen .Na sturen van meerdere mails .Standaard mails terug gekregen .Dus zoals het nu lijkt nooit geen boeking meer bij Belvilla .Ga er maar van uit mijn zuur verdiende centjes kwijt te zijn.

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Nederland / terneuzen, reisperiode: juli 2020

Crimineel slecht, riekt naar oplichting. Zijn telefonisch niet te pakken te krijgen. Hebben een boeking MET ALLRISK reisverzekering afgesloten en proberen die te annuleren. Komt Belvilla terug dat we geen resiverzekering hebben terwijl we wel 150 euro ervoorbetaald hebben. Komen terug met standaard mailen die je vragen niet beantwoorden, waarschijnlijk lezen ze je mail niet eens maar sturen standaard antwoord terug. Vroeger waren ze goed maar sinds de overname bar slecht.

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Oppède, reisperiode: juli 2019

Net twee uur in de wacht gestaan, toen werd het gesprek vanzelf afgebroken. Na meerdere malls over een omboeking o.w.v. corona nog steeds geen antwoord. Omdat we het tweede deel in mei niet betaald hebben omdat het ernaar uitzag dat onze vakantie toch niet kon doorgaan in 2020, heeft Belvilla onze vakantie geannuleerd. Het voorschot van 1500 euro wordt niet terugbetaald en we krijgen nog een extra factuur van 400 euro, ondanks een allrisk annuleringsverzekering. Om nog maar te zwijgen over mijn telefoonrekening. Ik laat het hier niet bij!

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / gerlos, reisperiode: september 2020

De reis is vanuit bella villa geannuleerd aanbetaling weg gewoon met Email

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Kroatië / Vodice, reisperiode: juli 2020

Heb al vanaf 11-4-2020 de reis getracht te annuleren en aan Belvilla gevraagd mij op te bellen of per mail te benaderen. Kreeg standaard reply dat het antwoord op dat moment meer las acht dagen kon gaan duren ivm Corona virus. Niets vernomen en ook na diverse pogingen tot zelfs een half uur telefonisch proberen te wachten om iemand aande lijn te krijgen geen antwoord. Daarop hebben we 17 mei wederom een mail weg gedaan met het verzoek tot annuleren die we bij de reis hebben afgesloten en ook nog een All Risk bij AXA Group. En verwezen naar artikel nummers waarop we de reis niet meer kunnen voortzetten. Wel lees en bezorgbevestigingen gekregen zelfs ook vanuit Zürich maar geen antwoordt of telefonisch weren te benaderen. Op 29 mei 2020 heb ik alle documenten mbt tot deze villa nogmaals bij elkaar gezocht en heb deze per mail doorgestuurd en aangetekend op 02.06.2020 opgestuurd. Krijg ik woensdag een mail dat er gereageerd wordt wanneer je de link in de mail aanklikt als annuleren en dat er dan binnen 48 uur gereageerd wordt. Nu dat was gisteravond waarbij ze me alles in rekening brengen en wanneer ik een verzekering heb afgesloten contact met hun op te nemen. Erger nog bij de boeking is deze gespecificeerd in het betalings overzicht als Allrisk verzekering wat ik nu moet aantonen want de onderbouwing daarvan wordt bij annulering bij je mijn villa account verwijderd en ze doen net of je geen verzekering hebt. Heb ook duidelijk per mail en aangetekend dat ik de 2e rest betaling niet doe en geen voucher wil van Belvilla. Onbegrijpelijk dat zo’n organisatie zo met zijn cliënteel omgaat.
Heb er geen begrip voor en ga verder tot het laatst met verdere stappen desnoods tot aan de rechtbank toe en daarnaast stel ik de ANVR ook op de hoogte van deze situatie. Bar en boos en slecht om zo je reizigers te benaderen en heb dit nimmer bij geen enkel reisorganisatie meegemaakt. Wil zo ber gaan wie hier verantwoordelijk is binnen de Belvilla organisatie.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Frankrijk / fumel, reisperiode: september 2020

Deze reisorganisatie is totaal niet bereikbaar,onze reis is zonder reden geannuleerd door belvilla terwijl aanbetaling gedaan is terwijl wij ook nog eens de reis niet willen omboeken of annuleren want is pas in september,wat moet ik hier nou mee je opent mijn belvilla en er staat gewoon de reis niet meer in dit is toch oplichting?

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2019

We konden niet gaan wegens lockdown. Graag krijg ik mijn voorschot terug, in centen of voucher. Maar! Hoe kan ik de organisatie bereiken? Waar vind ik een telefoonnummer? Een mailadres? En vooral, waarom geen berichtje van jullie aan de klanten? waarom gebeurt dit niet automatisch zodat niet iedereen om zijn geld moet vragen? Niet iedereen heeft het zomaar voor het rapen! Niemand vroeg om deze situatie denk ik. Breng dit AUB in orde voor de klanten zodat jullie als organisatie nog au sérieux kunnen genomen worden.

Groeten

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Beaufort, reisperiode: juni 2020

Reis werd door Belvilla geanuleerd. Probeer deze nu te bellen na 2 uur in de wacht werden wij eruit gegooid. Dus onbereikbaar geen communicatie mogelijk.
Zeer onduidelijke mail over door hun geannuleerde boeking. Ga nu proberen via andere weg om ons geld terug te vorderen.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020

Ivm corona probeer ik al weken contact met Bellevilla te krijgen over mijn huidige boeking.en ze reageren nergens op ze hebben het erg druk maar nieuwe acties kunnen er wel bedacht worden.hele slechte service zodra je geld binnen is.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland / Stamproy, reisperiode: maart 2020

Begin december 2019 een weekendverblijf voor de familie geboekt bij Belvilla van 20.03.2020 tot 22.03.2020. Voorschotten tijdig betaald en Allrisk-verzekering afgesloten via Belvilla. Op 17.03.2020 verbiedt de Nationale Veiligheidsraad niet-essentiële reizen naar het buitenland (incl.Nederland).
Belvilla hiervan tijdig telefonisch (op 19.03.2020) (eerder telefonisch niet te bereiken). en meermaals per mail ingelicht. Verstuurde mails worden niet persoonlijk beantwoordt, wel met geautomatiseerde mails. Op 19.03.2020 wel onmiddellijk schriftelijke bevestiging van Belvilla van telefonische annulatie verblijf (op 19.03.2020) ontvangen.
Belvilla verzekert ons op 19.03.2020 telefonisch dat dankzij de afgesloten Allrisk-verzekering de voor het verblijf betaalde kosten, verminderd de kosten van de annuleringsverzekering, zullen terugbetaald worden. De annuleringsdocumenten zullen we enkele dagen later ontvangen.
Deze documenten hebben we tot vandaag nog niet in ons bezit. Van Belvilla ontvangen we later een voucher, met een waarde die ca.500€ lager ligt dan de prijs betaald voor het verblijf o.r.v.annuleringskosten (?)
Verschillende mails aan Belvilla met verzoek om inlichtingen blijven onbeantwoord. We ontvangen daarentegen wel meerdere geautomatiseerde mails met het verzoek om een nieuwe boeking te plaatsen....
Vraag aan Belvilla : wat gebeurt er met het geld van de vele benadeelden? Ik lees o.a. op deze site ook klachten van eigenaars van accomodaties die niet worden betaald/vergoed door Belvilla...

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland / Lemele, reisperiode: april 2020

Vakantiepark Lemele was gesloten begin april in het lang-weekend van onze boeking. Gesloten ivm corona. Met onze familie konden wij niet terecht. Contact met Belvilla is dramatisch. Geen reacties op mails. Uiteindelijk telefonisch contact, en toezegging van een voucher, te gebruiken voor 2021 op hetzelfde adres. Gaat om €520. Nu is het begin juni! Niets meer gehoord. Telefoon wordt niet opgenomen. Wat een ongelofelijk slechte organisatie. Crimineel.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Solden, reisperiode: juni 2020

Maffiapraktijken. Reis geboekt en volledig betaald. Eenzijdig en zonder overleg of bericht geannuleerd door Belvilla. Corona of niet, dit is gewoon oplichting.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juni 2020

Zelf reis geannuleerd gebruikmakend van hun annuleringsbeleid, moet geld terugkrijgen geen enkele reactie alleen standaard niets zeggende emails

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: september 2020

Gestuntel met vouchertegoed. totaal onbereikbaar, riekt naar oplichting of naderend faillissement. onbetrouwbaar.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Aigne, reisperiode: juli 2020

Ik snap het niet. Ik wil mijn definitieve bedrag betalen. We hebben lang getwijfeld of we kunnen gaan. Op een mail van 2 weken geleden kreeg ik een automatisch antwoord. Nu probeer ik telefonisch contact en ik geraak nergens binnen. Aanvankelijk staat het bedrag nog te voldoen op 0 euro. Nu heb ik geen boeking meer. Waar is mijn voorschot van 600 euro? Geen antwoorden op vragen. Geen duidelijkheid. Wij willen op reis en belvilla beslist voor ons om zomaar te annuleren? Ik hoop dat dit een misverstand is.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Nieuweroord, reisperiode: juli 2020

Al eerder geboekt via belvilla nooit geen gezeur gehad maar nu met de corona weet ik 1 ding zeker boek nooit weer via belvilla. Reageren niet op mail, telefonisch amper te bereiken en heb je na ruim 45 min iemand aan de lijn dan kunnen ze nog niks betekenen wou annuleren ruim van tevoren dus zou je 100% dekking hebben niet dus kost 187 euro en je aanbetaling is weg. We werken er allemaal hard voor maar belvilla spekt hun kas momenteel wel heel erg makkelijk.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

Het enigste wat deze organisatie kan is automatische antwoordmails terugsturen. Na meerdere mails steeds hetzelfde automatische antwoord terugkrijgen, wat als een tang op een varken slaat, gezien de inhoud van je mail, wekt op zijn zachtst gezegd irritatie op. Een annulering blijven negeren en maar doordouwen met een één of andere voucher van € 50,00. Telefonisch niet bereikbaar. Hopeloos.

  • Algemeen 2
op 3 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Maurice sur Aveyron, reisperiode: juni 2020

Wij hebben normaal heel goede ervaringen met belvilla altijd meedenkende in oplossingen wat een aantal keren gebeurd is waren goed op de hoogte en altijd bereikbaar of zelf terugbellen of alles naar wens verlopen was en de tekortkomingen gecompenseerd.
Mijn schoonzusje boekt bij Topic travel de afhandeling gaat via belvilla.Dan komt corona in beeld ik neem het over van mijn schoonzusje en begin te bellen en te mailen geen mogelijkheid tot contact.
In opperste wanhoop eigenaresse gebeld wij willen heel graag naar ons mooie huis en waren blij dat de grenzen open gaan alles bespreken dus.
Wat blijkt bij navraag belvilla heeft op ons verzoek de annulering gedaan bij eigenaresse zij had nu geen mogelijkheden meer om ons het huis te verhuren wat ook zij zeer spijtig vond.heb alsnog de 117 euro betaald aan belvilla begin mei gevraagd waarom deze bedragen geen antwoord gevraagd voor alternatief geen antwoord.
Zijn we nu de 585 euro kwijt en kunnen we niet op vakantie?
Wij zijn zeer teleurgesteld na al die goede ervaringen en mooie huizen.
Graag reaktie

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Nederland / Hooghalen, reisperiode: augustus 2020

Omdat we hebben geannuleerd.meerdere keren krijg geen antwoord,heb aanbetaald,meerdere keren gebeld .sta altijd in de wacht. soms meer dan anderhalf uur.kom er nooit door. vandaag weer gebeld is het nummer niet in gebruik.WAT IS DIT.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Zell am Ziller, reisperiode: juli 2020

In juni 2019 al een groepsaccomodatie besproken voor kinderen en kleinkinderen (15 man) t.g.v. 50 jarig huwelijksjubileum. In verband met Corona kan die reis met 4 gezinnen onmogelijk doorgaan mede ook omdat een van de kinderen in het buitenland woont en dan bij terugkomst - als we sowieso al kunnen vertrekken - 2 weken in quarantaine moet.
Met Belvilla is geen communicatie mogelijk, behalve wanneer het om betaling gaat. Aangezien er in de beschrijving van het object onder de alinea ' huisregels ' staat vermeld, dat bij anullering bij meer dan 43 dagen vóór vertrek 10% anulleringskosten worden berekend, dachten we dit dan maar te doen. Alleen op dat punt reageert Belvilla: in de boekingsbevestiging staat vermeld dat dit 30% is. Men geeft een beschrijving op hun site van het te verhuren object, de klant neemt een reservering en doet de aanbetaling gebaseerd op de beschrijving om de boeking te bevestigen. Vervolgens wijzigt Belvilla de voorwaarden op een obscure manier. Op dit moment is kontakt niet meer mogelijk, want men reageert alleen maar met standaard e-mails. Welke vraag men ook stelt, men krijgt dezelfde email als antwoord. Waarschijnlijk leest men de toegezonden mail ook niet. Als klant wordt men dus genegeerd, want ze hebben inmiddels de aanbetaling ook al lang binnen, dus verlies lijden ze niet. Een organisatie dus om NOOIT meer mee in zee te gaan !

Update:
Toen werd het tijd om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Zij verzekerden mij, dat ik volkomen in mijn recht stond. Maar ook zij konden telefonisch geen kontakt krijgen met Belvilla ! Pas na het sturen van een brief, kwam er beweging: men ging akkoord met de 10% annuleringskosten: deze werden afgetrokken van het aanbetalingsbedrag en het restant werd teruggestort ( van een buitenlandse rekening).
Daarna bleven echter de 'automatisch gegenereerde' mailtjes komen. Welke ik op mijn beurt nu fijn kon negeren.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Nederland / Bloemendaal, reisperiode: juni 2020

Reis is niet gemaakt omdat Belvilla met hun zeer agressieve aanpak er voor zorgt dat je nooit meer van hun website gebruik wilt maken.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Maurice sur Aveyron, reisperiode: juni 2020

Na diverse mails en pogingen om telefonisch in contact te komen, hebben we gebeld met de eigenaar van het door ons in november 2019 geboekte vakantiehuis bij Topic Travel/ Belvilla in Frankrijk. Deze deelt ons mee dat BELVILLA onze vakantie heeft geannuleerd, zonder dat ons iets is gevraagd/ meegedeeld. Schandalig Belvilla. En waar is ons geld? Bij nader research op de pc zien wij dat veel mensen met dit probleem zijn opgezadeld. Wat kunnen wij nog verder ondernemen.

  • Algemeen 2
op 2 juni 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juni 2020

Klacht ingediend bij https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/, ik adviseer iedereen om dit ook te doen.Want u zult in uw recht staan! Zie ook https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus.

Zelfde verhaal als meeste hieronder. 5-8 juni 2020 huis geboekt in Belgie (grens dicht tot 8 juni 2020). Daarom tweede aanbetaling niet gedaan, en bedrijf op de hoogte gesteld dat we graag samen een oplossing willen bedenken (uitstellen, voucher etc.). Geen enkele reactie, reis eenzijdig geannulleerd en eerste aanbetaling kwijt en het huis doodleuk weer voor hetzelfde weekend aangeboden op de website. Tuurlijk, het zal best druk zijn, maar als ik hier lees hoeveel mensen op dezelfde manier aan het lijntje worden gehouden schrik ik daar wel van.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Nederland / domburg, reisperiode: mei 2020

Klant vrindelijkheid 0,0000000000000000. Geen reactie op emails en telefoneren.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Karinthië, reisperiode: mei 2020

Ik had mijn reis van mei eind maart volgens de voorschriften geannuleerd en had volgens de voorwaarden recht op terugbetaling van een deel van mijn reissom (10% annuleringskosten), de rest zou via de verzekering gaan. Geen reactie, uiteindelijk telefonisch binnen geraakt, daar werd de reis geannuleerd alleen op datum van bellen (en niet op de datum dat ik het oorspronkelijk had gedaan). Gevolg: duurdere annuleringskosten en ik zou nog moeten bijbetalen?? Terug gemaild, na een week een niet bevredigend automatisch antwoord. Terug gebeld, een uur in wacht, geen antwoord, nog eens gebeld als allereerste en zowaar binnen geraakt. Datum werd aangepast en ik zou mijn geld terugkrijgen en documenten voor de verzekering. Telefoon ingelegd, mailtje komt binnen, met een voucher! Ok, voor mij is op zich een voucher ook goed, ik wil boeken, boeken gaat niet, ik moet bellen. Via een omweg (natuurhuisje.nl) kan ik dan toch boeken, ik wil voorschot betalen en voucher gebruiken. Voucher wordt niet geaccepteerd! Vandaag als eerste proberen inbellen, ik geraak niet binnen. WAT EEN KLUCHT!!! En als ik de reacties lees op de FB-pagina van Belvilla ben ik lang niet de enige. Ik zou dan ook graag bekijken of we niet met z'n allen gerechtelijk verder kunnen gaan, of het in de media brengen (bv. De Inspecteur van radio 2). Alles te samen gaat het hier over veel geld dat Belvilla op deze manier achterhoudt en zo de huurders en verhuurder bedriegt!!

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: mei 2020

SCHANDALIGE ORGANISATIE!!! Ik wens ze een onmiddellijk failliet toe en de eigenaren een veroordeling voor internetfraude. Wij zijn net zoals vele anderen onze vooruitbetaling kwijt voor vakantie in Portugal in mei en NO RESPONSE op welke mail of telefoontje dan ook

  • Algemeen 10
op 1 juni 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020

Ze reageren niet op e-mail, telefoon etc. Zijn ze failliet???

  • Algemeen 2
op 31 mei 2020 bestemming: Duitsland / harz, reisperiode: juli 2020

De reis kan niet door gaan vanwege coronavirus en heeft de eigenaresse van het desbetreffende vakantiehuis de verhuur gestopt omdat ze nog geen geld heeft gezien van belvilla . We hebben de vakantie geannuleerd en willen ons geld terug maar belvilla wil alleen maar een voucher geven . We staan volledig in ons recht en als we belvilla proberen te bereiken telefonisch wordt de telefoon na twee uur wachten er gewoon op gegooid . Zo ga je niet om met klanten vind ik . Dus als er meer mensen een zaak willen beginnen tegen belvilla sta ik daar voor open ,samen staan we sterk want belvilla weet ook dat je als individu veel geld kwijt bent voor een proces , meer dan de kosten voor je vakantie , zodat niemand iets onderneemt . Verder lossen vouchers door belvilla uitgegeven niets op , omdat ze op korte termijn het geld wel hebben maar op lange termijn [volgend jaar bijv] als iedereen de vouchers inlevert een tekort hebben aan cash ,dus het probleem verplaatst zich en waar blijft al het geld dat binnen is gekomen . Je geeft toch niet je geld uit voordat het binnen is . Mensen kom voor je zelf op en laat je niet afschepen met een voucher .

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: juni 2020

Huis geboekt, voorschot van 400€ betaald. Gezien coronacrisis wisten we dat het weekend niet kon en mocht doorgaan. Geen reactie van Belvilla op mails en telefoon, wel aanmaning om saldo te betalen, ook al weten ze dat dat weekend-weg niet mogelijk was. Nadien mail ontvangen: annuleringskost van 500€, dus hoger dan voorschot, weg geld. Oplichterij.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft/Toftlund, reisperiode: juni 2020

Update:
Reeds eerder klacht gemeld over de volledige onbereikbaarheid van Belvilla maar nu wordt het echt te bont, betreffende de eerste week die gecancelled werd kregen wij een mail om onze reisverzekering te benaderen, volledig fout want er hoort een voucher te komen. A.s. zaterdag zouden wij naar het 2e adres in Denemarken gaan maar dit land zit op slot tot 1 september voor Nederlanders. Krijg ik gisteravond een mail van Belvilla die ons een fijne reis toewenste en veel plezier in Denemarken wat nota bene op slot zit !!
Opnieuw direct geantwoord op deze mail, vanmorgen vele malen getracht hen te bereiken doch gewoon onmogelijk, ik word hier moedeloos van, wat een slechte organisatie !!

Ca 2,5 week geleden mail gestuurd over mogelijkheid om Denemarken om te zetten naar Nederland daar er negatief reisadvies aan zat te komen, tot op heden geen enkele reactie gehad en telefonisch onbereikbaar. 13 juni zouden wij vertrekken maar nu wordt het ook geen Nederlandse bestemming meer, bedankt Belvilla, nu kunnen wij niets meer in het voorseizoen !!

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende