G. v.d. Langenberg
op 28 juni 2016
bestemming: Nederland / Tzumarrum Friesland, reisperiode: juni 2016
Op de site stond de prijs INCLUSIEFschoonmaakkosten.
Bij het afrekenen bleek dat we nog 45 euro ter plekke moesten voldoen. Hierover gebeld natuurlijk; ze lullen je suf maar moet wel die 45 euro betalen. SCHANDALIG !!!!
Gwolteri
op 3 juni 2016
bestemming: Duitsland / Lingen, reisperiode: mei 2016
We hadden een villa gehuurd voor 2 dagen. Foto's zagen er veelbelovend uit maar waren een slechte representatie van de werkelijkheid. Wat een zielig zooitje.
De eigenaar meldde bij aankomst dat er ter plekke ook nog eens bedlinnen betaald moest worden bovenop de borg (3x gekeken op de site, stond nergens aangegeven). 10 euro (de man) om 2 nachten onder een vod te kunnen slapen. Ook meldde de verhuurder dat hij "af en toe door het huis kan lopen omdat hij niet poept op zijn eigen WC, dus dat maar bij ons in de villa moest doen". Ook zat zijn normale verblijf vast aan de villa en kon zo bij ons naar binnen kijken.
Na de eerste nacht hebben we twee waarschuwingen gekregen voor lawaai, en blijkbaar was dit genoeg om ons er uit te laten zetten (Algemene Voorwaarden zegt 3 waarschuwingen). We hebben met Belvilla gebeld maar die was niet onpartijdig. Sterker nog, hun woorden waren "als jullie er niet voor 12:00 uit zijn, dan komt de politie jullie er uit halen".
We zijn door het huis gelopen met de eigenaar en die gaf aan geen schade te hebben gezien, dat het er goed uit zag. Hij wilde dit alleen niet op papier zetten omdat er "misschien volgende week toch een schroefje los kan zitten". Ondanks de situatie leken we toch op goede voet onze wegen te scheiden. Naar de borg konden we fluiten van Belvilla en voor de tweede nacht hebben we een hotel moeten boeken.
Twee weken na ons verblijf hebben we een rekening van Belvilla gekregen die de man blijkbaar bij hen heeft gedeclareerd. Dit eerder genoemde "losse schroefje" bleek €2.250 te kosten. Belvilla zei: "Of het nou waar is of niet, wij hebben het betaald, dus gaan we de kosten op jullie verhalen.".. Toch vreemd dat er eerst niks aan de hand was met het huis, en na twee weken ineens €2.250 aan schade is geconstateerd.
Wij zullen nooit meer bij dit amateuristische bedrijf iets huren die zich laat bangmaken door een laag opgeleid boertje die denkt snel te kunnen verdienen aan een vriendengroep.
Smeitink
op 6 mei 2016
bestemming: Nederland / medemblik, reisperiode: mei 2016
Vakantie geboekt via bellvilla naar bungalowpark zuiderzee in medenblik huisjes wel mooi maar slecht schoongemaakt en de tuin lag er onverzorgd bij en een verschrikkelijke mierenplaag door heel huis en tuin waar ze wel vanaf wisten maar weinig aandeden,wel zee maar geen strand subtropisch zwembad echt smerig en klein waar glijbaan bepaalde tijd pas aangaat .jammer veel geld uitgegeven voor een teleurstellende vakantie,geen bellvilla meer!!
Bastiaanse
op 4 april 2016
bestemming: Nederland / Lage Mierde, reisperiode: april 2016
Veel te duur. Ivm woningbrand moesten we op korte termijn huisvesting zoeken. Ivm vakantieperiode was dat niet makkelijk. Kwamen we uit via Belvilla bij een Huis bij ons in de buurt. bijna 2000 euro voor slechts weken, met 10 personen (6 volw en 4 kinderen) vond ik al aan de hoge kant, echter nadat dat betaald was kwamen er op de dag van inchecken nog eens extra kosten bij. Nu is dat normaal, toeristenbelasting, schoonmaak e.d. maar het totaalbedrag was maar liefst 760!! euro...en wat krijgen we er voor terug, een oud vervallen huis. TV uit het jaar blok. Slapen in een stapelbed. geen vriezer, etc etc. de prijs-kwaliteit verhouding is zwaar waardeloos zeg maar, achteraf beter 2 weken in een hotel kunnen verblijven, daar heb je voor deze prijs (omgerekend 180 euro per nacht) nog een mooie kamer en ontbijtje bij!!
Eric
op 23 maart 2016
bestemming: België / Amel, reisperiode: maart 2016
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen. We hebben een huisje geboekt met 8 volwassen en 10 kinderen. Over het huis en de huiseigenaar niets dan goed.
Volgens Belvilla hadden wij echter voor 18 personen bedlinnen gehuurd. Ik weet zeker dat wij dat niet gedaan hebben. Het staat echter op het boekingsformulier als "Mogelijkheid tot huren (betaald voor 18 personen)". Voor mij betekent Mogelijk tot huren dat ik nog de "mogelijkheid heb dat bij te huren". Aangezien we dat niet wilden, geen actie ondernomen. De huiseigenaar had echter wel de bedden opgemaakt en wilde geld zien. Wij de zaak uitgelegd en niets betaald. Vervolgens werden wij zaterdag opgebeld door een vervelende Belvilla medewerker die beweerde dat wij het wel betaald hadden en dat hij het zou inhouden van de borg. Uiteindelijk kwam de huiseigenaar terug met het voorstel om het bedrag te delen. Vanwege de aardige huiseigenaar zijn wij daar mee akkoord gegaan.
Op maandag een klacht ingediend. Vervolgens reacties gekregen van de klantenservice die geen enkele ruimte voor fouten van Belvilla laten. Zo jammer, alleen dacht ik dat het aan mij lag.
Als ik nu de ervaringen hier lees, ben ik niet de enige die slechte ervaringen heeft met de Belvilla klantenservice. Dat is een opluchting, want daardoor weet ik dat het niet alleen aan mij ligt.
Belvilla mist diverse kansen bij de klantenservice en begrijpen ze het woord service niet helemaal. Als dat hun manier van werken is, prima. Maar voor ons nooit meer een vakantie via Belvilla.
Als iets niet goed is op je vakantieadres, raad ik aan om direct contact op te nemen met Belvilla. Want anders heb je geen poot om op te staan, hoe terecht een eventuele klacht ook is.
Boerkamp
op 11 maart 2016
bestemming: Nederland / Nuis (Groningen), reisperiode: maart 2016
Wij zouden met 9 personen een weekend naar een villa van het Groninger Landschap gaan. Wat een teleurstelling is dat geworden. Dit huis is geschikt voor maximaal 8 personen (wordt bemiddeld voor 10 personen) In huis stond de vaat kliedernat in de vaatwasser en lag er een vervuilde sok onder het bed en een beschimmelde broodzak achter de bank in de kamer. Ook pannen stonden nat in de kast. Het keukengerei was absoluut niet in orde.
Wat een asociale manier van een pand opleveren. Belvilla maakt zich ervan af met de mededeling dat zij dat de eigenaar nu gemeld hebben.... Wij worden afgescheept met het verzoek het niet erg te vinden. Wat ons betreft dus nooit meer Belvilla. Wat een klantonvriendelijke club. Nu ook nog maar afwachten of wij onze borg terug krijgen....
Rien
op 29 februari 2016
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: februari 2016
Wat een waardeloos bedrijf, elke keer als ik probeer van die stomme nieuwsbrief van ze af te komen, is er een probleem. Ze zijn dus gewoon onbetrouwbaar en hanteren smoesjes
Siska Veldman
op 8 februari 2016
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2016
Op 21 januari heb ik een huisje geboekt bij belvilla. Netjes zoals gevraagd een aanbetaling gedaan van €121. De volgende dag word ik echter gebeld door Belvilla, met de mededeling dat het huis niet beschikbaar is. Ik deel mee dat ik al een aanbetaling heb gedaan en er wordt mij toegezegd dat deze per ommegaande wordt teruggeboekt " zodra het bedrag binnen is". Bij mij is het dan natuurlijk al afgeschreven. Een week later nog geen bedrag ontvangen en maar weer gebeld. Men bleek mijn rekeningnummer niet te hebben. Vreemd als je geld hebt overgemaakt, maar dat zal wel een andere afdeling zijn. Het rekeningnummer gemaild en ik krijg een mail terug dat het aan het einde van de week op mijn rekening moet staan; de overboekdagen zijn dinsdag en donderdag. Afgelopen vrijdag: nog geen terugstorting. Vandaag, inmiddels 18 dagen verder, maar weer eens gebeld. En ja hoor: het blijkt dat het geld NOG STEEDS NIET IS OVERGEMAAKT. Met excuses en het zal deze week worden overgemaakt. En uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. Ik eis dat het bedrag voor 17.00 uur vandaag op mijn rekening staat, geen onredelijke eis lijkt mij. Als het bedrag dan niet op mijn rekening staat, beraad ik mij op verdere stappen. Alle reden dus om NOOIT, ik herhaal, NOOIT MEER bij Belvilla te boeken. En het is Belvilla dus weer niet gelukt om een belofte na te komen: nog steeds geen geld op mijn rekening.
Chris Van Dessel
op 25 oktober 2015
bestemming: België / Ovifat, reisperiode: november 2015
Schijnbaar...en dus bedrieglijke...lage prijzen
Wat een verschil met andere online site voor het huren van een vakantieverblijf. Als u uiteindelijk boekt is de prijs bijna 50% meer dan de prijs die ze ( als lokmiddel) op hun site zetten.
De kleine lettertjes nietwaar... Had u die dan niet gelezen meneer??
Als men mensen voor idioten neemt, en op idioten valt, geraken ze daar blijkbaar mee weg Leve Ardennes Etappe...prijs all in
Petra
op 21 oktober 2015
bestemming: België / Geel, reisperiode: juli 2016
Zeer slechte service. Ik heb de boeking op zondag gedaan (474 euro) en deze geannuleerd op maandag met een 'all risk' annuleringsverzekering. Nu bleek in de kleine lettertjes te staan dat niet elke reden voldoende reden is en ik dus alsnog 25% moet betalen voor mijn fout van een dag (188 euro). Lang leve de annuleringsverzekeringen. De reden van annuleren is, dat ik er vanuit ging dat het huisje midden in de natuur zou zijn. Dit in verband met los laten van mijn honden. Na een onderzoekje op Google Earth (en ja, dit had ik beter eerder kunnen doen, leermomentje), bleek dit huisje voor ons totaal ongeschikt.
Ik vind het persoonlijk zeer klantonvriendelijk dat er aan deze (voor ons) uitzonderlijke situatie niet een mouw te passen valt. Ze wilden me tegemoet komen in de bijkomende omboekingskosten bij een nieuwe boeking bij Belvilla... Nee, dank je!
Ellen Neerings
op 18 oktober 2015
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2015
Was het maar waar dat we op reis waren gegaan met Belvilla. We hebben geprobeerd een reis te boeken maar na een half uur telefonisch contact was het nog steeds niet gelukt. Iedere keer bleek de informatie zoals op de website vermeld niet overeen te komen met de realiteit. Een villa met sauna bleek geen sauna te hebben en in een villa waar honden toegelaten werden, waren ze uiteindelijk toch niet welkom. Zaken konden niet bij de huiseigenaar worden nagevraagd omdat het vandaag zondag is. Op zondag een vakantie boeken blijkt dus feitelijk niet realiseerbaar omdat de huiseigenaren veelal niet bereikbaar zijn. De medewerkster kwam niet verder dan dat ze me gelijk moest geven maar het heeft niet tot een oplossing en al helemaal niet tot een vakantiewoning geleid. Afijn de service aan de telefoon was van dien aard dat ik misschien blij moet zijn dat de vakantie bij Belvilla niet door is gegaan.
Coen Niesten
op 1 oktober 2015
bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: juli 2015
Geweldige vakantie gehad met 4 volwassenen ,een kind en 2 honden.Alles was via Belvilla op een top voor ons geregeld, een fantastisch gelegen vrijstaand chalet met alles er op en aan wat wij ons maar wensen konden. Echt een top Belvilla,een aanrader die zeker voor herhaling in aanmerking komt.
Karen Cosman
op 23 september 2015
bestemming: Frankrijk / Chaumard, reisperiode: juli 2015
Een prachtig huisje met een grote keuken waar alles aanwezig is. De enorme tuin grenst vrijwel aan het meer, dus vanuit de tuin, loop je zo naar het meer. Helaas is de tuin niet omheind, waardoor onze honden niet los in de tuin konden zijn. Dat is de reden van mijn 7. Anders had het huisje van mij zeker een 9 gekregen!
Fam. Rutters
op 22 september 2015
bestemming: Oostenrijk / vandans, reisperiode: augustus 2015
Heerlijke rustige vakantie, met veel mooie wandelpaden in het montafondal. Vooral Silbertal en schruns zijn hele mooie dorpen
Hermien de Vries Wevers
op 21 september 2015
bestemming: Nederland / oost Capelle, reisperiode: augustus 2015
Het was een fijne vakantie, Het personeel wat ons te woord heeft gestaan was aardig, echter lag de receptie ver van het park vandaan, dit was een beetje een nadeel. Gelukkig konden we als er iets was, appen (en dat is wel heel modern) met de receptie. En dan kwam er vrij vlot wel iemand.
De matrassen in het park waren een beetje verouderd, en enorm zacht om op te liggen, de slagboom op het park werkte niet, en moesten we elke dag met de hand bedienen, de blower in de douche was stuk, en het putje zat verstopt. De speelplaats voor de kinderen was gevaarlijk, er lag daar een tafelstuk met spijkers er uit stekend, niet echt comfortabel. de receptie waar we ons moesten melden, zag er veel gezelliger uit, ook het daarbij behorende park. :( helaas niet voor ons dus :( Daar was ook een animatie team aanwezig. Maar wel complimenten voor de mensen bij de receptie. Zij waren wel vriendelijk, Daarom ook een beoordeling met 6.
Bodil Mulder
op 19 september 2015
bestemming: Frankrijk / Saint Malo, reisperiode: september 2015
Fijne reisorganisatie met een groot aanbod, overzichtelijke site, veel opties om naar specifieke voorkeuren te zoeken. Heldere informatie. Niet alle ontvangen informatie bleek na aankomst bij de accommodatie correct te zijn, maar dat was in dit geval in ons voordeel (lagere borg en geen verplichte eindschoonmaak, daar konden we als gezin weer van uit eten)! Overigens een heerlijke vakantie gehad!
Dhr van de veer
op 6 september 2015
bestemming: Duitsland / Zwarte woud, reisperiode: augustus 2015
Als altijd goed geregeld
Ramon Spitz
op 27 augustus 2015
bestemming: België / Vielsalm, reisperiode: juli 2015
Wat een waardeloos bedrijf dat Belvilla! Mijn in december geboekte vakantie werd door een onbekwame medewerkster drie dagen van te voren geannuleerd. Terwijl Belvilla schuld bekende konden ze niks meer voor ons betekenen en moesten we zelf maar wat zien te vinden. Zeer kwalijke en schandalig slechte zaak. Ik boek nooit meer bij Belvilla en zal iedereen ook sterk afraden dit te doen!!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Jolanda Labordus
op 15 augustus 2015
bestemming: Italië / Castellaro, reisperiode: juli 2015
Als eerste: Belvilla plaatst alleen goede recensies. Ons eerste adres was goed perfect en recensie daarvan is geplaatst. Het tweede adres Castellaro golf resort aan de Ligurische zee is vergane glorie, foto's zijn gedateerd dus negatieve recensie die niet geplaatst op de Belvilla site. Het park ligt erg afgelegen. Geen supermarkt op loopafstand. Door onveilige weg kun je niet buiten het park wandelen. In het park, wat zeer zuinig verlicht is, ongezellige boel. Alleen bij zwembad kun je iets drinken en is er een restaurant. Het tweede zwembad en restaurant is er niet meer: bouwval. WiFi doet het niet of nauwelijks. Keukengerei heel beperkt: geen koffiezet mogelijkheid; kaalgeschraapte koekenpan enz. Ons balkon keek uit op de onverlichte golfbaan en auto snelweg. 'S avonds een donker gat. Niet bij thuiskomst ff lekker een wijntje drinken op balkon ;(. Personeel onvriendelijk. Vroeg niet naar ons verblijf bij uitboeken en wenste ons geen goede reis. Voor ons geen Belvilla meer.. Kunt bij deze organisatie alleen van za. tot za. boeken terwijl er iedere dag wissels hebben gezien. Ook hebben ze niet meer gereageerd op mijn mail over het niet plaatsen van mijn recensie.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
4
Cc
op 2 augustus 2015
bestemming: Oostenrijk / Gerlitz, reisperiode: augustus 2015
Zeer slechte weg het laatste stuk als je levensmoe ben moet je hier naar toe gaan, vreselijk koud gehad.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
6
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
3
T.J.C. Dullaart
op 17 oktober 2014
bestemming: Italië / Este, reisperiode: juli 2014
Zeer bijzondere vakantie-accommodatie in een 16e-eeuwse Venetiaanse villa. Goede locatie met bruisend dorp (echt waar!). Goede verbinding met andere steden (bijv. Venetië). Goede hartelijke ontvangst. Rondleiding met uitleg over het object. Prachtig weer. Aanrader . Geboekt bij Belvilla.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Prijs / kwaliteit
10
M.rademaker
op 24 september 2014
bestemming: Oostenrijk / Kreischberg, reisperiode: september 2014
Wij gaan nu mee dan 40 jaar op vakantie. Nog nooit een klacht ingediend, want aangeeft dat we geen klagers zijn. Verschrikkelijke ervaring in een bungalow in Kreischberg in Oostenrijk. 10 dagen vertoeven op een bouwplaats tussen de bouwvakkers en geen enkele privacy . Belvilla reageert niet eens op onze klachten. Een helvakantie !
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
7
-
Prijs / kwaliteit
2
Tim de leeuw
op 14 september 2014
bestemming: Italië / San Vivaldo, reisperiode: juli 2014
We hebben een apartement in een luxe agritourismo gehuurd bij Belvilla.
1 slaapkamer had een penetrante rioolgeur. De verhuurder was niet in staat dit op te lossen. De onderhoudsstaat was slecht.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Rik Thijssen
op 12 september 2014
bestemming: Frankrijk / Roquefort du Sault, reisperiode: september 2014
Na een lange, vermoeiende maar mooie autoreis aangekomen in Zuid Frankrijk. Bij ons huisje werden wij bij het uitstappen meteen overvallen door een ongelooflijke zwerm vliegen. Ongelooflijk vies. Mijn vrouw dook meteen terug de auto in, ik ben even naar binnen gegaan achtervolgd door die vliegen. Wij waren het heel snel eens dat we niet wilden blijven. Buiten zijn was onder deze omstandigheden onmogelijk. Een raam of deur openzetten kon ook niet. Volgens de beheerder was dit niet abnormaal in de bergen (???). Wij hebben meteen de thuisreis aangevangen. (Enkele honderden meters verderop gestopt om de vliegen uit de auto te krijgen). Bij thuiskomst contact opgenomen met Belvilla. Zij waren heel begripvol en zouden kijken of , in overleg met de huiseigenaar, wij ons geld terug zouden kunnen krijgen.
De dag erna werd ik gebeld door een vrij agressieve dame van Belvilla die mij mede deelde dat wij naar ons reisgeld konden fluiten. De huiseigenaar (zit in Singapore) vond de klacht ongegrond (??). De beheerde weet de overlast aan de paarden die in de buurt stonden en de dame van Belvilla had schoonouders die een huisje hadden in de heuvels van Luxemburg naast en stal en daar waren ook vliegen en wij waren de eersten die klaagden over vliegen.
Een gesprek van een bedroevend niveau. Voor ons nooit meer "Belvilla".
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
1
Famnouws.
op 23 augustus 2014
bestemming: België / Belgie, reisperiode: augustus 2014
Geweldig mooi huis van Belvilla op een mooie locatie. Goede bedden en comfortabele slaapkamers met veel ruimte. Alles was aanwezig en regelmatig werd ons gevraagd of alles naar wens was of dat we nog iets misten. Ontvangst was allerhartelijkst. We voelden ons meer dan welkom.zeer vriendelijke eigenaar, die zich niet opdringt, maar altijd bereid is om je van dienst te zijn. Wij hebben een supervakantie gehad!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
10
Fam. Janssen
op 8 augustus 2014
bestemming: Frankrijk / Nord-Pas-de-Calais-Picardie, reisperiode: augustus 2014
Eigenaresse kwam ELKE DAG opduiken zoals het haar goeddunkte... wat wij ervan vonden deed niet ter zake, we hadden ons maar aan haar aan te passen.Haar zogenaamde 'klantvriendelijkheid' is slechts een dun laagje vernis, als je duidelijk maakt niet van haar 'bezoekjes' gediend te zijn komt een heet ander persoon te voorschijn, en dat is alles behalve aangenaam.Uiteindelijk gaat het haar er om zo snel mogenlijk zo veel mogenlijk geld uit 'klanten' te persen, en alles, alles ademt daar ook dit korte termijn denken (helaas).
Wij kwamen voor een VAKANTIE - belvilla- en NIET voor deze vrouw.Noodgedwongen zijn we maar eerder vertrokken...het was verre van aangenaam allemaal.Ik ben best bereid te slikken dat de wifi het soms niet doet, en dat andere dingen behelpen zijn maar de omhoog gevallen arrogante domme houding van deze mevrouw, en de trieste 'burgemeester' van het gehucht die ook een duit in het zakje kwam doen...wat een blamage allemaal. DIT NOOIT MEER .
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
6
-
Prijs / kwaliteit
1
François
op 22 juli 2014
bestemming: Frankrijk / Provence-Alpes-Côte d'Azur, reisperiode: juli 2014
Huis gehuurd in de Provence
hogere prijsklasse
bij aankomst :
* de eerste dag alles laten verluchten om de schimmelstank buiten te krijgen. De kleerkasten stoffig en de gordijnen vol coconnen.
*zwembad bij aankomst : ijskoud water , de verwarmingsinstallatie was stuk en verwaarloosd, de zwembadverlichting hangt zomaar los in het water, geen overkapping .
* het “poolhouse” : onbruikbaar en één vuil kot.
*de matrassen op de ligzetels en de vloer rond het zwembad : vuil en onder het mos.
* flut-parasols , die het bij het eerste windstootje begeven.
* nergens een check-list te bespeuren (er viel ook niet veel te checken, want er was bijna niets dat werkte zoals het hoort ).
* het internet werkt niet : modem "doorgebrand",
een aftands TV-toestel dat om de haverklap uitvalt (leuk wanneer je juist naar de finale van het WK aan het kijken bent).
* koffiezet met een nog beschimmelde koffiefilter erin , in de waterkoker een vunzig en stinkend sopje, kakkerlakken in de keuken.
* een wespennest onder het dak, waardoor iemand tot tweemaal toe werd gestoken met een bijna fatale afloop ,
(iemand is dan zo goed geweest iets onder het dak te komen spuiten, met de belofte " dat de wespen binnen het kwartier zouden weg zijn" maar die beestjes werden alleen maar agressiever.
* geen bedlinnen, noch handdoeken .
en ga zomaar door.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
2
-
Prijs / kwaliteit
1
Andrea van Santen
op 9 mei 2014
bestemming: Duitsland / Welleringhausen, reisperiode: april 2014
Het huis waarin we verbleven is in 1 woord waardeloos.
* Geen enkele deur in het huis kan op slot voordeur niet slaapkamerdeuren niet toiletdeuren niet.
* Brandblussers die in 2000 gekeurd zijn houders van rookmelders waar geen rookmelder in zit.
* Koelkasten die niet sluiten net als de vaatwassers.
* Vreemde mensen die in de bar zitten als je weer komt, vreemde mensen die door het huis lopen.
* Geen toiletpapier geen handdoeken om je handen af te drogen.
* Deuren die op een kier moeten blijven staan omdat zo de kat naar binnen kan.
* Bedden die bijna van ellende uit elkaar vallen.
* Een toilet die met ducktape is geplakt.
Het antwoord van Belvilla.
We kunnen u 10% korting geven op het volgende huis wat u bij ons boekt.
Het is niet hun verantwoording dat brandblussers niet gekeurd zijn en het is normaal in huizen in Duitsland dat deuren niet op slot kunnen
Voor ons never nooit meer belvilla.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
10
-
Prijs / kwaliteit
1
Janineboon
op 18 april 2014
bestemming: Griekenland / Santorini, reisperiode: augustus 2014
Mooi huisje gevonden op santorini en na ontvagen huurovereenkomst vliegreis geboekt. 3 dagen later krijg ik beticht; huis is al verhuurd. We zoeken alternatief of u krijgt reis terug. Alternatief is duurder, maar verder van zee (8 km ipv 3), er zit geen auto bij, en foto's over badkamer en keuken zijn er niet. Bij navraag komt er een foto van een aanrecht met gedateerd klein koelkastje, los magnetronnetje en electrische kookplaat. Niet echt iets om te gaan koken. Badkamer is een kleine wastafel 2 hangende handdoeken en stukje wit douchegordijn. Wel prachtige fotos's van een schelp bij het dompelbad buiten. Kosten ruim 3000 euro.
Na wat gedubd te hebben, toch besloten dat we ons vreselijk gaan irriteren over sanitair waar toch wat luxe wordt verwacht en oorspronkelijk ook geboekt.
Krijg ik mailtje: jammer alternatief is aangeboden en heeft ook 2 kamers met dompelbad. Geld voor tickets krijg je niet. Take it or leave it.
Gebeld over deze situatie immers hogere prijs wil niet zeggen dat het vergelijkbaar is, en zelf geen alternatief kunnen vinden ondanks veel speurwerk. Ik hoef niet duurder ik wil gewoon lekker zitten en niet uit eten hoeven of met vies gevoel onder douche uit komen.
Mw belvilla mompelt nog even dat het "bullshit" is maar ontkent dit snel.
Kortom geen huis, wel kosten aan tickets. We zulken uitvinden of de ANVR dit bedoeld met alternatief. In ieder geval nooit meer Belvila voor ons.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Jannie Bakhuis-Boertien
op 6 april 2014
bestemming: Nederland / Zutphen, reisperiode: februari 2014
BELVILLA, NOOIT WEER!!
Vakantiehuis was vies, bedden slecht, vaatwasser deed niet goed, gasstel niet te regelen, verlichting slecht, t.v. was niet om naar te kijken (Olympische Spelen), enz., enz.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
1
Masja Jansen
op 24 maart 2014
bestemming: Frankrijk / Bretagne, reisperiode: februari 2014
Prima accommodatie geboekt bij Belvilla, als uitgangspunt om Bretagne te bekijken. Zeer geschikt voor rustzoekers. Voorzien van goed geoutilleerde keuken, open haard, wifi internet
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
8
J. Versteeg
op 15 november 2013
bestemming: Nederland / Swalmen, reisperiode: oktober 2013
Over Belvilla zelf kan ik niet zoveel zeggen.
Wij hadden een Villa gehuurd ( Villa Beeklust in Swalmen Limburg ) naast dat we een bed te kort kwamen 16 bedden waren met 17 personen, waren eveneens de bestek, glazen borden etc. ook niet berekend op zoveel personen. Accomodatie staat omschreven voor 18 personen, maar is feitelijk uitgerust voor max. 16 personen. Verder te veel geld voor wat je krijgt. Voor hele kleine kinderen is deze Villa niet kindvriendelijk. De borg krijg je moeizaam terug, met kennelijk standaard een inhouding die door de eigenaar verzonnen wordt. Dit om nog meer te verdienen dan hij al verdient aan deze villa. WAARSCHUWING: als je toch gaat naar Villa Beeklust, laat dan een in check ( inname formaliteit ) en een uit check formulier opmaken. Dit is zoals het wettelijk geregeld moet worden, willen ze zaken inhouden op de borg. Ik kreeg na bijna 3 weken toen ik om mijn borg vroeg, die overigens na max. 2 weken terug gestort had moeten worden,,te horen dat er een dekbed en een kussen weg was. Ik kon alleen nog melden dat ikzelf nog met een schoonmaakster alle slaapvertrekken had doorlopen voordat we vertrokken. En dus konden wij zien dat alle bedden voorzien waren van elk afzonderlijk een dekbed en kussen. Het bedrag wat wordt ingehouden, € 35,- ik kom daar wel overheen, maar het maakt je boos dat zoiets maar gewoon wordt gedaan. Het beddengoed zelf had ik niet eens willen meenemen. Zo fris zag het er niet uit, dat je het mee wilt nemen!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
4
Michiel
op 8 oktober 2013
bestemming: Nederland / Nederland, reisperiode: september 2013
Betaling van het huisje werd door belvilla teruggestort. Daarna kreeg ik een mail dat ik moest betalen, anders zou de boeking en aanbetaling verloren gaan!
Bleek dat ik niet helemaal de goede procedure voor de betaling had gevolgd. Ze wilden mij niet drie dagen extra geven om de betaling alsnog goed te doen.
Ze geven dus geen enkele service, zelfs niet wanneer je tijdig met je goeie geld komt aanlopen. Wat leveren ze eigenlijk wel?
Huisje was trouwens prima.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Sanne
op 10 januari 2013
bestemming: België / Hamoir, reisperiode: augustus 2012
We waren met het hele gezin een weekendje in Hamoir in de Ardennen. Het vakantiehuis is erg authentiek en compleet, en bovendien direct gelegen aan het riviertje, leuk! Het huis was erg mooi, wel een beetje stoffig maar na 1x met een doekje rond te zijn gegaan was het weg. Onze hond mocht ook mee naar dit vakantiehuis, leuk dat hij het vond! We gaan zeker nog eens terug naar dit vakantiehuis (BE-4180-08 | Au Bord De L'Eau)!
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Raes Rein
op 26 oktober 2012
bestemming: België / Durbuy, reisperiode: oktober 2012
Vanavond kregen we een telefoontje: de dochter dringend op zoek naar slaapgelegenheid in de omgeving van Durbuy. Ze hadden een vakantiehuis gehuurd bij Belvilla: Bij aankomst bleek de: woning niet in orde (geen water!), de foto's bleken ook niet te kloppen met de werkelijkheid........... Doodleuk antwoord van Belvilla: wij vinden niets anders, dus mensen : ga maar weer naar huis. Op vraag naar een eventuele compensatie van het verloren weekend: geld terug (Ja zeg, is dat niet normaal!!!!) en jullie mogen "iets" gaan drinken onderweg ter waarde van 50 euro........ Iedereen om 9 u 's avonds naar huis: 2kindjes van 2,5 en 5,5 doodop in de wagen....Van service gesproken. mensen: huur nooit een woning bij Belvilla, je weet nooit of je er wel kan slapen......
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
W Beers
op 22 mei 2012
bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: april 2012
Prima geregeld door Belvilla, mooi vakantiehuis.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Ste Huis
op 20 augustus 2011
bestemming: België / Malmedy, reisperiode: juli 2011
Via belvilla een huisje gehuurd in de Ardennen....."La Petite Suisse" in Malmedy. Dit huisje bleek volstrekt onbewoonbaar te zijn bij aankomst, door de aanwezigheid van duizenden vliegen.
De huiseigenaar constateerde ook dat dit niet normaal was en bood ons een groter huis aan, maar ook dit was vergeven van de vliegen.
Na meerdere malen contact gehad te hebben bleek met Belvilla kregen we te horen dat we hier van tevoren rekening mee hadden moeten houden bij het huren van een huisje op boeren terrein. Dit was echter niet terug te vinden in de huisomschrijving. Ook kregen we te horen dat we maar rustig moesten gaan slapen en dat we het morgen allemaal vast veel minder erg zouden vinden....de medewerker die ik sprak vertelde dat ze zelf die avond ook last van vliegen had gehad toen ze aan het bbq-en was...het was immers de tijd van het jaar...
Belvilla heeft ons geen vervangende ruimte aangeboden en meldde vrijwel direct dat we het geld voor de huur niet terug zouden krijgen als we zouden vertrekken.
Het huis was dermate onbewoonbaar en een risico voor de gezondheid dat wij toch dezelfde dag nog vertrokken zijn. Belvilla wilde 300,- teruggeven....dit is echter nog niet een derde van de totale reissom die we betaald hebben voor een huis waar we niet eens in gezeten hebben.
Nu reageert Belvilla niet meer op brieven....
Je zou bijna denken dat het boeven zijn die niks meer laten horen zodra de buit binnen is.
Je verwacht dat een groot bedrijf als Belvilla juiste informatie verstrekt op de website, wanneer je de sos-hulplijn belt, of als je achteraf contact met ze opneemt. Maar niets is minder waar...ze laten niks meer van zich horen.
Belvilla bedankt...voor ons nooit meer en ik hoop dat dit een waarschuwing is voor anderen die overwegen bij Belvilla te boeken.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Rebecca
op 21 september 2010
bestemming: België / Stavelot/Francorchamps, reisperiode: september 2010
Het is een hele leuke blokhut van Belvilla. Die van buiten kleiner lijkt dan dat hij eigenlijk is. Aan de andere kant van de berg waar tegen het racecircuit ligt van Spa/Franchorchamps.
Een ruime 8 persoons bungalow, met alles er op en eraan. Kinderbedje, vaatwasser, BBQ, open haard en je eigen twee koeien.
Leuk stuk grond als tuin erbij. Enige nadeel daarvan was dat je op een lichte berg stond en de tuin licht afliep richting het prikkeldraad welke de koeien op afstand moest houden.
Het prikkeldraad is niet zo handig met een ondernemende 3 jarige peuter.
Je merkte wel dat de bungalow er al heel wat jaartjes stond en dat er weer een grondig onderhoud gepleegd moest worden. (verzakkende vloerdelen etc.) Maar ontzettend leuk en op een steenworp afstand van Coo.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
9
Sjaak
op 30 mei 2010
bestemming: Frankrijk / Savigny, reisperiode: mei 2010
Nooit meer via Belvilla. Huis gehuurd in Savigny. RANZIG!!!!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
J. van Waveren
op 21 januari 2009
bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: december 2008
Met een grote groep hebben wij in 2 chalets van Belvilla in Kirchberg gezeten. Chalets van alle gemakken voorzien, heerlijke bedden, alles netjes en keurig verzorgd. Piste bij een van de chalets voor de deur en gratis skibus op loop afstand. Niks dan lof en gaan zeker weer.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Fam. Beentjes
op 19 januari 2009
bestemming: Italië / Lido di Noto, reisperiode: september 2008
Prachtig ruim huis, vlakbij zee, interessante omgeving voor het maken van uitstapjes, ofwel volop genieten in Italie. Gaan zeker weer kijken binnen het bestand van Belvilla voor een volgende vakantie, is ons erg goed bevallen.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
9
C. Verheijen
op 19 juni 2008
bestemming: Italië / Castelfranco di Sopra, reisperiode: mei 2008
Het huisje was smoezelig en niet schoongemaakt en dan durven ze voor schoonmaakkosten 50 euro te vragen. Als badlinnen kregen we 3 niet frisse handdoeken waarvan 1 met roestvlekken en dat voor slechts euro 1,45 p.p./nacht. De badkamer was ongeveer 1.20 bij 1.50 en daarin was een toilet, een wastafel en een douche gepropt. Tijdens het douchen liep het water onder de deur door, de gang in, dwijlen dus! Een peertje in een open fitting moest de badkamertje verlichten, LEVENSGEVAARLIJK!
Belvilla, stuur uw inkopers nog eens langs of nog beter, gooi dit vakantiehuisje uit uw brochure. Dit verblijf is niet acceptabel.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
4
Vaastra
op 2 april 2008
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: maart 2008
We hebben een wintersportaccommodatie gehuurd via Belvilla. Een hele mooie woning. Bij alle contacten met Belvilla zijn we goed geholpen door de verkoopmedewerkster.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
7
Hr. Postmus
op 13 maart 2008
bestemming: Frankrijk / La Plagne, reisperiode: maart 2008
Het huisje waar wij inzaten was vies, kachels heel stoffig, rondom de bedden veel stof, oude papierenzakdoekjes onder de bedden gevonden, gebruikte linnen vorige bezoekers lag drie dagen lang te stinken in het ski-hok, stofzuiger was vies, heel heel vies, ik heb nog nooit zo'n smerige stofzuiger gezien, zuigmond vol met vet en haar, stofzak was putjevol, kon niks meer opzuigen, wat een vreselijke stank was dat. Hebben dit vieze apparaat laten ophalen en schoonmaken, teruggekregen stonk de stofzuiger nog steeds vreselijk. Putje van de douche zat vol haar en liep niet door, bah wat smerig. Randen vd doucheruimte waren verkleurd vd kalkaanslag, schoonmaakmiddelen nauwelijks aanwezig, op vies stoffer en blik na. In één vd keukenkastjes was een vreselijk smerige afvalemmer aanwezig, wat een smerige emmer, waarschijnlijk te gebruiken als schoonmaakemmer! Prullenmand was smerig en vettig. Sommige pannen waren niet goed schoon. Als hier E240,-voor betaald moet worden is dat geldklopperij, er is totaal niet gecontroleerd door de receptie of dit huis wel schoon is achtergelaten, zo ja dan zal het wel met de bekende "Franse Slag" zijn gebeurd. Bah en dat voor een bedrag van E3450,-. Het huisje beviel op zich goed, karige accommodatie, voor de rest hebben we er maar geen aandacht aan besteed en hebben we een prima vakantie gehad. "Belvilla" NEEN, ik zou er mijn naam niet aan willen verbinden. U moest eens weten hoe deze eigenaren omgaan met schoonmaken. In eerdere reviews over dit complex heb ik het eerder gelezen, maar dacht... dat zal ons wel niet overkomen..... ja dus. Erg jammer, maar ik weet zeker dat ik niet meer terugkom in dit complex. Karige accomodatie allah, dat weet je in deze skigebieden, maar zo vies, neen dat viel ons erg tegen.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
5
P. van Gelder
op 2 januari 2008
bestemming: Frankrijk, reisperiode: augustus 2007
Bungalow van Belvilla zeer slecht, niet als opgegeven. Bedden te klein. Camping lawaai tot 01:00. Omgeving niet als in de omschrijving. Faciliteiten niet als opgegeven.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
2