Schrijf een ervaring over Interhome en maak kans op mooie prijzen!

Interview Interhome

Interview met Stijn Jansen
Interview met Stijn Jansen van Interhome

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Na 7,5 jaar met veel plezier voor een ferrymaatschappij te hebben gewerkt ben ik sinds 1 november 2013 aan de slag gegaan als commercieel manager bij Interhome Vakantie B.V. Interhome is een grote internationaal opererende organisatie en is op heel veel vlakken een vooruitstrevende organisatie in de reisbranche. Als commercieel manager ben ik verantwoordelijk voor alle Marketing en Sales in Nederland. De markt waarop Interhome zich begeeft is sterk competitief, maar dat houd ons scherp. We moeten altijd bezig zijn met hoe we onze organisatie en dienstverlening kunnen verbeteren.


Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
In 2015 bestaat Interhome 50 jaar. Ooit in 1965 opgericht door de heren Bruno Franzen en Werner Frey, twee Zwitserse pioniers uit het toerisme. In 1989 werd de organisatie overgenomen door een van de grootste touroperators van Europa, Hotelplan. Interhome was de een van de eerste bedrijven die ook online boekbaar werd, dat was in 1998.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
De oorspronkelijke naam was Swiss Chalet. Maar omdat het aanbod zich al snel uitbreidde naar andere landen en er ook in veel andere landen verkoopkantoren kwamen werd er gekozen voor een meer internationale en algemene naam: Interhome.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Missie: het zijn en blijven van Europa’s grootste en meest toonaangevende vakantiehuizen aanbieder.
Visie: het aanbieden van een uitgebreid portfolio van vakantiehuizen dat alle grenzen overschrijd in combinatie met een excellente service en het aanbieden van Zwitserse kwaliteitsmaatstaven.

Wie is de doelgroep?
Met een aanbod van 34.000 huizen in 31 landen is er voor elke doelgroep wel iets wat geschikt is. Families met kinderen kunnen terecht op de vakantieparken, citytrippers kiezen voor de sfeervolle stadappartementen en jongeren kiezen voor de eenvoudigere chalets naast de skipiste. Voor elke soort vakantie en voor elke doelgroep is er wel een geschikte accommodatie te vinden.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Door het meer dan volledige aanbod. Op de website kan het aanbod op vele manieren gefilterd worden zodat er altijd wel iets geschikts tussen te vinden is. Interhome heeft daarnaast veel exclusieve contracten, dat betekent dat je de huizen nergens anders terug kunt vinden.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
In elk land waar Interhome actief is (dat zijn er 31!) wordt ook lokaal ingekocht. Lokale inkopers kennen de weg altijd beter dan de inkopers die maar af en toe op een bestemming komen. Italië doet het dit jaar erg goed bij Interhome.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
In de winter zien we een sterke opkomst van de zonbestemmingen. In die periode biedt Spanje een perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Andersom bieden de traditionele wintersportplaatsen die prijs-kwaliteit verhouding weer in de zomer. Een vakantie in de Zwitserse Alpen kan zo verrassend leuk zijn.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Interhome heeft ruim 200 lokale service kantoren door heel Europa. Op al deze kantoren kunnen onze klanten niet alleen de sleutel ophalen, maar krijgen ze ook informatie van lokale medewerkers die de weg goed kennen.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als een organisatie die naast het enorm grote aanbod ook wat betreft het verlenen van service voor haar klanten door het vuur gaat. Interhome is pas tevreden als de klant tevreden is of als de verwachting zelfs overtroffen wordt.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Interhome is aangesloten bij de ANVR/SGR. Wij bieden de klant zekerheid en kwaliteit. Niet alleen door onze Zwitserse achtergrond, maar ook door aangesloten te zijn bij ANVR en SGR.

Heb je nog iets toe te voegen?
Interhome biedt op veel accommodaties hoge last minute kortingen. Vink ze aan bij de ‘overige criteria’.