Anita
op 28 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: juni 2025
In september 2024 hebben wij rechtstreeks via de website een vakantie geboekt bij een Landal-park in Oostenrijk (Brandnertal). In december 2024 ontvingen wij bericht dat dit park tijdens ons geplande verblijf overlast zou veroorzaken wegens verbouwingen. Op basis daarvan zijn wij met aanzienlijke extra kosten overgestapt naar Landal Maria Alm.
21 juni 2025, zijn wij aangekomen bij Landal Maria Alm, waar tot onze verbazing werd meegedeeld dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen is bij het verblijf. Deze kaart was ten tijde van onze boeking nog standaard inbegrepen en was voor ons een doorslaggevende reden om opnieuw voor dit park te kiezen. Tot op heden wordt op diverse online platforms nog steeds vermeld dat Landal deze kaart aanbiedt aan haar gasten.
Uw medewerker Niek bij de receptie gaf aan dat wij €175 per persoon kunnen betalen om alsnog gebruik te maken van de liften en andere faciliteiten, wat voor ons gezin van vier personen neerkomt op €700 aan extra kosten. Hij bevestigde dat wij niet de enigen zijn die hierover klagen, maar kon niets voor ons betekenen en komt ook niet meer terug op de melding die hij zou bespreken met de resortmanager. Ook de klantenservice weigert verantwoordelijkheid te nemen. Er kan een klacht worden ingediend, maar deze wordt simpelweg genegeerd. Inmiddels zijn wij er al achter gekomen dat deze werkwijze wordt aangehouden bij iedereen die hierover een klacht heeft.
Wij willen hierbij met klem aangeven dat wij ons niet kunnen vinden in deze gang van zaken. Landal heeft in onze optiek nagelaten zijn informatieplicht richting de consument na te komen. Op geen enkel moment is vooraf, noch op het moment van omboeking, gecommuniceerd dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen zou zijn. Zeker voor gasten die ruim van tevoren, wanneer de nieuwe voorwaarden nog niet bekend zijn, rechtstreeks via het desbetreffende Landal boeken, mag worden verwacht dat belangrijke wijzigingen zoals deze tijdig, volledig en helder worden gecommuniceerd.
Het contrast met andere communicatie is schrijnend. Toen in januari 2025 bekend werd dat toeristenbelasting verhoogd zou worden, ontvingen wij hier vrijwel direct bericht over en werd het extra bedrag zonder aarzeling geïnd. De snelheid waarmee dit soort financiële lasten wordt doorberekend aan de klant, terwijl essentiële informatie over het vervallen van een waardevol voordeel wordt verzwegen, getuigt in onze ogen van een bijzonder eenzijdige en op z’n minst hypocriete benadering.
Wij hebben na dagenlang klagen bij de receptie uiteindelijk een tegoedbon gekregen van €150,- van het restaurant op het park. Maar let wel, dit is een kleine afkooosom om van het gezeur af te komen. Ik raad iedereen aan om een verblijf te zoeken waar een gratis kaart bij zit (genoeg om de omgeving). Je bespaard uiteindelijk veel geld hiermee. Voor ons was dit de laatste keer Landal. En voor het management die besloten heeft om de kaart eruit te halen: domme domme domme keuze!
... Lees meer
Rob
op 23 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: juni 2025
Accommodatie fantastisch. Weinig op aan te merken. Maar Landal Resort Maria Alm is zo'n beetje de enige accommodatie in Maria Alm die de Hochkonig card niet aanbiedt. Hebben ze jarenlang wel gedaan. Stond ook op de site toen wij vorig jaar boekten. Nadat we in een review dit hadden gelezen, hebben we contact opgenomen met de KlantSERVICE van Landal NL. Reactie: 'ik kan er niets over vinden'. Doorverbonden met Landal Oostenrijk(?). Daar werd verteld dat men in november had besloten geen kaart meer aan te bieden. Dit is ons nooit medegedeeld. Wel een email ontvangen in januari dat de toeristenbelasting omhoog is gegaan en of we nog even wilden bijbetalen. Via email klacht ingediend bij Landal NL. Tot op heden geen reactie ontvangen. Bij de receptie werd verteld dat ze alternatieven bieden. Zoals een VIP busje naar een paar dingen. Toch maar besloten met het busje naar de Vorderkaserklamm te gaan. Toen wij ons melden bij de receptie kregen we te horen dat de buschauffeur ziek was. Dus maar met de auto gegaan. Voor de prijs die Landal vraagt voor deze accommodatie is het schandelijk dat die Hochkonig card er niet bij wordt aangeboden, zeker gezien het zeer beperkte alternatief. Hoe dan ook, wij zullen niet meer naar Landal Resort Maria Alm gaan. Er zijn genoeg prachtige accommodaties in Maria Alm (en veel goedkoper) die de Hochkonig Card wel aanbieden. Van SERVICE heeft Landal niet veel kaas gegeten. Jammer.
... Lees meer
E.W.C. van Straten
op 23 juni 2025
bestemming: Nederland / Reeuwijk, reisperiode: juni 2025
Dit jaar voor ons familieweekend geboekt bij Landal Reeuwijkse Plassen. Bij de boeking expres gekozen voor een huisje met een slaapkamer en badkamer op de begane grond omdat mijn beide ouders slecht ter been zijn; eentje loopt met een rollator en een met een wandelstok. De dag voor vertrek nog even de reservering gecheckt en wat bleek: niet het huisje gekregen met alles op de BGG, maar met een slaapkamer boven en beneden. Contact opgenomen met Landal dat dit niet de bedoeling was gezien de situatie. “Helaas was het niet goed doorgekomen in hun systeem dat het dat type huisje moest zijn.” Gevraagd om een oplossing en ook nog voorgesteld om een paar belletjes te plegen om te polsen of er toch evt. ergens een ruil mogelijk was. “Nee, daar gingen de dames van Landal niet aan beginnen”. Overleg gepleegd met mijn ouders en het weekendje toch maar door laten gaan, ook omdat het maar liefst 650 euro had gekost. Vervolgens lijdzaam aan moeten zien hoe mijn gehandicapte ouders een weekend lang bijna letterlijk de trap op en af hebben moeten kruipen om bij hun slaapkamer en badkamer te komen. Schandalig slecht Landal; jullie moeten jullie ogen uit jullie kop schamen!
... Lees meer
Anita
op 21 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: januari 2025
In september 2024 hebben wij rechtstreeks via uw website een vakantie geboekt bij een Landal-park in Oostenrijk, vlak bij Liechtenstein. In december 2024 ontvingen wij bericht dat dit park tijdens ons geplande verblijf overlast zou veroorzaken wegens verbouwingen. Op basis daarvan zijn wij – met aanzienlijke extra kosten – overgestapt naar Landal Maria Alm.
Vandaag (21 juni 2025) zijn wij aangekomen bij Landal Maria Alm, waar tot onze verbazing werd meegedeeld dat de Hochkönigkaart niet meer inbegrepen is. Deze kaart was vorig jaar nog standaard bij het verblijf inbegrepen en was voor ons een doorslaggevende reden om opnieuw voor dit park te kiezen. Tot op heden staat op diverse online platforms, inclusief de officiële website van de Hochkönigkaart én meerdere andere kanalen, dat de kaart nog steeds aangeboden wordt via Landal.
Uw medewerker Niek bij de receptie deelde mee dat wij €175 per persoon kunnen betalen om alsnog gebruik te kunnen maken van de liften, wat voor ons gezin van vier personen neerkomt op €700 extra kosten. Hij gaf tevens aan dat wij niet de enigen zijn die hierover klagen, maar kon niets voor ons betekenen. Ook de klantenservice neemt geen verantwoordelijkheid.
Wij willen hierbij met klem aangeven dat wij ons niet kunnen vinden in deze gang van zaken. Landal heeft verzuimd zijn informatieplicht na te komen. Op geen enkel moment is er vooraf duidelijk gecommuniceerd dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen is. Zeker voor gasten die rechtstreeks bij Landal boeken (zoals wij), mag worden verwacht dat essentiële wijzigingen als deze duidelijk en tijdig worden gecommuniceerd. Het feit dat meerder klanten dit als klacht neerleggen bij de receptie zegt al genoeg.
Indien er geen passende oplossing wordt geboden, zullen wij genoodzaakt zijn onze ervaringen openbaar te maken via diverse recensiekanalen en sociale media, en juridisch advies in te winnen. Ook overwegen wij een formele klacht in te dienen bij de Consumentenbond en het Europees Consumenten Centrum (ECC Nederland).
Voor iedereen die binnenkort naar Landal Green Park Maria Alm komen wees gewaarschuwd!
JMCoset
op 9 mei 2025
bestemming: Nederland, reisperiode: februari 2025
Wij geven dit cijfer omdat Landal niet luistert naar de oprechtheid van mijn verhaal. Diverse gesorekken en klachten verstuurd. Niet gedane uitspraken zijn als waarheid opgevoerd, en daarop is hun beslissing gevallen, om ons niet te compenseren. Na een wijziging van Landal zijn ons beelden getoond, die wij accepteerde als vervanging, echter Landal boekte een andere accomodatie voor mij, zonder de gewenste faciliteiten, die wij niet accepteerde ter plaatse in Duitsland, toen begon de ellende, onverrrichte zaken weer terug naar nederland, iedereen luistert, maar doet gewoon niets voor je, erg jammer!! , voor een vaste klant, voor reacties staat hier mijn mailadres johancoset@ziggo.nl PS Voor de service en nazorg geef ik een nul.
Marianne
op 8 april 2025
bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: maart 2025
Annulering in verband met terminale ziekte was een ramp.
J. Swart
op 7 april 2025
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: mei 2025
Ik keek op mijn telefoon naar de beschikbaarheid van een huisje op texel. De prijs was 851,- voor een week. Toen ik op de pc wilde boeken (makkelijker en beter leesbaar) moest ik opeens 984,- betalen. Meteen deze boeking geannuleerd en toch maar op de telefoon geboekt. Winst kwam uit op 124,- euro. Hoe kan dit zo veel schelen? Waarom scheelt het boeken op een telefoon zo veel met de pc? Algoritmen o.i.d.
Veronique
op 26 maart 2025
bestemming: Nederland / Kring van Dorth, reisperiode: februari 2025
Extra betaald voor een huisdiervrij huisje gezien mijn zware allergie. Bij het opendoen van de deur van de bungalow kwam er vrijwel direct een zwarte kat uitgerend. Het beest had op twee plekken geplast, en de banken zaten vol met haren.
Gelijk gebeld. De receptie was al naar huis, er zou pas morgen weer iemand mij te woord kunnen staan. Aldus iemand van onderhoud.
Ik was alleen en had geen keuze. Heb de volledige woning gezogen en gesopt. Maar voelde het al snel opkomen. Een fikse reactie. Ik heb medicijnen, maar die waren niet afdoende.
Ik ben doodziek geworden. Ik had de bungalow voor twee weken geboekt. Na 5 dagen ziek zijn ben ik door familie uit de woning gehaald. De gehele tweede week ben ik niet meer op het park geweest. Veel te ziek voor.
Landal doet helemaal NIKS met mijn klacht. Reageren niet op terugbelverzoeken. Niet via het park zelf, niet via het hoofdkantoor. Heb de klacht al vier keer via de website ingediend. Ook meerdere keren gevraagd of ik teruggebeld kan worden. Geen enkele reactie. Nul.
Ik ben nu ronduit kwaad over deze gang van zaken. Landal is grof nalatig geweest. Ik ben een vaste klant van Landal geweest. Jarenlang. Maar geen haar op mijn hoofd die hier nog een keer boekt. Vóór de boeking is een klant God, daarna nog minder dan een nummer.
Vast
op 13 maart 2025
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: maart 2025
Prijzen kunnen na je boeking opeens drastisch wijzigen (30%+), daardoor is het vastzetten van een boeking bij Landal net als handelen op de aandelenmarkt. Je weet nooit of de prijs na je boeking omhoog of omlaag gaat.
Foeke Dijkstra
op 18 januari 2025
bestemming: Nederland / Nieuwvliet Bad, reisperiode: januari 2025
Gift card gekregen van Landal. Geboekt via site van Landal .Tijdens boeken de giftcard niet kunnen verzilveren. Gebeld met de klantenservice. We zouden de kaarten maar meenemen naar het park.
Daar aangekomen werd ons verteld omdat dit park over roompot viel konden we ze niet verzilveren. Wij hadden geen idee . Omdat we via Landal geboekt hadden. Bij klantenservice ook niet vermeld. Hadden anders voor ander park gekozen. Het betrof een card v 300 euro.
We voelden ons erg bekocht.
Anton
op 2 januari 2025
bestemming: Nederland / Diessen-Baarschot, reisperiode: december 2024
Bij heb boeken van een huisje via de Landal site wordt een prijs genoemd "incl. alle toeslagen voor 2 personen" voor ons tweeën in de geselecteerde periode. Zodra je verder gaat met boeken komt ongeacht het type huisje de melding "De eerder getoonde prijs is niet meer beschikbaar" en voor zo'n 25 euro meer kun je het huisje wel boekn.
Landal is alleen (beperkt) telefonisch bereikbaar als je hierover wilt klagen.
Annemie
op 30 december 2024
bestemming: Nederland / Veluwe, reisperiode: december 2024
Wij hebben een verblijf gehad van 20/27 december en bijna €1.000 betaald. Bij aankomst bleek de tv en het internet niet te doen . De pannen waren vies , etensresten zaten er nog in . Bestek was vies , en de erwten lagen nog in de magnetron.
Spinnenwebben op de deurposten stof onder de bedden , zeer vieze gootsteen waarvan je over je nek ging . Vet op de afzuigkap.Verstopping in de wasbak , water liep de keuken in . Lamp kapot in de gang .
Van dit alles hebben wij 5 dagen lang mensen over de vloer gehad om de problemen op te lossen.
Helaas niet alles is opgelost, ik was er klaar mee en wilde naar huis . Mijn man heeft mij nog kunnen overtuigen om nog te blijven. Ik was zéér verdrietig omdat ik de rust zo nodig had nadat ik een heftige operatie achter de rug had.
Om wat ontspanning te zoeken gingen we naar de openbare ruimte om wat te drinken. Met het afrekenen stonden er drankjes bij die we niet hadden gedronken
Nooit maar dan ook nooit meer ga ik naar miggelenberg of landal green park.
Dit alles heeft ons veel geld en stress opgeleverd
JBekhuis
op 25 oktober 2024
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2024
Het is echt zeer, zeer slecht dat niet elk Landal-park toegankelijke accommodaties heeft! Dit is discriminerend! SCHANDE!
Natasja van Osnabrugge
op 18 oktober 2024
bestemming: Nederland / Sommeren, reisperiode: juli 2024
Geen vis op Stabrechtse Vennen.
TVE
op 4 oktober 2024
bestemming: Nederland / Lommerbergen, reisperiode: november 2024
Ik ben diep teleurgesteld in de klantenservice van Landal. Vorig jaar won ik tijdens de bingoavond een waardebon van €150. Toen ik deze wilde gebruiken in combinatie met de Libelle-kortingscode, werd ik doorverwezen om dit via e-mail te boeken. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik de waardebon niet mocht combineren met de kortingscode.
Volgens de eigen algemene voorwaarden van Landal, artikel 16, is het wél toegestaan om onbeperkt waardebonnen te combineren met één kortingscode. Dit staat zwart op wit in hun eigen regels, en de Libelle-kortingscode valt hier perfect onder. Toch blijft de klantenservice hardnekkig weigeren, met het absurde argument dat “korting op korting niet mag”. Waar staat dat in de voorwaarden? NERGENS!
Het meest frustrerende is dat ik in contact ben gekomen met meerdere gezinnen die al 20 jaar naar Landal gaan en altijd waardebonnen gecombineerd hebben met kortingscodes, waaronder de Woezel en Pip-kortingscode. Ik heb zelfs printscreens en bewijzen aangeleverd, maar de klantenservice blijft weigeren.
Wat deze situatie nog erger maakt, is dat jullie hardnekkige weigering de vakantie van mijn twee autistische kinderen en hun immobiele grootmoeder compleet verpest. Dit had een ontspannende vakantie moeten zijn, maar door het onredelijke gedrag van de klantenservice is dat niet mogelijk.
Het is schandalig hoe Landal omgaat met trouwe klanten. De manier waarop ze hun eigen voorwaarden verdraaien en de klant vervolgens in de kou laten staan, is onacceptabel. Als dit de standaard is bij Landal, dan raad ik iedereen aan om goed na te denken voordat je hier boekt. Dit is geen service, dit is misleiding!
Robert
op 26 september 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2024
Na diverse klachten dat ons huisje stonk word ons alleen een compensatie van 30 euro aangeboden. Reactie van de klantenservice Jennifer en Linda:"Zijn wij van mening dat de aangeboden compensatie passend is. "
Monique
op 25 september 2024
bestemming: Nederland / loo, reisperiode: september 2024
Door ziekte van mijn vader moesten wij annuleren.Europe assistance heeft ons uit het systeem gehaald.Als je landal aan de telefoon krijgt krijg je een antwoord zet maar op de mail.E.A wil ondanks verklaring van de cardioloog het hele medicedossier.Wat niet mogelijk, is door de privacy wetgeving.wanneer je deze,gen aan de telefoon krijgt isde gehele.claimzoek.ze zijnde de hele dag aan hetzoeken.We horen niets van ze.Morgen weer bellen maar.
J. Noort
op 23 september 2024
bestemming: Nederland / Schoorl, reisperiode: augustus 2024
Door ziekte van mijn man konden we niet naar een huisje. Hadden annuleringsverzekering bij europ assistance via Landal . Heb gemaild, gestuurd en gebeld. Geen contact mogelijk. Zijn nu 6 weken verder. Lees nu over alle klachten over deze verzekering. Advies: neem nooit een annuleringverzekering bij europ assistance.
G.P. de Bie
op 20 september 2024
bestemming: Nederland / Vers, reisperiode: december 2024
Sorry hoor. Maar we proberen al een tijdje contact te krijgen met de klantenservice. Moest 1× 30 min, 1x 60 min en 1x 50 min in de wacht staan voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Had info nodig om te betalen voor mijn moeder van 80 jaar.
De laatste die ik aan de lijn had zei dat ik maar een andere dag moest terugbellen. Dat betekent dat ik weer een uur in de wacht staat. Schofterig! Mijn moeder is een betalende klant. Het is dat zij een boete moet betalen als we annuleren anders zou ik dat gelijk doen!
Jeanet
op 16 september 2024
bestemming: Nederland / Beekbergen, reisperiode: september 2024
Ik heb nog nooit een negatieve review geplaatst, maar deze keer kan ik er niet onderuit. Het park Heideheuvel met brasserie, winkel is prima, goed personeel en vriendelijk. Het huisje was vies en muf, hier is niet schoongemaakt. Kachel maakt de hele nacht lawaai. Wat jammer dat Landal dit laat gebeuren. Prijs is veel te hoog voor wat je krijgt.Wij gaan niet meer naar een park van Landal. Ons 40 jarig huwelijk hadden wij ons toch voorgesteld in een betere setting.
BK
op 13 september 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2024
Reageren niet op klachten, gewoon onbehoorlijk.
Joyce
op 3 september 2024
bestemming: Duitsland / Kelly am see, reisperiode: juli 2024
Alles is netjes uitgelegd goede app om bijv. Een tafel te reserveren met eten en of bowlen , midgetgolfbaan
Dieuwertje
op 8 augustus 2024
bestemming: België / Zutendaal, reisperiode: augustus 2024
Geen oog dicht...
De mensen lijken vriendelijk, maar als je aangeeft dat je niet kan slapen door het lawaai dat vallende eikels maken op het plastic dak van de bungalows dan krijg je terug "Oh ja, dat weten we, maar kunnen we niets aan doen." Als je dan vervolgens zegt dat je eerder bent weggegaan en een deel van je geld terug wil krijg je als antwoord dat zij er niets aan kunnen doen dat het park niet voldoet aan je verwachtingen. Doe het niet dus!
Oh en: Het zwembad is 80 cm diep. Amper dieper dan het naastgelegen peuterbad.
John Zorn
op 2 mei 2024
bestemming: Nederland / Hellendoornseberg, reisperiode: april 2024
Ik heb een algemene klacht over Landal. Waar kan ik dit melden?
Doormiddel van deze mail zo ik toch een gegronde klacht willen melden over het verblijf van ons op het Park de Hellendoornseberg.
Op voorhand kregen wij een mail binnen dat wij voor 20 Euro eerder de bungalow konden betrekking dus op dit aanbod zijn wij ingegaan en hebben gebruik gemaakt van dit aan bod en gelijk betaald.
Toen wij op het park aan kwamen en het pasje van bungalow 60 in ontvangst en naar de bungalow gingen troffen wij aan dat er van de 6 er maar vier waren opgemaakt en dat de afvoer naar het riool stonk door de gehele bungalow.
En tevens was er niet goed schoongemaakt, waarop mijn vrouw en onze vriend naar de receptie zijn gegaan om hierover een klacht te melden.
Hierop werd actie genomen om een extra schoonmaakbeurt werd gegeven in de bungalow, tevens zoals het op de site werd aangegeven bleek de indeling helemaal anders te zijnen hierop werd geantwoord dat dit ook de site werd aan gegeven.
Ook kregen wij het aanbod om naar een andere bungalow te gaan maar deze was nog niet gerenoveerd dus wij zijn niet op dit aanbod ingegaan.
Over de bedden die waren opgemaakt werd gemeld, u heeft opgegeven dat er vier personen kwamen dus er zijn maar vier bedden opgemaakt.
Voor de overlast werd er een aanbod gedaan voor een flesje wijn want wij alle vier niet drinken.
Zelf hadden wij echter wat middelen aangeschaft om enigszins de geur tegen te gaan van het riool, toen wij er achter kwamen waar de wasmachine stond troffen wij daar ook nog een aantal keukenkastje aan en dachten deze zouden nog geplaatst worden.
Op zondag na een wandeling hebben gemaakt gingen wij even op het terras zitten op het park na de menu kaart te hebben gezien bestelde wij een kopje tomatensoep voor € 6,50 en 3 maal een Puntzak met friet en mayonaise a € 2,25 tevens gaven wij ook aan dat wij ook drie extra mayonaise erbij wilden hebben.
Toen wij echter deze bestelling moesten afrekenen viel ons echt op de wij meer moesten afrekenen dan wij op de menukaart hadden zien staan.
De kop soep kwam op € 7,75 omdat hierbij brood bij geserveerd was. (brood was ook niet op de kaart aan gegeven)
Tevens dat er voor 3 maal extra mayonaise een bedrag werd gerekend van € 3,00
Dus als ik dan even na denk dan kost de puntzak friet 1,25 zonder mayonaise (word niet aangeven op de kaart)
Na deze mededeling te hebben gekregen zijn wij echter naar onze bungalow gegaan voor de avond.
Echter het werd kouder in de woning maar de zon scheen echter nog buiten en dachten als deze ondergaat dan zal de verwarming gaan branden, maar dit was niet het geval dus wij dachten dat wij misschien de thermosstaat verkeerd hadden gezet en wachten nog even af.
Ineens sprong er lamp kapot waar mijn vrouw op de bank onder zat en zaten gelijk helemaal in het donker dit gebeurde om plusminus 20:00 na even gekeken te hebben in de meterkast blijk er een groep uitgeslagen te zijn en deze weer naar boven gezet echter hadden wij nog geen stroom dus alles uitgezet in de meterkast en toen alles nog weer omhoog maar nog geen stroom.
Toen contact opgenomen met het telefoonnummer van het park en kregen te horen dat deze gesloten was en dat wij contact moesten opnemen met een ander nummer en deze vroeg mij of in bovenstaande procedure ook al had gedaan, deze zei dat hij contact met de installateur en dat deze mij even zou bellen.
Dit gebeurde en de installateur melden dat het ongeveer een half uur a drie kwartier zou duren voordat hij er was om dat deze uit Rijssen moesten komen.
Toen de installateur kwam heb ik het een en ander uitgelegd en zij dat hij in de kast moest zijn die op het pad stond deze op gemaakt groep ingezet verlichting deed het weer, installateur bedankt voor de service.
Echter de volgende dag ben ik toch met de lamp naar de receptie gelopen en verteld wat er gebeurt was en tevens wat er nog meer zoals bovenstaand was voorgevallen.
Ook aan gegeven dat ik de bungalow ten behoeve voor een gezin met kleine kinderen echter niet veilig vond omdat er echter overal verlengsnoeren en stekkerdozen in de bungalow aanwezig waren om lampen te kunnen aanzetten.
Het meisje bij de receptie schreef alles op en ik gaf aan dat ik dit niet gewend was van de Landal organisatie, wij hadden wel eens meer hiervan gebruik gemaakt.
En wou hierover een klacht melden het meisje liep even naar een collega (waarschijnlijk iemand van het management die achter een computer zat) en deze zei tegen haar dit gaan wij bespreken noteer het telefoonnummer maar en wij gaan dit bespreken.
Persoonlijk vind ik als je dit toch al hoort dan neem je even het gesprek over van je collega, maar de arrogantie van deze persoon noteer het telefoonnummer want ik heb het ook gehoord is blijkbaar de werkwijze.
Ik gaf wel aan dat wij voor 10:30 het huisje verlieten om naar huis te gaan en wanneer ik dan wat te horen kreeg hier over.
Om 17:35 zag ik dat ik een gemiste oproep had van het park en besloot deze even terug te bellen, toe ik aan gaf dat er gebeld naar mij was over een klacht werd ik doorverbonden naar een collega.
Deze vertelde mij dat zij een notitie had gehad en of zij mij hierover terug wilden bellen, maar was niet op de hoogte van wat er allemaal was voorgevallen, maar mocht wel voor de overlast een bosje bloemen laten bezorgen.
Dit accepteerde ik niet omdat er iemand anders in een keer voor het karretje gespannen en eigenlijk niet tevreden was met de oplossing die werd aan geboden.
Diegenen die mij belde zou dit dan terugkoppelen aan het management en dat dit weer naar mij teruggekoppeld zou worden.
Ook aan gegeven dat ik over deze klacht het hoofd kantoor zou inlichten.
Hanneke
op 19 april 2024
bestemming: / Hellendoorn, reisperiode: april 2024
Door ontbrekende communicatie kwamen we op park met gesloten zwembad. Geen oplossing geboden. Erg slecht
Linda
op 11 december 2023
bestemming: Nederland / Putten, reisperiode: oktober 2023
Eind oktober huisje geboekt bij Landal Heihaas en gelijk betaald, 2 dagen later kregen wij een mail dat het park overgenomen was door Summio, huisje direct geannuleerd en ander park, dat wel van Landal is, gereserveerd.
Ik zou het geld van Heihaas met een paar dagen terug krijgen.
We zijn inmiddels 6 weken verder en nog steeds geen geld terug.
Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Medewerkers van Landal ook niet altijd vriendelijk en hebben een houding van “zoek het maar uit”.
Inmiddels ook contact met Summio hierover die gaan het ook (weer) uitzoeken.
Ik heb Landal betaald dus lijkt mij dat Landal mij dan moet terug betalen en dan verder maar met Summio moet uitvechten.
Tijdens het boeken had op de site aangegeven moeten worden dat Heihaas overgenomen zou worden dan had ik dit niet geboekt.
Ik ben zeer teleurgesteld in Landal die ik toch altijd hoog in het vaandel had.
Marc
op 24 oktober 2023
bestemming: , reisperiode: oktober 2023
Heb het moeten annuleren vanwege het overlijden van mijn vader, heb hier ook een speciale annulerings verzekering voor betaald maar wat een gedoe om je geld terug te krijgen (en nog niet terug dikke maand geleden)
Ik moest allerlei persoonlijke info/documentatie toesturen per mail naar de verzekeringsmaatschappij van landal.
Niks geen feedback bij telefonisch contact en bij mail geen respons...
Waardeloze service waarvoor je extra betaald en Landal is niet echt goedkoop!!
Dikke onvoldoende landal!!!
Tobias
op 30 augustus 2023
bestemming: Nederland / Beekbergen, reisperiode: augustus 2023
Wij zitten in huisje nummer 20 op Landal park Heideheuvel in beekberg en zijn verre van tevreden. Op dag 2 heb ik bij de receptie mijn beklag gedaan over de hygiëne van ons huisje en daarbij ook foto's laten zien om aan te geven hoe smerig alles is. De keukenkastjes lagen letterlijk nog vol met etensresten van de vorige mensen. De vloer was in de gangpaden schoon, maar als je een meubel opzij schoof was dat heel anders! Alle plekken die minder in het oog springen dus lampen, verwarmingen, meubels, plankjes waren echt smerig en vol met stof van weken tot maanden.
Het ergste in dit huisje is de hoeveelheid schimmel. Letterlijk elk kozijn zit schimmel op. Ook de badkamer is volledig zwart van de schimmel (voegwerk). De kast van de badkamer waar het kinderbad staat zit helemaal vol met spinnenwebben, net als het bad zelf. Het kinderbedje (campingbed) dat wij extra hebben bijgeboekt voor onze baby van drie maanden stinkt ook enorm naar schimmel en viezigheid. De baby is ook ziek geworden helaas. Het hele huisje stinkt naar schimmel en viezigheid en n de badkamer is het echt dramatisch en is een open raam noodzakelijk. Na onze klachten hebben ze een lamp schoongemaakt en een beetje schimmel voor de helft van 2 kozijnen geveegd. Dit huisje heeft een grondige schoonmaakbeurt nodig en niet 5 minuten poetsen om een klacht op te lossen.
Doordat alles zo smerig is, hebben wij besloten om morgen naar huis te gaan in plaats van overmorgen. Zonde van het geld dat wij betaald hebben en van de vakantie, maar gezondheid is belangrijker en dit is geen vakantie!
Wij hebben Landal park Ouddorp en het land van Bartje met veel plezier beleeft, maar voor ons geen Heideheuvel meer.
Bezoeker
op 24 mei 2023
bestemming: Nederland / Holten, reisperiode: mei 2023
* Onduidelijke bewegwijzering op het park, ik reed rondjes voor ik het huisje vond. De pijl stond bijvoorbeeld diagonaal terwijl de weg rechtdoor of rechts/linksaf ging. Er stonden ook omhoog gerichte pijlen en horitontale pijlen op, die diagonale is heel verwarrend.
* De badkuip was heel vies, heb die eerst schoon moeten spoelen en je zag duidelijk aan de rand van de water dat hij zwart was.
* Er zat een kaartje achter de ruitenwisser dat de auto op het parkeerplek moest staan, terwijl ik een GPK kaart had liggen + 'ontheffing kaartje' van het park zelf.
Verder was huisje voldoende.
Hans Wisman
op 13 mei 2023
bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: mei 2023
Waardeloze service bij de receptie. Mijn dochter komt voor een bbq rooster, op tijd. (Net voor sluitingstijd) krijgt mededeling dat de kassa al dicht is en dus geen mogelijkheid meer om mee te krijgen? Wat een kut service.
H.Luigjes
op 5 maart 2023
bestemming: Nederland / Witmarsum, reisperiode: februari 2023
Gerookt in huis .
Nieuw park.
Het park nog niet af, dat was al duidelijk.
Maar de bbq was vol met peuken en vuurwerk.
Binnen ook rook lucht, wij zijn meteen terug naar huis vertrokken.
Geld retour geëist en onkosten voor de benzine.
Dit hebben ze betaald.
Ga erachteraan als het niet in orde is, we betalen als klant!! En mogen verwachten dat het ok is.
En dat Landal zich houd aan de regels die ze zelf hebben opgesteld op hun site
Zet je rechts bijstand in desnoods.
Peter
op 1 maart 2023
bestemming: / kaatsheuvel, reisperiode: oktober 2023
Landal GreenParks 1e keer bij Landal verblijf geboekt. Bevestiging per email. 1e betaling moet voor 4-3 binnen zijn. Op Landal.nl blijkt dat je kunt betalen per Ideal, Visa en Bancontact.
Alledrie middelen die vanuit Duitsland niet bruikbaar zijn.
Even bellen dan maar. Maar op de website staat alleen een 0900 nummer. En dat is vanuit Duitsland ook niet te bellen.
Na wat online speurwerk een 070 nummer gevonden, gebeld en te horen gekregen (elke keer wanneer ik belde) "momenteel is het drukker dan u van ons gewend bent, we verzoeken u daarom op een ander tijdstip terug te bellen"
Elke keer wanneer je belt. Eigenlijk een gevoel van "rot op"
Goed, volgehouden en na 8 wachtenden voor me een rokende, hoestende vrouw aan de lijn (echt heel onprofessioneel)
Verhaal uitgelegd dat er voor in het buitenland wonende mensen niet voldoende betaalmogelijkheden werden aangeboden en of ze mij een IBAN nummer kon geven.
Dit bleek enigzins moeilijk voor de vrouw maar na wat inhaleren en zelfs rochelen kwam er dan een IBAN nummer.
Heeft u voor mij ook de BIC/ SWIFT code?
Die had ze niet.
Die heb ik wel nodig mevrouw, het gaat hier om een overboeking uit het buitenland.
Ze zette me in de wacht en kwam terug met hetzelfde antwoord, er was geen BIC code.
Na wat speurwerk vond ik zelf de BIC code maar kwam er na mijn overboeking ook achter dat de beste mevrouw mij het IBAN nummer van Landal Camping had gegeven.
Dus direct weer bellen. Vanuit Duitsland, met een mobiele telefoon.
De vakantie werd met de minuut duurder.
Nu een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die wel wist dat je in zo'n geval je excuses even aanbiedt. Of je de klant nu een zeurpiet vindt of niet, je zit daar namens een bedrijf.
Na wat navraag bleek mij inderdaad het verkeerde IBAN nummer te zijn doorgegeven maar omdat ik een spoedoverboeking had laten uitvoeren zou ik die dag nog een bevestiging krijgen per email dat alles toch goed zou komen.
Ik ontving later die dag inderdaad een email. Maar de inhoud;
Bedankt voor uw VOORLOPIGE reservering. Betaal voor 4-3.
Ik werd langzaam een beetje moedeloos.
Ik ben 52 en boek mijn leven lang vakanties maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar even afwachten vandaag en morgen online kijken of mijn 1e betaling verwerkt is.
Volgende dag: geen betaling verwerkt.
Gebeld.
Weer "momenteel is het drukker..." gevolg door "u bent de eerst wachtende"
Het is dus absoluut niet drukker dan normaal, dit is een stukje ontmoedigingsbeleid om zo weinig mogelijk telefoontjes te hoeven behandelen.
Ene Renate. Renate kwam niet uit Nederland, dat kon je duidelijk horen. Renate had ook niet zo veel interesse in mijn verhaal. Zodra ze dacht te hebben begrepen waar het over ging (en dat had ze dus verkeerd begrepen) begon het herhaaldelijke onderbreken en het ophoesten van de standaard regeltjes die ik tot nu toe alleen gewend was bij het bellen met staats instellingen. "ik kan dit intern doorzetten maar meer kan ik niet doen".
Maar Renate, ik heb gisteren een spoedoverboeking gedaan naar een door jouw collega gegeven foutief rekeningnummer omdat Landal geen bruikbare betaal opties biedt op hun site en mijn betaaldeadline is 4-3, het is nu 1-3.
Je raadt het waarschijnlijk al: "ik kan het alleen intern doorzetten"
Geen excuses, geen "ik begrijp uw frustratie", niets.
Opgehangen en opnieuw gebeld en nu gekozen in het menu voor de receptioniste. Verhaal voor de inmiddels 4e of 5e keer uitgelegd.
Nu was er begrip en waardering voor mijn beheersing waarmee ik het uitlegde. Deze vrouw werkte klaarblijkelijk nog niet erg lang bij Landal gezien de servicegerichte instelling.
Ze zette me door naar een andere medewerker en deze (ook) nette vrouw vertelde me dat ze in Zwolle zat en net als de andere vrouw in den Haag geen inzage had in de boekingen in Kaatsheuvel (geweldig systeem Landal...) maar ze zou wat lijntjes voor me uit gaan gooien en me terugbellen.
Dit deed ze een klein uurtje daarna. De 1e betaling was binnen.
Pluim voor deze mevrouw! Maar op de vraag of ze voor mijn 2e betaling een correct IBAN nummer had moest ze met nee antwoorden.
Goed mijn eerste betaling was dus op tijd binnen en bij de 2e betaling die ergens in augustus binnen moet zijn gaat dit riedeltje dan ongetwijfeld opnieuw beginnen.
Maar: na het ophangen belde Renate mij nog even terug. Met de melding dat mijn betaling binnen was.
Heb je voor mij voor de tweede betaling misschien een correcte IBAN Renate?
"nee meneer, ik ga dat even navragen maar u had gewoon via Landal.de moeten boeken als u in Duitsland woont!" zei ze, duidelijk geirriteerd.
Hoe moet ik weten dat ik naar Landal.de moet? Op Landal.nl staat geen verwijzing naar Landal.de en waarom staat het mij als Nederlandse, Nederlandstalige niet vrij om een Nederlandse vakantie in Nederland te boeken op de Nederlandse website?
Renate viel stil en deed navraag.
"meneer ik heb geen IBAN nummer. We hebben de mogelijkheid per bankoverschrijving sinds kort verwijderd want er ging te veel mis."
Ja Renate, dat begrijp ik wanneer je personeel verkeerde rekeningnummers doorgeeft.
"U had via Landal.de moeten boeken meneer, daar staat een IBAN nummer voor de Duitse gasten!"
Renate, ik ben een Nederlandse gast.
Ik ben overigens in de tijd dat jij overleg had met je collega even naar Landal.de gesurfd. Dat is een website in het DUITS. Ik klik op het Duitse vlaggetje en verander de taal hiermee in het Nederlands zodat ik als NEDERLANDER de inhoud op deze site kan lezen. En wat gebeurt er? Ik ben weer op Landal.nl
Dus lieve Renate, zelfs al boekt men via Landal.de, zodra men daar de taal wil veranderen komt men weer op Landal.nl en kan men dus wederom geen betaling middels bankoverschrijving uitvoeren.
Ik heb Renate verteld dat ik mijn hele leven bij andere aanbieders ook wel eens een klein probleempje ben tegengekomen maar dat er dan altijd een tegoedbon o.i.d. werd aangeboden voor het ontstane ongemak. Volgens Renate kon ze ook daar niets doen en moest ik maar gaan bedelen bij de klachtenafdeling en daar mijn verhaal voor de zoveelste keer opnieuw uitleggen.
Ik heb Renate maar verteld dat ze vooral Renate moest blijven.
Landal:
De betalingsopties zijn niet toereikend.
Het personeel is onprofessioneel, rookt hoest en rochelt aan de telefoon. De een praat vol Rotterdams dialect en bij de ander denk je de klachtenlijn van Wish te hebben gebeld.
De website opzet werkt niet, bij spraakwisseling kom je van .de weer op .nl
En voor excuses en enige tastbare vorm van blijk daarvan is geen sprake.
Ik heb een kleine laatste suggestie om toch de klanten alvast een waarschuwing vooraf te geven alvorens men boeken wil bij Landal; Verander de N voor een M.
Dit was onze eerste en laatste vakantie bij jullie.
Fleur
op 19 januari 2023
bestemming: Nederland / Gelderland, reisperiode: januari 2023
4 is nog veel wij komen vier tot vijf keer per jaar op miggelenberg al een jaar of 25 ..en vanaf dat roompot heeft over genomen is het alleen maar slechter geworden ....echt heel triest... treurig ....was ons tweede huis zeg maar maar wat een triest gebeuren is het geworden zeg!!! vies vies doorgezakte meubels bed bank allemaal leugens ....komen we verleden jaar ...open haard weg... huren we speciaal luxe bungalow voor zonnebank ....is ie weg!!!! serieus!!!! aardig wat euros betaalt ...maar waarvoor noemen ze het nog luxe ???? kan nog wel driehonderd regels schrijven maar het is te triest we hebben nu maar besloten om hier niet meer heen te gaan echt heel treurig dat er niet naar mensen word geluistert jammer landall !!! maar we hebben 25 jaar genoten van miggelenberg alleen de laatste jaren was slecht en nu is het klaar!!!! jammer!!!
Irma
op 22 december 2022
bestemming: / Putten, reisperiode: december 2022
Wij zijn al jaren trouwe klant van Landal en huren 2x per jaar een bungalow voor 2 week. Door omstandigheden was ik te laat met het betalen van het 2e deel van mijn vakantie week in Putten.
Mijn aanbetaling 30% ben ik kwijt omdat Landal mijn boeking heeft geannuleerd.
Ik heb geen 2 aanmaning van ze ontvangen, verder helemaal niets.
Ik heb gebeld en gemaild, maar er is geen enkele coulance van hun kant.
Mag dit zomaar, zijn ze niet wettelijk verplicht om nog een 2e herinnering te sturen. Weet iemand hoe dit zit?
Echt schandalig, zeker voor een trouwe klant die altijd op tijd betaald, maar deze keer door omstandigheden te laat.
Ik zie dat dit bij meer mensen gebeurd, lekker snel verdiend Landal.
Echt geen woorden voor.
L. van Bokhoven
op 17 december 2022
bestemming: , reisperiode: december 2022
Nadat aanbetaling was gedaan was het wachten op het moment dat het restant betaald moest worden. De mail met deze herinnering werd niet ontvangen, de 2e herinnering wel (om 03:00u snachts). De volgende dag wilde ik gaan betalen was mijn reservering geannuleerd door Landal en was ik mijn aanbetaling kwijt. Direct gebeld met Landal dat dit niet de bedoeling was, maar geen enkele medewerking/medeleving maar een ongeïnteresseerde en totaal niet klantvriendelijke klantenservice aan de lijn...
Freddy en Christine van Tellingen
op 1 december 2022
bestemming: Nederland / De Waufsberg, reisperiode: september 2022
Wederom voor de 13de keer een zeer goed verblijf gehad, 14 dagen het thuisgevoel hebben in het mooie Zuid Limburg, ongeacht de weersomstandigheden is Landal de Waufsberg een plek waar je moet zijn om het thuisgevoel te hebben en te krijgen. Het personeel is klantgericht en de servicegerichtheid is van topniveau. Boeking 14, 15 en 16 zijn gemaakt, dat doe je alleen als je je echt thuisvoelt op deze mooie locatie. De hygiëne is prima, de accommodatie is mooi en schoon👏🏻👏🏻.
“Extra luxe” wordt nog luxe, een “buitenkamer” met een overkapping en sfeerverlichting en de loungeset maakt het geheel compleet.
Henk
op 19 september 2022
bestemming: Nederland / De Koog Texel, reisperiode: september 2022
Beach Park Landal in de Koog Texel. Deze bungalow was vreselijk vies,, Brr... Schaamharen in de douche en toilet. Alles vol spinnenwebben. De Douche en de oven waren kapot. De ramen waren al maanden niet gewassen. Kortom vreselijk!!!!
Andre
op 31 augustus 2022
bestemming: Duitsland / Leiwen, reisperiode: juli 2022
SUPER slecht - geen ster waardig - diefstal.
Ik dacht dat het aan ons lag, Maar als ik de commentaren lees, dan is het een rode draad moment. Landal verdient blijkbaar zoveel momenteel, dat het trouwe klanten niet meer serieus neemt. We hadden voor iets van EUR 4.400 een huisje geboekt in Leiwen/Duitsland. Mochten er eerst al niet in om 4 uur, bij aankomst bij het huisje was er een schoonmaakploeg bezig; duurde nog eens een half uur. Maar goed, dan kan je vakantie beginnen....denk je. Toch niet. Vieze keuken, overal duistere vieze vegen. Niet compleet bestek/glazen/pannen enz. Douche stroomt na de eerste douchebeurt al over en veroorzaakt water tot in de slaapkamers. Doucheruimte veel schimmel. Bedden van het jaar 0. Beddengoed vies en kapot. Tot zelfs een lekker emmer als je die blijkt nodig te hebben. Kan zo nog wel even doorgaan. Maar wat een schande zeg. Bij invullen van de enquête, krijg je vanuit Duitsland als enige reactie dat men het betreurt en bedankt voor je bericht.
Pege
op 19 augustus 2022
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: juli 2022
Reis kon niet doorgaan vanwege ziekte, omboeken was niet mogelijk, alleen annuleren waarbij annuleringskosten in rekening worden gebracht . Gehele reissom is al voldaan, kijk ik op de site blijkt dat er nog voldoende beschikbaar is op later moment. Zo verdien je gemakkelijk, volle bedrag incasseren+annulering, terwijl je geen werk hebt aan schoonmaak enz.
En dan maken ze zelf een fout bij Landal door je 2x keer de toeristen belasting terug te storten, Dan wordt je gemaand het bedrag binnen 7 dagen terug te boeken anders wordt een incassobureau ingeschakeld.
Op mail wordt niet gereageerd, dan maar even gebeld, wordt je te woord gestaan door zeer onvriendelijke dame, die alleen maar zenden staat en totaal geen oor heeft voor jou als klant en ook nog eens zegt dat dergelijke klachten alleen telefonisch behandeld worden.
Zeer slecht , ga NOOIT weer boeken bij LANDAL
Deze organisatie verdient het niet.
Landal bezoeker
op 15 januari 2022
bestemming: Nederland / Overloon, reisperiode: december 2021
Vinden een harde lockdown geen reden voor een omboeking (voor bepaalde parken wel, andere niet) of voucher (de ene keer wel en de andere keer niet). Daarnaast zeer arrogante communicatie waaruit een totaal gebrek aan empathie blijkt. Waardeloos bedrijf!
Erik
op 9 januari 2022
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2021
Een onverwacht harde lockdown zorgde ervoor dat we totaal geen zin meer hadden om naar de Veluwe te gaan in Nederland, aangezien toch alles gesloten zou zijn. Ik had daarom het Contact Center (0900nr) gebeld met het vriendelijke verzoek om het om te boeken naar een Landal in de buurt van Belgie waar geen lockdown was. Het was laagseizoen, maar ik kreeg een omboeking niet voor elkaar, en ze waren bovendien erg onvriendelijk, die dame had totaal geen begrip voor de situatie. En ze bleef hard en onverbiddelijk. Ze bleef maar de Landal reglementen erbij halen en toonde ze nul medeleven met onze situatie, waardoor ik steeds meer gefrustreerd raakte. Uiteindelijk het park(Landal Miggelenberg) zelf maar gebeld en kreeg een dame(Janine?) aan de lijn die onze situatie helemaal begreep en binnen 5 minuten de omboeking had geregeld bij een Landal vlakbij het 3 landenpunt. Het kan dus wel! Uiteindelijk een topvakantie gehad en leuke uitjes gehad in Belgie en Duitsland
Chris
op 6 januari 2022
bestemming: Nederland / Land van Bartje, reisperiode: december 2021
Geboekt voor de eerste week van januari, met kinderen tussen de 1 en 3 jaar oud. Alle faciliteiten van het park zijn dicht door corona. Gebeld om te vragen of we de boeking kunnen verplaatsen, desnoods tegen meerprijs e.d. Geen enkele medewerking of meedenken. Mevrouw, u heeft zelf het risico genomen, dan had u dat maar niet moeten doen. Nog onbeschoft ook aan de telefoon.
Ter vergelijking: bij CenterParcs is het geen enkel probleem om de reservering te verzetten. Maar hier roept men dat als ze daar aan beginnen ze zo failliet zijn. Wat een onzin. Wij hebben geannuleerd en krijgen 18 euro terug.
K. Postma
op 22 december 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: december 2021
Landal is na de meest recente corona persconferentie totaal onbereikbaar. De verbinding wordt direct verbroken of ik wacht 23 min, waarna de verbinding alsnog verbroken wordt. Wij hebben voor de 1e week van januari gereserveerd, maar na de nieuwe lockdown maatregelen willen we de reservering verplaatsen, met name omdat het zwembad en de binnenspeeltuin dicht zijn. Met een kind van 1,5 is dit wel een dealbreaker. Het is volledig te begrijpen dat niet iedereen zomaar kan annuleren, maar Landal laat echt 0 flexibiliteit zien en 0 klantvriendelijkheid. Ze bieden alleen een voucher van 25% aan voor toekomstige boekingen, waar ik op dit moment natuurlijk niks aan heb. Heel erg klantonvriendelijk...
St
op 20 december 2021
bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: december 2021
Landal was ooit een zeer goed bedrijf met goed personeel. Wij zijn altijd tevreden geweest en zo dachten wij ook dit jaar weer een huisje te boeken.
Helaas is de service van Roompot overgenomen en is deze verschrikkelijk slecht. Niet flexibel, onaardige mensen aan de telefoon en ze willen blijkbaar alleen maar geld verdienen.
De mevrouw aan de telefoon begon zelfs over de verplichte quarantaine voor onze kinderen als wij zouden omboeken naar Duitsland.
Onze kinderen zijn gevaccineerd en bovendien had die .... dat eerst kunnen vragen ipv aan te nemen dat onze kinderen daar 5 dagen binnen zouden moeten zitten.
NOOIT MEER LANDAL!!!!
Anoniem
op 5 oktober 2021
bestemming: Nederland / Noorderlicht, reisperiode: december 2021
Tot nu toe uitsluitend positieve ervaringen met Landal en inmiddels heel veel diverse parken bezocht. Met name erg blij over de klantgerichtheid. Maar wat is er nu aan de hand bij Landal? Jullie waren altijd zo geweldig vriendelijk en meedenkend. Maar nu zijn jullie zo flexibel als een blok beton. Wat is er misgegaan met de service en klantgerichtheid van Landal?
Ik heb recentelijk twee nieuwe reserveringen gegaan, nu zie ik tot mijn verbazing dat ik lid ben van de ANWB en een kortingscode heb voor de geboekte parken t.w; Coldenhove en Hof van Saksen. Ik wil de kortingscode gebruiken op de gemaakte reservering en probeer telefonisch in contact te komen. Verspreid over 3 dagen heb ik totaal 42 minuten in de wacht gehangen. Uiteindelijk krijg ik na een vierde belpoging een medewerkster aan de telefoon. Zij geeft aan mijn kortingscode van mijn ANWB niet te kunnen gebruiken alleen bij een nieuwe boeking. Wat is dit nou voor onzin!! Annuleren en opnieuw boeken met de kortingscode kan ook niet. Zeker geen teken van flexibiliteit vanuit Landal. Hoe gaan jullie dit voor mij oplossen?
Erg jammer allemaal
Bach One
op 30 september 2021
bestemming: Nederland / Putten, reisperiode: oktober 2021
Wat een ongelooflijk slecht bedrijf! Onvoorstelbaar…
Al jaren huren wij ieder jaar in het voorjaar en in het najaar een huisje bij Landal GreenParks. Ook ongeveer een week geleden. Wegens bijzondere omstandigheden moesten we verzoeken of de huurperiode een maand later kon worden. Het antwoord:
“Wij waarderen u als vaste gast van Landal GreenParks enorm en willen u daarvoor bedanken. Echter moeten wij onze voorwaarden hanteren.”
Ik zou iedereen willen waarschuwen hier niet te boeken, zo ga je niet met gasten om, zeker niet vaste gasten en al helemaal niet als je ook nog eens gastenverblijven verhuurt.
In het vervolg gaan we dus maar kijken naar andere vakantiehuisjes, waarbij de verhuurder wél weet wat gastvrijheid betekent.
Marjo
op 20 september 2021
bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: september 2021
Op de website van Landal De Waufsberg, een 4 persoonsvillaEL gezien die te boeken was voor dezelfde dag voor een midweek… bij de optie : Boek nu… kwam de melding ….Gefeliciteerd de villa is nog beschikbaar maar kan alleen telefonisch worden geboekt… reserveringsnummer gebeld.. na 10 minuten wachten de melding, I.v.m grote drukte later terug te bellen ( het was 13.45) Het park zelf gebeld …. Bandje: we kunnen je helaas niet te woord staan! Landal De Cauberg gebeld met het verzoek om me door te verbinden naar een directe lijn om de boeking bij De Waufsberg in orde te maken. Geen optie dat kunnen ze niet. Beetje teleurstellend voor zo een grote organisatie..en jammer. We zijn altijd erg tevreden over de Landal parken, uiteindelijk bij onze terugkeer in Nederland voor onze laatste vakantie week maar gekozen voor een luxe hotel.
Artur
op 8 september 2021
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: augustus 2021
Vakantie naar DE geboekt (Winterberg €1158,50) na 3 dagen gebeld en advies gekregen omboeken of annuleren krijgt je geld terug want anders moeten zelf kinderen vanaf 0 jaar 5 dagen in qarantaine.Na 8 dagen veranderen regeles in DE dus nieuwe vakantie geboekt (Warsberg €890) maar naar andere plek want daar was vol. Vandaag gebeld waar blijf mijn geld voor eerste boeking? AANDWOORDT VAN LANDAL JE KRIJT GEEN €1158,50 KUNNEN WIJ NIET'S AAN DOEN!!!! OPLICHTERIJ NIET NORMAA!!!!L
Fenneke Weide
op 15 augustus 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2021
Tot nu toe uitsluitend positieve ervaringen met Landal: al diverse parken bezocht. Met name erg blij met Danny van de Amerongse Berg. Zo geweldig hoe hij steeds meedenkt!
Nu een week geboekt (van 23 tot en met 30 augustus 2021) bij de Waufsberg. Oorspronkelijk zouden we met 4 personen gaan maar nu krijgen we onverwacht bezoek uit Dubai/Oekraïne. We hadden bedacht dat het leuk zou zijn om deze mensen mee te nemen op vakantie. Maar: de bungalow biedt niet voldoende ruimte. Op de website gekeken naar grotere bungalows op dit park maar helaas geen mogelijkheden meer. Toen gekeken naar een ander park met grotere accommodaties die beschikbaar zijn. Gezien dat er in dezelfde periode nog een bungalow beschikbaar is op de Schatberg. Gebeld met Landal: helaas niet mogelijk om om te boeken naar een ander park en op de Waufsberg geen grotere accommodatie beschikbaar. Erg jammer allemaal. Zeker geen teken van flexibititeit vanuit Landal. Natuurlijk heb ik de voorwaarden gelezen en wist dat dit niet kon maar toch... Ook zeker geen teken van gastvrijheid naar onze gasten die nu een hotel in de buurt moeten zien te vinden. Erg jammer allemaal!
Jeroen
op 6 augustus 2021
bestemming: Tsjechië / Zuid-Bohemen, reisperiode: augustus 2021
Door Corona vanuit dieprood NL onmogelijk te komen met gezin met kinderen van 6 en 8, en waar andere vakantieparken dan wel meedenken, is dat niet het geval bij Landal, terwijl Landal vervolgens weer het drievoudige vragen aan andere gasten. Onbegrijpelijk en onrechtvaardig.
Familie kooistra
op 19 maart 2021
bestemming: Nederland / Julianadorp, reisperiode: november 2019
We hebben voor november vakantie geboekt bij landal oogduyne,we waren toen 25jr getrouwd en wilden met onze familie in 2 huisjes maar vanwege corona moesten wij omboeken en dit bracht kosten met zich mee wat zeer oneerlijk was,nu moesten we weer omboeken omdat er vanuit de regering nog steeds zoveel beperkingen waren dus word het nu weer november 2021 en dit was nu weer goedkoper maar nee hoor moeten gewoon de volle mep betalen. Echt te schadelig voor woorden. We gaan ook nooit en nooit meer boeken bij landal we waren goede klant maar dat is afgelopen en ik raad de mensen ook aan nooit maar ook nooit meer te boeken daar
Kouwenhoven
op 23 februari 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: februari 2019
Oh, had ik deze recensies maar eerder gelezen!
Zo'n arrogant en klant-onvriendelijk bedrijf als dit heb ik niet eerder gezien.
Vanwege coronaregel 1 persoon op bezoek, weekend voor 4 huishoudens verplaatst naar december 2021.
Zelfde huis is dan € 200 goedkoper. Maar nee hoor, het verschil krijgen wij niet terug!
Was het duurder geweest dan hadden wij, logisch, bijbetaald maar andersom geldt dit niet. Wat een vreemd beleid, lijkt nergens op!
Nog gevraagd of het al betaalde bedrag dan ook over 2 weekenden verdeeld mag worden, maar nee, dat kan ook niet.
Later zag ik op hun site dat ik een VOUCHER had kunnen krijgen waar dan wél van alles mee had gekund en zelfs terugbetaling na 1 jaar.
Waarom is mij dat, toen ik om een oplossing vroeg, niet verteld?
Iedereen zucht onder financiële zorgen in deze pandemie, maar Landal wil er kost wat kost even beter van worden! Nou, deze 4 huishoudens komen niet meer op een Landal-park! Alleen in december dan nog, maar de lol is eraf en voorpret is ook ver te zoeken op deze manier!!
Wervers
op 14 februari 2021
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: mei 2020
Alles was gesloten op de horeca na
En we zouden 30 procent terug krijgen nog steeds niks ontvangen
Gersrd Hemmer
op 28 december 2020
bestemming: Duitsland / moezel, reisperiode: oktober 2019
Niet goed schoon gemaakt en de klacht is mager gecompenseerd met een flesje wijn. Het warme eten was zeer slecht. (magnetron)
Patrick
op 15 december 2020
bestemming: Nederland / Beekbergen, reisperiode: september 2020
Landal is niet meer wat het ooit was. De hele bungalow zat vol spinnenraggen, echt in elke hoek van de gang, keuken, slaapkamer overal, te vies voor woorden. Voorheen kreeg je nog een welkomstpakket maar dat krijg je ook niet meer. Met de verjaardag een flesje wijn maar dat zit er ook niet meer aan. Dit mede gedeeld in de beoordeling van Landal en zouden het goedmaken in de volgende vakantie, die vakantie hebben we nu ook achter de rug, was helemaal een drama, voor ons geen Landal meer, kwamen er 5 a 6 keer per jaar en dat ruim 30 jaar.
Astrid
op 6 november 2020
bestemming: Nederland / Landsmeer, reisperiode: november 2020
Onze vak door corona uitgesteld nu gaan we in nov alles dicht door corona en moeten wel de volle prijs betalen
Marlou
op 28 oktober 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2019
Slechte communicatie en waardeloze organisatie
Edwin
op 19 oktober 2020
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: november 2020
Boeken ging snel. We willen nu de datum verzetten. Op de website is geen mogelijkheid, op mail wordt niet gereageerd en de telefoon wordt niet opgenomen. Waardeloze service dus.
Anoniem
op 16 oktober 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020
Ik had een vakantie geboekt naar één van de waddeneilanden. Maar ivm de nieuwe corona regels na de toespraak van Rutte afgelopen dinsdag, geprobeerd dit te annuleren. Verschillende keren gebeld, maar kreeg landal zelf telefonisch niet te pakken of reactie op mijn mail??? Bij het bellen krijg je steeds te horen dat het ivm corona te druk is en voor vragen op de site moet kijken. Vervolgens wordt dan de verbinding verbroken???? Aangezien de reistijd nadert een mail gestuurd naar het vakantieverblijf waar ik naar toe zou gaan, dat ik het wilde annuleren en evt mogelijk was daarvoor een tegoedbon te krijgen om de vakantie een andere keer op te nemen. Kreeg v dat verblijf wel snel een reactie terug, met de melding dat de regels bij landal zijn, dat als ik nu op korte termijn (ondanks de reis, corona regels en "veiligheid" ) de vakantie annuleer, wel mijn geld kwijt ben en ook geen tegoedbon daarvoor kon krijgen?? Ik heb niet eens gevraagd om het geld terug te krijgen, want ik begrijp best dat in deze tijd door de corona meer annuleringen zullen zijn. Maar dat er niet de mogelijkheid is om in deze omstandigheden een tegoedbon te krijgen als tegemoetkoming (al was h bij wijze v spreke maar een bon met de helft van het geld v h verblijf), vind ik wel heel jammer! Ben dan ook voorlopig niet van plan om nog een keer via landal iets te boeken.
Helma
op 15 oktober 2020
bestemming: Nederland / Vlieland, reisperiode: oktober 2020
Ik had hier een klacht maar deze is nog steeds niet geplaatst. Het mooie is dat dat nu ook niet meer hoeft want Landal heeft mijn klacht naar volle tevredenheid opgelost
Helma
op 14 oktober 2020
bestemming: Nederland / Vlieland, reisperiode: oktober 2020
Ik wil mijn reis over een week op vlieland graag omboeken indien nodig met bijbetaling naar een andere datum omdat ook op vlieland alle restaurants dicht zijn, tours niet doorgaan en openbaar vervoer reizen alleen strikt noodzakelijk. Toch kun je alleen maar annuleren waarbij je al je geld kwijt bent. Ze melden dat je gewoon mag reizen naar je vakantie en dat je dan maar zelf moet koken. Ja daarom ga ik ook op vakantie omdat ik zelf wil koken, soms.....
Meedenken hoe maar en je wordt als een klein kind behandeld want als mevrouw van de klantenservice zelf op vakantie gaat dan gaat ze nooit uit eten. Net alsof mij dat iets interesseert. Ik wil iemand die met je meedenkt hoe een probleem op te lossen is en niet alleen denkt aan geld verdienen
Lieven
op 6 oktober 2020
bestemming: Nederland / Kaatsheuvel, reisperiode: november 2020
Gratis omboeken tot 28 dagen voor aankomst, ja hallo... Door de rode zone wouden wij om boeken naar een ander park in een oranje zone, we hadden een chalet gevonden evenredig aan onze eerste boeking maar dit kon nog niet worden om geboekt omdat de situatie nog kon veranderen zeiden ze.
Slim gezien natuurlijk, want zo hebben ze extra boekingen... en voor ons is de kans groot dat we geen vakantie gaan hebben.
Klantvriendelijkheid: een dikke 0
Van Steekelenburg
op 29 september 2020
bestemming: Nederland / holten, reisperiode: september 2020
Geweldig, wat een service van Landal. Door ongeval met mond/gebit kan ik niet alles eten. Alles werd aangepast waarom ik verzocht had, kosteloos en al. Gourmet, boodschappenpakket. Landal, super. Mooie bungalow, vriendelijk personeel. Zelfs het omboeken van Mei naar September verliep vlekkeloos. Goede klantenservice. Voor ons altijd Landal.
Trudy van Sprundel
op 26 augustus 2020
bestemming: Nederland / Rewijk, reisperiode: juni 2020
Traphek ontbrak,trapleuning ontbrak,gat in WC deur, vlekken in gordijnen, bloed,vlekken flink op muur en vloer van de trap,vieze oven,vieze muren,bloedvlekken in de badkamer enz.Als compensatie zouden we een welkomspakket ontvangen bij onze volgende boeking,bizar. Heb al diverse mails gestuurd ,is nu al 2 en halve maand in behandeling.Vraag me af hoe het zit met aansprakelijkheid als Landal een huis verhuurt zonder trapleuning of beschermend hek....
Giesen
op 21 augustus 2020
bestemming: Nederland / Biddinghuizen, reisperiode: augustus 2020
Smerig huis met veel gebreken. Nachtelijke herrie op het park
Kim
op 20 augustus 2020
bestemming: Nederland / Hellendoornseberg, reisperiode: juni 2020
Zaten allemaal helemaal onder de bulten, thuis gelijk huisarts....bedwantsen!!
Klacht gestuurd en 8!!! Weken later antwoord dat het de processierups is en daardoor onmacht vanuit landal!
Anja
op 3 augustus 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020
We zouden 16 maart een midweek naar Landal gaan. In verband met Corona werden een dag ervoor alle faciliteiten gesloten, waardoor het voor ons, met een kleuter, zinloos was om nog te gaan. Omboeken was geen probleem, maar aanbiedingen voor de nieuwe periode waren er (nog) niet. Een voucher hadden ze destijds ook nog niet, dus wij werden verplicht om te boeken naar later dit jaar, voor het volle pond. Voor ons betekent dit dat wij 3 keer de oorspronkelijke prijs betalen ten opzichte de prijs (voor het zelfde huisje) in maart! Destijds al ons ongenoegen geuit, maar er was echt niets mogelijk. Nu zijn er inmiddels weer aanbiedingen (lang niet zo goed als destijds in maart, maar toch), maar kunnen wij hier geen gebruik meer van maken omdat wij "akkoord zijn gegaan met de prijs en voorwaarden". Meermalig contact gehad met Landal, maar zelfs een voucher te besteden op het park kan er niet van af. Voelt alsof Landal de gemiste omzet op deze manier wil compenseren waarvan de klant de dupe is...
Anoniem
op 28 juli 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020
We zijn nog niet gegaan, maar de klantenservice is onvriendelijk en een beetje kleinerend. Nu snap ik waarom je alleen telefonisch kunt boeken, dan kunnen ze je nog allemaal extra's aanpraten, zonder het over een prijs te hebben. En natuurlijk kunnen die extra's er niet meer af (28 dagen voor de reis begint), omdat alles al 'klaar is' en 'voor uw gemak'....bullshit dus. Jullie verpesten het op deze manier voor de klant, want het is natuurlijk een principekwestie en gaat over jullie klantonvriendelijkheid.
Caar
op 2 juli 2020
bestemming: Nederland / Drenthe, reisperiode: augustus 2020
Wij zijn niet gegaan. Verschrikkelijke klanten service zonder enig begrip. Boek bij Roompot!!!!
Dick
op 27 juni 2020
bestemming: Nederland / Cauberg, reisperiode: juni 2020
Er is ontzettend veel burengerucht, wij hadden huisje 122 gehuurd voor 7 dagen. Ons tuin terras grensde aan de tuin met teras van huis 130 gescheiden door een heg. Eerst hadden wij 4 bouwvakkers als buren die hier in de buurt een klus hadden, een hoop luidruchtig gepraat de hele klus eerst besproken, een airco slang die uit het raam hing, ik heb bij deze mannen aan gebeld en vriendelijk gevraagd of de slang misschien uit een ander raam gehangen kon worden omdat heel erg storend was, gelijk een hoop gemopper ze zouden wel eens kijken. Ik heb een klacht ingediend bij de receptie of wij aub een ander huisje konden krijgen ( nee wij hebben niets meer vrij) de bouwvakkers bleven luidruchtig, maar waren voor ons gelukkig snel verdwenen. Vrijdags nieuwe buren, met twee hele jongen kinderen. Alleen maar gehuil en gejengel, wij zijn niet zo moeilijk maar je betaald een hoop centjes en dan krijg je dit. Je kan moeilijk naar papa en mama gaan om te vragen of de kleintjes stil kunnen zijn of naar bed kunnen😅 voor ons nooit meer landal Cauberg het ziet er mooi uit, maar het verblijf viel ons heel hard tegen.
Nissreen
op 26 juni 2020
bestemming: Nederland / Den Osse, reisperiode: juni 2020
Raak je sleutel vooral niet kwijt bij Landal, dit kost namelijk meer dan een week vakantie, rond de 500 euro. Toen wij om specificaties vroegen (waar wordt dit bedrag aan uitgegeven??) werd het er niet duidelijker op. Belachelijk hoog bedrag voor wat sleutels, laatste keer Landal voor ons.
J.o.h.n.
op 21 juni 2020
bestemming: Nederland / Coldehove, reisperiode: juni 2020
Geen probleem geen fillers lekker rustig aan tijd zat
M.
op 12 juni 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020
Wat een ontzettende slechte service van Landal, probeer al dagen/weken telefonisch contact te krijgen over een reservering. Langste tijd dat we geprobeerd hebben om er door heen te komen is dik 1 uur. We begrijpen allemaal dat het druk is in deze periode waar we in zitten, maar misschien kunnen er extra mankrachten worden ingezet. Waardeloos service van Landal, ook geprobeerd het via de mail, daar heb ik na 3 weken nog steeds geen antwoord op gehad. We hebben geboekt voor de periode in augustus. Hopen maar dat de vakantie dan wel goed uitpakt.
Marijke
op 8 juni 2020
bestemming: Nederland / Maarssen, reisperiode: juni 2020
Ik kom al jaren bij Landal met de hele familie.
De (LUXE) huisjes waren meestal goed, maar laatste paar keer op meerdere parken problemen gehad met kapotte luxe voorzieningen zoals sauna en bubbelbad (waar je wel de hoofdprijs voor hebt betaald) en zelfs hele vieze huisjes (inclusief vieze wc's en niet verschoonde bedden). Zeg je hier iets van krijg je een flesje wijn uit de shop (a 5 euro) ... dit vind ik geen compensatie voor dit soort problemen.
Verder is de klantenservice erg slecht! Altijd onbereikbaar. Het online boekingsproces gaat wel heel snel (...dan hebben ze de buit alvast binnen natuurlijk...) Wil je iets aanvullend weten of je reservering wijzigen, moet je altijd minimaal 45 min in de wacht staan! De laatste keer werd ik via de klantenservice doorverbonden met het geboekte park met de garantie dat ik daar niet weer in de wacht zou hoeven staan. Vervolgens werd ik er daar meteen uitgeknikkerd omdat het er te druk was!!! Dit is écht onacceptabel. Als het nou 1x gebeurde, maar dit is dus áltijd het geval. Ik bel ook altijd op verschillende tijden, dus daar ligt het niet aan. Wij gaan daarom volgende keer ergens anders een huisje boeken.
Tips voor Landal:
* neem eens een aantal klantenservice medewerkers aan
* laat je klantenservice medewerkers de klant niet voorliegen ondanks drukte
* lever het geboekte huisje altijd volledig intact en schoon op. Lukt dit nou echt niet, bied dan korting aan op het huisje of bied aan om om te boeken (en neem dan zelf telefonisch contact op met de klant)
Chris
op 20 mei 2020
bestemming: , reisperiode: mei 2020
Landal lapt alle fatsoensnormen en de regels aan hun laars, hun financieel belang gaat voor dat van de klant, de wet, Acm en Brussel. Amerikaans bedrijf waar heel veel geld in zit. Gastenservice weigert communicatie, their way or the highway. Die ongedekte voucher zal door je strot gaan en waar je straks op moet bijbetalen. Of jezelf last hebt van Corona interesseert ze niets, maatwerk bestaat niet in ego wereld van Landal. Bizar om wel te vragen om begrip, begrip ontstaat vanuit wederzijds respect Landal en dat hebben jullie 0,0.
Daan
op 17 mei 2020
bestemming: Nederland / Nooitgedacht, reisperiode: april 2020
Meerdere keren geweest, nu met Covid scheidt het kaf zich van het koren. Onduidelijk, onvriendelijk en standpunt vasthouden en zelfs aangeven niet meer te gaan reageren. Natuurlijk is de situatie voor een ieder vervelend, maar het gaat er wel om hoe je met je klanten omgaat. Hier heeft Landal geen punten gescoord, volgende keer een ander vakantiepark.
WIK
op 15 mei 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020
Landal geeft voucher in plaats van geld terug ondanks dat we hebben aangegeven dat we dit niet willen.
De Jong
op 15 mei 2020
bestemming: Nederland / Noord Holland, reisperiode: maart 2019
Bij ons hetzelfde, Landal annuleerde onze reis zelf vanwege het Corona virus en vervolgens zouden we ons geld terug krijgen. Ook via een bevestigingsmail toegestuurd gekregen dat we ons geld terug zouden krijgen.
Na 2 weken wachten op het geld werd het ineens een voucher. We zouden met het hele gezin van 15 personen een weekend weg, dus het gaat om meer dan €1000 euro. Nu mag de voucher ingeleverd worden, maar heeft Landal alle parken met 25-50% duurder gemaakt. Totaal geen goede service wat ons betreft. We willen nog steeds ons geld terug!
Landal had dit allemaal veel beter kunnen oplossen door te vragen wanneer je de vakantie wil inhalen en de vakantie dan even duur te maken, zo waren we natuurlijk akkoord gegaan. Maar door alle parken veel duurder te maken moeten we dik €1000 euro gaan bijbetalen bij een nieuwe boeking! Schandalig gewoon!! We gaan niet weer naar Landal.
Joke Zandstra
op 5 mei 2020
bestemming: Nederland / Hoenderlo, reisperiode: maart 2019
Ik begrijp niet waarom alles op de parken dicht is, fietsverhuur, receptie, snackbar en de winkel hadden gewoon open kunnen blijven. Supermarkten
Felle
op 29 april 2020
bestemming: Nederland / Hapert, reisperiode: april 2020
Een midweek geboekt de eerste week van Paasvakantie maar geannuleerd door Covid 19. Mail gekregen dat we onze 559€ terug zouden krijgen...
Nog geen cent gezien, terwijl we al mega veel mails en telefoons gedaan hebben, zonder respons!!! Service dikke nul, valse beloftes en klanten misleiden... typisch een Hollander. Ik lees dat er vele mensen het zelfde probleem hebben...
Ik zal en moet mijn centen terug, geloof me! De grenzen blijven niet dicht en ontzie het me dan niet om eens tot Hapert te komen en persoonlijk mijn centen op te halen... bende bandieten!
Wees gewaarschuwt
Maaike
op 23 april 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020
Het toegezegde bedrag door manager van Landal Bartje op 28 maart j.l. wordt niet terugbetaald, maar zonder overleg omgezet in een voucher. Ik heb meermaals aangegeven deze voucher niet te accepteren en verwezen naar de zwart-op-wit toezegging maar Landal zet door met de ongewenste voucher. Nooit zal ik meer een boeking maken bij Landal GreenParks! Mijn rechtsbijstandsverzekering is inmiddels bezig met deze zaak. Telefonisch wist een medewerker vandaag te melden dat de toezegging van deze manager 'een actie van paniekvoetbal' is geweest. Een heel collegeale uitspraak, wat niet mijn probleem mag worden gemaakt.
Wesley
op 16 april 2020
bestemming: Nederland / Reuver, reisperiode: maart 2020
Wij hadden met de familie een vakantie in maart met 6 huisjes. Door het Corona virus ging dat niet door, uiteraard alle begrip voor. Met medewerkster gekeken om vakantie om te boeken, maar lukte niet qua beschikbaarheid met 6 huisjes. Geld zouden wij vervolgens teruggestort krijgen binnen 3 weken, ook per e-mail bevestigd. Nu 4 weken later nog niets, dus zelf contact gezocht. Krijg je de simpele mededeling dat wij nu een voucher krijgen en geen geld meer terug, meer niet. Je hoort dus niets en nadat wij zelf contact leggen, komen ze met dat je een voucher krijgt.
Verder contact blijven ze met punten komen als dat ze getroffen worden door het virus, maar zij denken dat ze de enige zijn die er last van hebben. Na een tweede e-mail wordt er ook nog eens doodleuk aangegeven dat er niet meer gereageerd zal worden en zij bij hun standpunt blijven, ondanks dat ons met de op dat moment geldende voorwaarden is toegezegd (zwart op wit) dat wij ons geld terug zouden krijgen. Meedenken met elkaar kan altijd (hebben wij ook gedaan om de vakantie eventueel om te zetten, maar dat kon niet notabene door hunzelf), maar hoe zij ons nu behandelen is ronduit schandalig en zeer klant onvriendelijk! Je kant je geld wel terugkrijgen als wij voor SEPTEMBER 2021 uiteindelijk alsnog niet op vakantie zijn gegaan. Oplichters zijn het!
Edwin
op 9 april 2020
bestemming: Nederland / Landal, reisperiode: april 2020
Ik heb keurig mijn vakantie geannuleerd op 23 maart toen de oude algemene voorwaarden nog van kracht waren. Ik heb meerdere bevestigingen dat ik de 70% aan geld retour zou krijgen, immers ik bepaal graag zelf waar en wanneer ik op vakantie ga dus accepteerde daarmee dat ik 30% kwijt zou zijn.
Op 7 april nog contact gehad en bevestigd gekregen dat mijn geld onderweg was. op 8 april krijg ik een mail dat ik een voucher ga krijgen. Volgens de algemene voorwaarden is dit niet rechtsgeldig omdat in de algemene voorwaarden van 24 maart gesproken wordt over een voucher en niet in de algemene voorwaarden die geldig waren t/m 23 maart. Schandalig hoe ze hiermee om gaan en er is niemand thuis die je een correct antwoord geeft.
Nieuwe algemene voorwaarden bedenken is prima maar kan niet met terugwerkende kracht van toepassing zijn.
N.W.J Runderkamp
op 3 april 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: maart 2020
Wij hebben op 31 december 2019 een vakantie op vakantie
Sonnenberg geboekt. Helaas konden wij hier niet i.v.m. het virus
niet terecht. Op 18 maart was on toegezegd dat wij ons geld terug
kregen, wij hadden aangegeven dat wij geen voucher wilden. Tot onze verbazing kregen wij op 3 april 2020 een voucher over de email.
Wij kregen NIET ons geld terug dit was van hogerhand BESLOTEN.
31 keer bij Landal geweest,nu is het voor ons de laatste keer.
Wij werden ook eens onbeschoft te woord gestaan. Als wij het geld
terug wilden dan zou wij er voor zorgen dat Landal failliet zou gaan!!!!
Ilse
op 3 april 2020
bestemming: Duitsland / Wirftal, reisperiode: april 2020
Wij hebben onze reis tijdig geannuleerd en bericht ontvangen dat ze 70% van de reissom zouden terugstorten binnen 14 dagen. Nu komen ze hier eenzijdig op terug en willen ze het afdoen met een voucher. Zeer teleurstellend en kwalijk dat ze zich niet aan gemaakte afspraken houden.
Jeroen Van Gasse
op 1 april 2020
bestemming: Nederland / Hof ter Saksen, reisperiode: april 2020
Geen contact vanuit Landal, enkel een betaalnummer om contact te houden waar je niet binnenraakt.
Heb nog 2 boekingen (1 op hotel , 1 air BnB), deze werden al netjes afgehandeld via mail. Bij landal kan je alles online bestellen maar een reservatie verplaatsen moet telefonisch????
Bas
op 29 maart 2020
bestemming: Nederland / Holten, reisperiode: maart 2019
Ik snap niet al die negatie reacties over Landal, wij werden netjes gebeld door het park zelf, met de vraag of wij nog wilden komen.
Aangegeven dat wij gewoon kwamen, verder werd er medegedeeld dat wij ook een voucher krijgen van 150 Euro ,dit kunnen wij later dan weer besteden voor een booking. Verder staat er ook duidelijk dat je vakantie kan om boeken voor later dit jaar als je op dit moment niet wil of kan komen. Duidelijk is ook dat je niet je geld terug krijgt. Hiervoor doen je je eigen te melden bij je reisverzekering mits je die hebt afgesloten. Duidelijk en helder verhaal lijkt mij.
Irma
op 26 maart 2020
bestemming: Nederland / Drenthe, reisperiode: maart 2019
Ivm met asfalt werkzaamheden werd ons huisje omgeboekt naar 10 extra luxe nou geen stoomdouche maar ja dan toch maar gedaan worden we net 1 dag voor vertrek opgebeld dat we weer een ander huisje krijgen met minder mogelijkheden wat een slechte service kan een voucher krijgen maar mijn vakantiedagen zijn foetsie geen idee wat ik moet doen. ! dag voor vertrek gek wordt je ervan
Sylvester
op 26 maart 2020
bestemming: Nederland / Miggelenberg, reisperiode: maart 2019
Door coronavirus geadviseerd om annulatieverzekering te raadplegen die deze niet terugbetaald.
Onmiddellijk terug gebeld om deze boeking om te boeken maar te laat punt andere lijn.
Wij zien ons 600 euro niet meer terug zelfs niet de mogelijkheid om op een ander tijdstip te boeken. Solidariteit moet je op deze moment daar niet zoeken!
Een gedupeerde
op 25 maart 2020
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: mei 2020
Kan niet annuleren of omboeken naar volgend jaar.
Volgens de rijksoverheid mogen 10 personen niet samen in 1 bungalow samen zijn.
Vanwege de Corona uitbraak.
Landal geeft niet thuis.
Joop
op 25 maart 2020
bestemming: Nederland / Ouddorp, reisperiode: april 2020
I.v.m. Corona bericht ontvangen dat reis wordt geannuleerd. Contact gezocht met het vermelde telefoonnummer.
Gelukkig werd hier sneller opgenomen dan met het contact center. Wat een drams is het om hier iemand te spreken.
Alternatief wat wordt aangeboden is een voucher ter groootte van de reissom. Duidelijk aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.
Men biedt echter geen andere oplossing.Aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overmacht situatie zoals genoemd in hun eigen algemene voorwaarden art. 15.3 dat je het wijzigingsvoorstel mag afwijzen. Dit moet binnen 14 dagen en in dat geval heeft Landal het recht de overeenkomst te beëindigen. Als klant heb je dan recht op teruggave van de huursom en hoeft Landal geen schade te vergoeden. Dit laaste kan ik me voorstellen gezien de overmacht situatie. Nadat de persoon aan de telefoon bij de oplossing van het voucher bleef kreeg ik een email adres. Hier heb ik mijn standpunt kenbaar gemaakt. Dit zou bij de directie komen? Afwachten hoe deze reageert.
Op verzoek naar de directie gevraagd. Hier een bericht aan gestuurd. Nu maar afwachten of zij gaan handelen conform hun eigen Algemene voorwaarden. Zal worden vervolgd.
Jacques Van Bruaene
op 25 maart 2020
bestemming: Nederland / resort haamstede, reisperiode: april 2020
Verblijf Reserveringsnummer: 811409705
Ons verblijf van 06-04 tot 10-4 in Haamstede Resort met 12 personen kan niet doorgaan door de lockdown in België. Wij mogen ons niet meer verplaatsen. Ik probeer Landal te contacteren om een omboeking te doen naar 2-11 tot 6-11 of een voucher te geven naar volgend jaar. Ik probeerde via mijn account te mailen maar krijg bij de verschillende e-mailadressen steeds hetzelfde antwoord. Dit e-mailadres is niet meer in gebruik. Wij nemen uw e-mail dan ook niet in behandeling. Blijkbaar zijn al de e-mailadressen afgesloten.
Ik probeerde dan maar te bellen naar 070-77 80 80. Ik denk 50 maal geprobeerd maar geraak niet binnen. Geraak steeds in de wachtlijst. Dit kostte mij al veel telefoonkosten.
Ben ook gaan zoeken naar informatie op de website van Landal. De pagina op de website over de Coronacris is totaal irrelevant .
De klant wordt volledig in het ongewisse gelaten. Het is crisis voor iedereen maar hoe men met de klant omgaat bij Landal is zeer klantonvriendelijk. Ik heb meer dan 900€ betaald, misschien ben ik het kwijt.
Neem a.u.b. contact op.
Bep la Lau
op 24 maart 2020
bestemming: Nederland / Braam, reisperiode: maart 2020
Ondanks wij ook lang moesten bellen , hebben we toch een omboeking kunnen maken voor in november op een ander park, namelijk Wirftal! Wij zouden 30 maart naar Stroombroek! Ik had ook om een voucher gevraagd maar dat deed landal niet, de aardige mevrouw aan de telefoon zei tegen mij dat landal ook beter een voucher hadden kunnen geven!
Pieters
op 21 maart 2020
bestemming: Nederland / Lommerbergen, reisperiode: april 2020
Door Corana helaas niks kunnen gaan alleen weinig oplossingsgericht daar wat een slecht bedrijf hoop dat ik nog voucher krijg. Niet te bereiken dat ten eerste. Boeking Center Parcs zelfs geld terug en supervriendelijk. Landal houd park open zonder faciliteren open te hebben. Wissel voucher nog in en daarna nooit meer er heen
Jeanette van Schooten
op 20 maart 2020
bestemming: Nederland / Holten, reisperiode: maart 2020
Op 27 maart is het de bedoeling dat wij naar Landal gaan maar ivm het corona kan het niet doorgaan. Alle faciliteiten zijn gesloten. Echter probeer ik heel de week Landal te bellen maar het is druk en de verbinding wordt verbroken. Ook per email worden wij niet op de hoogte gebracht. Zeer slechte zaak van Landal.
M. De Heer
op 19 maart 2020
bestemming: Nederland / Stroombroek, reisperiode: maart 2020
Lang weekend geboekt bij Landal voor het mooie saunacomplex. Vanwege Corona heeft Landal echter alle parkfaciliteiten waaronder de sauna en het restaurant gesloten. Annuleren of inboeken tegen dezelfde prijs niet mogelijk. Enkel inboeken tegen meerprijs van 100 euro! Zeer klantonvriendelijk te woord gestaan. In crisistijd leer je de ware aard van een bedrijf kennen. Nooit meer Landal!
A. Janssen
op 19 maart 2020
bestemming: Nederland / Valkenburg aan de geul, reisperiode: maart 2020
Landal zegt dat ze omboeken.helaas krijg je constant hetzelfde bandje te horen.en wordt de verbinding verbroken.heb ongeveer 60 x gebelt.dus eigenlijk kan je gewoon niet omboeken.heb een mail gestuurt maar,kreeg een mail terug dat alleen via telefoon omgeboekt kan worden.zeer triest dat landal zo met haar klanten omgaat.wij gaan al jaren 3 x per jaar erheen maar deze vaste klant zijn ze kwijt.
J.Grotenhuis
op 18 maart 2020
bestemming: Nederland / Vijlen, reisperiode: maart 2020
Landal laat haar klanten in de kou staan en legt het probleem rondom corona volledig bij de klanten neer. Ik ben chronisch ziek en zou aanstaande maandag een midweek naar Zuid-Limburg gaan samen met mijn ouders van in de 70. Allemaal behoren we tot de risicogroep en moeten we ons niet onder de mensen begeven en dus ook niet op vakantie. Daarom willen we de vakantie annuleren of een voucher voor een andere keer. Dit lukt echter niet. We hebben al minstens 50 keer gebeld en komen er nooit doorheen. Tenslotte via via toch een mail weten te sturen. Toen werd ik gisteren teruggebeld door een zeer onvriendelijke vrouw die me toesnauwde dat we nu direct voor het najaar een nieuwe vakantie moesten boeken en anders waren we al ons geld kwijt. Een voucher kon niet en ze vond dat we maar gewoon moesten gaan, want we konden immers nog hele dagen door de heuvels wandelen. Toen ik haar probeerde uit te leggen dat we precies dat niet kunnen en vanwege onze gezondheid ook niet uitgebreid kunnen gaan winkelen, wat haar advies was, werd er zeer bot gereageerd en vooral benadrukt hoe zielig zij was met die drukke telefoonlijn. Met het mes op de keel een nieuwe midweek voor het najaar afspreken kon ik niet, moest ik bovendien nog overleggen, dus dat kon niet. Nu probeer ik weer steeds te bellen,maar kom er weer niet doorheen. Ze maken het onmogelijk je vakantie te verzetten of te annuleren. Zeer klantonvriendelijk, zeer bot en onbereikbaar. Blijkbaar willen ze niet dat je als klant een fijne vakantie hebt. We gingen de afgelopen jaren wel vaker naar Landal-parken, maar ze zijn nu een klant kwijt. Nooit meer met Landal!
Bop
op 17 maart 2020
bestemming: Nederland / Uddel, reisperiode: maart 2020
Slechte klantenservice. Onbereikbaar en je wordt gewoon constant opgehangen. Je kan je boeking omboeken alleen nemen ze de telefoon nooit op hiervoor. Veel andere huizenparken gaan gewoon dicht i.v.m. corona. Landal niet. Die doet alle faciliteiten dicht maar je mag wel gezellig komen hoor. Voor mij nooit meer Landal.
Rizo
op 11 maart 2020
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: maart 2019
Landal park organisatie denk niet mee met gasten/ Nooit meer.
Wij zouden morgen richting winter berg gaan rijden, echter door de Corona uitbraak hebben we besloten om maatregelen te gaan nemen vanuit onze kant.
3 van onze groep leden komen uit Brabant, zij werken op dit moment vanuit huis maar wij willen absoluut niet medewerkers van Landal park en andere gasten van jullie park in gevaar brengen vandaar deze annulering.
voor ons is het helaas weggegooid geld,
ik heb genoeg gelezen op internet over hoe Landal park om gaat tijdens Corona virus, dus vraag om onze reis te verschuiven naar volgende jaar of andere tijdstip was ook geen optie.