Vens
op 29 juni 2025
bestemming: Italië / Roncitelle, reisperiode: juni 2025
De keuken, badkamers waren zeer vuil; de tweepersoonsbedden waren zo smal dat we er niet met twee konden in slapen (1,20m op 1,80m) mijn man is 1,95m; we bleven alleen nog voor het prachtige zwembad maar toe dit na (5dagen ) gifgroen zag en de eigenaar het maar niet goed kreeg; kilo's product in gooide zijn we op dag 9 vertrokken; de tv die op de foto stond in de advertentie was plots gekrompen tot laptop grote enz.... onze vakantie was er eigenlijk geen; WIFI was zo slecht; dat we bijna niet op het internet gerakten;
Bert van Hoeven
op 26 juni 2025
bestemming: Italië / Val d'Elsa, reisperiode: juni 2025
We hadden een huis gehuurd in Toscane, maar we zijn halverwege naar huis gegaan. Een waslijst aan klachten inclusief foto’s naar Novasol gestuurd. We kregen als reactie een hele korte mail waarin alleen vermeld werd dat ze op de foto’s niet konden zien dat er gebrek was aan privacy, de rest van de punten werd niet op gereageerd.
Enkele van onze klachten:
1. Er is geen privacy. Links en rechts zijn appartementen die verhuurd worden aan vaste bewoners. Deze mensen hadden de hele dag de TV hard aanstaan en liepen constant over “ons” grasveld, dat ligt tussen de achteruitgang van het appartement en het zwembad. In de slaapkamer is een glazen deur, die uitkomt in een schuurtje, dat niet op slot is. Je kan dan zo de slaapkamer in kijken.
2. Normaal zitten in de tuin kon niet, wegens gebrek aan fatsoenlijk stoelen. Er is een Frans bistro zitje en bij het zwembad stonden 6 verroestte ijzeren stoelen, waar je niet normaal op kon relaxen. Ook een parasol ontbrak (staat wel op de site). We hebben zelf maar tuinstoelen gekocht.
3. Er is géén WIFI. We konden dus niet internetten of Spotify gebruiken. Binnen is geen GSM-ontvangst en buiten soms. Op de site en in de bevestigingsmail van Novasol staat dat er wel WIFI is. Gevraagd aan de eigenaar: die haalde z’n schouders op.
4. Door gebrek aan Internet en GSM-ontvangst konden we nauwelijks Google-translate gebruiken en was communiceren bijna onmogelijk. De eigenaar en de buren spreken alleen maar Italiaans. Ik vind dat als je een vakantiehuis internationaal verhuurd, dat je op z’n minst Engels moet spreken, of op de site zet dat er alleen gecommuniceerd kan worden in het Italiaans.
5. ….enz.
Het huis was dus een miskleun, maar de reactie van NOVASOL schandalig. NOOIT meer Novasol.
Monique Groot Hulze
op 25 juni 2025
bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: juni 2025
We hebben van de 2 weken vakantie maar 8 dagen gebruik gemaakt van dit huis.Alles was vies of ging kapot, airco, automatische poort voor de auto waardoor schade op auto. Zwembad groen en onhygiënisch waardoor we er geen gebruik van hebben kunnen maken. Dit meerdere malen gezegd en gemaild met NOVASOL maar of geen reactie of een reactie van in onze voorwaarden is dit acceptabel??? Hoe dan ? Ik heb heel veel foto’s gemaakt en video waar dit niet acceptabel kan zijn!
Kortom mega ontevreden. Nog nooit meegemaakt en we hebben al veel huizen gehuurd overal op de wereld. Maar NOOIT meer NOVASOL voor ons.
Fenna
op 24 juni 2025
bestemming: Denemarken / Borkop, reisperiode: mei 2025
We hadden deze accommodatie geboekt via Booking.com voor een lang weekend. Helaas belandde ons zoontje van 2 jaar 3 dagen van te voren in het ziekenhuis. Direct de dag van opname contact gezocht met Novasol, de verhuurder van de accommodatie en die gaf direct aan "no worries madam, we will take care of it". We moesten opnamedocumenten opsturen en dan werd het geregeld zeiden ze aan te telefoon. Helaas werd het niet geregeld: Novasol komt ons niet tegemoet met een (gedeeltelijke) terugbetaling en geeft ons niet de kans om op een andere datum (in 2025 of 2026 hebben we gevraagd) alsnog de accommodatie te gebruiken. We hebben meerdere keren via mail, chat en telefonisch opnieuw contact gezocht omdat er werd aangegeven in het eerste gesprek dat het geregeld zou worden. Nu 4 weken later hebben we nog geen cent terug gekregen, maar wel een stroomrekening - van een verblijf waar we vroegtijdig hebben aangegeven niet te kunnen komen door ziekenhuisopname (van minimaal 2 weken). Zelfs een schreeuwende manager aan de lijn gehad: "no, no, no!!". Terwijl we zelf altijd oplossingsgericht zijn geweest. Boek dus gerust via Booking een accommodatie, maar alsjeblieft niet bij Novasol als je niet zelf goed verzekerd bent. Want je staat met lege handen.
Edzer Dijkstra
op 15 juni 2025
bestemming: Denemarken / Skaten strand, reisperiode: april 2025
Het huisje dat wij hadden was super, echter de afwikkeling van de energiekosten niet.
Wij waren gewaarschuwd voor de kosten van het energie verbruik, wij dachten dit overkomt ons niet. Foto’s bij aankomst en vertrek gemaakt, kosten €24, zelf berekend aan de hand van aangeleverde tarieven van Nocasol. Novasol brengt ons €80 in rekening. 🫣
Er wordt een lijstje gestuurd met verbruik, dit kunnen zij zelf samengesteld hebben, onze foto’s werden niet erkent. Er werd zelfs gezegd dat ze gemanipuleerd zijn.
Dit was de eerste en gelijk de laatste keer Novasol.
Wij krijgen de indruk dat over de ruggen van vakantie gangers extra inkomsten worden gegenereerd.
Na veel mail verkeer onder protest betaald.
Eens maar nooit weer.
Marina
op 12 juni 2025
bestemming: Zweden, reisperiode: juni 2025
We hadden via Booking.com enkele nachten geboekt bij Novasol. De totale prijs hadden wij voldaan via een non-refundable boeking via Booking.com, waarna er later pas gemaild werd vanuit een extern schoonmaakbedrijf dat er nog meer dan 100 euro schoonmaakkosten bij zouden komen. We hebben er drie weken over gedaan om gelijk te krijgen van Novasol, nadat Novasol en Booking.com naar elkaar bleven wijzen en wij (duurdere) facturen bleven krijgen vanuit het schoonmaakbedrijf. Het stond niet in de voorwaarden, zelfs niet in de voorwaarden waar Novasol zelf naar verwees. Volgende Europese consumentenwetgeving moeten alle kosten vooraf boeken gespecificeerd zijn, dus ik raad iedereen aan om hier voor op te passen en te weten dat je in je recht staat. Al met al zorgde dit voor veel onrust vooraf onze vakantie. Wel nog vier sterren, omdat Novasol op de valreep na meerdere telefoontjes en e-mails toch besloot dat wij dit niet hoefden te betalen.
De eigenaren van het huisje leken zich van niks bewust te zijn. Het huisje en de "echte" eigenaren zou ik iedereen aanraden, maar Novasol en Booking.com niet, totdat zij hun systemen op orde krijgen.
Christiaan Pabbruwee
op 9 juni 2025
bestemming: Nederland / Heinkenszand, reisperiode: juni 2025
Niet tevreden omdat de informatie op de site niet in overeenstemming is met de toestand ter plaatse. 1° Hadden huisje geboekt met afgesloten tuin wat niet het geval is. 2° TV kijken kon alleen door streaming dus konden we geen TV kijken. Winkel op 240m, dichtsbijzijnde op 4,6 km. 3° aangelegde tuin ???? 4° Ingangsdeur is verwrongen waardoor ze niet in slot kon gedraaid worden 5° Tapijt in riet in living - stukken afgebeten door hond waardoor er altijd riet ligt 6° Berghok, terras, BBQ, en tuinmeubilair was vies evenals de overkapping. 7° in badkamer staat tussen de WC en de douche altijd water door een lek 8° Chalet voor 6 met afwasmachine : potten en pannen vies, aanwezig 6 messen, 4 tassen.
Wij zijn zeer ontgoocheld over ons verblijf en overwegen klacht in te dienen
Bas van Rooijen
op 7 juni 2025
bestemming: Nederland / Putten, reisperiode: juni 2025
Ik krijg een email dat ik 712,00 moet betalen voor een vakantie die ik niet volledig heb kunnen afronden door onduidelijkheden, en geen telefonisch contact voor hulp kon krijgen.
Anneke Vleeshakker
op 30 mei 2025
bestemming: Frankrijk / Aubas, reisperiode: mei 2025
Wat een armoedig huis, alles is afgeleefd en misschien moet Novasol hier maar eens een kijkje nemen want ze weten niet wat er onder hun naam verhuurd wordt.
Een tip voor de eigenaar, ga zelf eens een week in dit huis doorbrengen om zo te ervaren hoe gebruiksvriendelijk en de sfeer in dit huis is.
En wellicht ontdekken zij ook de 12 kapotte/gebreken in dit huis, welke wij aantroffen bij aankomst of tijdens gebruik.
Tip! neem handdoeken mee er is 1 handdoek per week per persoon aanwezig.
Van alles zijn foto’s aanwezig mocht u deze willen zien.
Pluspunten:
1 ster voor het schone huis
1 ster voor de geweldige plek
lijst met mankementen bij aankomst.
De bank en stoelen afgedekt met dekens
1 lamp kapot in de afzuiger
1 ligbed buiten gescheurd en wiel eraf
kookpannen zonder deksels
steel steelpan los en doorgerot (gevaarlijk met hete vloeistof als definitief afbreekt)
1 parasol kapot en alle pennen eruit met een beetje wind valt deze met tafel en al om omdat een zware voet ontbreekt
1 parasol zit geen optrektouw meer aan dus heel zwaar te bedienen.
er lopen een heel leger grote zwarte mieren rond het zwembad en op de rand zitten kan al helemaal niet want je krijgt de splinters in je ….. Het houten dek zoals op de foto bestaat niet.
1 gescheurde tuinstoel (staat op scherp)
haakjes badkamer kapot draaien om
Verroeste BBQ (onhygiënisch)
Schaar ontbreekt (is essentieel in keuken)
voortdurende rioollucht
René Schaap
op 22 mei 2025
bestemming: Denemarken / Esbjerg, reisperiode: april 2025
Onze in februari geboekte vakantie werd 1 dag van te voren door Novasol geannuleerd. Omdat er geen vergelijkbaar alternatief was gekozen voor terugbetaling. Op de terugbetaling wachten we nog steeds. Na meerdere keren bellen met Novasol geven ze aan dat ze er niets aan kunnen doen. NIET BOEKEN BIJ DEZE CLUB!
Corina
op 15 mei 2025
bestemming: Frankrijk / Fongauffier, reisperiode: mei 2025
Wij hebben geboekt en alles op voorhand betaald. Schoonmaak kostte ons 153 euro en een bedlinnen + handdoeken pakket voor 5p nog eens 125 euro extra.
Bij aankomst was er niemand te vinden ondanks dat we op tijd waren. Na contact met Novasol, die de eigenaren telefonisch niet te pakken kregen, mochten we een hotel zoeken. Het was inmiddels 20:00 uur. Op de valreep kwam een oude man en die kon ons het huisje laten zien. Misleidend was de tekst al omdat het binnenzwembad in een ander gebouw was. Bij aankomst waren er geen schone bedlinnen en geen handdoeken. Dus wij Novasol gebeld om dit aan te geven en dat we hier niet konden verblijven. Hals over kop iets anders gevonden via Booking.com. Volgende ochtend zou Novasol telefonisch contact met ons opnemen. Ik wacht nog steeds op hun telefoontje… ondertussen krijgen wij ons geld niet terug. Er is 0 verantwoordelijkheidsgevoel en het lijkt me logisch dat je niet in een huis verblijft waar je geen beddengoed hebt.
Zeer teleurstellend en voor ons nooit meer Novasol. En ik geef niet op! Wij staan in ons recht want wij hebben niet gekregen wat wij betaald hebben. En de schoonmaak… tja lijkt me logisch dat die niet na ons bezoek van 10 minuten plaats hoeft te vinden.
Het ergste van alles vind ik nog de teleurstelling van de kinderen. Dat je weg moet van een zwembad waar we een leuk weekend zouden hebben. 2000 km voor niets gereden. Zouden zij eigenlijk ook mogen vergoeden, net als de nacht die we noodgedwongen moesten boeken om überhaupt in een schoon bed te kunnen slapen…
Patrick
op 8 mei 2025
bestemming: Denemarkenn / Romo, reisperiode: mei 2025
Ongehoorde slechte service, geboekt een aanbetaald voor een huisje in Denemarken. Dan wordt zonder overleg het huisje gewisseld voor een duurder huisje. Niet oké, maar goed we waren nog steeds op dezelfde locatie op vakantie. Dan problemen met het aantal slaapplaatsen voor volwassenen. En toen ineens het berichtje dat de eigenaar dat huisje gewoonweg uit de verhuur heeft gehaald en Novasol geen gepaste oplossing heeft. Of je zelf maar iets anders wil gaan zoeken. Ontoelaatbaar zoiets! Wij boeken er nooit meer een vakantie.
Peter Roerig
op 7 mei 2025
bestemming: Denemarken / Gronhoj, reisperiode: april 2025
Novasol boeking Grønhøj:
Upon arrival keybox was easy to find.
Less good was that we missed a map with instructions how to operate: tv, heating, oven, was/drying machine, microwave. This will help future guests.
Cleaning was not done very well, had to clean kitchen equipment ourselves and found a Dick under a bed, not cleaned…?
The temperature was very high, for 2 days above 27 degrees Celsius. We tried everything, and finally found that 2 heating controls had empty batteries. After switching good batteries we could manage the temperature.
The beds were quite comfortable and also the couch in the living was very nice.
Kitchen well-equipped with fridge, freezer, dishwasher, microwave, oven, 4 pans cooking, coffeemachine, waterboiler.
Dining table was of a good size.
Very large flatscreen tv with all streaming services and a chromecast.
There are 3 bedrooms (2 single beds, 1 double bed + 1 bunk bed, 1 double bed + 1 single bed squeezed under the ceiling, 1 bed in the livingroom). This suggests this house is suitable for 10 persons, however max 6 is advisable.
A swimming pool and hottub and sauna, very enjoyable.
Outside terrace with 2 tables and lots of chairs, and a large BBQ. The toys (like Kubb) to play outside were not there.
Overall, we had a very enjoyable week, every day several nice walks on the beach, we spotted some wild birds and even 2 deer.
Ricardo
op 27 april 2025
bestemming: Denemarken / Middelfart, reisperiode: april 2025
Alles was vies smerig en goor
Bloed in alle dekens kapot koelkast kapotte oven alles was gewoon te vies om aan te pakken
Brood rooster in 20 jaar niet gepoetst enz meteen contact opgenomen kwam iemand van novasol ging bellen met iemand toen kwam de eigenaar gooide alle vieze dekens na beneden en we konden na een ander appartement na beneden was zeker niet wat we zouden boeken en was niet veel beter .
Echt zo vies nooit meer novasol bah bah
Daphne
op 25 februari 2025
bestemming: Denemarken / Trend, reisperiode: februari 2025
Boek nooit bij Novasol! Smerig, ijskoud huis en geen hulp van klantenservice. Schandalig!
Pansier
op 30 januari 2025
bestemming: Spanhe / ALTEA, reisperiode: januari 2025
Vuil erg vuil 120euro schoonmaakkosten betaald en de keuken laag vol met etensresten Het bed was geel van de vlekken en doorgezakt en de contactpersoon heeft ons uren later wachten want ze was druk toen de de sleutel binnen lag en wij buiten stonden voor vertrek belden om 10 uur en om 4 uur belde ze terug, nooit meer boeken via novosol
Jelma Gjaltema
op 11 januari 2025
bestemming: Nederland / Schoonloo, reisperiode: januari 2025
Heb 4 weken geleden een stacaravan in Shoonloo geboekt en betaald i.v.m. een bluesconcert in Grollo. Krijg ineens bericht dat de caravan niet beschikbaar is en verder niks anders in die omgeving. Mag geld terug of naar een andere regio omdat in deze regio niks meer te vinden is. Maar wat heb ik aan die oplossingen, had geboekt om naar Grollo te gaan.
Zeer slecht en de oplossingen heb ik niks aan.
Cor Vernooij
op 9 januari 2025
bestemming: Nederland / Den Ham, reisperiode: maart 2025
Ben uren bezig geweest om de betaling rond te krijgen. Stond op het punt de boeking te annuleren.
Eelco Zijlstra
op 7 januari 2025
bestemming: Denemarken, reisperiode:
Wij waren naar Denemarken. Het was geen goedkope vakantie. Alles vies en alles slecht.
Bedden die naar pis roken, bij navraag bleek dat de schoonmakers niet de trap op mochten vanwege de hoogte van de entresol, het bubbelbad deed het al jaren niet. Zat allemaal schimmel in.
In de Google recensies van vorige huurders bleek dat die dezelfde klachten hadden over het huisje en ook geen bubbelbad. De speeltoestellen waren afgebroken.
Wij hebben zelf ook vakantie huisjes en zijn heus wel wat gewend.
We moesten eerst alles schoonmaken Het bestek zat onder de etensresten.
En toen we een klacht wilden indienen kregen we een ongeïnteresseerde slecht Engels sprekende buitenlandse man aan de lijn die ons terug zou bellen, maar echt nooit meer wat gehoord.
Novasol is een flut organisatie wat onze vakantie verpest heeft.
Wij gaan nooit meer iets met Novasol boeken en dat zouden jullie als je de andere reacties leest OOK niet moeten doen.
Nooit!
M. van Dijk
op 2 januari 2025
bestemming: Denemarken / Femmoller, reisperiode: augustus 2024
Het huisje was leuk, maar……..er mankeerde het nodige aan.
Over veel zaken kan ik heenstappen, maar niet over een verstopte, naar het rioo lstinkende douche. Na zelf een poging tot ontstopping te hebben gedaan, wat niet fijn was, Novasol direct de dag na aankomst geinformeerd. Dit een dag later nogmaals, geen reactie. Twee dagen voor vertrek kwam men ontstoppen. Tot die tijd, dus nagenoeg de hele vakantie, douchedeur dichthouden, zeer kort douchen en 2x een blank staande vloer gedweild. De jacuzzi hebben we niet gebruikt. Deels uit angst voor verdere problemen, deels omdat het niet aangenaam is om in een rioollucht in een jacuzzi te zitten. Novasol reageert niet op mail. Pas op het moment dat de energiekosten betaald moeten worden komt er actie. Men vind dat de klacht naar behoren is afgehandeld. Het is blijkbaar heel normaal dat je niet, op normale wijze kan douchen. Wij hebben een flink bedrag aan schoonmaakkosten betaald, maar zelf niet over een schoon huis kunnen beschikken.
Het kan gebeuren dat een afvoer verstopt zit, maar dan los je dit gelijk op. Kwaliteit laat zich zien op het moment dat het mis gaat. Novasol is op alle fronten volledig door het ijs gezakt. Voor mij geen Novasol meer. Ik zal het ook iedereen afraden!
Demuynck L
op 31 december 2024
bestemming: Frankrijk / Quettehou, reisperiode: augustus 2024
Huisje was vuil vochtig en het stonk er naar mufheid ,overal dode insecten .
Shilmmel op de matras .
Niks van verluchting ,zelf geen vliegenraam
Na 2dagen zijn we noodgedwongen vertrokken ,daar de schimmelgeur ondraaglijk was .
Fotos naar Novasol gestuurrd ,maar alles werd weggewuift , moesten ter plaatse zijn gebleven en contact opgenomen hebben ,maar ze waren gewoon niet te bereiken
Na thuiskomst gemail ,maar werd van kastje naar de muur gestuurd .Ze zouden ter plaatse geweest zijn? en alles bleek in orde ?gewoon schandalig
Huisje staat nog altijd op hun site ,
Voor mij in ieder geval nooit meer Novasol
Jer
op 19 december 2024
bestemming: Denemarken / Hovborg, reisperiode: december 2024
In denemarken moet je stroom apart betalen. Staat bij veelgestelde vragen als uitleg dat de prijs per kwh ziet bij boeking... maar er staat nergens vermeld dat het dynamische prijzen zijn, dus dat je eigenlijk pas achteraf weet welk tarief ze per kwh hanteren. Zeer misleidend. Want tussen moment van boeken en daadwerkelijk verblijf zit een verdubbeling van prijs per kwh. Als je contact opneemt met klantenservice krijg je te horen ja dat zijn dynamische prijzen en wij kunne daar niets aan doen.. als je ze verwijst naar hun eigen toelichting krijg je te horen ik kan niets voor u doen.
L.Koro
op 1 december 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2024
Accommodatie was krap,
Bedrading was open ,kapot airco water die erop druppelde
Kortsluiting..
Christina Houtepen
op 28 november 2024
bestemming: Denemarken / Bornholm, reisperiode: oktober 2024
Prachtige lokatie
Sleutelkastje slecht vindbaar in het donker
Leuk huisje
Slecht schoongemaakt
Moesten zelf bed opdekken ??
Bedden en kussens waren niet op elkaar en het beddengoed afgestemd.
Nieuwenhuizen
op 22 november 2024
bestemming: Zweden / Onsala, reisperiode: september 2024
Het huis stinkt naar hond , en heel veel meubels zijn stuk , op matras bloed vlekken !! Bed matras ligt op straatstenen!! Ga er niet heen mensen . Zeggen geld van elektra terug te storten...nooit gehad , wij hadden via booking geboekt doorgezet naar novasol , eens masr nooit meer !!
Margreet Hogenbirk
op 5 november 2024
bestemming: Benemarken / Hejlsminde, reisperiode: november 2023
Geen contact,geen ontvangst ,huisje slecht onderhouden.
Veel werk gegad om het bewoonbaar te maken. En dan als bedankje €700,- moeten betalen. Dit niet gedaan. En na een jaar toch nog een rekening gekregen nu €146,- . Schandalig. Ze zijn niet bereikbaar om uitleg te geven. Novasol is zeer onbetrouwbaar !!! Geldwolven.
Verweij
op 20 oktober 2024
bestemming: Duitsland / Travemund, reisperiode: augustus 2024
Bij aankomst konden we niet in onze vakantie woning ivm waterschade. En hadden ze alleen nog iets voor 2 nachten ipv 7 nachten en moesten we dit weer extra betalen, wat in verhouding duurder was. En moesten we zelf voor de andere 5 nachten iets anders zoeken in hoogseizoen. Dat is gelukt met veel stress en ook weer duurder uit. Veel mailtjes gestuurd naar Novasol, bellen krijg je ze niet te pakken. Maar ze doen niks te compensatie, alleen het geld terug gehad van de eerste geboekte vakantie, maar als nog veel duurder uit en stress en verdriet in onze vakantie. Een mail terug gekregen ook dat we 6 weken moeten wachten op antwoord anders kregen we niks terug, maar ook dat was stom, want we krijgen niks te compensatie. Het geld is erg, maar de manier hoe je wordt gehandeld is respectloos.
Jr
op 3 oktober 2024
bestemming: Denemarken / Skovmose, reisperiode: september 2024
HUIS: Vies, veel kapot, bv. vriezer zat vol met ijs, foto's gestuurd naar Novasol, serviceman geweest die zegt dit mag nooit zo verhuurd worden, maar er wordt niets mee gedaan SCHANDALIG NOOIT MEER NOVASOL!!!!!!!!!!
Anniek
op 30 september 2024
bestemming: Denemarken / Høgevænget 6 Røtby, reisperiode: september 2024
Het huisje lijkt prachtig zo op het eertse oog. Maar het was erg vies toen we er in kwamen, veel stof, dode spinnen, vliegen, spinnewebben, vieze veroeste oude en koude douche. We hebben eerst alles schoon gemaakt. En krijgen na afloop van onze vakantie ook nog een dikke rekening. Omdat bepaalde dingen niet schoon zijn zoals bijvoorbeeld de bbq terwijl we die niet eens gebruikt hebben die 5 dagen dat we er waren... De badkamer heb ik eerst helemaal uitgepoetst voordat we er gebruik van konden maken. Dit omdat ik het te vies vond om ons en ons kleine meisje daar te wassen.
Vandaar dat deze denk ik ook miste op alle presentatie foto's van het huisje zelf.
Graag hadden we ook van de hottub gebruik willen maken dat leek ons zo heerlijk ook een van de redenen waarom we het huisje geboekt hebben! Maar toen we de kap er vanaf haalden was ook dit een dikke domper.. Ook vies van binnen en zat er veel blad in. Dat is voor ons geen vakantie meer als we alles eerst schoon moeten maken. Dus ook hierbij hebben we de klep er meteen weer opgedaan en helaas geen gebruik gemaakt van de hottub.
Later voor 4 dagen nog een huisje op een ander plekje van Denemarken geboekt via dezelfde organisatie. Dit huisje was aanzienlijk netter en schoner! Hiervan hebben we gelukkig dan ook geen narekening ontvangen.
Als wij het zo vies zouden achterlaten als jullie het schetsen dan zouden we toch ook bij dit huisje een narekening moeten ontvangen ??
Krijgen we hele ingezoomde detail foto's van wat we dan wel niet vies hebben achtergelaten blijkt dit helemaal niet het huisje te zijn wat wij gehuurd hebben. Hier zitten andere kleur kozijnen in en liggen rode accessoires in het huis. Wat bij ons absoluut niet het geval was..
Wil je graag iemand bellen en spreken word je van het kastje naar de muur gestuurd..
Hele slechte zaak!!! Wij hebben hier geen goed woord voor over.
Denk je eindelijk na 5 jaar weer eens lekker een weekje op vakantie te gaan maar helaas geeft dit wel een behoorlijke smet op onze vakantie.
Bedankt Novasol! Voor ons één keer en nooit weer als het op deze manier moet !!!
Blok
op 30 september 2024
bestemming: Nederland / Putten, reisperiode: september 2024
Slechte service , niet bereikbaar. Ga hier nooit meer boeken .
Niet schoongemaakt huisje, geen beddengoed , maar niemand bereikbaar . Je boekt bij Holidu, mails komen van Novasol , in het huis ligt info van Villa Viva . Erg verwarrend , Engels, Deens, Duits ?
Neem je verantwoording als organisatie !
Ankie taal
op 27 september 2024
bestemming: Frankrijk / logeville sur mer, reisperiode: september 2024
Het huis was vies en foto's waren niet zoals de werkelijkheid
huis was bezaaid met dode.vliegen en keuken.was.vies
beatek en serviesgoed moeten wassen en een plaid.over de vank was bezaaid met vlekken
we hebben direct contact gezocht met novasol en er word een automatisch bericht gestuurd dat we over 6weken bericht krijgen
wij claimen de 112.00 schoonmaakkosten terug van de creditkaartmaatschappij
huisnr FVE273. NIET BOEKEN
R.G.Kiekebeld
op 25 september 2024
bestemming: Nederland / simpelveld, reisperiode: augustus 2024
Op15 juni boeking gedaan en betaald met boekingsnummer 9003546 en op 2 augustus liet een dame die Engels sprak ons weten dat de boeking geannuleerd was door novasol, 2 dagen voor vertrek, zij hadden een dubbele boeking, hun fout .Onze vakantie met kleine kinderen en totaal 9 personen. zij hebben ons niets anders aangeboden, en krijg noch maar iets voor 9 personen in die tijd ? Niets meer van novasol gehoord . Zijn telefonisch niet bereikbaar en reageren ook niet op mails die wij stuurden en versturen. DAAR NIET BOEKEN ZEER SLECT !
Peter
op 24 september 2024
bestemming: Italië / Lamporecchio, reisperiode: september 2024
Huisje Muraiolo / Lamporecchio /Toscane/ Italië
BOEK DIT NIET !!! Zou niet verhuurd mogen worden.
Alles was totaal niet zoals op de foto's te zien was. Deze waren van heel lang geleden. Het appartement was vies, ontbrekende apparatuur en de ingebouwde koelkast was kapot, dus een oude was extra geplaatst in de keuken. Het zou voor 4 personen moeten zijn, maar niet de hele inventaris was compleet. Toiletbril waren kapot en vies. Airconditioners werkten niet zoals het hoort, smerig en roosters waren verwijderd. Zwembadfilter werkte niet, dus het was vies. De wasmachine was er niet, zou zo snel mogelijk gerepareerd worden, maar is er nooit van gebeurd. Eigenaar had veel excuses, beloofde dingen, maar er werd echt niets gedaan. Novasol vertelde ons dat hij naar het appartement zou komen om dingen te repareren, maar hij kwam niet opdagen. Communicatie van beide was erg slecht. Geen reactie naar ons toe.
Edith
op 23 september 2024
bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2024
Waardeloos.
Heb volledig bedrag betaald, krijg telkens te horen dat er niet betaald is.
Telefonisch contact met Denemarken, vreselijk!
Verschillende mails gestuurd naar diverse mailadressen van Novasol met toegevoegde bijlage van betaling.
Nog beweert men tot op heden dat er niet betaald is.
NOOIT meer via Noasol boeken!!
De Klepper
op 21 september 2024
bestemming: België / Rekem, reisperiode: september 2024
Rondom een slecht bedrijf.
Krijg geen antwoord op mails en 1 foutje in boeking en gelijk willen corrigeren kost je geld.
Monique
op 21 september 2024
bestemming: Denemarken / Kongsmark-Romo, reisperiode: juni 2024
Nadat wij een paar weken voor vertrek zagen dat er in het door ons geboekte vakantiehuis geen honden meer welkom waren eerst contact opgenomen met Novasol Nederland, toen we van hun geen reactie kregen naar het hoofdkantoor in Denemarken gebeld, via een bandje kreeg je de vraag of je in het Duits of Engels te woord wou worden gestaan en of je terug gebeld wou worden of in de wacht wou worden gezet.
Wij kozen voor terugbellen in het Duits en binnen een half uur kregen we telefoon terug en werd het probleem meteen opgelost, heel netjes en vakkundig.
Monique
op 21 september 2024
bestemming: Denemarken / Kongsmark-Romo, reisperiode: juni 2024
We hadden problemen met de afvoer, na een bezoekje aan het kantoor op Romo kwam er binnen een kwartier een service medewerker en binnen 2 minuten wist hij wat er mis was en werd het opgelost.
A. Van Zwam
op 21 september 2024
bestemming: Nederland / Bergen aan Zee, reisperiode: september 2024
Via boeking.com geboekt, kregen 2 meldingen over sleutels ophalen . Totaal geen adres waar dat kon. Een aardige Duitse huurder vertelde ons waar we de sleutel konden halen. Daar kregen het beddengoed, wat we zelf naar het adres. Moesten dragen, geen goede service.
Holthof
op 19 september 2024
bestemming: Denemarken / Bogo bye, reisperiode: augustus 2024
Alles goed geregeld.
Alain De Wit
op 17 september 2024
bestemming: Denemarken / Stillingen strand, reisperiode: september 2024
Eindelijk na die stomme covid periode en ons geld kwijt hebben we terug met Novasol hetzelfde vakantiehuis geboekt in Denemarken. Wat een geweldig huisje 100 meter van zee. Een topper voor ons en onze hond! Wij komen hier zeker nog terug. Deze keer geen negative opmerking over Novasol. Het was toen een slechte periode om op reis te gaan!
Bobby
op 16 september 2024
bestemming: Nederland / Breda, reisperiode: januari 2024
Het is dat je minstens 1 ster moet geven maar die ene ster is zelfs teveel. Wij hebben vorige week donderdag een boeking gedaan waar we een fout maakten en boekten voor 2025 in plaats van 2024. We kwamen er direct achter en hebben novasol benaderd maar dit kan dus niet gewijzigd worden. Belachelijk. Wat een slechte klantenservice. Een klein foutje en je bent meteen een paar honderd euro kwijt om dit te wijzigen. Schandalig novasol!
Gmm van Gorp
op 15 september 2024
bestemming: Nederland / Egmond aan Zee, reisperiode: augustus 2024
Onze gereserveerde en betaalde boeking in augustus voor januari 2025 is door Novasol geannuleerd. Tot op heden is ons volledig betaalde bedrag niet teruggestort!
Jettro
op 15 september 2024
bestemming: Denemarken / Aakirkeby, reisperiode: september 2024
We hebben twee verschillende huizen via Novasol geboekt. De eerste was heel slecht schoongemaakt. We hadden geen zin in gezeur, in de avond kun je ze niet via mail of chat bereiken en ik had geen zin om te bellen en dan gaan zitten wachten. Dus zelf maar schoongemaakt.
Het tweede huis toonde een stuk beter, locatie was fantastisch aan de zee op het eiland Bornholm. Helaas had het huis lekkage en hadden we muizen in de keuken. Niet goed voor je gezondheid. Zijn twee dagen eerder weggegaan. Toch maar eens contact opgenomen. Geprobeerd redelijk te zijn, uitgelegd wat er aan de hand was. Maar ja, die schoonmaakkosten kreeg ik niet terug, want volgens de regels had ik dat anders aan moeten pakken. Ook de compensatie voor 2 nachten voor het tweede huize met muizen was geen optie. Nee dat hadden we ze de kans moeten geven om het op te lossen. Ja een muizenplaag in een uurtje oplossen? En het dak repareren?
Er wordt niet met je meegedacht, je voelt je geen klant. Er een een telefoondienst die je belt om je te wijzen op welke regels je niet gevolgd hebt voor compensatie. Nee dit is voor mij geen tussenpartij, dit is een bedrijf met als business model zoveel mogelijk afschuiven.
Dit nooit meer. Lees ook eens andere reviews hier, als het goed gaat heb je geluk, anders hele dikke vette pech.
AM Hamming
op 11 september 2024
bestemming: Duitsland / Trent, reisperiode: augustus 2024
11 augustus heb ik een mail naar Novasol gestuurd omdat ons huisje niet schoon was, oa een stinkend sponsje met haren erin op het aanrecht. Ook borden, kopjes en glazen waren lang niet allemaal schoon. Ik heb alles wat we gebruikt hebben, eerst zelf afgewassen. Omdat ik niets hoorde heb ik met een medewerker gechat en hij vroeg me geduld te hebben ivm drukte. En ik las ergens dat er in het huisje een telefoonnummer van Novasol had moeten liggen, dan had ik meteen kunnen bellen ipv mailen. Maar dat nummer hebben wij niet kunnen vinden! Daarom heb ik 21 augustus opnieuw een mail gestuurd waar ik ook niet op gereageerd is. De eigenaar van het huisje reageerde wat geïrriteerd want hij had zelf gecontroleerd en vond het prima en hij had nog nooit klachten gehad. Ik heb het nummer gebeld wat op de website staat van Novasol 013 4677730 en dan word je doorverwezen naar de chat of naar het noodnummer dat in het huisje ligt. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. We hebben jaren geleden vaker bij Novasol geboekt, zonder problemen. Maar dit is ongelooflijk klantonvriendelijk en de laatste keer dat we dat doen. Ik blijf proberen om contact te krijgen en anders schakel ik de Consumentenbond in!!
Stefan
op 3 september 2024
bestemming: België / Wéris,, reisperiode: augustus 2024
Het betreft:
Morville 48, Wéris
6940 Wéris België
Het probleem is dat de in de verhuurder met eindafrekening ons heeft opgetild / gescheurd.
We hebben bijna geen energie verbruikt, maar er stond wel heel erg veel op de rekening:
ARRIVEE DEPART PRIX UNITAIRE QUANTITE TOTAL
Electricite J. 96,712.000 96,757.700 €0.90 45.700 €41.13
Electricite N. 76,564.500 76,626.300 €0.85 61.800 €52.53
EAUX 2,022.060 2,025.436 €6.00 3.376 €20.26
CHAUFFAGE 47,403.460 47,418.870 €0.95 15.410 €14.64
PELLETS 5 5 €7.00 0 €-
POUBELLES €10.00 1 €10.00
ANIMAUX €25.00 2 €50.00
NETTOYAGE €160.00 1 €160.00
TAXE DE SEJOUR €1.50 7 €178.50
TOTAL DES CHARGE €527.06
We moesten alleen voor een week (met maar 7 personen) ruim €100,- betalen voor alleen stroom. En we waren er amper.
Ook moesten we veel te veel betalen voor onze toeristenbelasting.
En er stonden van alles op de eindafrekening wat niet in de voorwaarden terug te vinden was.
Het probleem is dat de in de verhuurder met eindafrekening ons heeft opgetild. En ik denk dat ze dit vaker doen
We gebruikten namelijk vrijwel geen energie.
Ook moesten we veel te veel betalen voor onze toeristenbelasting.
En er stonden van alles op de eindafrekening wat niet in de voorwaarden terug te vinden was.
Dat ik mijn beklag deed bij Novasol, werd ik eerst naar allemaal andere nummers door verwezen.
Daarna moest ik het maar op de mail zetten naar novasol@novasol.nl, waarna ik bleef refereren zonder reactie.
Weer bellen, ja de doorlooptijd is 8-10 weken. En we betwijfelen dat de landlord dit doet. Nou, voel je je lekker gehoord en sta je als bedrijf wel ergens voor.
Geert
op 2 september 2024
bestemming: Kroatië / Opatija, reisperiode: augustus 2024
Vakantiehuis in Kroatië geboekt in feb/2024 via HomeToGo, blijkbaar bij NovaSol (B: 8771555) / Correct betaald / maar onze boeking werd mid augustus 14 dagen voor vertrek door Novasol geannuleerd / het huis stond vervolgens -ook voor mijn periode- opnieuw te huur op hun website aan een hogere prijs / op de refund werden dan nog 20 EUR kosten aangerekend / alle vragen werden genegeerd / onbetrouwbaar en corrupt bedrijf
R.A.
op 31 augustus 2024
bestemming: Noorwegen / Eivindvik, reisperiode: augustus 2024
Terwijl we al in Noorwegen waren en op weg naar het vakantiehuis, ontvingen we per e-mail bericht dat onze boeking was geannuleerd. Ze hadden ons de dag ervoor gebeld, maar op de boot was geen ontvangst.
We moesten zelf maar een ander verblijf vinden. Daar zaten we dan, in een vreemd land, laat op de middag, met een kind van twee... Niet bepaald een goed begin van onze vakantie!
We vonden uiteindelijk wel een ander huisje, maar in een heel ander gebied. Meer rurale en niet aan het Sognefjord, waar we zouden verblijven. En we moesten nog eens €500,- extra betalen. Omdat we pas de volgende dag in het andere huis terecht konden, moesten we in een hotel overnachten. Novasol zou de kosten hiervoor vergoeden, maar reageert op geen van de e- mails die we hierover hebben gestuurd. Wel stuurde het bedrijf aan het begin van deze week een betalingsherinnering voor de €500,- die we extra moeten betalen.
Het ergste is nog wel de reden van de annulering; het huis zou te vies zijn en in slechte staat van onderhoud verkeren. Maanden voor onze vakantie hadden we dit al in een review van iemand gelezen, over het bewuste huis. We hebben hier toen naar geïnformeerd, maar volgens Novasol waren alle problemen met het huis verholpen. Bizar dat dan om dezelfde reden, een dag voor we in het huis zouden zijn, de boeking werd geannuleerd!
Wij gaan op basis van onze ervaring in ieder geval nooit meer via Novasol iets boeken. Ook niet via Holidu. De boeking deden we via deze laatste, maar de bevestiging kwam van Novasol en van Holidu hoorden we nooit meer iets. Vreemde gang van zaken en niet transparant...
Ron
op 28 augustus 2024
bestemming: Noorwegen / Langenes, reisperiode: augustus 2024
Omgeving is prachtig, iedere bocht een nieuw vergezicht. Veel wandelplezier gehad, echter wel overschaduwd.
Helaas vies huisje en nauwelijks interventie van Novasol. Denk hierbij aan dode beestjes op de vloer, plakkende keuken, gele kussens en dekbedden, verfspatten op de vloer, etc. De defecte vaatwasser waar nog deels vaat in stond, was al kapot gegaan bij de vorige verhuurder weken eerder, deze is na 5 dagen vervangen evenals de oven die te goor was. Er lag bij aankomst een briefje van de eigenaar dat ze geen tijd had gehad om het huis aan te pakken, maar dat we wel vast de eindschoonmaak moesten aftikken à 230 euro. Of we daar begrip voor wilden opbrengen. Aankomst vrijdag avond, dus direct maandag in de telefoon bij eigenaar en Novasol, binnen 72 uur. Telefonisch is toen bevestigd door een medewerker van Novasol, desgevraagd, of het telefoongesprek op maandag 19 augustus voldoende was voor de klacht binnen 72 uur. Dit is toen bevestigd. Vervolgens krijgen we tóch een reactie dat we te laat waren….. dus geen enkel recht op enige financiële compensatie of kwijtschelding van de kosten van de eindschoonmaak. Als afsluiter dat Novasol hoopt dat we de volgende keer weer bij hun boeken. Voor een bedrijf dat zegt kwaliteit, betrouwbaarheid en klantgerichtheid hoog in het vaandel te hebben is het kwalitatief uitermate teleurstellend en de laatste zin erg naïef.
Dorien
op 20 augustus 2024
bestemming: Frankrijk / Doignies, reisperiode: augustus 2024
18 juli 2024 huisje in Frankrijk geboekt via Novasol. Wij boekten vaker via Novasol. Altijd goede ervaringen.
Tot dit jaar. Een dag voor vertrek werd onze boeking, via de mail, zonder opgaaf van reden, geannuleerd. Ze hadden, volgens de mail, niets vervangends in de omgeving kunnen vinden. We konden of zelf iets anders zoeken via Novasol, of ons geld terug krijgen. We hebben voor het laatste gekozen. Ook omdat er op geen enkele manier contact met Novasol te krijgen was. We hebben het volledige bedrag van de huur van het huisje teruggestort gekregen. Maar het bedrag van de schoonmaakkosten van €50,00 en de toeristenbelasting van €11,16 tot op heden nog niet. In de beschrijving stond dat we deze bedragen ter plekke konden voldoen, maar we kregen via mail te horen dat we de schoonmaakkosten via creditcard vooruit moesten betalen om het sleuteladres te krijgen. Later ook een mail met de vraag de toeristenbelasting vooraf via creditcard te voldoen. Er is geen mogelijkheid telefonisch contact te maken met deze organisatie. Via de chat wel uitgelegd dat ik deze bedragen nog niet terug heb ontvangen. Te horen( lezen dus..) gekregen dat ze het geld gaan ‘opeisen’. Ik zou het met 10 dagen moeten ontvangen. Ik ben benieuwd. Ben wel blij dat we het grootste bedrag wel teruggestort hebben gekregen! Ik vind de manier van doen, de manier van communiceren, de slechte bereikbaarheid van Nova’s heel naar! Wij gaan in de toekomst niet meer boeken via Novasol!
Elma
op 19 augustus 2024
bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: juli 2024
Het huis is echt mooi gelegen, redelijk gedateerd dat wel, maar het ergste was dat we bij aankomst in het huis tot de ontdekking kwamen dat naar ons inziens het huis was overgeslagen met de poetsbeurt. Direct naar kantoor Novasol gereden, niemand aanwezig, zijn na 16 uur gesloten( makkelijk op een aankomst/wisseldag waar je na 16 uur pas in je huisje kunt) telefonisch ook niet te bereiken! We hebben schoonmaakartikelen aangeschaft en hebben toen zelf de mouwen opgestroopt, wat moesten we anders, het was te smerig om daar zo te verblijven. Volgende dag weer langs kantoor, weinig respons. Eigenaar woning was langs geweest, kwam gras maaien, vond het ook niet normaal. Hebben ons geld voor schoonmaak terug gevraagd, dat was best goed betaald, maar tot op heden nog niets terugontvangen. Dat je als eigenaar van vakantiewoning aan deze organisatie verbonden wil zijn, onbegrijpelijk. Voor ons dus nooit meer Novasol!
Elizabeth
op 13 augustus 2024
bestemming: Italië / Moneglia, reisperiode: augustus 2024
Slechte communicatie met host. In eerste instantie verkeerde huis. WIFI zelf uitzoeken wist host niet. Schimmel douchegordijn, Gasfornuis knop kapot. Matig geoutilleerde keuken. Stopcontact valt uit de muur. Buiten en binnenverlichting niet allemaal werkend. Planten buiten dor in de pot. Huis waar geen aandacht aan wordt geschonken en niet wordt gecheckt voor de verhuur. Novasol gevraagd om compensatie maar dat vinden ze niet nodig. Communicatie via Denemarken. Slecht bereikbaar.
Donja
op 29 juli 2024
bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2024
Je kunt Novasol niet bereiken. Niet via chat / email en telefoon. ze reageren niet. als je ze dan eidelijk na een week continue proberen te pakken krijgt is de service echt super slecht. ze cancellen boekings zonder geldige reden en als je ze probeert te pakken te krijgen zonder succes en opeens is je gecancelde beoekn 3 x zo duur als je deze wilt boeken. gewoonweg belachelijk . NOOIT MEER boeken via Novasol. en ik zie uit de reacties dat ik niet de enige ben in 2024 alleen maar slechte reviews
C. Mulders
op 23 juli 2024
bestemming: Nederland / ommen, reisperiode: juni 2024
Het bevalt goed. Alleen volgend jaar niet meer. Net gekeken op de site, hetzelfde huisje voor 2 weken in dezelfde periode maar liefst 964,00 euro duurder. Gewoonweg belachelij.
Peter
op 22 juli 2024
bestemming: Frankrijk / Normandië, reisperiode: oktober 2024
Wij hadden geboekt en via iDeal aanbetaald, echter bleef de bevestiging uit.
De volgende navraag gedaan en men beweerde dat er niet betaald was.
Men gaat het uitzoeken, inmiddels ruim een week verder en nog steeds niets gehoord.
Gevraagd of men de aanbetaling wil terugstorten, maar ik ben bang dat wij die kwijt zijn.
Nooit meer Novasol….
Ook de correspondentie via de chat was slecht. Onbeleefd en werd abrupt, 2x, afgebroken….. met als laatste reactie “stuur mail”. En dan mag je zelf het emailadres gaan zoeken.
G. Rutgers
op 15 juli 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2024
Geen reactie op mail of telefoon,bijna uur aan de noodlijn en geen contact.Waardeloos en schofterig ik zeg no tegen Novasol
Cavari
op 10 juli 2024
bestemming: Kroatië / Bregana, reisperiode: juli 2024
Net een revieuw geschreven over een huis wat wij via Novasol hadden gehuurd. Het staat nog niet bij de reviews van desbetreffend huis.
Ik hoop dat Novasol dir uit het assortiment haalt.
Smerig huis, eerst alles zelf moeten schoonmaken, foto's op de site kloppen niet. Kasten vol met spullen van de eigenaar. Geen info map in huis te vinden.
Hoop dat de review binnenkort bij het huis komt te staan zodat andere mensen dit kunnen lezen en daar geen boeking meer komt
Thea wijland
op 3 juli 2024
bestemming: Duitsland / passsow, reisperiode: juli 2024
Heb op 26 juni een reservering gedaan; direct betaald. kreeg op 28 juni bericht dat ik de reservering geannuleerd was. Er zou niet betaald zijn. bericht gestuurd dat ik wel betaald heb + een copie van het bank afschrift maar tot op heden niet gezien of gehoord. je krijgt alleen engels sprekend mensen aan de telefoon. nooit meer novasl.
Esther Kiewiet
op 13 juni 2024
bestemming: Denemarken / Henne strand, reisperiode: april 2024
Boek nooit bij Novasol! Ze betalen je borg niet terug. Je krijgt ook geen contact met ze! Geen email, chat wordt afgebroken.
Petra
op 11 juni 2024
bestemming: Frankrijk / Durfort Lacapelette, reisperiode: juni 2024
We gingen vanuit Nederland in een rustig tempo met ons hondje naar onze bestemming in Frankrijk rijden. We hadden nog nooit eerder een vakantiehuis geboekt maar de foto's op Novasol zagen er veelbelovend uit. Privehuis met zwembad voor een week.
Het bedrag moest vooraf betaald worden en ook de energie, eindschoonmaak en toeristenbelasting.
We kwamen er aan en aan de buitenkant zag het huis er heel leuk en sfeervol uit. Licht berg met turquoise luiken. Dat beloofde wat. Tegenover de voordeur was een enorme boom met veel gezoem. Hier zaten meerdere wespen nesten in.
In het huis was een een lucht alsof je in een oude kerk liep. Vochtig muf schimmel luchtje. De meubels waren erg oud maar wel nog functioneel. In de huiskamer stond een oud bankstel met kussens die vochtig waren en muf. De eetkamerstoelen zaten vol met kruimels. Het huis was plakkerig en ik heb eerst het huis staan schoonmaken. Verder lagen er plavuizen los en om het huis de tegels ook. De inductie kookplaat werkte niet terwijl ik net allemaal boodschappen had ingeslagen. Ik heb dit aan novasol dmv een mail gemeld maar hier kwam geen reactie op. We hebben maar een boterham met beleg gegeten. Er liepen in eerste instantie ongeveer 10 kevers met een hard schild door het huis die ik naar buiten heb gezet maar dit bleek de voorbode te zijn van een bruin gemarmerde muurwants te zijn. Deze vielen uit het plafond en van de muren af. Echt zo ranzig. Ze konden ook vliegen.Ik was koffie aan het drinken en deed mojn kopje op tafel zetten en toen viel er 1 in mijn schoot. Toen we de volgende ochtend wakker werden, na een vreselijke nacht waarin mijn astma opspeelde, zaten er in de huiskamer, badkamer en hal wel een stuk of 60. Ik.had het kippenvel overal. Alles weer nasr buiten gezet en maar spullen voor de BBQ gekocht om vlees te bakken. De BBQ hebben we een uur staan poetsen. Alles van de vorige huurder zat er nog in en was aardig beschimmeld. Althans zo lerk het. We hadden prachtig uitzicht op een afgedekt xwembad met zijl. Hierin stond een laag groen prutwater met insecten. Tijdens het BBQen keken mijn man en ik elkaar aan wat we in godsnaam daar nog deden. Ik heb vervolgens een hotel geboekt omdat ik niet mijn gezondheid wilde riskeren en daarna Novasol gebeld wat er aan de hand was. De dane gaf aan dat we hadden moeten wachten tot zij binnen 48 uur met een oplosding zouden komen. Ik gaf aan dat ik niet in zo'n viez huis langer wilde blijven en 48 uur te lang zou zijn. Lang verhaal kort, ze willen 1 dag compenseren van de 7 terwijl we er maar 1 nacht hebben verbleven. Echt super slecht en ik ga dan ook de ANVR inschakelen om hier iets tegen te doen.
Carolina
op 27 mei 2024
bestemming: Denemarken / blavand, reisperiode: februari 2024
Hoewel wij al 20 jaar bij Novasol (vroeger Dansommer) boeken, was dit jaar een enorm dieptepunt. In het huis dat wij hadden gehuurd, bleek de stroom het niet meer te doen waardoor wij geen warm water hadden. Er werd een alternatief aangeboden voor een vergelijkbaar huis in een ander dorp waar wij niet wilden verblijven. Het enige dat wij konden doen was verplaatsen naar een veel goedkoper en minder luxe huis. Naar huis wilden we niet dus hebben we daarvoor gekozen. Met een medewerker van Novasol heb ik naderhand overeen kunnen komen dat wij een vergoeding kregen voor deze domper tijdens onze vakantie. En nu is niemand te bereiken, geen Nederlandstalige medewerkers, per mail wordt er geen reactie gegeven tot vandaag. Een eerste herinnering van bijna EURO 500 voor schoonmaak en linnenkosten en stroom. De schoonmaak en linnenkosten hadden wij bij boeking al voldaan. Op als mijn berichten wordt niet gereageerd en tijdens het 'chatten' met een medewerker werd mij aangegeven dat zij mij niet konden helpen en dat zij de verbinding gaan verbreken. Schandalig. Ik boek nooit meer bij Novasol, maar blijf wel in contact zo lang ik mijn geld niet terug heb gehad.
Hugo Alderse Baas
op 27 mei 2024
bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: september 2024
Niet eens gegaan. Novasol en Hometogo zijn waardeloos in het aangeven hoeveel honden meemogen. Pas achteraf in de app wordt duidelijk dat je er niet meer dan 1 mag meenemen. NOOIT de app dus gebruiken icm honden.
P.de Leeuw
op 7 mei 2024
bestemming: Nederland / Noordwijk, reisperiode: juli 2024
Vakantie huis geboekt en dan blijkt er achteraf in gezin in de kelder te wonen!Dit mocht de verhuurder niet vermelden van Novasol in de advertentie.
Marijke
op 17 april 2024
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2023
Conflict over de verbruikte energie. Huisje erg vuil en voldoet niet aan de beschrijving. Door novasol wordt er niet gereageerd!
Ashley Mertens
op 4 april 2024
bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2023
Klacht ingediend tijdens mijn reis, nooit een reactie ontvangen na meerdere malen contact met ze proberen op te nemen. Nu ineens krijgen ik herinneringen dat ik de factuur moet betalen terwijl ik nog steeds op een antwoord wacht op mijn klacht. Echt een slecht bedrijf!
Pott
op 10 februari 2024
bestemming: Kroatië, reisperiode: januari 2024
NIET BERIJKBAAR en als je eindelijk contact krijg geen guidelines andwoord
Anja
op 29 januari 2024
bestemming: Zweden / Lerum, reisperiode: juni 2024
Wilde annuleren, je krijgt niemand te pakken, zowel online als via telefoon, vreselijk, blij dat we niet gaan, hoe was dat geweest in Zweden.
Maaike
op 25 januari 2024
bestemming: België / Bredene, reisperiode: januari 2024
Al jaren zijn we vaste klant bij Novasol, maar tijdens onze laatste vakantie in Bredene hadden we wat problemen. We hadden geen warm water, waardoor het douchen en afwassen behoorlijk bemoeilijkt werden.
Het feit dat we geen warm water hadden was erg vervelend, maar dat was niet het enige probleem. We hadden ook geen wifi en daardoor konden we belangrijke mails, met betrekking tot werk, niet versturen en beantwoorden. We waren daarom genoodzaakt om een dag eerder te vertrekken. Tevens heeft het ons veel tijd en moeite gekost om de mensen van Property Invest.be te bereiken en moesten we verschillende keren onze plannen aanpassen. Ook kwamen ze afspraken niet na. Een klacht indienen bij Novasol ging niet gemakkelijk. Bij de chat kreeg ik meteen een telefoonnummer en als ik dat telefoonnummer belde werd ik weer verwezen naar de chat. Normaal contact was niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik via de mail contact kunnen krijgen en kreeg ik als antwoord: no hot water! Refund 45 Euros.toen ik aangaf dat ik dat wat aan de lage kant vond kreeg ik als antwoord: We will proceed to the refund of 45 euros.
Alle mails die ik daarna stuurde werden niet meer beantwoord. Ik ben door dit alles behoorlijk afgeknapt op Novasol.
Debby
op 22 januari 2024
bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2024
7 weken voor vertrek werd onze reisbestemming geannuleerd voor 9 personen ivm renovatie van het huis. Ze hadden geen nieuwe optie voor ons.
Telefonisch contact proberen te krijgen wat in het Engels moest en via chat die abrupt werd afgesloten met u krijgt een annuleringsbevestiging. Slechte communicatie en totaal geen contact kunnen krijgen. Daarom een 1. Bedankt voor onze zorg die we nu moeten oplossen.
M.miali
op 16 januari 2024
bestemming: / quartu sant elena, reisperiode: augustus 2023
Dit cijfer geven wij omdat het ons eigen huis is wat wij verhuurden via novasol,alles was netjes en schoon en we dachten dat het zo bleef na een half jaar met veel vakantiegangers die ons belden in nederland met veel klachten gingen we zelf kijken en schrokken erg ,nooit schoongemaakt ,onze nieuwe keuken was verschrikkelijk vies ,ook in de laden alles erg vet pannen aangebrand met etensresten er nog in ,ijskasten allemaal beschimmeld eten erin en drankflessen.waterkoker en koffiepotten kapot en vies.boven prive kamer opengebroken en al ons beddengoed wat netjes bewaard was in plastix was opengemaakt en volgepiest en weer terug gedaan in kast ook mijn dekbedden,kon het zo weggooien ,beneden in een kamer lag van novasol een een plastix zak met hun lakens, open gescheurd ,oude en vieze lakens,buiten vuilnis van maanden.het was erg en novasol gaf niet thuis.nee regelen met de chec in daar.wij gedaan .maar ze nemen geen telefoon op. wo zijn nu 7 maanden verder en novasol wil van ons geld zien 1400 euro wegens gederfde inkomsten ,reden we zijn gestopt met hen voordat het contract afliep,voor de rest reageren ze nergens op.ze vragen fotos en je hoord niks meer en nu ineens willen ze geld.dus het is niet alleen de vakantieganger die de dupe is ,ook de verhuurder heeft veel ellende van novasol.ook wij moeten nog huur krijgen van twee keer verhuur.nooit meer verhuur via novasol het was echt erg.en nog zijn we er niet vanaf.
Roel
op 16 januari 2024
bestemming: / Råbylille, reisperiode: juli 2022
Twee jaar na dato een incassobureau voor schoonmaak kosten. Bewijs zijn wazige fotos zonder datum die moeten aantonen dat we het niet schoon hebben achterlaten. Fotografeer bij binnen komst, Meldt direct onvolkomenheden en fotografeer bij vertrek. Scheelt een hoop gedoe.
Smid
op 16 januari 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2023
Novasol is niet te bereiken, ook antwoord van de chat (moest ook lang wachten) was niet voldoende. Vroeger kreeg je gewoon iemand aan de lijn die je te woord stond. Overweeg niet meer te boeken bij novasol.
Corrie Vis
op 13 januari 2024
bestemming: Nederland / Ommen, reisperiode: juni 2023
Hadt geboekt.hebben ze uitzicht zelf geannuleerd tot 2x toe en kan naar 216euro armer nie op vakantie. Gewoon oplichters zijn het
Beltane
op 3 januari 2024
bestemming: België / Oostende, reisperiode: januari 2023
Hoge kosten voor elke wijziging, geen annulering mogelijk, waardeloos klantenservice. Let op!
Paul
op 28 december 2023
bestemming: Noorwegen / Ofoten, reisperiode: juni 2023
Onze klacht is dat bij Novasol prijzen per dag variëren en je dus tot ontdekking kunt komen dat je veel te veel hebt betaald. Je kunt beter boeken bij Novasol.de of novasol.no omdat die lagere prijzen hanteren.
Novasol Nederland is alleen via chat bereikbaar. Ze reageren erg traag. Vaak wordt de conversatie afgebroken waardoor het geschrevene verloren gaat en het 'gesprek' weer van voren af aan moet worden opgestart. Telefonisch hoor je alleen een tekst, maar niemand neemt op.
De klantenafhandeling is bar en boos. Geen Novasol meer voor ons.
M. Arab
op 9 december 2023
bestemming: Italië / Genoa, reisperiode: juli 2023
Novasol maakte een hel van onze vakantie
In de zomer een reis geboekt via Novasol voor 9 dagen naar Genoa. We komen daar aan in een getto wijk. Tegenover ons was een bordeel en naast ons een nachtclub. Het was erg onveilig om daar te lopen op straat, geen rust, harde muziek hele nacht. Er was hiervan helemaal niets vermeld op de website van Novasol. We hebben hiervoor bij elkaar ruim 1600 euro betaald. Na nare ervaring ook op straat, wilde we daar de dag daarna weggaan. Na veel bellen met Novasol, uiteindelijk hadden ze goed nieuws voor ons, we mochten na 2 dagen daar wen naar een ander adres en ze zoude onze boeking overzetten naar de nieuwe en zo liepen we financieel geen schade op. Nou eenmaal in het nieuw appartement aangekomen, kreeg ik per mail gelijk een factuur van ruim 1100 euro voor 7 dagen daar. Ik had al 1642 euro betaald (1306 euro via overboeking en 336 euro ter plekke) en ik kreeg nu een factuur van 1100 euro en bij dit nieuw adres ter plekke had ik ook al 250 euro betaald. Dus als je alles bij elkaar zou optellen kom je ruim 3000 euro voor een reis van 9 dagen in een appartement voor 4 personen. Heel veel gebeld en gemaild en gezegd dat ze beloofd hadden om onze reis te overboeken zodat we niets erbij zouden betalen of heel weinig als nieuw appartement duurder was maar niets hielp. Onze vakantie werd voornamelijk verpest door nare telefoontjes en administratiewerk met Novasol. Eenmaal in NL rechtsbijstand ingeschakeld. Ze repareerden totaal niet op de berichten van rechtsbijstand; ik kreeg gisteren een bericht van een incassobureau waarin staat dat Novasol hen ingeschakeld heeft en of ik gelijk een bedrag van ruim 1300 euro wilde betalen. Nu ga ik ze voor de rechter slepen. We gaan nooit meer via Novasol iets boeken. Hun website en beschrijvingen is niet betrouwbaar. Wat ze mondeling en ook deel per e-mail aan je schrijven, komen ze niet na. Bah, nooit meer Novasol
Ehsan
op 4 december 2023
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: november 2023
Novasol is one of the most customer unfriendly companies I have experienced. We had a complaint with our apartment, and they refused to help us in any way possible and some of the people I spoke to were even very rude when I expressed my frustration in a polite way.
The apartment is advertised with having a teras and the pictures falsely show an outside sitting area, but this is from a different apartment. This was for us the main reason to choose this apartment because I saw myself sitting outside, having a drink or meal, and watching my kids play. There was a door to an empty (unprotected) 2 meter swimming pool which we had too keep shut for safety reasons and also because we were told so by the key lady.
Since there was no teras (as advertised) we had to eighter go outside (which is not always possible with 2 young kids) or stay inside. The apartment is also very dark due to its position and lack of windows, so it felt like being stuck in a cage.
I called Novasol about this issue. After lots of back and forth and phone calls they simply told me that I had no reason to complain and that they wouldn’t relocate us to another apartment because the problem was not inside the apartment. One person even told me that I am a bad parent for wanting my kids to be able to go and play outside because it would be dangerous.
For this reason, I would definitely avoid booking anything with Novasol and also avoid this apartment because there are much better options for the same price.
Mariette
op 12 november 2023
bestemming: Denemarken / Sondbjerg, reisperiode: oktober 2023
Slecht geregeld en enorme energie rekening een paar weken na de vakantie terwijl we alleen de houtkachel hadden gebruikt. Je kunt nergens met je klacht terecht bij Novasol. Ook veel overlast van bouw van een huis naast ons vakantiehuis.
Theetje
op 21 oktober 2023
bestemming: Denemarken / flovtstrand, reisperiode: oktober 2023
In de herstvakantie geweest . superleukhuisje . alles aanwezig . een hele mooie plek . vriendelijke mensen. als het huisje niet weggezwommen is willen wij graag terug. ook een fijn veilig idee ook dat we bijtijds werden gewaarschuwt om ipv de volgende ochtend weg te gaan ,gelijk snachts . het was mooi weer tot de laatste dag . een overstroming wat ze het laatst 100 jaar geleden voor het laatst hadden gehad . maar ...alles was oke.beetje verbaast over de andere opmerkingen . ja .. de bedden waren iets aan de kleine kant .maar die kan je tegen elkaar aanschuiven . die heerlijke warme dekens erover klaar .
Jacquelien Woerdman
op 11 oktober 2023
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2023
Wij hadden een vakantiehuis geboekt bij Novasol, echter op de bestemming aangekomen bleek deze niet beschikbaar te zijn. De eigenaar had dit ook doorgegeven aan Novasol. Daar stonden we dan na een lange dag reizen zonder huis. Als toppunt was Novasol niet te bereiken. In het Nederlands uberhaupt niet, alleen via een chat. Echter ook de Engelssprekende servicedesk was niet bereikbaar. We hebben pas na 2 dagen op maandag (kantooruren) iemand kunnen bereiken. Ondertussen moesten we dus zelf onderdak zoeken. Kortom waardeloze service.
Geoffrey
op 4 oktober 2023
bestemming: Noorwegen / Motland, reisperiode: juli 2023
Helaas een slechte ervaring met de afhandeling van een onterechte claim van de verhuurder van het vakantie huis, tot op heden geen reactie van Novasol, dit al na 12 weken te wachten.
Verder was de locatie van het vakantie huis perfect.
Frank
op 2 oktober 2023
bestemming: / Bogense, reisperiode: augustus 2023
Ik geeft 1/10 omdat je je nooit een reactie krijgt als er wat aan de hand is. Check de telefoonnummers (werken niet!) en zes verschillende mailadressen geprobeerd. Nooit een reactie mogen hebben. Wij hadden een stroomuitval en gelukkig ben ik wat technisch aangelegd. Nieuwe zekeringen in de winkel gekocht en deze vervangen. Als je daar wat aan de hand krijgt sta je er alleen voor! Nooit meer!
Kristian
op 21 september 2023
bestemming: Denemarken / Tisjvildeje, reisperiode: juli 2023
Novasol is een waardeloze organisatie, die bij klachten niet helpt, niet reageert en de telefoon niet opneemt en waarbij je heel veel moeite moet doen om iemand te spreken.
P. de Bruin
op 20 september 2023
bestemming: Denemarken / Jaegerpris, reisperiode: september 2023
Na 9 uur rijden aangekomen bij het huisje
huisje was smerig en vuil , hebben zelf maar schoongemaakt wel 15 foto's genomen.
Toen contact gezocht met Novasol en die wouden graag de foto's, die gemaild en als mededeling kregen wij het genereuze aanbod van15 euro refund ondanks mailen dat ik dit een fooi vond bleven zij bij hun standpunt.
Dus voor ons nooit meer boeken bij Novasol en in eerste instantie Casamundo.
Jammer maar helaas!!!!!
Roelof
op 3 september 2023
bestemming: Noorwegen / Rauland, reisperiode: augustus 2023
Wij zijn uiteindelijk twee dagen eerder, op dinsdag 22 augustus, vertrokken naar een extra geboekt hotel met airconditioning en normale bedden. Ik heb de huiseigenaar op de hoogte gesteld bij vertrek, maar nooit meer een reactie ontvangen. Ook Novasol reageert nergens op.
We hebben de nachten dat we in het huisje hebben moeten slapen geen oog dicht gedaan. Niet alleen was het te warm door het ontbreken van een airconditioning. Ook was het proberen te slapen met een open raam, wetende dat er naast het huis twee hoge ladders liggen en er verder niemand in de buurt zit zeer onprettig. Daar komt bovenop dat de warmeboiler van het huis stuk was en de ruimte waarin deze zich bevind daardoor heel warm was. Zelfs als je in het huis de ramen en deuren naar buiten open zet blijft het, waarschijnlijk door de defecte boiler warm.
De matrassen zijn van zeer slechte kwaliteit. Goedkoopste variant Jisk/Ikea, waardoor je ook zodra je erin ligt en bij opstaan pijn in je rug hebt. Dit hadden zowel mijn vrouw als ik, terwijl we hier normaal nooit last van hebben.
De foto's van de site van Novasol zijn handig genomen. Het huisje zit midden op een bouwterrein en ook rondom het huisje zelf ligt allerlei bouwtroep en puinzooi. Er was geen opgang naar de voordeur. Daarvoor moest je door een steile helling van gras.
De lokale contactpersoon reageert heel traag, of gewoon niet op berichtjes.
In geen enkele kamer was er een nachtlampje, waardoor mijn vrouw haar teen ernstig bezeerd had toen ze in het donker weer eens naar het toilet moest en geen licht aan kon doen. Het enigste licht in de slaapkamers zijn plafonnières en die knop zit bij de deur. Totaal basis gerelateerde zaken die niet op orde zijn.
Het huisje zelf had een hoop mankementen. Zo sloot de deur naar de vlonder niet van binnen uit omdat het slot los zat. De koelkast deur was verkeerd om gemonteerd waardoor deze alleen open te krijgen was vanaf de bovenzijde (greeploze deur) en dus voor mijn vrouw niet open te krijgen. Er lagen winterdekbedden op alle bedden waarbij het al niet te doen was van de hitte. Een van de glasplaten van de vlonder was stuk, de barbecue was stuk en een tafel om buiten te zitten was stuk. Er was trouwens ook geen kussen om überhaupt fatsoenlijk buiten te kunnen zitten.
Door al deze ellende zijn we twee dagen/nachten eerder vertrokken omdat we gewoon niet meer konden van het slaapgebrek en de pijn in de rug. Ik heb 400 euro aan twee ongeplande hotelovernachtingen moeten betalen terwijl het huisje ook betaald was.
Conclusie, we zijn opgelicht. Het huisje voldeed in geen enkel opzicht.
Bart
op 15 augustus 2023
bestemming: Denemarken / Dierneas, reisperiode: augustus 2023
Nooit een vakantieboeken bij deze organisatie. Vakantie geboekt aan de Deense kust. Mooi huisje aan de prijzige kant ( €900,- voor 5 dagen) maar dan heb jij ook wat. FOUT : aangekomen bleken de foto's gedateerd en het vervallen vieze "huisje. De vieze douche toilet bleek een inloopkast van 1.76 hoog (ik ben 2mtr), dekbedden met bloedvlekken, bbq met vlees van vorige huurder er nog in, keuken vies en afvalbak nog vol, router was defect (zoals reeds op de router vermeld ? ) daardoor geen wifi maar ook geen tv ...............
Klagen hielp niets. Voorstel andere accommodatie op eigen kosten ! Dus na 1 uur Denemarken terug naar Nederland. Daar proberen (deel) geld retour (excl. brandstofkosten) maar Novasol onbereikbaar. Vakantie naar de kl**ten totaal € 1500,- lichter en nog immer geen contact.
Nu geen contact Novasol Nederland en Denemarken onbereikbaar. Bespaar jezelf de ellende .............
NOOIT BOEKEN !!!
Matt
op 31 juli 2023
bestemming: Denemarken / Tranekær, reisperiode: april 2023
Het huisje werd geadverteerd dat het rookvrij zou zijn. Anders had ik het uiteraard (als niet-rokers) nooit geboekt. Je raadt het al, na aankomst bleek het huisje stevig doorgerookt te zijn. Zelfs de badkamer gordijnen stonken er extreem naar.
Direct aangegeven en het enige wat ze konden doen was €25 aanbieden ter compensatie. Ongelofelijk. Novasol heeft toegegeven dat het hun fout was, maar compenseren ho maar. Mijn hele vakantie in duigen gevallen (kinderen en wijzelf kregen last van onze ademhaling, ondanks de hele dag ramen en deuren wijd open)... Ik heb vandaag (31 juli 2023) nog maar eens gemaild, maar ze reageren gewoon niet meer. Ontzettend jammer. In al mijn jaren reizen nooit zo teleurgesteld door een verhuurbedrijf.
R Kamsteeg
op 14 juli 2023
bestemming: Frankrijk / La Bégude de Mazenc, reisperiode: juni 2023
Het vakantiehuis op zich was prima, alleen stond bij de boeking duidelijk en dikgedrukt: toeristenbelasting 1 euro p.p. per dag. Nu krijgen wij een rekening van 3,34 euro p.p. per dag. Dit omdat het indicatief zou zijn. Ondanks het feit dat dit nergens staat bij de boeking en er duidelijk en dus dikgedrukt 1 euro staat wil men dat we de dure factuur voldoen. Novasol laat de klant dus voor hun eigen fout betalen. Nooit meer via Novasol boeken. Waardeloze klantvriendelijkheid en klantenbinding!
Jacqueline
op 28 juni 2023
bestemming: Noorwegen / Skanevikstrand/Etne, reisperiode: juni 2023
We hadden een fantastische reis totdat we bij het vakantiehuis aankwamen.
De beschrijving van het door ons geboekte huisje kwam niet overeen met de werkelijkheid. We waren genoodzaakt de volgende dag te vertrekken. Inmiddels heb ik meerdere malen een mail gestuurd maar ontvang geen reactie. Het is heel zuur als je meer dan €1000,00 betaald en vervolgens ergens terecht komt waar je met een normale auto bijna niet kunt komen. Om niet nog meer risico te lopen zijn we daar vertrokken want iedere keer als je weggaat, al is het maar voor boodschappen moet je over die gevaarlijke weg ((als je het al een weg kunt noemen). Ook het huisje had mankementen die we niet vooraf wisten. We hebben onze terugvaart moeten omboeken en nog een hotelovernachting geboekt. Ik wil dit graag middels een review schrijven bij huisje N18493. Zeer teleurstellend dit. En ik ben echt geen zeikerd maar hier vind ik echt wat van.
Michel de Waard
op 16 mei 2023
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2023
€ 75,00 annulerings kosten, schandalig.
Al 6 jaar een huisje geboekt bij novasol in Denemarken, op 31 april dit jaar hebben wij weer een huisje geboekt voor volgend jaar mei 2024 in Denemarken, nu hebben wij die helaas moeten annuleren door gezondheids redenen, schandalig dat daar € 75,00 voor in rekening gebracht word als je ruim 1 jaar ervoor al annuleert, vroegtijdig dus.
Marijke
op 8 mei 2023
bestemming: Nederland / Ijzendijke, reisperiode: mei 2023
Omdat het huis niet is schoongemaakt voor aankomst en er een totaal verouderd tv toestel was (beeldbuis uit 1985) waarop alleen een paar duitse en nederlandse zenders te zien zijn. Niet de hedendaagse glasvezelzenders zeg maar. Niet overal hangen rookmelders, en er is geen co melder. Gevaarlijk! De badkamer is boven, en ik kan geen trap lopen. Dat is wel erg vervelend. Bij de fotoserie zie je niet dat die boven is.
Als het regent, en dat doet het nogal eens hier, wil je toch wel graag tv kijken. Maar alle gebruikelijke zenders zijn er niet!
Pluspunten zijn er ook, een hoog ommuurde tuin zorgt dat de hondjes niet kunnen ontsnappen, een vaatwasser, veertig jaar oud maar hij doet het, de keuken is verder mooi, met een schiereiland, en koken op gas? Das ouderwets!
Rody
op 31 maart 2023
bestemming: / Oudsbergen, reisperiode: mei 2022
De reacties zijn doorgestoken kaart , kritiek word niet getolereerd en geplaatst. Voor mij de 1ste en laatste
Petra
op 21 november 2022
bestemming: Denemarken / Ho, reisperiode: oktober 2022
Het aangeboden huis zou voor 8 personen zijn maar een van de bedden was zo klein dat er alleen 1 kind in kon slapen. Daarnaast was het huis smerig bij aankomst. Je wordt verwacht om de eindschoonmaak zelf te doen of hier apart voor te betalen. Wij hadden hier vooraf zelf ruim 150 Euro voor betaald maar onze voorgangers blijkbaar niet en dit wordt blijkbaar ook niet gecontroleerd door Novasol. Een van de kinderen heeft dus de hele week op de grond moeten slapen op een geimproviseerd bedje omdat Novasol ook niet bereid was om iets te regelen.
Coert van Hemert
op 20 november 2022
bestemming: Italië / Recco, reisperiode: september 2022
Het betreft de accommodatie waarmee geadverteerd wordt als: Awesome Home in Recco With Wifi and 3 Bedrooms.
Het was voor ons een zeer teleurstellende en frustrerende ervaring, om verschillende redenen:
• Verschillende voorwaarden wat betreft bijkomende kosten; op de website staat iets anders dan wat er 2 dagen voor aankomst werd gemeld per email.
• Aankomst en vertrek zeer onpersoonlijk, geen persoonlijke ontvangst en geen persoonlijke check-out.
• 3 volle vuilniszakken bij aankomst naast de tuindeur, deze hebben daar een volle week gelegen. Gedurende de week gingen de zakken steeds verder open en het vuil verspreidde zich. Dit ondanks herhaalde verzoeken via whatsap en telefoon. Wij werden genegeerd.
• Aan de telefoon een onbeschoft behandeling. Er werd niet geluisterd naar onze klachten. Er was geen enkel begrip en we werden tegengesproken. Men begon ook nog eens tegen ons te schreeuwen en dat werd dusdanig dat we ons genoodzaakt voelden het gesprek te beëindigen. We noemden dat we op zouden hangen, maar dit werd ook niet gehoord.
• Bij binnenkomst werd direct duidelijk dat het huis erg vies was. Bij nader bekijken bleek het nog erger dan het al leek. Het huis is zodanig vervuild dat het niet met een ‘normale’ schoonmaakbeurt nog schoon te krijgen is. Er was voor onze aankomst sowieso niet schoongemaakt.
Na het onaangename gesprek is er een dag later wel een schoonmaakster gekomen die het bad en het keukentje (fornuis en rondom aanrecht en vloer) heeft schoongemaakt. De rest is niet aangepakt. Ook ontbraken de benodigde vuilniszakken.
• Zonder aankondiging en/of overleg is er een tuinman in de tuin aan het werk geweest op een moment dat wij zelf niet aanwezig waren. Wij hadden daar ook niet om verzocht. Zeer onaangenaam dat ons gevoel van privacy op deze manier is verstoord.
• Achterstallig onderhoud aan het huis: gammele eetkamerstoelen, gasfornuis met ‘ploffende’ gaspit, beschadigde pannen, ontbreken van keukengerei, muf ruikende kasten, losliggende tegels, verouderd sanitair, incomplete douche, knipperende lampen, wasmachine kapot, ramen die al heel lang niet zijn schoongemaakt, de raamstijlen smerig en plakkerig.
• In het weekend dag en nacht geluid van een pomp of iets dergelijks in het aangrenzende huis; ’s nacht dermate dat we er telkens wakker van werden.
Samengevat: een vuile en uitgewoonde accommodatie tegen een woekerprijs.
Niet boeken !
Martin
op 7 november 2022
bestemming: België, reisperiode: november 2022
We moeten nog gaan, de reis is aanstaande, maar ze zijn gewoon niet te bereiken. Vragen worden niet beantwoord en zoals al vaker werd medegedeeld krijg je gewoon niemand aan de lijn die fatsoenlijk Nederlands kan. Alleen maar in het Engels. Eerste keer geboekt bij hun, maar ook de laatste keer. Doe mij Belvilla maar.
Chris Bongers
op 27 oktober 2022
bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: augustus 2022
Na 750 km gereden te hebben bij aankomst bleek er geen sleutel aanwezig, na gebeld te hebben (2x) werd mij verteld dat iemand vanhet lokale buro de sleutel kwam brengen.
Deze kwam idd ca 1 uurtje later aan en ging eerst nog eens kijken of er idd geen sleutel aanwezig was in het sleutelkastje. Ik denk dat als er een sleutel in had gezeten ik deze wel als zodanig herkend zou hebben.
Eenmaal binnen bleek dat er bij de schoonmaak een ander duidelijk mis was gegaan stof onder het bed vloeren niet schoon , de vaatwasser bleek wel leeg, geen wonder want het vuile bestek lag dus in de la.
Het huisje voldeed overigens wel aan de verwachtingen nadat wij de schoonmaak maar zelf hadden gedaan.
Halverwege de vakantie kwam er iemand van een klusbedrijf gezellig langs om te vragen hoe laat wij dachten te vertrekken, gelukkig waren wij nog in het huisje anders had deze man gewoon aan de slag gegaan en hoe hadden wij dat dan weer aangetroffen????
Niet erg over nagedacht om onderhoud te plannen als er nog huurders aanwezig zijn.
Vakantie verliep verder goed.
Nog even de meterstanden opgenomen bij aankomst en vertrek zoals gevraagd.
Thuisgekomen hebben wij nog 1 week na kunnen genieten van de vakantie, want toen kwam de faktuur van Novasol binnen.
Stond 1 film op waarvan wij niet wisten die gehuurd te hebben maar Novasol wist wel beter, kosten 22 Euro voor 1 film daar kan ik verdikkeme hier naar de bios met zijn tweeen.
Prijs per kwh meer dan 1 euro per kwh, normaal tarief is ca 50 cent per kwh aardig verdienmodel dacht ik zo.
Omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vindt gevraagd of ze mij de meterstanden willen doorgeven, die moest ik immers van Novasol noteren/fotograferen.
Dit konden zij niet omdat Denemarken naar een ander systeem is overgegaan waarschijnlijk zal dit bij de Denen ook niet lekker vallen als ze alleen maar een totaal voorgeschoteld gaan krijgen ipv de echte waardes op de meter dus ik denk dat Novasol een beetje zit te jokken.
Jammer want het vakantiegevoel was nu wel definitief verdwenen.
Het was dus 1 keer Novasol maar daarna NOOIT meer.
Had ik maar eerder naar de reviews gekeken.
R.
op 30 september 2022
bestemming: Duitsland / Zerpenschleusse, reisperiode: augustus 2022
Mijn vakantie was prima. Mooie locatie en een prima vakantiehuis. Echter kregen wij na onze vakantie een probleem met het terugbetalen van de borg. Deze zou binnen 3 weken na vertrek uit de vakantiewoning worden terugbetalen. Telefonisch is Novasol niet of nauwelijks bereikbaar. Je belt een NL nummer, maar krijgt iemand uit een ander land. Meerdere emails verzonden, maar je wordt afgescheept met onwaarheden. Tot op heden heb ik mijn aanbetaling voor de energie (ruim 200 euro) niet terugontvangen. Nu maar mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om geld terug te ontvangen.
Ina
op 31 augustus 2022
bestemming: Nederland / Noordwijk, reisperiode: mei 2022
Een duur vakantiehuis gehuurd (5000€ voor een week). Slecht meubilair, in het kinderbedje ontbraken spijlen, stoelen met plakband bij elkaar gehouden. Ongevraagd kwamen er een aantal dagen werklui rondom het huis werken. De eigenaresse reageerde geïrriteerd bij reclameren. Werd verwezen naar Novasol. Deze reageert totaal niet op mijn mail. Nooit gaan huren bij Novasol.
Federico Buma
op 17 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / Baixas, reisperiode: juli 2022
Huurhuis voldeed aan alle verwachtingen. Ruim, netjes en gezellig, met prachtige ruime tuin en zwembad. Afgezien van de valse start met het zwembad, waarbij de eigenaren zich oprecht hebben ingezet voor het oplossen van het probleem, kunnen we terug zien op een heerlijke sfeervolle zuid Franse vakantie. Ook is dit probleem goed afgehandeld door Novasol richting ons. Kortom; zou zo weer boeken en kan de organisatie en het huurhuis van harte aanbevelen.
Gonny
op 11 augustus 2022
bestemming: Denemarken / kulhuse, reisperiode: augustus 2021
Het huis was echt verschrikkelijk vies. gebeld gezocht met novasol, en er zou iemand komen om schoon te maken, niemand gezien. 4x gemaild en geen enkele reactie terug. wat een slechte service van novasol
Ruud Ijzelendoorn
op 2 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / Bousroumois, reisperiode: juni 2022
Huis geboekt, 700€ , bij aankomst een vuil huis, lang niet gelucht, ongedierte op het badkamer kozijn, vlekken in het tapijt, kleden over de banken vuil en kapot. Tuinmeubelen incompleet, kussens ten prooi gevallen van het muizen legioen. Direct na aankomst eigenaar gebeld, die had natuurlijk geen belangstelling om een op zaterdagavond op te lossen. We konden maar 1 besluit maken , retour naar Nederland. Contact met Novasol zeer irritant, onbehoorlijk en onbespreekbaar dat een niet deugd. Geen alternatief, geen geld retour, geen waardebon . Gewoon vakantie naar de bliksem en geld kwijt zonder enige erkenning. Boek nooit bij Novasol, geldrovers van het eerste uur! Wees gewaarschuwd.