Mariette op 12 november 2023
bestemming: Denemarken / Sondbjerg, reisperiode: oktober 2023
Slecht geregeld en enorme energie rekening een paar weken na de vakantie terwijl we alleen de houtkachel hadden gebruikt. Je kunt nergens met je klacht terecht bij Novasol. Ook veel overlast van bouw van een huis naast ons vakantiehuis.
Bezoek Novasol
Theetje op 21 oktober 2023
bestemming: Denemarken / flovtstrand, reisperiode: oktober 2023
In de herstvakantie geweest . superleukhuisje . alles aanwezig . een hele mooie plek . vriendelijke mensen. als het huisje niet weggezwommen is willen wij graag terug. ook een fijn veilig idee ook dat we bijtijds werden gewaarschuwt om ipv de volgende ochtend weg te gaan ,gelijk snachts . het was mooi weer tot de laatste dag . een overstroming wat ze het laatst 100 jaar geleden voor het laatst hadden gehad . maar ...alles was oke.beetje verbaast over de andere opmerkingen . ja .. de bedden waren iets aan de kleine kant .maar die kan je tegen elkaar aanschuiven . die heerlijke warme dekens erover klaar .
Bezoek Novasol
Jacquelien Woerdman op 11 oktober 2023
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2023
Wij hadden een vakantiehuis geboekt bij Novasol, echter op de bestemming aangekomen bleek deze niet beschikbaar te zijn. De eigenaar had dit ook doorgegeven aan Novasol. Daar stonden we dan na een lange dag reizen zonder huis. Als toppunt was Novasol niet te bereiken. In het Nederlands uberhaupt niet, alleen via een chat. Echter ook de Engelssprekende servicedesk was niet bereikbaar. We hebben pas na 2 dagen op maandag (kantooruren) iemand kunnen bereiken. Ondertussen moesten we dus zelf onderdak zoeken. Kortom waardeloze service.
Bezoek Novasol
Geoffrey op 4 oktober 2023
bestemming: Noorwegen / Motland, reisperiode: juli 2023
Helaas een slechte ervaring met de afhandeling van een onterechte claim van de verhuurder van het vakantie huis, tot op heden geen reactie van Novasol, dit al na 12 weken te wachten.
Verder was de locatie van het vakantie huis perfect.
Frank op 2 oktober 2023
bestemming: / Bogense, reisperiode: augustus 2023
Ik geeft 1/10 omdat je je nooit een reactie krijgt als er wat aan de hand is. Check de telefoonnummers (werken niet!) en zes verschillende mailadressen geprobeerd. Nooit een reactie mogen hebben. Wij hadden een stroomuitval en gelukkig ben ik wat technisch aangelegd. Nieuwe zekeringen in de winkel gekocht en deze vervangen. Als je daar wat aan de hand krijgt sta je er alleen voor! Nooit meer!
Kristian op 21 september 2023
bestemming: Denemarken / Tisjvildeje, reisperiode: juli 2023
Novasol is een waardeloze organisatie, die bij klachten niet helpt, niet reageert en de telefoon niet opneemt en waarbij je heel veel moeite moet doen om iemand te spreken.
P. de Bruin op 20 september 2023
bestemming: Denemarken / Jaegerpris, reisperiode: september 2023
Na 9 uur rijden aangekomen bij het huisje
huisje was smerig en vuil , hebben zelf maar schoongemaakt wel 15 foto's genomen.
Toen contact gezocht met Novasol en die wouden graag de foto's, die gemaild en als mededeling kregen wij het genereuze aanbod van15 euro refund ondanks mailen dat ik dit een fooi vond bleven zij bij hun standpunt.
Dus voor ons nooit meer boeken bij Novasol en in eerste instantie Casamundo.
Jammer maar helaas!!!!!
Roelof op 3 september 2023
bestemming: Noorwegen / Rauland, reisperiode: augustus 2023
Wij zijn uiteindelijk twee dagen eerder, op dinsdag 22 augustus, vertrokken naar een extra geboekt hotel met airconditioning en normale bedden. Ik heb de huiseigenaar op de hoogte gesteld bij vertrek, maar nooit meer een reactie ontvangen. Ook Novasol reageert nergens op.
We hebben de nachten dat we in het huisje hebben moeten slapen geen oog dicht gedaan. Niet alleen was het te warm door het ontbreken van een airconditioning. Ook was het proberen te slapen met een open raam, wetende dat er naast het huis twee hoge ladders liggen en er verder niemand in de buurt zit zeer onprettig. Daar komt bovenop dat de warmeboiler van het huis stuk was en de ruimte waarin deze zich bevind daardoor heel warm was. Zelfs als je in het huis de ramen en deuren naar buiten open zet blijft het, waarschijnlijk door de defecte boiler warm.
De matrassen zijn van zeer slechte kwaliteit. Goedkoopste variant Jisk/Ikea, waardoor je ook zodra je erin ligt en bij opstaan pijn in je rug hebt. Dit hadden zowel mijn vrouw als ik, terwijl we hier normaal nooit last van hebben.
De foto's van de site van Novasol zijn handig genomen. Het huisje zit midden op een bouwterrein en ook rondom het huisje zelf ligt allerlei bouwtroep en puinzooi. Er was geen opgang naar de voordeur. Daarvoor moest je door een steile helling van gras.
De lokale contactpersoon reageert heel traag, of gewoon niet op berichtjes.
In geen enkele kamer was er een nachtlampje, waardoor mijn vrouw haar teen ernstig bezeerd had toen ze in het donker weer eens naar het toilet moest en geen licht aan kon doen. Het enigste licht in de slaapkamers zijn plafonnières en die knop zit bij de deur. Totaal basis gerelateerde zaken die niet op orde zijn.
Het huisje zelf had een hoop mankementen. Zo sloot de deur naar de vlonder niet van binnen uit omdat het slot los zat. De koelkast deur was verkeerd om gemonteerd waardoor deze alleen open te krijgen was vanaf de bovenzijde (greeploze deur) en dus voor mijn vrouw niet open te krijgen. Er lagen winterdekbedden op alle bedden waarbij het al niet te doen was van de hitte. Een van de glasplaten van de vlonder was stuk, de barbecue was stuk en een tafel om buiten te zitten was stuk. Er was trouwens ook geen kussen om überhaupt fatsoenlijk buiten te kunnen zitten.
Door al deze ellende zijn we twee dagen/nachten eerder vertrokken omdat we gewoon niet meer konden van het slaapgebrek en de pijn in de rug. Ik heb 400 euro aan twee ongeplande hotelovernachtingen moeten betalen terwijl het huisje ook betaald was.
Conclusie, we zijn opgelicht. Het huisje voldeed in geen enkel opzicht.
Bart op 15 augustus 2023
bestemming: Denemarken / Dierneas, reisperiode: augustus 2023
Nooit een vakantieboeken bij deze organisatie. Vakantie geboekt aan de Deense kust. Mooi huisje aan de prijzige kant ( €900,- voor 5 dagen) maar dan heb jij ook wat. FOUT : aangekomen bleken de foto's gedateerd en het vervallen vieze "huisje. De vieze douche toilet bleek een inloopkast van 1.76 hoog (ik ben 2mtr), dekbedden met bloedvlekken, bbq met vlees van vorige huurder er nog in, keuken vies en afvalbak nog vol, router was defect (zoals reeds op de router vermeld ? ) daardoor geen wifi maar ook geen tv ...............
Klagen hielp niets. Voorstel andere accommodatie op eigen kosten ! Dus na 1 uur Denemarken terug naar Nederland. Daar proberen (deel) geld retour (excl. brandstofkosten) maar Novasol onbereikbaar. Vakantie naar de kl**ten totaal € 1500,- lichter en nog immer geen contact.
Nu geen contact Novasol Nederland en Denemarken onbereikbaar. Bespaar jezelf de ellende .............
NOOIT BOEKEN !!!
Matt op 31 juli 2023
bestemming: Denemarken / Tranekær, reisperiode: april 2023
Het huisje werd geadverteerd dat het rookvrij zou zijn. Anders had ik het uiteraard (als niet-rokers) nooit geboekt. Je raadt het al, na aankomst bleek het huisje stevig doorgerookt te zijn. Zelfs de badkamer gordijnen stonken er extreem naar.
Direct aangegeven en het enige wat ze konden doen was €25 aanbieden ter compensatie. Ongelofelijk. Novasol heeft toegegeven dat het hun fout was, maar compenseren ho maar. Mijn hele vakantie in duigen gevallen (kinderen en wijzelf kregen last van onze ademhaling, ondanks de hele dag ramen en deuren wijd open)... Ik heb vandaag (31 juli 2023) nog maar eens gemaild, maar ze reageren gewoon niet meer. Ontzettend jammer. In al mijn jaren reizen nooit zo teleurgesteld door een verhuurbedrijf.
R Kamsteeg op 14 juli 2023
bestemming: Frankrijk / La Bégude de Mazenc, reisperiode: juni 2023
Het vakantiehuis op zich was prima, alleen stond bij de boeking duidelijk en dikgedrukt: toeristenbelasting 1 euro p.p. per dag. Nu krijgen wij een rekening van 3,34 euro p.p. per dag. Dit omdat het indicatief zou zijn. Ondanks het feit dat dit nergens staat bij de boeking en er duidelijk en dus dikgedrukt 1 euro staat wil men dat we de dure factuur voldoen. Novasol laat de klant dus voor hun eigen fout betalen. Nooit meer via Novasol boeken. Waardeloze klantvriendelijkheid en klantenbinding!
Jacqueline op 28 juni 2023
bestemming: Noorwegen / Skanevikstrand/Etne, reisperiode: juni 2023
We hadden een fantastische reis totdat we bij het vakantiehuis aankwamen.
De beschrijving van het door ons geboekte huisje kwam niet overeen met de werkelijkheid. We waren genoodzaakt de volgende dag te vertrekken. Inmiddels heb ik meerdere malen een mail gestuurd maar ontvang geen reactie. Het is heel zuur als je meer dan €1000,00 betaald en vervolgens ergens terecht komt waar je met een normale auto bijna niet kunt komen. Om niet nog meer risico te lopen zijn we daar vertrokken want iedere keer als je weggaat, al is het maar voor boodschappen moet je over die gevaarlijke weg ((als je het al een weg kunt noemen). Ook het huisje had mankementen die we niet vooraf wisten. We hebben onze terugvaart moeten omboeken en nog een hotelovernachting geboekt. Ik wil dit graag middels een review schrijven bij huisje N18493. Zeer teleurstellend dit. En ik ben echt geen zeikerd maar hier vind ik echt wat van.
Michel de Waard op 16 mei 2023
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2023
€ 75,00 annulerings kosten, schandalig.
Al 6 jaar een huisje geboekt bij novasol in Denemarken, op 31 april dit jaar hebben wij weer een huisje geboekt voor volgend jaar mei 2024 in Denemarken, nu hebben wij die helaas moeten annuleren door gezondheids redenen, schandalig dat daar € 75,00 voor in rekening gebracht word als je ruim 1 jaar ervoor al annuleert, vroegtijdig dus.
Marijke op 8 mei 2023
bestemming: Nederland / Ijzendijke, reisperiode: mei 2023
Omdat het huis niet is schoongemaakt voor aankomst en er een totaal verouderd tv toestel was (beeldbuis uit 1985) waarop alleen een paar duitse en nederlandse zenders te zien zijn. Niet de hedendaagse glasvezelzenders zeg maar. Niet overal hangen rookmelders, en er is geen co melder. Gevaarlijk! De badkamer is boven, en ik kan geen trap lopen. Dat is wel erg vervelend. Bij de fotoserie zie je niet dat die boven is.
Als het regent, en dat doet het nogal eens hier, wil je toch wel graag tv kijken. Maar alle gebruikelijke zenders zijn er niet!
Pluspunten zijn er ook, een hoog ommuurde tuin zorgt dat de hondjes niet kunnen ontsnappen, een vaatwasser, veertig jaar oud maar hij doet het, de keuken is verder mooi, met een schiereiland, en koken op gas? Das ouderwets!
Rody op 31 maart 2023
bestemming: / Oudsbergen, reisperiode: mei 2022
De reacties zijn doorgestoken kaart , kritiek word niet getolereerd en geplaatst. Voor mij de 1ste en laatste
Petra op 21 november 2022
bestemming: Denemarken / Ho, reisperiode: oktober 2022
Het aangeboden huis zou voor 8 personen zijn maar een van de bedden was zo klein dat er alleen 1 kind in kon slapen. Daarnaast was het huis smerig bij aankomst. Je wordt verwacht om de eindschoonmaak zelf te doen of hier apart voor te betalen. Wij hadden hier vooraf zelf ruim 150 Euro voor betaald maar onze voorgangers blijkbaar niet en dit wordt blijkbaar ook niet gecontroleerd door Novasol. Een van de kinderen heeft dus de hele week op de grond moeten slapen op een geimproviseerd bedje omdat Novasol ook niet bereid was om iets te regelen.
Coert van Hemert op 20 november 2022
bestemming: Italië / Recco, reisperiode: september 2022
Het betreft de accommodatie waarmee geadverteerd wordt als: Awesome Home in Recco With Wifi and 3 Bedrooms.
Het was voor ons een zeer teleurstellende en frustrerende ervaring, om verschillende redenen:
• Verschillende voorwaarden wat betreft bijkomende kosten; op de website staat iets anders dan wat er 2 dagen voor aankomst werd gemeld per email.
• Aankomst en vertrek zeer onpersoonlijk, geen persoonlijke ontvangst en geen persoonlijke check-out.
• 3 volle vuilniszakken bij aankomst naast de tuindeur, deze hebben daar een volle week gelegen. Gedurende de week gingen de zakken steeds verder open en het vuil verspreidde zich. Dit ondanks herhaalde verzoeken via whatsap en telefoon. Wij werden genegeerd.
• Aan de telefoon een onbeschoft behandeling. Er werd niet geluisterd naar onze klachten. Er was geen enkel begrip en we werden tegengesproken. Men begon ook nog eens tegen ons te schreeuwen en dat werd dusdanig dat we ons genoodzaakt voelden het gesprek te beëindigen. We noemden dat we op zouden hangen, maar dit werd ook niet gehoord.
• Bij binnenkomst werd direct duidelijk dat het huis erg vies was. Bij nader bekijken bleek het nog erger dan het al leek. Het huis is zodanig vervuild dat het niet met een ‘normale’ schoonmaakbeurt nog schoon te krijgen is. Er was voor onze aankomst sowieso niet schoongemaakt.
Na het onaangename gesprek is er een dag later wel een schoonmaakster gekomen die het bad en het keukentje (fornuis en rondom aanrecht en vloer) heeft schoongemaakt. De rest is niet aangepakt. Ook ontbraken de benodigde vuilniszakken.
• Zonder aankondiging en/of overleg is er een tuinman in de tuin aan het werk geweest op een moment dat wij zelf niet aanwezig waren. Wij hadden daar ook niet om verzocht. Zeer onaangenaam dat ons gevoel van privacy op deze manier is verstoord.
• Achterstallig onderhoud aan het huis: gammele eetkamerstoelen, gasfornuis met ‘ploffende’ gaspit, beschadigde pannen, ontbreken van keukengerei, muf ruikende kasten, losliggende tegels, verouderd sanitair, incomplete douche, knipperende lampen, wasmachine kapot, ramen die al heel lang niet zijn schoongemaakt, de raamstijlen smerig en plakkerig.
• In het weekend dag en nacht geluid van een pomp of iets dergelijks in het aangrenzende huis; ’s nacht dermate dat we er telkens wakker van werden.
Samengevat: een vuile en uitgewoonde accommodatie tegen een woekerprijs.
Niet boeken !
Martin op 7 november 2022
bestemming: België, reisperiode: november 2022
We moeten nog gaan, de reis is aanstaande, maar ze zijn gewoon niet te bereiken. Vragen worden niet beantwoord en zoals al vaker werd medegedeeld krijg je gewoon niemand aan de lijn die fatsoenlijk Nederlands kan. Alleen maar in het Engels. Eerste keer geboekt bij hun, maar ook de laatste keer. Doe mij Belvilla maar.
Chris Bongers op 27 oktober 2022
bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: augustus 2022
Na 750 km gereden te hebben bij aankomst bleek er geen sleutel aanwezig, na gebeld te hebben (2x) werd mij verteld dat iemand vanhet lokale buro de sleutel kwam brengen.
Deze kwam idd ca 1 uurtje later aan en ging eerst nog eens kijken of er idd geen sleutel aanwezig was in het sleutelkastje. Ik denk dat als er een sleutel in had gezeten ik deze wel als zodanig herkend zou hebben.
Eenmaal binnen bleek dat er bij de schoonmaak een ander duidelijk mis was gegaan stof onder het bed vloeren niet schoon , de vaatwasser bleek wel leeg, geen wonder want het vuile bestek lag dus in de la.
Het huisje voldeed overigens wel aan de verwachtingen nadat wij de schoonmaak maar zelf hadden gedaan.
Halverwege de vakantie kwam er iemand van een klusbedrijf gezellig langs om te vragen hoe laat wij dachten te vertrekken, gelukkig waren wij nog in het huisje anders had deze man gewoon aan de slag gegaan en hoe hadden wij dat dan weer aangetroffen????
Niet erg over nagedacht om onderhoud te plannen als er nog huurders aanwezig zijn.
Vakantie verliep verder goed.
Nog even de meterstanden opgenomen bij aankomst en vertrek zoals gevraagd.
Thuisgekomen hebben wij nog 1 week na kunnen genieten van de vakantie, want toen kwam de faktuur van Novasol binnen.
Stond 1 film op waarvan wij niet wisten die gehuurd te hebben maar Novasol wist wel beter, kosten 22 Euro voor 1 film daar kan ik verdikkeme hier naar de bios met zijn tweeen.
Prijs per kwh meer dan 1 euro per kwh, normaal tarief is ca 50 cent per kwh aardig verdienmodel dacht ik zo.
Omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vindt gevraagd of ze mij de meterstanden willen doorgeven, die moest ik immers van Novasol noteren/fotograferen.
Dit konden zij niet omdat Denemarken naar een ander systeem is overgegaan waarschijnlijk zal dit bij de Denen ook niet lekker vallen als ze alleen maar een totaal voorgeschoteld gaan krijgen ipv de echte waardes op de meter dus ik denk dat Novasol een beetje zit te jokken.
Jammer want het vakantiegevoel was nu wel definitief verdwenen.
Het was dus 1 keer Novasol maar daarna NOOIT meer.
Had ik maar eerder naar de reviews gekeken.
R. op 30 september 2022
bestemming: Duitsland / Zerpenschleusse, reisperiode: augustus 2022
Mijn vakantie was prima. Mooie locatie en een prima vakantiehuis. Echter kregen wij na onze vakantie een probleem met het terugbetalen van de borg. Deze zou binnen 3 weken na vertrek uit de vakantiewoning worden terugbetalen. Telefonisch is Novasol niet of nauwelijks bereikbaar. Je belt een NL nummer, maar krijgt iemand uit een ander land. Meerdere emails verzonden, maar je wordt afgescheept met onwaarheden. Tot op heden heb ik mijn aanbetaling voor de energie (ruim 200 euro) niet terugontvangen. Nu maar mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om geld terug te ontvangen.
Ina op 31 augustus 2022
bestemming: Nederland / Noordwijk, reisperiode: mei 2022
Een duur vakantiehuis gehuurd (5000€ voor een week). Slecht meubilair, in het kinderbedje ontbraken spijlen, stoelen met plakband bij elkaar gehouden. Ongevraagd kwamen er een aantal dagen werklui rondom het huis werken. De eigenaresse reageerde geïrriteerd bij reclameren. Werd verwezen naar Novasol. Deze reageert totaal niet op mijn mail. Nooit gaan huren bij Novasol.
Federico Buma op 17 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / Baixas, reisperiode: juli 2022
Huurhuis voldeed aan alle verwachtingen. Ruim, netjes en gezellig, met prachtige ruime tuin en zwembad. Afgezien van de valse start met het zwembad, waarbij de eigenaren zich oprecht hebben ingezet voor het oplossen van het probleem, kunnen we terug zien op een heerlijke sfeervolle zuid Franse vakantie. Ook is dit probleem goed afgehandeld door Novasol richting ons. Kortom; zou zo weer boeken en kan de organisatie en het huurhuis van harte aanbevelen.
Gonny op 11 augustus 2022
bestemming: Denemarken / kulhuse, reisperiode: augustus 2021
Het huis was echt verschrikkelijk vies. gebeld gezocht met novasol, en er zou iemand komen om schoon te maken, niemand gezien. 4x gemaild en geen enkele reactie terug. wat een slechte service van novasol
Ruud Ijzelendoorn op 2 augustus 2022
bestemming: Frankrijk / Bousroumois, reisperiode: juni 2022
Huis geboekt, 700€ , bij aankomst een vuil huis, lang niet gelucht, ongedierte op het badkamer kozijn, vlekken in het tapijt, kleden over de banken vuil en kapot. Tuinmeubelen incompleet, kussens ten prooi gevallen van het muizen legioen. Direct na aankomst eigenaar gebeld, die had natuurlijk geen belangstelling om een op zaterdagavond op te lossen. We konden maar 1 besluit maken , retour naar Nederland. Contact met Novasol zeer irritant, onbehoorlijk en onbespreekbaar dat een niet deugd. Geen alternatief, geen geld retour, geen waardebon . Gewoon vakantie naar de bliksem en geld kwijt zonder enige erkenning. Boek nooit bij Novasol, geldrovers van het eerste uur! Wees gewaarschuwd.
Hilde De Gezelle op 24 juli 2022
bestemming: Frankrijk / Alba, reisperiode: juli 2022
Wij hebben huis met zwembad gehuurd. Bij aankomst: zwembad half dicht met kapot rolluik en groen van algen, dus onbruikbaar!!! Novasol proberen bereiken, NIEMAND bereikbaar van Novasol. Het zogenaamd noodnummer heb ik uren gebeld en niemand antwoordde!! Nooit meer Novasol!!! Duur maar geen service!
Ruud op 24 juli 2022
bestemming: Italië / Belviglio, reisperiode: juli 2022
Geen internet in de woning, terwijl daar wel mee geadverteerd wordt. Wordt niet opgelost. Eigenaar is dagelijks urenlang bezig met tuin onderhoud. Dan geen mogelijkheid tot douchen ed. Loopt dan continu langs de woonkamer. Totaal geen privacy. Afspraken maken hierover onmogelijk. In woonkamer geen airco. Gewoon te warm daar. Zeer slecht vakantiewoning voor bijna 5000 euro.
J. Philips op 11 juli 2022
bestemming: Frankrijk / Mayres, reisperiode: juni 2022
Huisje was beneden alle kwaliteit! Smerig, niet opgeruimd, hele kleine slaapruimte die veel te heet was door ontbreken van airco.
Onveilig: aardlekschakelaar vlak naast hoofd op toilet.
U.G. Kohl op 9 juli 2022
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2022
Tsja waar zal ik beginnen. Huis gehuurd in Frankrijk voor 1140 euro. Daar aangekomen bleek terras kapot te zijn. Tuinmeubelen waren kapot. Zwembad wat je geen zwembad mag noemen maar diep pierenbadje. Geen trapje dus kon niet uitkomen. Klacht ingediend dat naar novasol france werd gestuurd. Kreeg mail terug geen compensatie niets. Zonder tekst en uitleg. Schandalig voor dat geld. Nooit meer.
Theo Ikink op 7 juli 2022
bestemming: Denemarken / Romo, reisperiode: juni 2022
Vandaag 7 juli 2022 ontving ik de afrekening stroom van het gehuurde huisje. Over het huisje als zodanig ben ik wel tevreden. De verstrekte informatie bleef onder de maat. Op de dag van aankomst woensdag 15 juli viel ontvangst van Internet uit. Dus ook geen ontvangst om 16 uur van het codenummer van het sleutelkastje. Vestiging Novasol was gesloten op woensdag. Via bemiddeling van de pompstationhouder schuin tegenover Novasol, die een bekende had bij Novasl, heb ik de code kunnen krijgen. In het huisje geen enekel informatie over warm water, over wifi. Donderdagmorgen 16 juli wederom naar Novasol over de vraag omtrent toegang tot wifi. Code ontvangen. Kortom informatieverstrekking behoorlijk onder de maat.
Esther van Driel op 1 juli 2022
bestemming: Kroatië / Labin, reisperiode: augustus 2022
Vier weken van te voren krijgen we een mail van Novasol met de mededeling dat ons ( en het huis van onze familieleden) huisje niet doorgaat in Kroatie. Nadat een ander van ons ( we zouden met meerdere gezinnen op een complex verblijven) belde, gaven ze als reden dat er een dubbele boeking was gedaan door de huiseigenaar. Zooooo slecht. Nu geen vakantie dus! En nog steeds geen alternatief aangeboden. Jammer!
GERDA TOBY op 23 juni 2022
bestemming: Spanje / El faro, reisperiode: mei 2021
Prachtig huis. Maar moesten 500 euro borg betalen , contant.
Dit is toch niet meer van deze tijd.
Na verlaten van het huis en sleutel overdracht wilden we graag rondje door het huis doen met de persoon die de 500 euro had.
Dat deed ze niet. Zei dat ze zo snel mogelijk geld zou overmaken.
Kregen anderhalve week na vertrek foto met kapotte spiegel.
Deze foto is om 12 uur genomen. Wij waren om 10 uur vertrokken en toen waren de schoonmaaksters al zeker een half uur aan het poetsen.
N
We zijn op 7 mei vertrokken en hebben nog steeds geen afrekening.
Na telefonisch contact zeggen ze dat de Ikea spiegel niet meer te leveren is.
Wie zegt dat wij deze spiegel kapot gemaakt hebben? Zouden we toch zeker melden.
Schandalig dat we niets horen en terugkrijgen.
Overwegen om dit bij politie aan te geven.
Nooit meer NOVASOL
Karina Schoenmaekers op 30 mei 2022
bestemming: Italië / Massarosa, reisperiode: september 2022
We hadden een huis voor 6 personen gehuurd in Massarosa met een tuin van 2000m2 . Toen ik het voorschot had betaald kreeg ik een huurovereenkomst met het juiste vakantieadres.
Volgens Google Maps was dit in het midden van een dorp, zonder tuin.
Tel 6/5/22 naar Novasol, werd er verzekerd dat men contact ging opnemen met het plaatselijke kantoor.
Tel op 9/5 naar Novasol, nog een reactie, de mail was zelfs nog niet gelezen door het plaatselijk kantoor.
Tel 12/5 naar Novasol, waarschijnlijk een fout in het systeem zodat het juist adres niet werd getoond op de huurovereenkomst, maar volgens de dame aan de telefoon moest ik mij geen zorgen maken, ik had ten slotte nog meer dan 100 dagen voor het vertrek...
Tel 18/5 naar Novasol, ze hadden een mail ontvangen van het plaatselijk kantoor met de vraag wat nu juist het probleem was en volgens de telefonist gingen ze terug contact opnemen met het plaatselijk kantoor. We konden ook omboeken voor 75€.
Tel 23/5 naar Novasol, er is inderdaad een tuin aan het huis maar waar het huis is gelegen weten ze niet. Na 5 min. on hold bleek er een communicatieprobleem met de huurder. Ze zouden proberen met een tolk en we zouden telefoon van Novasol krijgen.
Tel 27/5 naar Novasol, ja er was een nieuw adres opgegeven en het zou per mail worden verstuurd, samen met een nieuwe huurovereenkomst.
Toen we deze ontvingen hebben we besloten te annuleren want er stond weer hetzelfde adres op vermeld.
Tel op 30/5 naar Novasol om te annuleren. We moeten wel 90€ laten vallen. Hopelijk storten ze wel zo vlug mogelijk de 135€ terug...
Nooit meer Novasol!!!!
Na 3 weken en 7 telefoons stonden we nog even ver...
Pem van veenendaal op 19 mei 2022
bestemming: België / Lanaken, reisperiode: mei 2022
Nooit meer.!!!niets klopte.eerder naar huis gegaan
Van den Boom op 16 mei 2022
bestemming: Spanje / El Borge, reisperiode: mei 2022
Totaal geen service van Novasol, denken absoluut NIET met de klant mee. Huis was prima, maar ging over de omgeving (toegangsweg). Blijven hameren op de voorwaarden, terwijl wij op locatie waren. Zouden teruggebeld worden door manager (die Engels spreekt), moeten we zelf terugbellen en dan zeggen ze dat ze ons gebeld hebben. Nergens te lezen hoe de toegangsweg naar het huis is, maar dan ook niet met je meedenken. BIZAR!
Pieter op 9 mei 2022
bestemming: Luxemburg / christnach, reisperiode: juli 2022
Aan mij waren telefonisch de voorwaarden ( en dus ook bijbehorende kosten) voor annulering doorgegeven. Toen ik de annulering doorzette bleken de kosten veel hoger te liggen. ik voel me echt schandalig behandeld!!!
Ilse op 10 maart 2022
bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2022
Per ongeluk een verkeerde boeking gemaakt en ook aanbetaald. Direct (na 2 minuten) contact opgenomen om te annuleren maar ik moet toch 114 euro betalen. Dit slaat echt helemaal nergens op! Geen enkel begrip en coulance door Novasol, zo ga je niet met klanten om. Wij gaan nooit meer bij Novasol boeken en dit verhaal breed uitmeten, reputatieschade is duurder dan 114 euro hoop ik.
John moreels op 16 februari 2022
bestemming: Duitsland, reisperiode: januari 2022
Bij annulatie kreeg ik velen dagen later een bevestiging,
Waardoor ik niet binnen de gestelde 14 dagen viel.
En nu volgt er geen terugbetaling.
Gangsters zijn het.
Frits Schrauwen op 18 december 2021
bestemming: Spanje / Altea, reisperiode: december 2021
Vanwege het verblijf in een sterk verouderd en slecht onderhouden NOVASOL appartement met 33 gebreken of manko’s, zéér klantonvriendelijke houding, Compensatie is onbespreekbaar. Je reinste oplichterij. Wanneer wordt NOVASOL aangepakt???
Van de Weyer op 25 oktober 2021
bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: oktober 2021
5 sterrenaccomodatie via hun website geboekt maar blijkt 2 sterren te zijn! Foto’s op hun website geven een vertekend beeld van de werkelijkheid! Vochtvreter in de slaapkamer, douchegordijn ontbrak, slechte en vuile zetel in de living, 2 persoonsdekbed besteld en 2 1persoons ontvangen. enz. NOVASOL reageert vanop afstand en verwerpt onze klachten. Schandalig.
A. Schraven op 21 oktober 2021
bestemming: Duitsland / Trierweiler, reisperiode: augustus 2021
Huisje was vies, vuil en erg vochtig. Het huisje voor 5 personen zou schoon en zuiver opgeleverd worden. Bij aankomst zat de drek in de kastjes en lade’s. Stond de schimmel op de muren en langs de randen van de keuken, badkamer, slaapkamers en huiskamer. Ook was het huisje NIEt geschikt voor 5 personen, daar er nog niet genoeg bestek, glaswerk en potten en pannen aanwezig was voor 3 personen. Om maar niet te spreken over de schimmel in de koelkast, wasmachine en diepvries te spreken. Het heeft mij 20 mails, telefoontjes en een hele hoop ellende gekost voordat Novasol reageerde en met een schamele vergoeding ons probeerde te lijmen. Nooit meer Novasol, echt nooit meer.
Elfri op 15 oktober 2021
bestemming: Frankrijk / Carteret, reisperiode: oktober 2021
Appartement vreselijk vies. Niet genoeg beddengoed, handdoeken etc. Niemand te bereiken van de organisatie. Appartement beheerder sprak alleen Frans en dat in turbo tempo! Ook bijna nooit te bereiken. Mijn Frans is niet slecht maar ze was bijna niet te verstaan. Novasol heeft zijn zakken niet op order en lijkt het wel op oplichterij. Hoe kan het dat deze organisatie bij jullie zelfs een paar keer een prijs heeft gewonnen? Zeer onder de maat allemaal.
Willem op 23 september 2021
bestemming: Denemarken / Strib, reisperiode: september 2021
Deze organisatie maakt niet waar wat ze beloven. De foto’s van het huisje zijn gemaakt met een groothoeklens waardoor deze groter lijkt. Ernaast ligt een huis met dakterras dat zo in het huis en de tuin kijkt. Het sleutelaars is heel erg ver van het huisje.
De bizarre verrassing kwam thuis. Voor een week in de eerste week van september werd 90 euro elektriciteit in rekening gebracht terwijl er nauwelijks stroom is gebruikt. Voor het water werd 9 euro per m3 in rekening gebracht. Dit komt erg dicht bij oplichting.
Wij gaan nooit maar dan ook nooit meer met Novasol
Marcel op 30 augustus 2021
bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2021
Wij hadden geboekt 14 dagen in malgrat de mar in een appartement.
foto's op novasol zagen er wel belovend uit, maar echter bij aankomst 14-08-2021 konden we wel huilen, als eerste een verhuurder die totaal geen engels spreekt terwijl dit wel was aangegeven door novasol, ik moest daar bij aankomst €195,- betalen voor bedlinnen en handoeken etc, dit had ik ook al gekocht via de website bij novasol, dus 2 x gekocht, maar goed, ik betaal daar ter plaatsen met mijn pinpas, zegt de verhuurder ( in gebarentaal) pin werkt niet, dus ik cash betaald, ik ga inmiddels een pilsje drinken op terras en mijn gezn ging al naar boven naar ons appartement, ik krijg inmiddels een pushmelding van mijn bank dat er €195,- was afgeschreven door verhuurder, dus ik meteen terug naar de receptie, want ik had en per pin en cash betaald, receptie gesloten, maar zag haar nog net buiten de deur staan, en liet haar zien wat er gebeurt is, en zij haalt haar schouders op.gelukkig stonden daar groepje kinderen die engels spraken, en die hebben mij geholpen met communniceren, zo kreeg ik gelukkig €195,- cash terug. ik blij. ik ga naar boven, bel aan, bel doet het niet van het huisje, dus wil ik op de keukenraam kloppen om naar binnen te gaan, valt tijdens het tikken op de raam het raamkozijn compleet eruit, gelijk gemeld, maar ik heb daar tot 21-08-2021 met een openraam gezeten, dus kortom, slecht geregeld allemaal.
daarnaast zaten op de plafonds en muren door gehele appartement bloedvegen, het was er gruwelijk smerig, ook in de pannen en borden zat de schimmel, bah, echt goor.
uiteindelijk door hele week met Novasol Tilburg bellen, kwamen zij mij tegemoet om een andere appartement te betreden paar straten verder op wat wij accepteerden om onze vakantie voort te kunnen zetten, adres gekregen via mail, maar nog geen officiele bevestiging. maar, helaas, zij krabbelde terug, dus ik wederom weer boos gebeld naar tilburg novasol,toen kwamen ze met een andere optie, je kan het huis verlaten en terug gaan naar huis, en compenseren wij dat met de helft terug te betalen, deze optie hebben wij gedaan en bevestigd via mail, ik dinsdag gebeld en zij hebben de terugbetaling met spoed erin gezet, maar kan paar dagen duren omdat dit uit denemarken moet komen. ik vrijdag weer gebeld, ja meneer, het is onderweg, als het morgen ( zaterdag 28-08-2021 ) niet op je rekening staat, bel maar terug. vandaag 30-08-2021 nog niets ontvangen, weer gebeld, blijkt dat zij het afgelopen vrijdag pas in het systeem hebben gezet, dus kan nog weekje duren. nou in mijn ogen zijn het gewoon grote leugenaars, en oplichters eerste klas.
nooit meer via Novasol iets boeken, en raad dit ook iedreen aan niet te doen.
Cornelis op 28 augustus 2021
bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: juni 2021
0. 23-08-2021 huis geboekt voor 2022 maand Juni, E-mail gekregen
boeking huis in Spanje ,nee verkeerde huis geboekt gelijk Novasol gebeld nemen telefoon niet op. Na drie keer bellen steeds wachten na 15 minuten verbroken.Via E.mail Novasol alles verteld dat we een verkeerde huis hebben geboekt voor 2022 dat moet zijn 2023.
Na driedagen e.mail ontvangen Novasol dat huis is geannuleerd . De aanbetaling krijgen we niet terug (130,00 Euro) 26-08-2021 geboekt geannuleerd 28-08-2021 ???? Diefstal nooit meer Novosol !! .Wij huren vier keer per jaar een huis Spanje nooit meer via Novosol.nl
Els Want op 22 augustus 2021
bestemming: Zweden / Vrâ, reisperiode: augustus 2021
Het huis dat we geboekt hadden was super vies, smerig zelfs. Het stonk er . wij hebben een klacht ingediend en hopen op een oplossing maar verwachten niet veel. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad in al die jaren met vb. Gîtes de France
Rinia op 10 augustus 2021
bestemming: Frankrijk / Mesnil Mauger, reisperiode: juli 2021
Zeer slechte organisatie. Nemen de telefoon niet op. En als je iemand spreekt wordt je niet verder geholpen. (u wordt teruggebeld!) Locatie van het vakantie zeer slecht aangegeven. Na een uur zoeken en met behulp van een aardige bewoner het huis eindelijke gevonden. Huis was in zeer slechte staat!
Erwin op 3 juli 2021
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: januari 2020
Half jaar vantevoren hebben we een reis online geboekt voor in januari naar Griekenland, na 1 dag zien we dat er geen verwarming aanwezig is.
Omdat we via airbnb geboekt hebben bij Novasol hadden we helemaal geen opzegtermijn.
Direct heb ik aangegeven dat ik wil annuleren maar toen was ik ook meteen de aanbetaling van €500 kwijt.
Na klagen hierover zeggen ze allee n dat je maar de kleine lettertjes beter moet lezen.
Totaal geen coulance of begrip.
Ik boek nooit meer bij Novasol!!!
Gerd Tielens op 12 mei 2021
bestemming: Italië, reisperiode: mei 2020
Novasol handelt alsof corona niet bestaat!!!
Pure oplichterij! Boek NOOIT bij Novasol!
R de Grootd op 25 april 2021
bestemming: Denemarken / kollund, reisperiode: oktober 2020
Vanwege corona kon de reis niet doorgaan. bij novasol geen enkele coulance, Pech voor jullie, Geld weg.
Is er nog een organisatie die wel flexibel is? Voor zover ik begrijp is Dansk.nl gestopt.
Jorryt op 14 april 2021
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: april 2020
Na het lezen van de slechte recensies op deze website contact opgenomen met Novasol. Zij hebben onze bezorgdheden kunnen wegnemen en zijn hun beloftes nagekomen. Wij hebben een fijne vakantie gehad in de Ardennen en alles was prima geregeld door Novasol.
Hans op 2 april 2021
bestemming: Denemarken / Langeland, reisperiode: april 2020
Voor corona geboekt voor April 2020, maar door corona niet door gegaan en boeking door geschoven naar april 2021 maar helaas weer niet mogelijk volgens Novasol te laat gereageerd dit ondanks het feit dat pas 23/03 bekend werd dat reizen niet mogelijk is trekken wij dus aan het kortste eind, omdat je 40 dagen van tevoren niet weet dat het niet door kan gaan. Geld weg zeggen ze doodleuk bij Novasol en geven geen enkele medewerking of service. In Duitsland en Denemarken kom je niet in als toerist, maar Novasol zegt dat je gewoon kunt gaan. Ze lachen je gewoon in het gezicht uit. Als consument trek je aan het kortste eind, en ik wil iedereen aanraden om nooit bij Novasol te boeken.
Ronald op 24 maart 2021
bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2020
Voor corona geboekt voor mei 2020 helaas door corona niet door gegaan en boeking door geschoven naar april 2021 maar helaas weer niet mogelijk volgens novasol te laat gereageerd dit ondanks het feit dat pas 23/03 bekend werd dat reizen niet mogelijk is trekken wij dus aan het kortste eind geen huisje, geen geld en novasol zegt dood leuk wij kunnen wel leveren maar u kunt niet. Als consument trek je aan het kortste eind hier nooit meer boeken.
Mriek op 16 maart 2021
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020
We zijn niet eens op reis geweest! Helaas door overmacht te maken gekregen met Novasol. Destijds (voor corona) geboekt bij Dansk, hier waren we super tevreden mee. Helaas besloot Dansk te stoppen en konden we kosteloos ons verblijf via novasol omboeken naar dit jaar. maar ook nu brengt de corona nog steeds roet in het eten. We mogen omboeken voor 75 euro (ok ons verlies) maar alle huizen zijn ook nog eens anderhalf keer zo duur geworden. Daarnaast verlopen de legoland kaarten (a 180 euro) en hierin bemiddelen ze niet!!
zolang in denemarken huizen verhuurd mogen worden heb je nooit recht op annuleren, ook al kun je als nederlander simpelweg het land niet in.wat een jaar geleden moest beginnen als een mooie gezinsreis naar een pretpark, eindigt in veel extra kosten...geen bezoek aan legoland (wel geld kwijt) en niet zeker van een reis volgend jaar...eindstand niks! slecht! boek hier (zeker nu in corona tijd) niet!!
Natalie op 16 februari 2021
bestemming: België, reisperiode: januari 2019
Net voor vertrek werd gewoon alles afgezegd van hun kant, dit kan gebeuren tot 1 dag voor vertrek. Is spijtig. Daar sta je dan! De eigenaar wou toch zelf gaan, een alternatief werd geboden, die dan ook toch niet kon. En dan was het nieuwe alternatief ok, maar kon maar 1,5 dag ipv 3 volle dagen voor zelfde prijs als onze eerste keuze. Tip: nooit bij hen boeken!
Céline Vanheghe op 12 februari 2021
bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: november 2020
Reisverbod in Nederland door de Coronavirus. GEEN steun van Novasol. Ik mocht niet gaan, ik ben 100% van mijn geld kwijt. Novasol heeft geweigerd om een inspanning te doen. HEEL ONTEVREDEN - ZAL NOOIT MEER VIA HUN BOEKEN
Yvette op 10 februari 2021
bestemming: Nederland / Bovenkarspel, reisperiode: december 2020
Nooit geen Novasol meer, wat een stelletje oplichters. Had ik maar eerder de (slechte) recensies over hun gelezen, dan hadden we vooraf geweten dat je ver uit de buurt moet blijven bij Novasol. Ook hun facebookpagina staat vol klachten. Op mail/telefoon wordt niet door Novasol gereageerd. Pure oplichters, hopelijk grijpt de consumentenbond snel in. Mensen ben gewaarschuwd!
Klaas op 7 februari 2021
bestemming: Denemarken / Tarup, reisperiode: september 2020
De sluiting op 18 september van Denemarken voor Nederlandse reizigers overviel ons. Novasol vergoedt niets. We hadden 40 dagen eerder moeten annuleren. Nooit meer Novasol
Koos op 31 januari 2021
bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019
Keoatie werd binnen 30 dagen voor aanokmst code oranje Corona. Geen geld terug en geen medewerking om te switchen naar bijvoorbeeld Italie waar we wel naar toe mochten reizen. Nul respect voor de klant, alles in belang eigen organisatie. NOOIT Novasol meer voor ons en zeker niet in buitenland met deze zeer klantonvriendelijke aanpak.
Jelle op 26 januari 2021
bestemming: België / Schönberg, reisperiode: december 2020
Huisje gehuurd voor Nieuwjaar. Toen bekend werd dat men thuis moest blijven met Nieuwjaar door de pandemie, annuleerden we de reservatie. Ik moest toch nog het volledige huurbedrag ophoesten van Novasol. Een klantendienst met geen greintje begrip.
Volders op 21 januari 2021
bestemming: Denemarken / Marielyst, reisperiode: september 2020
Huisje gehuurd (1003 euro), Denemarken sluit grens voor Belgen op minder dan 30 dagen voor afreis. Novasol weigert elke terugbetaling. We hadden als klant helderziende moeten zijn. Klant is GEEN koning bij Novasol.
Wesdorp op 10 januari 2021
bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020
Hadden geboekt bij Novasol .. door negatief reisadvies mochten wij niet naar het huis in Denemarken. Konden een alternatief uitzoeken in Nederland maar er was gewoon niets gelijkswaardigs .. voucher kregen wij niet ... want ja we konden gewoon naar Denemarken want het huis stond er gewoon was het antwoord van Novasol. Conclusie centjes kwijt en van onze kant NOOIT meer Novasol
Ilona van Tussenbroek op 9 januari 2021
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
Niet te geloven dat er nog steeds 7,6 als beoordeling staat. Stelletje oplichters zijn het. Hinderden mensen zijn hun zuur verdiende centjes kwijt 😡😡
Riek op 3 januari 2021
bestemming: Noorwegen, reisperiode: juni 2019
Had een 0 moeten zijn . 3 huisjes gehuurd en alles kwijt. €2000 .
Sonja Voolstra op 27 december 2020
bestemming: Denemarken / Truust, reisperiode: oktober 2020
We zijn er niet geweest ,covid ,geld weg,niet omboeken , teleurgesteld
Fuckers op 19 december 2020
bestemming: België, reisperiode: december 2019
DIKKE VETTE 0 VOOR KLANTVRIENDELIJKHEID EN ALLES WAT ERBIJ HOORT!! HUISJE GEBOEKT VOOR 6 MAAR DOOR DE WET VERBODEN OM MET ZOVEEL SAMEN TE MOGEN LEVEN. GEEN GELD TERUG TE KRIJGEN. NATUURLIJK WORDEN JULLIE ER ZO RIJK VAN TEN KOSTE VAN ONS TIJDENS CORONA!! DIKKE DIKKE DIKKE NUL!
Inge op 17 december 2020
bestemming: België / Houffalize, reisperiode: oktober 2020
Ivm negatief reisadvies niet kunnen gaan! Novasol medewerkers geven aan dat het slechts een advies is en zeggen dat we wel kunnen gaan, belachelijk dat medewerkers dit uit durven spreken! Als zorgmedewerker werd ik hier natuurlijk zeer boos om!
Kortom geen medewerking in de vorm van voucher of geld terug en absurde reactie van medewerkers van Novasol!
Sjoerd van der Bij op 6 december 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2020
Ook wij zijn opgelicht door Novasol. Heel slim van ze om een rechtszaak op de plaats van het vakantie adres te laten plaatsvinden met toepassing van het Deense recht. Dat doet niemand. Wij dus wel. Mijn dochter en schoonzoon (Spanjaard) wonen op de plaats van de vakantiebestemming en hebben een advocaat die op basis van no cure no pay deze zaak gaat aanvechten. Gezien de wijze waarop Novasol acteert gaan we met gebruik van alle juridich toegestane middelen er vol in. Ongeacht hoe lang dit duurt en hoeveel tijd dit van ons vraagt. Deze club, die feitelijk een private equity organisatie, is moet toch een keer door de rechter worden aangepakt.
Cees van Noord op 26 november 2020
bestemming: Denemarken / Als, reisperiode: oktober 2019
Al jaren gaan wij op vakantie naar Denemarken. Er is altijd wel wat met Novasol. Maar goed veel keus is er niet. Dit jaar door de 2e Coronagolf mochten we Denemarken niet in. Geen vakantie en geen geld terug of tegoedbon.
Vallen onder Deens recht dus aanspraak maken op je rechten heeft geen zin.
Waardeloze organisatie.
Wij zullen er geen gebruik meer van maken.
Rijkse op 23 november 2020
bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: augustus 2019
Ons huisje was erg smerig kakkerlak liep door onze slaapkamer overal hondenharen ik gebeld naar afloop sorry had u te plekke moeten bellen kan niks voor u doen hele goede service novasol ga zo door jullie scoren goed zie ik hele goede recenties 😏
Bluemink op 22 november 2020
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: december 2020
Doordat reizen naar het buitenland wordt afgeraden tot half januari 2021 hebben we aangegeven dat we de reis tijdens de kerst 2020 door willen schuiven naar de krokus vakantie 2021 (13februari). Deze aankondiging hebben we voor de termijn van 40 dagen gedaan. Novasol heeft een voorstel gedaan op de 40e dag. Echter hebben wij daarop volgend Novasol te laat op gereageerd. Nu moeten we de hele reissom van december betalen. Ongeacht dat deze niet door kan gaan. Geen discussie mogelijk. Er wordt consequent naar de termijn van 40 dagen gewezen.
Gezien de vele negatieve reacties op deze site over hetzelfde bedrijf geeft aan dat deze firma niet meer in staar is fatsoenlijk te reageren en oplossingsgericht te werken.
Collectieve rechtszaak lijkt me de moeite waard.
Ellen op 19 november 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: november 2020
Zweden werd oranje een paar dagen voor vertrek. Niks omboeken of voucher, gewoon je geld kwijt!!
Ronald op 19 november 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: november 2020
Wij hebben een vakantiehuis gehuurd voor een week in Duitsland.
Helaas moesten wij de vakantie afzeggen vanwege de door de overheid maatregelen omtrent COVID19. We hebben gevraagd om het huisje om te boeken naar een huisje in Nederland. Dit was onmogelijk en ook geen voucher o.i.d.
Er is door Novasol een optie aangeboden om een mail te sturen met het verzoek om te annuleren en dan wordt deze opnieuw aangeboden. Op het moment dat wij annuleerde was het park al volgeboekt en de kans was erg groot dat ons huisje opnieuw werd verhuurd. De medewerkster zei ook dat er veel Duitsers aan het boeken waren. Wij hebben een mail gestuurd en kreeg als antwoord terug: Zojuist hebben wij uw boeking geannuleerd met 100% annuleringskosten. Wij zullen zo spoedig mogelijk de annuleringsnota opmaken. Wij willen u vragen na 6 november opnieuw contact met ons op te nemen, zodat wij kunnen nakijken of het vakantiehuis opnieuw is verhuurd.
U raad het al naar het antwoord:
We hebben voor u gekeken of de periode van 2/11 tot en met 6/11 wederom opnieuw is geboekt door andere gasten, dit is helaas niet het geval. We kunnen daarom ook helaas geen restitutie aanbieden van 75% van de huursom.
Het huisje was wel verhuurd aan anderen maar Novasol schreef dat er geen andere gasten dit hebben gehuurd. Makkelijk verdienen voor Novasol. 2 keer de huurprijs ontvangen. Dus u bent gewaarschuwd als u daar nu of later gaat boeken bij Novasol.
Han Koole op 16 november 2020
bestemming: Frankrijk / Sainte-Maxime, reisperiode: september 2020
Sainte-Maxime en omgeving werd 1 week voor ons vertrek oranje gebied verklaard. Reis ging niet door. Novasol wil op geen enkele wijze meedenken. Totale reissom kwijt.
M. op 15 november 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
Nooit meer novasol voor ons! De grenzen gingen dicht in Denemarken we wouden het graag verplaatsen maar dat kon dus niet en ook geen voucher. Dus het geld ben je gewoon kwijt! Geen enkele medewerking van hun kant.
Chris op 14 november 2020
bestemming: Nederland / Gelderland, reisperiode: november 2020
Moeten afzeggen vanwege de door de overheid afgeroepen maatregelen omtrent COVID. Novasol toont geen enkel begrip voor de situatie. Ik snap dat ze het moeilijk hebben in deze periode, maar er wordt totaal geen moeite gedaan om potentiële klanten voor de toekomst tevreden te houden. Als COVID ze de das niet omdoet, dan zorgen ze daar binnenkort zelf wel voor met deze belabberde houding naar betalende klanten. Ze graaien werkelijk naar geld! Onbeschoft. Ik zoek voortaan naar een andere tussenpersoon.
Ben op 9 november 2020
bestemming: Denemarken / Baring Vig, reisperiode: oktober 2020
Niet mogen gaan vanwege Covid19. Denemarken had zijn grens gesloten. Gevbeld met Novasol. Geen restitutie maar wel een rekening voor stroomafname. Schandalig! Nooit meer Novasol!
Peter op 6 november 2020
bestemming: België, reisperiode: november 2020
Onbeleefd, kortzichtig, oneerlijke praktijken. Boek hier niet.
Mart op 5 november 2020
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: december 2020
Mijn op leeftijd zijn de ouders zijn 50 jaar getrouwd en hebben een huis geboekt voor december voor de hele familie en vanwege corona regels mogen er niet heen . Ze moeten wel het rest bedrag betalen , maar niet annuleren... Nova sol hebben jullie enig idee hoe jullie de boel oplichten met jullie schandalige praktijken ?
Novasol bedonderd de boel gigantisch over de ruggen van oudere mensen die altijd hard gewerkend hebben voor weinig geld....
Katelijne morisse op 5 november 2020
bestemming: Nederland / Groede, reisperiode: oktober 2020
Huisje geboekt in Groede voor 4 personen in herfstvakantie , door corona mocht je niet naar Zeeland . Veel mails gestuurd ver op voorhand , geen compensatie mogelijk , altijd afgewimpeld . Geld kwijt , vakantie voorbij . Ik boek nooit meer bij Novasol.
Geert op 4 november 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019
In januari 2020 een huis voor 10 personen geboekt voor november 2020. Door COVID 19 geen toelating om met 10 te gaan. Geen enkele tegemoetkoming van novasol. Voor ons nooit meer novasol!
Kees op 2 november 2020
bestemming: Noorwegen, reisperiode: september 2020
In het verleden vaker bij novasol geboekt , dit jaar ook maar i.v.b. met corona moet ik in Noorwegen 10 dagen in carantaine maar als je een week hebt geboekt gaat dat niet ,niet ons probleem zegt novasol, geld weg.
Geen enkel begrip dus.
Dat betekend voor mij de laatste keer novasol
Willem op 1 november 2020
bestemming: België / Erezee, reisperiode: oktober 2020
Novasol verlangt begrip van de klant, maar zelf hebben ze geen enkel begrip. Nooit meer boeken bij dit bedrijf.
P. Olivier op 31 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Ducrat, reisperiode: oktober 2020
Zoals velen ruim voor de Corona pandemie ook een vakantiehuis geboekt bij Novasol. Zelfde verhaal als in de andere reviews: negatief reisadvies en tevens een lock down in Frankrijk; geen fatsoenlijk gehoor bij Novasol. Wel als antwoord: wij stellen nog steeds de gite beschikbaar, maar dat u er niet kan/mag komen is uw probleem en dus boekingsgeld kwijt.
Dat voor een reisorganisatie de als slogan voert: "Ons motto is: u krijgt wat wij u beloven – en het liefst nog ietsje meer!"
Tip: Meld je klacht over Novasol bij Max vakantieman; dan is er kans dat bij vele meldingen er in het programma aandacht aan besteed wordt.
Harmen op 28 oktober 2020
bestemming: Tsjechië / Dolni maxov, reisperiode: december 2020
Als ik momenteel de vele slechte recensies lees over het beleid van novasol dan zou je toch verwachten dat ze bij zichzelf te rade gaan of dit wel de juiste weg is die nu bewandeld wordt!? Natuurlijk is het een beroerde tijd en ja het kost geld, maar ons ook! Novasol kan dan wel de voorwaarden aanpassen maar ze mogen toch ook begrijpen dat niemand voor de lol gaat annuleren, velen hebben de voorjaars- en zomervakantie opgeschoven in de hoop dat er later dit jaar nog een mogelijkheid zou komen. Helaas, een verstandig mens blijft nu thuis en bovendien wordt dit door het OMT en de overheid ook geadviseerd. Novasol, wees coulant naar de mensen die ruim vóór de intreding van de Corona ellende al geboekt hebben!!! Door adviezen op te volgen en verstandig te zijn worden zij/wij nu gestraft.
Hoe je het ook wendt of keert, omboeken/annuleren/niets doen en toch niet kunnen, de kosten zijn oplopend voor de klant. Want zelfs als we wel gaan, áls dat al mogelijk zou zijn, dan moeten we bij terugkomst in quarantaine, 4 werkende mensen 10 dagen verplicht verlof opnemen is even snel gerekend een dik maandsalaris. Nu heb ik novasol een voorstel gedaan om de annulering uit te voeren en daarvoor maximaal €75 administratie kosten te rekenen en dat wordt niet geaccepteerd!! Jammer en niet menselijk en dat is netjes uitgedrukt. Boeken via Novasol.......nee nooit meer!
De Kock op 27 oktober 2020
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: september 2020
Aangezien Belgie een inreisverbod kreeg voordat wij erheen gingen(corona), vroegen wij Novasol (deels) geld terug/voucher/omboeking oid. Maar er viel nergens over te praten, geld weg: jammer dan
Chantal op 27 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
Helaas! Ruim van tevoren geprobeerd om tot een oplossing te komen ivm corona en de strengere maatregelen. Maar Novasol heeft regels en daar wijkt het geen millimeter van af! Flexibiliteit, meedenken en al die andere zaken die ervoor zorgen dat een bedrijf service kan bieden - Novasol doet hier overduidelijk NIET aan mee. Daarom: nooit meer Novasol
R. Engels op 22 oktober 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020
Een 1 is nog te hoog. Wij boeken hier nooit meer! Slechte communicatie en denken totaal niet mee.
Dirk De Ryck op 19 oktober 2020
bestemming: Nederland / Hoge Veluwe, reisperiode: november 2020
Dirk De Ryck België.
Oorspronkelijk reis geboekt van 1 mei tot 8 mei 2020 op de Hoge Veluwe ( Emst )met Novasol( waar wij tot nu verschillende reizen mee gedaan hebben en steeds tevreden waren, de “ tot nu toe “ is heel belangrijk !)
Wegens Corona is dit dankzij de gulheid ???van Novasol ongeboekt geweest naar begin november naar Nunspeet , mét opleg( vakantiehuis HGE084) Nu probeerden wij nog eens te herboeken wegens 2de wave Corona : Novasol= A brick wall ! Wij moeten als Belg 10 dagen in quarantaine als we NL binnenkomen. En als we thuiskomen nog eens... leg dat maar uit aan je werkgever. Als dat geen overmacht is. Laatste maal Novasol ! Men zegge het voort...
Eldert op 19 oktober 2020
bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020
Een 1 is nog teveel!
Wil van westerop op 17 oktober 2020
bestemming: Nederland / Baarle-Nassau, reisperiode: oktober 2020
Met stijgende verbazing heb ik kennisgenomen van uw antwoord op mijn email van 14.10.2020. Blijkbaar ben ik niet de enige klant, die uw handelswijze aan de kaak stelt, want op de site www.reisgraag.nl stromen de negatieve ervaringen van klanten met Novasol binnen. En terecht, want in alle gevallen staat de klant niet op nummer 1, maar Novasol zelf en de verhuurder. Ik adviseer u om kennis te nemen van deze stortvloed aan klachten.
U geeft opties aan:
• Wij kunnen wel gebruik maken van het gehuurde huis, maar moeten dan wel met een kleiner dan beoogde gezelschap (drie huishoudens bestaande uit grootouders en twee gezinnen met elk twee kinderen) hier verblijven. U verwijst daarbij naar de stevige maatregelen, die op dinsdag 13-10-2020 werden afgekondigd door het kabinet, geven o.m. aan dat in een vakantiehuis een gezelschap mag bestaan uit maximaal vier personen (excl. kinderen t/m 12 jaar) tenzij het bestaat uit één huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan vier personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren of te verhuren…..
Uw oplossing is: gewoon met één huishouden er naar toe gaan!
U gaat volstrekt voorbij aan het feit dat wij op 14.11.2019 een groot huis boekten, omdat we met drie huishoudens een familieweekend wilden houden. Niet om nu, volgens uw suggestie, met één gezin in een 10-persoonshuis te gaan zitten. Aanvankelijk was dat verblijf gepland in Friesland (huisnummer HFR325) en daarna is vanwege het uitbreken van het coronavirus de boeking op 24.03.2020 omgezet naar een verblijf in Noord-Brabant (huisnummer HNB120).
• We hadden de boeking om kunnen zetten tot 40 dagen voor aankomst….
Welnu, onze aankomst is op 23 oktober 2020. Uw bericht over die omzetting kwam begin oktober 2020 binnen. Al hadden we gebruik willen maken van deze mogelijkheid, dan nog had dat niet gekund, omdat u deze melding te laat aangeeft.
• Annuleren met 100% kosten volgens de huurvoorwaarden….
We kunnen niet terecht met het beoogde gezelschap als gevolg van de coronacrisis. U gaat daar volledig aan voorbij, schermt met huurvoorwaarden en forceert een annulering, die voor u heel voordelig uitpakt.
• Als u niet komt en wij kunnen het verhuren dan krijgt u 75% terug…..
Dat lijkt om iemand een worst voor houden. Het moet Novasol intussen toch ook wel duidelijk zijn, dat als gevolg van de meest recente corona-maatregelen niemand een 10-persoonshuis gaat huren in deze periode! De ANWB heeft dat in ieder geval wel begrepen en heeft duizenden klanten toegezegd het betaalde bedrag terug te storten.
• NOVASOL is enkel verantwoordelijk voor de losse accommodaties en niet de reis naar het verblijf toe, waardoor een eventuele nieuwe uitbraak of aangescherpte maatregelen buiten onze macht vallen. Het is dan helaas niet mogelijk om de betaalde huursom terug te ontvangen en wij werken niet met vouchers.
Novasol geeft aan enkel verantwoordelijk te zijn voor de accommodatie. Waaruit bestaat die verantwoordelijkheid? Die neemt u niet, want u verhuurt doodgewoon een 10-persoonshuis, terwijl dit niet mag.
Eerder werkt u wel met vouchers, vanwaar deze omslag? Ik snap het wel, het gaat om een verdienmodel, waarbij de klant het gestorte bedrag simpelweg kwijt is. De uitspraak dat Novasol de verplichtingen jegens de vakantiehuiseigenaar moet nakomen spreekt boekdelen. Die moet voor niet verrichte zaken toch, net als Novasol, zijn geld krijgen over de rug van de klant. De verplichtingen jegens de klant blijven uit…..het is maar een nummer, toch?
Samenvattend kom ik tot de volgende conclusies:
• Novasol wil op geen enkele wijze tegemoet komen aan de klant, die bereid is genoegen te nemen met een voucher, maar wat Novasol nu doet lijkt richting diefstal te gaan
• Novasol informeert de klant veel te laat over de mogelijkheden van een omboeking
• Novasol maakt wel even uit in welke samenstelling wij gaan verblijven in een vakantiehuis
• Novasol heeft een, moreel gezien, negatief verdienmodel.
• Als klant willen wij ons geld terug of een voucher die geldig blijft tot “betere” tijden
L. stuvenfolt op 16 oktober 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020
We hebben een vakantie woning geboekt via novasol voor een week in duitsland. op het moment van boeken was de provincie waar we wonen geel maar een dag later oranje. We hebben contact gehad met de verhuurder van de woning, dit op advies van novasol. Zij gaf aan de vakantie te gaan annuleren en dit met novasol op te gaan pakken. Zij heeft de vakantie dus geannuleerd en niet wij. We hebben alleen de vraag gesteld wat te doen nu? Na een week niets te hebben gehoord hebben we een mail gestuurd naar novasol. De reactie was dat zij niet bemiddelen. meer niet. Oke, dan weer een mail sturen wat we dan wel moeten doen om ons geld terug te krijgen. Weer het antwoord dat ze niet bemiddelen en dat we contact moeten opnemen met de verhuurder. Dat hebben we gedaan en zij gaf aan dat novasol het afhandelde. Het is dus een van de muur naar het kastje verhaal aan het worden. We hebben nu ook een mail naar vakantie man Max gestuurd. Ik vindt het niet kunnen dat een reisorganisatie zo onverschillig met mensen omgaat, je krijgt geen antwoord op een vraag en helpend zijn ze zeer zeker niet.
Karin op 16 oktober 2020
bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: oktober 2020
Wegens Covid, negatief reisadvies en meerdere.personen in vakantiehuis wouden we annuleren,omboeken.
Novasol gaat daar op geen enkele manier mee akkoord, komen je niet tegemoet
Van grootel op 13 oktober 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020
Door de oplopende Corona cijfers is een vakantie Tijdens de herfstvakantie naar het buitenland volgens het rivm niet verstandig. Een overboeking naar een bestemming in Nederland is niet mogelijk volgens novasol dit moet minimaal 40 dagen voor de vakantie datum. Ook geen voucher of andere vorm van coulance. Reactie van novasol is kort door de bocht. Dikke pech geld weg. Onze ervaring met bv Belvilla is een stuk beter. Dus nooooit meer iets boeken via novasol.
Erwin Hoogman op 11 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Flovt Strand, reisperiode: oktober 2020
Zoals velen een vakantiehuis geboekt voor de meivakantie via Novasol in Denemarken. Wegens Corona konden we deze kostenloos omboeken naar de herfstvakantie. Dit ging toen nog heel vriendelijk en gemoedelijk. Halverwege de zomer bleek dat dit huis uit de verhuur was gehaald door de eigenaar, dus daarom de boeking omgezet naar een ander huis. Nog steeds heel vriendelijk geholpen. 19 september heeft Denemarken de grens gesloten voor Nederlanders en hebben we contact opgenomen met Novasol. Bleek echter dat we binnen de annuleringstermijn van 40 dagen zaten en dat betekent dat we 100% van de boeking betalen. Er waren geen eventuele andere oplossingen bespreekbaar. Geen voucher, geen (gedeeltelijk) geld terug, geen doorboeking, niets. Het is de beslissing geweest van de Deense regering om de grenzen voor Nederlanders te sluiten. Hoewel Novasol daar ook niks aan kan doen, kunnen ze op zijn minst hun klanten tegemoet komen op enige manier. Dit was eerder namelijk wel zo.
Heel ontevreden, wij boeken nooit meer bij Novasol en raden het ook iedereen af. We hebben net een mail gestuurd naar Vakantieman Max en hopen dat velen dit ook zullen doen.
Karen op 9 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Rodhus, reisperiode: oktober 2020
Vorig jaar op 2 december een reis geboekt naar Denemarken eind mei 2020 ivm voetbaltoernooi zoon in Denemarken. Vanwege corona kregen wij het "gulle" aanbod van Novasol om de reis om te mogen boeken. Echter moesten wij binnen 2 weken, voor 30 april 2020, aangeven waar en wanneer wij dan een reis wilden maken. Zo gezegd, zo gedaan, op hoop van zegen gegokt op de herfstvakantie. Helaas heeft de Deense regering per 19 september de grenzen gesloten voor Nederlanders. Vol vertrouwen Novasol opgebeld om te vragen wat zij voor ons konden betekenden. Immers waren zij eerder al "immens genereus" met hun aanbod voor de omboeking. Helaas.... hun ware aard kwam naar boven en kunnen we fluiten naar onze centen.
Dit was onze tweede, maar tevens laatste vakantie die wij ooit bij Novasol zullen boeken. Wat een logge, onvriendelijke, botte organisatie!!!!
Hans op 9 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Kegnaes strand, reisperiode: oktober 2020
Ook wij zitten met zelfde verhaal als alle andere berichten die al eerder zijn vermeld. 2019 geboekt en 30 dagen voor we zouden vertrekken Denemarken op slot en nu ook Duitsland alleen grensverkeer toelaat. Is vakantie uitgesloten 30 dagen en een week valt binnen de 40 dagen waar. Novasol mee schermd , je moet dus helderziende of glazen bol hebben om te weten dat dit gebeurd. Novasol gaat echt zijn verantwoordelijkheid niet nemen en negeerd verder alle oproepen, mails etc. Heb contact genomen met de vakantieman van max , zij willen aandacht besteden , maar moeten zoveel mogelijk verhalen hebben. Dus advies jullie berichten mail deze ook bij de vakantieman max.
En Eva nee we leven niet onder een steen, maar als je ergens voor betaald wil je er ook wat voor terug, als dit niet door welke reden dan ook niet kan spreek men over een compensatie , dit kan gedeelte van geld terug of eventueel een voucher. Novasol is groot bedrijf en waar niet verwacht dat je kan worden opgelicht en waar ze gewoon diefstal plegen door je niet te compenseren .
Eigenlijk is het diep triest , Novasol , Dansommer en de verhuurder hebben de centjes binnen. De klant kan de pot op.
Klap op de vuurpijl kregen we nu mail van Danssommer hoe onze vakantie was geweest. Hebben die bij Novasol ( daar valt Danssommer onder ) een eikenhouten plak voor de kop of is dit gewoon dommigheid. Dat ze de klant belazeren en dan vragen hoe vakantie was. Feedback heb ik gegeven een dikke 1.
En kregen we vandaag de afrekening in de week dat we daar niet waren , hebben we toch 469 kw stroom verbruikt kosten 173, 53.
Dit is toch echt te schandalig voor woorden, dat ze dit kunnen doen.
Gewoon rekening sturen , pure oplichting.
Ps schrijf vakantieman van max aan
Marian op 9 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: oktober 2020
Omdat we vanwege Corona het land niet in mogen, we mogen ook niet om boeken naar een andere periode Maar wel het hele bedrag betalen. Alles is weg.......en weet je wat ze zeggen bij Novadol: het gehuurde huisje staat gewoon op jullie naam hoor, u kunt er gewoon gebruik van maken. HOE DAN.......
Jessica op 9 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020
Accomodatie geboekt voor de coronapandemie. In de meivakantie was DK op slot. We mochten 1x omboeken, maar alleen in dit kalenderjaar. In de herfstvakantie was DK weer op slot. Nu geen coulance meer en geld kwijt. Wij vinden het schandalig dat we niet meer mogen omboeken of een voucher krijgen. Dit was de 1e en laatste keer dat wij via Novasol boeken.
Van Eijk op 8 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Otterup, reisperiode: oktober 2020
Geen service of tegemoetkoming of wat dan ook. 40 dagen voor vertrek had je moeten annuleren, maar toen was het reisadvies nog niet veranderd. Sinds 18 september 2020 mag je als Nederlander Denemarken niet meer in. Deze reis was al verzet op basis van een voucher, we zouden eigenlijk in april gaan, toen ook door corona perikelen ging het niet door. Destijds geboekt via Dansk. Die is er intussen tussenuit gestapt. Zij handelden het in april tenminste nog netjes af. Nu overgeleverd aan Novasol. Nog geprobeerd via de rechtsbijstand iets te regelen, maar dat ging voorlopig niet lukken. Zij wezen ons wel op meerdere klachten over Novasol die zij de laatste dagen hebben ontvangen. O.a. een journalist is hier ook de dupe van en heeft er een artikel over geschreven in Dagblad van het Noorden, maar dit artikel konden we niet goed lezen. Ik hoop dat ze het niet gaan redden in deze onzekere tijden in de reisbranche.
JM. Cambach op 8 oktober 2020
bestemming: Denemarken / Kongsmark, reisperiode: oktober 2020
Mogen niet naar DK. ivm. corona. Bij Novasol ben je dan gewoon je geld kwijt. Geen vouchers, geen overleg helemaal niets. Zelfs over geld teruggaaf van de eindschoonmaak wordt met geen woord gerept.