Schrijf een review

Reviews over Novasol

Url:

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol

Pagina 2 van 28 met 2773 resultaten

op 10 maart 2022 bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2022

Per ongeluk een verkeerde boeking gemaakt en ook aanbetaald. Direct (na 2 minuten) contact opgenomen om te annuleren maar ik moet toch 114 euro betalen. Dit slaat echt helemaal nergens op! Geen enkel begrip en coulance door Novasol, zo ga je niet met klanten om. Wij gaan nooit meer bij Novasol boeken en dit verhaal breed uitmeten, reputatieschade is duurder dan 114 euro hoop ik.

  • Algemeen 1
op 16 februari 2022 bestemming: Duitsland, reisperiode: januari 2022

Bij annulatie kreeg ik velen dagen later een bevestiging,
Waardoor ik niet binnen de gestelde 14 dagen viel.
En nu volgt er geen terugbetaling.
Gangsters zijn het.

  • Algemeen 1




op 18 december 2021 bestemming: Spanje / Altea, reisperiode: december 2021

Vanwege het verblijf in een sterk verouderd en slecht onderhouden NOVASOL appartement met 33 gebreken of manko’s, zéér klantonvriendelijke houding, Compensatie is onbespreekbaar. Je reinste oplichterij. Wanneer wordt NOVASOL aangepakt???

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2021 bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: oktober 2021

5 sterrenaccomodatie via hun website geboekt maar blijkt 2 sterren te zijn! Foto’s op hun website geven een vertekend beeld van de werkelijkheid! Vochtvreter in de slaapkamer, douchegordijn ontbrak, slechte en vuile zetel in de living, 2 persoonsdekbed besteld en 2 1persoons ontvangen. enz. NOVASOL reageert vanop afstand en verwerpt onze klachten. Schandalig.

  • Algemeen 4
op 21 oktober 2021 bestemming: Duitsland / Trierweiler, reisperiode: augustus 2021

Huisje was vies, vuil en erg vochtig. Het huisje voor 5 personen zou schoon en zuiver opgeleverd worden. Bij aankomst zat de drek in de kastjes en lade’s. Stond de schimmel op de muren en langs de randen van de keuken, badkamer, slaapkamers en huiskamer. Ook was het huisje NIEt geschikt voor 5 personen, daar er nog niet genoeg bestek, glaswerk en potten en pannen aanwezig was voor 3 personen. Om maar niet te spreken over de schimmel in de koelkast, wasmachine en diepvries te spreken. Het heeft mij 20 mails, telefoontjes en een hele hoop ellende gekost voordat Novasol reageerde en met een schamele vergoeding ons probeerde te lijmen. Nooit meer Novasol, echt nooit meer.

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2021 bestemming: Frankrijk / Carteret, reisperiode: oktober 2021

Appartement vreselijk vies. Niet genoeg beddengoed, handdoeken etc. Niemand te bereiken van de organisatie. Appartement beheerder sprak alleen Frans en dat in turbo tempo! Ook bijna nooit te bereiken. Mijn Frans is niet slecht maar ze was bijna niet te verstaan. Novasol heeft zijn zakken niet op order en lijkt het wel op oplichterij. Hoe kan het dat deze organisatie bij jullie zelfs een paar keer een prijs heeft gewonnen? Zeer onder de maat allemaal.

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Denemarken / Strib, reisperiode: september 2021

Deze organisatie maakt niet waar wat ze beloven. De foto’s van het huisje zijn gemaakt met een groothoeklens waardoor deze groter lijkt. Ernaast ligt een huis met dakterras dat zo in het huis en de tuin kijkt. Het sleutelaars is heel erg ver van het huisje.
De bizarre verrassing kwam thuis. Voor een week in de eerste week van september werd 90 euro elektriciteit in rekening gebracht terwijl er nauwelijks stroom is gebruikt. Voor het water werd 9 euro per m3 in rekening gebracht. Dit komt erg dicht bij oplichting.
Wij gaan nooit maar dan ook nooit meer met Novasol

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2021 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2021

Wij hadden geboekt 14 dagen in malgrat de mar in een appartement.
foto's op novasol zagen er wel belovend uit, maar echter bij aankomst 14-08-2021 konden we wel huilen, als eerste een verhuurder die totaal geen engels spreekt terwijl dit wel was aangegeven door novasol, ik moest daar bij aankomst €195,- betalen voor bedlinnen en handoeken etc, dit had ik ook al gekocht via de website bij novasol, dus 2 x gekocht, maar goed, ik betaal daar ter plaatsen met mijn pinpas, zegt de verhuurder ( in gebarentaal) pin werkt niet, dus ik cash betaald, ik ga inmiddels een pilsje drinken op terras en mijn gezn ging al naar boven naar ons appartement, ik krijg inmiddels een pushmelding van mijn bank dat er €195,- was afgeschreven door verhuurder, dus ik meteen terug naar de receptie, want ik had en per pin en cash betaald, receptie gesloten, maar zag haar nog net buiten de deur staan, en liet haar zien wat er gebeurt is, en zij haalt haar schouders op.gelukkig stonden daar groepje kinderen die engels spraken, en die hebben mij geholpen met communniceren, zo kreeg ik gelukkig €195,- cash terug. ik blij. ik ga naar boven, bel aan, bel doet het niet van het huisje, dus wil ik op de keukenraam kloppen om naar binnen te gaan, valt tijdens het tikken op de raam het raamkozijn compleet eruit, gelijk gemeld, maar ik heb daar tot 21-08-2021 met een openraam gezeten, dus kortom, slecht geregeld allemaal.
daarnaast zaten op de plafonds en muren door gehele appartement bloedvegen, het was er gruwelijk smerig, ook in de pannen en borden zat de schimmel, bah, echt goor.
uiteindelijk door hele week met Novasol Tilburg bellen, kwamen zij mij tegemoet om een andere appartement te betreden paar straten verder op wat wij accepteerden om onze vakantie voort te kunnen zetten, adres gekregen via mail, maar nog geen officiele bevestiging. maar, helaas, zij krabbelde terug, dus ik wederom weer boos gebeld naar tilburg novasol,toen kwamen ze met een andere optie, je kan het huis verlaten en terug gaan naar huis, en compenseren wij dat met de helft terug te betalen, deze optie hebben wij gedaan en bevestigd via mail, ik dinsdag gebeld en zij hebben de terugbetaling met spoed erin gezet, maar kan paar dagen duren omdat dit uit denemarken moet komen. ik vrijdag weer gebeld, ja meneer, het is onderweg, als het morgen ( zaterdag 28-08-2021 ) niet op je rekening staat, bel maar terug. vandaag 30-08-2021 nog niets ontvangen, weer gebeld, blijkt dat zij het afgelopen vrijdag pas in het systeem hebben gezet, dus kan nog weekje duren. nou in mijn ogen zijn het gewoon grote leugenaars, en oplichters eerste klas.
nooit meer via Novasol iets boeken, en raad dit ook iedreen aan niet te doen.

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2021 bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: juni 2021

0. 23-08-2021 huis geboekt voor 2022 maand Juni, E-mail gekregen
boeking huis in Spanje ,nee verkeerde huis geboekt gelijk Novasol gebeld nemen telefoon niet op. Na drie keer bellen steeds wachten na 15 minuten verbroken.Via E.mail Novasol alles verteld dat we een verkeerde huis hebben geboekt voor 2022 dat moet zijn 2023.
Na driedagen e.mail ontvangen Novasol dat huis is geannuleerd . De aanbetaling krijgen we niet terug (130,00 Euro) 26-08-2021 geboekt geannuleerd 28-08-2021 ???? Diefstal nooit meer Novosol !! .Wij huren vier keer per jaar een huis Spanje nooit meer via Novosol.nl

  • Algemeen 10
op 22 augustus 2021 bestemming: Zweden / Vrâ, reisperiode: augustus 2021

Het huis dat we geboekt hadden was super vies, smerig zelfs. Het stonk er . wij hebben een klacht ingediend en hopen op een oplossing maar verwachten niet veel. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad in al die jaren met vb. Gîtes de France

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2021 bestemming: Frankrijk / Mesnil Mauger, reisperiode: juli 2021

Zeer slechte organisatie. Nemen de telefoon niet op. En als je iemand spreekt wordt je niet verder geholpen. (u wordt teruggebeld!) Locatie van het vakantie zeer slecht aangegeven. Na een uur zoeken en met behulp van een aardige bewoner het huis eindelijke gevonden. Huis was in zeer slechte staat!

  • Algemeen 3
op 3 juli 2021 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: januari 2020

Half jaar vantevoren hebben we een reis online geboekt voor in januari naar Griekenland, na 1 dag zien we dat er geen verwarming aanwezig is.
Omdat we via airbnb geboekt hebben bij Novasol hadden we helemaal geen opzegtermijn.
Direct heb ik aangegeven dat ik wil annuleren maar toen was ik ook meteen de aanbetaling van €500 kwijt.
Na klagen hierover zeggen ze allee n dat je maar de kleine lettertjes beter moet lezen.
Totaal geen coulance of begrip.
Ik boek nooit meer bij Novasol!!!

  • Algemeen 1
op 12 mei 2021 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2020

Novasol handelt alsof corona niet bestaat!!!
Pure oplichterij! Boek NOOIT bij Novasol!

  • Algemeen 1
op 25 april 2021 bestemming: Denemarken / kollund, reisperiode: oktober 2020

Vanwege corona kon de reis niet doorgaan. bij novasol geen enkele coulance, Pech voor jullie, Geld weg.
Is er nog een organisatie die wel flexibel is? Voor zover ik begrijp is Dansk.nl gestopt.

  • Algemeen 1
op 14 april 2021 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: april 2020

Na het lezen van de slechte recensies op deze website contact opgenomen met Novasol. Zij hebben onze bezorgdheden kunnen wegnemen en zijn hun beloftes nagekomen. Wij hebben een fijne vakantie gehad in de Ardennen en alles was prima geregeld door Novasol.

  • Algemeen 8
op 2 april 2021 bestemming: Denemarken / Langeland, reisperiode: april 2020

Voor corona geboekt voor April 2020, maar door corona niet door gegaan en boeking door geschoven naar april 2021 maar helaas weer niet mogelijk volgens Novasol te laat gereageerd dit ondanks het feit dat pas 23/03 bekend werd dat reizen niet mogelijk is trekken wij dus aan het kortste eind, omdat je 40 dagen van tevoren niet weet dat het niet door kan gaan. Geld weg zeggen ze doodleuk bij Novasol en geven geen enkele medewerking of service. In Duitsland en Denemarken kom je niet in als toerist, maar Novasol zegt dat je gewoon kunt gaan. Ze lachen je gewoon in het gezicht uit. Als consument trek je aan het kortste eind, en ik wil iedereen aanraden om nooit bij Novasol te boeken.

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2020

Voor corona geboekt voor mei 2020 helaas door corona niet door gegaan en boeking door geschoven naar april 2021 maar helaas weer niet mogelijk volgens novasol te laat gereageerd dit ondanks het feit dat pas 23/03 bekend werd dat reizen niet mogelijk is trekken wij dus aan het kortste eind geen huisje, geen geld en novasol zegt dood leuk wij kunnen wel leveren maar u kunt niet. Als consument trek je aan het kortste eind hier nooit meer boeken.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

We zijn niet eens op reis geweest! Helaas door overmacht te maken gekregen met Novasol. Destijds (voor corona) geboekt bij Dansk, hier waren we super tevreden mee. Helaas besloot Dansk te stoppen en konden we kosteloos ons verblijf via novasol omboeken naar dit jaar. maar ook nu brengt de corona nog steeds roet in het eten. We mogen omboeken voor 75 euro (ok ons verlies) maar alle huizen zijn ook nog eens anderhalf keer zo duur geworden. Daarnaast verlopen de legoland kaarten (a 180 euro) en hierin bemiddelen ze niet!!
zolang in denemarken huizen verhuurd mogen worden heb je nooit recht op annuleren, ook al kun je als nederlander simpelweg het land niet in.wat een jaar geleden moest beginnen als een mooie gezinsreis naar een pretpark, eindigt in veel extra kosten...geen bezoek aan legoland (wel geld kwijt) en niet zeker van een reis volgend jaar...eindstand niks! slecht! boek hier (zeker nu in corona tijd) niet!!

  • Algemeen 1
op 16 februari 2021 bestemming: België, reisperiode: januari 2019

Net voor vertrek werd gewoon alles afgezegd van hun kant, dit kan gebeuren tot 1 dag voor vertrek. Is spijtig. Daar sta je dan! De eigenaar wou toch zelf gaan, een alternatief werd geboden, die dan ook toch niet kon. En dan was het nieuwe alternatief ok, maar kon maar 1,5 dag ipv 3 volle dagen voor zelfde prijs als onze eerste keuze. Tip: nooit bij hen boeken!

  • Algemeen 1
op 12 februari 2021 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: november 2020

Reisverbod in Nederland door de Coronavirus. GEEN steun van Novasol. Ik mocht niet gaan, ik ben 100% van mijn geld kwijt. Novasol heeft geweigerd om een inspanning te doen. HEEL ONTEVREDEN - ZAL NOOIT MEER VIA HUN BOEKEN

  • Algemeen 1
op 10 februari 2021 bestemming: Nederland / Bovenkarspel, reisperiode: december 2020

Nooit geen Novasol meer, wat een stelletje oplichters. Had ik maar eerder de (slechte) recensies over hun gelezen, dan hadden we vooraf geweten dat je ver uit de buurt moet blijven bij Novasol. Ook hun facebookpagina staat vol klachten. Op mail/telefoon wordt niet door Novasol gereageerd. Pure oplichters, hopelijk grijpt de consumentenbond snel in. Mensen ben gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 7 februari 2021 bestemming: Denemarken / Tarup, reisperiode: september 2020

De sluiting op 18 september van Denemarken voor Nederlandse reizigers overviel ons. Novasol vergoedt niets. We hadden 40 dagen eerder moeten annuleren. Nooit meer Novasol

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019

Keoatie werd binnen 30 dagen voor aanokmst code oranje Corona. Geen geld terug en geen medewerking om te switchen naar bijvoorbeeld Italie waar we wel naar toe mochten reizen. Nul respect voor de klant, alles in belang eigen organisatie. NOOIT Novasol meer voor ons en zeker niet in buitenland met deze zeer klantonvriendelijke aanpak.

  • Algemeen 1
op 26 januari 2021 bestemming: België / Schönberg, reisperiode: december 2020

Huisje gehuurd voor Nieuwjaar. Toen bekend werd dat men thuis moest blijven met Nieuwjaar door de pandemie, annuleerden we de reservatie. Ik moest toch nog het volledige huurbedrag ophoesten van Novasol. Een klantendienst met geen greintje begrip.

  • Algemeen 1
op 21 januari 2021 bestemming: Denemarken / Marielyst, reisperiode: september 2020

Huisje gehuurd (1003 euro), Denemarken sluit grens voor Belgen op minder dan 30 dagen voor afreis. Novasol weigert elke terugbetaling. We hadden als klant helderziende moeten zijn. Klant is GEEN koning bij Novasol.

  • Algemeen 1
op 10 januari 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Hadden geboekt bij Novasol .. door negatief reisadvies mochten wij niet naar het huis in Denemarken. Konden een alternatief uitzoeken in Nederland maar er was gewoon niets gelijkswaardigs .. voucher kregen wij niet ... want ja we konden gewoon naar Denemarken want het huis stond er gewoon was het antwoord van Novasol. Conclusie centjes kwijt en van onze kant NOOIT meer Novasol

  • Algemeen 1
op 9 januari 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Niet te geloven dat er nog steeds 7,6 als beoordeling staat. Stelletje oplichters zijn het. Hinderden mensen zijn hun zuur verdiende centjes kwijt 😡😡

  • Algemeen 1
op 3 januari 2021 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juni 2019

Had een 0 moeten zijn . 3 huisjes gehuurd en alles kwijt. €2000 .

  • Algemeen 1
op 27 december 2020 bestemming: Denemarken / Truust, reisperiode: oktober 2020

We zijn er niet geweest ,covid ,geld weg,niet omboeken , teleurgesteld

  • Algemeen 1
op 19 december 2020 bestemming: België, reisperiode: december 2019

DIKKE VETTE 0 VOOR KLANTVRIENDELIJKHEID EN ALLES WAT ERBIJ HOORT!! HUISJE GEBOEKT VOOR 6 MAAR DOOR DE WET VERBODEN OM MET ZOVEEL SAMEN TE MOGEN LEVEN. GEEN GELD TERUG TE KRIJGEN. NATUURLIJK WORDEN JULLIE ER ZO RIJK VAN TEN KOSTE VAN ONS TIJDENS CORONA!! DIKKE DIKKE DIKKE NUL!

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: België / Houffalize, reisperiode: oktober 2020

Ivm negatief reisadvies niet kunnen gaan! Novasol medewerkers geven aan dat het slechts een advies is en zeggen dat we wel kunnen gaan, belachelijk dat medewerkers dit uit durven spreken! Als zorgmedewerker werd ik hier natuurlijk zeer boos om!
Kortom geen medewerking in de vorm van voucher of geld terug en absurde reactie van medewerkers van Novasol!

  • Algemeen 1
op 6 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2020

Ook wij zijn opgelicht door Novasol. Heel slim van ze om een rechtszaak op de plaats van het vakantie adres te laten plaatsvinden met toepassing van het Deense recht. Dat doet niemand. Wij dus wel. Mijn dochter en schoonzoon (Spanjaard) wonen op de plaats van de vakantiebestemming en hebben een advocaat die op basis van no cure no pay deze zaak gaat aanvechten. Gezien de wijze waarop Novasol acteert gaan we met gebruik van alle juridich toegestane middelen er vol in. Ongeacht hoe lang dit duurt en hoeveel tijd dit van ons vraagt. Deze club, die feitelijk een private equity organisatie, is moet toch een keer door de rechter worden aangepakt.

  • Algemeen 1
op 26 november 2020 bestemming: Denemarken / Als, reisperiode: oktober 2019

Al jaren gaan wij op vakantie naar Denemarken. Er is altijd wel wat met Novasol. Maar goed veel keus is er niet. Dit jaar door de 2e Coronagolf mochten we Denemarken niet in. Geen vakantie en geen geld terug of tegoedbon.
Vallen onder Deens recht dus aanspraak maken op je rechten heeft geen zin.
Waardeloze organisatie.
Wij zullen er geen gebruik meer van maken.

  • Algemeen 1
op 23 november 2020 bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: augustus 2019

Ons huisje was erg smerig kakkerlak liep door onze slaapkamer overal hondenharen ik gebeld naar afloop sorry had u te plekke moeten bellen kan niks voor u doen hele goede service novasol ga zo door jullie scoren goed zie ik hele goede recenties 😏

  • Algemeen 2
op 22 november 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: december 2020

Doordat reizen naar het buitenland wordt afgeraden tot half januari 2021 hebben we aangegeven dat we de reis tijdens de kerst 2020 door willen schuiven naar de krokus vakantie 2021 (13februari). Deze aankondiging hebben we voor de termijn van 40 dagen gedaan. Novasol heeft een voorstel gedaan op de 40e dag. Echter hebben wij daarop volgend Novasol te laat op gereageerd. Nu moeten we de hele reissom van december betalen. Ongeacht dat deze niet door kan gaan. Geen discussie mogelijk. Er wordt consequent naar de termijn van 40 dagen gewezen.
Gezien de vele negatieve reacties op deze site over hetzelfde bedrijf geeft aan dat deze firma niet meer in staar is fatsoenlijk te reageren en oplossingsgericht te werken.
Collectieve rechtszaak lijkt me de moeite waard.

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: november 2020

Zweden werd oranje een paar dagen voor vertrek. Niks omboeken of voucher, gewoon je geld kwijt!!

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: november 2020

Wij hebben een vakantiehuis gehuurd voor een week in Duitsland.
Helaas moesten wij de vakantie afzeggen vanwege de door de overheid maatregelen omtrent COVID19. We hebben gevraagd om het huisje om te boeken naar een huisje in Nederland. Dit was onmogelijk en ook geen voucher o.i.d.
Er is door Novasol een optie aangeboden om een mail te sturen met het verzoek om te annuleren en dan wordt deze opnieuw aangeboden. Op het moment dat wij annuleerde was het park al volgeboekt en de kans was erg groot dat ons huisje opnieuw werd verhuurd. De medewerkster zei ook dat er veel Duitsers aan het boeken waren. Wij hebben een mail gestuurd en kreeg als antwoord terug: Zojuist hebben wij uw boeking geannuleerd met 100% annuleringskosten. Wij zullen zo spoedig mogelijk de annuleringsnota opmaken. Wij willen u vragen na 6 november opnieuw contact met ons op te nemen, zodat wij kunnen nakijken of het vakantiehuis opnieuw is verhuurd.
U raad het al naar het antwoord:
We hebben voor u gekeken of de periode van 2/11 tot en met 6/11 wederom opnieuw is geboekt door andere gasten, dit is helaas niet het geval. We kunnen daarom ook helaas geen restitutie aanbieden van 75% van de huursom.
Het huisje was wel verhuurd aan anderen maar Novasol schreef dat er geen andere gasten dit hebben gehuurd. Makkelijk verdienen voor Novasol. 2 keer de huurprijs ontvangen. Dus u bent gewaarschuwd als u daar nu of later gaat boeken bij Novasol.

  • Algemeen 1
op 16 november 2020 bestemming: Frankrijk / Sainte-Maxime, reisperiode: september 2020

Sainte-Maxime en omgeving werd 1 week voor ons vertrek oranje gebied verklaard. Reis ging niet door. Novasol wil op geen enkele wijze meedenken. Totale reissom kwijt.

  • Algemeen 1
op 15 november 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer novasol voor ons! De grenzen gingen dicht in Denemarken we wouden het graag verplaatsen maar dat kon dus niet en ook geen voucher. Dus het geld ben je gewoon kwijt! Geen enkele medewerking van hun kant.

  • Algemeen 1
op 14 november 2020 bestemming: Nederland / Gelderland, reisperiode: november 2020

Moeten afzeggen vanwege de door de overheid afgeroepen maatregelen omtrent COVID. Novasol toont geen enkel begrip voor de situatie. Ik snap dat ze het moeilijk hebben in deze periode, maar er wordt totaal geen moeite gedaan om potentiële klanten voor de toekomst tevreden te houden. Als COVID ze de das niet omdoet, dan zorgen ze daar binnenkort zelf wel voor met deze belabberde houding naar betalende klanten. Ze graaien werkelijk naar geld! Onbeschoft. Ik zoek voortaan naar een andere tussenpersoon.

  • Algemeen 1
op 9 november 2020 bestemming: Denemarken / Baring Vig, reisperiode: oktober 2020

Niet mogen gaan vanwege Covid19. Denemarken had zijn grens gesloten. Gevbeld met Novasol. Geen restitutie maar wel een rekening voor stroomafname. Schandalig! Nooit meer Novasol!

  • Algemeen 1
op 6 november 2020 bestemming: België, reisperiode: november 2020

Onbeleefd, kortzichtig, oneerlijke praktijken. Boek hier niet.

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: december 2020

Mijn op leeftijd zijn de ouders zijn 50 jaar getrouwd en hebben een huis geboekt voor december voor de hele familie en vanwege corona regels mogen er niet heen . Ze moeten wel het rest bedrag betalen , maar niet annuleren... Nova sol hebben jullie enig idee hoe jullie de boel oplichten met jullie schandalige praktijken ?
Novasol bedonderd de boel gigantisch over de ruggen van oudere mensen die altijd hard gewerkend hebben voor weinig geld....

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: Nederland / Groede, reisperiode: oktober 2020

Huisje geboekt in Groede voor 4 personen in herfstvakantie , door corona mocht je niet naar Zeeland . Veel mails gestuurd ver op voorhand , geen compensatie mogelijk , altijd afgewimpeld . Geld kwijt , vakantie voorbij . Ik boek nooit meer bij Novasol.

  • Algemeen 1
op 4 november 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019

In januari 2020 een huis voor 10 personen geboekt voor november 2020. Door COVID 19 geen toelating om met 10 te gaan. Geen enkele tegemoetkoming van novasol. Voor ons nooit meer novasol!

  • Algemeen 1
op 2 november 2020 bestemming: Noorwegen, reisperiode: september 2020

In het verleden vaker bij novasol geboekt , dit jaar ook maar i.v.b. met corona moet ik in Noorwegen 10 dagen in carantaine maar als je een week hebt geboekt gaat dat niet ,niet ons probleem zegt novasol, geld weg.
Geen enkel begrip dus.
Dat betekend voor mij de laatste keer novasol

  • Algemeen 1
op 1 november 2020 bestemming: België / Erezee, reisperiode: oktober 2020

Novasol verlangt begrip van de klant, maar zelf hebben ze geen enkel begrip. Nooit meer boeken bij dit bedrijf.

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Ducrat, reisperiode: oktober 2020

Zoals velen ruim voor de Corona pandemie ook een vakantiehuis geboekt bij Novasol. Zelfde verhaal als in de andere reviews: negatief reisadvies en tevens een lock down in Frankrijk; geen fatsoenlijk gehoor bij Novasol. Wel als antwoord: wij stellen nog steeds de gite beschikbaar, maar dat u er niet kan/mag komen is uw probleem en dus boekingsgeld kwijt.
Dat voor een reisorganisatie de als slogan voert: "Ons motto is: u krijgt wat wij u beloven – en het liefst nog ietsje meer!"
Tip: Meld je klacht over Novasol bij Max vakantieman; dan is er kans dat bij vele meldingen er in het programma aandacht aan besteed wordt.

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2020 bestemming: Tsjechië / Dolni maxov, reisperiode: december 2020

Als ik momenteel de vele slechte recensies lees over het beleid van novasol dan zou je toch verwachten dat ze bij zichzelf te rade gaan of dit wel de juiste weg is die nu bewandeld wordt!? Natuurlijk is het een beroerde tijd en ja het kost geld, maar ons ook! Novasol kan dan wel de voorwaarden aanpassen maar ze mogen toch ook begrijpen dat niemand voor de lol gaat annuleren, velen hebben de voorjaars- en zomervakantie opgeschoven in de hoop dat er later dit jaar nog een mogelijkheid zou komen. Helaas, een verstandig mens blijft nu thuis en bovendien wordt dit door het OMT en de overheid ook geadviseerd. Novasol, wees coulant naar de mensen die ruim vóór de intreding van de Corona ellende al geboekt hebben!!! Door adviezen op te volgen en verstandig te zijn worden zij/wij nu gestraft.
Hoe je het ook wendt of keert, omboeken/annuleren/niets doen en toch niet kunnen, de kosten zijn oplopend voor de klant. Want zelfs als we wel gaan, áls dat al mogelijk zou zijn, dan moeten we bij terugkomst in quarantaine, 4 werkende mensen 10 dagen verplicht verlof opnemen is even snel gerekend een dik maandsalaris. Nu heb ik novasol een voorstel gedaan om de annulering uit te voeren en daarvoor maximaal €75 administratie kosten te rekenen en dat wordt niet geaccepteerd!! Jammer en niet menselijk en dat is netjes uitgedrukt. Boeken via Novasol.......nee nooit meer!

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: september 2020

Aangezien Belgie een inreisverbod kreeg voordat wij erheen gingen(corona), vroegen wij Novasol (deels) geld terug/voucher/omboeking oid. Maar er viel nergens over te praten, geld weg: jammer dan

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2020 bestemming: België, reisperiode: oktober 2020

Helaas! Ruim van tevoren geprobeerd om tot een oplossing te komen ivm corona en de strengere maatregelen. Maar Novasol heeft regels en daar wijkt het geen millimeter van af! Flexibiliteit, meedenken en al die andere zaken die ervoor zorgen dat een bedrijf service kan bieden - Novasol doet hier overduidelijk NIET aan mee. Daarom: nooit meer Novasol

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020

Een 1 is nog te hoog. Wij boeken hier nooit meer! Slechte communicatie en denken totaal niet mee.

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2020 bestemming: Nederland / Hoge Veluwe, reisperiode: november 2020

Dirk De Ryck België.
Oorspronkelijk reis geboekt van 1 mei tot 8 mei 2020 op de Hoge Veluwe ( Emst )met Novasol( waar wij tot nu verschillende reizen mee gedaan hebben en steeds tevreden waren, de “ tot nu toe “ is heel belangrijk !)
Wegens Corona is dit dankzij de gulheid ???van Novasol ongeboekt geweest naar begin november naar Nunspeet , mét opleg( vakantiehuis HGE084) Nu probeerden wij nog eens te herboeken wegens 2de wave Corona : Novasol= A brick wall ! Wij moeten als Belg 10 dagen in quarantaine als we NL binnenkomen. En als we thuiskomen nog eens... leg dat maar uit aan je werkgever. Als dat geen overmacht is. Laatste maal Novasol ! Men zegge het voort...

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Een 1 is nog teveel!

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2020 bestemming: Nederland / Baarle-Nassau, reisperiode: oktober 2020

Met stijgende verbazing heb ik kennisgenomen van uw antwoord op mijn email van 14.10.2020. Blijkbaar ben ik niet de enige klant, die uw handelswijze aan de kaak stelt, want op de site www.reisgraag.nl stromen de negatieve ervaringen van klanten met Novasol binnen. En terecht, want in alle gevallen staat de klant niet op nummer 1, maar Novasol zelf en de verhuurder. Ik adviseer u om kennis te nemen van deze stortvloed aan klachten.

U geeft opties aan:
• Wij kunnen wel gebruik maken van het gehuurde huis, maar moeten dan wel met een kleiner dan beoogde gezelschap (drie huishoudens bestaande uit grootouders en twee gezinnen met elk twee kinderen) hier verblijven. U verwijst daarbij naar de stevige maatregelen, die op dinsdag 13-10-2020 werden afgekondigd door het kabinet, geven o.m. aan dat in een vakantiehuis een gezelschap mag bestaan uit maximaal vier personen (excl. kinderen t/m 12 jaar) tenzij het bestaat uit één huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan vier personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren of te verhuren…..

Uw oplossing is: gewoon met één huishouden er naar toe gaan!

U gaat volstrekt voorbij aan het feit dat wij op 14.11.2019 een groot huis boekten, omdat we met drie huishoudens een familieweekend wilden houden. Niet om nu, volgens uw suggestie, met één gezin in een 10-persoonshuis te gaan zitten. Aanvankelijk was dat verblijf gepland in Friesland (huisnummer HFR325) en daarna is vanwege het uitbreken van het coronavirus de boeking op 24.03.2020 omgezet naar een verblijf in Noord-Brabant (huisnummer HNB120).

• We hadden de boeking om kunnen zetten tot 40 dagen voor aankomst….
Welnu, onze aankomst is op 23 oktober 2020. Uw bericht over die omzetting kwam begin oktober 2020 binnen. Al hadden we gebruik willen maken van deze mogelijkheid, dan nog had dat niet gekund, omdat u deze melding te laat aangeeft.

• Annuleren met 100% kosten volgens de huurvoorwaarden….
We kunnen niet terecht met het beoogde gezelschap als gevolg van de coronacrisis. U gaat daar volledig aan voorbij, schermt met huurvoorwaarden en forceert een annulering, die voor u heel voordelig uitpakt.

• Als u niet komt en wij kunnen het verhuren dan krijgt u 75% terug…..
Dat lijkt om iemand een worst voor houden. Het moet Novasol intussen toch ook wel duidelijk zijn, dat als gevolg van de meest recente corona-maatregelen niemand een 10-persoonshuis gaat huren in deze periode! De ANWB heeft dat in ieder geval wel begrepen en heeft duizenden klanten toegezegd het betaalde bedrag terug te storten.

• NOVASOL is enkel verantwoordelijk voor de losse accommodaties en niet de reis naar het verblijf toe, waardoor een eventuele nieuwe uitbraak of aangescherpte maatregelen buiten onze macht vallen. Het is dan helaas niet mogelijk om de betaalde huursom terug te ontvangen en wij werken niet met vouchers.
Novasol geeft aan enkel verantwoordelijk te zijn voor de accommodatie. Waaruit bestaat die verantwoordelijkheid? Die neemt u niet, want u verhuurt doodgewoon een 10-persoonshuis, terwijl dit niet mag.
Eerder werkt u wel met vouchers, vanwaar deze omslag? Ik snap het wel, het gaat om een verdienmodel, waarbij de klant het gestorte bedrag simpelweg kwijt is. De uitspraak dat Novasol de verplichtingen jegens de vakantiehuiseigenaar moet nakomen spreekt boekdelen. Die moet voor niet verrichte zaken toch, net als Novasol, zijn geld krijgen over de rug van de klant. De verplichtingen jegens de klant blijven uit…..het is maar een nummer, toch?

Samenvattend kom ik tot de volgende conclusies:

• Novasol wil op geen enkele wijze tegemoet komen aan de klant, die bereid is genoegen te nemen met een voucher, maar wat Novasol nu doet lijkt richting diefstal te gaan
• Novasol informeert de klant veel te laat over de mogelijkheden van een omboeking
• Novasol maakt wel even uit in welke samenstelling wij gaan verblijven in een vakantiehuis
• Novasol heeft een, moreel gezien, negatief verdienmodel.
• Als klant willen wij ons geld terug of een voucher die geldig blijft tot “betere” tijden

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020

We hebben een vakantie woning geboekt via novasol voor een week in duitsland. op het moment van boeken was de provincie waar we wonen geel maar een dag later oranje. We hebben contact gehad met de verhuurder van de woning, dit op advies van novasol. Zij gaf aan de vakantie te gaan annuleren en dit met novasol op te gaan pakken. Zij heeft de vakantie dus geannuleerd en niet wij. We hebben alleen de vraag gesteld wat te doen nu? Na een week niets te hebben gehoord hebben we een mail gestuurd naar novasol. De reactie was dat zij niet bemiddelen. meer niet. Oke, dan weer een mail sturen wat we dan wel moeten doen om ons geld terug te krijgen. Weer het antwoord dat ze niet bemiddelen en dat we contact moeten opnemen met de verhuurder. Dat hebben we gedaan en zij gaf aan dat novasol het afhandelde. Het is dus een van de muur naar het kastje verhaal aan het worden. We hebben nu ook een mail naar vakantie man Max gestuurd. Ik vindt het niet kunnen dat een reisorganisatie zo onverschillig met mensen omgaat, je krijgt geen antwoord op een vraag en helpend zijn ze zeer zeker niet.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: oktober 2020

Wegens Covid, negatief reisadvies en meerdere.personen in vakantiehuis wouden we annuleren,omboeken.
Novasol gaat daar op geen enkele manier mee akkoord, komen je niet tegemoet

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020

Door de oplopende Corona cijfers is een vakantie Tijdens de herfstvakantie naar het buitenland volgens het rivm niet verstandig. Een overboeking naar een bestemming in Nederland is niet mogelijk volgens novasol dit moet minimaal 40 dagen voor de vakantie datum. Ook geen voucher of andere vorm van coulance. Reactie van novasol is kort door de bocht. Dikke pech geld weg. Onze ervaring met bv Belvilla is een stuk beter. Dus nooooit meer iets boeken via novasol.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Flovt Strand, reisperiode: oktober 2020

Zoals velen een vakantiehuis geboekt voor de meivakantie via Novasol in Denemarken. Wegens Corona konden we deze kostenloos omboeken naar de herfstvakantie. Dit ging toen nog heel vriendelijk en gemoedelijk. Halverwege de zomer bleek dat dit huis uit de verhuur was gehaald door de eigenaar, dus daarom de boeking omgezet naar een ander huis. Nog steeds heel vriendelijk geholpen. 19 september heeft Denemarken de grens gesloten voor Nederlanders en hebben we contact opgenomen met Novasol. Bleek echter dat we binnen de annuleringstermijn van 40 dagen zaten en dat betekent dat we 100% van de boeking betalen. Er waren geen eventuele andere oplossingen bespreekbaar. Geen voucher, geen (gedeeltelijk) geld terug, geen doorboeking, niets. Het is de beslissing geweest van de Deense regering om de grenzen voor Nederlanders te sluiten. Hoewel Novasol daar ook niks aan kan doen, kunnen ze op zijn minst hun klanten tegemoet komen op enige manier. Dit was eerder namelijk wel zo.

Heel ontevreden, wij boeken nooit meer bij Novasol en raden het ook iedereen af. We hebben net een mail gestuurd naar Vakantieman Max en hopen dat velen dit ook zullen doen.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Rodhus, reisperiode: oktober 2020

Vorig jaar op 2 december een reis geboekt naar Denemarken eind mei 2020 ivm voetbaltoernooi zoon in Denemarken. Vanwege corona kregen wij het "gulle" aanbod van Novasol om de reis om te mogen boeken. Echter moesten wij binnen 2 weken, voor 30 april 2020, aangeven waar en wanneer wij dan een reis wilden maken. Zo gezegd, zo gedaan, op hoop van zegen gegokt op de herfstvakantie. Helaas heeft de Deense regering per 19 september de grenzen gesloten voor Nederlanders. Vol vertrouwen Novasol opgebeld om te vragen wat zij voor ons konden betekenden. Immers waren zij eerder al "immens genereus" met hun aanbod voor de omboeking. Helaas.... hun ware aard kwam naar boven en kunnen we fluiten naar onze centen.
Dit was onze tweede, maar tevens laatste vakantie die wij ooit bij Novasol zullen boeken. Wat een logge, onvriendelijke, botte organisatie!!!!

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Kegnaes strand, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zitten met zelfde verhaal als alle andere berichten die al eerder zijn vermeld. 2019 geboekt en 30 dagen voor we zouden vertrekken Denemarken op slot en nu ook Duitsland alleen grensverkeer toelaat. Is vakantie uitgesloten 30 dagen en een week valt binnen de 40 dagen waar. Novasol mee schermd , je moet dus helderziende of glazen bol hebben om te weten dat dit gebeurd. Novasol gaat echt zijn verantwoordelijkheid niet nemen en negeerd verder alle oproepen, mails etc. Heb contact genomen met de vakantieman van max , zij willen aandacht besteden , maar moeten zoveel mogelijk verhalen hebben. Dus advies jullie berichten mail deze ook bij de vakantieman max.

En Eva nee we leven niet onder een steen, maar als je ergens voor betaald wil je er ook wat voor terug, als dit niet door welke reden dan ook niet kan spreek men over een compensatie , dit kan gedeelte van geld terug of eventueel een voucher. Novasol is groot bedrijf en waar niet verwacht dat je kan worden opgelicht en waar ze gewoon diefstal plegen door je niet te compenseren .

Eigenlijk is het diep triest , Novasol , Dansommer en de verhuurder hebben de centjes binnen. De klant kan de pot op.

Klap op de vuurpijl kregen we nu mail van Danssommer hoe onze vakantie was geweest. Hebben die bij Novasol ( daar valt Danssommer onder ) een eikenhouten plak voor de kop of is dit gewoon dommigheid. Dat ze de klant belazeren en dan vragen hoe vakantie was. Feedback heb ik gegeven een dikke 1.

En kregen we vandaag de afrekening in de week dat we daar niet waren , hebben we toch 469 kw stroom verbruikt kosten 173, 53.

Dit is toch echt te schandalig voor woorden, dat ze dit kunnen doen.
Gewoon rekening sturen , pure oplichting.

Ps schrijf vakantieman van max aan

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: oktober 2020

Omdat we vanwege Corona het land niet in mogen, we mogen ook niet om boeken naar een andere periode Maar wel het hele bedrag betalen. Alles is weg.......en weet je wat ze zeggen bij Novadol: het gehuurde huisje staat gewoon op jullie naam hoor, u kunt er gewoon gebruik van maken. HOE DAN.......

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020

Accomodatie geboekt voor de coronapandemie. In de meivakantie was DK op slot. We mochten 1x omboeken, maar alleen in dit kalenderjaar. In de herfstvakantie was DK weer op slot. Nu geen coulance meer en geld kwijt. Wij vinden het schandalig dat we niet meer mogen omboeken of een voucher krijgen. Dit was de 1e en laatste keer dat wij via Novasol boeken.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Otterup, reisperiode: oktober 2020

Geen service of tegemoetkoming of wat dan ook. 40 dagen voor vertrek had je moeten annuleren, maar toen was het reisadvies nog niet veranderd. Sinds 18 september 2020 mag je als Nederlander Denemarken niet meer in. Deze reis was al verzet op basis van een voucher, we zouden eigenlijk in april gaan, toen ook door corona perikelen ging het niet door. Destijds geboekt via Dansk. Die is er intussen tussenuit gestapt. Zij handelden het in april tenminste nog netjes af. Nu overgeleverd aan Novasol. Nog geprobeerd via de rechtsbijstand iets te regelen, maar dat ging voorlopig niet lukken. Zij wezen ons wel op meerdere klachten over Novasol die zij de laatste dagen hebben ontvangen. O.a. een journalist is hier ook de dupe van en heeft er een artikel over geschreven in Dagblad van het Noorden, maar dit artikel konden we niet goed lezen. Ik hoop dat ze het niet gaan redden in deze onzekere tijden in de reisbranche.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Kongsmark, reisperiode: oktober 2020

Mogen niet naar DK. ivm. corona. Bij Novasol ben je dan gewoon je geld kwijt. Geen vouchers, geen overleg helemaal niets. Zelfs over geld teruggaaf van de eindschoonmaak wordt met geen woord gerept.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Miramas, reisperiode: september 2020

ZEKER NIET BOEKEN VIA NOVASOL. Wij hebben het volledige bedrag dienen te betalen voor ons verblijf in een vakantiehuis terwijl wij door de COVID regels in ons land in die periode in Frankrijk niet mochten verblijven. Dus een volledige vakantie betaald terwijl we er niet mochten verblijven. NOVASOL heeft NIETS willen terugbetalen, noch een voucher uitgekeerd, en dit terwijl de eigenaar van het vakantiehuis zelf akkoord was om geen kosten aan te rekenen. We hadden het akkoord van de eigenaar op papier, maar dit heeft allemaal niet mogen baten. Ze hebben zich verschuild achter hun algemene voorwaarde die zegt dat als je annuleert na 40 dagen na aankomst je toch het volledige bedrag moet betalen. Dus zeker NIET boeken via NOVASOL. Je bent je geld kwijt want ook de annuleringsverzekering komt niet tussenbeide.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Klitmuler, reisperiode: juli 2020

Corona. reis gaat niet door. Geld en vakantie weg. Ga ook.niet in zee met denske sumer is een volle dochter van novasol.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: december 2020

Vakantiehuis naar Denemarken geboekt. Blijkbaar als het land op oranje gaat mag je niet meer omboeken of kosteloos annuleren binnen 40 dagen voor vertrek. Belachelijk! Terwijl je als klant er niets aan kan doen dat het land op slot gaat. Zo behoud je je klanten ook niet. Wij hebben daarom nu al geprobeerd te annuleren en het blijkt dat er een voorwaarde geldt dat als je al een keer hebt omgeboekt en dit binnen 40 dagen (ook in coronatijd) dan heb je sowieso 100%annkosten, ook al annuleren we nu buiten 40 dagen en eigenlijk je 10 % annkosten moet betalen. Ze kijken naar de originele annuleringsdatum van de vorige boeking! Onder het mom van coulance?? Nou novasol weet niet eens wat coulance en klantvriendelijkheid is in deze zware tijden. Ik vraag mij af hoe lang Novasol het op deze manier gaat redden, zonder klanten op lange termijn. Novasol voor ons in ieder geval niet meer, met name door hun starheid en onprofessionele klantbenadering

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: september 2020

Novasol is de slechtste organisatie waar ik ooit geboekt heb. Wat een oplichters. We hadden een accommodatie geboekt vóór de corona-tijd en wilden vertrekken in corona tijd. Slovenië ging twee weken voor vertrek op oranje. Er was geen enkele manier om om te boeken naar volgend jaar. 40 dagen voor vertrek is 100% annuleringskosten, ook als je er zelf niks aan kunt doen. Ze wilden op geen enkele manier meedenken. Triest om zo met je klanten om te gaan.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Zonder omme, reisperiode: september 2020

Wegens covid 19 annulering vanuit Denemarken kunnen we geen gebruik maken van de vakantie Novasol verschuilt zich achter hun regeltjes terwijl deze reis in 2019 al geboekt is. Zelfs meedenken en zoeken naar een oplossing is te veel gevraagd.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Reis gaat niet door code oranje Denemarken. Om boeken naar duurder huis in Nederland niet mogelijk. Jarenlange klantrelatie stelt blijkbaar niets voor.

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij boekten deze zomer 2 huisjes via Novasol in Zweden. Deze werden geboekt nog voor er sprake was van Covid. Door de perikelen van de Belgische regering was het voor ons onmogelijk om ons eerste huisje te betrekken. Gelet op de omstandigheden hadden we van Novasol uit toch gehoopt op een mogelijke oplossing. Novasol blijft echter uiterst klant onvriendelijk en zegt enkel dat de normale voorwaarden van toepassing zijn en we bij gevolg ons geld gewoon kwijt zijn. Dat we simpelweg een verbod hebben om naar Zweden af te reizen doet er blijkbaar niet toe. Gemakkelijk geld verdient. Uiteindelijk is een paar dagen later de situatie omtrent Covid gewijzigd. Hierdoor konden we toch nog afreizen naar ons tweede huisje. Bij aankomst stonden we al voor gesloten deur waardoor we zelf al het nodige dienden te doen om alsnog in ons huisje te kunnen. Toen we eenmaal binnen konden werden we met verstomming geslagen. De woning was erbarmelijk. De zetels, tafelkleed vol met vlekken. We troffen larven aan in een bed. In de sanitaire container ergens op het doen was er overal schimmel en deze was duidelijk niet onderhouden. We troffen over de gehele woning aders van elektriciteitsleidingen aan dewelke niet afgedekt waren. Echt levensgevaarlijk. Er waren verschillende lichtpunten waarbij lampen of zelfs de gehele armatuur ontbraken. Op een slaapkamer stond een radiator dewelke normaal aan de wand hangt gewoon op de vloer tegen de muur. Ook hier opnieuw met elektriciteitsleidingen dewelke voor gevaar kunnen zorgen. Op een bepaald moment dachten wij dat het aan het regenen was. Wij keken naar buiten maar zagen niks. Toen we naar buiten gingen via het terras zagen wij dat het dak van de overkapping letterlijk zwart zag van de vliegende mieren. Verder was er nog een terras hetwelk in geen jaren onderhouden was. De meubels zagen eruit alsof ze elk moment uit elkaar zouden kunnen vallen. Wij besloten dan ook de nacht in de tent door te brengen en de volgende dag gewoon een kamping op te zoeken. Wij brachten Novasol NL direct op de hoogte via e-mail. Wij werden gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Novasol NL zei dat we ons maar naar Novasol Denemarken moesten richten. Belachelijk gezien de woning via hun werd geboekt. Zelfde mail overgemaakt naar Novasol Denemarken. Na weken krijg je eindelijk reactie dat de zaak zal onderzocht worden maar dit tot een maand kan duren. Wij voelden toen de bui al hangen. Weken later kregen we een mail van Novasol NL met de vraag onze foto's over te maken. Raar dat er nu wel via Novasol NL wordt gereageerd. Wij hebben al onze foto's overgemaakt. Waarom moeten we trouwens foto's overmaken als men ons beloofd om ter plaatse de situatie te bekijken? Ondertussen zijn we 6 weken verder en hebben we nog niks van Novasol vernomen. Dan maar weer zelf contact opgenomen. We kregen te horen dat we nog een week geduld dienden te hebben. Uiteindelijk een kleine week later vernemen wij dat we geen recht hebben op enige compensatie. Wij zouden Novasol nog de eigenaar niet de kans hebben gegeven om iets aan de situatie te doen. Novasol zegt dat ze niet op tijd verwittigd zijn? Raar want ik heb de mail nog staan dewelke verstuurd is daags na onze aankomst. De eigenaar zou eventueel de woning eens gereinigd hebben. Ik denk dat een renovatie eerder op zijn plaats is. Dus wees gewaarschuwd zolang alles goed gaat zal Novasol inderdaad top zijn. Van zodra er een klein probleem is kan je niet rekenen op klantvriendelijkheid en weet je van tevoren dat je uw geld kwijt bent.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Nederland / Jutland, reisperiode: mei 2020

Ver voor de coronatijd geboekt en netjes alle betalingen overgemaakt en toen ging Denemarken dicht. Voucher of omboeken naar 2021 met evt bijbetalen - deel van de kosten betalen binnen de 40 dagen regeling is ook billijk - maar niets is bespreekbaar bij Novasol. Wij zijn gewoon sprakeloos . . . Wij boeken al meer dan 20 jaar onze huizen via hun maar doen dat vanaf nu nooit meer bij Novasol óf een van hun partners. Jammer dat we nog een 1 als cijfer moeten geven want ze verdienen zelfs die niet!! Ze zijn bezig met eigen gewin en het is als het gezegde: in slechte tijden leer je je ware vrienden kennen. Ze hebben heel veel geld aan ons verdiend, dat is vanaf nu dus klaar.
(En pas op, want nog steeds geen duidelijke info of waarschuwing als je de website opent, sterker nog je kan gewoon nu nog als Nederlander een huisje boeken in DK volgende week terwijl de grens vanuit Nederland dicht is - en je bent gegarandeerd 100% je geld kwijt)

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Een 1 is al teveel krediet voor deze waaardeloze reisorganisatie! Al in september 2019, ruim voor de corona uitbraak geboekt voor mei 2020 via Dansk. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Hals september ene mail van Dansk ontvangen dat alle boekingen zijn overgenomen door Novasol. Helaas sinds 1,5 week week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact gezocht met Novasol, want vanuit Novasol is er geen enkele pro-actieve berichtgeving geweest naar ons toe... Ze geven géén mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld volledig weg, vanwege de “40 dagen regeling”; 40 dagen voor vertrek om te boeken tegen kosten van 75 euro. Alleen stond Denemarken 40 dagen voor vertrek nog op geel. En het is ook geen keuze omdat je bij de grenscontrole als Nederlander simpelweg Denemarken niet in komt! Nu hele bedrag kwijt. We voelen ons enorm benadeeld, zeker omdat ze feitelijk ons voor de eerder geboekte mei vakantie al restitutie hadden moeten aanbieden. Al vele jaren boeken wij huisjes in Denemarken, maar vanaf nu nooit meer via Novasol. Ik hoop dat dit voor Novasol nog gevolgen gaat hebben, dit is de enige organisatie die geen enkele coulance regeling kent en zelfs nog kosten in rekening denkt te kunnen brengen als je annuleert. Ze zeggen hun best te doen om de woning alsnog te verhuren aan iemand anders en dan krijg je 75% van je reisbedrag retour. Echter geven ze hier gene enkele garantie op en als consument heb je hierop ook geen enkele invloed of en kun je er ook geen controle op uitoefenen.
Schande dat je ook vandaag nog gewoon voor aankomende week als Nederlander een huisje kunt boeken via hun site in Denemarken, wetende dat de consument dan al het geld kwijt is. Dit zou niet mogelijk mogen zijn!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2019

Twee dagen voor vertrek werd Kroatie code oranje. Omboeken niet mogelijk dus al het geld kwijt. Nooi boeken bij deze organisatie!!!!!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: november 2020

Novasol is een partij die alleen aan de eigen portomonee denkt. Ze komen met een slap excuus dat ze een 40 dagen regel moeten instellen (tijd tot aanvang reis dat je kan omboeken voor een 'klein' bedrag) om dat ze ook verplichtingen hebben jegens de particuliere verkoper.

Net alsof ze de particuliere verhuurder bij annulering 100% gaan betalen....

Kortom, niet boeken bij Novasol! Ze vinden het vervelend voor je maar meer ook niet.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Helaas een 1 is nog te veel credits voor novasol. Huisje in Denemarken geboekt via dansk voor afgelopen zomer. Dat moest ongeboekt worden ivm Corona. Omdat de boeking een huisje van novasol betrof moesten wij extra 75 euro betalen voor de omboeking naar oktober. Nu sluit Denemarken opnieuw de grenzen en omdat de je alleen 40 dagen van te voren kunt omboeken zijn wij dus het geld kwijt. Plus de extra 75 euro. Ongeacht of novasol in zijn recht staat vind ik dit weinig coulance en klantvriendelijkheid van hun kant. Geen enkele vorm van tegemoedkoming wordt gedaan. Het ongemak van deze situatie komt alleen bij de huurder te liggen en novasol heeft hier voordeel van. Voor ons dus nooit meer een boeking bij novasol. Ze zijn een zeer onbetrouwbare organisatie.

  • Algemeen 1
op 30 september 2020 bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zijn trouwe klanten van Novasol geweest, maar nu niet meer.
Wij hebben ook voor de coronaperiode geboekt. Nu zijn de grenzen voor Nederlanders naar Denemarken gesloten. Ik heb gebeld met Novasol en ook hier de reactie dat we niet meer kunnen omboeken om dat we de 40 dagen grens gepaseerd zijn. We kunnen wel annuleren en hopen dat er andere mensen in het huisje gaan, dan krijgen we een deel terug. Het advies van Novasol; "Probeer het maar bij uw reisverzekering.". En de reisverzekering geeft weer aan dat de reisorganisatie verantwoordelijk is. Het gevolg is dat wij niet op vakantie kunnen gaan en het geld ook kwijt zijn. Geen voucher, geen geld en geen vakantie...

Update:
Wij konden het land niet in omdat de grenzen dicht waren. Annuleren had geen zin omdat we dan niks terug kregen. Maar let op, ondanks dat je er niet bent, het volle pond betaald, krijg je ook nog eens de energie rekening op je bord. BELACHELIJK!! Geen voucher, geen omboeking mogelijk, en nu ook nog een energie rekening! Oplichters. Wij gaan nooit meer met Novasol op vakantie.

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Denemarken / Dagelokke, reisperiode: oktober 2020

Ik ben regelmatig met Dansk.nl naar Denemarken geweest.
Dansk gebruikte Novasol als partner.
In de herfstvakantie 2020 hadden we weer geboekt voor een huis in Denemarken.
Begin september kregen we een mailtje dat Dansk ging stoppen en alle reizen overgedragen had aan hun partner Novasol.
Helaas ging Denemarken in lockdown en zien we van het betaalde bedrag niets terug.
Dit is ronduit schandalig en zal omdat door de huidige snel veranderende omstandigheden een coulantere opstelling een stuk klantvriendelijker zou zijn en niet de regel hanteren dat men tot 40 dagen voor aanvang reis nog kan omboeken

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: augustus 2020

Omdat we niet zijn gegaan zoals zovelen. Al het risico is voor de klant. Om boeken kan hoor maar dan wel dit jaar want de agenda's zijn nog niet open werd ons verteld... Ja en mijn baas geeft mij nog een keer 2 weken vakantie, en de kinderen en man idem🙄 pff geen enkele medewerking... Wij hebben regelmatig via novasol huisjes gehuurd maar ze zijn aan ons een klant kwijt...

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze organisatie ! Onbeschoft en oplichters. Bieden een huis aan op internet die in werkelijkheid compleet blijkt af te wijken van de foto's.
Robbengat 70, Lauwersoog:
Chalet was oud, gedateerd, kapot , vies en gevaarlijk omdat geiser stokoud was en al jaren niet gecontroleerd, de brandmelder het niet deed en het meubilair buiten kapot was en vol splinters zat. Om over de beschimmelde douche, koelkast en koffiezetapparaat nog maar niet te spreken. Handen vol stof onder de bedden en dat in de Corona-periode ! Muren vol met doodgeslagen muggen. Lampen verroest en oude tafel hobbymatig gerepareerd. Er lagen spullen van vorige huurders; oud speelgoed, bladen en etensresten.
Buitenmeubilair allemaal kapot, stukken eraf en vol splinters. Geen parasol terwijl het die week 30 graden was en we vol in de zon stonden.
Ramen kapot en luxaflex allemaal kapot; je kon je niet eens normaal omkleden. WC kapot. Etc. etc.
Bieden geen mogelijkheid om ter plekke contact te zoeken of een oplossing. Zijn naderhand bij een klacht gewoonweg onbeschoft en ontwijkend in hun reactie. Evenals de tussenpersoon Booking.com, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet.
Niet boeken hier mensen ! Je betaalt de hoofdprijs maar krijgt niet de kwaliteit die beloofd wordt. Wij zijn na 1 ( verplichte ) nacht weggegaan, maar kregen geen compensatie. Je betaalt veel, maar krijgt een waardeloze vakantie plek en ziet je centen nooit meer terug ! Terwijl het chalet wél na onze klacht uit de verhuur is gehaald ! Geen compensatie, maar je hebt wel veel ergernis. Klantenservice ronduit onbeschoft, die mag weleens een cursus Communiceren met klanten krijgen van de baas.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer novasol. Denemarken sluit de grenzen voor Nederlanders. Enige coulance van Novasol is ver te zoeken. Omboeken of een voucher doen ze niet aan. In deze tijden verwacht je toch meer

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Duitsland / Thüringen, reisperiode: september 2020

Ik had op de 8e september 2020 een boeking gedaan, voor 2 weken later! Gezien richtlijnen RIVM konden we niet reizen vanuit Zuid Holland naar Duitsland reizen, dit aangegeven bij Novasol echter krijgen i.v.m 40 dagen regel niets terug! Belachelijk!! Moeten deze onzekere periode maar geen boekingen meer accepteren.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020

Ruim voor corona uitbraak geboekt voor mei 2020. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Helaas sinds vorige week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact met Novasol... Helaas geen mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld weg. Hadden mogelijkheid tot 40 dagen voor vertrek om te boeken voor 75 euro. Echter toen zag het er niet naar uit dat dit zou gebeuren dus geen reden tot omboeken of annuleren. Nu hele bedrag kwijt. Voelen ons enorm benadeeld en voelt niet terecht, vooral omdat dit al ver voor corona geboekt was. Wij boeken elk jaar al zeker 15 jaar huisjes in Denemarken via Novasol. Dit was helaas de laatste keer. Hoop dat dit voor Novasol nog een staartje krijgt.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Silkeborg, reisperiode: oktober 2020

Zeer teleur gesteld door Novasol,
Geplande vakantie 17 oktober tot 24 oktober gaat niet door ivm. code oranje voor Denemarken. Begrijp dat Novosol niets kan doen aan het Corona versus, maar ik had meer begrip verwacht van deze organisatie. Omdat we geen gebruik kunnen maken van het huisje, zou ik verwachten dat we op zijn minst de €135,- schoonmaak kosten terug gestort krijgen. Geen bezoekers geen schoonmaak kosten.
Maar veel liever had ik een voucher ontvangen om alsnog volgend jaar Denemarken te bezoeken.
Gemiste kans Novasol. Jullie denken niet aan de toekomst en benadelen je klanten.

Triest.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Dat het belachelijk is dat Novasol niets doet met 'Corona-gesloten' landen hoef ik niet meer te noemen: belachelijk. Ook nog van regering extra geld krijgen? Boeven!
Belangrijker: WIE EN HOE KUNNEN WE HIER TEGEN PROTESTEREN? WIE KAN ONS BELANG ONDERSTEUNEN?

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

OPLICHTERS! Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: september 2020

Helaas door de corona de de Deense grens gesloten. Net 5 dagen voor onze vakantie. Gebeld en overlegt maar geen klant gericht bedrijf.
Novasol heeft nergens begrip voor. Ik hoef geen geld terug . Maar dan verzetten naar ander datum ook geen optie. Totaal geen medewerking.
Kom al 49 jaar in Denemarken en geregeld huren wij huizen bij Novasol.
Helaas is dit de laatste keer geweest. En laat ze maar stikken in het geld.
800 euro weg. Zeer slecht bedrijf en geen respect voor klanten.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Wij zijn heel teleurgesteld in novasol 2240 euro betaald en toen code oranje.wij krijgen geen voucher of geld terug .BOEK hier niet. Wel het geweldige aanbod 10% korting bij volgende boeking. NOOIT MEER

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: oktober 2020

In januari 2020 voor de Coronapandemie geboekt. Novasol geeft de mogelijkheid om 40 dagen voor aankomst om te boeken. Echter op dat moment was het gebied nog geel dus waarom zou ik dan omboeken. Pas binnen de 40 dagen werd het reisadvies op oranje gezet. Novasol gebeld. Heel beperkte telefonische bereikbaarheid. Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Klacht ingediend, zelfde antwoord. Ik boek al heel wat jaren bij Novasol, maar een bedrijf laat zich pas echt zien in crisis tijd. En dat spreekt zeker niet in het voordeel van Novasol. Je kunt annuleren maar dat kost 100% van de boeking en je kunt eventueel wat geld terug krijgen als ze iemand anders vinden, maar wie boekt nou willens en wetens een reis naar een oranjegebied? Ze kunnen zich niet verstoppen achter algemene voorwaarden als die onredelijk bezwarend zijn voor particulieren die iets kunnen doen aan de situatie. Hoewel Novasol dat ook niet kan, kan er op zijn minst een vorm van empathie zijn en kunnen ze meedenken, omboeken of iets anders. Novasol blijft hetzelfde verdienen over de rug van gedupeerde vakantiegangers. Gewoon heel slecht, je mag op zijn minst verwachten dat ze meedenken.

  • Algemeen 1
op 24 september 2020 bestemming: Denemarken / Arrild, reisperiode: oktober 2020

Ontzettend slecht hoe ze met de Corona situatie om gaan!
1-1-2020 boeking gedaan voor de herfstvakantie in Denemarken(arrild)
Nu blijken de grenzen van Denemarken gesloten te zijn voor vakantiegangers. De reactie van Novasol helaas hier kunnen we niets aan doen. Geen voucher of geld terug.
Ik hoop van harte op een faillissement voor deze firma.

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2019

Wat een belachelijke negativiteit hier zeg!!! Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan al jaren met Novasol. Iedereen die niet weet dat er corona is en er altijd een risico is dat landen ineens niet meer toegankelijk zijn die leeft onder een steen. Wij hebben misschien geluk gehad maar ook keurig en op tijd van Novasol een mail gekregen dat we nog konden omboeken of annuleren voordat de 100% kosten regeling in ging. Wij hebben het risico genomen om de boeking te laten staan en geluk gehad maar als het veranderd zou zijn dan hadden we pech en nemen we ons verlies. Ga dan klagen bij de regeringen of RIVM die deze beslissingen nemen.

  • Algemeen 10
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: oktober 2020

Ver voor de corona geboekt en netjes 1300 euro overgemaakt en nu gaat Denemarken dicht. Voucher of omboeken met evt bijbetalen niet mogelijk en geld weg. Gewoon sprakeloos . . . Als je leest was ze opgebouwd hebben in 20 jaar breken ze dat in 20 weken weer af, voor ons zeker de laatste keer bij novasol.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Rojales, reisperiode: januari 2020

Door het toenemende coronavirus En code oranje in Spanje kunnen wij 17-10-2020 niet naar ons gehuurde huis en we kunnen niet wijzigen. Weg 1225 euro. Diefachtig

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Fano, reisperiode: oktober 2020

Novasol wentelt gevolgen Corona af op de klanten: we kunnen Denemarken niet meer in, maar geld terug ho maar. Novasol verschuilt zich achter de algemene voorwaarden.
In februari weekje meivakantie geboekt. Later brak de coronacrisis uit. Contact gezocht met Novasol: omboeken was mogelijk, naar dezelfde of andere bestemming in 2020. Uiteindelijk naar een (duurder) huis omgeboekt in de herfstvakantie. Later berichtte Novasol dat omboeken binnen een jaar had gekund, maar toen hadden wij al omgeboekt.
Nu, twee weken voordat het zo ver is, zijn de grenzen weer dicht gegaan. Meteen weer contact gezocht met Novasol. Helaas, geld weg, want het is minder dan de 40 dagen voor aankomst waarbinnen (tegen kosten) geannuleerd kan worden?!

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Krusa, reisperiode: september 2020

Agv Corona maatregelen heeft Demarken de grens voor Nederlandse toeristen afgesloten en kan de reis niet doorgaan. Contact opgenomen met Novasol en krijg je te horen dat er geen restitutie van de huur dan wel omboeken naar 2021 mogelijk is. Novasol kan niet helpen dat het land op code oranje gaat maar dit is geheel in eigen belang geredeneerd. Voel me bestolen van €592. Stel voor een TV bij BOL.COM te bestellen en uiteindelijk niets te krijgen... Je zal maar als medewerker bij z'n werkgever werkzaam zijn die je opdracht geeft je klanten zo te behandelen.
Van de website zou ik me niets aantrekken: "Maak van jouw droom werkelijkheid met een NOVASOL vakantiehuisje."

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: oktober 2020

Omdat de Deense regering de grens voor Nederlanders heeft gesloten kunnen wij niet naar het vakantiehuis.
Novasol doet helemaal niets voor ons. Geen geld terug, geen voucher, niet omboeken.
Van andere reisorganisaties hoor je dit niet. Die bieden hun klanten allerlei mogelijkheden.
Dit is de laatste keer dat ik iets met Novasol te maken wil hebben.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Hol, reisperiode: oktober 2020

Waardeloze service van Novasol

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Duitsland / Welchenhausen, reisperiode: september 2020

Deze reis kon niet doorgaan vanwege code rood Zuid Holland voor Duitsland. Het totale bedrag kwijt, geen restitutie, vouchers, wat dan ook. Hoezo een prijs als beste reisorganisatie?

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Huisje in Denemarken al voor de uitbraak van corona geboekt voor de herfstvakantie. Sinds eergisteren grenzen weer dicht, dus binnen de 40 dagen van Novasol, dus geld kwijt!! Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Andere maatschappijen, zoals Dansk, zoeken wel een oplossing, Novasol houdt star vast aan hun eigen regeltjes. Voor iedereen die dit leest zou ik adviseren : BOEK NOOIT EEN REIS VIA NOVASOL!!!

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende