Reviews over Novasol

Villa Expert
8,9
op basis van 14 reviews
Lees meer
Comfortvilla
8,8
op basis van 29 reviews
Lees meer
Basic Travel
8,8
op basis van 29 reviews
Lees meer

Pagina 2 van 28 met 2721 resultaten

op 19 oktober 2020 bestemming: Nederland / Hoge Veluwe, reisperiode: november 2020

Dirk De Ryck België.
Oorspronkelijk reis geboekt van 1 mei tot 8 mei 2020 op de Hoge Veluwe ( Emst )met Novasol( waar wij tot nu verschillende reizen mee gedaan hebben en steeds tevreden waren, de “ tot nu toe “ is heel belangrijk !)
Wegens Corona is dit dankzij de gulheid ???van Novasol ongeboekt geweest naar begin november naar Nunspeet , mét opleg( vakantiehuis HGE084) Nu probeerden wij nog eens te herboeken wegens 2de wave Corona : Novasol= A brick wall ! Wij moeten als Belg 10 dagen in quarantaine als we NL binnenkomen. En als we thuiskomen nog eens... leg dat maar uit aan je werkgever. Als dat geen overmacht is. Laatste maal Novasol ! Men zegge het voort...

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Een 1 is nog teveel!

  • Algemeen 1




op 17 oktober 2020 bestemming: Nederland / Baarle-Nassau, reisperiode: oktober 2020

Met stijgende verbazing heb ik kennisgenomen van uw antwoord op mijn email van 14.10.2020. Blijkbaar ben ik niet de enige klant, die uw handelswijze aan de kaak stelt, want op de site www.reisgraag.nl stromen de negatieve ervaringen van klanten met Novasol binnen. En terecht, want in alle gevallen staat de klant niet op nummer 1, maar Novasol zelf en de verhuurder. Ik adviseer u om kennis te nemen van deze stortvloed aan klachten.

U geeft opties aan:
• Wij kunnen wel gebruik maken van het gehuurde huis, maar moeten dan wel met een kleiner dan beoogde gezelschap (drie huishoudens bestaande uit grootouders en twee gezinnen met elk twee kinderen) hier verblijven. U verwijst daarbij naar de stevige maatregelen, die op dinsdag 13-10-2020 werden afgekondigd door het kabinet, geven o.m. aan dat in een vakantiehuis een gezelschap mag bestaan uit maximaal vier personen (excl. kinderen t/m 12 jaar) tenzij het bestaat uit één huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan vier personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren of te verhuren…..

Uw oplossing is: gewoon met één huishouden er naar toe gaan!

U gaat volstrekt voorbij aan het feit dat wij op 14.11.2019 een groot huis boekten, omdat we met drie huishoudens een familieweekend wilden houden. Niet om nu, volgens uw suggestie, met één gezin in een 10-persoonshuis te gaan zitten. Aanvankelijk was dat verblijf gepland in Friesland (huisnummer HFR325) en daarna is vanwege het uitbreken van het coronavirus de boeking op 24.03.2020 omgezet naar een verblijf in Noord-Brabant (huisnummer HNB120).

• We hadden de boeking om kunnen zetten tot 40 dagen voor aankomst….
Welnu, onze aankomst is op 23 oktober 2020. Uw bericht over die omzetting kwam begin oktober 2020 binnen. Al hadden we gebruik willen maken van deze mogelijkheid, dan nog had dat niet gekund, omdat u deze melding te laat aangeeft.

• Annuleren met 100% kosten volgens de huurvoorwaarden….
We kunnen niet terecht met het beoogde gezelschap als gevolg van de coronacrisis. U gaat daar volledig aan voorbij, schermt met huurvoorwaarden en forceert een annulering, die voor u heel voordelig uitpakt.

• Als u niet komt en wij kunnen het verhuren dan krijgt u 75% terug…..
Dat lijkt om iemand een worst voor houden. Het moet Novasol intussen toch ook wel duidelijk zijn, dat als gevolg van de meest recente corona-maatregelen niemand een 10-persoonshuis gaat huren in deze periode! De ANWB heeft dat in ieder geval wel begrepen en heeft duizenden klanten toegezegd het betaalde bedrag terug te storten.

• NOVASOL is enkel verantwoordelijk voor de losse accommodaties en niet de reis naar het verblijf toe, waardoor een eventuele nieuwe uitbraak of aangescherpte maatregelen buiten onze macht vallen. Het is dan helaas niet mogelijk om de betaalde huursom terug te ontvangen en wij werken niet met vouchers.
Novasol geeft aan enkel verantwoordelijk te zijn voor de accommodatie. Waaruit bestaat die verantwoordelijkheid? Die neemt u niet, want u verhuurt doodgewoon een 10-persoonshuis, terwijl dit niet mag.
Eerder werkt u wel met vouchers, vanwaar deze omslag? Ik snap het wel, het gaat om een verdienmodel, waarbij de klant het gestorte bedrag simpelweg kwijt is. De uitspraak dat Novasol de verplichtingen jegens de vakantiehuiseigenaar moet nakomen spreekt boekdelen. Die moet voor niet verrichte zaken toch, net als Novasol, zijn geld krijgen over de rug van de klant. De verplichtingen jegens de klant blijven uit…..het is maar een nummer, toch?

Samenvattend kom ik tot de volgende conclusies:

• Novasol wil op geen enkele wijze tegemoet komen aan de klant, die bereid is genoegen te nemen met een voucher, maar wat Novasol nu doet lijkt richting diefstal te gaan
• Novasol informeert de klant veel te laat over de mogelijkheden van een omboeking
• Novasol maakt wel even uit in welke samenstelling wij gaan verblijven in een vakantiehuis
• Novasol heeft een, moreel gezien, negatief verdienmodel.
• Als klant willen wij ons geld terug of een voucher die geldig blijft tot “betere” tijden

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020

We hebben een vakantie woning geboekt via novasol voor een week in duitsland. op het moment van boeken was de provincie waar we wonen geel maar een dag later oranje. We hebben contact gehad met de verhuurder van de woning, dit op advies van novasol. Zij gaf aan de vakantie te gaan annuleren en dit met novasol op te gaan pakken. Zij heeft de vakantie dus geannuleerd en niet wij. We hebben alleen de vraag gesteld wat te doen nu? Na een week niets te hebben gehoord hebben we een mail gestuurd naar novasol. De reactie was dat zij niet bemiddelen. meer niet. Oke, dan weer een mail sturen wat we dan wel moeten doen om ons geld terug te krijgen. Weer het antwoord dat ze niet bemiddelen en dat we contact moeten opnemen met de verhuurder. Dat hebben we gedaan en zij gaf aan dat novasol het afhandelde. Het is dus een van de muur naar het kastje verhaal aan het worden. We hebben nu ook een mail naar vakantie man Max gestuurd. Ik vindt het niet kunnen dat een reisorganisatie zo onverschillig met mensen omgaat, je krijgt geen antwoord op een vraag en helpend zijn ze zeer zeker niet.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: oktober 2020

Wegens Covid, negatief reisadvies en meerdere.personen in vakantiehuis wouden we annuleren,omboeken.
Novasol gaat daar op geen enkele manier mee akkoord, komen je niet tegemoet

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: oktober 2020

Door de oplopende Corona cijfers is een vakantie Tijdens de herfstvakantie naar het buitenland volgens het rivm niet verstandig. Een overboeking naar een bestemming in Nederland is niet mogelijk volgens novasol dit moet minimaal 40 dagen voor de vakantie datum. Ook geen voucher of andere vorm van coulance. Reactie van novasol is kort door de bocht. Dikke pech geld weg. Onze ervaring met bv Belvilla is een stuk beter. Dus nooooit meer iets boeken via novasol.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Flovt Strand, reisperiode: oktober 2020

Zoals velen een vakantiehuis geboekt voor de meivakantie via Novasol in Denemarken. Wegens Corona konden we deze kostenloos omboeken naar de herfstvakantie. Dit ging toen nog heel vriendelijk en gemoedelijk. Halverwege de zomer bleek dat dit huis uit de verhuur was gehaald door de eigenaar, dus daarom de boeking omgezet naar een ander huis. Nog steeds heel vriendelijk geholpen. 19 september heeft Denemarken de grens gesloten voor Nederlanders en hebben we contact opgenomen met Novasol. Bleek echter dat we binnen de annuleringstermijn van 40 dagen zaten en dat betekent dat we 100% van de boeking betalen. Er waren geen eventuele andere oplossingen bespreekbaar. Geen voucher, geen (gedeeltelijk) geld terug, geen doorboeking, niets. Het is de beslissing geweest van de Deense regering om de grenzen voor Nederlanders te sluiten. Hoewel Novasol daar ook niks aan kan doen, kunnen ze op zijn minst hun klanten tegemoet komen op enige manier. Dit was eerder namelijk wel zo.

Heel ontevreden, wij boeken nooit meer bij Novasol en raden het ook iedereen af. We hebben net een mail gestuurd naar Vakantieman Max en hopen dat velen dit ook zullen doen.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Rodhus, reisperiode: oktober 2020

Vorig jaar op 2 december een reis geboekt naar Denemarken eind mei 2020 ivm voetbaltoernooi zoon in Denemarken. Vanwege corona kregen wij het "gulle" aanbod van Novasol om de reis om te mogen boeken. Echter moesten wij binnen 2 weken, voor 30 april 2020, aangeven waar en wanneer wij dan een reis wilden maken. Zo gezegd, zo gedaan, op hoop van zegen gegokt op de herfstvakantie. Helaas heeft de Deense regering per 19 september de grenzen gesloten voor Nederlanders. Vol vertrouwen Novasol opgebeld om te vragen wat zij voor ons konden betekenden. Immers waren zij eerder al "immens genereus" met hun aanbod voor de omboeking. Helaas.... hun ware aard kwam naar boven en kunnen we fluiten naar onze centen.
Dit was onze tweede, maar tevens laatste vakantie die wij ooit bij Novasol zullen boeken. Wat een logge, onvriendelijke, botte organisatie!!!!

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Kegnaes strand, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zitten met zelfde verhaal als alle andere berichten die al eerder zijn vermeld. 2019 geboekt en 30 dagen voor we zouden vertrekken Denemarken op slot en nu ook Duitsland alleen grensverkeer toelaat. Is vakantie uitgesloten 30 dagen en een week valt binnen de 40 dagen waar. Novasol mee schermd , je moet dus helderziende of glazen bol hebben om te weten dat dit gebeurd. Novasol gaat echt zijn verantwoordelijkheid niet nemen en negeerd verder alle oproepen, mails etc. Heb contact genomen met de vakantieman van max , zij willen aandacht besteden , maar moeten zoveel mogelijk verhalen hebben. Dus advies jullie berichten mail deze ook bij de vakantieman max.

En Eva nee we leven niet onder een steen, maar als je ergens voor betaald wil je er ook wat voor terug, als dit niet door welke reden dan ook niet kan spreek men over een compensatie , dit kan gedeelte van geld terug of eventueel een voucher. Novasol is groot bedrijf en waar niet verwacht dat je kan worden opgelicht en waar ze gewoon diefstal plegen door je niet te compenseren .

Eigenlijk is het diep triest , Novasol , Dansommer en de verhuurder hebben de centjes binnen. De klant kan de pot op.

Klap op de vuurpijl kregen we nu mail van Danssommer hoe onze vakantie was geweest. Hebben die bij Novasol ( daar valt Danssommer onder ) een eikenhouten plak voor de kop of is dit gewoon dommigheid. Dat ze de klant belazeren en dan vragen hoe vakantie was. Feedback heb ik gegeven een dikke 1.

En kregen we vandaag de afrekening in de week dat we daar niet waren , hebben we toch 469 kw stroom verbruikt kosten 173, 53.

Dit is toch echt te schandalig voor woorden, dat ze dit kunnen doen.
Gewoon rekening sturen , pure oplichting.

Ps schrijf vakantieman van max aan

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: oktober 2020

Omdat we vanwege Corona het land niet in mogen, we mogen ook niet om boeken naar een andere periode Maar wel het hele bedrag betalen. Alles is weg.......en weet je wat ze zeggen bij Novadol: het gehuurde huisje staat gewoon op jullie naam hoor, u kunt er gewoon gebruik van maken. HOE DAN.......

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020

Accomodatie geboekt voor de coronapandemie. In de meivakantie was DK op slot. We mochten 1x omboeken, maar alleen in dit kalenderjaar. In de herfstvakantie was DK weer op slot. Nu geen coulance meer en geld kwijt. Wij vinden het schandalig dat we niet meer mogen omboeken of een voucher krijgen. Dit was de 1e en laatste keer dat wij via Novasol boeken.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Otterup, reisperiode: oktober 2020

Geen service of tegemoetkoming of wat dan ook. 40 dagen voor vertrek had je moeten annuleren, maar toen was het reisadvies nog niet veranderd. Sinds 18 september 2020 mag je als Nederlander Denemarken niet meer in. Deze reis was al verzet op basis van een voucher, we zouden eigenlijk in april gaan, toen ook door corona perikelen ging het niet door. Destijds geboekt via Dansk. Die is er intussen tussenuit gestapt. Zij handelden het in april tenminste nog netjes af. Nu overgeleverd aan Novasol. Nog geprobeerd via de rechtsbijstand iets te regelen, maar dat ging voorlopig niet lukken. Zij wezen ons wel op meerdere klachten over Novasol die zij de laatste dagen hebben ontvangen. O.a. een journalist is hier ook de dupe van en heeft er een artikel over geschreven in Dagblad van het Noorden, maar dit artikel konden we niet goed lezen. Ik hoop dat ze het niet gaan redden in deze onzekere tijden in de reisbranche.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Kongsmark, reisperiode: oktober 2020

Mogen niet naar DK. ivm. corona. Bij Novasol ben je dan gewoon je geld kwijt. Geen vouchers, geen overleg helemaal niets. Zelfs over geld teruggaaf van de eindschoonmaak wordt met geen woord gerept.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Miramas, reisperiode: september 2020

ZEKER NIET BOEKEN VIA NOVASOL. Wij hebben het volledige bedrag dienen te betalen voor ons verblijf in een vakantiehuis terwijl wij door de COVID regels in ons land in die periode in Frankrijk niet mochten verblijven. Dus een volledige vakantie betaald terwijl we er niet mochten verblijven. NOVASOL heeft NIETS willen terugbetalen, noch een voucher uitgekeerd, en dit terwijl de eigenaar van het vakantiehuis zelf akkoord was om geen kosten aan te rekenen. We hadden het akkoord van de eigenaar op papier, maar dit heeft allemaal niet mogen baten. Ze hebben zich verschuild achter hun algemene voorwaarde die zegt dat als je annuleert na 40 dagen na aankomst je toch het volledige bedrag moet betalen. Dus zeker NIET boeken via NOVASOL. Je bent je geld kwijt want ook de annuleringsverzekering komt niet tussenbeide.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Klitmuler, reisperiode: juli 2020

Corona. reis gaat niet door. Geld en vakantie weg. Ga ook.niet in zee met denske sumer is een volle dochter van novasol.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: december 2020

Vakantiehuis naar Denemarken geboekt. Blijkbaar als het land op oranje gaat mag je niet meer omboeken of kosteloos annuleren binnen 40 dagen voor vertrek. Belachelijk! Terwijl je als klant er niets aan kan doen dat het land op slot gaat. Zo behoud je je klanten ook niet. Wij hebben daarom nu al geprobeerd te annuleren en het blijkt dat er een voorwaarde geldt dat als je al een keer hebt omgeboekt en dit binnen 40 dagen (ook in coronatijd) dan heb je sowieso 100%annkosten, ook al annuleren we nu buiten 40 dagen en eigenlijk je 10 % annkosten moet betalen. Ze kijken naar de originele annuleringsdatum van de vorige boeking! Onder het mom van coulance?? Nou novasol weet niet eens wat coulance en klantvriendelijkheid is in deze zware tijden. Ik vraag mij af hoe lang Novasol het op deze manier gaat redden, zonder klanten op lange termijn. Novasol voor ons in ieder geval niet meer, met name door hun starheid en onprofessionele klantbenadering

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: september 2020

Novasol is de slechtste organisatie waar ik ooit geboekt heb. Wat een oplichters. We hadden een accommodatie geboekt vóór de corona-tijd en wilden vertrekken in corona tijd. Slovenië ging twee weken voor vertrek op oranje. Er was geen enkele manier om om te boeken naar volgend jaar. 40 dagen voor vertrek is 100% annuleringskosten, ook als je er zelf niks aan kunt doen. Ze wilden op geen enkele manier meedenken. Triest om zo met je klanten om te gaan.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Denemarken / Zonder omme, reisperiode: september 2020

Wegens covid 19 annulering vanuit Denemarken kunnen we geen gebruik maken van de vakantie Novasol verschuilt zich achter hun regeltjes terwijl deze reis in 2019 al geboekt is. Zelfs meedenken en zoeken naar een oplossing is te veel gevraagd.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Reis gaat niet door code oranje Denemarken. Om boeken naar duurder huis in Nederland niet mogelijk. Jarenlange klantrelatie stelt blijkbaar niets voor.

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij boekten deze zomer 2 huisjes via Novasol in Zweden. Deze werden geboekt nog voor er sprake was van Covid. Door de perikelen van de Belgische regering was het voor ons onmogelijk om ons eerste huisje te betrekken. Gelet op de omstandigheden hadden we van Novasol uit toch gehoopt op een mogelijke oplossing. Novasol blijft echter uiterst klant onvriendelijk en zegt enkel dat de normale voorwaarden van toepassing zijn en we bij gevolg ons geld gewoon kwijt zijn. Dat we simpelweg een verbod hebben om naar Zweden af te reizen doet er blijkbaar niet toe. Gemakkelijk geld verdient. Uiteindelijk is een paar dagen later de situatie omtrent Covid gewijzigd. Hierdoor konden we toch nog afreizen naar ons tweede huisje. Bij aankomst stonden we al voor gesloten deur waardoor we zelf al het nodige dienden te doen om alsnog in ons huisje te kunnen. Toen we eenmaal binnen konden werden we met verstomming geslagen. De woning was erbarmelijk. De zetels, tafelkleed vol met vlekken. We troffen larven aan in een bed. In de sanitaire container ergens op het doen was er overal schimmel en deze was duidelijk niet onderhouden. We troffen over de gehele woning aders van elektriciteitsleidingen aan dewelke niet afgedekt waren. Echt levensgevaarlijk. Er waren verschillende lichtpunten waarbij lampen of zelfs de gehele armatuur ontbraken. Op een slaapkamer stond een radiator dewelke normaal aan de wand hangt gewoon op de vloer tegen de muur. Ook hier opnieuw met elektriciteitsleidingen dewelke voor gevaar kunnen zorgen. Op een bepaald moment dachten wij dat het aan het regenen was. Wij keken naar buiten maar zagen niks. Toen we naar buiten gingen via het terras zagen wij dat het dak van de overkapping letterlijk zwart zag van de vliegende mieren. Verder was er nog een terras hetwelk in geen jaren onderhouden was. De meubels zagen eruit alsof ze elk moment uit elkaar zouden kunnen vallen. Wij besloten dan ook de nacht in de tent door te brengen en de volgende dag gewoon een kamping op te zoeken. Wij brachten Novasol NL direct op de hoogte via e-mail. Wij werden gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Novasol NL zei dat we ons maar naar Novasol Denemarken moesten richten. Belachelijk gezien de woning via hun werd geboekt. Zelfde mail overgemaakt naar Novasol Denemarken. Na weken krijg je eindelijk reactie dat de zaak zal onderzocht worden maar dit tot een maand kan duren. Wij voelden toen de bui al hangen. Weken later kregen we een mail van Novasol NL met de vraag onze foto's over te maken. Raar dat er nu wel via Novasol NL wordt gereageerd. Wij hebben al onze foto's overgemaakt. Waarom moeten we trouwens foto's overmaken als men ons beloofd om ter plaatse de situatie te bekijken? Ondertussen zijn we 6 weken verder en hebben we nog niks van Novasol vernomen. Dan maar weer zelf contact opgenomen. We kregen te horen dat we nog een week geduld dienden te hebben. Uiteindelijk een kleine week later vernemen wij dat we geen recht hebben op enige compensatie. Wij zouden Novasol nog de eigenaar niet de kans hebben gegeven om iets aan de situatie te doen. Novasol zegt dat ze niet op tijd verwittigd zijn? Raar want ik heb de mail nog staan dewelke verstuurd is daags na onze aankomst. De eigenaar zou eventueel de woning eens gereinigd hebben. Ik denk dat een renovatie eerder op zijn plaats is. Dus wees gewaarschuwd zolang alles goed gaat zal Novasol inderdaad top zijn. Van zodra er een klein probleem is kan je niet rekenen op klantvriendelijkheid en weet je van tevoren dat je uw geld kwijt bent.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Nederland / Jutland, reisperiode: mei 2020

Ver voor de coronatijd geboekt en netjes alle betalingen overgemaakt en toen ging Denemarken dicht. Voucher of omboeken naar 2021 met evt bijbetalen - deel van de kosten betalen binnen de 40 dagen regeling is ook billijk - maar niets is bespreekbaar bij Novasol. Wij zijn gewoon sprakeloos . . . Wij boeken al meer dan 20 jaar onze huizen via hun maar doen dat vanaf nu nooit meer bij Novasol óf een van hun partners. Jammer dat we nog een 1 als cijfer moeten geven want ze verdienen zelfs die niet!! Ze zijn bezig met eigen gewin en het is als het gezegde: in slechte tijden leer je je ware vrienden kennen. Ze hebben heel veel geld aan ons verdiend, dat is vanaf nu dus klaar.
(En pas op, want nog steeds geen duidelijke info of waarschuwing als je de website opent, sterker nog je kan gewoon nu nog als Nederlander een huisje boeken in DK volgende week terwijl de grens vanuit Nederland dicht is - en je bent gegarandeerd 100% je geld kwijt)

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Een 1 is al teveel krediet voor deze waaardeloze reisorganisatie! Al in september 2019, ruim voor de corona uitbraak geboekt voor mei 2020 via Dansk. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Hals september ene mail van Dansk ontvangen dat alle boekingen zijn overgenomen door Novasol. Helaas sinds 1,5 week week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact gezocht met Novasol, want vanuit Novasol is er geen enkele pro-actieve berichtgeving geweest naar ons toe... Ze geven géén mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld volledig weg, vanwege de “40 dagen regeling”; 40 dagen voor vertrek om te boeken tegen kosten van 75 euro. Alleen stond Denemarken 40 dagen voor vertrek nog op geel. En het is ook geen keuze omdat je bij de grenscontrole als Nederlander simpelweg Denemarken niet in komt! Nu hele bedrag kwijt. We voelen ons enorm benadeeld, zeker omdat ze feitelijk ons voor de eerder geboekte mei vakantie al restitutie hadden moeten aanbieden. Al vele jaren boeken wij huisjes in Denemarken, maar vanaf nu nooit meer via Novasol. Ik hoop dat dit voor Novasol nog gevolgen gaat hebben, dit is de enige organisatie die geen enkele coulance regeling kent en zelfs nog kosten in rekening denkt te kunnen brengen als je annuleert. Ze zeggen hun best te doen om de woning alsnog te verhuren aan iemand anders en dan krijg je 75% van je reisbedrag retour. Echter geven ze hier gene enkele garantie op en als consument heb je hierop ook geen enkele invloed of en kun je er ook geen controle op uitoefenen.
Schande dat je ook vandaag nog gewoon voor aankomende week als Nederlander een huisje kunt boeken via hun site in Denemarken, wetende dat de consument dan al het geld kwijt is. Dit zou niet mogelijk mogen zijn!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2019

Twee dagen voor vertrek werd Kroatie code oranje. Omboeken niet mogelijk dus al het geld kwijt. Nooi boeken bij deze organisatie!!!!!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: november 2020

Novasol is een partij die alleen aan de eigen portomonee denkt. Ze komen met een slap excuus dat ze een 40 dagen regel moeten instellen (tijd tot aanvang reis dat je kan omboeken voor een 'klein' bedrag) om dat ze ook verplichtingen hebben jegens de particuliere verkoper.

Net alsof ze de particuliere verhuurder bij annulering 100% gaan betalen....

Kortom, niet boeken bij Novasol! Ze vinden het vervelend voor je maar meer ook niet.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Helaas een 1 is nog te veel credits voor novasol. Huisje in Denemarken geboekt via dansk voor afgelopen zomer. Dat moest ongeboekt worden ivm Corona. Omdat de boeking een huisje van novasol betrof moesten wij extra 75 euro betalen voor de omboeking naar oktober. Nu sluit Denemarken opnieuw de grenzen en omdat de je alleen 40 dagen van te voren kunt omboeken zijn wij dus het geld kwijt. Plus de extra 75 euro. Ongeacht of novasol in zijn recht staat vind ik dit weinig coulance en klantvriendelijkheid van hun kant. Geen enkele vorm van tegemoedkoming wordt gedaan. Het ongemak van deze situatie komt alleen bij de huurder te liggen en novasol heeft hier voordeel van. Voor ons dus nooit meer een boeking bij novasol. Ze zijn een zeer onbetrouwbare organisatie.

  • Algemeen 1
op 30 september 2020 bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zijn trouwe klanten van Novasol geweest, maar nu niet meer.
Wij hebben ook voor de coronaperiode geboekt. Nu zijn de grenzen voor Nederlanders naar Denemarken gesloten. Ik heb gebeld met Novasol en ook hier de reactie dat we niet meer kunnen omboeken om dat we de 40 dagen grens gepaseerd zijn. We kunnen wel annuleren en hopen dat er andere mensen in het huisje gaan, dan krijgen we een deel terug. Het advies van Novasol; "Probeer het maar bij uw reisverzekering.". En de reisverzekering geeft weer aan dat de reisorganisatie verantwoordelijk is. Het gevolg is dat wij niet op vakantie kunnen gaan en het geld ook kwijt zijn. Geen voucher, geen geld en geen vakantie...

Update:
Wij konden het land niet in omdat de grenzen dicht waren. Annuleren had geen zin omdat we dan niks terug kregen. Maar let op, ondanks dat je er niet bent, het volle pond betaald, krijg je ook nog eens de energie rekening op je bord. BELACHELIJK!! Geen voucher, geen omboeking mogelijk, en nu ook nog een energie rekening! Oplichters. Wij gaan nooit meer met Novasol op vakantie.

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Denemarken / Dagelokke, reisperiode: oktober 2020

Ik ben regelmatig met Dansk.nl naar Denemarken geweest.
Dansk gebruikte Novasol als partner.
In de herfstvakantie 2020 hadden we weer geboekt voor een huis in Denemarken.
Begin september kregen we een mailtje dat Dansk ging stoppen en alle reizen overgedragen had aan hun partner Novasol.
Helaas ging Denemarken in lockdown en zien we van het betaalde bedrag niets terug.
Dit is ronduit schandalig en zal omdat door de huidige snel veranderende omstandigheden een coulantere opstelling een stuk klantvriendelijker zou zijn en niet de regel hanteren dat men tot 40 dagen voor aanvang reis nog kan omboeken

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: augustus 2020

Omdat we niet zijn gegaan zoals zovelen. Al het risico is voor de klant. Om boeken kan hoor maar dan wel dit jaar want de agenda's zijn nog niet open werd ons verteld... Ja en mijn baas geeft mij nog een keer 2 weken vakantie, en de kinderen en man idem🙄 pff geen enkele medewerking... Wij hebben regelmatig via novasol huisjes gehuurd maar ze zijn aan ons een klant kwijt...

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze organisatie ! Onbeschoft en oplichters. Bieden een huis aan op internet die in werkelijkheid compleet blijkt af te wijken van de foto's.
Robbengat 70, Lauwersoog:
Chalet was oud, gedateerd, kapot , vies en gevaarlijk omdat geiser stokoud was en al jaren niet gecontroleerd, de brandmelder het niet deed en het meubilair buiten kapot was en vol splinters zat. Om over de beschimmelde douche, koelkast en koffiezetapparaat nog maar niet te spreken. Handen vol stof onder de bedden en dat in de Corona-periode ! Muren vol met doodgeslagen muggen. Lampen verroest en oude tafel hobbymatig gerepareerd. Er lagen spullen van vorige huurders; oud speelgoed, bladen en etensresten.
Buitenmeubilair allemaal kapot, stukken eraf en vol splinters. Geen parasol terwijl het die week 30 graden was en we vol in de zon stonden.
Ramen kapot en luxaflex allemaal kapot; je kon je niet eens normaal omkleden. WC kapot. Etc. etc.
Bieden geen mogelijkheid om ter plekke contact te zoeken of een oplossing. Zijn naderhand bij een klacht gewoonweg onbeschoft en ontwijkend in hun reactie. Evenals de tussenpersoon Booking.com, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet.
Niet boeken hier mensen ! Je betaalt de hoofdprijs maar krijgt niet de kwaliteit die beloofd wordt. Wij zijn na 1 ( verplichte ) nacht weggegaan, maar kregen geen compensatie. Je betaalt veel, maar krijgt een waardeloze vakantie plek en ziet je centen nooit meer terug ! Terwijl het chalet wél na onze klacht uit de verhuur is gehaald ! Geen compensatie, maar je hebt wel veel ergernis. Klantenservice ronduit onbeschoft, die mag weleens een cursus Communiceren met klanten krijgen van de baas.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer novasol. Denemarken sluit de grenzen voor Nederlanders. Enige coulance van Novasol is ver te zoeken. Omboeken of een voucher doen ze niet aan. In deze tijden verwacht je toch meer

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Duitsland / Thüringen, reisperiode: september 2020

Ik had op de 8e september 2020 een boeking gedaan, voor 2 weken later! Gezien richtlijnen RIVM konden we niet reizen vanuit Zuid Holland naar Duitsland reizen, dit aangegeven bij Novasol echter krijgen i.v.m 40 dagen regel niets terug! Belachelijk!! Moeten deze onzekere periode maar geen boekingen meer accepteren.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020

Ruim voor corona uitbraak geboekt voor mei 2020. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Helaas sinds vorige week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact met Novasol... Helaas geen mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld weg. Hadden mogelijkheid tot 40 dagen voor vertrek om te boeken voor 75 euro. Echter toen zag het er niet naar uit dat dit zou gebeuren dus geen reden tot omboeken of annuleren. Nu hele bedrag kwijt. Voelen ons enorm benadeeld en voelt niet terecht, vooral omdat dit al ver voor corona geboekt was. Wij boeken elk jaar al zeker 15 jaar huisjes in Denemarken via Novasol. Dit was helaas de laatste keer. Hoop dat dit voor Novasol nog een staartje krijgt.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Silkeborg, reisperiode: oktober 2020

Zeer teleur gesteld door Novasol,
Geplande vakantie 17 oktober tot 24 oktober gaat niet door ivm. code oranje voor Denemarken. Begrijp dat Novosol niets kan doen aan het Corona versus, maar ik had meer begrip verwacht van deze organisatie. Omdat we geen gebruik kunnen maken van het huisje, zou ik verwachten dat we op zijn minst de €135,- schoonmaak kosten terug gestort krijgen. Geen bezoekers geen schoonmaak kosten.
Maar veel liever had ik een voucher ontvangen om alsnog volgend jaar Denemarken te bezoeken.
Gemiste kans Novasol. Jullie denken niet aan de toekomst en benadelen je klanten.

Triest.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Dat het belachelijk is dat Novasol niets doet met 'Corona-gesloten' landen hoef ik niet meer te noemen: belachelijk. Ook nog van regering extra geld krijgen? Boeven!
Belangrijker: WIE EN HOE KUNNEN WE HIER TEGEN PROTESTEREN? WIE KAN ONS BELANG ONDERSTEUNEN?

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

OPLICHTERS! Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: september 2020

Helaas door de corona de de Deense grens gesloten. Net 5 dagen voor onze vakantie. Gebeld en overlegt maar geen klant gericht bedrijf.
Novasol heeft nergens begrip voor. Ik hoef geen geld terug . Maar dan verzetten naar ander datum ook geen optie. Totaal geen medewerking.
Kom al 49 jaar in Denemarken en geregeld huren wij huizen bij Novasol.
Helaas is dit de laatste keer geweest. En laat ze maar stikken in het geld.
800 euro weg. Zeer slecht bedrijf en geen respect voor klanten.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Wij zijn heel teleurgesteld in novasol 2240 euro betaald en toen code oranje.wij krijgen geen voucher of geld terug .BOEK hier niet. Wel het geweldige aanbod 10% korting bij volgende boeking. NOOIT MEER

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: oktober 2020

In januari 2020 voor de Coronapandemie geboekt. Novasol geeft de mogelijkheid om 40 dagen voor aankomst om te boeken. Echter op dat moment was het gebied nog geel dus waarom zou ik dan omboeken. Pas binnen de 40 dagen werd het reisadvies op oranje gezet. Novasol gebeld. Heel beperkte telefonische bereikbaarheid. Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Klacht ingediend, zelfde antwoord. Ik boek al heel wat jaren bij Novasol, maar een bedrijf laat zich pas echt zien in crisis tijd. En dat spreekt zeker niet in het voordeel van Novasol. Je kunt annuleren maar dat kost 100% van de boeking en je kunt eventueel wat geld terug krijgen als ze iemand anders vinden, maar wie boekt nou willens en wetens een reis naar een oranjegebied? Ze kunnen zich niet verstoppen achter algemene voorwaarden als die onredelijk bezwarend zijn voor particulieren die iets kunnen doen aan de situatie. Hoewel Novasol dat ook niet kan, kan er op zijn minst een vorm van empathie zijn en kunnen ze meedenken, omboeken of iets anders. Novasol blijft hetzelfde verdienen over de rug van gedupeerde vakantiegangers. Gewoon heel slecht, je mag op zijn minst verwachten dat ze meedenken.

  • Algemeen 1
op 24 september 2020 bestemming: Denemarken / Arrild, reisperiode: oktober 2020

Ontzettend slecht hoe ze met de Corona situatie om gaan!
1-1-2020 boeking gedaan voor de herfstvakantie in Denemarken(arrild)
Nu blijken de grenzen van Denemarken gesloten te zijn voor vakantiegangers. De reactie van Novasol helaas hier kunnen we niets aan doen. Geen voucher of geld terug.
Ik hoop van harte op een faillissement voor deze firma.

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2019

Wat een belachelijke negativiteit hier zeg!!! Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan al jaren met Novasol. Iedereen die niet weet dat er corona is en er altijd een risico is dat landen ineens niet meer toegankelijk zijn die leeft onder een steen. Wij hebben misschien geluk gehad maar ook keurig en op tijd van Novasol een mail gekregen dat we nog konden omboeken of annuleren voordat de 100% kosten regeling in ging. Wij hebben het risico genomen om de boeking te laten staan en geluk gehad maar als het veranderd zou zijn dan hadden we pech en nemen we ons verlies. Ga dan klagen bij de regeringen of RIVM die deze beslissingen nemen.

  • Algemeen 10
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: oktober 2020

Ver voor de corona geboekt en netjes 1300 euro overgemaakt en nu gaat Denemarken dicht. Voucher of omboeken met evt bijbetalen niet mogelijk en geld weg. Gewoon sprakeloos . . . Als je leest was ze opgebouwd hebben in 20 jaar breken ze dat in 20 weken weer af, voor ons zeker de laatste keer bij novasol.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Rojales, reisperiode: januari 2020

Door het toenemende coronavirus En code oranje in Spanje kunnen wij 17-10-2020 niet naar ons gehuurde huis en we kunnen niet wijzigen. Weg 1225 euro. Diefachtig

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Fano, reisperiode: oktober 2020

Novasol wentelt gevolgen Corona af op de klanten: we kunnen Denemarken niet meer in, maar geld terug ho maar. Novasol verschuilt zich achter de algemene voorwaarden.
In februari weekje meivakantie geboekt. Later brak de coronacrisis uit. Contact gezocht met Novasol: omboeken was mogelijk, naar dezelfde of andere bestemming in 2020. Uiteindelijk naar een (duurder) huis omgeboekt in de herfstvakantie. Later berichtte Novasol dat omboeken binnen een jaar had gekund, maar toen hadden wij al omgeboekt.
Nu, twee weken voordat het zo ver is, zijn de grenzen weer dicht gegaan. Meteen weer contact gezocht met Novasol. Helaas, geld weg, want het is minder dan de 40 dagen voor aankomst waarbinnen (tegen kosten) geannuleerd kan worden?!

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Krusa, reisperiode: september 2020

Agv Corona maatregelen heeft Demarken de grens voor Nederlandse toeristen afgesloten en kan de reis niet doorgaan. Contact opgenomen met Novasol en krijg je te horen dat er geen restitutie van de huur dan wel omboeken naar 2021 mogelijk is. Novasol kan niet helpen dat het land op code oranje gaat maar dit is geheel in eigen belang geredeneerd. Voel me bestolen van €592. Stel voor een TV bij BOL.COM te bestellen en uiteindelijk niets te krijgen... Je zal maar als medewerker bij z'n werkgever werkzaam zijn die je opdracht geeft je klanten zo te behandelen.
Van de website zou ik me niets aantrekken: "Maak van jouw droom werkelijkheid met een NOVASOL vakantiehuisje."

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: oktober 2020

Omdat de Deense regering de grens voor Nederlanders heeft gesloten kunnen wij niet naar het vakantiehuis.
Novasol doet helemaal niets voor ons. Geen geld terug, geen voucher, niet omboeken.
Van andere reisorganisaties hoor je dit niet. Die bieden hun klanten allerlei mogelijkheden.
Dit is de laatste keer dat ik iets met Novasol te maken wil hebben.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Hol, reisperiode: oktober 2020

Waardeloze service van Novasol

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Duitsland / Welchenhausen, reisperiode: september 2020

Deze reis kon niet doorgaan vanwege code rood Zuid Holland voor Duitsland. Het totale bedrag kwijt, geen restitutie, vouchers, wat dan ook. Hoezo een prijs als beste reisorganisatie?

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Huisje in Denemarken al voor de uitbraak van corona geboekt voor de herfstvakantie. Sinds eergisteren grenzen weer dicht, dus binnen de 40 dagen van Novasol, dus geld kwijt!! Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Andere maatschappijen, zoals Dansk, zoeken wel een oplossing, Novasol houdt star vast aan hun eigen regeltjes. Voor iedereen die dit leest zou ik adviseren : BOEK NOOIT EEN REIS VIA NOVASOL!!!

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Frankrijk / Fayence, reisperiode: september 2020

Geboekt bij NOVASOL. Mooi huisje met zwembad voor 2 weken. Huurprijs 1500 euro. Echter het advies van buitenlandse zaken veranderde 1 week voor de reis van geel naar oranje. Dus besloten om niet te gaan, een dringend advies heeft men op te volgen vonden wij. Dit advies wordt niet voor niets gegeven. Bij contact met NOVASOL hierover, om bijv. een voucher te geven of een omboeking te doen, kregen wij geen medewerking van deze bijzonder slechte en klantonvriendelijke organisatie. Zij houden star vast aan de huurvoorwaarden en het deert ze niet dat wij hiermee 1500 euro in het water hadden gegooid. Reden voor ons om natuurlijk nooit meer te boeken bij NOVASOL. We willen geen geld terug maar een voucher of omboeking was voldoende geweest. Gezien de vele negatieve reviews die NOVASOL ten deel valt de laatste weken vraag ik me af welke stappen er te ondernemen zijn. Heeft u een suggestie?

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Denemarken / Ansager, reisperiode: september 2020

Wij hebben onze vakantie geboekt naar Denemarken echter door de Corona worden reizigers uit Nederland niet toegelaten wij wilden graag naar onze dochter die daar 2 maanden verblijft novasol wilden onze reis niet omboeken omdat wij minder dan 40 dagen voor de datum onze vakantie hebben geboekt er was totaal geen medeleven voor ons geen omboeking geen geld terug en onze dochter niet gezien bedank novasol voor het onbegrip van jullie kant wat een slechte reisorganisatie. Zeker in deze tijd.geen aanrader om je vakantie te boeken.

  • Algemeen 1
op 18 september 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2020

Wij moesten doordat we in Antwerpen wonen, onze reis naar Thalfang annuleren door de coronacrisis. Novasol had absoluut geen begrip voor de situatie en we zijn dus 1500 euro kwijt. Wij hadden gehoopt op een mogelijke latere herboeking of een voucher. De man bij de helpdesk in Denemarken gooide gewoon de telefoon op toen ik begon door te vragen. Ik zou lotgenoten willen vinden om zo'n praktijken aan de grote, internationale klok te hangen! Bij de internationale consumentenbond zie men me dat NOVASOL NIET WENST MEE TE WERKEN MET DIE BOND! ZIJ DOEN GEWOOB WAT ZE WILLEN ZODER MET GEDUPEERDE KLANTEN REKENING TE HOUDEN! ZO IS HET GEMAKKELIJK OM SNEL VEEL GELD TE VERDIENEN OP DE NEK VAN DE KLANTEN! MISDADIG!

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Frankrijk / Vaucluse, reisperiode: september 2020

In jan. huisje in de Vaucluse geboekt. Aanbetaling en 1 aug de rest betaald want er was geen corona beperking. 2 weken voor het vertrek zegt onze regering code "oranje" dus we mogen niet (74 en 72 jaar). Dit gezegd tegen Novasol en gevraagd om teruggave van ons geld op basis boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (zoals geadviseerd door de ACM). Novasol heeft daar geen boodschap aan en zegt dat zij bij hun huur voorwaarden blijven dat annuleren (zoals zij dit geval noemen) binnen 40 dagen je je geld kwijt bent. Ook op een voucher of een boeking volgend jaar gingen zij niet doen. Contact gehad met Consuwijzer (ACM) en Rechtsbijstand verzekering die beiden zeggen dat Novasol de woning levert en niet gaan zoals BuZa eist ons risico is. M.a.w. we kunnen naar onze centen fluiten. De conclusie is dus dat je zo lang de corona crisis duurt je geen woning meer moet boeken want als de corona regeltjes ondertussen veranderen ben je je geld kwijt. Opm. ik zal nog wel met de eigenaar van de woning contact zoeken om te kijken of zij wel hun geld hebben gehad want ik vertrouw Novasol niet.

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Vorig jaar september geboekt voor 14 maal bij Novasol. In nood kent men z'n Novasol. Moesten snel andere bestemming boeken omdat Noorwegen dicht was in mei wegens covid-19. Denemarken als bestemming gekozen, 100€ bijgepast. Net voor september sluit ook Denemarken de grens. Geen gehoor van Novasol. Gaat van sneu naar intriest. Wie kan me, zonder contactadres van eigenaar, garanderen dat eigenaars van Novasol geld ontvangen hebben. Of eten ze hier ook nog eens van twee walletjes? Heb wel adressen in Noorwegen bij mensen die ons graag terug ontvangen. Maar dan zeker "ZONDER" deze reisorganisator.

  • Algemeen 1
op 14 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Via Novasol stacaravan gehuurd, accommodatie was erg vuil, muf, overal schimmel, vieze pannen. Maar Kapotte jaloezieën, horren, toilet en douche zonder raambekleding, de buren konden meekijken.
Klacht ingediend bij Novasol, zij bedankten voor de feedback en geven het door aan de verhuurder was het antwoord, standaard mail. Reageerden niet meer op mijn antwoord dat ik wat van Novasol verwachte omdat ik bij hun geboekt en betaald had. Ruim 900 Euro voor 2 pers, 9 nachten.
Ik verwacht service voor de huurder, wij kregen geen
compensatie voor de geleden schade en het eerder afbreken van de vakantie hierdoor, het was er echt niet uit te houden.
Boek niet via Novasol, zij doen niets voor je, geen service en je geld ben je kwijt.

  • Algemeen 1
op 13 september 2020 bestemming: Frankrijk / Dame marie les bois, reisperiode: juli 2020

De omschrijving van het huis was niet correct. Ik heb hier over geklaagd en ik constateer dat er op de website nog niets aangepaast is. Het huis was geschikt voor 10 personen maar de keuken niet, oude spullen kapot of niet aanwezig. Zwembad delen met andere gasten en niet alleen met de eigenaar. Geen privacy. Geen mogelijkheden op de website zelf om een recensie over het huis te schrijven.

  • Algemeen 4
op 11 september 2020 bestemming: Hongarije / Tamasi, reisperiode: augustus 2020

Omdat we 3 weken weg
Ik had specifiek om een huis met omheinde tuin gevraagd en daar kreeg ik mail over, dat het met gaaswerk tot 1.80m hoog omheind was, maar toen we daar kwamen zaten er alleen 2 ijzerdraden om het hekwerk heen, dus de honden konden niet lekker naar buiten, alleen aan een lijn en get zijn grote honden, dus ze vonden het niet leuk, binnen stonden er ook allemaal grote losse glasplaten in de huiskamer van heel dun glas, levensgevaarlijk.
Schoonmaken was ook niet super en voor mensen die slecht ter been zijn, zou het huis en omgeving een ware hel zijn, hoog en heel steil gelegen.
Jammer, want het plaatsje was verder wel leuk. Ben 2 dagen bezig geweest met Novasol voor iets anders, maar deden weinig moeite, terwijl zij verkeerde informatie hebben gegeven. Gelukkig de andere 2 huizen gehuurd bij Hungaria Huizen, die waren tip top in orde en goede informatie.

  • Algemeen 4
op 11 september 2020 bestemming: Slovenië / Koper, reisperiode: september 2020

Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?
Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon de sjors!
Met groet,
Ruud

  • Algemeen 1
op 10 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2019

Vuile oplichters. Weggedrukt aan telefoon toen ik om uitleg vroeg. Steken het geld in eigen zak en laten de consument stikken. Houden zich schuil achter de (door hun veranderde) boekingsvoorwaarden en dat de huizen particulier verhuurd worden. Toen ik kritische vragen begon te stellen werd het gesprek zonder pardon beëindigd. Criminele organisatie.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Oplichters eerste klas. Net als alle andere mensen zijn wij ons geld kwijt. Ik kan niet geloven dat een organisatie als dit hiermee weg komt. Vraag me ook serieus af of de medewerkers goed slapen s' nachts. Een jaar lang hard werken om lekker op vakantie te gaan, valt totaal in duigen omdat Novasol maling heeft aan iedereen. Geld aftroggelen van ons, en totaal geen fatsoenlijk alternatief bieden. Nogmaals.....Hopelijk bent u trots op uw werk. En als het een beetje meezit zit deze organisatie volgend jaar op z'n gat.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Dit huis is via Novasol geboekt voor 2 weken door mijn ouders. Deze boeking is gedaan eind december in 2019, toen er nog geen (dramatische) spraken was van Corona. De vakantie zou plaatsvinden in september.

Vandaag de dag is dat natuurlijk anders. Hoewel ten tijden van de boeking er geen vuiltje aan de lucht leek, is een vakantie op dit moment eerder een expiditie.

Om die reden heeft mijn moeder 4x gebeld met Novasol voordat ze over is gegaan op de betaling van het resterende bedrag. De aanbetaling was namelijk al gedaan. In deze telefoongesprekken is uitvoerig gesproken over wat er zou gebeuren met de boeking op het moment dat de grenzen dicht zouden gaan, quarantaine verplicht werd of code oranje of rood van toepassing zou zijn voor Nederlanders die naar Spanje wilden gaan...4X!!!

Hoewel Novasol in 2020 de algemene voorwaarden heeft aangepast ( pagina 3 punt 14. OVERMACHT EN/OF ANDERE BUITENGEWONE GEBEURTENISSEN OF OMSTANDIGHEDEN) Hebben ze mijn moeder hier 4x telefonisch (!!!!!!) niet naar verwezen en niet op geattendeerd. In de vernieuwde voorwaarden staat namelijk dat er geen geld wordt terug gegeven in de bovengenoemde situatie maar in de voorwaarden van 2019 wordt daar met geen woord over gesproken.

Want een simpele: de voorwaarden zijn aangepast ivm Corona. Als je bang bent dat jouw vakantie niet door kan gaan raden we je aan het resterende bedrag niet te voldoen en de vakantie te annuleren, was voldoende geweest. Novasol heeft hier 4x de mogelijkheid voor gekregen. In plaats van eerlijk te communiceren hebben ze op elk mogelijke manier hierover gelogen. Telefonisch werd namelijk aangegeven dat ze het geld terug zouden krijgen omdat ze voor de Corona toestand heeft geboekt.

Op dit moment ziet het er naar uit dat Novasol dubbel incasseerd. Het huis wordt nu aan andere mensen verhuurd zoals we kunnen zien op de kalender online. Novasol maakt dus op dit moment zelf misbruik van de situatie en komt er zelf nog wellicht beter uit.

Novasol liegt willens en wetens tegen mensen. Ze geven telefonisch via het nummer dat hier staat (op Google Maps), niet thuis noch via het nummer dat op hun website staat. Erg vervelend, onbetrouwbaar en ronduit klantontvriendelijk.

Helaas zijn mijn ouders niet de enige gedupeerde. En zullen na mijn ouders nog een groot aantal andere mensen gedupeerd worden.

Jammer wel, want dit huis was gewoon opnieuw geboekt op het moment dat code oranje veranderd zou worden naar code geel. Nu wordt er natuurlijk NOOIT MEER met Novasol geboekt. Als Novasol transparant was geweest dan hadden ze er een klant voor het leven bij gehad. Eerlijkheid duurt niet voor niets het langst.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Ruim voor Corona een vakantiehuisje geboekt naar Spanje, waar mijn zus woont, een andere bestemming was dus geen optie. Aanbetaling gedaan en toen begon de ellende. Ruim voor de volledige betaling gedaan moest zijn, is er (2keer) telefonisch Contact geweest over wat te doen als het code oranje wordt oid, telefonisch werd aangegeven dat gezien de situatie (vroeg geboekt, geen andere bestemming mogelijk) een teruggave of voucher verstrekt zou worden. Met die belofte dus vol vertrouwen het restant betaald en nu blijkt nadat de reis geannuleerd is ivm code oranje er letterlijk niks gedaan kan worden vanuit novasol en dat vind ik ronduit asociaal en daarnaast wordt er dus ook niet aan beloftes gehouden. Als de persoon aan de telefoon toen eerlijk was geweest was de reis direct geannuleerd en waren ze enkel de aanbetaling kwijt.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Frankrijk / Peyorelais, reisperiode: september 2020

In november 2019 een huisje geboekt voor de periode mei. Ivm met Corona hebben we het ongeboekt naar de periode september. We moesten 196 euro bijbetalen. Nu staat Frankrijk op oranje. Dus een negatief reisadvies. Gebeld met Novasol, maar die vonden dat geen reden om te annuleren omdat je er volgens hun nog gewoon naar toe kan gaan. Mits je maar voorzichtig bent. Kortom geen vakantie en al ons geld kwijt. Oplichters

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Noorwegen / Reinli, reisperiode: september 2020

Wij huren al ruim 30 jaar een vakantiewoning via NOVASOL in Noorwegen! Wij hadden weer een vakantiewoning via NOVASOL gehuurd in Noorwegen voor de periode 5 september t/m 19 September 2020! Begin augustus heb ik NOVASOL via een e-mail bericht dat ik door neurologische problemen geen autovoertuig kan besturen en zodoende middels een medische verklaring van de neuroloog onze vakantie noodgedwongen moest annuleren!
ANTWOORD NOVASOL: wij kunnen niets voor u betekenen omdat u te laat Uw vakantie annuleerde! Betreffende uw medische verklaring is niet rechtsgeldig! Ze sturen je op een gegeven moment geen bericht meer en verder hebben ze de telefoon en e-mail geblokkeerd!!!!!!
NOOIT MEER IETS BOEKEN BIJ NOVASOL, HET LIJKT EEN MISDADIGE SEKTE!!!!!

  • Algemeen 1
op 3 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Ivm corona kon onze reis naar Spanje niet doorgaan. Zoals zovelen heeft Novasol ons volledig in de kou laten staan. Het hele bedrag zijn we kwijt, 0 meedenken vanuit Novalsol. We zullen daar logischerwijs nooit meer boeken en raden iedereen dit af.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Frankrijk / neuville sur ailette, reisperiode: september 2020

Reis kon door corona niet door gaan. Ouders hebben dit voor ons betaald en geboekt een aantal maanden voor de corona uitbrak. Vliegtickets los erbij. Helaas werd het gebied oranje maar novasol geeft niet thuis. Mogen niet meer kosteloos annuleren en ook een voucher of overboeking zit er niet in.
Enorm slechte service, dit terwijl de eigenaresse wel mee wilde werken.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Noorwegen / Mandal, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Na 20 jaar vrijwel jaarlijks boeken krijgen we nu ivm Corona geen voucher, geen geld retour van geboekte vakantie " door de pandemie". Sterker nog: boek een week erbij! Je moet nl 10 dagen " in Noorwegen verblijven" om er te kunnen zijn...Je mag dan blijkt bij eigen navraag alleen in dat huisje zijn, alsof dat vakantie is! Vervolgens moest ik die 2e week ook NU betalen.. Kortom belachelijk en als je contact wilt krijgen is er niemand te bereiken.

  • Algemeen 1
op 1 september 2020 bestemming: Spanje / benissa, reisperiode: september 2020

Nooit meer Novasol, laten je vreselijk in de kou staan wanneer je vanwege de corona pandemie code oranje niet naar Spanje kunt reizen. Gewoon de volledige huurprijs van 4 weken dokken, geen enkele tegemoetkoming. Ik schakel een jurist in, wie volgt mij?

  • Algemeen 1
op 1 september 2020 bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2020

Novasol laat je gewoon in de kou staan als er code oranje geldt. Ja je kunt wel reizen, onverzekerd. Maar om dan 100% van de som te moeten betalen en geen fatsoenlijk ander aanbod te krijgen, dat voelt slecht voor mij als klant. Nu geboekt bij een ander. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Ik had deze reis graag willen maken maar de een negatief reisadvies gooit roet in het eten.
Mij lage beoordeling betreft Novasol als reisorganisatie.
Veel organisaties in de reisbranche waaronder het zusterbedrijf Landal zijn klantgericht en zoeken oplossingen omdat reizen niet doorgaan.
Zo niet Novasol. Deze beroep zich op de annuleringsvoorwaarden en doet dus helemaal niets . Weg geld !
Een schande voor de reisbranche deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020

Het huisje was heerlijk, maar de afwikkeling met NOvasol is 1 groot drama. Na 3 keer mailen worden we gewoon genegeerd en krijgen we geen antwoord meer. Borg en eindafrekening is nooit gekomen, en er is geen contact te krijgen met Novasol. Hier boeken we nooit meer!

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / La Manche, reisperiode: augustus 2020

Telefoonnummer contactpersoon klopte niet, geen fietsen en wifi zoals vermeld ..

  • Algemeen 6
op 28 augustus 2020 bestemming: Noorwegen / Utne, reisperiode: augustus 2020

Novasol gooit alle schuld van een pandemie naar de klant. Een land die binnen de gestelde tijd van annuleren valt hebben ze geen boodschap aan. Zeer klantonvriendelijk. Op mails word niet gereageerd. Het zou novasol sieren als de financiële pijn bij beide partijen worden gedragen. Dit is korte termijn gewin. Novasol begrijpt alleen niet zo goed dat er ook nog een tijd komt na deze pandemie. Het zou zo maar eens kunnen dat de boekingen volgend jaar significant lager zullen uitvallen. Dus kom op novasol: bemiddel met je klanten.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: september 2020

Geen reis ivm corona en , zoals velen voor mij, geen geld, geen voucher, nada!!!! Ik vind het ongelooflijk dat ze hier mee weg komen. Het zijn "legale" dieven. Zo op je strepen gaan staan en niet tot een gezamenlijke, tevreden oplossing komen. Bijzonder KLANTONVRIENDELIJK. Mijn advies, boek hier NOOIT

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Je word slecht behandeld zeer slecht

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Frigiliana, reisperiode: september 2020

Kon mijn review zo knippen en plakken. Kunnen niet naar Andalusie wegens code oranje. Ook wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. Novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden. Voorheen leuke vakanties geboekt, maar dat is nu voorbij. Wij niet meer met Novasol.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Algodonales, reisperiode: augustus 2020

Zoals de anderen ook al zeggen: geen enkel begrip vanuit dit bedrijf voor hun klanten en Corona issues. Code oranje in Spanje, maar geen geld terug, geen voucher, niks. Totaal geen oplossing aanbieden. Gewoon lekker je geld inpikken zonder service te verlenen. Kut bedrijf. Nooit mee boeken.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Saint Vivien de Medoc, reisperiode: augustus 2020

Het huis wat we huurden was half afgebroken, douche 1e dag stuk( dus na lange autorit je niet fris kunnen douchen is zeer vervelend! toevallig de schuld vd vorige huurders? Álle bed- en badlinnen opnieuw kunnen wassen wegens geur v sigaretten... ( huis v 8 pers dus effe bezig geweest... De geur v sigaretten hing door het héle huis! Echt walgelijk als niet-roker...Maar de eigenaar rookt zelf??? Buitenkeuken kapot, veel onkruid tussen de terrastegels, lege bekommerde bloembakken...(zet er dan geen) klink vh toilet stuk... Beloofd om ligbedden en stoelen te brengen bij aankomst, maar nooit gekregen... Onverzorgde verhuurder... Láng spijt dat ik de toeristenbelasting op voorhand betaald heb en doe aub wat minder sterren voor die villa v 8 personen... Niet geklaagd bij mijn reisagent omdat ik met hem getrouwd ben ;-) Hij heeft al last genoeg met klanten owv COVID/ wisselen reizen en vouchers maken en wou ons verlof er ook niet door laten verknoeien, we hadden gelukkig onze leuke en gezellige vrienden bij... Hopend op een korting voor een eventueel volgend verblijf, want voel me serieus opgelicht...

  • Algemeen 4
op 25 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Novasol denkt alleen vanuit hun standpunt. Code oranje Spanje en je kan naar je centen fluiten. Willen wel dat je alles betaald voor juli voor reis in sept. Wordt ineens code oranje en dan zijn ze ineens niet meer voor rede vatbaar terwijl wij het huis in Januari geboekt hadden. Slechte reisorganisatie en boek daar ook nooit meer. Totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk een schande voor de reisbranche.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Vodnjan, reisperiode: augustus 2020

Advies voor iedereen: boek never en nooit bij Novasol! In januari een mooi vakantiehuis geboekt in Kroatie, na intens moeilijke periode van ziekte erg naar deze vakantie uitgekeken.. op 16 juni contact gehad met Novasol ivm corona-virus, telefoniste gaf dringend advies niet te annuleren, onnodig en gaf extra kosten! 1,5 week voor vertrek ging Kroatie op code oranje, wij mochten dit land niet meer in! op geen enkele manier concessie wat betreft omboeken naar ander land of andere periode.. al ons geld kwijt!!
Echt schandalig... dat deze reisorganisatie nog bestaat!

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juli 2019

Cijfer een 0 . Appartement gehuurd voor 2 weken in Kroatië.
Code oranje gegeven in verband met Corona virus , heb gemaild over alternatieve oplossing. Geen begrip. Geen enkel positieve mail terug.
Moet gewoon betalen. Een service die onbegrijpelijk is.
Boek nooit bij novasol want één slechtere service is er niet

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Makarska, reisperiode: augustus 2020

Ongelofelijk dat Novasol een 7,9 krijgt: DIT KAN NIET WAAR ZIJN. Serieus, nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met zijn klanten omgaat; WAARSCHUWING: BOEK HIER NIET!!. In dec 2019 boek ik een vakantie naar Kroatie voor mij en mijn gezin om te vieren dat ik 55 wordt. Een prachtig huis ! We hebben heel veel voorpret. Maar dan komt Corona, Alles veranderd. Zelf werk ik op de corona afdeling en het is overleven. In juli 2020 wordt er code oranje afgegeven voor Kroatië. Natuurlijk, je houdt er rekening mee dat dit jaar alles anders loopt, een voucher, omboeken, deel geld terug: alles bespreekbaar. Maar niets va dit al: ze cashen door niets te doen mijn door hard werken verdiende geld: € 2.618,00 en ik krijgt niets. Geen enkele tegemoetkoming: schandalig!! Niemand kan het geloven. Novasol zegt gelukkig bijna niemand iets, het is dat Babette van Veen er reclame voor maakt: ohhh die...!! Nooit boeken daar. ennn Babette: snel stoppen om voor zo'n club reclame te maken. DIT KAN ECHT NIET!!

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2019

We konden er niet heen, geen vlucht, tijdig geannuleerd voor rest betaling, toch via onze creditcard gegevens bedrag afgeboekt hoewel ons verzekerd was telefonisch dat dit niet zou gebeuren, pure diefstal!!!!. daarna alleen onbegrip en zeer bot gedrag. wat een slecht bedrijf.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2020

Geen tegemoetkoming voor annulering door corona zeer slechte hulpdienst.

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Als Belg kunnen we niet vertrekken. 2 weken quarantaine. Je mag zelfs niet naar de winkel. Onvoorzienbaar en onvoorstelbaar dat Novasol zo onmenselijk reageert. Je bent je geld kwijt. Voor mij is dit een 0 en geen 1.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / entrechaux, reisperiode: juli 2020

Novasol liet 2 dagen voor aankomst ,via mail weten dat huis dubbel geboekt was.Ze gingen voor een alternatief zorgen. Niets van gehoord . geboekte overnachtingen niet terugbetaald , DIEVEN ZIJN HET

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Denemarken / Skodbjerge, reisperiode: september 2020

Novasol weigert tegemoetkomingen n.a.v. reisbeperkingen opgelegd door Corona maatregelen. Alle andere vakantiewoning verhuurbedrijven werken met vouchers om de klant tegemoet te komen. NOOIT boek ik nog via deze organisatie. Ze pasten zelfs hun huurvoorwaarden nog aan tijdens de corona crisis.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Zagreb, reisperiode: augustus 2020

Kunnen niet naar Zagreb wegens code oranje. Van onze werkgever zijn wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Italië / Larciano, reisperiode: augustus 2020

Liever een -3! Bij Novasol interesseert het niemand (Novasol IT, Novasol NL en hoofdkantoor (noodnummer) het iets of de klant krijgt waarvoor hij betaalt en een fijne vakantie heeft. Geld is toch al binnen..so why bother...bij aankomst bij locatie Italië (Il Ghianda) een groen zwembad (ondoorzichtig fluoriserend groen water - algen) - lekker met 3 kinderen en 40C...ook veel achterstallig onderhoud + rotzooi op het terrein en Novasol geeft het 4 sterren...Is het niet waard..na een paar dagen (en tevergeefs veel Bellen en mailen) nog geen oplossing - laat staan begrip voor de situatie - en zeer onbeschoft behandeld..of gewoon niet reageren..pff..slechtste van de afgelopen 20 jaar vakantie..dus tegen hoge kosten nog een andere bestemming geboekt (uiteraard niet bij Novasol) waar je wel krijgt waarvoor je betaalt...drama Novasol..wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Nederland / Groningen, reisperiode: januari 2020

De beschrijving klopte niet ,verkeerde huisje en wij hadden gevraagd voor aan het water omdat ik graag doe vissen. Twee auto voor de deur parkeren ,klopte ook al niet.Raad dit huis niet aan voor vissers.Ze zouden me na het weekend terug bellen,maar dat is tot op vandaag nog niet gebeurd.
De eigenaar van de camping was er vriendelijk en behulpzaam.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Mogen momenteel niet naar Denemarken reizen als Belg door het coronavirus. Wilde iets anders huren maar dat ging niet omdat we binnen de 40 dagen van vertrek zijn. Bij de vraag wat er gebeurt indien we niet kunnen vertrekken omdat we als Belg niet binnen mogen werd geantwoord dat we ons geld dan kwijt zijn... :(

700 euro kwijt om dan 1 week later een mail te krijgen hoe onze reis is geweest...ge moet maar durven...
Rot op Novasol...zo kan ik ze ook gemakkelijk verdien!!!

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Wegens Corona ons geld niet terug gekregen schandalig!

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Denemarken / skovmose, reisperiode: augustus 2019

Als ik een 0 kon geven deed ik dat. Huisje gehuurd via novasol altijd goede ervaringen gehad met het huren van novasol maar dit keer niet. Oms bed zat vol met urine vlekken. Ze deden er helemaal niets aan alleen een jeer met een vochtig doekje erover heen. Onze vakantie heeft helaas 1 nacht geduurd. Vorige dag zijn we namelijk terug naar huis gereden. Tot opheden nog geen geld terug gezien. Dus wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Nederland / wemeldinge, reisperiode: juli 2019

Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.

Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Bij problemen ter plaatse dient u altijd contact op te nemen met de plaatselijke beheerder. Als de problemen daarmee niet opgelost worden, kunt u het alarmnummer bellen en kan Novasol contact opnemen met de beheerder. ls het daarmee nog niet opgelost is, dan spant Novasol zich in om een passende oplossing te vinden.
op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019

Eind december geboekt. Vakantie start eind augustus. Alles betaald Kroatië op oranje. Er valt HELEMAAL NIETS TE REGELEN met novasol. Boeven die geld stelen van mensen die hard werken voor een welverdiende vakantie. En het interesseert ze echt helemaal niets. Ik wil het wel van de daken schreeuwen NOOIT MEER NOVASOL. Misschien kan SGR hier iets aan doen of ANVR?

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: september 2020

Mijn ouders hadden een huisje geboekt in Duitsland. En moesten helaas annuleren omdat mijn gehandicapten zus niet mee mag van haar huis vanwege de corona.
Mijn moeder heeft alles netjes uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan ook gaf mijn moeder aan niet haar geld terug te willen maar een voucher of een kortings bon ook goed was maar daar deden ze niet aan. Wel moesten mijn ouders het resterende bedrag nog voldoen anders zetten ze er meteen een deurwaarder op. Boek niet met deze organisatie ze zijn onbeleefd onbeschoft en totaal niet gericht op hun klanten.

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: België / Poperinge, reisperiode: augustus 2020

Omwille van de Covid-maatregelen is het ons vanuit de provincie Antwerpen verboden om nog met een groep vrienden (13 personen) op weekend te gaan. We brachten dit ter kennis van Novasol. Zij reageren dat wij onder een 'laattijdige annulering' vallen en onze volledige huurprijs kwijt zijn. Reeds correct alle betalingen volbracht dus gewoon 879 euro kwijt.... omdat wij ons aan de wetgeving houden. Ongezien bij andere organisaties krijgt men ofwel zijn geld terug ofwel een voucher...

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië / barban orihi, reisperiode: augustus 2020

Ook wij zijn alles kwijt met de code oranje voor Kroatië. Vliegreis door de maatschappij geannuleerd. Novasol zegt dan gaat u toch met de auto... Met twee ouderen en twee kleine kinderen was dat niet de bedoeling.
Bij aangeven dat we met de auto niet verzekerd zijn zeggen ze dat dat niet hun probleem is. Het huis is voor u beschikbaar, niet ons probleem hoe u er komt.
Walgelijke praktijken bij Novasol, never nooit meer boek ik hier.

  • Algemeen 1
op 3 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: juli 2020

Overboeking, 1 dag voor de verhuring begint, krijgen we hiervan bericht. Novasol neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een tegemoetkoming:

"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.

12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: België / Nadrin, reisperiode: september 2020

Uitbuiters....wegens de beperking van bubbel van 5 willen wij ons gezinsweekend met 14 personen, eerste week september annuleren. Dat gaat maar je moet het totale bedrag laten vallen
Kan ik omboeken...nee
Wat een uitmelkers...boek nooit nog bij novasol...

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juli 2020

Beste,
Op maandag 27 juli 2020 kregen we via een persconferentie te horen dat we niet op reis mochten met een grote groep. Ons familieweekend mocht en kon dus niet doorgaan. We hebben dan contact opgenomen met Novasol met de vraag welke mogelijkheden we hadden : reis terugbetaald, omboeking of voucher.... Men antwoordde heel duidelijk dat we te laat waren en dat we 40 dagen voor onze reis hadden kunnen inschatten dat het coronavirus zich plots heel erg zou verspreiden. We hadden dus 40 dagen daarvoor onze reis moeten omboeken. Nu zijn we 'gewoon' ons geld kwijt als we niet gaan. We moeten gewoon gaan, aldus Novasol, want het huis is ter onzer beschikking. Ze kunnen niks meer voor ons doen, aldus Novasol.
Vorig jaar, toen we dit huis boekten, was er van corona nog geen sprake. Er is hiervan niks opgenomen in de voorwaarden. Mijn vraag is : 'kunnen we in groep iets ondernemen tegen deze maatschappij?'
Aan de telefoon bevestigde men mij dat er nog meer mensen in onze situatie zijn. We hadden maar op tijd moeten zijn.....??? Domme Belgen dus???

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende