Schrijf een review

Reviews over Novasol

Url:

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol

Pagina 28 van 28 met 2783 resultaten

op 18 juli 2016 bestemming: Italië / massarosa, reisperiode: mei 2016

Ik geef novasol een heel slecht punt. we zijn na 3 dagen italie terug naar huis vertrokken. al van 26-05-2016 op antwoord aan het wachten. we begonnen met 4 weken een bericht. heb iedere week gebeld nu 7 weken verder nog geen bericht. wacht deze week af en anders komt alles in het openbaar.

  • Algemeen 3
op 17 juli 2016 bestemming: Nederland / Mesch (Eijsden), reisperiode: juni 2016

Wat een heerlijk appartement. Voorzien van alle gemakken op een prachtige locatie op loopafstand van het dorp Mesch. Een bijzonder aangename sfeer heerst in dit historisch complex midden in een prachtig wandel- en fietsgebied met Maas en heuvels en bos.

  • Algemeen 9




op 15 juli 2016 bestemming: Zweden / Dombas, reisperiode: juli 2016

Prima accomodatie, aangepast aan de moderne tijd met prima grootbeeld tv en snel internet, goed meubilair en bed.

  • Algemeen 9
op 15 juli 2016 bestemming: Italië / Castelfiorentino, reisperiode: juli 2016

Heerlijke vakantie compleet ingerichte woning. Hartelijke ontvangst. Perfect werkende airco en fantastisch zwembad, ontzettende vriendelijke eigenaren, zeker een aanrader en nog een keer om terug te gaan

  • Algemeen 9
op 14 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Chémery Les Deux, reisperiode: juli 2016

Mooie uitstap mogelijkheden.Rustig gelegen huisje en een mooie tuin.

  • Algemeen 9
op 13 juli 2016 bestemming: Noorwegen / Eresfjord/Overas, reisperiode: juli 2016

Prima reisorganisatie, stipt, komen altijd afspraken na.

  • Algemeen 10
op 13 juli 2016 bestemming: Oostenrijk / Sankt Kallenkirch, reisperiode: juli 2016

Behalve een lekkende dubbele raam in de buitendeur van de woonkamer prima

  • Algemeen 7
op 13 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Montguers, reisperiode: juni 2016

Huisjes was rustig gelegen. Schoon, alles aanwezig, zelfs een voorraad schoonmaakartikelen. Je moet wel aanvullen wat je gebruikt, maar dat is logisch. Verder niets op aan te merken. Tuin lag onder de woning, daarvoor moest je dus eerst de poort uit en een ander poortje in, dat was met de honden minder handig. Echter de tuin was ook goed verzorgt en zowel zon als schaduw de gehele dag.
Als ik al wat kritiek zou hebben was het opbouwend en verbeterpunten om een 10 te halen: als de eigenaar zou zorgen dat de folders die er zijn van dit jaar zijn, de lijst van novasol met waar we een arts, winkel etc kunnen vinden dan kan het helemaal niet meer stuk.

  • Algemeen 9
op 13 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Sabran, reisperiode: juni 2016

Prachtige omgeving. Mooie natuur en veel cultuur.

  • Algemeen 8
op 13 juli 2016 bestemming: Italië / Castelfiorentino, reisperiode: juli 2016

Mooie locatie/ vriendelijke gastvrouw

  • Algemeen 8
op 13 juli 2016 bestemming: Luxemburg / Michelau, reisperiode: juli 2016

We waren met drieen. Het huisje werd aanbevolen voor 6 personen.
Dan moet je wel heel goed met elkaar overweg kunnen. Kortom nogal klein.

  • Algemeen 7
op 13 juli 2016 bestemming: Zweden / Ystad, reisperiode: juni 2016

S01806, heerlijk huis, rustig gelegen.
veel mogelijkheden voor uitstapjes

  • Algemeen 9
op 12 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Manas, reisperiode: juli 2016

Heerlijk vakantiehuis, ruim, zeer goed onderhouden ( nog bijna nieuw)en voorzien van alle gemakken. Mooi uitzicht, houten terras, nadeel: vrijwel geen tuin. Kleine minpuntjes zijn: Matige zwembadstoelen zonder kussens. Lastig te bedienen kantelbaar trapje in het zwembad, dit moet omhoog om het zwembad af te sluiten. Bevestiging hiervan is matig. Eind oordeel: zeer goed!

  • Algemeen 8
op 12 juli 2016 bestemming: Noorwegen / Hornindal, reisperiode: juni 2016

Uitstekende, verzorgde procedure van huur van een vakantieaccommodatie. Snel en correct contact per email bij vragen en onduidelijkheden.

  • Algemeen 8
op 12 juli 2016 bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: augustus 2016

Alles kon snel worden geregeld en er was geen nodeloos contact.

  • Algemeen 9
op 12 juli 2016 bestemming: Kroatië / Vrsar, reisperiode: juni 2016

Wij warren Zeer tevreden over de gastvrijheid,het schone app. Geweldig alles klopte zoals het was aangegeven een aanrader

  • Algemeen 8
op 12 juli 2016 bestemming: Denemarken / Baring, reisperiode: juni 2016

Prima geregeld van Novasol. Gastvrij ontvangen.

  • Algemeen 8
op 9 juli 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2016

Heeft totaal geen contact met de huisbazen. Vakantie geboekt met vrienden en een huisje via novasol gehuurd. Krijgen we drie dagen van te voren te horen dat de huisbaas het huis niet meer verhuurd en dat Novasol niks voor ons kan regelen. Zitten we dan... Bedankt Novasol!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Locoal Mendon, reisperiode: juni 2016

Alles was goed geregeld

  • Algemeen 8
op 8 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Sarrians, reisperiode: juni 2016

Vrijstaand huisje op wijngoed in de Vaucluse, nabij het plaatsje Sarrians.
Goed uitgerust, geschikt voor 4 personen, veel privacy.
Een minpuntje: geen wifi verbinding beschikbaar.

  • Algemeen 9
op 7 juli 2016 bestemming: Italië / sestri levante, reisperiode: juni 2016

Zeer ruim en compleet appartement. Rustige omgeving. Zeer vriendelijke gastvrouw/heer. Veel privacy,ook al zit het appartement aan het huis van de eigenaar vast. De weg van en naar de stad is uitdagend maar zeer rustig. Een aanrader voor een leuke vakantie.

  • Algemeen 9
op 7 juli 2016 bestemming: Kroatië / Kirmenjak, reisperiode: juli 2016

Heerlijk huis met een prachtige tuin met zwembad en veel privacy. Zeer aardige en behulpzame eigenaar die prima inschat hoeveel of weinig aandacht je wilt krijgen

  • Algemeen 9
op 7 juli 2016 bestemming: Nederland / stramroy, reisperiode: juli 2016

Het huisje viel kwa onderhoud erg tegen,lekkende spoelbak en losse wc pot.slechte buiten stoelen. kapotte waterkoker.en het huisje was erg stoffig en plakkerig.tv zenders deden het niet.
vond het erg dat het huisje vies was bij aankomst.je betaald immers schoonmaak kosten,hadden het idee dat het huisje nooit meer verhuurd word en zeker niet gecontroleerd is voor dat wij kwamen.
de waterkoker is vervangen na het weekend,tv na 4 dagen,en ook na klacht is de wc gerepareerd en het huisje nog wat schoongemaakt.
we hebben het beste er van gemaakt maar we gaan nooit meer boeken bij jullie en zeker jullie niet aanraden.
je verwacht in ieder geval een schoon huisje !!!
de klachten zijn door de beheerder van het park wel goed behandeld maar het huisje is bekend als oud en slecht onderhoud.dus ja dan baal je wel als je dat hoort.

  • Algemeen 3
op 7 juli 2016 bestemming: België / Mol, reisperiode: juni 2016

Al veel vakantiehuizen gehuurd, maar wat we met Novasol aan de had hebben gehad hebben we nooit eerder meegemaakt. We betaalden meer dan 900 Euro voor een vakantiehuisje buiten seizoen. Waarin handdoeken, beddengoed, schoonmaak inbegrepen waren. Vakantiehuis BLI005 stonk van de vochtige natten lucht. Er zaten vieze plekken van bloed, urine, etc op de bedovertrekken. Ongedierte in de badkamers en tussen het beddegoed. Overal dode insecten. Mieren, etc. Elektrictieitsproblemen door het vocht. Wij zijn daar na 2 dagen vertrokken, maakte foto's en contacteerden Novasol hierover. Zij konden echter niets voor ons doen want we waren uit vrije wil vertrokken. Ze zouden ons 80 Euro compenseren omdat we minder elektriciteit verbruikt hadden door ons vroege vertrek. Dat we ook betaald hadden voor handdoeken, een schoongemaakt huis etc, daar hadden ze geen oren naar? Want hun controleur had dit niet kunnen vaststellen omdat ze niet ter plaatse geweest waren. Opmerkingen over dit vakantiehuis op hun website zetten was ook niet mogelijk. Totaal onbetrouwbare reisorganisatie. Blijf hier van weg!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2016 bestemming: Denemarken / Middelfa r t, reisperiode: juni 2016

Alles goed,goed huis alleen slecht weer

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Italië / Montaione, reisperiode: juli 2016

Het huisje was goed maar er hadden de laatste week voornamelijk spinnen gewoond. Bedden en badkamer schoon maar overal spinnen en rag. De douche functioneerde niet goed, er is naar gekeken en toen was het goed zei men, maar wanneer wij wilden douchen hadden we hooguit 2 min warm water (en dan moest het meezitten.) Accommodatie prima maar de puntjes op de i ontbraken.

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Vincent sur yard, reisperiode: juni 2016

Douchekop hing los en zakte steeds naar beneden

  • Algemeen 7
op 6 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Marsanne, reisperiode: juni 2016

Gezellig, moderne bungalow met authentieke details.
grote tuin met, genoeg schaduw.

  • Algemeen 9
op 6 juli 2016 bestemming: Spanje / Palmares bajo vera, reisperiode: juni 2016

Zeer compleet appartement

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: juni 2016

Novasol heeft de reis goed en duidelijk geregeld. Wij hebben een probleemloze vakantie gehad!

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Kroatië / zubovići, reisperiode: juni 2016

Het appartement wat wij huurde via novasol in zubovici op het eiland pag was TOP. geen op of aanmerkingen.. alleen voor mijn vrienden die hadden graag een betere wifi verbinding, maarja dat vond ik allemaal wel mee vallen hoe graag wil je bezig zijn met andere op vakantie!!!

  • Algemeen 10
op 6 juli 2016 bestemming: Oostenrijk / st.gallenkirch, reisperiode: juni 2016

Ondanks het wisselvallig weer hebben wij het heel goed gehad.En toch alles kunnen doen wat wij van plan waren.

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Duitsland / Prum, reisperiode: juni 2016

Goed en schoon appartement

  • Algemeen 9
op 6 juli 2016 bestemming: Hongarije / kesthely, reisperiode: juni 2016

Alleen 3 weken lawaai van het huis tegen over ons begon al s'morgens vroeg.
Afbraak en opnieuw bouwen.

  • Algemeen 8
op 6 juli 2016 bestemming: Kroatië / Brac, reisperiode: juni 2016

Huisje was perfect, aanbieder was heel vriendelijk en behulpzaam. zwembad was heerlijk...!! TOP TIJD GEHAD!!

  • Algemeen 9
op 6 juli 2016 bestemming: Nederland / Heelder pee, reisperiode: juli 2016

Huisje was goed, geen inventaris lijst aanwezig en geen vries vakje in de koelkast, park moet wel een beetje bij gewerkt worden maar dat is haast niet te doen met dit slechte weer en diverse stacaravens en chalets van partuculieren zien er niet uit niet bevorderlijk voor het park.
receptie vriendelijke mensen. zelf de stof zuigerslang gerepareerd die tegen de verwarmings ketel had gelegen en was gesmolten. dit gemeld bij de receptie.

  • Algemeen 7
op 4 juli 2016 bestemming: Duitsland / Kopp, reisperiode: juni 2016

Vrij gelegen benedenwoning met grote tuin, omgeven door een hek. Rustige omgeving, waar het prettig wandelen is. De woning is netjes, goed voorzien van lakens en voldoende handdoeken, etc. Veel boeken, waarvan ik er in de week van het verblijf een heb uitgelezen.

  • Algemeen 8
op 3 juli 2016 bestemming: België / durbuy, reisperiode: juni 2016

Een mooi, schoon en geweldig luxeus huisje.

  • Algemeen 9
op 2 juli 2016 bestemming: Nederland / Arnemuiden, reisperiode: juni 2016

Mooi verzorgd huis , alles aanwezig . Badkamer iets te klein voor 8 personen maar genoten van onze vakantie.

  • Algemeen 8
op 2 juli 2016 bestemming: Duitsland / Brilon-Madfeld, reisperiode: juni 2016

Goed geoutilleerde vakantie woning waar vrijwel alles aanwezig was (neem afwaskwast en badmatje zelf mee)!

  • Algemeen 8
op 17 juni 2016 bestemming: Denemarken / Daggelokken, reisperiode: april 2016

Het huisje was perfect in daggelokken. Alles er op en eraan. Maar wat een schrik als je bij thuis komst de afrekening ziet van het stroomverbruik. daar doe ik in Nederland 2 maanden mee. Pas dus op.Novasol steekt waarschijnlijk veel in hun zak.

  • Algemeen 2
op 6 juni 2016 bestemming: Frankrijk / Plouguiel, reisperiode: juni 2016

Voor het eerst een huisje via Novasol gehuurd. Diverse redenen om twee weken voor het vertrek te willen annuleren. Gebeld en de volledige medewerking van Saskia gekregen, die toezei haar best te zullen doen bij de huiseigenaar om restitutie te krijgen. Na een paar dagen is alles rond en op 3 juni, dus een dag voor mijn geplande vertrek, heb ik de volledige reissom (geen kosten!!!) terug ontvangen. Als Novasol altijd zo met zijn klanten omgaat, verdienen de medewerkers allemaal een bloemetje..... Bedankt Novasol!!

  • Algemeen 10
op 29 mei 2016 bestemming: Frankrijk / Plourrac'h, reisperiode: juli 2016

Heel mooie locatie, tuin en zwembad. Interieur wat verouderd maar toch gezellig. Zeer vriendelijke eigenaar die iets verderop woont.

  • Algemeen 8
op 26 mei 2016 bestemming: Nederland / Julianadorp aan Zee, reisperiode: maart 2015

Zelfs een simpel probleempje met een TV weet Novasol niet op te lossen. Ze vinden het vreemd dat je in Nederland in een vakantiebungalow recht denkt te hebben op Nederlandstalige zenders op de TV. Prutsers om bij uit de buurt te blijven. Als je klaagt krijg je een reactie met aan het slot de melding dat op verdere berichten van jou kant niet zal worden gereageerd.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2016 bestemming: Denemarken / Vestervig, reisperiode: april 2016

Huis was bij aankomst half schoongemaakt. Wij hebben het huis 2 x schoner achtergelaten ( aangegeven dat we zelf schoonmaken en zelf schoongemaakt ) en krijgen bij thuiskomst de rekening gepresenteerd voor het schoonmaken. Op mijn klacht reageert Novasol als volgt; Bijgaand komen wij terug op de e-mail die u op 12 mei jl. naar onze collega´s in Denemarken stuurde. Zij hebben ons laten weten dat zij de schoonmaakkosten uit coulance niet in rekening zullen brengen. Mijn reactie; Uit coulance? Bespottelijk! Nooit meer via Novasol en al haar dochter ondernemingen zoals Dansommer.

  • Algemeen 3
op 17 mei 2016 bestemming: Denemarken / Oksbol, reisperiode: april 2016

Huisje in Denemarken bij Dansk gehuurd. Bij aankomst bleek dat we eigenlijk van Novasol huren. Huisje was niet erg schoon en ook de vaat niet. Laatste dag hebben we twee uur lang hele huisje schoongemaakt.
Krijgen we een rekening dat we moeten betalen omdat het niet schoon is, Geprotesteerd en bewijs gevraagd. Krijg een vaag pdf-je waar oa opstaat dat de vloeren vies waren, het koffieapparaat, magnetron, oven, badkamer, wc-s, tv (?) oftewel eigenlijk alles. Grote onzin! Ik heb alles gepoetst, vloeren gezogen en zelfs gedweild. Dingen zoals het koffiezetapparaat, magnetron en oven hebben wij niets eens gebruikt.

We gaan dus echt niet betalen

  • Algemeen 1
op 14 mei 2016 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2015

Ik kan hier een hele lang verhaal schrijven maar het komt hier op neer: na twee maanden kregen wij een afrekening of wij nog even een dikke 500 euro wilden betalen voor kapot glaswerk (35 euro per glas! wat al in de kasten lag en overige schoonmaakkosten. nou ik weet wel dat wij er schoner uitgegaan zijn dan dat wij er in kwamen.

tip! wanneer u aankomt in uw huis deze eerst goed op de film vastleggen! wat er mis is ed.

na lang getouwtrek uiteindelijk een brief van een incasso maatschappij ontvangen om toch nog even het overstaande bedrag te betalen. waardeloos!

  • Algemeen 1
op 14 mei 2016 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2015

Echt niet normaal slechte service.
We hebben een slecht huisje gehad niet schoongemaakt en het zwembad was kapot waardoor het niet verwarmde.
Wat doet Novasol ermee... NIKS!
Nooit meer boeken.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2016 bestemming: Zweden / Laholm, reisperiode: juli 2015

Wij zijn met de hele familie naar Zweden geweest in groot huis in de buurt van Laholm (Huiscode S02525). Het huis was erg gedateerd en had veel achterstallig onderhoud. Omdat er een zwembad bij was hebben wij aan Novasol Nederland vooraf telefonisch gevraagd om een inschatting van energie op te leveren. Hier kwam geen reactie op. Het ontvangst was dramatisch door de sleutelhoudster, wat al de nodige spanningen gaf. Omdat er veel gebreken waren hebben wij gevraagd om deze te herstellen; maar we moesten dit zelf doen door lampen te vervangen? Het huis was stoffig, spinnenwebben, kasten vielen uit elkaar en in sommige kasten zat zelfs nog kleding???? Afdekzeil zwembad was gescheurd (energieverlies) en de tegels zaten los rondom het zwembad. Keuken was vies, met name de afzuiger en er waren geen brandmelders. Door het achterstallig onderhoud (niet schoonmaken van dakgoten) hebben we ook nog een overstroming gehad.

We hebben de klachten direct telefonisch en via mail gemeld, welke niet goed werd afgehandeld. Novasol Zweden bevestigde de problemen bij dit huis met de eigenaresse en sleutelhoudster en wist de huiscode direct op te noemen. Er werd snel 10% korting gegeven om van de klacht af te komen, dit hebben we niet geaccepteerd omdat het niet in verhouding staat met de prijs – kwaliteit bij een 4 sterrenhuis van Novasol. Er is nog een andere locatie aangeboden, echter ook dit voldeed niet: was 2x zo klein, kinderen hadden bij opa en oma op de kamer moeten slapen en er was voor 15 personen 1 toilet…

Na onze vakantie hebben we een officiële klacht ingediend, echter Novasol komt haar eigen deadline van reageren niet na en verdraaid de feiten. Gelukkig hebben we van dag 1 alles via mail gemeld en daarmee bevestigd zodat we bewijs hadden van het moment van klagen. Omdat Novasol weigerde onze klachten inhoudelijk te behandelen en 20% restitutie op de huursom aanbod met 10% korting op eerst volgende huur bij Novasol, hebben wij de klachten bij De Geschillen Commissie voorgelegd. Op het laatste kwam Novasol (nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op onze klachten en geen enkel excuus) met een schikking voorstel van 50%. Wij hebben tegenvoorstel gedaan, dit was volgens Novasol niet de bedoeling….

Voor de commissie van De Geschillen Commissie kwam Novasol niet opdagen en zijn we eindelijk in het gelijk gesteld en hebben we onze claim grotendeels ontvangen. Samengevat: accepteer nooit een schadevergoeding van Novasol, registreer je klachten dmv mail en hou net zolang voor De Geschillen Commissie zodat ze met een schikking voorstel komen. Novasol koopt structureel klachten af om goed voor de dag te komen en accepteert geen negatieve recensies.

  • Algemeen 2
op 1 maart 2016 bestemming: Nederland / Delden, reisperiode: februari 2016

Ongeveer 3 maanden vooraf een huisje geboekt voor de periode van 26 tot en met 29 februari als verassing voor de verjaardag van mijn echtgenote.
Wij hadden speciaal voor dit huisje gekozen (Ter Mors 8 in Delden) omdat deze voorzien was van een jacuzzi. Bij aankomst deed een vreemd aandoende huiseigenaar open. Hij gaf aan dat hij de jacuzzi aan het vullen was. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond omdat het vullen nog enige tijd zou duren en sowieso het opwarmen. Zijn reactie was: "dan gaan jullie toch maar weer weg". Ik gaf aan dat het opwarmen 4 graden per uur zou zijn en ik dus vandaag geen gebruik meer zou kunnen maken van de jacuzzi. Wederom was zijn reactie: dan gaan jullie toch weg. Ik heb hierop besloten om weg te gaan. Het huisje voldeed sowieso niet geheel aan mijn voorstelling maar dat is te accepteren. Dit alles was tegen 16.14 uur. Nadat wij van de schrik waren bekomen heb ik NOVASOL gebeld. De medewerker gaf aan dat er twee opties waren: of teruggaan of de helft van de huursom terug. Beide opties waren voor onacceptabel. Juist om de reden dat de huiseigenaar ons weg heeft gestuurd. Vervolgens kwam NOVASOL met het voorstel tot volledige restitutie. Ik heb aangegeven dat ik dat zou accepteren maar ook een klacht zou indienen.
Op mijn klacht is ontzettend laconiek gereageerd. Ik kon 10% korting krijgen op de volgende boeking. Ik heb hierop gereageerd dat ik geen huisje meer zou boeken bij NOVASOL (geen huisje met Jacuzzi aanwezig) en dat ik 10% wel erg weinig vond. (dit zou bij een volgende boeking € 24 korting zijn). Hun reactie was dat er geen correspondentie meer mogelijk was. En daar sta je dan.......

  • Algemeen 1
op 22 januari 2016 bestemming: Kroatië / Celina, reisperiode: augustus 2015

Uitzicht vanuit huisje zeer geweldig. Goed werkende airco en het huisje was op en top schoon. Met een woord geweldig.

  • Algemeen 9
op 31 december 2015 bestemming: Nederland / SUMAR, reisperiode: oktober 2015

Na onze vakantie hebben wij Novasol gemeld dat deze vakantiewoning er zeer slecht aan toe was. In hun antwoord stond vermeld dat ik contact diende te nemen als ik zij nog iets konden betekenen. Het was mijn bedoeling om andere reizigers te waarschuwen voor deze afgeleefde woning (HFR080 Lythus-Sumar-Friesland) en dit duidelijk in een beoordeling te plaatsen. Dit doet Novasol niet, in voor mij nog onduidelijke redenen en zo komen de verhuurders er onderuit en trappen onschuldige reizigers deze vuile woning letterlijk binnen. Tijdens ons gesprek werd er mij gemeld dat ik een schriftelijke melding had moeten doe ! Hallo ! Wij zijn aan de vooravond van 2016.
Sinds de beoordelingen via de sociale media zijn er al velen door de mand gevallen, doch zijn er nog organisaties die zich er trachten onderuit te wringen.

  • Algemeen 1
op 30 december 2015 bestemming: Spanje / costa calida, reisperiode: december 2015

Je krijg bij het afrekenen ter plaatse nog een leuke rekening van 5 euro per dag voor water en elektra.

  • Algemeen 1
op 16 november 2015 bestemming: Denemarken / Tversted, reisperiode: juli 2015

In juni '15 boeken wij een huis in Tversted (Via Casamundo.nl). Sleutel moeten we ophalen bij Novasol in Jerup. Aangekomen aan de woning was de ontgoocheling zeer groot. Zeer vuile kopkussens, zeer vuile matrassen, gaten in de muur waar ongedierte uit kroop. Aan de inkom was de vloer aan het verzakken, het rook er zeer onaangenaam (om het woord 'stinken' niet te gebruiken) We hebben van alles foto's genomen, en zijn terug naar het verhuurkantoor gereden. Men stelde ons andere oplegmatrassen voor, maar daarmee was het probleem niet opgelost. We bleven aandringen op een andere woning. Na veel zagen & zeuren biedt men ons een andere woning aan tegen een opleg van 700 €. We zijn naar die woning gaan kijken, die was amper beter (en geen Wifi aanwezig, die ik nodig had voor m'n werk) ingericht met de afgeleefde meubles van Oma; en zeker geen extra 700 € waard. Wij terug naar het verhuur kantoor te Jerup. Er was geen oplossing voor ons probleem. We hebben de sleutels terug gegeven, en een bewijs gevraagd dat we niet in die woning verbleven hadden. Via de touristische dienst van Tversted zijn we aan een mooie aangename woning geraakt. (Met sauna en bubbelbad) voor 700 €. Ik stuur dezelfde dag een klachten email naar Novasol en Casamundo; na 7 weken wachten krijg ik antwoord, dat de woning dezelfde dag opnieuw verhuurd werd (en er dus geen mankementen waren volgens hen) en dat ze me 260 € zullen terug storten, terwijl we 656 € betaald hadden. Ik ben nu 3 maand heen & weer aan het emailen met beide firma's, maar ze vertikken het om te betalen. Alles is nu doorgestuurd naar m'n rechtsbijstand en naar de sociale media, zodat andere mensen die wensen te boeken verwittigd zijn. een verwittigd man/vrouw is er 2 waard. Nooit nog Novasol, nooit nog Casamundo.

  • Algemeen 1
op 5 november 2015 bestemming: Denemarken / spodbjerg, reisperiode: september 2015

Ik geef dit omdat mij het steeds meer op valt over de klachten over Novasol en ik deze ook zelf mee maak de afgelopen jaren. Huisjes zeer slecht schoon gemaakt en dan te bedenken dat je gemiddeld ruim 110 euro schoonmaak kosten moet betalen om zelf in een smeer boel te moeten verblijven. En de reactie van deze organisatie zijn niet gepast. Men zegt dan moet je meteen melden als het niet goed is maar ik kom een week vissen en niet om achter alles aan te gaan.
Een gezin wat ik gesproken heb had een huis dat zo vies was dat zij om een andere huisje vroegen. Dit was wel mogelijk maar moesten wel 300 euro bij betalen fijne oplossing. Kunnen we niet met alle vissers iets gaan onder nemen om dit aan te kaarten om er wat verbetering te bewerkstelligen. Of moeten we maar gaan boeken bij een ander. Weet niet of dat ze dit zich zullen aantrekken daar zij toch het monopolie hebben. Zou graag eens een goede reactie van Novasol krijgen dat zij er wat aan gaan doen zodat we gelijk aan onze vis week kunnen beginnen ,met vriendelijke groet.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2015 bestemming: Frankrijk / Caromb, reisperiode: mei 2015

Wat een fantastisch huis weer van Novasol!

  • Algemeen 10
op 6 oktober 2015 bestemming: België / Bohon / Burduy, reisperiode: september 2015

Het betreft de huur van een vakantiewoning. De boeking is prima gegaan. Service was perfect en de lokatie ook. Het huisje was iets verouderd, maar in prima staat. We hebben genoten van alles.

  • Algemeen 7
op 29 september 2015 bestemming: Denemarken / Tarup, reisperiode: september 2015

Slecht,gebreken,kindgevaarlijk

  • Algemeen 2
op 28 september 2015 bestemming: Zweden / Mardaklev, reisperiode: mei 2015

Stonk naar muffige kelder door het gehele huis, vloeren waren kapot en vettig. Aankomst op de 13e, vertrek de 14e, in deze ruimten kon je niet verblijven. Klacht ingediend bij Novasol, maar ja zoals verwacht wordt de klacht niet aangenomen. Vreemd dat na ons verblijf de locatie tot volgend jaar mei niet te boeken is.

  • Algemeen 1
op 23 september 2015 bestemming: Frankrijk / Cleden Cap Sizun, reisperiode: augustus 2015

Prachtig huisje op ontzettend mooie plek. Vanuit het huisje loop je direct naar de Bretonse kust met prachtige uitzichten.
Het huisje is eenvoudig, maar alles is uitgebreid aanwezig en was helaas wat vochtig (dat maakt het cijfer 8, anders was het zeker een 9 geworden!). De tuin is groot en rondom goed omheind, wat heel fijn was met onze honden.
Vanuit het huisje kun je direct starten met verschillende wandelingen.

  • Algemeen 8
op 16 september 2015 bestemming: Denemarken / lildstrand, reisperiode: september 2015

Dingen lijken soms heel anders dan ze in werkelijkheid zijn. Mooie foto's, leuke verhaaltjes. Maar de andere kant is minder leuk. Je komt aan en er is een vliegenplaag. De bank is kapot en daar kun je niet opzitten. Van de twee gemakkelijke draaistoelen is er 1 kapot. Dus in bet hele huis slechts 1 gemakkelijke stoel. Dat betekent 14 dagen op de houten eettafel stoelen zitten. De ramen kun je niet doorheen kijken zo vies zijn ze. In de vaatwasser zit nog vaatwerk. En bij het openen ruikt het verre van prettig. Er zijn 26 borrelglaasjes en maar 1 schaaltje om vla in te doen. 4 pannen en maar 2 deksels. Een kleine koekenpan en daar moet je al het vlees inbraden. Oh ja, in de pan heeft een vorige huurder het vet voor ons achter gelaten net als niet te schone glazen, borden etc. De wasemkap is zo vet dat als je hem aanraakt je hand vast komt te zitten. Gelukkig zijn de bedden goed, de keuken redelijk nieuw. Goede apparatuur, kranen, douche etc. De eerste 2 dagen hebben we wel,100 vliegen doodgeslagen. De vaat die wij gebruiken gewassen, idem de ramen in de woonkamer, want we willen toch wel de zee kunnen zien.

Maar toch is er voldoende mis om een klacht in te dienen. Daar horen we aanvankelijk niets op. DANSK.NL bemiddelt wat ze kunnen met Novasol, maar zonder echt resultaat . Wel komt van de verhurende organisatie steeds de belofte dat er iemand komt, maar wanneer? Dat weten ze niet. Nu, eindelijk vanavond om half acht, twee dagen voor we naar huis gaan is er iemand geweest. We kregen gelijk op al onze klachten. Maar voor ons is het te laat. Dat wordt bij thuiskomst dus een officiële klacht richting het hoofdkantoor van Novasol indienen.

  • Algemeen 4
op 10 september 2015 bestemming: Denemarken / Lildstrand, reisperiode: augustus 2015

Knudde. Huisje netter achtergelaten dan aangetroffen. Badkamer nog helemaal uitgesopt i.vm. schimmel. Lezen we tot onze verbazing dat we de badkamer niet netjes hebben achtergelaten. Ook de oven zouden we vies hebben gemaakt. Die hadden we echter helemaal niet gebruikt. Wel extra kosten a 75,- in rekening gebracht. Dit ruikt naar oplichting... Bezint eer gij begint aan Novasol!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2015 bestemming: Noorwegen / Slevik, reisperiode: juni 2015

Wij hadden een gerenoveerd 4-sterren huis verwacht ,maar het is niet meer dan 2 sterren
bij binnenkomst rommel in de kamer , aanrecht vol met spullen ,alle kasten vol met spullen van de eigenaar, geen enkel boord of kastje om wat in te leggen, keuken aanrecht vies en vol met spullen, kon zelfs nog geen pot zout in de kast zetten alles vol, zelfs de deur van de grote ijskast vol met aangebroken spullen ,slaapkamer vocht plekken aan plafond, matrassen en kussens vies, in de kamer kussens e.d. voor buiten opgestapeld,
w.c. werkte niet, douche was uit grootmoeders tijd,kastje vol ,kon je tandpasta nog niet wegzetten.we moesten eerst volop opruimen voordat we zelf wat in huis konden zetten, hebben eigenaar gebeld en zijn vertrokken naar een hotel, Novasol gebeld, die zei de eigenaar moest alles oplossen, na 3 dagen een telefoontje dat alles in orde was, het was inmiddels wat beter.
Wc deed het weer , er waren nieuwe kussens en de deur van de ijskast was leeg en de rommel in de kamer en op het aanrecht was opgeruimd, maar verder was alles nog hetzelfde.We zijn toen maar onze 2e week gebleven, hebben spullen van de eigenaar dan maar uit de kasten gehaald en hebben de beste van de slaapkamers uitgezocht, wat bleek de eerste nacht je durfde niet in bed om te draaien , je was bang dat het bed brak, mijn man is ook na een paar uur door het bed gezakt en heeft zich bezeerd.kortom het was een totaal mislukte vakantie van 2 weken, waarvoor zeker 75% te veel betaald is.
Na 2 mailen en diverse telefoongesprekken stuurt Novasol ons naar de eigenaar en die stuurt ons naar Novasol want daar hebben we gehuurd.We hebben al vele jaren bij Novasol gehuurd maar de service vliegt achteruit,
het is een schande hoe ze met de klachten omgaan.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 2
  • Prijs / kwaliteit 2
op 20 augustus 2015 bestemming: Denemarken / Haderslev, reisperiode: mei 2015

Novasol echt zeer klantonvriendelijk. Ga er geen huis huren.
Huis voor 12 personen met zwembad. wij waren met 7 personen incl. 2 kinderen. aangekomen vies huis, trampoline stuk, biljartkeuen gebroken, tafeltennis stuk geen balletjes, dartbord zonder pijlen, Sony Playstation geen spellen, zwembad verwarming stuk, douchekop afgebroken dit alles is pas op de laatste dag gerepareerd. Wel rekenen ze 191 euro schoonmaakkosten. Wij hebben het huis schoongemaakt dus eigenlijk hadden wij 191 euro moeten ontvangen. Mensen nogmaals trap er niet in.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 6 augustus 2015 bestemming: Spanje / sayalonga, reisperiode: juli 2015

Huis Lagranja in Sayalonga, Spanje 28 personen gehuurd voor 1 week
Zwembad vuil en groen Kapotte vaatwasser Slechte bedden

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 4
op 23 april 2015 bestemming: Denemarken / Gronninghoved, reisperiode: februari 2015

Wij hebben in februari 4 dagen 2 huisjes gehuurd in Denemarken. Prima huisjes.
Na vertrek kregen wij per email een na-rekening energiekosten. Bij het ene huisje maar liefst € 175,00 voor 4 dagen.
En dat terwijl wij niet gekookt hebben en 2 dagen in de kou hebben gezeten.
Na enig mailverkeer bracht Novasol € 20,00 in mindering en resteert ons voor een huis € 93,92 en een ander huis € 153,32 in rekening.
Vlak voor ons vertrek deed de receptie stiekem de deur op slot, terwijl op een bordje stond dat men die vrijdag open was. Na wat tikken op de deur, nam men het formulier voor de meterstand in ontvangst door de deur op een kier te doen en een verder gesprek was niet mogelijk. Vragend naar de afrekening energie kwam een korte reactie dat dit per mail werd toegezonden. Dat hebben we geweten en na een klacht over de hoogte beweerde men ook nog dat wij de meterstanden niet hadden ingeleverd.
Kortom: firma list en bedrog met maffia-achtige energieprijzen achteraf. Want vooraf worden de bedragen nergens benoemd.
Voor ons nooit meer NOVASOL

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 2
op 4 april 2015 bestemming: Italië / Monteriggioni, reisperiode: september 2014

Wat een geweldig huis! Werkelijk alles erop en eraan en schitterend gelegen. Vooraf even informatie ingewonnen maar het is nog mooier dan de vriendelijke medewerkers van Novasol ons verteld hadden. Absolute aanrader!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 20 maart 2015 bestemming: Denemarken / K51737, reisperiode: september 2014

Wij zijn erg ontevreden over de service en organisatie Novasol.Bij aankomst geen sleutel aanwezig. 2 uur moeten wachten voordat iemand met de sleutel kwam. Het huis was zwaar aan onderhoud toe, veel reparaties nodig. Novasol heeft hier niets mee gedaan. Verbruikskosten verkeerde meterstanden berekend door Novasol. Ondanks bewijsmateriaal van onze kant, blijven ze een verkeerde factuuur sturen. Al met al hebben wij nog nooit zo een slechte reisorganisatie mee gemaakt. DUS NIET BOEKEN BIJ NOVASOL.!!!

  • Algemeen 2
  • Prijs / kwaliteit 6
op 19 februari 2015 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2014

Wat een fantastisch huis! Vlakbij een heerlijk strand, erg schoon en comfortabel en met een heerlijke loungeset in de tuin. Enorm genoten, dank Novasol!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 16 februari 2015 bestemming: Noorwegen / lyngdal, reisperiode: juli 2014

Begin er NIET aan met Novasol !!!
Wij zouden met een familie van 5 personen naar zuid Noorwegen gaan op 5-7-2014 maaaaar op 2-7-2014 kregen we een mail van Novasol dat ons huis ineens overboekt was ( wij hadden deze woning ruim 6 maanden geleden reeds geboekt alsook een boot ter plaatse gehuurd bij een externe verhuurmaatschappij en de overzet, dit alles ook netjes betaald) we kregen uiteraard een tegenvoorstel maar kon lang niet tippen aan wat we geboekt hadden, 3 dagen voor vertrek zijn er niet veel keuzes meer.Dus geen vakantie met Novasol en maar een advokaat ingeschakeld om de gemaakte kosten terug te vorderen ,om de verdere details te besparen hebben wij na hele tijd enkel de huurprijs van de woning terug betaald gekregen Dank U Wel !

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 7 december 2014 bestemming: Italië / Gaeta, reisperiode: augustus 2014

Novasol...een drama en een zeer droevige afhandeling!

In Augustus een huis gehuurd van ca € 3000 per week voor 9 volwassen in Gaeta, Italie. Een prachtig smaakvol huis, fantastisch uitzicht...maar...
Er pasten maar 8 volwassenen in, het 9e bed in een 1.70 mtr hoge vide, het bed was 1.60 mtr lengte, antw: dit hadden we op de foto kunnen zien.
Kakkerlakken en vlooien door het hele huis, we zouden een spuitbus krijgen die we nooit hebben ontvangen, antw:het huis was landelijk, hier moesten we maar mee leren leven.
Afwasmachine kapot...op alle vaat zat een laag vet, vervanging duurde 3 dagen waar we voor thuis moesten blijven.
Airconditioning kapot waardoor we nog eens thuis moesten blijven. antw: in gids stond geen AC gemeld....ons antw:er stond ook geen dak gemeld maar dat was er wel!
Geen tel/geen internet/geen mobiel bereik...bij een ongeluk of brand zouden we 15 min naar beneden moeten rijden. antw: Weer het landelijke aspect
Aantal ramen van het huis hadden plastic folie ruiten met gaten er in, heerlijk voor muggen als er binnen licht brand: geen antwoord...
Een blaffende honden kennel op 5mtr afstand van het huis stond ook niet in gids..staat er al jaren, weer het landelijke antwoord.
Al met al een week waarvan we 4 dagen thuis vastzaten voor reparaties en vervanging! We hebben alles met film en foto vastgelegd inclusief vlooien en kakkerlakken.
Novasol stuurde een beschamende oplossing..... € 188 retour
Nooit meer bij Novasol, we doen dit al jaren, nooit een klacht bij andere verhuurders gehad.
Bizar dat ze sommige klachten wel goed afhandelen en deze serieuze klacht gewoon niet realistisch hebben bekeken.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 1
op 13 november 2014 bestemming: Denemarken / Bornholm, reisperiode: augustus 2014

De accommodatie was prima, maar de afhandeling mbt de schoonmaak is ronduit verschrikkelijk. Huis netjes achtergelaten, net zoals aangetroffen. Was nog niet thuis of kreeg een rekening van 109 Euro schoonmaakkosten....om opheldering gevraagd, diverse mails aan gewijd, maar antwoord ho maar. Het enige wat ze sturen zijn rekeningen en aanmaningen....schandelijk. Nooit meer Novasol.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 27 mei 2014 bestemming: Denemarken / bork havn, reisperiode: april 2014

Onze negatieve ervaring met dansommer /novasol is ,wat de andere reacties ook aangeven ,de eindschoonmaak van de huisjes.Wij hebben door een eerdere ervaring in Sondervig de gebreken en klachten bij aankomst o.a achterlaten vuil door vorige bewoners breuk etc direct schriftelijk gemeld .Ook wij kregen na de vakantie te horen dat het niet schoon was en daaraan kosten zijn verbonden. voor ons is de ervaring dat dit typisch iets is voor de dansommer bureau's aan de Noordzeekust.Wij hebben zeker al wel 10 keer huisjes gehuurd in djursland ,seeland en oost jutland en daar nooit problemen gehad.Wij krijgen ook het vermoeden dat dit een verkapte huurverhoging is en voor ons is dit ook de laatste keer dat wij bij hun huren .Er zijn genoeg andere mogelijkheden in denemarken om een huisje te huren

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 2 mei 2014 bestemming: Denemarken / Romo, reisperiode: maart 2014

Boek NOOIT met Novasol. Ter plaatse spreekt men alleen duits, in engels niet te verstaan. Borg van 150€ betaald, nadien conform afspraak hele huis schoon gemaakt, schoner dan we het aantroffen. Vertrokken en sleutel afgegeven. Drie dagen nadien via de mail werd ons medegedeeld dat met voor 110€ het huisje heeft laten schoonmaken door de schoonmaker die het geïnspecteerd heeft. Leuk bijverdienen! Wat we ook aanvoerden, onverbiddelijk, we moesten betalen. Een officiële werd in ontvangst genomen maar kansloos afgeserveerd. Je staat machteloos. Op onze vraag wat er niet schoon was, kregen we geen antwoord. Gewoon, niet schoon werd er gezegd. Blijf bij de inspectie of maak een video of zo want je wordt opgelicht zeker buiten het hoog seizoen als ze weinig boekingen hebben en dus veel tijd.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 maart 2014 bestemming: Denemarken / Sondervig, reisperiode: maart 2014

4 x een huisje gehuurd 2 x slechte ervaring bij Novasol. De ene keer over de schoonmaakkosten. Huisje was niet schoon bij aankomst lagen ijsjes in de vriezer medicijnen in de badkamer en oranje balletjes tussen de kussens bank.
Huis gehuurd voor een week voor 2 volwassenen. Woning zelf schoongemaakt kregen we een afrekening van € 150,- omdat t niet schoon was er zat nog een vlekje van opgedroogde druppel op een kraan en een lek op een raam.
2 de slechte ervaring was vorig jaar. Huis met zwembad gehuurd. Energiekosten zouden worden verrekend met de borg. Na thuiskomst kregen we nog een afrekening van € 215,-. Huur was €600,- volgens novasol gemiddelde verbruikskosten € 250,- per week ( voor 2 volwassenen) het was heerlijk weer geen kachel aangehad en zwembad afgedekt.
9 maanden later nog geen antwoord gehad op onze vraag wat een eenheid olie is en een ijkrapport wat de oliemeter. Deze is namelijk niet verzegeld.
Tip voor nieuwe huurders vraag voor uw boeking de evt extra kosten na.
Voor ons nooit geen dansommer/ novasol meet.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 3
op 28 februari 2014 bestemming: Denemarken / Sondervig, reisperiode: februari 2014

Vorig jaar een mooi huis gehuurd met zwembad. T was heerlijk weer. Geen kachel aangehad. De verbruikskosten zouden worden verrekend met de borg van € 360,-. Bij thuiskomst kregen we een afrekening van nog eens € 215,- wat neerkomt op 250,- per week voor 2 volwassenen. Volgens novasol een gemiddeld bedrag. De huur was € 600,- dit is ca 1/3 van de huurprijs en had wel vermeld mogen worden. De hoge kosten komen waarschijnlijk door t verwarmen van t zwembad maar deze verwarming konden we ( zelf) niet afzetten. Advies voor de vakantieganger vraag voor t boeken de gemiddelde verbruikskosten na.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 3
op 19 januari 2014 bestemming: Italië / Cinque Terre, reisperiode: juli 2013

Om kort te gaan: nooit meer met Novasol. We hebben in de zomer van 2013 een "4sterren" vakantiehuis gehuurd in Italie dat zich in een erbarmelijke staat van onderhoud bleek te bevinden, met vuile lakens, een defecte koelkast in volle zomer, vuil vaatgoed, ... en daarbovenop een stinkende sceptische put. Kan gebeuren (hoewel), maar dan begon de miserie pas. Ter plaatse contact genomen met de hulplijn van Novasol (?), waarvan we geen enkele concrete hulp konden krijgen ("parole" des te meer). Thuis gekomen een duidelijk klachtschrijven opgesteld met foto's erbij die geen discussie toelieten. Meer dan 3 maanden gewacht op reactie om dan een aantal "argumenten" te lezen die volslagen voorbij gingen aan de klacht (we zouden de ligging gekend hebben, waar we ons nooit over hebben beklaagd, ...), maar dan toch een geste van ... 5 pct van het betaald bedrag. Uiteraard waren we daar niet mee akkoord. En dan komt de klaarblijkelijk echte specialisatie van Novasol boven: het aan de lijn houden en finaal afwimpelen van ontevreden klanten. En dan de kers op de taart: op de aankondiging dat het probleem zal worden aangekaart op het gepaste forum, volgt een dreiging met gerechtelijke acties ...
Zoals gezegd, ... Nooit meer met Novasol...

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 10 januari 2014 bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: september 2013

Goede vakantie ervaring hele gezin heeft prima genoten. wij huren al jaren huizen en ook via novasol maar dit was tot nu toe het meeste bevallen. boeken en informatie goed in orde en klein probleempje dat we hadden is meteen opgelost.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 12 september 2013 bestemming: Denemarken / Sondervig, reisperiode: mei 2013

Een heerlijke vakantie gehad mooi weer. Thuis kregen we een afrekening van de verbruikskosten. Buiten de borgsom kregen we een afrekening van € 215,- wat neerkomt op € 250,- per week. Wat volgens een Deense medewerker een gemiddeld bedrag is. Dit voor 2 volwassenen, geen kachel aangehad ivm het mooie weer, zwembad na gebruik afgedekt.
Er wordt gesproken over eenheden olie, maar na 3 maanden nog steeds geen antwoord gekregen op onze vraag wat is een eenheid. Op de verwarming van t zwembad hebben wij als huurder geen invloed, voor ons niet mogelijk af of lager te zetten. Mocht er een vast bedrag voor de verwarming gerekend worden vermeld dit dan in de omschrijving of bereken dit door. 4 jaar geleden een soort gelijk huisje gehuurd, daar werden de verbruikskosten wel verrekend met de borgsom en kregen we zelfs wat terug.
We willen de nieuwe huurders dan ook attenderen om voor t boeken naar de gemiddelde verbruikskosten te vragen. Voor ons geen dansommer / novasol meer.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 18 mei 2013 bestemming: Hongarije / Zamardi, reisperiode: juli 2013

Wij hebben enkele maanden geleden een vakantiehuis geboekt en nu op eens wordt deze geannuleerd ivm een zogenaamde 'technische fout'. Er waren geen alternatieven meer dus het kwam er op neer dat we pech hadden. Pas dus op als u een boeking via Novasol overweegt dat u niet alvast vliegtickets en de rest boekt want ze kunnen het blijkbaar op het laatste moment annuleren.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 7 december 2012 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: juni 2012

2 maanden na onze vakantie in denemarken zond Novasol ons een naheffing voor schoonmaak kosten discussie hieromtrent wordt door Novasol niet geaccepteerd conclusie van novasol is betalen en daarna mag je proberen je recht tehalen bij andere commissies zoals de klachten commissie reizen ....wij hebben aangeven onder protest tebetalen en dat ze deze 90 euro maar aan en goed doel moeten schenken...Novasol bedankt en nooit weer.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 2
op 18 september 2012 bestemming: Zweden / kallsjo, reisperiode: augustus 2012

Wij zijn zelf naar zweden gereden wat wij al meer dan 40 jaar doen. Maar dit is voor ons de eerste keer dat wij met nog twee mensen gingen, die wilde zweden wel eens zien, zo wij een huisje gehuurd bij Novasol in kallsjo 8km van ullared. Moet zeggen een hele mooie ligging. Maar geen sloten op de deuren van de wc's, schimmel in de douche, een vrezelijke muffe stank uit de open kelder. De slinger van het markies vonden wij terug in 4 stukken, de boot was weg en half onder water. Dat was zoeken naar de meterkast, en zo was er veel meer teveel om op te noemen. Ik heb niemand gezien: geen eigenaar! O ja; muizen. Mij maakt het niets uit MAAR de dames!

Kan nog wel een poosje door gaan. Heel veel achterstallig onderhoud. NEE nooit weer. Zonde eigelijk, best wel een mooi plek,even de handen uit de mouwen en klaar is het. O ja, in de kast van de kamer, heel veel prive spullen: oude rekeningen en als klap op de vuurpijl een PASPOORT met alles er op en er aan. Nogmaals: knap dat huis op en je kan 100 euro meer in de week vragen ZONDE EIGELIJK!!!!

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 4
op 27 april 2012 bestemming: België / Wellin, reisperiode: april 2012

Ter gelegenheid van een 90-jarige verjaardag een familie-uitje gepland. Volgens internet een schitteren de locatie in de Belgische Ardennen in het plaatsje Wellin (BAR613).

We kregen pas om 18.00 uur de sleutel, dit was vooraf niet aangekondigd. Een hele dag verloren. Wij troffen enorm verouderd materieel aan, slechte bedden en zitplaatsen en er was in grote mate sprake van achterstallig onderderhoud. Ofschoon men 100 euro moet betalen voor eindschoonmaak zijn wij begonnen met de afwas van servies en bestek (waar nog ondefinieerbare etensresten aanhingen) en stofzuigen in de slaapkamers. Knap waardeloos. Hoezo controle door Novasol?

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 4
  • Prijs / kwaliteit 4
  • Vorige
  • 26
  • 27
  • 28