Reisbureau Reisgraag.nl
X Sluit zoekvenster
0486-412199
X
  • Home
  • Reisorganisaties
  • Reisaanbod
  • Gratis reisvoorsteltip
  • Over ons
  • Contact

Reisgraag.nl > Reisorganisaties > Novasol > ervaringen

  • Novasol
  • Ervaringen
Schrijf een review

Reviews over Novasol

Url: https://www.novasol.nl/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol

Novasol krijgt gemiddeld een 7,4
op basis van 2774 ervaringen :

7,4 2774 ervaringen + Ervaring delen

Pagina 3 van 28 met 2774 resultaten

Henri op 21 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Huisje in Denemarken al voor de uitbraak van corona geboekt voor de herfstvakantie. Sinds eergisteren grenzen weer dicht, dus binnen de 40 dagen van Novasol, dus geld kwijt!! Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Andere maatschappijen, zoals Dansk, zoeken wel een oplossing, Novasol houdt star vast aan hun eigen regeltjes. Voor iedereen die dit leest zou ik adviseren : BOEK NOOIT EEN REIS VIA NOVASOL!!!

  • Algemeen 1
Anneke van der Bijl op 19 september 2020 bestemming: Frankrijk / Fayence, reisperiode: september 2020

Geboekt bij NOVASOL. Mooi huisje met zwembad voor 2 weken. Huurprijs 1500 euro. Echter het advies van buitenlandse zaken veranderde 1 week voor de reis van geel naar oranje. Dus besloten om niet te gaan, een dringend advies heeft men op te volgen vonden wij. Dit advies wordt niet voor niets gegeven. Bij contact met NOVASOL hierover, om bijv. een voucher te geven of een omboeking te doen, kregen wij geen medewerking van deze bijzonder slechte en klantonvriendelijke organisatie. Zij houden star vast aan de huurvoorwaarden en het deert ze niet dat wij hiermee 1500 euro in het water hadden gegooid. Reden voor ons om natuurlijk nooit meer te boeken bij NOVASOL. We willen geen geld terug maar een voucher of omboeking was voldoende geweest. Gezien de vele negatieve reviews die NOVASOL ten deel valt de laatste weken vraag ik me af welke stappen er te ondernemen zijn. Heeft u een suggestie?

  • Algemeen 1




R nieuwenburg op 19 september 2020 bestemming: Denemarken / Ansager, reisperiode: september 2020

Wij hebben onze vakantie geboekt naar Denemarken echter door de Corona worden reizigers uit Nederland niet toegelaten wij wilden graag naar onze dochter die daar 2 maanden verblijft novasol wilden onze reis niet omboeken omdat wij minder dan 40 dagen voor de datum onze vakantie hebben geboekt er was totaal geen medeleven voor ons geen omboeking geen geld terug en onze dochter niet gezien bedank novasol voor het onbegrip van jullie kant wat een slechte reisorganisatie. Zeker in deze tijd.geen aanrader om je vakantie te boeken.

  • Algemeen 1
Rita Stevens op 18 september 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2020

Wij moesten doordat we in Antwerpen wonen, onze reis naar Thalfang annuleren door de coronacrisis. Novasol had absoluut geen begrip voor de situatie en we zijn dus 1500 euro kwijt. Wij hadden gehoopt op een mogelijke latere herboeking of een voucher. De man bij de helpdesk in Denemarken gooide gewoon de telefoon op toen ik begon door te vragen. Ik zou lotgenoten willen vinden om zo'n praktijken aan de grote, internationale klok te hangen! Bij de internationale consumentenbond zie men me dat NOVASOL NIET WENST MEE TE WERKEN MET DIE BOND! ZIJ DOEN GEWOOB WAT ZE WILLEN ZODER MET GEDUPEERDE KLANTEN REKENING TE HOUDEN! ZO IS HET GEMAKKELIJK OM SNEL VEEL GELD TE VERDIENEN OP DE NEK VAN DE KLANTEN! MISDADIG!

  • Algemeen 1
J.A. van Meulen op 16 september 2020 bestemming: Frankrijk / Vaucluse, reisperiode: september 2020

In jan. huisje in de Vaucluse geboekt. Aanbetaling en 1 aug de rest betaald want er was geen corona beperking. 2 weken voor het vertrek zegt onze regering code "oranje" dus we mogen niet (74 en 72 jaar). Dit gezegd tegen Novasol en gevraagd om teruggave van ons geld op basis boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (zoals geadviseerd door de ACM). Novasol heeft daar geen boodschap aan en zegt dat zij bij hun huur voorwaarden blijven dat annuleren (zoals zij dit geval noemen) binnen 40 dagen je je geld kwijt bent. Ook op een voucher of een boeking volgend jaar gingen zij niet doen. Contact gehad met Consuwijzer (ACM) en Rechtsbijstand verzekering die beiden zeggen dat Novasol de woning levert en niet gaan zoals BuZa eist ons risico is. M.a.w. we kunnen naar onze centen fluiten. De conclusie is dus dat je zo lang de corona crisis duurt je geen woning meer moet boeken want als de corona regeltjes ondertussen veranderen ben je je geld kwijt. Opm. ik zal nog wel met de eigenaar van de woning contact zoeken om te kijken of zij wel hun geld hebben gehad want ik vertrouw Novasol niet.

  • Algemeen 1
Jef V/d Heuvel op 15 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Vorig jaar september geboekt voor 14 maal bij Novasol. In nood kent men z'n Novasol. Moesten snel andere bestemming boeken omdat Noorwegen dicht was in mei wegens covid-19. Denemarken als bestemming gekozen, 100€ bijgepast. Net voor september sluit ook Denemarken de grens. Geen gehoor van Novasol. Gaat van sneu naar intriest. Wie kan me, zonder contactadres van eigenaar, garanderen dat eigenaars van Novasol geld ontvangen hebben. Of eten ze hier ook nog eens van twee walletjes? Heb wel adressen in Noorwegen bij mensen die ons graag terug ontvangen. Maar dan zeker "ZONDER" deze reisorganisator.

  • Algemeen 1
Alida op 14 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Via Novasol stacaravan gehuurd, accommodatie was erg vuil, muf, overal schimmel, vieze pannen. Maar Kapotte jaloezieën, horren, toilet en douche zonder raambekleding, de buren konden meekijken.
Klacht ingediend bij Novasol, zij bedankten voor de feedback en geven het door aan de verhuurder was het antwoord, standaard mail. Reageerden niet meer op mijn antwoord dat ik wat van Novasol verwachte omdat ik bij hun geboekt en betaald had. Ruim 900 Euro voor 2 pers, 9 nachten.
Ik verwacht service voor de huurder, wij kregen geen
compensatie voor de geleden schade en het eerder afbreken van de vakantie hierdoor, het was er echt niet uit te houden.
Boek niet via Novasol, zij doen niets voor je, geen service en je geld ben je kwijt.

  • Algemeen 1
Lot op 13 september 2020 bestemming: Frankrijk / Dame marie les bois, reisperiode: juli 2020

De omschrijving van het huis was niet correct. Ik heb hier over geklaagd en ik constateer dat er op de website nog niets aangepaast is. Het huis was geschikt voor 10 personen maar de keuken niet, oude spullen kapot of niet aanwezig. Zwembad delen met andere gasten en niet alleen met de eigenaar. Geen privacy. Geen mogelijkheden op de website zelf om een recensie over het huis te schrijven.

  • Algemeen 4
Monique op 11 september 2020 bestemming: Hongarije / Tamasi, reisperiode: augustus 2020

Omdat we 3 weken weg
Ik had specifiek om een huis met omheinde tuin gevraagd en daar kreeg ik mail over, dat het met gaaswerk tot 1.80m hoog omheind was, maar toen we daar kwamen zaten er alleen 2 ijzerdraden om het hekwerk heen, dus de honden konden niet lekker naar buiten, alleen aan een lijn en get zijn grote honden, dus ze vonden het niet leuk, binnen stonden er ook allemaal grote losse glasplaten in de huiskamer van heel dun glas, levensgevaarlijk.
Schoonmaken was ook niet super en voor mensen die slecht ter been zijn, zou het huis en omgeving een ware hel zijn, hoog en heel steil gelegen.
Jammer, want het plaatsje was verder wel leuk. Ben 2 dagen bezig geweest met Novasol voor iets anders, maar deden weinig moeite, terwijl zij verkeerde informatie hebben gegeven. Gelukkig de andere 2 huizen gehuurd bij Hungaria Huizen, die waren tip top in orde en goede informatie.

  • Algemeen 4
Ruudreis op 11 september 2020 bestemming: Slovenië / Koper, reisperiode: september 2020

Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?
Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon de sjors!
Met groet,
Ruud

  • Algemeen 1
Nick op 10 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2019

Vuile oplichters. Weggedrukt aan telefoon toen ik om uitleg vroeg. Steken het geld in eigen zak en laten de consument stikken. Houden zich schuil achter de (door hun veranderde) boekingsvoorwaarden en dat de huizen particulier verhuurd worden. Toen ik kritische vragen begon te stellen werd het gesprek zonder pardon beëindigd. Criminele organisatie.

  • Algemeen 1
Ellis op 9 september 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Oplichters eerste klas. Net als alle andere mensen zijn wij ons geld kwijt. Ik kan niet geloven dat een organisatie als dit hiermee weg komt. Vraag me ook serieus af of de medewerkers goed slapen s' nachts. Een jaar lang hard werken om lekker op vakantie te gaan, valt totaal in duigen omdat Novasol maling heeft aan iedereen. Geld aftroggelen van ons, en totaal geen fatsoenlijk alternatief bieden. Nogmaals.....Hopelijk bent u trots op uw werk. En als het een beetje meezit zit deze organisatie volgend jaar op z'n gat.

  • Algemeen 1
Sarah op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Dit huis is via Novasol geboekt voor 2 weken door mijn ouders. Deze boeking is gedaan eind december in 2019, toen er nog geen (dramatische) spraken was van Corona. De vakantie zou plaatsvinden in september.

Vandaag de dag is dat natuurlijk anders. Hoewel ten tijden van de boeking er geen vuiltje aan de lucht leek, is een vakantie op dit moment eerder een expiditie.

Om die reden heeft mijn moeder 4x gebeld met Novasol voordat ze over is gegaan op de betaling van het resterende bedrag. De aanbetaling was namelijk al gedaan. In deze telefoongesprekken is uitvoerig gesproken over wat er zou gebeuren met de boeking op het moment dat de grenzen dicht zouden gaan, quarantaine verplicht werd of code oranje of rood van toepassing zou zijn voor Nederlanders die naar Spanje wilden gaan...4X!!!

Hoewel Novasol in 2020 de algemene voorwaarden heeft aangepast ( pagina 3 punt 14. OVERMACHT EN/OF ANDERE BUITENGEWONE GEBEURTENISSEN OF OMSTANDIGHEDEN) Hebben ze mijn moeder hier 4x telefonisch (!!!!!!) niet naar verwezen en niet op geattendeerd. In de vernieuwde voorwaarden staat namelijk dat er geen geld wordt terug gegeven in de bovengenoemde situatie maar in de voorwaarden van 2019 wordt daar met geen woord over gesproken.

Want een simpele: de voorwaarden zijn aangepast ivm Corona. Als je bang bent dat jouw vakantie niet door kan gaan raden we je aan het resterende bedrag niet te voldoen en de vakantie te annuleren, was voldoende geweest. Novasol heeft hier 4x de mogelijkheid voor gekregen. In plaats van eerlijk te communiceren hebben ze op elk mogelijke manier hierover gelogen. Telefonisch werd namelijk aangegeven dat ze het geld terug zouden krijgen omdat ze voor de Corona toestand heeft geboekt.

Op dit moment ziet het er naar uit dat Novasol dubbel incasseerd. Het huis wordt nu aan andere mensen verhuurd zoals we kunnen zien op de kalender online. Novasol maakt dus op dit moment zelf misbruik van de situatie en komt er zelf nog wellicht beter uit.

Novasol liegt willens en wetens tegen mensen. Ze geven telefonisch via het nummer dat hier staat (op Google Maps), niet thuis noch via het nummer dat op hun website staat. Erg vervelend, onbetrouwbaar en ronduit klantontvriendelijk.

Helaas zijn mijn ouders niet de enige gedupeerde. En zullen na mijn ouders nog een groot aantal andere mensen gedupeerd worden.

Jammer wel, want dit huis was gewoon opnieuw geboekt op het moment dat code oranje veranderd zou worden naar code geel. Nu wordt er natuurlijk NOOIT MEER met Novasol geboekt. Als Novasol transparant was geweest dan hadden ze er een klant voor het leven bij gehad. Eerlijkheid duurt niet voor niets het langst.

  • Algemeen 1
Anoniem op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Ruim voor Corona een vakantiehuisje geboekt naar Spanje, waar mijn zus woont, een andere bestemming was dus geen optie. Aanbetaling gedaan en toen begon de ellende. Ruim voor de volledige betaling gedaan moest zijn, is er (2keer) telefonisch Contact geweest over wat te doen als het code oranje wordt oid, telefonisch werd aangegeven dat gezien de situatie (vroeg geboekt, geen andere bestemming mogelijk) een teruggave of voucher verstrekt zou worden. Met die belofte dus vol vertrouwen het restant betaald en nu blijkt nadat de reis geannuleerd is ivm code oranje er letterlijk niks gedaan kan worden vanuit novasol en dat vind ik ronduit asociaal en daarnaast wordt er dus ook niet aan beloftes gehouden. Als de persoon aan de telefoon toen eerlijk was geweest was de reis direct geannuleerd en waren ze enkel de aanbetaling kwijt.

  • Algemeen 1
Van Loon op 8 september 2020 bestemming: Frankrijk / Peyorelais, reisperiode: september 2020

In november 2019 een huisje geboekt voor de periode mei. Ivm met Corona hebben we het ongeboekt naar de periode september. We moesten 196 euro bijbetalen. Nu staat Frankrijk op oranje. Dus een negatief reisadvies. Gebeld met Novasol, maar die vonden dat geen reden om te annuleren omdat je er volgens hun nog gewoon naar toe kan gaan. Mits je maar voorzichtig bent. Kortom geen vakantie en al ons geld kwijt. Oplichters

  • Algemeen 1
M.J. Koedijk op 6 september 2020 bestemming: Noorwegen / Reinli, reisperiode: september 2020

Wij huren al ruim 30 jaar een vakantiewoning via NOVASOL in Noorwegen! Wij hadden weer een vakantiewoning via NOVASOL gehuurd in Noorwegen voor de periode 5 september t/m 19 September 2020! Begin augustus heb ik NOVASOL via een e-mail bericht dat ik door neurologische problemen geen autovoertuig kan besturen en zodoende middels een medische verklaring van de neuroloog onze vakantie noodgedwongen moest annuleren!
ANTWOORD NOVASOL: wij kunnen niets voor u betekenen omdat u te laat Uw vakantie annuleerde! Betreffende uw medische verklaring is niet rechtsgeldig! Ze sturen je op een gegeven moment geen bericht meer en verder hebben ze de telefoon en e-mail geblokkeerd!!!!!!
NOOIT MEER IETS BOEKEN BIJ NOVASOL, HET LIJKT EEN MISDADIGE SEKTE!!!!!

  • Algemeen 1
Laura op 3 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Ivm corona kon onze reis naar Spanje niet doorgaan. Zoals zovelen heeft Novasol ons volledig in de kou laten staan. Het hele bedrag zijn we kwijt, 0 meedenken vanuit Novalsol. We zullen daar logischerwijs nooit meer boeken en raden iedereen dit af.

  • Algemeen 1
Denise op 2 september 2020 bestemming: Frankrijk / neuville sur ailette, reisperiode: september 2020

Reis kon door corona niet door gaan. Ouders hebben dit voor ons betaald en geboekt een aantal maanden voor de corona uitbrak. Vliegtickets los erbij. Helaas werd het gebied oranje maar novasol geeft niet thuis. Mogen niet meer kosteloos annuleren en ook een voucher of overboeking zit er niet in.
Enorm slechte service, dit terwijl de eigenaresse wel mee wilde werken.

  • Algemeen 1
MFK op 2 september 2020 bestemming: Noorwegen / Mandal, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Na 20 jaar vrijwel jaarlijks boeken krijgen we nu ivm Corona geen voucher, geen geld retour van geboekte vakantie " door de pandemie". Sterker nog: boek een week erbij! Je moet nl 10 dagen " in Noorwegen verblijven" om er te kunnen zijn...Je mag dan blijkt bij eigen navraag alleen in dat huisje zijn, alsof dat vakantie is! Vervolgens moest ik die 2e week ook NU betalen.. Kortom belachelijk en als je contact wilt krijgen is er niemand te bereiken.

  • Algemeen 1
J Lenselink op 1 september 2020 bestemming: Spanje / benissa, reisperiode: september 2020

Nooit meer Novasol, laten je vreselijk in de kou staan wanneer je vanwege de corona pandemie code oranje niet naar Spanje kunt reizen. Gewoon de volledige huurprijs van 4 weken dokken, geen enkele tegemoetkoming. Ik schakel een jurist in, wie volgt mij?

  • Algemeen 1
Tonne Kooiman op 1 september 2020 bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2020

Novasol laat je gewoon in de kou staan als er code oranje geldt. Ja je kunt wel reizen, onverzekerd. Maar om dan 100% van de som te moeten betalen en geen fatsoenlijk ander aanbod te krijgen, dat voelt slecht voor mij als klant. Nu geboekt bij een ander. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
Ruud op 31 augustus 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Ik had deze reis graag willen maken maar de een negatief reisadvies gooit roet in het eten.
Mij lage beoordeling betreft Novasol als reisorganisatie.
Veel organisaties in de reisbranche waaronder het zusterbedrijf Landal zijn klantgericht en zoeken oplossingen omdat reizen niet doorgaan.
Zo niet Novasol. Deze beroep zich op de annuleringsvoorwaarden en doet dus helemaal niets . Weg geld !
Een schande voor de reisbranche deze organisatie.

  • Algemeen 1
MJ Jongeneel op 31 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020

Het huisje was heerlijk, maar de afwikkeling met NOvasol is 1 groot drama. Na 3 keer mailen worden we gewoon genegeerd en krijgen we geen antwoord meer. Borg en eindafrekening is nooit gekomen, en er is geen contact te krijgen met Novasol. Hier boeken we nooit meer!

  • Algemeen 1
Familie Kets op 30 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / La Manche, reisperiode: augustus 2020

Telefoonnummer contactpersoon klopte niet, geen fietsen en wifi zoals vermeld ..

  • Algemeen 6
Kees op 28 augustus 2020 bestemming: Noorwegen / Utne, reisperiode: augustus 2020

Novasol gooit alle schuld van een pandemie naar de klant. Een land die binnen de gestelde tijd van annuleren valt hebben ze geen boodschap aan. Zeer klantonvriendelijk. Op mails word niet gereageerd. Het zou novasol sieren als de financiële pijn bij beide partijen worden gedragen. Dit is korte termijn gewin. Novasol begrijpt alleen niet zo goed dat er ook nog een tijd komt na deze pandemie. Het zou zo maar eens kunnen dat de boekingen volgend jaar significant lager zullen uitvallen. Dus kom op novasol: bemiddel met je klanten.

  • Algemeen 1
Margot op 26 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: september 2020

Geen reis ivm corona en , zoals velen voor mij, geen geld, geen voucher, nada!!!! Ik vind het ongelooflijk dat ze hier mee weg komen. Het zijn "legale" dieven. Zo op je strepen gaan staan en niet tot een gezamenlijke, tevreden oplossing komen. Bijzonder KLANTONVRIENDELIJK. Mijn advies, boek hier NOOIT

  • Algemeen 1
Jansen op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Je word slecht behandeld zeer slecht

  • Algemeen 1
Erik van Faassen op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Frigiliana, reisperiode: september 2020

Kon mijn review zo knippen en plakken. Kunnen niet naar Andalusie wegens code oranje. Ook wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. Novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden. Voorheen leuke vakanties geboekt, maar dat is nu voorbij. Wij niet meer met Novasol.

  • Algemeen 1
Vincent op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Algodonales, reisperiode: augustus 2020

Zoals de anderen ook al zeggen: geen enkel begrip vanuit dit bedrijf voor hun klanten en Corona issues. Code oranje in Spanje, maar geen geld terug, geen voucher, niks. Totaal geen oplossing aanbieden. Gewoon lekker je geld inpikken zonder service te verlenen. Kut bedrijf. Nooit mee boeken.

  • Algemeen 1
Isabel Bruyninx op 26 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Saint Vivien de Medoc, reisperiode: augustus 2020

Het huis wat we huurden was half afgebroken, douche 1e dag stuk( dus na lange autorit je niet fris kunnen douchen is zeer vervelend! toevallig de schuld vd vorige huurders? Álle bed- en badlinnen opnieuw kunnen wassen wegens geur v sigaretten... ( huis v 8 pers dus effe bezig geweest... De geur v sigaretten hing door het héle huis! Echt walgelijk als niet-roker...Maar de eigenaar rookt zelf??? Buitenkeuken kapot, veel onkruid tussen de terrastegels, lege bekommerde bloembakken...(zet er dan geen) klink vh toilet stuk... Beloofd om ligbedden en stoelen te brengen bij aankomst, maar nooit gekregen... Onverzorgde verhuurder... Láng spijt dat ik de toeristenbelasting op voorhand betaald heb en doe aub wat minder sterren voor die villa v 8 personen... Niet geklaagd bij mijn reisagent omdat ik met hem getrouwd ben ;-) Hij heeft al last genoeg met klanten owv COVID/ wisselen reizen en vouchers maken en wou ons verlof er ook niet door laten verknoeien, we hadden gelukkig onze leuke en gezellige vrienden bij... Hopend op een korting voor een eventueel volgend verblijf, want voel me serieus opgelicht...

  • Algemeen 4
Yvonne op 25 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Novasol denkt alleen vanuit hun standpunt. Code oranje Spanje en je kan naar je centen fluiten. Willen wel dat je alles betaald voor juli voor reis in sept. Wordt ineens code oranje en dan zijn ze ineens niet meer voor rede vatbaar terwijl wij het huis in Januari geboekt hadden. Slechte reisorganisatie en boek daar ook nooit meer. Totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk een schande voor de reisbranche.

  • Algemeen 1
Gedupeerden Novasol op 25 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Vodnjan, reisperiode: augustus 2020

Advies voor iedereen: boek never en nooit bij Novasol! In januari een mooi vakantiehuis geboekt in Kroatie, na intens moeilijke periode van ziekte erg naar deze vakantie uitgekeken.. op 16 juni contact gehad met Novasol ivm corona-virus, telefoniste gaf dringend advies niet te annuleren, onnodig en gaf extra kosten! 1,5 week voor vertrek ging Kroatie op code oranje, wij mochten dit land niet meer in! op geen enkele manier concessie wat betreft omboeken naar ander land of andere periode.. al ons geld kwijt!!
Echt schandalig... dat deze reisorganisatie nog bestaat!

  • Algemeen 1
Dick van Lunteren op 24 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juli 2019

Cijfer een 0 . Appartement gehuurd voor 2 weken in Kroatië.
Code oranje gegeven in verband met Corona virus , heb gemaild over alternatieve oplossing. Geen begrip. Geen enkel positieve mail terug.
Moet gewoon betalen. Een service die onbegrijpelijk is.
Boek nooit bij novasol want één slechtere service is er niet

  • Algemeen 1
Josephine op 23 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Makarska, reisperiode: augustus 2020

Ongelofelijk dat Novasol een 7,9 krijgt: DIT KAN NIET WAAR ZIJN. Serieus, nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met zijn klanten omgaat; WAARSCHUWING: BOEK HIER NIET!!. In dec 2019 boek ik een vakantie naar Kroatie voor mij en mijn gezin om te vieren dat ik 55 wordt. Een prachtig huis ! We hebben heel veel voorpret. Maar dan komt Corona, Alles veranderd. Zelf werk ik op de corona afdeling en het is overleven. In juli 2020 wordt er code oranje afgegeven voor Kroatië. Natuurlijk, je houdt er rekening mee dat dit jaar alles anders loopt, een voucher, omboeken, deel geld terug: alles bespreekbaar. Maar niets va dit al: ze cashen door niets te doen mijn door hard werken verdiende geld: € 2.618,00 en ik krijgt niets. Geen enkele tegemoetkoming: schandalig!! Niemand kan het geloven. Novasol zegt gelukkig bijna niemand iets, het is dat Babette van Veen er reclame voor maakt: ohhh die...!! Nooit boeken daar. ennn Babette: snel stoppen om voor zo'n club reclame te maken. DIT KAN ECHT NIET!!

  • Algemeen 1
Vera van der Spruyt op 22 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2019

We konden er niet heen, geen vlucht, tijdig geannuleerd voor rest betaling, toch via onze creditcard gegevens bedrag afgeboekt hoewel ons verzekerd was telefonisch dat dit niet zou gebeuren, pure diefstal!!!!. daarna alleen onbegrip en zeer bot gedrag. wat een slecht bedrijf.

  • Algemeen 1
MCC op 22 augustus 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2020

Geen tegemoetkoming voor annulering door corona zeer slechte hulpdienst.

  • Algemeen 1
Depooter op 19 augustus 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Als Belg kunnen we niet vertrekken. 2 weken quarantaine. Je mag zelfs niet naar de winkel. Onvoorzienbaar en onvoorstelbaar dat Novasol zo onmenselijk reageert. Je bent je geld kwijt. Voor mij is dit een 0 en geen 1.

  • Algemeen 1
De Clercq Dirk op 18 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / entrechaux, reisperiode: juli 2020

Novasol liet 2 dagen voor aankomst ,via mail weten dat huis dubbel geboekt was.Ze gingen voor een alternatief zorgen. Niets van gehoord . geboekte overnachtingen niet terugbetaald , DIEVEN ZIJN HET

  • Algemeen 1
W.G. op 18 augustus 2020 bestemming: Denemarken / Skodbjerge, reisperiode: september 2020

Novasol weigert tegemoetkomingen n.a.v. reisbeperkingen opgelegd door Corona maatregelen. Alle andere vakantiewoning verhuurbedrijven werken met vouchers om de klant tegemoet te komen. NOOIT boek ik nog via deze organisatie. Ze pasten zelfs hun huurvoorwaarden nog aan tijdens de corona crisis.

  • Algemeen 1
An op 18 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Zagreb, reisperiode: augustus 2020

Kunnen niet naar Zagreb wegens code oranje. Van onze werkgever zijn wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden.

  • Algemeen 1
Martijn op 17 augustus 2020 bestemming: Italië / Larciano, reisperiode: augustus 2020

Liever een -3! Bij Novasol interesseert het niemand (Novasol IT, Novasol NL en hoofdkantoor (noodnummer) het iets of de klant krijgt waarvoor hij betaalt en een fijne vakantie heeft. Geld is toch al binnen..so why bother...bij aankomst bij locatie Italië (Il Ghianda) een groen zwembad (ondoorzichtig fluoriserend groen water - algen) - lekker met 3 kinderen en 40C...ook veel achterstallig onderhoud + rotzooi op het terrein en Novasol geeft het 4 sterren...Is het niet waard..na een paar dagen (en tevergeefs veel Bellen en mailen) nog geen oplossing - laat staan begrip voor de situatie - en zeer onbeschoft behandeld..of gewoon niet reageren..pff..slechtste van de afgelopen 20 jaar vakantie..dus tegen hoge kosten nog een andere bestemming geboekt (uiteraard niet bij Novasol) waar je wel krijgt waarvoor je betaalt...drama Novasol..wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
Quaedackers op 17 augustus 2020 bestemming: Nederland / Groningen, reisperiode: januari 2020

De beschrijving klopte niet ,verkeerde huisje en wij hadden gevraagd voor aan het water omdat ik graag doe vissen. Twee auto voor de deur parkeren ,klopte ook al niet.Raad dit huis niet aan voor vissers.Ze zouden me na het weekend terug bellen,maar dat is tot op vandaag nog niet gebeurd.
De eigenaar van de camping was er vriendelijk en behulpzaam.

  • Algemeen 1
Alain De Wit op 17 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Mogen momenteel niet naar Denemarken reizen als Belg door het coronavirus. Wilde iets anders huren maar dat ging niet omdat we binnen de 40 dagen van vertrek zijn. Bij de vraag wat er gebeurt indien we niet kunnen vertrekken omdat we als Belg niet binnen mogen werd geantwoord dat we ons geld dan kwijt zijn... :(

700 euro kwijt om dan 1 week later een mail te krijgen hoe onze reis is geweest...ge moet maar durven...
Rot op Novasol...zo kan ik ze ook gemakkelijk verdien!!!

  • Algemeen 1
Van Mieghem op 16 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Wegens Corona ons geld niet terug gekregen schandalig!

  • Algemeen 1
Habraken op 14 augustus 2020 bestemming: Denemarken / skovmose, reisperiode: augustus 2019

Als ik een 0 kon geven deed ik dat. Huisje gehuurd via novasol altijd goede ervaringen gehad met het huren van novasol maar dit keer niet. Oms bed zat vol met urine vlekken. Ze deden er helemaal niets aan alleen een jeer met een vochtig doekje erover heen. Onze vakantie heeft helaas 1 nacht geduurd. Vorige dag zijn we namelijk terug naar huis gereden. Tot opheden nog geen geld terug gezien. Dus wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
Margriet op 14 augustus 2020 bestemming: Nederland / wemeldinge, reisperiode: juli 2019

Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.

Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Bij problemen ter plaatse dient u altijd contact op te nemen met de plaatselijke beheerder. Als de problemen daarmee niet opgelost worden, kunt u het alarmnummer bellen en kan Novasol contact opnemen met de beheerder. ls het daarmee nog niet opgelost is, dan spant Novasol zich in om een passende oplossing te vinden.
Henk Busser op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019

Eind december geboekt. Vakantie start eind augustus. Alles betaald Kroatië op oranje. Er valt HELEMAAL NIETS TE REGELEN met novasol. Boeven die geld stelen van mensen die hard werken voor een welverdiende vakantie. En het interesseert ze echt helemaal niets. Ik wil het wel van de daken schreeuwen NOOIT MEER NOVASOL. Misschien kan SGR hier iets aan doen of ANVR?

  • Algemeen 1
Mark op 5 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: september 2020

Mijn ouders hadden een huisje geboekt in Duitsland. En moesten helaas annuleren omdat mijn gehandicapten zus niet mee mag van haar huis vanwege de corona.
Mijn moeder heeft alles netjes uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan ook gaf mijn moeder aan niet haar geld terug te willen maar een voucher of een kortings bon ook goed was maar daar deden ze niet aan. Wel moesten mijn ouders het resterende bedrag nog voldoen anders zetten ze er meteen een deurwaarder op. Boek niet met deze organisatie ze zijn onbeleefd onbeschoft en totaal niet gericht op hun klanten.

  • Algemeen 1
Karen Gauwloos op 5 augustus 2020 bestemming: België / Poperinge, reisperiode: augustus 2020

Omwille van de Covid-maatregelen is het ons vanuit de provincie Antwerpen verboden om nog met een groep vrienden (13 personen) op weekend te gaan. We brachten dit ter kennis van Novasol. Zij reageren dat wij onder een 'laattijdige annulering' vallen en onze volledige huurprijs kwijt zijn. Reeds correct alle betalingen volbracht dus gewoon 879 euro kwijt.... omdat wij ons aan de wetgeving houden. Ongezien bij andere organisaties krijgt men ofwel zijn geld terug ofwel een voucher...

  • Algemeen 1
Karen m op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië / barban orihi, reisperiode: augustus 2020

Ook wij zijn alles kwijt met de code oranje voor Kroatië. Vliegreis door de maatschappij geannuleerd. Novasol zegt dan gaat u toch met de auto... Met twee ouderen en twee kleine kinderen was dat niet de bedoeling.
Bij aangeven dat we met de auto niet verzekerd zijn zeggen ze dat dat niet hun probleem is. Het huis is voor u beschikbaar, niet ons probleem hoe u er komt.
Walgelijke praktijken bij Novasol, never nooit meer boek ik hier.

  • Algemeen 1
Bart Keereman op 3 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: juli 2020

Overboeking, 1 dag voor de verhuring begint, krijgen we hiervan bericht. Novasol neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een tegemoetkoming:

"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.

12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "

  • Algemeen 1
Van Eyck op 31 juli 2020 bestemming: België / Nadrin, reisperiode: september 2020

Uitbuiters....wegens de beperking van bubbel van 5 willen wij ons gezinsweekend met 14 personen, eerste week september annuleren. Dat gaat maar je moet het totale bedrag laten vallen
Kan ik omboeken...nee
Wat een uitmelkers...boek nooit nog bij novasol...

  • Algemeen 1
Franssen op 31 juli 2020 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juli 2020

Beste,
Op maandag 27 juli 2020 kregen we via een persconferentie te horen dat we niet op reis mochten met een grote groep. Ons familieweekend mocht en kon dus niet doorgaan. We hebben dan contact opgenomen met Novasol met de vraag welke mogelijkheden we hadden : reis terugbetaald, omboeking of voucher.... Men antwoordde heel duidelijk dat we te laat waren en dat we 40 dagen voor onze reis hadden kunnen inschatten dat het coronavirus zich plots heel erg zou verspreiden. We hadden dus 40 dagen daarvoor onze reis moeten omboeken. Nu zijn we 'gewoon' ons geld kwijt als we niet gaan. We moeten gewoon gaan, aldus Novasol, want het huis is ter onzer beschikking. Ze kunnen niks meer voor ons doen, aldus Novasol.
Vorig jaar, toen we dit huis boekten, was er van corona nog geen sprake. Er is hiervan niks opgenomen in de voorwaarden. Mijn vraag is : 'kunnen we in groep iets ondernemen tegen deze maatschappij?'
Aan de telefoon bevestigde men mij dat er nog meer mensen in onze situatie zijn. We hadden maar op tijd moeten zijn.....??? Domme Belgen dus???

  • Algemeen 1
Clemens van Gemert op 30 juli 2020 bestemming: Kroatië / Markarska, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

  • Algemeen 1
Rene Jansen op 29 juli 2020 bestemming: Kroatië / Korcula, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een waardeloze organisatie, vanwege corona kunnen wij niet naar Kroatie reizen en nu zijn we al ons geld kwijt. Absoluut niet mee boeken.

  • Algemeen 1
Gert van de Bunt op 28 juli 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2020

Novasol alert: Boek niet bij Novasol!!!!!
Wij hebben geboekt en netjes betaald. Door code oranje in Kroatië kunnen we niet gaan. Novasol weigert een voucher aan te bieden of het geld terug te geven. Na veelvuldig contact blijft Novasol weigeren! Weg €2500..........

  • Algemeen 1
Mareine op 25 juli 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze service van Novasol! In januari huis geboekt en vanwege code oranje moeten annuleren.. 100% annuleringskosten! Geen enkele vorm van meedenken wordt geboden, want omboeken kantoor 40 dagen voor aankomst.

  • Algemeen 1
Pieter van Duijvenboden op 24 juli 2020 bestemming: Kroatië / Samobor, reisperiode: augustus 2020

Novasol wil dat je tegen het advies van je overheid ingaat en alsnog naar een land op vakantie gaat dat op oranje staat. Wanneer je zegt dat dit simpelweg niet kan, omdat je niet kan veroorloven in quarantaine te gaan, melden ze je dat het ze spijt maar je duizenden euro's ben je kwijt en je hoeft niet te verwachten 1 cent terug te krijgen. Ik boek geen vakanties meer bij een bedrijf wat zijn leveranciers en zichzelf boven het belang van zijn klanten zet.

  • Algemeen 1
B van Diejen op 21 juli 2020 bestemming: Nederland / Workum, reisperiode: juni 2020

Het begon al dat boeken van een huisje op de site van Novasol niet werkte. Na diverse mensen te hebben gesproken doorverwezen naar HomeAway Engeland (dochterbedrijf) die wel de expertise hadden een probleem op de site op te lossen.

Vanwege de corona maatregelen kregen we een voucher om onze reis om te boeken van Noorwegen naar een andere vakantie. Maar we moesten binnen 10 dagen de vakantie en dus ook de periode vastleggen. Uiteindelijk gekozen voor Workum, Nederland.

Daar aangekomen veel achterstallig onderhoud. We hadden een rookvrij huisje geboekt. Maar er bleek er volop gerookt te zijn. Telefonisch melding gemaakt en wordt je afgekapt en verwezen naar de algemene voorwaarden. Waar inderdaad staat dat bij Novasol rookvrij niet betekent dat er nooit gerookt is. (kortom alleen jij zelf mag niet roken, maar je voorganger en degene die na je komt wel) Daar zit je dan met je kind die Astma heeft.

Maar het ergste was dat we de kinderen in bad wilden doen en de wirlpool aanzetten er letterlijk poep het bad in kwam stromen! Snel de kinderen eruit gehaald. Wel direct reactie dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, maar pas na 4 dagen langskomen om er iets aan te doen.

Na deze week zijn we twee weken doorgetrokken naar Frankrijk, waar de grenzen gelukkig open gingen en dus pas na 14 dagen pas schriftelijke een klacht ingediend. Krijg je alleen de melding dat je klacht niet in behandeling wordt genomen want je reageert na 14 dagen en ja, ook dat staat in de kleine lettertjes, artikel 11 volgens Novasol.

Als je denkt dat je daarop nog een reactie naar Novasol kunt sturen waar je respons op verwacht, dan is Novasol je voor; die sturen letterlijk: "Op een eventueel verzoek om verlenging van de termijn voor het behandelen van uw klacht zullen wij niet meer reageren, omdat hierop geen uitzondering kan worden gemaakt."

Ik boek nooit meer bij Novasol!

Het klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad!

  • Algemeen 1
Tijmen op 16 juli 2020 bestemming: Nederland / Drijber, reisperiode: juli 2020

Een bungalow geboekt via novasol op de hullen in drijber. Bij aankomst bleek dat het huisje in zeer slechte staat was. Laminaat aan alle kanten stuk, kieren er tussen van wel 2 tot 4 cm. Raam gebarsten, douche gordijn gescheurd en douchekop spuit water alle kanten op. Lampen kapot en kastjes grepen afgebroken, bed stuk en erboven op was alles nog onwijs smerig ook. Kort om niet echt een behagenlijk vakantie huisje. Beklacht gedaan bij novasol en krijgen een vergoeding van 25 euro aangeboden daar moeten we het maar mee doen. Echt ronduit schandalig. Wij boeken nooit meer via Novasol. Wel dik geld rekenen voor een bungalow maar verder nul service.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Indien u een woning niet in onberispelijke staat aantreft, dient u hiervan meteen melding te maken zodat dit meteen verholpen kan worden. Indien gebreken pas na vertrek gemeld worden, is dit niet meer mogelijk.
Alain Bogemans op 14 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2020

Op 12 juli bericht de media dat Zweden off limits is voor toerisme door Corona. Wij hadden een huisje geboekt voor twee weken vanaf 26/07/20. Contact opgenomen met novasol. In een eerdere email gaven ze aan dat we binnen 40 dagen voor vertrek ons huis nog mochten omboeken. We hadden in een mail aan novasol dan ook een voorstel gedaan om een ander huisje in Frankrijk te boeken dat nog beschikbaar was. Novasol geeft nu plots aan dat deze maatregel niet meer geldig is. Ze weigeren ons om te boeken, en ons geld krijgen we ook niet meer terug. Ruim 1500 Euro betaald en er niks voor in de plaats gekregen. Ik sluit me graag aan bij iemand die een procedure wil starten. Je vindt me op facebook onder mijn naam.

  • Algemeen 1
Jacqueline op 8 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2020

We lezen nu alleen maar negatieve reacties ivm met Corona ,ook wij zouden in mei naar Denemarken helaas moeten om boeken naar augustus helaas besloot Denemarken de grens dicht te houden tot 1 september en we dit jaar niet meer zouden kunnen gaan hebben wij besloten om alles te annuleren,ik zou eerlijk zijn het ging niet van harte veel mail contact en tot je iemand krijgt die wel wil mee werken hebben wij ons geld min de 10% annulering kosten terug gekregen .
We vinden het belangrijk dat er ook weer positieve reacties komen iedereen ondervind last van Corona ,we hopen dat iedereen er goed uit komt met novasol en als nog op vakantie of geld terug krijgt 👍👍

  • Algemeen 6
M. Wolfgram op 6 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Roisel, reisperiode: juni 2020

1 omdat 0 niet kan. Omdat Frankrijk nog gesloten was, konden wij er niet heen. We krijgen niets terug van Novasol. Al het geld kwijt. Ook de eigenaresse van het huisje heeft niets gekregen, zegt ze.

  • Algemeen 1
Esther op 2 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2018

Huisje vol muizen, we zagen ze letterlijk rennen en de keuken lag vol met drollen. In de nacht lagen we wakker in bed te luisteren naar het oorverdovende geknaag. Nog nooit zoiets meegemaakt.
De verhuurster gaf niet thuis. Na twee keer bellen en diverse mails naar Novasol hebben wij onze kinderen in de auto geladen en zijn we vertrokken uit deze ongezonde omgeving.
We kregen van Novasol 0 op rekest omdat we zelf vertrokken zijn, uit eigen keuze. Ronduit bizar..

  • Algemeen 1
Esther op 2 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij mogen Zweden niet in, er is geen mogelijkheid voor omboeken. Of we wel de tweede betaling willen doen. Geen ruimte voor overleg, mogelijkheden of andere vorm van gesprek.

  • Algemeen 1
Bertus op 1 juli 2020 bestemming: Denemarken / Nabij Aarhus, reisperiode: juni 2020

Niet kunnen reizen i.v.m. Corona. Wel alles laten betalen, maar niets leveren. Veel mails gestuurd, af en toe een reactie van “wij hebben besloten niet uit te betalen. En dan als laatste reactie, n.a.v. een aangetekende brief, “Wij sluiten het dossier en gaan niet meer reageren op uw correspondentie”. Hoe gek kun je doen. Na aandringen krijg je halve antwoorden op de gestelde vragen, kortom een zeer slechte, zeer klant onvriendelijke organisatie. Conclusie, nooit weer boeken. Ze verschuilen zich dat ze onder de Deense wet vallen, maar Denemarken is lid van EU en het Europees Parlement heeft aangegeven dat er in dit geval i.v.m. Corona, terug betaald dient te worden bij annulering aan de klant, maar niets van dat. Zij trekken zich er dan ook totaal niets van aan.Gaan gewoon hun eigen weg. Je zou eigenlijke een enorme scheld kanonnade op moeten schrijven/op los moeten laten. Nogmaals kortom, “Nooit en dan ook echt nooit geen Novasol meer”.

  • Algemeen 1
Marco op 23 juni 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: juni 2020

Oplichters bij Novasol. Geboekt voor juni 2020 voor 1 week Tsjechië. Ik bel in mei om te overleggen, blijkt een week eerder mijn vakantie geannuleerd te zijn door Novasol. Wij hadden daar geen bericht van gehad. Wij hadden de mogelijkheid om in april om te boeken voor een andere periode in hetzelfde huisje, maar wij willen niet in het hoogseizoen. En het was ook onduidelijk wanneer je wel op vakantie zou kunnen naar Tsjechië. Nu blijkt dat wij de reissom kwijt zijn, die betalen ze niet terug en een voucher kan ook niet. Ergens in de kleine letters staat dat bij overmacht de kosten voor de huurder zijn. Belachelijk bedrijf, blijf er verre van. Voor ons nooit meer Novasol.

  • Algemeen 1
Ronald Buit op 23 juni 2020 bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: juni 2020

Geboekt en volledige bedrag op huurcontract betaald. Nergens iets.te vinden over extra kosten. Bij aankomst handje contantje €12 moeten betalen anders geen sleutel of toegang tot het park. Nee, pinnen kon niet. Geen contant geld? Dan zoek je maar een pinautomaat. Te belachelijk voor woorden. Novasol bellen...... meer dan een half uur wachttijd. Eigenlijk moest naar Denemarken gebeld worden. Dat is dus eens maar nooit meer via Novasol.

  • Algemeen 4
Annemiek Dijksman op 19 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Folkestad, reisperiode: januari 2020

Wij hebben samen met onze dochter en haar gezin een huis voor 8 personen geboekt in december 2019 in Noorwegen. Begin augustus zouden we een week naar Noorwegen gaan. Reis gaat niet door i.v.m Corona. Wij zijn 75 en 80 jaar en behoren bij de risicogroep. We kunnen in Noorwegen niet de grens over , maar we moeten nu binnen twee dagen een ander huis uitzoeken voor de vakantie in 2021. Datum en huis moeten nu al vastgelegd worden. Schande wat een oplichtersbende. Wij hebben de vakantieman ingeschakeld en hopen dat die iets voor al deze gedupeerden kan betekenen. Meestal lukt dat dan wel opeens!! Novasol moet aangepakt worden. We moeten ook nog het volledige bedrag betalen omdat het van de creditcard wordt afgeboekt. We gaan ook via de creditcard proberen ons geld terug te krijgen. Ook belachelijk is het omboek bedrag van 75 euro ! Wij boeken nooit meer bij Novasol. Ik hoop dat meer mensen naar de vakantieman schrijven.Wie weet lukt het als we met heel mensen klagen.

  • Algemeen 1
Luc goormans op 18 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020

Wij hadden ook gewacht tot eind mei omdat we niet wisten wat de Deense regering zou beslissen. Na de Deense beslissing om de grens gesloten te houden contact opgenomen met Novalsol met het ondertussen gekende gevolg. Al ons geld weg. Wij hebben klacht ingediend bij de Europese commissie. Misschien kunnen er nog gedupeerde bij Europa klacht indienen . Als we dat met veel doen heeft het misschien resultaat.
Wij willen ook wel samen werken met anderen maar ik weet dan niet hoe ik via deze weg met de andere gedupeerde in contact kan komen

  • Algemeen 1
Leussink op 17 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Hallo zijn er mensen die inmiddels reactie hebben gehad van novasol voor een omboeking of dat ze het geld hebben terug gekregen wij hebben namelijk 2 mensen in onze groep die in de risicofactor vallen en zouden willen anuleren of omboeken maar novasol werkt niet mee graag een reactie van mensen om eventueel een advocaat hierop te zetten er heerst tenslotte nog corona m.v.g martin leussink

  • Algemeen 1
Walter op 17 juni 2020 bestemming: Zweden / Fagersanne, reisperiode: juli 2020

Kunnen niet naar Zweden vanwege de Corona crisis. Maar Novasol brengt doodleuk 25% van de reissom in rekening. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
RIa op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

NOVASOL is niet klantvriendelijk en niet flexibel en beslist komt eigen belang voorop! Wij moeten huis annuleren omdat, ten eerste Denemarken nog steeds hun grens op slot heeft voor Nederland en ten tweede wegens as operatie waarvoor mijn man op de wachtlijst staat en het ziekenhuis verwacht dat hij binnen 24 uur beschikbaar is, mocht hij worden opgeroepen. We kunnen dus niet over de grens.
Annuleringskosten 100% ( eerder vertrek dd was 21/5 en moest vanwege Corona verzet worden naar latere dd)
Kortom: negeer Novasol en boek bij een klantvriendelijke organisatie!

  • Algemeen 1
OntevredenKlant op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken / /, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben 2 vakantiewoningen geboekt in Denemarken bij Novasol op 21/11/19. In elk vakantiehuis zouden wij 1 week verblijven. Startende vanaf 01/08/20 tot 15/08/20. Vermits onze vakantie al lang was geregeld moesten wij enkel uitzien naar deze vakantie.
Zoals bij velen heeft de Corona pandemie hier roet in het eten gestrooid. Wij hebben even afgewacht om te zien wat het beleid van Denemarken was betreffende COVID-19. Eind mei beslisten ze dat Belgen niet welkom zijn tot september. Alle begrip voor deze beslissing van Denemarken zelf.
Wanneer we dit hoorden hebben we contact opgenomen met Novasol Nederland. Als respons kregen wij een mail met de melding dat we konden omboeken tegen €75, ik veronderstel administratieve kost. Na dit even te laten rusten bel ik Novasol op om even in overleg te gaan. Dit was het resultaat van menselijk interactie. Gratis omboeken was uit den boze. Een voucher konden we niet krijgen. Annuleren zou ons meer kosten, we zouden dan 25% van de volledige kost van de 2 vakantiehuisjes moeten betalen. Indien we niet tijdig zouden omboeken en nu wel meteen binnen de 7 dagen dienden we zelfs de volle pot te betalen voor een vakantiehuisje waar we niet in terecht kunnen. Het verhaal stopt daar echter niet.
Ik kan mij nog ergens voorstellen dat het openen van een dossier en omboeken overhead meebrengt. Dit moet betaald worden, ook al zouden we bij Novasol blijven. Andere firma's bieden echter wel gratis overboeken aan of een voucher. Wanneer echter blijkt dat ik 2 x €75 moet betalen vermits ik 2 vakantiewoningen heb gehuurd vind ik het persoonlijk overdreven. Ik stel voor aan de medewerker aan de telefoon om 1 x €75 te betalen en dan 2 weken naar eenzelfde vakantiewoning te gaan. Dit lijkt mij minder administratief werk. Als respons krijg ik het antwoord dat er nog mensen wachten en dat er geen oplossing mogelijk is. Nadien smijt hij de telefoon toe. De oplossing van die medewerker is, in mijn ogen, een boete van €150 te betalen aan Novasol vermits Corona ons in zijn greep had. Dit zijn voor mij gangsterpraktijken en uitbuiting van gedupeerden.

  • Algemeen 1
Joop van Dijk op 15 juni 2020 bestemming: Zweden / Borgholm, reisperiode: juli 2020

Door de Coronacrisis besloten de vakantie dit jaar niet door te laten gaan. Mede doordat de Deense grens gesloten blijft voor Nederlanders. Had geboekt via Booking.com, maar Novasol bleek de verhuurder. Als reactie op de vraag hoe we dit op zouden kunnen lossen was de enige oplossing nu een andere datum op te geven tegen een bedrag van € 75,00. Gemeld dat dit niet opgaat omdat nu nog niet bekend is wanneer reizen weer mogelijk zal zijn en dus verzoek om voucher. Enige reactie is dat we kunnen annuleren tegen kosten. Wel lekker gewoon doorgaan met afboeken van onze creditcard. Geld halen we onmiddellijk terug. Wat een ongelofelijke hufters, Nooit meer Novasol

  • Algemeen 1
Jeroen op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Zelfde verhaal als hieronder. Denemarken dicht en zeggen dat dit onder artikel 6 van de voorwaarden valt (annulering door mij) en niet onder artikel 14 (overmacht). Terwijl pandemie en gesloten grenzen wel in artikel 14 staat. Ik heb in het verleden vaker bij hen geboekt maar nooit meer!

  • Algemeen 1
Noor1310 op 14 juni 2020 bestemming: Denemarken / Bork Havn, reisperiode: mei 2020

Kansloze bedoeling bij Novasol. Geboekt via een tussenbureau. Grenzen dicht ivm corona, geld kwijt is het enige antwoord van novasol, want zij 'mogen hun huisjes gewoon verhuren'. Dat wij er niet kunnen komen is ons probleem.

Nooit meer!

Iemand zin in een gezamenlijke procedure? Wij zijn voorstander en hebben zelf de nodige juridische kennis in huis!

  • Algemeen 1
Monique O. op 13 juni 2020 bestemming: Denemarken / Augustenborg/Norre Kettingskov, reisperiode: juni 2020

Reis op 1 januari geboekt op de oude voorwaarden,nu beroept novasol zich op de nieuwe voorwaarden waardoor ze geen geld terug hoeven te betalen maar ondertussen de vakantiewoningen wel voor de tweede keer verhuren, wie steekt nu ons geld in zijn/haar zak? We zijn jarenlang tevreden geweest met novasol Nederland maar boeken volgend jaar wel rechtstreeks via hun kantoor in Denemarken, in Nederland verdienen ze geen cent meer aan ons.
De DFB/Dansk is heel wat klantvriendelijker, bij hun kregen we de kans om binnen een jaar een andere woning te kiezen.
Voor ons is het dus NOOIT geen Novasol Nederland meer maar bij de DFB/Dansk blijven we klant.

  • Algemeen 1
Hans op 12 juni 2020 bestemming: Denemarken / Augustenborg, reisperiode: juni 2020

Wegens Corona komen Nederlanders Denemarken niet binnen Novasol legt de rekening bij hun klanten dit is on acceptabel geen tegoedbon en geen geld en geen oplossing de vakantie is ver voor Covid19 geboekt jaren bij hun geboekt naar tevredenheid is dit nou PR je krijgt aan de telefoon een kille medewerker jammer maar helaas het is maar geld van een ander niet te bevatten dat dit in Nederland gebeurd

  • Algemeen 1
Missoorten op 12 juni 2020 bestemming: Duitsland / Lutzkampen, reisperiode: mei 2019

Door corona waren de grenzen gesloten en konden we niet vertrekken, van Novasol geen enkele info gekregen. De vertrekdatum kwam dichterbij en we hebben zelf contact met Novasol opgenomen om een omboeking te vragen. Dit was niet mogelijk, ook geen voucher of geen geld terug.
Als klap op de vuurpijl krijg ik vandaag een mail om te vragen hoe onze vakantie geweest is !!! Ik ben razend ! Is er echt niemand die de rechten van al de ontevreden klanten wil verdedigen?

  • Algemeen 1
Anita op 12 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Net als alle anderen, Denemarken is dicht, omboeken kunnen we niet want het huis is volgend jaar niet beschikbaar, wel moet je betalen en dan houden ze zich aan de voorwaarden in artikel 6. Eens maar nooit meer, zo jammer dit, hoop dat ze over de kop gaan!

  • Algemeen 1
Diana Zoeter op 12 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Créteil, reisperiode: juli 2019

Wij zijn ivm Corona niet gegaan.
8 mei moesten wij kiezen of we gingen annuleren of niet.
Gezien de Corona crisis hebben wij besloten niet te gaan.
Toen 15 mei bekend werd dat Frankrijk de grenzen open deed voor toerisme. Hebben wij Novasol gecontact of onze reis toch door kon gaan.
Ja dat was mogelijk. Als we de nieuwe prijs zouden betalen. Zo’n 300 eur meer. En nog 75 eur omboek kosten.

Reactie op e-mail duurt lang.
Ze hebben ons 0,0 opties geboden.
Niks was mogelijk, klantenservice hebben ze nog nooit van gehoord.

In tijden van crisis zou je denken dat een reisorganisatie meedenkt en helpt.
Hun klanten opties biedt en blij maakt.
In tegendeel!!

Zelfs geen reactie op mijn e-mails waarin ik mijn ongenoegen uitspreek.

Voor ons nooit meer novasol!
Zou niemand aanraden daar te boeken.

  • Algemeen 1
Gerrit Banen op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Guardamar, reisperiode: mei 2020

Novasol heeft besloten dat ze de betaalde reissom niet hoeven te vergoeden ondanks het feit dat de reis niet door kon gaan door corona. Tijd voor juridische maatregelen.

  • Algemeen 1
Hoek op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: juni 2020

In nood leer je de aard van iemand kennen maar dit slaat alles. Door de Deense coronamaatregelen zit de grens dicht en is het geboekte vakantiehuis onbereikbaar. Bij Novasol blijkt omboeken niet mogelijk, bedragen de annuleringskosten 100% en aan vouchers doen ze al helemaal niet. Na wat mailverkeer en telefoontjes waarin Novasol halsstarrig vasthoudt aan de algemene voorwaarden blijken we € 800,- armer. Nu is het huis door Novasol eenzijdig schriftelijk geannuleerd en is het in de door ons geboekte en betaalde periode wederom te huur gezet. Gewetenloze boeven zijn het !

  • Algemeen 1
Robert op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Ook hier een gedupeerde van de oneerlijke Corona opstelling van Novasol. Novasol is van mening dat huisje gewoon beschikbaar is. Dat wij er niet kunnen komen omdat de grens naar Denemarken in de zomer dicht is voor Nederlanders niet hun probleem. Annuleren is voor rekening van de klant. Geld kwijt en ook geen voucher. Omboekmogelijkheden zeer beperkt en alleen tegen extra kosten. En deze organisatie die kreeg de Reisgraag award?

  • Algemeen 1
Henk op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken / Dronningmolle, reisperiode: april 2020

Grens naar Denemarken dicht en niet de kosten willen terugbetalen, ook niet de mogelijkheid bieden om naar volgend jaar om te boeken. Oplichters!!!!!!Ik boek al 10 jaar bij Novasol, maar dit is echt de laatste keer geweest.

  • Algemeen 1
Klapwijk op 10 juni 2020 bestemming: Denemarken / Egtved, reisperiode: juni 2020

Novasol, nooit meer!! Onrechtvaardig zoals ze nu handelen, pas 29 mei werd bekend dat tegen alle verwachting in Denemarken de grenzen voor Nederlanders dicht hield. Gelijk contact gezocht met Novasol om de vakantie met ingangsdatum 27 juni om te zetten naar een later moment wanneer de grenzen wel weer open gaan. Gewoon nul begrip en enige wat ik terug krijg op de mail nadat we 4x langer dan een kwartier in de wacht hebben gehangen aan de telefoon, helaas uw reis valt binnen de 40 dagen, wij kunnen niets voor u betekenen, uw bent 100% van het huurbedrag verschuldigd. Wij gaan al 20 jaar elk jaar een week naar Denemarken of Zweden via hun, en dan nu gewoon 0 oplossing. Terwijl hun partner bedrijf als Dansk wel hun klanten nabellen en proberen te kijken naar een oplossing. Wij voelen ons zo onterecht behandeld en doen NOOIT meer boekingen via novasol.

  • Algemeen 1
Marleen Breda op 10 juni 2020 bestemming: Denemarken / Morkholt, reisperiode: juli 2020

Zelfde ervaring als de recensies hier beneden.
Door Corona niet in gelegenheid om naar een eerder met veel plezier bezocht huisje in Denemarken te gaan. Gevraagd naar omboeken naar volgend jaar; krijgen we een zeer kortaf antwoord dat dit niet mogelijk. Dat we geacht worden diezelfde dag voor 23:59u een alternatief huisje te kiezen. Als we dat niet doen, zijn we onze aanbetaling kwijt, schandalig!
Dit gaat ze hopelijk veel klanten kosten! Ons zijn ze kwijt in ieder geval

  • Algemeen 1
M. Alberts op 9 juni 2020 bestemming: Denemarken / Falsled, reisperiode: juni 2020

Heb de reis nog niet gemaakt. Grens dicht. Verwachting was 1 juni open maar nee dus. Contact met Novasol, geld kwijt. Al vele jaren vakantiehuizen bij Novasol. Nooit weer. Advies aan ieder nooit meer boeken bik Novasol. Geldklopperij.

  • Algemeen 1
Ms op 8 juni 2020 bestemming: België / Regio Copenhagen, reisperiode: juli 2020

Door de Corona meerdere reizen geannuleerd gehad. Belgische organisaties gaven een voucher die 1j geldig is. Perfect geregeld. Zomervakantie via Novasol geboekt. De Deense grenzen blijven toe dus we kunnen niet op reis. Novasol biedt geen voucher aan en is echt klantonvriendelijk. Geen enkele vorm van meedenken of sympathie. Enkel regels volgen. Nieuw huis en datum was op 38 ipv 40 dagen voor aankomst doorgekregen zeggen ze dus we zijn ons geld kwijt. Noghtans op tijd aangegeven dat we wilden herboeken maar hadden een extra vraag. Alle begrip dat het druk is maar als ze dan een week later reageren en ons dan beschuldigen dat we te laat een datum doorgeven...
Nooit nog boeken we via Novasol!(eigenlijk zelfs op tuivillas.be geboekt maar blijkt nu bij Novasol.nl te zitten dus Tui kan ons ook niet helpen) Zelfs in uitzonderlijke situaties is het duidelijk ieder voor zich. Eens geld geïnd stopt het verhaal. Triestig.

  • Algemeen 1
Aris van Reenen op 8 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

Wij hadden een huis in Frankrijk geboekt, we kunnen Frankrijk niet in door corona en zijn nu de aanbetaling van €520,- kwijt. Als we verzetten naar latere datum en zouden niet kunnen b.v. door een tweede golf corona moeten we het gehele bedrag van € 2100,-- betalen. Dit betreft een zeer slecht en onbetrouwbaar bedrijf en wij blijven er heeel ver uit de buurt!!!!!

  • Algemeen 1
Kaatje op 5 juni 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2019

Ik snap gewoon niet dat mensen blij kunnen zijn als ze €75,- moeten bijbetalen voor omboeken.... dit moet gewoon gratis zijn, service noemen ze zoiets!!! Maar van service hebben ze bij Novasol nog nooit van gehoord, alleen van geld innen! Zoals je al je geld kwijt bent als je reis niet kan doorgaan, want ze komen je niet tegemoet. De hele corona-periode hoor je niets van ze, pas 7 weken voor afreistijd krijg je een mail, want ja, dan kun je in ieder geval niet meer voor 10% annuleringskosten annuleren, want dat moet 70 dagen voor afreisdatum. Slim van ze, nu kost het je in ieder geval 25%, harken ze weer wat meer geld binnen. Ik heb geannuleerd, wil geen €75,- euro betalen als ik niet eens weet wanneer ik volgend jaar vakantie heb en ik vind het getuigen van een zeer slechte reisorganisatie die alleen aan het geld denkt.
Oja, en wat vreemd dat de link op de Novasol-site van 'TRUSTPILOT'-reviews ineens verdwenen is??? Ook de reviews op Google zie ik niet meer (zie er maar 3) en kan ik niets aan toevoegen, hoe kan dat? Wordt het jullie soms te heet onder de voeten met al die slechte reviews? Want die staan er genoeg op internet! Ook in Duitsland trouwens.
Denk niet dat jullie de Zoover en Reisgraag-awards nog weer winnen. Sterker nog, die mogen ze wel weer van jullie afpakken! Bah, ben regelmatig klant van jullie geweest maar dat wordt ik echt NOOIT weer! Bah, roversbende zijn jullie!!! Geniet maar van al het geld wat eigenlijk van de gedupeerden is. Lekker dubbel verdienen hè als al die 'geannuleerde' vakantiehuisjes nog een x verhuurd worden ofniet?
Beste mensen, NOOIT bij Novasol boeken!!!

  • Algemeen 1
Wouter op 5 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Novasol is klantonvriendelijk, oneerlijk en handelt in strijd met de Nederlandse wet. Door grenssluiting kunnen wij geboekte woning in Denemarken niet betrekken, terwijl Novasol geeft aan dat de woning betrokken kan worden, maar dat wij door grenssluiting de woning niet kunnen bereiken. Daarbij geeft Novasol aan dat haar algemene voorwaarden van toepassing zijn, maar die hebben wij nooit geaccepteerd, en ook nooit ontvangen. Novasol verwijst naar haar algemene voorwaarden van maart 2020, maar wij hebben geboekt in oktober 2019. Dit terwijl nota bene de algemene voorwaarden van Novasol in maart 2020 (ná coronauitbraak) zijn gewijzigd onder het kopje "ongewone voorvallen" o.i.d., zodanig dat in die gevallen Novasol niets hoeft te terug te betalen. Novasol verwijst dus kennelijk bewust naar andere algemene voorwaarden dan die zij eerder hanteerde. Maar als gezegd: wij hebben niets geaccepteerd destijds. Overigens staat in de voorwaarden van Novasol dat de Deense wet geldt voor haar huurovereenkomsten. Volgens mij in strijd met Nederlands consumentenrecht.
IK ROEP IEDEREEN OP OM NOVASOL IN DE PUBLICITEIT TE BRENGEN MET HAAR ONOORBARE PRAKTIJKEN EN DE MEDIA TE BENADEREN.

  • Algemeen 1
Reiziger op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Oslo, reisperiode: juli 2020

Volgens mij innen ze nog snel de zuurverdiende centen van de gedupeerden omdat ze failliet zijn. Denk dat we kunnen fluiten naar onze centen.
Nog even snel de zakken vullen dan faillissement aan te vragen. Hun boekhouding staat online. 2018 staat al volledig in de min! Bedankt voor de open communicatie Novasol! Hoop dat de CEO en CFO zeer gelukkig wordt met onze centen, geniet ervan want we hebben er hard voor gewerkt

  • Algemeen 1
Truus Ribbe op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: augustus 2020

We boeken elk jaar een huis via Novasol.
Altijd perfecte service!
Ook dit jaar weer perfecte service toen we vanwege het coronavirus onze vakantie helaas hebben moesten verschuiven naar volgend jaar.
Dit is geheel zonder problemen en binnen enkele dagen geregeld.
Die 75 euro nemen we voor lief, dat vinden we niets meer dan normaal.
Voorreservering gemaakt voor 2022 en dit wordt ook altijd perfect geregeld door Novasol.
Van ons niets dan lof!

  • Algemeen 10
Reactie van Novasol: Dank u, fijn om te horen dat er ook mensen zijn die begrip hebben voor deze buitengewone situatie.
Rowin de Leeuw op 3 juni 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: juni 2020

Wegens Coronona kunnen wij het land niet in Novasol bied geen enkele mogelijkheid tot omboeken of (ge)deeltelijke vergoeding. Belachelijke zaak ik zal hier dan ook nooit meer een boeking plaatsen.

  • Algemeen 1
Elly op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Boek NOOIT bij Novasol!!!!
Huis geboekt in Noorwegen. Noorwegen laat geen Belgische toeristen toe.
Het VOLLEDIGE bedrag betaald. ALLES kwijt.
Novasol zijn DIEVEN 1ste klas!!!!
Klantvriendelijkheid 0
GEEN aanrader!!!

  • Algemeen 1
Marijke Van Bos op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Geboekt in november 2019 voor Noorwegen met 16 personen.
Voor we wisten van de Corona. Nu we eindelijk weten dat de grenzen niet opengaan doet novasol niks voor zijn klanten. Voorschot kwijt geld kwijt en geen vakantie. Er is amper duidelijke communicatie naar de klant toe. Geven geen of onduidelijk info.
Zijn in de onzekere tijden niet flexibel terwijl andere soortgelijke firma’s of touroperators dit wel zijn.
Veilig en betrouwbaar is hun motto . Wel , het is schandalig wat ze doen.
Nog nooit meegemaakt!!! Zo de mensen in deze tijden in de zak zetten !!!! Dus mijn ervaring is niet 1 maar omdat ik niet lager kan gaan mogen ze zelf een quotering kiezen onder de 1

  • Algemeen 1
Harriet op 2 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020

Huis geboekt in Denemarken voor eind juni. Afgelopen vrijdag werd bekent dat het inreisverbod voor NL-ers wordt verlengd naar 1/9. Ik kan nu dus niet naar Denemarken reizen. Novasol zegt dat dat mijn probleem is en dat ik de volledige huursom kwijt ben omdat mijn vertrekdatum binnen 40 dagen is, dus omboeken mag niet meer? Rechtbijstandverzekering ingeschakeld, hopelijk kunnen zij iets gedaan krijgen.

  • Algemeen 1
Tamara Laanen op 2 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Meermaals contact gehad met Novasol per e-mail en per telefoon ivm Corona. We konden omboeken naar andere periode 2020 zolang we dit 40 dagen voor afreis deden. Dat kon onmogelijk omdat er nog niks bevestigd was van vluchten en grenzen en heb dat ook zo doorgegeven (meermaals). Dan op 23 mei hebben ze de laatste schijf van mijn VISA gehaald nadat ik herhaaldelijk heb gevraagd om hier iets langer mee te wachten zodat we duidelijkheid hadden ivm vluchten. Vluchten bevestigd op 27 mei en onmiddelijk ambassade van Noorwegen gebeld ivm gesloten grenzen. Zij bevestigden dat de grens van Noorwegen gesloten blijft voor toeristen tot 20 augustus, dus geen enkele mogelijkheid om bij het huisje te kunnen komen. Meteen Novasol gebeld en ze zeiden gewoon “sorry mevrouw, we kunnen niks voor u doen”, dus gewoon mijn geld kwijt (huis voor 16! personen). Ik laat het hier niet bij en ben juridische mogelijkheden aan het bekijken. Wil via dit kanaal zoveel mogelijk mensen waarschuwen om NOOIT via Novasol te boeken. De slechtste service die ik ooit heb waargenomen...en dat zegt iemand die de laatste 16 jaar non-stop reist , zowel zakelijk als privé.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Inhoud

  1. Over Novasol
  2. Ervaringen
  3. Nieuws
  4. Artikelen
  5. Interview

Contactgegevens

Logo
  • Novasol
https://www.novasol.nl/

Ervaringen & Awards

Novasol krijgt gemiddeld een 7,4 op basis van 2774 ervaringen.

Reisgraag Awards :

  • Per land:
  • Denemarken (673) 6,9
  • Frankrijk (344) 7,5
  • Italië (287) 7,7
  • Kroatië (265) 8,1
  • Duitsland (213) 7,9
  • Nederland (208) 6,8
  • Spanje (204) 7,2
  • Zweden (135) 7,5
  • België (125) 6,7
  • Noorwegen (96) 7,0
  • Oostenrijk (58) 8,3
  • Tsjechië (50) 8,4
  • Luxemburg (33) 7,5
  • Hongarije (19) 7,3
  • Slovenië (16) 6,2
  • (10) 5,2
  • Griekenland (10) 6,7

Vakantiehuizen organisaties

  • Portucasa.nl 9,5
  • Dormio Resorts... 9,0
  • Villa Expert 8,9
  • Comfortvilla 8,8
  • Basic Travel 8,8
  • PonyparkCity 7,7
  • La Casita 7,4
  • Novasol 7,4
  • Chalet.nl 7,1
  • OUT!... 7,0
  • Vacances Provence 7,0
  • EuroParcs 7,0
  • Hungariahuizen 6,7
  • Topic Travel... 6,3
  • Hogenboom... 5,6
  • Gites.nl 5,5
  • Interhome 4,8
  • Euro Relais 4,4
  • Aan Zee 4,3
  • France Comfort 4,0
  • Bungalow.Net 3,8
  • Sunparks 3,7
  • Landal GreenParks 3,5
  • Roompot Vakanties 3,4
  • BungalowSpecial... 3,2
  • Center Parcs 3,2
  • Natuurhuisje.nl 2,9
  • Belvilla 2,1
  • Wimdu 2,0
  • RCN Vakantieparken 1,5
  • Vakantiekoorts 1,0
  • TUI Villas 1,0
  • Villatrips.com ?
  • Bungalows.nl ?
  • Chalet.nu ?
  • Oasis Parcs ?
  • La Porta Vacanze ?
  • Topparken ?

Interview

Erik Veurman van Novasol Lees het volledige interview

© Reisgraag.nl B.V. 2005 – 2025

  • Disclaimer
  • Boekingsvoorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Maak een afspraak
  • Contact