Schrijf een review

Reviews over Novasol

Url:

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol

Pagina 3 van 29 met 2802 resultaten

op 3 oktober 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij boekten deze zomer 2 huisjes via Novasol in Zweden. Deze werden geboekt nog voor er sprake was van Covid. Door de perikelen van de Belgische regering was het voor ons onmogelijk om ons eerste huisje te betrekken. Gelet op de omstandigheden hadden we van Novasol uit toch gehoopt op een mogelijke oplossing. Novasol blijft echter uiterst klant onvriendelijk en zegt enkel dat de normale voorwaarden van toepassing zijn en we bij gevolg ons geld gewoon kwijt zijn. Dat we simpelweg een verbod hebben om naar Zweden af te reizen doet er blijkbaar niet toe. Gemakkelijk geld verdient. Uiteindelijk is een paar dagen later de situatie omtrent Covid gewijzigd. Hierdoor konden we toch nog afreizen naar ons tweede huisje. Bij aankomst stonden we al voor gesloten deur waardoor we zelf al het nodige dienden te doen om alsnog in ons huisje te kunnen. Toen we eenmaal binnen konden werden we met verstomming geslagen. De woning was erbarmelijk. De zetels, tafelkleed vol met vlekken. We troffen larven aan in een bed. In de sanitaire container ergens op het doen was er overal schimmel en deze was duidelijk niet onderhouden. We troffen over de gehele woning aders van elektriciteitsleidingen aan dewelke niet afgedekt waren. Echt levensgevaarlijk. Er waren verschillende lichtpunten waarbij lampen of zelfs de gehele armatuur ontbraken. Op een slaapkamer stond een radiator dewelke normaal aan de wand hangt gewoon op de vloer tegen de muur. Ook hier opnieuw met elektriciteitsleidingen dewelke voor gevaar kunnen zorgen. Op een bepaald moment dachten wij dat het aan het regenen was. Wij keken naar buiten maar zagen niks. Toen we naar buiten gingen via het terras zagen wij dat het dak van de overkapping letterlijk zwart zag van de vliegende mieren. Verder was er nog een terras hetwelk in geen jaren onderhouden was. De meubels zagen eruit alsof ze elk moment uit elkaar zouden kunnen vallen. Wij besloten dan ook de nacht in de tent door te brengen en de volgende dag gewoon een kamping op te zoeken. Wij brachten Novasol NL direct op de hoogte via e-mail. Wij werden gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Novasol NL zei dat we ons maar naar Novasol Denemarken moesten richten. Belachelijk gezien de woning via hun werd geboekt. Zelfde mail overgemaakt naar Novasol Denemarken. Na weken krijg je eindelijk reactie dat de zaak zal onderzocht worden maar dit tot een maand kan duren. Wij voelden toen de bui al hangen. Weken later kregen we een mail van Novasol NL met de vraag onze foto's over te maken. Raar dat er nu wel via Novasol NL wordt gereageerd. Wij hebben al onze foto's overgemaakt. Waarom moeten we trouwens foto's overmaken als men ons beloofd om ter plaatse de situatie te bekijken? Ondertussen zijn we 6 weken verder en hebben we nog niks van Novasol vernomen. Dan maar weer zelf contact opgenomen. We kregen te horen dat we nog een week geduld dienden te hebben. Uiteindelijk een kleine week later vernemen wij dat we geen recht hebben op enige compensatie. Wij zouden Novasol nog de eigenaar niet de kans hebben gegeven om iets aan de situatie te doen. Novasol zegt dat ze niet op tijd verwittigd zijn? Raar want ik heb de mail nog staan dewelke verstuurd is daags na onze aankomst. De eigenaar zou eventueel de woning eens gereinigd hebben. Ik denk dat een renovatie eerder op zijn plaats is. Dus wees gewaarschuwd zolang alles goed gaat zal Novasol inderdaad top zijn. Van zodra er een klein probleem is kan je niet rekenen op klantvriendelijkheid en weet je van tevoren dat je uw geld kwijt bent.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Nederland / Jutland, reisperiode: mei 2020

Ver voor de coronatijd geboekt en netjes alle betalingen overgemaakt en toen ging Denemarken dicht. Voucher of omboeken naar 2021 met evt bijbetalen - deel van de kosten betalen binnen de 40 dagen regeling is ook billijk - maar niets is bespreekbaar bij Novasol. Wij zijn gewoon sprakeloos . . . Wij boeken al meer dan 20 jaar onze huizen via hun maar doen dat vanaf nu nooit meer bij Novasol óf een van hun partners. Jammer dat we nog een 1 als cijfer moeten geven want ze verdienen zelfs die niet!! Ze zijn bezig met eigen gewin en het is als het gezegde: in slechte tijden leer je je ware vrienden kennen. Ze hebben heel veel geld aan ons verdiend, dat is vanaf nu dus klaar.
(En pas op, want nog steeds geen duidelijke info of waarschuwing als je de website opent, sterker nog je kan gewoon nu nog als Nederlander een huisje boeken in DK volgende week terwijl de grens vanuit Nederland dicht is - en je bent gegarandeerd 100% je geld kwijt)

  • Algemeen 1




op 2 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Een 1 is al teveel krediet voor deze waaardeloze reisorganisatie! Al in september 2019, ruim voor de corona uitbraak geboekt voor mei 2020 via Dansk. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Hals september ene mail van Dansk ontvangen dat alle boekingen zijn overgenomen door Novasol. Helaas sinds 1,5 week week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact gezocht met Novasol, want vanuit Novasol is er geen enkele pro-actieve berichtgeving geweest naar ons toe... Ze geven géén mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld volledig weg, vanwege de “40 dagen regeling”; 40 dagen voor vertrek om te boeken tegen kosten van 75 euro. Alleen stond Denemarken 40 dagen voor vertrek nog op geel. En het is ook geen keuze omdat je bij de grenscontrole als Nederlander simpelweg Denemarken niet in komt! Nu hele bedrag kwijt. We voelen ons enorm benadeeld, zeker omdat ze feitelijk ons voor de eerder geboekte mei vakantie al restitutie hadden moeten aanbieden. Al vele jaren boeken wij huisjes in Denemarken, maar vanaf nu nooit meer via Novasol. Ik hoop dat dit voor Novasol nog gevolgen gaat hebben, dit is de enige organisatie die geen enkele coulance regeling kent en zelfs nog kosten in rekening denkt te kunnen brengen als je annuleert. Ze zeggen hun best te doen om de woning alsnog te verhuren aan iemand anders en dan krijg je 75% van je reisbedrag retour. Echter geven ze hier gene enkele garantie op en als consument heb je hierop ook geen enkele invloed of en kun je er ook geen controle op uitoefenen.
Schande dat je ook vandaag nog gewoon voor aankomende week als Nederlander een huisje kunt boeken via hun site in Denemarken, wetende dat de consument dan al het geld kwijt is. Dit zou niet mogelijk mogen zijn!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2019

Twee dagen voor vertrek werd Kroatie code oranje. Omboeken niet mogelijk dus al het geld kwijt. Nooi boeken bij deze organisatie!!!!!

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: november 2020

Novasol is een partij die alleen aan de eigen portomonee denkt. Ze komen met een slap excuus dat ze een 40 dagen regel moeten instellen (tijd tot aanvang reis dat je kan omboeken voor een 'klein' bedrag) om dat ze ook verplichtingen hebben jegens de particuliere verkoper.

Net alsof ze de particuliere verhuurder bij annulering 100% gaan betalen....

Kortom, niet boeken bij Novasol! Ze vinden het vervelend voor je maar meer ook niet.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Helaas een 1 is nog te veel credits voor novasol. Huisje in Denemarken geboekt via dansk voor afgelopen zomer. Dat moest ongeboekt worden ivm Corona. Omdat de boeking een huisje van novasol betrof moesten wij extra 75 euro betalen voor de omboeking naar oktober. Nu sluit Denemarken opnieuw de grenzen en omdat de je alleen 40 dagen van te voren kunt omboeken zijn wij dus het geld kwijt. Plus de extra 75 euro. Ongeacht of novasol in zijn recht staat vind ik dit weinig coulance en klantvriendelijkheid van hun kant. Geen enkele vorm van tegemoedkoming wordt gedaan. Het ongemak van deze situatie komt alleen bij de huurder te liggen en novasol heeft hier voordeel van. Voor ons dus nooit meer een boeking bij novasol. Ze zijn een zeer onbetrouwbare organisatie.

  • Algemeen 1
op 30 september 2020 bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zijn trouwe klanten van Novasol geweest, maar nu niet meer.
Wij hebben ook voor de coronaperiode geboekt. Nu zijn de grenzen voor Nederlanders naar Denemarken gesloten. Ik heb gebeld met Novasol en ook hier de reactie dat we niet meer kunnen omboeken om dat we de 40 dagen grens gepaseerd zijn. We kunnen wel annuleren en hopen dat er andere mensen in het huisje gaan, dan krijgen we een deel terug. Het advies van Novasol; "Probeer het maar bij uw reisverzekering.". En de reisverzekering geeft weer aan dat de reisorganisatie verantwoordelijk is. Het gevolg is dat wij niet op vakantie kunnen gaan en het geld ook kwijt zijn. Geen voucher, geen geld en geen vakantie...

Update:
Wij konden het land niet in omdat de grenzen dicht waren. Annuleren had geen zin omdat we dan niks terug kregen. Maar let op, ondanks dat je er niet bent, het volle pond betaald, krijg je ook nog eens de energie rekening op je bord. BELACHELIJK!! Geen voucher, geen omboeking mogelijk, en nu ook nog een energie rekening! Oplichters. Wij gaan nooit meer met Novasol op vakantie.

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Denemarken / Dagelokke, reisperiode: oktober 2020

Ik ben regelmatig met Dansk.nl naar Denemarken geweest.
Dansk gebruikte Novasol als partner.
In de herfstvakantie 2020 hadden we weer geboekt voor een huis in Denemarken.
Begin september kregen we een mailtje dat Dansk ging stoppen en alle reizen overgedragen had aan hun partner Novasol.
Helaas ging Denemarken in lockdown en zien we van het betaalde bedrag niets terug.
Dit is ronduit schandalig en zal omdat door de huidige snel veranderende omstandigheden een coulantere opstelling een stuk klantvriendelijker zou zijn en niet de regel hanteren dat men tot 40 dagen voor aanvang reis nog kan omboeken

  • Algemeen 1
op 29 september 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: augustus 2020

Omdat we niet zijn gegaan zoals zovelen. Al het risico is voor de klant. Om boeken kan hoor maar dan wel dit jaar want de agenda's zijn nog niet open werd ons verteld... Ja en mijn baas geeft mij nog een keer 2 weken vakantie, en de kinderen en man idem🙄 pff geen enkele medewerking... Wij hebben regelmatig via novasol huisjes gehuurd maar ze zijn aan ons een klant kwijt...

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze organisatie ! Onbeschoft en oplichters. Bieden een huis aan op internet die in werkelijkheid compleet blijkt af te wijken van de foto's.
Robbengat 70, Lauwersoog:
Chalet was oud, gedateerd, kapot , vies en gevaarlijk omdat geiser stokoud was en al jaren niet gecontroleerd, de brandmelder het niet deed en het meubilair buiten kapot was en vol splinters zat. Om over de beschimmelde douche, koelkast en koffiezetapparaat nog maar niet te spreken. Handen vol stof onder de bedden en dat in de Corona-periode ! Muren vol met doodgeslagen muggen. Lampen verroest en oude tafel hobbymatig gerepareerd. Er lagen spullen van vorige huurders; oud speelgoed, bladen en etensresten.
Buitenmeubilair allemaal kapot, stukken eraf en vol splinters. Geen parasol terwijl het die week 30 graden was en we vol in de zon stonden.
Ramen kapot en luxaflex allemaal kapot; je kon je niet eens normaal omkleden. WC kapot. Etc. etc.
Bieden geen mogelijkheid om ter plekke contact te zoeken of een oplossing. Zijn naderhand bij een klacht gewoonweg onbeschoft en ontwijkend in hun reactie. Evenals de tussenpersoon Booking.com, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet.
Niet boeken hier mensen ! Je betaalt de hoofdprijs maar krijgt niet de kwaliteit die beloofd wordt. Wij zijn na 1 ( verplichte ) nacht weggegaan, maar kregen geen compensatie. Je betaalt veel, maar krijgt een waardeloze vakantie plek en ziet je centen nooit meer terug ! Terwijl het chalet wél na onze klacht uit de verhuur is gehaald ! Geen compensatie, maar je hebt wel veel ergernis. Klantenservice ronduit onbeschoft, die mag weleens een cursus Communiceren met klanten krijgen van de baas.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Nooit meer novasol. Denemarken sluit de grenzen voor Nederlanders. Enige coulance van Novasol is ver te zoeken. Omboeken of een voucher doen ze niet aan. In deze tijden verwacht je toch meer

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Duitsland / Thüringen, reisperiode: september 2020

Ik had op de 8e september 2020 een boeking gedaan, voor 2 weken later! Gezien richtlijnen RIVM konden we niet reizen vanuit Zuid Holland naar Duitsland reizen, dit aangegeven bij Novasol echter krijgen i.v.m 40 dagen regel niets terug! Belachelijk!! Moeten deze onzekere periode maar geen boekingen meer accepteren.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020

Ruim voor corona uitbraak geboekt voor mei 2020. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Helaas sinds vorige week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact met Novasol... Helaas geen mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld weg. Hadden mogelijkheid tot 40 dagen voor vertrek om te boeken voor 75 euro. Echter toen zag het er niet naar uit dat dit zou gebeuren dus geen reden tot omboeken of annuleren. Nu hele bedrag kwijt. Voelen ons enorm benadeeld en voelt niet terecht, vooral omdat dit al ver voor corona geboekt was. Wij boeken elk jaar al zeker 15 jaar huisjes in Denemarken via Novasol. Dit was helaas de laatste keer. Hoop dat dit voor Novasol nog een staartje krijgt.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken / Silkeborg, reisperiode: oktober 2020

Zeer teleur gesteld door Novasol,
Geplande vakantie 17 oktober tot 24 oktober gaat niet door ivm. code oranje voor Denemarken. Begrijp dat Novosol niets kan doen aan het Corona versus, maar ik had meer begrip verwacht van deze organisatie. Omdat we geen gebruik kunnen maken van het huisje, zou ik verwachten dat we op zijn minst de €135,- schoonmaak kosten terug gestort krijgen. Geen bezoekers geen schoonmaak kosten.
Maar veel liever had ik een voucher ontvangen om alsnog volgend jaar Denemarken te bezoeken.
Gemiste kans Novasol. Jullie denken niet aan de toekomst en benadelen je klanten.

Triest.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Dat het belachelijk is dat Novasol niets doet met 'Corona-gesloten' landen hoef ik niet meer te noemen: belachelijk. Ook nog van regering extra geld krijgen? Boeven!
Belangrijker: WIE EN HOE KUNNEN WE HIER TEGEN PROTESTEREN? WIE KAN ONS BELANG ONDERSTEUNEN?

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

OPLICHTERS! Nooit meer.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: september 2020

Helaas door de corona de de Deense grens gesloten. Net 5 dagen voor onze vakantie. Gebeld en overlegt maar geen klant gericht bedrijf.
Novasol heeft nergens begrip voor. Ik hoef geen geld terug . Maar dan verzetten naar ander datum ook geen optie. Totaal geen medewerking.
Kom al 49 jaar in Denemarken en geregeld huren wij huizen bij Novasol.
Helaas is dit de laatste keer geweest. En laat ze maar stikken in het geld.
800 euro weg. Zeer slecht bedrijf en geen respect voor klanten.

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Wij zijn heel teleurgesteld in novasol 2240 euro betaald en toen code oranje.wij krijgen geen voucher of geld terug .BOEK hier niet. Wel het geweldige aanbod 10% korting bij volgende boeking. NOOIT MEER

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: oktober 2020

In januari 2020 voor de Coronapandemie geboekt. Novasol geeft de mogelijkheid om 40 dagen voor aankomst om te boeken. Echter op dat moment was het gebied nog geel dus waarom zou ik dan omboeken. Pas binnen de 40 dagen werd het reisadvies op oranje gezet. Novasol gebeld. Heel beperkte telefonische bereikbaarheid. Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Klacht ingediend, zelfde antwoord. Ik boek al heel wat jaren bij Novasol, maar een bedrijf laat zich pas echt zien in crisis tijd. En dat spreekt zeker niet in het voordeel van Novasol. Je kunt annuleren maar dat kost 100% van de boeking en je kunt eventueel wat geld terug krijgen als ze iemand anders vinden, maar wie boekt nou willens en wetens een reis naar een oranjegebied? Ze kunnen zich niet verstoppen achter algemene voorwaarden als die onredelijk bezwarend zijn voor particulieren die iets kunnen doen aan de situatie. Hoewel Novasol dat ook niet kan, kan er op zijn minst een vorm van empathie zijn en kunnen ze meedenken, omboeken of iets anders. Novasol blijft hetzelfde verdienen over de rug van gedupeerde vakantiegangers. Gewoon heel slecht, je mag op zijn minst verwachten dat ze meedenken.

  • Algemeen 1
op 24 september 2020 bestemming: Denemarken / Arrild, reisperiode: oktober 2020

Ontzettend slecht hoe ze met de Corona situatie om gaan!
1-1-2020 boeking gedaan voor de herfstvakantie in Denemarken(arrild)
Nu blijken de grenzen van Denemarken gesloten te zijn voor vakantiegangers. De reactie van Novasol helaas hier kunnen we niets aan doen. Geen voucher of geld terug.
Ik hoop van harte op een faillissement voor deze firma.

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2019

Wat een belachelijke negativiteit hier zeg!!! Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan al jaren met Novasol. Iedereen die niet weet dat er corona is en er altijd een risico is dat landen ineens niet meer toegankelijk zijn die leeft onder een steen. Wij hebben misschien geluk gehad maar ook keurig en op tijd van Novasol een mail gekregen dat we nog konden omboeken of annuleren voordat de 100% kosten regeling in ging. Wij hebben het risico genomen om de boeking te laten staan en geluk gehad maar als het veranderd zou zijn dan hadden we pech en nemen we ons verlies. Ga dan klagen bij de regeringen of RIVM die deze beslissingen nemen.

  • Algemeen 10
op 23 september 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: oktober 2020

Ver voor de corona geboekt en netjes 1300 euro overgemaakt en nu gaat Denemarken dicht. Voucher of omboeken met evt bijbetalen niet mogelijk en geld weg. Gewoon sprakeloos . . . Als je leest was ze opgebouwd hebben in 20 jaar breken ze dat in 20 weken weer af, voor ons zeker de laatste keer bij novasol.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Rojales, reisperiode: januari 2020

Door het toenemende coronavirus En code oranje in Spanje kunnen wij 17-10-2020 niet naar ons gehuurde huis en we kunnen niet wijzigen. Weg 1225 euro. Diefachtig

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Fano, reisperiode: oktober 2020

Novasol wentelt gevolgen Corona af op de klanten: we kunnen Denemarken niet meer in, maar geld terug ho maar. Novasol verschuilt zich achter de algemene voorwaarden.
In februari weekje meivakantie geboekt. Later brak de coronacrisis uit. Contact gezocht met Novasol: omboeken was mogelijk, naar dezelfde of andere bestemming in 2020. Uiteindelijk naar een (duurder) huis omgeboekt in de herfstvakantie. Later berichtte Novasol dat omboeken binnen een jaar had gekund, maar toen hadden wij al omgeboekt.
Nu, twee weken voordat het zo ver is, zijn de grenzen weer dicht gegaan. Meteen weer contact gezocht met Novasol. Helaas, geld weg, want het is minder dan de 40 dagen voor aankomst waarbinnen (tegen kosten) geannuleerd kan worden?!

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Krusa, reisperiode: september 2020

Agv Corona maatregelen heeft Demarken de grens voor Nederlandse toeristen afgesloten en kan de reis niet doorgaan. Contact opgenomen met Novasol en krijg je te horen dat er geen restitutie van de huur dan wel omboeken naar 2021 mogelijk is. Novasol kan niet helpen dat het land op code oranje gaat maar dit is geheel in eigen belang geredeneerd. Voel me bestolen van €592. Stel voor een TV bij BOL.COM te bestellen en uiteindelijk niets te krijgen... Je zal maar als medewerker bij z'n werkgever werkzaam zijn die je opdracht geeft je klanten zo te behandelen.
Van de website zou ik me niets aantrekken: "Maak van jouw droom werkelijkheid met een NOVASOL vakantiehuisje."

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: oktober 2020

Omdat de Deense regering de grens voor Nederlanders heeft gesloten kunnen wij niet naar het vakantiehuis.
Novasol doet helemaal niets voor ons. Geen geld terug, geen voucher, niet omboeken.
Van andere reisorganisaties hoor je dit niet. Die bieden hun klanten allerlei mogelijkheden.
Dit is de laatste keer dat ik iets met Novasol te maken wil hebben.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Denemarken / Hol, reisperiode: oktober 2020

Waardeloze service van Novasol

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Duitsland / Welchenhausen, reisperiode: september 2020

Deze reis kon niet doorgaan vanwege code rood Zuid Holland voor Duitsland. Het totale bedrag kwijt, geen restitutie, vouchers, wat dan ook. Hoezo een prijs als beste reisorganisatie?

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020

Huisje in Denemarken al voor de uitbraak van corona geboekt voor de herfstvakantie. Sinds eergisteren grenzen weer dicht, dus binnen de 40 dagen van Novasol, dus geld kwijt!! Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Andere maatschappijen, zoals Dansk, zoeken wel een oplossing, Novasol houdt star vast aan hun eigen regeltjes. Voor iedereen die dit leest zou ik adviseren : BOEK NOOIT EEN REIS VIA NOVASOL!!!

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Frankrijk / Fayence, reisperiode: september 2020

Geboekt bij NOVASOL. Mooi huisje met zwembad voor 2 weken. Huurprijs 1500 euro. Echter het advies van buitenlandse zaken veranderde 1 week voor de reis van geel naar oranje. Dus besloten om niet te gaan, een dringend advies heeft men op te volgen vonden wij. Dit advies wordt niet voor niets gegeven. Bij contact met NOVASOL hierover, om bijv. een voucher te geven of een omboeking te doen, kregen wij geen medewerking van deze bijzonder slechte en klantonvriendelijke organisatie. Zij houden star vast aan de huurvoorwaarden en het deert ze niet dat wij hiermee 1500 euro in het water hadden gegooid. Reden voor ons om natuurlijk nooit meer te boeken bij NOVASOL. We willen geen geld terug maar een voucher of omboeking was voldoende geweest. Gezien de vele negatieve reviews die NOVASOL ten deel valt de laatste weken vraag ik me af welke stappen er te ondernemen zijn. Heeft u een suggestie?

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Denemarken / Ansager, reisperiode: september 2020

Wij hebben onze vakantie geboekt naar Denemarken echter door de Corona worden reizigers uit Nederland niet toegelaten wij wilden graag naar onze dochter die daar 2 maanden verblijft novasol wilden onze reis niet omboeken omdat wij minder dan 40 dagen voor de datum onze vakantie hebben geboekt er was totaal geen medeleven voor ons geen omboeking geen geld terug en onze dochter niet gezien bedank novasol voor het onbegrip van jullie kant wat een slechte reisorganisatie. Zeker in deze tijd.geen aanrader om je vakantie te boeken.

  • Algemeen 1
op 18 september 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2020

Wij moesten doordat we in Antwerpen wonen, onze reis naar Thalfang annuleren door de coronacrisis. Novasol had absoluut geen begrip voor de situatie en we zijn dus 1500 euro kwijt. Wij hadden gehoopt op een mogelijke latere herboeking of een voucher. De man bij de helpdesk in Denemarken gooide gewoon de telefoon op toen ik begon door te vragen. Ik zou lotgenoten willen vinden om zo'n praktijken aan de grote, internationale klok te hangen! Bij de internationale consumentenbond zie men me dat NOVASOL NIET WENST MEE TE WERKEN MET DIE BOND! ZIJ DOEN GEWOOB WAT ZE WILLEN ZODER MET GEDUPEERDE KLANTEN REKENING TE HOUDEN! ZO IS HET GEMAKKELIJK OM SNEL VEEL GELD TE VERDIENEN OP DE NEK VAN DE KLANTEN! MISDADIG!

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Frankrijk / Vaucluse, reisperiode: september 2020

In jan. huisje in de Vaucluse geboekt. Aanbetaling en 1 aug de rest betaald want er was geen corona beperking. 2 weken voor het vertrek zegt onze regering code "oranje" dus we mogen niet (74 en 72 jaar). Dit gezegd tegen Novasol en gevraagd om teruggave van ons geld op basis boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (zoals geadviseerd door de ACM). Novasol heeft daar geen boodschap aan en zegt dat zij bij hun huur voorwaarden blijven dat annuleren (zoals zij dit geval noemen) binnen 40 dagen je je geld kwijt bent. Ook op een voucher of een boeking volgend jaar gingen zij niet doen. Contact gehad met Consuwijzer (ACM) en Rechtsbijstand verzekering die beiden zeggen dat Novasol de woning levert en niet gaan zoals BuZa eist ons risico is. M.a.w. we kunnen naar onze centen fluiten. De conclusie is dus dat je zo lang de corona crisis duurt je geen woning meer moet boeken want als de corona regeltjes ondertussen veranderen ben je je geld kwijt. Opm. ik zal nog wel met de eigenaar van de woning contact zoeken om te kijken of zij wel hun geld hebben gehad want ik vertrouw Novasol niet.

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Vorig jaar september geboekt voor 14 maal bij Novasol. In nood kent men z'n Novasol. Moesten snel andere bestemming boeken omdat Noorwegen dicht was in mei wegens covid-19. Denemarken als bestemming gekozen, 100€ bijgepast. Net voor september sluit ook Denemarken de grens. Geen gehoor van Novasol. Gaat van sneu naar intriest. Wie kan me, zonder contactadres van eigenaar, garanderen dat eigenaars van Novasol geld ontvangen hebben. Of eten ze hier ook nog eens van twee walletjes? Heb wel adressen in Noorwegen bij mensen die ons graag terug ontvangen. Maar dan zeker "ZONDER" deze reisorganisator.

  • Algemeen 1
op 14 september 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020

Via Novasol stacaravan gehuurd, accommodatie was erg vuil, muf, overal schimmel, vieze pannen. Maar Kapotte jaloezieën, horren, toilet en douche zonder raambekleding, de buren konden meekijken.
Klacht ingediend bij Novasol, zij bedankten voor de feedback en geven het door aan de verhuurder was het antwoord, standaard mail. Reageerden niet meer op mijn antwoord dat ik wat van Novasol verwachte omdat ik bij hun geboekt en betaald had. Ruim 900 Euro voor 2 pers, 9 nachten.
Ik verwacht service voor de huurder, wij kregen geen
compensatie voor de geleden schade en het eerder afbreken van de vakantie hierdoor, het was er echt niet uit te houden.
Boek niet via Novasol, zij doen niets voor je, geen service en je geld ben je kwijt.

  • Algemeen 1
op 13 september 2020 bestemming: Frankrijk / Dame marie les bois, reisperiode: juli 2020

De omschrijving van het huis was niet correct. Ik heb hier over geklaagd en ik constateer dat er op de website nog niets aangepaast is. Het huis was geschikt voor 10 personen maar de keuken niet, oude spullen kapot of niet aanwezig. Zwembad delen met andere gasten en niet alleen met de eigenaar. Geen privacy. Geen mogelijkheden op de website zelf om een recensie over het huis te schrijven.

  • Algemeen 4
op 11 september 2020 bestemming: Hongarije / Tamasi, reisperiode: augustus 2020

Omdat we 3 weken weg
Ik had specifiek om een huis met omheinde tuin gevraagd en daar kreeg ik mail over, dat het met gaaswerk tot 1.80m hoog omheind was, maar toen we daar kwamen zaten er alleen 2 ijzerdraden om het hekwerk heen, dus de honden konden niet lekker naar buiten, alleen aan een lijn en get zijn grote honden, dus ze vonden het niet leuk, binnen stonden er ook allemaal grote losse glasplaten in de huiskamer van heel dun glas, levensgevaarlijk.
Schoonmaken was ook niet super en voor mensen die slecht ter been zijn, zou het huis en omgeving een ware hel zijn, hoog en heel steil gelegen.
Jammer, want het plaatsje was verder wel leuk. Ben 2 dagen bezig geweest met Novasol voor iets anders, maar deden weinig moeite, terwijl zij verkeerde informatie hebben gegeven. Gelukkig de andere 2 huizen gehuurd bij Hungaria Huizen, die waren tip top in orde en goede informatie.

  • Algemeen 4
op 11 september 2020 bestemming: Slovenië / Koper, reisperiode: september 2020

Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?
Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon de sjors!
Met groet,
Ruud

  • Algemeen 1
op 10 september 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2019

Vuile oplichters. Weggedrukt aan telefoon toen ik om uitleg vroeg. Steken het geld in eigen zak en laten de consument stikken. Houden zich schuil achter de (door hun veranderde) boekingsvoorwaarden en dat de huizen particulier verhuurd worden. Toen ik kritische vragen begon te stellen werd het gesprek zonder pardon beëindigd. Criminele organisatie.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Oplichters eerste klas. Net als alle andere mensen zijn wij ons geld kwijt. Ik kan niet geloven dat een organisatie als dit hiermee weg komt. Vraag me ook serieus af of de medewerkers goed slapen s' nachts. Een jaar lang hard werken om lekker op vakantie te gaan, valt totaal in duigen omdat Novasol maling heeft aan iedereen. Geld aftroggelen van ons, en totaal geen fatsoenlijk alternatief bieden. Nogmaals.....Hopelijk bent u trots op uw werk. En als het een beetje meezit zit deze organisatie volgend jaar op z'n gat.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Dit huis is via Novasol geboekt voor 2 weken door mijn ouders. Deze boeking is gedaan eind december in 2019, toen er nog geen (dramatische) spraken was van Corona. De vakantie zou plaatsvinden in september.

Vandaag de dag is dat natuurlijk anders. Hoewel ten tijden van de boeking er geen vuiltje aan de lucht leek, is een vakantie op dit moment eerder een expiditie.

Om die reden heeft mijn moeder 4x gebeld met Novasol voordat ze over is gegaan op de betaling van het resterende bedrag. De aanbetaling was namelijk al gedaan. In deze telefoongesprekken is uitvoerig gesproken over wat er zou gebeuren met de boeking op het moment dat de grenzen dicht zouden gaan, quarantaine verplicht werd of code oranje of rood van toepassing zou zijn voor Nederlanders die naar Spanje wilden gaan...4X!!!

Hoewel Novasol in 2020 de algemene voorwaarden heeft aangepast ( pagina 3 punt 14. OVERMACHT EN/OF ANDERE BUITENGEWONE GEBEURTENISSEN OF OMSTANDIGHEDEN) Hebben ze mijn moeder hier 4x telefonisch (!!!!!!) niet naar verwezen en niet op geattendeerd. In de vernieuwde voorwaarden staat namelijk dat er geen geld wordt terug gegeven in de bovengenoemde situatie maar in de voorwaarden van 2019 wordt daar met geen woord over gesproken.

Want een simpele: de voorwaarden zijn aangepast ivm Corona. Als je bang bent dat jouw vakantie niet door kan gaan raden we je aan het resterende bedrag niet te voldoen en de vakantie te annuleren, was voldoende geweest. Novasol heeft hier 4x de mogelijkheid voor gekregen. In plaats van eerlijk te communiceren hebben ze op elk mogelijke manier hierover gelogen. Telefonisch werd namelijk aangegeven dat ze het geld terug zouden krijgen omdat ze voor de Corona toestand heeft geboekt.

Op dit moment ziet het er naar uit dat Novasol dubbel incasseerd. Het huis wordt nu aan andere mensen verhuurd zoals we kunnen zien op de kalender online. Novasol maakt dus op dit moment zelf misbruik van de situatie en komt er zelf nog wellicht beter uit.

Novasol liegt willens en wetens tegen mensen. Ze geven telefonisch via het nummer dat hier staat (op Google Maps), niet thuis noch via het nummer dat op hun website staat. Erg vervelend, onbetrouwbaar en ronduit klantontvriendelijk.

Helaas zijn mijn ouders niet de enige gedupeerde. En zullen na mijn ouders nog een groot aantal andere mensen gedupeerd worden.

Jammer wel, want dit huis was gewoon opnieuw geboekt op het moment dat code oranje veranderd zou worden naar code geel. Nu wordt er natuurlijk NOOIT MEER met Novasol geboekt. Als Novasol transparant was geweest dan hadden ze er een klant voor het leven bij gehad. Eerlijkheid duurt niet voor niets het langst.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020

Ruim voor Corona een vakantiehuisje geboekt naar Spanje, waar mijn zus woont, een andere bestemming was dus geen optie. Aanbetaling gedaan en toen begon de ellende. Ruim voor de volledige betaling gedaan moest zijn, is er (2keer) telefonisch Contact geweest over wat te doen als het code oranje wordt oid, telefonisch werd aangegeven dat gezien de situatie (vroeg geboekt, geen andere bestemming mogelijk) een teruggave of voucher verstrekt zou worden. Met die belofte dus vol vertrouwen het restant betaald en nu blijkt nadat de reis geannuleerd is ivm code oranje er letterlijk niks gedaan kan worden vanuit novasol en dat vind ik ronduit asociaal en daarnaast wordt er dus ook niet aan beloftes gehouden. Als de persoon aan de telefoon toen eerlijk was geweest was de reis direct geannuleerd en waren ze enkel de aanbetaling kwijt.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Frankrijk / Peyorelais, reisperiode: september 2020

In november 2019 een huisje geboekt voor de periode mei. Ivm met Corona hebben we het ongeboekt naar de periode september. We moesten 196 euro bijbetalen. Nu staat Frankrijk op oranje. Dus een negatief reisadvies. Gebeld met Novasol, maar die vonden dat geen reden om te annuleren omdat je er volgens hun nog gewoon naar toe kan gaan. Mits je maar voorzichtig bent. Kortom geen vakantie en al ons geld kwijt. Oplichters

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Noorwegen / Reinli, reisperiode: september 2020

Wij huren al ruim 30 jaar een vakantiewoning via NOVASOL in Noorwegen! Wij hadden weer een vakantiewoning via NOVASOL gehuurd in Noorwegen voor de periode 5 september t/m 19 September 2020! Begin augustus heb ik NOVASOL via een e-mail bericht dat ik door neurologische problemen geen autovoertuig kan besturen en zodoende middels een medische verklaring van de neuroloog onze vakantie noodgedwongen moest annuleren!
ANTWOORD NOVASOL: wij kunnen niets voor u betekenen omdat u te laat Uw vakantie annuleerde! Betreffende uw medische verklaring is niet rechtsgeldig! Ze sturen je op een gegeven moment geen bericht meer en verder hebben ze de telefoon en e-mail geblokkeerd!!!!!!
NOOIT MEER IETS BOEKEN BIJ NOVASOL, HET LIJKT EEN MISDADIGE SEKTE!!!!!

  • Algemeen 1
op 3 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Ivm corona kon onze reis naar Spanje niet doorgaan. Zoals zovelen heeft Novasol ons volledig in de kou laten staan. Het hele bedrag zijn we kwijt, 0 meedenken vanuit Novalsol. We zullen daar logischerwijs nooit meer boeken en raden iedereen dit af.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Frankrijk / neuville sur ailette, reisperiode: september 2020

Reis kon door corona niet door gaan. Ouders hebben dit voor ons betaald en geboekt een aantal maanden voor de corona uitbrak. Vliegtickets los erbij. Helaas werd het gebied oranje maar novasol geeft niet thuis. Mogen niet meer kosteloos annuleren en ook een voucher of overboeking zit er niet in.
Enorm slechte service, dit terwijl de eigenaresse wel mee wilde werken.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Noorwegen / Mandal, reisperiode: september 2020

Schandalige organisatie! Na 20 jaar vrijwel jaarlijks boeken krijgen we nu ivm Corona geen voucher, geen geld retour van geboekte vakantie " door de pandemie". Sterker nog: boek een week erbij! Je moet nl 10 dagen " in Noorwegen verblijven" om er te kunnen zijn...Je mag dan blijkt bij eigen navraag alleen in dat huisje zijn, alsof dat vakantie is! Vervolgens moest ik die 2e week ook NU betalen.. Kortom belachelijk en als je contact wilt krijgen is er niemand te bereiken.

  • Algemeen 1
op 1 september 2020 bestemming: Spanje / benissa, reisperiode: september 2020

Nooit meer Novasol, laten je vreselijk in de kou staan wanneer je vanwege de corona pandemie code oranje niet naar Spanje kunt reizen. Gewoon de volledige huurprijs van 4 weken dokken, geen enkele tegemoetkoming. Ik schakel een jurist in, wie volgt mij?

  • Algemeen 1
op 1 september 2020 bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2020

Novasol laat je gewoon in de kou staan als er code oranje geldt. Ja je kunt wel reizen, onverzekerd. Maar om dan 100% van de som te moeten betalen en geen fatsoenlijk ander aanbod te krijgen, dat voelt slecht voor mij als klant. Nu geboekt bij een ander. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Ik had deze reis graag willen maken maar de een negatief reisadvies gooit roet in het eten.
Mij lage beoordeling betreft Novasol als reisorganisatie.
Veel organisaties in de reisbranche waaronder het zusterbedrijf Landal zijn klantgericht en zoeken oplossingen omdat reizen niet doorgaan.
Zo niet Novasol. Deze beroep zich op de annuleringsvoorwaarden en doet dus helemaal niets . Weg geld !
Een schande voor de reisbranche deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020

Het huisje was heerlijk, maar de afwikkeling met NOvasol is 1 groot drama. Na 3 keer mailen worden we gewoon genegeerd en krijgen we geen antwoord meer. Borg en eindafrekening is nooit gekomen, en er is geen contact te krijgen met Novasol. Hier boeken we nooit meer!

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / La Manche, reisperiode: augustus 2020

Telefoonnummer contactpersoon klopte niet, geen fietsen en wifi zoals vermeld ..

  • Algemeen 6
op 28 augustus 2020 bestemming: Noorwegen / Utne, reisperiode: augustus 2020

Novasol gooit alle schuld van een pandemie naar de klant. Een land die binnen de gestelde tijd van annuleren valt hebben ze geen boodschap aan. Zeer klantonvriendelijk. Op mails word niet gereageerd. Het zou novasol sieren als de financiële pijn bij beide partijen worden gedragen. Dit is korte termijn gewin. Novasol begrijpt alleen niet zo goed dat er ook nog een tijd komt na deze pandemie. Het zou zo maar eens kunnen dat de boekingen volgend jaar significant lager zullen uitvallen. Dus kom op novasol: bemiddel met je klanten.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: september 2020

Geen reis ivm corona en , zoals velen voor mij, geen geld, geen voucher, nada!!!! Ik vind het ongelooflijk dat ze hier mee weg komen. Het zijn "legale" dieven. Zo op je strepen gaan staan en niet tot een gezamenlijke, tevreden oplossing komen. Bijzonder KLANTONVRIENDELIJK. Mijn advies, boek hier NOOIT

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Je word slecht behandeld zeer slecht

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Frigiliana, reisperiode: september 2020

Kon mijn review zo knippen en plakken. Kunnen niet naar Andalusie wegens code oranje. Ook wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. Novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden. Voorheen leuke vakanties geboekt, maar dat is nu voorbij. Wij niet meer met Novasol.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Algodonales, reisperiode: augustus 2020

Zoals de anderen ook al zeggen: geen enkel begrip vanuit dit bedrijf voor hun klanten en Corona issues. Code oranje in Spanje, maar geen geld terug, geen voucher, niks. Totaal geen oplossing aanbieden. Gewoon lekker je geld inpikken zonder service te verlenen. Kut bedrijf. Nooit mee boeken.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Saint Vivien de Medoc, reisperiode: augustus 2020

Het huis wat we huurden was half afgebroken, douche 1e dag stuk( dus na lange autorit je niet fris kunnen douchen is zeer vervelend! toevallig de schuld vd vorige huurders? Álle bed- en badlinnen opnieuw kunnen wassen wegens geur v sigaretten... ( huis v 8 pers dus effe bezig geweest... De geur v sigaretten hing door het héle huis! Echt walgelijk als niet-roker...Maar de eigenaar rookt zelf??? Buitenkeuken kapot, veel onkruid tussen de terrastegels, lege bekommerde bloembakken...(zet er dan geen) klink vh toilet stuk... Beloofd om ligbedden en stoelen te brengen bij aankomst, maar nooit gekregen... Onverzorgde verhuurder... Láng spijt dat ik de toeristenbelasting op voorhand betaald heb en doe aub wat minder sterren voor die villa v 8 personen... Niet geklaagd bij mijn reisagent omdat ik met hem getrouwd ben ;-) Hij heeft al last genoeg met klanten owv COVID/ wisselen reizen en vouchers maken en wou ons verlof er ook niet door laten verknoeien, we hadden gelukkig onze leuke en gezellige vrienden bij... Hopend op een korting voor een eventueel volgend verblijf, want voel me serieus opgelicht...

  • Algemeen 4
op 25 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020

Novasol denkt alleen vanuit hun standpunt. Code oranje Spanje en je kan naar je centen fluiten. Willen wel dat je alles betaald voor juli voor reis in sept. Wordt ineens code oranje en dan zijn ze ineens niet meer voor rede vatbaar terwijl wij het huis in Januari geboekt hadden. Slechte reisorganisatie en boek daar ook nooit meer. Totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk een schande voor de reisbranche.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Vodnjan, reisperiode: augustus 2020

Advies voor iedereen: boek never en nooit bij Novasol! In januari een mooi vakantiehuis geboekt in Kroatie, na intens moeilijke periode van ziekte erg naar deze vakantie uitgekeken.. op 16 juni contact gehad met Novasol ivm corona-virus, telefoniste gaf dringend advies niet te annuleren, onnodig en gaf extra kosten! 1,5 week voor vertrek ging Kroatie op code oranje, wij mochten dit land niet meer in! op geen enkele manier concessie wat betreft omboeken naar ander land of andere periode.. al ons geld kwijt!!
Echt schandalig... dat deze reisorganisatie nog bestaat!

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juli 2019

Cijfer een 0 . Appartement gehuurd voor 2 weken in Kroatië.
Code oranje gegeven in verband met Corona virus , heb gemaild over alternatieve oplossing. Geen begrip. Geen enkel positieve mail terug.
Moet gewoon betalen. Een service die onbegrijpelijk is.
Boek nooit bij novasol want één slechtere service is er niet

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Makarska, reisperiode: augustus 2020

Ongelofelijk dat Novasol een 7,9 krijgt: DIT KAN NIET WAAR ZIJN. Serieus, nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met zijn klanten omgaat; WAARSCHUWING: BOEK HIER NIET!!. In dec 2019 boek ik een vakantie naar Kroatie voor mij en mijn gezin om te vieren dat ik 55 wordt. Een prachtig huis ! We hebben heel veel voorpret. Maar dan komt Corona, Alles veranderd. Zelf werk ik op de corona afdeling en het is overleven. In juli 2020 wordt er code oranje afgegeven voor Kroatië. Natuurlijk, je houdt er rekening mee dat dit jaar alles anders loopt, een voucher, omboeken, deel geld terug: alles bespreekbaar. Maar niets va dit al: ze cashen door niets te doen mijn door hard werken verdiende geld: € 2.618,00 en ik krijgt niets. Geen enkele tegemoetkoming: schandalig!! Niemand kan het geloven. Novasol zegt gelukkig bijna niemand iets, het is dat Babette van Veen er reclame voor maakt: ohhh die...!! Nooit boeken daar. ennn Babette: snel stoppen om voor zo'n club reclame te maken. DIT KAN ECHT NIET!!

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2019

We konden er niet heen, geen vlucht, tijdig geannuleerd voor rest betaling, toch via onze creditcard gegevens bedrag afgeboekt hoewel ons verzekerd was telefonisch dat dit niet zou gebeuren, pure diefstal!!!!. daarna alleen onbegrip en zeer bot gedrag. wat een slecht bedrijf.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2020

Geen tegemoetkoming voor annulering door corona zeer slechte hulpdienst.

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Als Belg kunnen we niet vertrekken. 2 weken quarantaine. Je mag zelfs niet naar de winkel. Onvoorzienbaar en onvoorstelbaar dat Novasol zo onmenselijk reageert. Je bent je geld kwijt. Voor mij is dit een 0 en geen 1.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / entrechaux, reisperiode: juli 2020

Novasol liet 2 dagen voor aankomst ,via mail weten dat huis dubbel geboekt was.Ze gingen voor een alternatief zorgen. Niets van gehoord . geboekte overnachtingen niet terugbetaald , DIEVEN ZIJN HET

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Denemarken / Skodbjerge, reisperiode: september 2020

Novasol weigert tegemoetkomingen n.a.v. reisbeperkingen opgelegd door Corona maatregelen. Alle andere vakantiewoning verhuurbedrijven werken met vouchers om de klant tegemoet te komen. NOOIT boek ik nog via deze organisatie. Ze pasten zelfs hun huurvoorwaarden nog aan tijdens de corona crisis.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Zagreb, reisperiode: augustus 2020

Kunnen niet naar Zagreb wegens code oranje. Van onze werkgever zijn wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Italië / Larciano, reisperiode: augustus 2020

Liever een -3! Bij Novasol interesseert het niemand (Novasol IT, Novasol NL en hoofdkantoor (noodnummer) het iets of de klant krijgt waarvoor hij betaalt en een fijne vakantie heeft. Geld is toch al binnen..so why bother...bij aankomst bij locatie Italië (Il Ghianda) een groen zwembad (ondoorzichtig fluoriserend groen water - algen) - lekker met 3 kinderen en 40C...ook veel achterstallig onderhoud + rotzooi op het terrein en Novasol geeft het 4 sterren...Is het niet waard..na een paar dagen (en tevergeefs veel Bellen en mailen) nog geen oplossing - laat staan begrip voor de situatie - en zeer onbeschoft behandeld..of gewoon niet reageren..pff..slechtste van de afgelopen 20 jaar vakantie..dus tegen hoge kosten nog een andere bestemming geboekt (uiteraard niet bij Novasol) waar je wel krijgt waarvoor je betaalt...drama Novasol..wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Nederland / Groningen, reisperiode: januari 2020

De beschrijving klopte niet ,verkeerde huisje en wij hadden gevraagd voor aan het water omdat ik graag doe vissen. Twee auto voor de deur parkeren ,klopte ook al niet.Raad dit huis niet aan voor vissers.Ze zouden me na het weekend terug bellen,maar dat is tot op vandaag nog niet gebeurd.
De eigenaar van de camping was er vriendelijk en behulpzaam.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020

Mogen momenteel niet naar Denemarken reizen als Belg door het coronavirus. Wilde iets anders huren maar dat ging niet omdat we binnen de 40 dagen van vertrek zijn. Bij de vraag wat er gebeurt indien we niet kunnen vertrekken omdat we als Belg niet binnen mogen werd geantwoord dat we ons geld dan kwijt zijn... :(

700 euro kwijt om dan 1 week later een mail te krijgen hoe onze reis is geweest...ge moet maar durven...
Rot op Novasol...zo kan ik ze ook gemakkelijk verdien!!!

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Wegens Corona ons geld niet terug gekregen schandalig!

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Denemarken / skovmose, reisperiode: augustus 2019

Als ik een 0 kon geven deed ik dat. Huisje gehuurd via novasol altijd goede ervaringen gehad met het huren van novasol maar dit keer niet. Oms bed zat vol met urine vlekken. Ze deden er helemaal niets aan alleen een jeer met een vochtig doekje erover heen. Onze vakantie heeft helaas 1 nacht geduurd. Vorige dag zijn we namelijk terug naar huis gereden. Tot opheden nog geen geld terug gezien. Dus wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Nederland / wemeldinge, reisperiode: juli 2019

Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.

Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Bij problemen ter plaatse dient u altijd contact op te nemen met de plaatselijke beheerder. Als de problemen daarmee niet opgelost worden, kunt u het alarmnummer bellen en kan Novasol contact opnemen met de beheerder. ls het daarmee nog niet opgelost is, dan spant Novasol zich in om een passende oplossing te vinden.
op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019

Eind december geboekt. Vakantie start eind augustus. Alles betaald Kroatië op oranje. Er valt HELEMAAL NIETS TE REGELEN met novasol. Boeven die geld stelen van mensen die hard werken voor een welverdiende vakantie. En het interesseert ze echt helemaal niets. Ik wil het wel van de daken schreeuwen NOOIT MEER NOVASOL. Misschien kan SGR hier iets aan doen of ANVR?

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: september 2020

Mijn ouders hadden een huisje geboekt in Duitsland. En moesten helaas annuleren omdat mijn gehandicapten zus niet mee mag van haar huis vanwege de corona.
Mijn moeder heeft alles netjes uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan ook gaf mijn moeder aan niet haar geld terug te willen maar een voucher of een kortings bon ook goed was maar daar deden ze niet aan. Wel moesten mijn ouders het resterende bedrag nog voldoen anders zetten ze er meteen een deurwaarder op. Boek niet met deze organisatie ze zijn onbeleefd onbeschoft en totaal niet gericht op hun klanten.

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: België / Poperinge, reisperiode: augustus 2020

Omwille van de Covid-maatregelen is het ons vanuit de provincie Antwerpen verboden om nog met een groep vrienden (13 personen) op weekend te gaan. We brachten dit ter kennis van Novasol. Zij reageren dat wij onder een 'laattijdige annulering' vallen en onze volledige huurprijs kwijt zijn. Reeds correct alle betalingen volbracht dus gewoon 879 euro kwijt.... omdat wij ons aan de wetgeving houden. Ongezien bij andere organisaties krijgt men ofwel zijn geld terug ofwel een voucher...

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Kroatië / barban orihi, reisperiode: augustus 2020

Ook wij zijn alles kwijt met de code oranje voor Kroatië. Vliegreis door de maatschappij geannuleerd. Novasol zegt dan gaat u toch met de auto... Met twee ouderen en twee kleine kinderen was dat niet de bedoeling.
Bij aangeven dat we met de auto niet verzekerd zijn zeggen ze dat dat niet hun probleem is. Het huis is voor u beschikbaar, niet ons probleem hoe u er komt.
Walgelijke praktijken bij Novasol, never nooit meer boek ik hier.

  • Algemeen 1
op 3 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: juli 2020

Overboeking, 1 dag voor de verhuring begint, krijgen we hiervan bericht. Novasol neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een tegemoetkoming:

"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.

12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: België / Nadrin, reisperiode: september 2020

Uitbuiters....wegens de beperking van bubbel van 5 willen wij ons gezinsweekend met 14 personen, eerste week september annuleren. Dat gaat maar je moet het totale bedrag laten vallen
Kan ik omboeken...nee
Wat een uitmelkers...boek nooit nog bij novasol...

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juli 2020

Beste,
Op maandag 27 juli 2020 kregen we via een persconferentie te horen dat we niet op reis mochten met een grote groep. Ons familieweekend mocht en kon dus niet doorgaan. We hebben dan contact opgenomen met Novasol met de vraag welke mogelijkheden we hadden : reis terugbetaald, omboeking of voucher.... Men antwoordde heel duidelijk dat we te laat waren en dat we 40 dagen voor onze reis hadden kunnen inschatten dat het coronavirus zich plots heel erg zou verspreiden. We hadden dus 40 dagen daarvoor onze reis moeten omboeken. Nu zijn we 'gewoon' ons geld kwijt als we niet gaan. We moeten gewoon gaan, aldus Novasol, want het huis is ter onzer beschikking. Ze kunnen niks meer voor ons doen, aldus Novasol.
Vorig jaar, toen we dit huis boekten, was er van corona nog geen sprake. Er is hiervan niks opgenomen in de voorwaarden. Mijn vraag is : 'kunnen we in groep iets ondernemen tegen deze maatschappij?'
Aan de telefoon bevestigde men mij dat er nog meer mensen in onze situatie zijn. We hadden maar op tijd moeten zijn.....??? Domme Belgen dus???

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: Kroatië / Markarska, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Kroatië / Korcula, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een waardeloze organisatie, vanwege corona kunnen wij niet naar Kroatie reizen en nu zijn we al ons geld kwijt. Absoluut niet mee boeken.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2020

Novasol alert: Boek niet bij Novasol!!!!!
Wij hebben geboekt en netjes betaald. Door code oranje in Kroatië kunnen we niet gaan. Novasol weigert een voucher aan te bieden of het geld terug te geven. Na veelvuldig contact blijft Novasol weigeren! Weg €2500..........

  • Algemeen 1
op 25 juli 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze service van Novasol! In januari huis geboekt en vanwege code oranje moeten annuleren.. 100% annuleringskosten! Geen enkele vorm van meedenken wordt geboden, want omboeken kantoor 40 dagen voor aankomst.

  • Algemeen 1
op 24 juli 2020 bestemming: Kroatië / Samobor, reisperiode: augustus 2020

Novasol wil dat je tegen het advies van je overheid ingaat en alsnog naar een land op vakantie gaat dat op oranje staat. Wanneer je zegt dat dit simpelweg niet kan, omdat je niet kan veroorloven in quarantaine te gaan, melden ze je dat het ze spijt maar je duizenden euro's ben je kwijt en je hoeft niet te verwachten 1 cent terug te krijgen. Ik boek geen vakanties meer bij een bedrijf wat zijn leveranciers en zichzelf boven het belang van zijn klanten zet.

  • Algemeen 1
op 21 juli 2020 bestemming: Nederland / Workum, reisperiode: juni 2020

Het begon al dat boeken van een huisje op de site van Novasol niet werkte. Na diverse mensen te hebben gesproken doorverwezen naar HomeAway Engeland (dochterbedrijf) die wel de expertise hadden een probleem op de site op te lossen.

Vanwege de corona maatregelen kregen we een voucher om onze reis om te boeken van Noorwegen naar een andere vakantie. Maar we moesten binnen 10 dagen de vakantie en dus ook de periode vastleggen. Uiteindelijk gekozen voor Workum, Nederland.

Daar aangekomen veel achterstallig onderhoud. We hadden een rookvrij huisje geboekt. Maar er bleek er volop gerookt te zijn. Telefonisch melding gemaakt en wordt je afgekapt en verwezen naar de algemene voorwaarden. Waar inderdaad staat dat bij Novasol rookvrij niet betekent dat er nooit gerookt is. (kortom alleen jij zelf mag niet roken, maar je voorganger en degene die na je komt wel) Daar zit je dan met je kind die Astma heeft.

Maar het ergste was dat we de kinderen in bad wilden doen en de wirlpool aanzetten er letterlijk poep het bad in kwam stromen! Snel de kinderen eruit gehaald. Wel direct reactie dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, maar pas na 4 dagen langskomen om er iets aan te doen.

Na deze week zijn we twee weken doorgetrokken naar Frankrijk, waar de grenzen gelukkig open gingen en dus pas na 14 dagen pas schriftelijke een klacht ingediend. Krijg je alleen de melding dat je klacht niet in behandeling wordt genomen want je reageert na 14 dagen en ja, ook dat staat in de kleine lettertjes, artikel 11 volgens Novasol.

Als je denkt dat je daarop nog een reactie naar Novasol kunt sturen waar je respons op verwacht, dan is Novasol je voor; die sturen letterlijk: "Op een eventueel verzoek om verlenging van de termijn voor het behandelen van uw klacht zullen wij niet meer reageren, omdat hierop geen uitzondering kan worden gemaakt."

Ik boek nooit meer bij Novasol!

Het klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2020 bestemming: Nederland / Drijber, reisperiode: juli 2020

Een bungalow geboekt via novasol op de hullen in drijber. Bij aankomst bleek dat het huisje in zeer slechte staat was. Laminaat aan alle kanten stuk, kieren er tussen van wel 2 tot 4 cm. Raam gebarsten, douche gordijn gescheurd en douchekop spuit water alle kanten op. Lampen kapot en kastjes grepen afgebroken, bed stuk en erboven op was alles nog onwijs smerig ook. Kort om niet echt een behagenlijk vakantie huisje. Beklacht gedaan bij novasol en krijgen een vergoeding van 25 euro aangeboden daar moeten we het maar mee doen. Echt ronduit schandalig. Wij boeken nooit meer via Novasol. Wel dik geld rekenen voor een bungalow maar verder nul service.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Indien u een woning niet in onberispelijke staat aantreft, dient u hiervan meteen melding te maken zodat dit meteen verholpen kan worden. Indien gebreken pas na vertrek gemeld worden, is dit niet meer mogelijk.
op 14 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2020

Op 12 juli bericht de media dat Zweden off limits is voor toerisme door Corona. Wij hadden een huisje geboekt voor twee weken vanaf 26/07/20. Contact opgenomen met novasol. In een eerdere email gaven ze aan dat we binnen 40 dagen voor vertrek ons huis nog mochten omboeken. We hadden in een mail aan novasol dan ook een voorstel gedaan om een ander huisje in Frankrijk te boeken dat nog beschikbaar was. Novasol geeft nu plots aan dat deze maatregel niet meer geldig is. Ze weigeren ons om te boeken, en ons geld krijgen we ook niet meer terug. Ruim 1500 Euro betaald en er niks voor in de plaats gekregen. Ik sluit me graag aan bij iemand die een procedure wil starten. Je vindt me op facebook onder mijn naam.

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2020

We lezen nu alleen maar negatieve reacties ivm met Corona ,ook wij zouden in mei naar Denemarken helaas moeten om boeken naar augustus helaas besloot Denemarken de grens dicht te houden tot 1 september en we dit jaar niet meer zouden kunnen gaan hebben wij besloten om alles te annuleren,ik zou eerlijk zijn het ging niet van harte veel mail contact en tot je iemand krijgt die wel wil mee werken hebben wij ons geld min de 10% annulering kosten terug gekregen .
We vinden het belangrijk dat er ook weer positieve reacties komen iedereen ondervind last van Corona ,we hopen dat iedereen er goed uit komt met novasol en als nog op vakantie of geld terug krijgt 👍👍

  • Algemeen 6
op 6 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Roisel, reisperiode: juni 2020

1 omdat 0 niet kan. Omdat Frankrijk nog gesloten was, konden wij er niet heen. We krijgen niets terug van Novasol. Al het geld kwijt. Ook de eigenaresse van het huisje heeft niets gekregen, zegt ze.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2018

Huisje vol muizen, we zagen ze letterlijk rennen en de keuken lag vol met drollen. In de nacht lagen we wakker in bed te luisteren naar het oorverdovende geknaag. Nog nooit zoiets meegemaakt.
De verhuurster gaf niet thuis. Na twee keer bellen en diverse mails naar Novasol hebben wij onze kinderen in de auto geladen en zijn we vertrokken uit deze ongezonde omgeving.
We kregen van Novasol 0 op rekest omdat we zelf vertrokken zijn, uit eigen keuze. Ronduit bizar..

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij mogen Zweden niet in, er is geen mogelijkheid voor omboeken. Of we wel de tweede betaling willen doen. Geen ruimte voor overleg, mogelijkheden of andere vorm van gesprek.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Denemarken / Nabij Aarhus, reisperiode: juni 2020

Niet kunnen reizen i.v.m. Corona. Wel alles laten betalen, maar niets leveren. Veel mails gestuurd, af en toe een reactie van “wij hebben besloten niet uit te betalen. En dan als laatste reactie, n.a.v. een aangetekende brief, “Wij sluiten het dossier en gaan niet meer reageren op uw correspondentie”. Hoe gek kun je doen. Na aandringen krijg je halve antwoorden op de gestelde vragen, kortom een zeer slechte, zeer klant onvriendelijke organisatie. Conclusie, nooit weer boeken. Ze verschuilen zich dat ze onder de Deense wet vallen, maar Denemarken is lid van EU en het Europees Parlement heeft aangegeven dat er in dit geval i.v.m. Corona, terug betaald dient te worden bij annulering aan de klant, maar niets van dat. Zij trekken zich er dan ook totaal niets van aan.Gaan gewoon hun eigen weg. Je zou eigenlijke een enorme scheld kanonnade op moeten schrijven/op los moeten laten. Nogmaals kortom, “Nooit en dan ook echt nooit geen Novasol meer”.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: juni 2020

Oplichters bij Novasol. Geboekt voor juni 2020 voor 1 week Tsjechië. Ik bel in mei om te overleggen, blijkt een week eerder mijn vakantie geannuleerd te zijn door Novasol. Wij hadden daar geen bericht van gehad. Wij hadden de mogelijkheid om in april om te boeken voor een andere periode in hetzelfde huisje, maar wij willen niet in het hoogseizoen. En het was ook onduidelijk wanneer je wel op vakantie zou kunnen naar Tsjechië. Nu blijkt dat wij de reissom kwijt zijn, die betalen ze niet terug en een voucher kan ook niet. Ergens in de kleine letters staat dat bij overmacht de kosten voor de huurder zijn. Belachelijk bedrijf, blijf er verre van. Voor ons nooit meer Novasol.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: juni 2020

Geboekt en volledige bedrag op huurcontract betaald. Nergens iets.te vinden over extra kosten. Bij aankomst handje contantje €12 moeten betalen anders geen sleutel of toegang tot het park. Nee, pinnen kon niet. Geen contant geld? Dan zoek je maar een pinautomaat. Te belachelijk voor woorden. Novasol bellen...... meer dan een half uur wachttijd. Eigenlijk moest naar Denemarken gebeld worden. Dat is dus eens maar nooit meer via Novasol.

  • Algemeen 4
op 19 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Folkestad, reisperiode: januari 2020

Wij hebben samen met onze dochter en haar gezin een huis voor 8 personen geboekt in december 2019 in Noorwegen. Begin augustus zouden we een week naar Noorwegen gaan. Reis gaat niet door i.v.m Corona. Wij zijn 75 en 80 jaar en behoren bij de risicogroep. We kunnen in Noorwegen niet de grens over , maar we moeten nu binnen twee dagen een ander huis uitzoeken voor de vakantie in 2021. Datum en huis moeten nu al vastgelegd worden. Schande wat een oplichtersbende. Wij hebben de vakantieman ingeschakeld en hopen dat die iets voor al deze gedupeerden kan betekenen. Meestal lukt dat dan wel opeens!! Novasol moet aangepakt worden. We moeten ook nog het volledige bedrag betalen omdat het van de creditcard wordt afgeboekt. We gaan ook via de creditcard proberen ons geld terug te krijgen. Ook belachelijk is het omboek bedrag van 75 euro ! Wij boeken nooit meer bij Novasol. Ik hoop dat meer mensen naar de vakantieman schrijven.Wie weet lukt het als we met heel mensen klagen.

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020

Wij hadden ook gewacht tot eind mei omdat we niet wisten wat de Deense regering zou beslissen. Na de Deense beslissing om de grens gesloten te houden contact opgenomen met Novalsol met het ondertussen gekende gevolg. Al ons geld weg. Wij hebben klacht ingediend bij de Europese commissie. Misschien kunnen er nog gedupeerde bij Europa klacht indienen . Als we dat met veel doen heeft het misschien resultaat.
Wij willen ook wel samen werken met anderen maar ik weet dan niet hoe ik via deze weg met de andere gedupeerde in contact kan komen

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Hallo zijn er mensen die inmiddels reactie hebben gehad van novasol voor een omboeking of dat ze het geld hebben terug gekregen wij hebben namelijk 2 mensen in onze groep die in de risicofactor vallen en zouden willen anuleren of omboeken maar novasol werkt niet mee graag een reactie van mensen om eventueel een advocaat hierop te zetten er heerst tenslotte nog corona m.v.g martin leussink

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Zweden / Fagersanne, reisperiode: juli 2020

Kunnen niet naar Zweden vanwege de Corona crisis. Maar Novasol brengt doodleuk 25% van de reissom in rekening. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende