Julia
op 30 september 2020
bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: oktober 2020
Ook wij zijn trouwe klanten van Novasol geweest, maar nu niet meer.
Wij hebben ook voor de coronaperiode geboekt. Nu zijn de grenzen voor Nederlanders naar Denemarken gesloten. Ik heb gebeld met Novasol en ook hier de reactie dat we niet meer kunnen omboeken om dat we de 40 dagen grens gepaseerd zijn. We kunnen wel annuleren en hopen dat er andere mensen in het huisje gaan, dan krijgen we een deel terug. Het advies van Novasol; "Probeer het maar bij uw reisverzekering.". En de reisverzekering geeft weer aan dat de reisorganisatie verantwoordelijk is. Het gevolg is dat wij niet op vakantie kunnen gaan en het geld ook kwijt zijn. Geen voucher, geen geld en geen vakantie...
Update:
Wij konden het land niet in omdat de grenzen dicht waren. Annuleren had geen zin omdat we dan niks terug kregen. Maar let op, ondanks dat je er niet bent, het volle pond betaald, krijg je ook nog eens de energie rekening op je bord. BELACHELIJK!! Geen voucher, geen omboeking mogelijk, en nu ook nog een energie rekening! Oplichters. Wij gaan nooit meer met Novasol op vakantie.
Emile Theunissen
op 29 september 2020
bestemming: Denemarken / Dagelokke, reisperiode: oktober 2020
Ik ben regelmatig met Dansk.nl naar Denemarken geweest.
Dansk gebruikte Novasol als partner.
In de herfstvakantie 2020 hadden we weer geboekt voor een huis in Denemarken.
Begin september kregen we een mailtje dat Dansk ging stoppen en alle reizen overgedragen had aan hun partner Novasol.
Helaas ging Denemarken in lockdown en zien we van het betaalde bedrag niets terug.
Dit is ronduit schandalig en zal omdat door de huidige snel veranderende omstandigheden een coulantere opstelling een stuk klantvriendelijker zou zijn en niet de regel hanteren dat men tot 40 dagen voor aanvang reis nog kan omboeken
Ellen
op 29 september 2020
bestemming: Tsjechië, reisperiode: augustus 2020
Omdat we niet zijn gegaan zoals zovelen. Al het risico is voor de klant. Om boeken kan hoor maar dan wel dit jaar want de agenda's zijn nog niet open werd ons verteld... Ja en mijn baas geeft mij nog een keer 2 weken vakantie, en de kinderen en man idem🙄 pff geen enkele medewerking... Wij hebben regelmatig via novasol huisjes gehuurd maar ze zijn aan ons een klant kwijt...
A. le Comte-Doggenaar
op 28 september 2020
bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020
Waardeloze organisatie ! Onbeschoft en oplichters. Bieden een huis aan op internet die in werkelijkheid compleet blijkt af te wijken van de foto's.
Robbengat 70, Lauwersoog:
Chalet was oud, gedateerd, kapot , vies en gevaarlijk omdat geiser stokoud was en al jaren niet gecontroleerd, de brandmelder het niet deed en het meubilair buiten kapot was en vol splinters zat. Om over de beschimmelde douche, koelkast en koffiezetapparaat nog maar niet te spreken. Handen vol stof onder de bedden en dat in de Corona-periode ! Muren vol met doodgeslagen muggen. Lampen verroest en oude tafel hobbymatig gerepareerd. Er lagen spullen van vorige huurders; oud speelgoed, bladen en etensresten.
Buitenmeubilair allemaal kapot, stukken eraf en vol splinters. Geen parasol terwijl het die week 30 graden was en we vol in de zon stonden.
Ramen kapot en luxaflex allemaal kapot; je kon je niet eens normaal omkleden. WC kapot. Etc. etc.
Bieden geen mogelijkheid om ter plekke contact te zoeken of een oplossing. Zijn naderhand bij een klacht gewoonweg onbeschoft en ontwijkend in hun reactie. Evenals de tussenpersoon Booking.com, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet.
Niet boeken hier mensen ! Je betaalt de hoofdprijs maar krijgt niet de kwaliteit die beloofd wordt. Wij zijn na 1 ( verplichte ) nacht weggegaan, maar kregen geen compensatie. Je betaalt veel, maar krijgt een waardeloze vakantie plek en ziet je centen nooit meer terug ! Terwijl het chalet wél na onze klacht uit de verhuur is gehaald ! Geen compensatie, maar je hebt wel veel ergernis. Klantenservice ronduit onbeschoft, die mag weleens een cursus Communiceren met klanten krijgen van de baas.
Eva Theunissen
op 28 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
Nooit meer novasol. Denemarken sluit de grenzen voor Nederlanders. Enige coulance van Novasol is ver te zoeken. Omboeken of een voucher doen ze niet aan. In deze tijden verwacht je toch meer
Peter Heijmans
op 28 september 2020
bestemming: Duitsland / Thüringen, reisperiode: september 2020
Ik had op de 8e september 2020 een boeking gedaan, voor 2 weken later! Gezien richtlijnen RIVM konden we niet reizen vanuit Zuid Holland naar Duitsland reizen, dit aangegeven bij Novasol echter krijgen i.v.m 40 dagen regel niets terug! Belachelijk!! Moeten deze onzekere periode maar geen boekingen meer accepteren.
Esther
op 28 september 2020
bestemming: Denemarken / Hejlsminde, reisperiode: oktober 2020
Ruim voor corona uitbraak geboekt voor mei 2020. Dit is toen omgeboekt naar oktober 2020. Helaas sinds vorige week grens weer dicht voor Nederlandse toeristen. Contact met Novasol... Helaas geen mogelijkheid tot omboeken of voucher. Geld weg. Hadden mogelijkheid tot 40 dagen voor vertrek om te boeken voor 75 euro. Echter toen zag het er niet naar uit dat dit zou gebeuren dus geen reden tot omboeken of annuleren. Nu hele bedrag kwijt. Voelen ons enorm benadeeld en voelt niet terecht, vooral omdat dit al ver voor corona geboekt was. Wij boeken elk jaar al zeker 15 jaar huisjes in Denemarken via Novasol. Dit was helaas de laatste keer. Hoop dat dit voor Novasol nog een staartje krijgt.
Ed van Buren
op 28 september 2020
bestemming: Denemarken / Silkeborg, reisperiode: oktober 2020
Zeer teleur gesteld door Novasol,
Geplande vakantie 17 oktober tot 24 oktober gaat niet door ivm. code oranje voor Denemarken. Begrijp dat Novosol niets kan doen aan het Corona versus, maar ik had meer begrip verwacht van deze organisatie. Omdat we geen gebruik kunnen maken van het huisje, zou ik verwachten dat we op zijn minst de €135,- schoonmaak kosten terug gestort krijgen. Geen bezoekers geen schoonmaak kosten.
Maar veel liever had ik een voucher ontvangen om alsnog volgend jaar Denemarken te bezoeken.
Gemiste kans Novasol. Jullie denken niet aan de toekomst en benadelen je klanten.
Triest.
Nelleke
op 28 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
Dat het belachelijk is dat Novasol niets doet met 'Corona-gesloten' landen hoef ik niet meer te noemen: belachelijk. Ook nog van regering extra geld krijgen? Boeven!
Belangrijker: WIE EN HOE KUNNEN WE HIER TEGEN PROTESTEREN? WIE KAN ONS BELANG ONDERSTEUNEN?
Patrick
op 28 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
OPLICHTERS! Nooit meer.
E de Groot
op 25 september 2020
bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: september 2020
Helaas door de corona de de Deense grens gesloten. Net 5 dagen voor onze vakantie. Gebeld en overlegt maar geen klant gericht bedrijf.
Novasol heeft nergens begrip voor. Ik hoef geen geld terug . Maar dan verzetten naar ander datum ook geen optie. Totaal geen medewerking.
Kom al 49 jaar in Denemarken en geregeld huren wij huizen bij Novasol.
Helaas is dit de laatste keer geweest. En laat ze maar stikken in het geld.
800 euro weg. Zeer slecht bedrijf en geen respect voor klanten.
Jeannette Bakker
op 25 september 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020
Wij zijn heel teleurgesteld in novasol 2240 euro betaald en toen code oranje.wij krijgen geen voucher of geld terug .BOEK hier niet. Wel het geweldige aanbod 10% korting bij volgende boeking. NOOIT MEER
Kris
op 25 september 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: oktober 2020
In januari 2020 voor de Coronapandemie geboekt. Novasol geeft de mogelijkheid om 40 dagen voor aankomst om te boeken. Echter op dat moment was het gebied nog geel dus waarom zou ik dan omboeken. Pas binnen de 40 dagen werd het reisadvies op oranje gezet. Novasol gebeld. Heel beperkte telefonische bereikbaarheid. Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Klacht ingediend, zelfde antwoord. Ik boek al heel wat jaren bij Novasol, maar een bedrijf laat zich pas echt zien in crisis tijd. En dat spreekt zeker niet in het voordeel van Novasol. Je kunt annuleren maar dat kost 100% van de boeking en je kunt eventueel wat geld terug krijgen als ze iemand anders vinden, maar wie boekt nou willens en wetens een reis naar een oranjegebied? Ze kunnen zich niet verstoppen achter algemene voorwaarden als die onredelijk bezwarend zijn voor particulieren die iets kunnen doen aan de situatie. Hoewel Novasol dat ook niet kan, kan er op zijn minst een vorm van empathie zijn en kunnen ze meedenken, omboeken of iets anders. Novasol blijft hetzelfde verdienen over de rug van gedupeerde vakantiegangers. Gewoon heel slecht, je mag op zijn minst verwachten dat ze meedenken.
Angenent
op 24 september 2020
bestemming: Denemarken / Arrild, reisperiode: oktober 2020
Ontzettend slecht hoe ze met de Corona situatie om gaan!
1-1-2020 boeking gedaan voor de herfstvakantie in Denemarken(arrild)
Nu blijken de grenzen van Denemarken gesloten te zijn voor vakantiegangers. De reactie van Novasol helaas hier kunnen we niets aan doen. Geen voucher of geld terug.
Ik hoop van harte op een faillissement voor deze firma.
Eva
op 23 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2019
Wat een belachelijke negativiteit hier zeg!!! Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan al jaren met Novasol. Iedereen die niet weet dat er corona is en er altijd een risico is dat landen ineens niet meer toegankelijk zijn die leeft onder een steen. Wij hebben misschien geluk gehad maar ook keurig en op tijd van Novasol een mail gekregen dat we nog konden omboeken of annuleren voordat de 100% kosten regeling in ging. Wij hebben het risico genomen om de boeking te laten staan en geluk gehad maar als het veranderd zou zijn dan hadden we pech en nemen we ons verlies. Ga dan klagen bij de regeringen of RIVM die deze beslissingen nemen.
Maurice Arens
op 23 september 2020
bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: oktober 2020
Ver voor de corona geboekt en netjes 1300 euro overgemaakt en nu gaat Denemarken dicht. Voucher of omboeken met evt bijbetalen niet mogelijk en geld weg. Gewoon sprakeloos . . . Als je leest was ze opgebouwd hebben in 20 jaar breken ze dat in 20 weken weer af, voor ons zeker de laatste keer bij novasol.
Van Dongen
op 22 september 2020
bestemming: Spanje / Rojales, reisperiode: januari 2020
Door het toenemende coronavirus En code oranje in Spanje kunnen wij 17-10-2020 niet naar ons gehuurde huis en we kunnen niet wijzigen. Weg 1225 euro. Diefachtig
WGT
op 22 september 2020
bestemming: Denemarken / Fano, reisperiode: oktober 2020
Novasol wentelt gevolgen Corona af op de klanten: we kunnen Denemarken niet meer in, maar geld terug ho maar. Novasol verschuilt zich achter de algemene voorwaarden.
In februari weekje meivakantie geboekt. Later brak de coronacrisis uit. Contact gezocht met Novasol: omboeken was mogelijk, naar dezelfde of andere bestemming in 2020. Uiteindelijk naar een (duurder) huis omgeboekt in de herfstvakantie. Later berichtte Novasol dat omboeken binnen een jaar had gekund, maar toen hadden wij al omgeboekt.
Nu, twee weken voordat het zo ver is, zijn de grenzen weer dicht gegaan. Meteen weer contact gezocht met Novasol. Helaas, geld weg, want het is minder dan de 40 dagen voor aankomst waarbinnen (tegen kosten) geannuleerd kan worden?!
Wessel
op 22 september 2020
bestemming: Denemarken / Krusa, reisperiode: september 2020
Agv Corona maatregelen heeft Demarken de grens voor Nederlandse toeristen afgesloten en kan de reis niet doorgaan. Contact opgenomen met Novasol en krijg je te horen dat er geen restitutie van de huur dan wel omboeken naar 2021 mogelijk is. Novasol kan niet helpen dat het land op code oranje gaat maar dit is geheel in eigen belang geredeneerd. Voel me bestolen van €592. Stel voor een TV bij BOL.COM te bestellen en uiteindelijk niets te krijgen... Je zal maar als medewerker bij z'n werkgever werkzaam zijn die je opdracht geeft je klanten zo te behandelen.
Van de website zou ik me niets aantrekken: "Maak van jouw droom werkelijkheid met een NOVASOL vakantiehuisje."
Arno
op 22 september 2020
bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: oktober 2020
Omdat de Deense regering de grens voor Nederlanders heeft gesloten kunnen wij niet naar het vakantiehuis.
Novasol doet helemaal niets voor ons. Geen geld terug, geen voucher, niet omboeken.
Van andere reisorganisaties hoor je dit niet. Die bieden hun klanten allerlei mogelijkheden.
Dit is de laatste keer dat ik iets met Novasol te maken wil hebben.
Rob
op 22 september 2020
bestemming: Denemarken / Hol, reisperiode: oktober 2020
Waardeloze service van Novasol
J. Ostendorf
op 21 september 2020
bestemming: Duitsland / Welchenhausen, reisperiode: september 2020
Deze reis kon niet doorgaan vanwege code rood Zuid Holland voor Duitsland. Het totale bedrag kwijt, geen restitutie, vouchers, wat dan ook. Hoezo een prijs als beste reisorganisatie?
Henri
op 21 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: oktober 2020
Huisje in Denemarken al voor de uitbraak van corona geboekt voor de herfstvakantie. Sinds eergisteren grenzen weer dicht, dus binnen de 40 dagen van Novasol, dus geld kwijt!! Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Andere maatschappijen, zoals Dansk, zoeken wel een oplossing, Novasol houdt star vast aan hun eigen regeltjes. Voor iedereen die dit leest zou ik adviseren : BOEK NOOIT EEN REIS VIA NOVASOL!!!
Anneke van der Bijl
op 19 september 2020
bestemming: Frankrijk / Fayence, reisperiode: september 2020
Geboekt bij NOVASOL. Mooi huisje met zwembad voor 2 weken. Huurprijs 1500 euro. Echter het advies van buitenlandse zaken veranderde 1 week voor de reis van geel naar oranje. Dus besloten om niet te gaan, een dringend advies heeft men op te volgen vonden wij. Dit advies wordt niet voor niets gegeven. Bij contact met NOVASOL hierover, om bijv. een voucher te geven of een omboeking te doen, kregen wij geen medewerking van deze bijzonder slechte en klantonvriendelijke organisatie. Zij houden star vast aan de huurvoorwaarden en het deert ze niet dat wij hiermee 1500 euro in het water hadden gegooid. Reden voor ons om natuurlijk nooit meer te boeken bij NOVASOL. We willen geen geld terug maar een voucher of omboeking was voldoende geweest. Gezien de vele negatieve reviews die NOVASOL ten deel valt de laatste weken vraag ik me af welke stappen er te ondernemen zijn. Heeft u een suggestie?
R nieuwenburg
op 19 september 2020
bestemming: Denemarken / Ansager, reisperiode: september 2020
Wij hebben onze vakantie geboekt naar Denemarken echter door de Corona worden reizigers uit Nederland niet toegelaten wij wilden graag naar onze dochter die daar 2 maanden verblijft novasol wilden onze reis niet omboeken omdat wij minder dan 40 dagen voor de datum onze vakantie hebben geboekt er was totaal geen medeleven voor ons geen omboeking geen geld terug en onze dochter niet gezien bedank novasol voor het onbegrip van jullie kant wat een slechte reisorganisatie. Zeker in deze tijd.geen aanrader om je vakantie te boeken.
Rita Stevens
op 18 september 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2020
Wij moesten doordat we in Antwerpen wonen, onze reis naar Thalfang annuleren door de coronacrisis. Novasol had absoluut geen begrip voor de situatie en we zijn dus 1500 euro kwijt. Wij hadden gehoopt op een mogelijke latere herboeking of een voucher. De man bij de helpdesk in Denemarken gooide gewoon de telefoon op toen ik begon door te vragen. Ik zou lotgenoten willen vinden om zo'n praktijken aan de grote, internationale klok te hangen! Bij de internationale consumentenbond zie men me dat NOVASOL NIET WENST MEE TE WERKEN MET DIE BOND! ZIJ DOEN GEWOOB WAT ZE WILLEN ZODER MET GEDUPEERDE KLANTEN REKENING TE HOUDEN! ZO IS HET GEMAKKELIJK OM SNEL VEEL GELD TE VERDIENEN OP DE NEK VAN DE KLANTEN! MISDADIG!
J.A. van Meulen
op 16 september 2020
bestemming: Frankrijk / Vaucluse, reisperiode: september 2020
In jan. huisje in de Vaucluse geboekt. Aanbetaling en 1 aug de rest betaald want er was geen corona beperking. 2 weken voor het vertrek zegt onze regering code "oranje" dus we mogen niet (74 en 72 jaar). Dit gezegd tegen Novasol en gevraagd om teruggave van ons geld op basis boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (zoals geadviseerd door de ACM). Novasol heeft daar geen boodschap aan en zegt dat zij bij hun huur voorwaarden blijven dat annuleren (zoals zij dit geval noemen) binnen 40 dagen je je geld kwijt bent. Ook op een voucher of een boeking volgend jaar gingen zij niet doen. Contact gehad met Consuwijzer (ACM) en Rechtsbijstand verzekering die beiden zeggen dat Novasol de woning levert en niet gaan zoals BuZa eist ons risico is. M.a.w. we kunnen naar onze centen fluiten. De conclusie is dus dat je zo lang de corona crisis duurt je geen woning meer moet boeken want als de corona regeltjes ondertussen veranderen ben je je geld kwijt. Opm. ik zal nog wel met de eigenaar van de woning contact zoeken om te kijken of zij wel hun geld hebben gehad want ik vertrouw Novasol niet.
Jef V/d Heuvel
op 15 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020
Vorig jaar september geboekt voor 14 maal bij Novasol. In nood kent men z'n Novasol. Moesten snel andere bestemming boeken omdat Noorwegen dicht was in mei wegens covid-19. Denemarken als bestemming gekozen, 100€ bijgepast. Net voor september sluit ook Denemarken de grens. Geen gehoor van Novasol. Gaat van sneu naar intriest. Wie kan me, zonder contactadres van eigenaar, garanderen dat eigenaars van Novasol geld ontvangen hebben. Of eten ze hier ook nog eens van twee walletjes? Heb wel adressen in Noorwegen bij mensen die ons graag terug ontvangen. Maar dan zeker "ZONDER" deze reisorganisator.
Alida
op 14 september 2020
bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: augustus 2020
Via Novasol stacaravan gehuurd, accommodatie was erg vuil, muf, overal schimmel, vieze pannen. Maar Kapotte jaloezieën, horren, toilet en douche zonder raambekleding, de buren konden meekijken.
Klacht ingediend bij Novasol, zij bedankten voor de feedback en geven het door aan de verhuurder was het antwoord, standaard mail. Reageerden niet meer op mijn antwoord dat ik wat van Novasol verwachte omdat ik bij hun geboekt en betaald had. Ruim 900 Euro voor 2 pers, 9 nachten.
Ik verwacht service voor de huurder, wij kregen geen
compensatie voor de geleden schade en het eerder afbreken van de vakantie hierdoor, het was er echt niet uit te houden.
Boek niet via Novasol, zij doen niets voor je, geen service en je geld ben je kwijt.
Lot
op 13 september 2020
bestemming: Frankrijk / Dame marie les bois, reisperiode: juli 2020
De omschrijving van het huis was niet correct. Ik heb hier over geklaagd en ik constateer dat er op de website nog niets aangepaast is. Het huis was geschikt voor 10 personen maar de keuken niet, oude spullen kapot of niet aanwezig. Zwembad delen met andere gasten en niet alleen met de eigenaar. Geen privacy. Geen mogelijkheden op de website zelf om een recensie over het huis te schrijven.
Monique
op 11 september 2020
bestemming: Hongarije / Tamasi, reisperiode: augustus 2020
Omdat we 3 weken weg
Ik had specifiek om een huis met omheinde tuin gevraagd en daar kreeg ik mail over, dat het met gaaswerk tot 1.80m hoog omheind was, maar toen we daar kwamen zaten er alleen 2 ijzerdraden om het hekwerk heen, dus de honden konden niet lekker naar buiten, alleen aan een lijn en get zijn grote honden, dus ze vonden het niet leuk, binnen stonden er ook allemaal grote losse glasplaten in de huiskamer van heel dun glas, levensgevaarlijk.
Schoonmaken was ook niet super en voor mensen die slecht ter been zijn, zou het huis en omgeving een ware hel zijn, hoog en heel steil gelegen.
Jammer, want het plaatsje was verder wel leuk. Ben 2 dagen bezig geweest met Novasol voor iets anders, maar deden weinig moeite, terwijl zij verkeerde informatie hebben gegeven. Gelukkig de andere 2 huizen gehuurd bij Hungaria Huizen, die waren tip top in orde en goede informatie.
Ruudreis
op 11 september 2020
bestemming: Slovenië / Koper, reisperiode: september 2020
Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?
Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon de sjors!
Met groet,
Ruud
Nick
op 10 september 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2019
Vuile oplichters. Weggedrukt aan telefoon toen ik om uitleg vroeg. Steken het geld in eigen zak en laten de consument stikken. Houden zich schuil achter de (door hun veranderde) boekingsvoorwaarden en dat de huizen particulier verhuurd worden. Toen ik kritische vragen begon te stellen werd het gesprek zonder pardon beëindigd. Criminele organisatie.
Ellis
op 9 september 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020
Oplichters eerste klas. Net als alle andere mensen zijn wij ons geld kwijt. Ik kan niet geloven dat een organisatie als dit hiermee weg komt. Vraag me ook serieus af of de medewerkers goed slapen s' nachts. Een jaar lang hard werken om lekker op vakantie te gaan, valt totaal in duigen omdat Novasol maling heeft aan iedereen. Geld aftroggelen van ons, en totaal geen fatsoenlijk alternatief bieden. Nogmaals.....Hopelijk bent u trots op uw werk. En als het een beetje meezit zit deze organisatie volgend jaar op z'n gat.
Sarah
op 8 september 2020
bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020
Dit huis is via Novasol geboekt voor 2 weken door mijn ouders. Deze boeking is gedaan eind december in 2019, toen er nog geen (dramatische) spraken was van Corona. De vakantie zou plaatsvinden in september.
Vandaag de dag is dat natuurlijk anders. Hoewel ten tijden van de boeking er geen vuiltje aan de lucht leek, is een vakantie op dit moment eerder een expiditie.
Om die reden heeft mijn moeder 4x gebeld met Novasol voordat ze over is gegaan op de betaling van het resterende bedrag. De aanbetaling was namelijk al gedaan. In deze telefoongesprekken is uitvoerig gesproken over wat er zou gebeuren met de boeking op het moment dat de grenzen dicht zouden gaan, quarantaine verplicht werd of code oranje of rood van toepassing zou zijn voor Nederlanders die naar Spanje wilden gaan...4X!!!
Hoewel Novasol in 2020 de algemene voorwaarden heeft aangepast ( pagina 3 punt 14. OVERMACHT EN/OF ANDERE BUITENGEWONE GEBEURTENISSEN OF OMSTANDIGHEDEN) Hebben ze mijn moeder hier 4x telefonisch (!!!!!!) niet naar verwezen en niet op geattendeerd. In de vernieuwde voorwaarden staat namelijk dat er geen geld wordt terug gegeven in de bovengenoemde situatie maar in de voorwaarden van 2019 wordt daar met geen woord over gesproken.
Want een simpele: de voorwaarden zijn aangepast ivm Corona. Als je bang bent dat jouw vakantie niet door kan gaan raden we je aan het resterende bedrag niet te voldoen en de vakantie te annuleren, was voldoende geweest. Novasol heeft hier 4x de mogelijkheid voor gekregen. In plaats van eerlijk te communiceren hebben ze op elk mogelijke manier hierover gelogen. Telefonisch werd namelijk aangegeven dat ze het geld terug zouden krijgen omdat ze voor de Corona toestand heeft geboekt.
Op dit moment ziet het er naar uit dat Novasol dubbel incasseerd. Het huis wordt nu aan andere mensen verhuurd zoals we kunnen zien op de kalender online. Novasol maakt dus op dit moment zelf misbruik van de situatie en komt er zelf nog wellicht beter uit.
Novasol liegt willens en wetens tegen mensen. Ze geven telefonisch via het nummer dat hier staat (op Google Maps), niet thuis noch via het nummer dat op hun website staat. Erg vervelend, onbetrouwbaar en ronduit klantontvriendelijk.
Helaas zijn mijn ouders niet de enige gedupeerde. En zullen na mijn ouders nog een groot aantal andere mensen gedupeerd worden.
Jammer wel, want dit huis was gewoon opnieuw geboekt op het moment dat code oranje veranderd zou worden naar code geel. Nu wordt er natuurlijk NOOIT MEER met Novasol geboekt. Als Novasol transparant was geweest dan hadden ze er een klant voor het leven bij gehad. Eerlijkheid duurt niet voor niets het langst.
Anoniem
op 8 september 2020
bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2020
Ruim voor Corona een vakantiehuisje geboekt naar Spanje, waar mijn zus woont, een andere bestemming was dus geen optie. Aanbetaling gedaan en toen begon de ellende. Ruim voor de volledige betaling gedaan moest zijn, is er (2keer) telefonisch Contact geweest over wat te doen als het code oranje wordt oid, telefonisch werd aangegeven dat gezien de situatie (vroeg geboekt, geen andere bestemming mogelijk) een teruggave of voucher verstrekt zou worden. Met die belofte dus vol vertrouwen het restant betaald en nu blijkt nadat de reis geannuleerd is ivm code oranje er letterlijk niks gedaan kan worden vanuit novasol en dat vind ik ronduit asociaal en daarnaast wordt er dus ook niet aan beloftes gehouden. Als de persoon aan de telefoon toen eerlijk was geweest was de reis direct geannuleerd en waren ze enkel de aanbetaling kwijt.
Van Loon
op 8 september 2020
bestemming: Frankrijk / Peyorelais, reisperiode: september 2020
In november 2019 een huisje geboekt voor de periode mei. Ivm met Corona hebben we het ongeboekt naar de periode september. We moesten 196 euro bijbetalen. Nu staat Frankrijk op oranje. Dus een negatief reisadvies. Gebeld met Novasol, maar die vonden dat geen reden om te annuleren omdat je er volgens hun nog gewoon naar toe kan gaan. Mits je maar voorzichtig bent. Kortom geen vakantie en al ons geld kwijt. Oplichters
M.J. Koedijk
op 6 september 2020
bestemming: Noorwegen / Reinli, reisperiode: september 2020
Wij huren al ruim 30 jaar een vakantiewoning via NOVASOL in Noorwegen! Wij hadden weer een vakantiewoning via NOVASOL gehuurd in Noorwegen voor de periode 5 september t/m 19 September 2020! Begin augustus heb ik NOVASOL via een e-mail bericht dat ik door neurologische problemen geen autovoertuig kan besturen en zodoende middels een medische verklaring van de neuroloog onze vakantie noodgedwongen moest annuleren!
ANTWOORD NOVASOL: wij kunnen niets voor u betekenen omdat u te laat Uw vakantie annuleerde! Betreffende uw medische verklaring is niet rechtsgeldig! Ze sturen je op een gegeven moment geen bericht meer en verder hebben ze de telefoon en e-mail geblokkeerd!!!!!!
NOOIT MEER IETS BOEKEN BIJ NOVASOL, HET LIJKT EEN MISDADIGE SEKTE!!!!!
Laura
op 3 september 2020
bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020
Schandalige organisatie! Ivm corona kon onze reis naar Spanje niet doorgaan. Zoals zovelen heeft Novasol ons volledig in de kou laten staan. Het hele bedrag zijn we kwijt, 0 meedenken vanuit Novalsol. We zullen daar logischerwijs nooit meer boeken en raden iedereen dit af.
Denise
op 2 september 2020
bestemming: Frankrijk / neuville sur ailette, reisperiode: september 2020
Reis kon door corona niet door gaan. Ouders hebben dit voor ons betaald en geboekt een aantal maanden voor de corona uitbrak. Vliegtickets los erbij. Helaas werd het gebied oranje maar novasol geeft niet thuis. Mogen niet meer kosteloos annuleren en ook een voucher of overboeking zit er niet in.
Enorm slechte service, dit terwijl de eigenaresse wel mee wilde werken.
MFK
op 2 september 2020
bestemming: Noorwegen / Mandal, reisperiode: september 2020
Schandalige organisatie! Na 20 jaar vrijwel jaarlijks boeken krijgen we nu ivm Corona geen voucher, geen geld retour van geboekte vakantie " door de pandemie". Sterker nog: boek een week erbij! Je moet nl 10 dagen " in Noorwegen verblijven" om er te kunnen zijn...Je mag dan blijkt bij eigen navraag alleen in dat huisje zijn, alsof dat vakantie is! Vervolgens moest ik die 2e week ook NU betalen.. Kortom belachelijk en als je contact wilt krijgen is er niemand te bereiken.
J Lenselink
op 1 september 2020
bestemming: Spanje / benissa, reisperiode: september 2020
Nooit meer Novasol, laten je vreselijk in de kou staan wanneer je vanwege de corona pandemie code oranje niet naar Spanje kunt reizen. Gewoon de volledige huurprijs van 4 weken dokken, geen enkele tegemoetkoming. Ik schakel een jurist in, wie volgt mij?
Tonne Kooiman
op 1 september 2020
bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2020
Novasol laat je gewoon in de kou staan als er code oranje geldt. Ja je kunt wel reizen, onverzekerd. Maar om dan 100% van de som te moeten betalen en geen fatsoenlijk ander aanbod te krijgen, dat voelt slecht voor mij als klant. Nu geboekt bij een ander. Novasol nooit meer!
Ruud
op 31 augustus 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020
Ik had deze reis graag willen maken maar de een negatief reisadvies gooit roet in het eten.
Mij lage beoordeling betreft Novasol als reisorganisatie.
Veel organisaties in de reisbranche waaronder het zusterbedrijf Landal zijn klantgericht en zoeken oplossingen omdat reizen niet doorgaan.
Zo niet Novasol. Deze beroep zich op de annuleringsvoorwaarden en doet dus helemaal niets . Weg geld !
Een schande voor de reisbranche deze organisatie.
MJ Jongeneel
op 31 augustus 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020
Het huisje was heerlijk, maar de afwikkeling met NOvasol is 1 groot drama. Na 3 keer mailen worden we gewoon genegeerd en krijgen we geen antwoord meer. Borg en eindafrekening is nooit gekomen, en er is geen contact te krijgen met Novasol. Hier boeken we nooit meer!
Familie Kets
op 30 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / La Manche, reisperiode: augustus 2020
Telefoonnummer contactpersoon klopte niet, geen fietsen en wifi zoals vermeld ..
Kees
op 28 augustus 2020
bestemming: Noorwegen / Utne, reisperiode: augustus 2020
Novasol gooit alle schuld van een pandemie naar de klant. Een land die binnen de gestelde tijd van annuleren valt hebben ze geen boodschap aan. Zeer klantonvriendelijk. Op mails word niet gereageerd. Het zou novasol sieren als de financiële pijn bij beide partijen worden gedragen. Dit is korte termijn gewin. Novasol begrijpt alleen niet zo goed dat er ook nog een tijd komt na deze pandemie. Het zou zo maar eens kunnen dat de boekingen volgend jaar significant lager zullen uitvallen. Dus kom op novasol: bemiddel met je klanten.
Margot
op 26 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: september 2020
Geen reis ivm corona en , zoals velen voor mij, geen geld, geen voucher, nada!!!! Ik vind het ongelooflijk dat ze hier mee weg komen. Het zijn "legale" dieven. Zo op je strepen gaan staan en niet tot een gezamenlijke, tevreden oplossing komen. Bijzonder KLANTONVRIENDELIJK. Mijn advies, boek hier NOOIT
Jansen
op 26 augustus 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020
Je word slecht behandeld zeer slecht
Erik van Faassen
op 26 augustus 2020
bestemming: Spanje / Frigiliana, reisperiode: september 2020
Kon mijn review zo knippen en plakken. Kunnen niet naar Andalusie wegens code oranje. Ook wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. Novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden. Voorheen leuke vakanties geboekt, maar dat is nu voorbij. Wij niet meer met Novasol.
Vincent
op 26 augustus 2020
bestemming: Spanje / Algodonales, reisperiode: augustus 2020
Zoals de anderen ook al zeggen: geen enkel begrip vanuit dit bedrijf voor hun klanten en Corona issues. Code oranje in Spanje, maar geen geld terug, geen voucher, niks. Totaal geen oplossing aanbieden. Gewoon lekker je geld inpikken zonder service te verlenen. Kut bedrijf. Nooit mee boeken.
Isabel Bruyninx
op 26 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Saint Vivien de Medoc, reisperiode: augustus 2020
Het huis wat we huurden was half afgebroken, douche 1e dag stuk( dus na lange autorit je niet fris kunnen douchen is zeer vervelend! toevallig de schuld vd vorige huurders? Álle bed- en badlinnen opnieuw kunnen wassen wegens geur v sigaretten... ( huis v 8 pers dus effe bezig geweest... De geur v sigaretten hing door het héle huis! Echt walgelijk als niet-roker...Maar de eigenaar rookt zelf??? Buitenkeuken kapot, veel onkruid tussen de terrastegels, lege bekommerde bloembakken...(zet er dan geen) klink vh toilet stuk... Beloofd om ligbedden en stoelen te brengen bij aankomst, maar nooit gekregen... Onverzorgde verhuurder... Láng spijt dat ik de toeristenbelasting op voorhand betaald heb en doe aub wat minder sterren voor die villa v 8 personen... Niet geklaagd bij mijn reisagent omdat ik met hem getrouwd ben ;-) Hij heeft al last genoeg met klanten owv COVID/ wisselen reizen en vouchers maken en wou ons verlof er ook niet door laten verknoeien, we hadden gelukkig onze leuke en gezellige vrienden bij... Hopend op een korting voor een eventueel volgend verblijf, want voel me serieus opgelicht...
Yvonne
op 25 augustus 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: september 2020
Novasol denkt alleen vanuit hun standpunt. Code oranje Spanje en je kan naar je centen fluiten. Willen wel dat je alles betaald voor juli voor reis in sept. Wordt ineens code oranje en dan zijn ze ineens niet meer voor rede vatbaar terwijl wij het huis in Januari geboekt hadden. Slechte reisorganisatie en boek daar ook nooit meer. Totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk een schande voor de reisbranche.
Gedupeerden Novasol
op 25 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Vodnjan, reisperiode: augustus 2020
Advies voor iedereen: boek never en nooit bij Novasol! In januari een mooi vakantiehuis geboekt in Kroatie, na intens moeilijke periode van ziekte erg naar deze vakantie uitgekeken.. op 16 juni contact gehad met Novasol ivm corona-virus, telefoniste gaf dringend advies niet te annuleren, onnodig en gaf extra kosten! 1,5 week voor vertrek ging Kroatie op code oranje, wij mochten dit land niet meer in! op geen enkele manier concessie wat betreft omboeken naar ander land of andere periode.. al ons geld kwijt!!
Echt schandalig... dat deze reisorganisatie nog bestaat!
Dick van Lunteren
op 24 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juli 2019
Cijfer een 0 . Appartement gehuurd voor 2 weken in Kroatië.
Code oranje gegeven in verband met Corona virus , heb gemaild over alternatieve oplossing. Geen begrip. Geen enkel positieve mail terug.
Moet gewoon betalen. Een service die onbegrijpelijk is.
Boek nooit bij novasol want één slechtere service is er niet
Josephine
op 23 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Makarska, reisperiode: augustus 2020
Ongelofelijk dat Novasol een 7,9 krijgt: DIT KAN NIET WAAR ZIJN. Serieus, nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met zijn klanten omgaat; WAARSCHUWING: BOEK HIER NIET!!. In dec 2019 boek ik een vakantie naar Kroatie voor mij en mijn gezin om te vieren dat ik 55 wordt. Een prachtig huis ! We hebben heel veel voorpret. Maar dan komt Corona, Alles veranderd. Zelf werk ik op de corona afdeling en het is overleven. In juli 2020 wordt er code oranje afgegeven voor Kroatië. Natuurlijk, je houdt er rekening mee dat dit jaar alles anders loopt, een voucher, omboeken, deel geld terug: alles bespreekbaar. Maar niets va dit al: ze cashen door niets te doen mijn door hard werken verdiende geld: € 2.618,00 en ik krijgt niets. Geen enkele tegemoetkoming: schandalig!! Niemand kan het geloven. Novasol zegt gelukkig bijna niemand iets, het is dat Babette van Veen er reclame voor maakt: ohhh die...!! Nooit boeken daar. ennn Babette: snel stoppen om voor zo'n club reclame te maken. DIT KAN ECHT NIET!!
Vera van der Spruyt
op 22 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2019
We konden er niet heen, geen vlucht, tijdig geannuleerd voor rest betaling, toch via onze creditcard gegevens bedrag afgeboekt hoewel ons verzekerd was telefonisch dat dit niet zou gebeuren, pure diefstal!!!!. daarna alleen onbegrip en zeer bot gedrag. wat een slecht bedrijf.
MCC
op 22 augustus 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2020
Geen tegemoetkoming voor annulering door corona zeer slechte hulpdienst.
Depooter
op 19 augustus 2020
bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020
Als Belg kunnen we niet vertrekken. 2 weken quarantaine. Je mag zelfs niet naar de winkel. Onvoorzienbaar en onvoorstelbaar dat Novasol zo onmenselijk reageert. Je bent je geld kwijt. Voor mij is dit een 0 en geen 1.
De Clercq Dirk
op 18 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / entrechaux, reisperiode: juli 2020
Novasol liet 2 dagen voor aankomst ,via mail weten dat huis dubbel geboekt was.Ze gingen voor een alternatief zorgen. Niets van gehoord . geboekte overnachtingen niet terugbetaald , DIEVEN ZIJN HET
W.G.
op 18 augustus 2020
bestemming: Denemarken / Skodbjerge, reisperiode: september 2020
Novasol weigert tegemoetkomingen n.a.v. reisbeperkingen opgelegd door Corona maatregelen. Alle andere vakantiewoning verhuurbedrijven werken met vouchers om de klant tegemoet te komen. NOOIT boek ik nog via deze organisatie. Ze pasten zelfs hun huurvoorwaarden nog aan tijdens de corona crisis.
An
op 18 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Zagreb, reisperiode: augustus 2020
Kunnen niet naar Zagreb wegens code oranje. Van onze werkgever zijn wij verplicht om 14 dagen in quarantaine te gaan als we naar oranje zone op reis zijn geweest. Geen enkel begrip bij annulatie/omboeken. Novasol geeft aan dat we eventueel deel van de huurprijs kunnen recuperen indien ze woning opnieuw kunnen verhuren voor dezelfde of hogere (!) prijs. novasol kan huis dus 2x verhuren en zal dus fikse winst maken op onze kap. @novasol: je hoeft hier niet te reageren met het standaardantwoord dat hier al 10x op staat.
Ja, we konden annuleren 40 dagen op voorhand maar niemand weet wat er zal gebeuren in deze tijden.
Martijn
op 17 augustus 2020
bestemming: Italië / Larciano, reisperiode: augustus 2020
Liever een -3! Bij Novasol interesseert het niemand (Novasol IT, Novasol NL en hoofdkantoor (noodnummer) het iets of de klant krijgt waarvoor hij betaalt en een fijne vakantie heeft. Geld is toch al binnen..so why bother...bij aankomst bij locatie Italië (Il Ghianda) een groen zwembad (ondoorzichtig fluoriserend groen water - algen) - lekker met 3 kinderen en 40C...ook veel achterstallig onderhoud + rotzooi op het terrein en Novasol geeft het 4 sterren...Is het niet waard..na een paar dagen (en tevergeefs veel Bellen en mailen) nog geen oplossing - laat staan begrip voor de situatie - en zeer onbeschoft behandeld..of gewoon niet reageren..pff..slechtste van de afgelopen 20 jaar vakantie..dus tegen hoge kosten nog een andere bestemming geboekt (uiteraard niet bij Novasol) waar je wel krijgt waarvoor je betaalt...drama Novasol..wees gewaarschuwd!
Quaedackers
op 17 augustus 2020
bestemming: Nederland / Groningen, reisperiode: januari 2020
De beschrijving klopte niet ,verkeerde huisje en wij hadden gevraagd voor aan het water omdat ik graag doe vissen. Twee auto voor de deur parkeren ,klopte ook al niet.Raad dit huis niet aan voor vissers.Ze zouden me na het weekend terug bellen,maar dat is tot op vandaag nog niet gebeurd.
De eigenaar van de camping was er vriendelijk en behulpzaam.
Alain De Wit
op 17 augustus 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: september 2020
Mogen momenteel niet naar Denemarken reizen als Belg door het coronavirus. Wilde iets anders huren maar dat ging niet omdat we binnen de 40 dagen van vertrek zijn. Bij de vraag wat er gebeurt indien we niet kunnen vertrekken omdat we als Belg niet binnen mogen werd geantwoord dat we ons geld dan kwijt zijn... :(
700 euro kwijt om dan 1 week later een mail te krijgen hoe onze reis is geweest...ge moet maar durven...
Rot op Novasol...zo kan ik ze ook gemakkelijk verdien!!!
Van Mieghem
op 16 augustus 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020
Wegens Corona ons geld niet terug gekregen schandalig!
Habraken
op 14 augustus 2020
bestemming: Denemarken / skovmose, reisperiode: augustus 2019
Als ik een 0 kon geven deed ik dat. Huisje gehuurd via novasol altijd goede ervaringen gehad met het huren van novasol maar dit keer niet. Oms bed zat vol met urine vlekken. Ze deden er helemaal niets aan alleen een jeer met een vochtig doekje erover heen. Onze vakantie heeft helaas 1 nacht geduurd. Vorige dag zijn we namelijk terug naar huis gereden. Tot opheden nog geen geld terug gezien. Dus wees gewaarschuwd!
Margriet
op 14 augustus 2020
bestemming: Nederland / wemeldinge, reisperiode: juli 2019
Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!
Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.
Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).
dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.
Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.
Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.
Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.
Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.
Reactie van Novasol:
Bij problemen ter plaatse dient u altijd contact op te nemen met de plaatselijke beheerder. Als de problemen daarmee niet opgelost worden, kunt u het alarmnummer bellen en kan Novasol contact opnemen met de beheerder. ls het daarmee nog niet opgelost is, dan spant Novasol zich in om een passende oplossing te vinden.
Henk Busser
op 5 augustus 2020
bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2019
Eind december geboekt. Vakantie start eind augustus. Alles betaald Kroatië op oranje. Er valt HELEMAAL NIETS TE REGELEN met novasol. Boeven die geld stelen van mensen die hard werken voor een welverdiende vakantie. En het interesseert ze echt helemaal niets. Ik wil het wel van de daken schreeuwen NOOIT MEER NOVASOL. Misschien kan SGR hier iets aan doen of ANVR?
Mark
op 5 augustus 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: september 2020
Mijn ouders hadden een huisje geboekt in Duitsland. En moesten helaas annuleren omdat mijn gehandicapten zus niet mee mag van haar huis vanwege de corona.
Mijn moeder heeft alles netjes uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan ook gaf mijn moeder aan niet haar geld terug te willen maar een voucher of een kortings bon ook goed was maar daar deden ze niet aan. Wel moesten mijn ouders het resterende bedrag nog voldoen anders zetten ze er meteen een deurwaarder op. Boek niet met deze organisatie ze zijn onbeleefd onbeschoft en totaal niet gericht op hun klanten.
Karen Gauwloos
op 5 augustus 2020
bestemming: België / Poperinge, reisperiode: augustus 2020
Omwille van de Covid-maatregelen is het ons vanuit de provincie Antwerpen verboden om nog met een groep vrienden (13 personen) op weekend te gaan. We brachten dit ter kennis van Novasol. Zij reageren dat wij onder een 'laattijdige annulering' vallen en onze volledige huurprijs kwijt zijn. Reeds correct alle betalingen volbracht dus gewoon 879 euro kwijt.... omdat wij ons aan de wetgeving houden. Ongezien bij andere organisaties krijgt men ofwel zijn geld terug ofwel een voucher...
Karen m
op 5 augustus 2020
bestemming: Kroatië / barban orihi, reisperiode: augustus 2020
Ook wij zijn alles kwijt met de code oranje voor Kroatië. Vliegreis door de maatschappij geannuleerd. Novasol zegt dan gaat u toch met de auto... Met twee ouderen en twee kleine kinderen was dat niet de bedoeling.
Bij aangeven dat we met de auto niet verzekerd zijn zeggen ze dat dat niet hun probleem is. Het huis is voor u beschikbaar, niet ons probleem hoe u er komt.
Walgelijke praktijken bij Novasol, never nooit meer boek ik hier.
Bart Keereman
op 3 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Perpignan, reisperiode: juli 2020
Overboeking, 1 dag voor de verhuring begint, krijgen we hiervan bericht. Novasol neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een tegemoetkoming:
"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.
12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "
Van Eyck
op 31 juli 2020
bestemming: België / Nadrin, reisperiode: september 2020
Uitbuiters....wegens de beperking van bubbel van 5 willen wij ons gezinsweekend met 14 personen, eerste week september annuleren. Dat gaat maar je moet het totale bedrag laten vallen
Kan ik omboeken...nee
Wat een uitmelkers...boek nooit nog bij novasol...
Franssen
op 31 juli 2020
bestemming: België / De Haan, reisperiode: juli 2020
Beste,
Op maandag 27 juli 2020 kregen we via een persconferentie te horen dat we niet op reis mochten met een grote groep. Ons familieweekend mocht en kon dus niet doorgaan. We hebben dan contact opgenomen met Novasol met de vraag welke mogelijkheden we hadden : reis terugbetaald, omboeking of voucher.... Men antwoordde heel duidelijk dat we te laat waren en dat we 40 dagen voor onze reis hadden kunnen inschatten dat het coronavirus zich plots heel erg zou verspreiden. We hadden dus 40 dagen daarvoor onze reis moeten omboeken. Nu zijn we 'gewoon' ons geld kwijt als we niet gaan. We moeten gewoon gaan, aldus Novasol, want het huis is ter onzer beschikking. Ze kunnen niks meer voor ons doen, aldus Novasol.
Vorig jaar, toen we dit huis boekten, was er van corona nog geen sprake. Er is hiervan niks opgenomen in de voorwaarden. Mijn vraag is : 'kunnen we in groep iets ondernemen tegen deze maatschappij?'
Aan de telefoon bevestigde men mij dat er nog meer mensen in onze situatie zijn. We hadden maar op tijd moeten zijn.....??? Domme Belgen dus???
Clemens van Gemert
op 30 juli 2020
bestemming: Kroatië / Markarska, reisperiode: augustus 2020
Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.
Rene Jansen
op 29 juli 2020
bestemming: Kroatië / Korcula, reisperiode: augustus 2020
Novasol is een waardeloze organisatie, vanwege corona kunnen wij niet naar Kroatie reizen en nu zijn we al ons geld kwijt. Absoluut niet mee boeken.
Gert van de Bunt
op 28 juli 2020
bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2020
Novasol alert: Boek niet bij Novasol!!!!!
Wij hebben geboekt en netjes betaald. Door code oranje in Kroatië kunnen we niet gaan. Novasol weigert een voucher aan te bieden of het geld terug te geven. Na veelvuldig contact blijft Novasol weigeren! Weg €2500..........
Mareine
op 25 juli 2020
bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2020
Waardeloze service van Novasol! In januari huis geboekt en vanwege code oranje moeten annuleren.. 100% annuleringskosten! Geen enkele vorm van meedenken wordt geboden, want omboeken kantoor 40 dagen voor aankomst.
Pieter van Duijvenboden
op 24 juli 2020
bestemming: Kroatië / Samobor, reisperiode: augustus 2020
Novasol wil dat je tegen het advies van je overheid ingaat en alsnog naar een land op vakantie gaat dat op oranje staat. Wanneer je zegt dat dit simpelweg niet kan, omdat je niet kan veroorloven in quarantaine te gaan, melden ze je dat het ze spijt maar je duizenden euro's ben je kwijt en je hoeft niet te verwachten 1 cent terug te krijgen. Ik boek geen vakanties meer bij een bedrijf wat zijn leveranciers en zichzelf boven het belang van zijn klanten zet.
B van Diejen
op 21 juli 2020
bestemming: Nederland / Workum, reisperiode: juni 2020
Het begon al dat boeken van een huisje op de site van Novasol niet werkte. Na diverse mensen te hebben gesproken doorverwezen naar HomeAway Engeland (dochterbedrijf) die wel de expertise hadden een probleem op de site op te lossen.
Vanwege de corona maatregelen kregen we een voucher om onze reis om te boeken van Noorwegen naar een andere vakantie. Maar we moesten binnen 10 dagen de vakantie en dus ook de periode vastleggen. Uiteindelijk gekozen voor Workum, Nederland.
Daar aangekomen veel achterstallig onderhoud. We hadden een rookvrij huisje geboekt. Maar er bleek er volop gerookt te zijn. Telefonisch melding gemaakt en wordt je afgekapt en verwezen naar de algemene voorwaarden. Waar inderdaad staat dat bij Novasol rookvrij niet betekent dat er nooit gerookt is. (kortom alleen jij zelf mag niet roken, maar je voorganger en degene die na je komt wel) Daar zit je dan met je kind die Astma heeft.
Maar het ergste was dat we de kinderen in bad wilden doen en de wirlpool aanzetten er letterlijk poep het bad in kwam stromen! Snel de kinderen eruit gehaald. Wel direct reactie dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, maar pas na 4 dagen langskomen om er iets aan te doen.
Na deze week zijn we twee weken doorgetrokken naar Frankrijk, waar de grenzen gelukkig open gingen en dus pas na 14 dagen pas schriftelijke een klacht ingediend. Krijg je alleen de melding dat je klacht niet in behandeling wordt genomen want je reageert na 14 dagen en ja, ook dat staat in de kleine lettertjes, artikel 11 volgens Novasol.
Als je denkt dat je daarop nog een reactie naar Novasol kunt sturen waar je respons op verwacht, dan is Novasol je voor; die sturen letterlijk: "Op een eventueel verzoek om verlenging van de termijn voor het behandelen van uw klacht zullen wij niet meer reageren, omdat hierop geen uitzondering kan worden gemaakt."
Ik boek nooit meer bij Novasol!
Het klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad!
Tijmen
op 16 juli 2020
bestemming: Nederland / Drijber, reisperiode: juli 2020
Een bungalow geboekt via novasol op de hullen in drijber. Bij aankomst bleek dat het huisje in zeer slechte staat was. Laminaat aan alle kanten stuk, kieren er tussen van wel 2 tot 4 cm. Raam gebarsten, douche gordijn gescheurd en douchekop spuit water alle kanten op. Lampen kapot en kastjes grepen afgebroken, bed stuk en erboven op was alles nog onwijs smerig ook. Kort om niet echt een behagenlijk vakantie huisje. Beklacht gedaan bij novasol en krijgen een vergoeding van 25 euro aangeboden daar moeten we het maar mee doen. Echt ronduit schandalig. Wij boeken nooit meer via Novasol. Wel dik geld rekenen voor een bungalow maar verder nul service.
Reactie van Novasol:
Indien u een woning niet in onberispelijke staat aantreft, dient u hiervan meteen melding te maken zodat dit meteen verholpen kan worden. Indien gebreken pas na vertrek gemeld worden, is dit niet meer mogelijk.
Alain Bogemans
op 14 juli 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2020
Op 12 juli bericht de media dat Zweden off limits is voor toerisme door Corona. Wij hadden een huisje geboekt voor twee weken vanaf 26/07/20. Contact opgenomen met novasol. In een eerdere email gaven ze aan dat we binnen 40 dagen voor vertrek ons huis nog mochten omboeken. We hadden in een mail aan novasol dan ook een voorstel gedaan om een ander huisje in Frankrijk te boeken dat nog beschikbaar was. Novasol geeft nu plots aan dat deze maatregel niet meer geldig is. Ze weigeren ons om te boeken, en ons geld krijgen we ook niet meer terug. Ruim 1500 Euro betaald en er niks voor in de plaats gekregen. Ik sluit me graag aan bij iemand die een procedure wil starten. Je vindt me op facebook onder mijn naam.
Jacqueline
op 8 juli 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2020
We lezen nu alleen maar negatieve reacties ivm met Corona ,ook wij zouden in mei naar Denemarken helaas moeten om boeken naar augustus helaas besloot Denemarken de grens dicht te houden tot 1 september en we dit jaar niet meer zouden kunnen gaan hebben wij besloten om alles te annuleren,ik zou eerlijk zijn het ging niet van harte veel mail contact en tot je iemand krijgt die wel wil mee werken hebben wij ons geld min de 10% annulering kosten terug gekregen .
We vinden het belangrijk dat er ook weer positieve reacties komen iedereen ondervind last van Corona ,we hopen dat iedereen er goed uit komt met novasol en als nog op vakantie of geld terug krijgt 👍👍
M. Wolfgram
op 6 juli 2020
bestemming: Frankrijk / Roisel, reisperiode: juni 2020
1 omdat 0 niet kan. Omdat Frankrijk nog gesloten was, konden wij er niet heen. We krijgen niets terug van Novasol. Al het geld kwijt. Ook de eigenaresse van het huisje heeft niets gekregen, zegt ze.
Esther
op 2 juli 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2018
Huisje vol muizen, we zagen ze letterlijk rennen en de keuken lag vol met drollen. In de nacht lagen we wakker in bed te luisteren naar het oorverdovende geknaag. Nog nooit zoiets meegemaakt.
De verhuurster gaf niet thuis. Na twee keer bellen en diverse mails naar Novasol hebben wij onze kinderen in de auto geladen en zijn we vertrokken uit deze ongezonde omgeving.
We kregen van Novasol 0 op rekest omdat we zelf vertrokken zijn, uit eigen keuze. Ronduit bizar..
Esther
op 2 juli 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020
Wij mogen Zweden niet in, er is geen mogelijkheid voor omboeken. Of we wel de tweede betaling willen doen. Geen ruimte voor overleg, mogelijkheden of andere vorm van gesprek.
Bertus
op 1 juli 2020
bestemming: Denemarken / Nabij Aarhus, reisperiode: juni 2020
Niet kunnen reizen i.v.m. Corona. Wel alles laten betalen, maar niets leveren. Veel mails gestuurd, af en toe een reactie van “wij hebben besloten niet uit te betalen. En dan als laatste reactie, n.a.v. een aangetekende brief, “Wij sluiten het dossier en gaan niet meer reageren op uw correspondentie”. Hoe gek kun je doen. Na aandringen krijg je halve antwoorden op de gestelde vragen, kortom een zeer slechte, zeer klant onvriendelijke organisatie. Conclusie, nooit weer boeken. Ze verschuilen zich dat ze onder de Deense wet vallen, maar Denemarken is lid van EU en het Europees Parlement heeft aangegeven dat er in dit geval i.v.m. Corona, terug betaald dient te worden bij annulering aan de klant, maar niets van dat. Zij trekken zich er dan ook totaal niets van aan.Gaan gewoon hun eigen weg. Je zou eigenlijke een enorme scheld kanonnade op moeten schrijven/op los moeten laten. Nogmaals kortom, “Nooit en dan ook echt nooit geen Novasol meer”.
Marco
op 23 juni 2020
bestemming: Tsjechië, reisperiode: juni 2020
Oplichters bij Novasol. Geboekt voor juni 2020 voor 1 week Tsjechië. Ik bel in mei om te overleggen, blijkt een week eerder mijn vakantie geannuleerd te zijn door Novasol. Wij hadden daar geen bericht van gehad. Wij hadden de mogelijkheid om in april om te boeken voor een andere periode in hetzelfde huisje, maar wij willen niet in het hoogseizoen. En het was ook onduidelijk wanneer je wel op vakantie zou kunnen naar Tsjechië. Nu blijkt dat wij de reissom kwijt zijn, die betalen ze niet terug en een voucher kan ook niet. Ergens in de kleine letters staat dat bij overmacht de kosten voor de huurder zijn. Belachelijk bedrijf, blijf er verre van. Voor ons nooit meer Novasol.
Ronald Buit
op 23 juni 2020
bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: juni 2020
Geboekt en volledige bedrag op huurcontract betaald. Nergens iets.te vinden over extra kosten. Bij aankomst handje contantje €12 moeten betalen anders geen sleutel of toegang tot het park. Nee, pinnen kon niet. Geen contant geld? Dan zoek je maar een pinautomaat. Te belachelijk voor woorden. Novasol bellen...... meer dan een half uur wachttijd. Eigenlijk moest naar Denemarken gebeld worden. Dat is dus eens maar nooit meer via Novasol.
Annemiek Dijksman
op 19 juni 2020
bestemming: Noorwegen / Folkestad, reisperiode: januari 2020
Wij hebben samen met onze dochter en haar gezin een huis voor 8 personen geboekt in december 2019 in Noorwegen. Begin augustus zouden we een week naar Noorwegen gaan. Reis gaat niet door i.v.m Corona. Wij zijn 75 en 80 jaar en behoren bij de risicogroep. We kunnen in Noorwegen niet de grens over , maar we moeten nu binnen twee dagen een ander huis uitzoeken voor de vakantie in 2021. Datum en huis moeten nu al vastgelegd worden. Schande wat een oplichtersbende. Wij hebben de vakantieman ingeschakeld en hopen dat die iets voor al deze gedupeerden kan betekenen. Meestal lukt dat dan wel opeens!! Novasol moet aangepakt worden. We moeten ook nog het volledige bedrag betalen omdat het van de creditcard wordt afgeboekt. We gaan ook via de creditcard proberen ons geld terug te krijgen. Ook belachelijk is het omboek bedrag van 75 euro ! Wij boeken nooit meer bij Novasol. Ik hoop dat meer mensen naar de vakantieman schrijven.Wie weet lukt het als we met heel mensen klagen.
Luc goormans
op 18 juni 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020
Wij hadden ook gewacht tot eind mei omdat we niet wisten wat de Deense regering zou beslissen. Na de Deense beslissing om de grens gesloten te houden contact opgenomen met Novalsol met het ondertussen gekende gevolg. Al ons geld weg. Wij hebben klacht ingediend bij de Europese commissie. Misschien kunnen er nog gedupeerde bij Europa klacht indienen . Als we dat met veel doen heeft het misschien resultaat.
Wij willen ook wel samen werken met anderen maar ik weet dan niet hoe ik via deze weg met de andere gedupeerde in contact kan komen
Leussink
op 17 juni 2020
bestemming: België, reisperiode: juli 2020
Hallo zijn er mensen die inmiddels reactie hebben gehad van novasol voor een omboeking of dat ze het geld hebben terug gekregen wij hebben namelijk 2 mensen in onze groep die in de risicofactor vallen en zouden willen anuleren of omboeken maar novasol werkt niet mee graag een reactie van mensen om eventueel een advocaat hierop te zetten er heerst tenslotte nog corona m.v.g martin leussink
Walter
op 17 juni 2020
bestemming: Zweden / Fagersanne, reisperiode: juli 2020
Kunnen niet naar Zweden vanwege de Corona crisis. Maar Novasol brengt doodleuk 25% van de reissom in rekening. Novasol nooit meer!
RIa
op 15 juni 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020
NOVASOL is niet klantvriendelijk en niet flexibel en beslist komt eigen belang voorop! Wij moeten huis annuleren omdat, ten eerste Denemarken nog steeds hun grens op slot heeft voor Nederland en ten tweede wegens as operatie waarvoor mijn man op de wachtlijst staat en het ziekenhuis verwacht dat hij binnen 24 uur beschikbaar is, mocht hij worden opgeroepen. We kunnen dus niet over de grens.
Annuleringskosten 100% ( eerder vertrek dd was 21/5 en moest vanwege Corona verzet worden naar latere dd)
Kortom: negeer Novasol en boek bij een klantvriendelijke organisatie!
OntevredenKlant
op 15 juni 2020
bestemming: Denemarken / /, reisperiode: augustus 2020
Wij hebben 2 vakantiewoningen geboekt in Denemarken bij Novasol op 21/11/19. In elk vakantiehuis zouden wij 1 week verblijven. Startende vanaf 01/08/20 tot 15/08/20. Vermits onze vakantie al lang was geregeld moesten wij enkel uitzien naar deze vakantie.
Zoals bij velen heeft de Corona pandemie hier roet in het eten gestrooid. Wij hebben even afgewacht om te zien wat het beleid van Denemarken was betreffende COVID-19. Eind mei beslisten ze dat Belgen niet welkom zijn tot september. Alle begrip voor deze beslissing van Denemarken zelf.
Wanneer we dit hoorden hebben we contact opgenomen met Novasol Nederland. Als respons kregen wij een mail met de melding dat we konden omboeken tegen €75, ik veronderstel administratieve kost. Na dit even te laten rusten bel ik Novasol op om even in overleg te gaan. Dit was het resultaat van menselijk interactie. Gratis omboeken was uit den boze. Een voucher konden we niet krijgen. Annuleren zou ons meer kosten, we zouden dan 25% van de volledige kost van de 2 vakantiehuisjes moeten betalen. Indien we niet tijdig zouden omboeken en nu wel meteen binnen de 7 dagen dienden we zelfs de volle pot te betalen voor een vakantiehuisje waar we niet in terecht kunnen. Het verhaal stopt daar echter niet.
Ik kan mij nog ergens voorstellen dat het openen van een dossier en omboeken overhead meebrengt. Dit moet betaald worden, ook al zouden we bij Novasol blijven. Andere firma's bieden echter wel gratis overboeken aan of een voucher. Wanneer echter blijkt dat ik 2 x €75 moet betalen vermits ik 2 vakantiewoningen heb gehuurd vind ik het persoonlijk overdreven. Ik stel voor aan de medewerker aan de telefoon om 1 x €75 te betalen en dan 2 weken naar eenzelfde vakantiewoning te gaan. Dit lijkt mij minder administratief werk. Als respons krijg ik het antwoord dat er nog mensen wachten en dat er geen oplossing mogelijk is. Nadien smijt hij de telefoon toe. De oplossing van die medewerker is, in mijn ogen, een boete van €150 te betalen aan Novasol vermits Corona ons in zijn greep had. Dit zijn voor mij gangsterpraktijken en uitbuiting van gedupeerden.
Joop van Dijk
op 15 juni 2020
bestemming: Zweden / Borgholm, reisperiode: juli 2020
Door de Coronacrisis besloten de vakantie dit jaar niet door te laten gaan. Mede doordat de Deense grens gesloten blijft voor Nederlanders. Had geboekt via Booking.com, maar Novasol bleek de verhuurder. Als reactie op de vraag hoe we dit op zouden kunnen lossen was de enige oplossing nu een andere datum op te geven tegen een bedrag van € 75,00. Gemeld dat dit niet opgaat omdat nu nog niet bekend is wanneer reizen weer mogelijk zal zijn en dus verzoek om voucher. Enige reactie is dat we kunnen annuleren tegen kosten. Wel lekker gewoon doorgaan met afboeken van onze creditcard. Geld halen we onmiddellijk terug. Wat een ongelofelijke hufters, Nooit meer Novasol
Jeroen
op 15 juni 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020
Zelfde verhaal als hieronder. Denemarken dicht en zeggen dat dit onder artikel 6 van de voorwaarden valt (annulering door mij) en niet onder artikel 14 (overmacht). Terwijl pandemie en gesloten grenzen wel in artikel 14 staat. Ik heb in het verleden vaker bij hen geboekt maar nooit meer!
Noor1310
op 14 juni 2020
bestemming: Denemarken / Bork Havn, reisperiode: mei 2020
Kansloze bedoeling bij Novasol. Geboekt via een tussenbureau. Grenzen dicht ivm corona, geld kwijt is het enige antwoord van novasol, want zij 'mogen hun huisjes gewoon verhuren'. Dat wij er niet kunnen komen is ons probleem.
Nooit meer!
Iemand zin in een gezamenlijke procedure? Wij zijn voorstander en hebben zelf de nodige juridische kennis in huis!
Monique O.
op 13 juni 2020
bestemming: Denemarken / Augustenborg/Norre Kettingskov, reisperiode: juni 2020
Reis op 1 januari geboekt op de oude voorwaarden,nu beroept novasol zich op de nieuwe voorwaarden waardoor ze geen geld terug hoeven te betalen maar ondertussen de vakantiewoningen wel voor de tweede keer verhuren, wie steekt nu ons geld in zijn/haar zak? We zijn jarenlang tevreden geweest met novasol Nederland maar boeken volgend jaar wel rechtstreeks via hun kantoor in Denemarken, in Nederland verdienen ze geen cent meer aan ons.
De DFB/Dansk is heel wat klantvriendelijker, bij hun kregen we de kans om binnen een jaar een andere woning te kiezen.
Voor ons is het dus NOOIT geen Novasol Nederland meer maar bij de DFB/Dansk blijven we klant.