Reviews over Novasol

Villa Expert
8,9
op basis van 14 reviews
Lees meer
Comfortvilla
8,8
op basis van 29 reviews
Lees meer
Basic Travel
8,8
op basis van 29 reviews
Lees meer

Pagina 3 van 28 met 2721 resultaten

op 30 juli 2020 bestemming: Kroatië / Markarska, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Kroatië / Korcula, reisperiode: augustus 2020

Novasol is een waardeloze organisatie, vanwege corona kunnen wij niet naar Kroatie reizen en nu zijn we al ons geld kwijt. Absoluut niet mee boeken.

  • Algemeen 1




op 28 juli 2020 bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2020

Novasol alert: Boek niet bij Novasol!!!!!
Wij hebben geboekt en netjes betaald. Door code oranje in Kroatië kunnen we niet gaan. Novasol weigert een voucher aan te bieden of het geld terug te geven. Na veelvuldig contact blijft Novasol weigeren! Weg €2500..........

  • Algemeen 1
op 25 juli 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: augustus 2020

Waardeloze service van Novasol! In januari huis geboekt en vanwege code oranje moeten annuleren.. 100% annuleringskosten! Geen enkele vorm van meedenken wordt geboden, want omboeken kantoor 40 dagen voor aankomst.

  • Algemeen 1
op 24 juli 2020 bestemming: Kroatië / Samobor, reisperiode: augustus 2020

Novasol wil dat je tegen het advies van je overheid ingaat en alsnog naar een land op vakantie gaat dat op oranje staat. Wanneer je zegt dat dit simpelweg niet kan, omdat je niet kan veroorloven in quarantaine te gaan, melden ze je dat het ze spijt maar je duizenden euro's ben je kwijt en je hoeft niet te verwachten 1 cent terug te krijgen. Ik boek geen vakanties meer bij een bedrijf wat zijn leveranciers en zichzelf boven het belang van zijn klanten zet.

  • Algemeen 1
op 21 juli 2020 bestemming: Nederland / Workum, reisperiode: juni 2020

Het begon al dat boeken van een huisje op de site van Novasol niet werkte. Na diverse mensen te hebben gesproken doorverwezen naar HomeAway Engeland (dochterbedrijf) die wel de expertise hadden een probleem op de site op te lossen.

Vanwege de corona maatregelen kregen we een voucher om onze reis om te boeken van Noorwegen naar een andere vakantie. Maar we moesten binnen 10 dagen de vakantie en dus ook de periode vastleggen. Uiteindelijk gekozen voor Workum, Nederland.

Daar aangekomen veel achterstallig onderhoud. We hadden een rookvrij huisje geboekt. Maar er bleek er volop gerookt te zijn. Telefonisch melding gemaakt en wordt je afgekapt en verwezen naar de algemene voorwaarden. Waar inderdaad staat dat bij Novasol rookvrij niet betekent dat er nooit gerookt is. (kortom alleen jij zelf mag niet roken, maar je voorganger en degene die na je komt wel) Daar zit je dan met je kind die Astma heeft.

Maar het ergste was dat we de kinderen in bad wilden doen en de wirlpool aanzetten er letterlijk poep het bad in kwam stromen! Snel de kinderen eruit gehaald. Wel direct reactie dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, maar pas na 4 dagen langskomen om er iets aan te doen.

Na deze week zijn we twee weken doorgetrokken naar Frankrijk, waar de grenzen gelukkig open gingen en dus pas na 14 dagen pas schriftelijke een klacht ingediend. Krijg je alleen de melding dat je klacht niet in behandeling wordt genomen want je reageert na 14 dagen en ja, ook dat staat in de kleine lettertjes, artikel 11 volgens Novasol.

Als je denkt dat je daarop nog een reactie naar Novasol kunt sturen waar je respons op verwacht, dan is Novasol je voor; die sturen letterlijk: "Op een eventueel verzoek om verlenging van de termijn voor het behandelen van uw klacht zullen wij niet meer reageren, omdat hierop geen uitzondering kan worden gemaakt."

Ik boek nooit meer bij Novasol!

Het klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2020 bestemming: Nederland / Drijber, reisperiode: juli 2020

Een bungalow geboekt via novasol op de hullen in drijber. Bij aankomst bleek dat het huisje in zeer slechte staat was. Laminaat aan alle kanten stuk, kieren er tussen van wel 2 tot 4 cm. Raam gebarsten, douche gordijn gescheurd en douchekop spuit water alle kanten op. Lampen kapot en kastjes grepen afgebroken, bed stuk en erboven op was alles nog onwijs smerig ook. Kort om niet echt een behagenlijk vakantie huisje. Beklacht gedaan bij novasol en krijgen een vergoeding van 25 euro aangeboden daar moeten we het maar mee doen. Echt ronduit schandalig. Wij boeken nooit meer via Novasol. Wel dik geld rekenen voor een bungalow maar verder nul service.

  • Algemeen 1
Reactie van Novasol: Indien u een woning niet in onberispelijke staat aantreft, dient u hiervan meteen melding te maken zodat dit meteen verholpen kan worden. Indien gebreken pas na vertrek gemeld worden, is dit niet meer mogelijk.
op 14 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2020

Op 12 juli bericht de media dat Zweden off limits is voor toerisme door Corona. Wij hadden een huisje geboekt voor twee weken vanaf 26/07/20. Contact opgenomen met novasol. In een eerdere email gaven ze aan dat we binnen 40 dagen voor vertrek ons huis nog mochten omboeken. We hadden in een mail aan novasol dan ook een voorstel gedaan om een ander huisje in Frankrijk te boeken dat nog beschikbaar was. Novasol geeft nu plots aan dat deze maatregel niet meer geldig is. Ze weigeren ons om te boeken, en ons geld krijgen we ook niet meer terug. Ruim 1500 Euro betaald en er niks voor in de plaats gekregen. Ik sluit me graag aan bij iemand die een procedure wil starten. Je vindt me op facebook onder mijn naam.

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: januari 2020

We lezen nu alleen maar negatieve reacties ivm met Corona ,ook wij zouden in mei naar Denemarken helaas moeten om boeken naar augustus helaas besloot Denemarken de grens dicht te houden tot 1 september en we dit jaar niet meer zouden kunnen gaan hebben wij besloten om alles te annuleren,ik zou eerlijk zijn het ging niet van harte veel mail contact en tot je iemand krijgt die wel wil mee werken hebben wij ons geld min de 10% annulering kosten terug gekregen .
We vinden het belangrijk dat er ook weer positieve reacties komen iedereen ondervind last van Corona ,we hopen dat iedereen er goed uit komt met novasol en als nog op vakantie of geld terug krijgt 👍👍

  • Algemeen 6
op 6 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Roisel, reisperiode: juni 2020

1 omdat 0 niet kan. Omdat Frankrijk nog gesloten was, konden wij er niet heen. We krijgen niets terug van Novasol. Al het geld kwijt. Ook de eigenaresse van het huisje heeft niets gekregen, zegt ze.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2018

Huisje vol muizen, we zagen ze letterlijk rennen en de keuken lag vol met drollen. In de nacht lagen we wakker in bed te luisteren naar het oorverdovende geknaag. Nog nooit zoiets meegemaakt.
De verhuurster gaf niet thuis. Na twee keer bellen en diverse mails naar Novasol hebben wij onze kinderen in de auto geladen en zijn we vertrokken uit deze ongezonde omgeving.
We kregen van Novasol 0 op rekest omdat we zelf vertrokken zijn, uit eigen keuze. Ronduit bizar..

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2020

Wij mogen Zweden niet in, er is geen mogelijkheid voor omboeken. Of we wel de tweede betaling willen doen. Geen ruimte voor overleg, mogelijkheden of andere vorm van gesprek.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Denemarken / Nabij Aarhus, reisperiode: juni 2020

Niet kunnen reizen i.v.m. Corona. Wel alles laten betalen, maar niets leveren. Veel mails gestuurd, af en toe een reactie van “wij hebben besloten niet uit te betalen. En dan als laatste reactie, n.a.v. een aangetekende brief, “Wij sluiten het dossier en gaan niet meer reageren op uw correspondentie”. Hoe gek kun je doen. Na aandringen krijg je halve antwoorden op de gestelde vragen, kortom een zeer slechte, zeer klant onvriendelijke organisatie. Conclusie, nooit weer boeken. Ze verschuilen zich dat ze onder de Deense wet vallen, maar Denemarken is lid van EU en het Europees Parlement heeft aangegeven dat er in dit geval i.v.m. Corona, terug betaald dient te worden bij annulering aan de klant, maar niets van dat. Zij trekken zich er dan ook totaal niets van aan.Gaan gewoon hun eigen weg. Je zou eigenlijke een enorme scheld kanonnade op moeten schrijven/op los moeten laten. Nogmaals kortom, “Nooit en dan ook echt nooit geen Novasol meer”.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Tsjechië, reisperiode: juni 2020

Oplichters bij Novasol. Geboekt voor juni 2020 voor 1 week Tsjechië. Ik bel in mei om te overleggen, blijkt een week eerder mijn vakantie geannuleerd te zijn door Novasol. Wij hadden daar geen bericht van gehad. Wij hadden de mogelijkheid om in april om te boeken voor een andere periode in hetzelfde huisje, maar wij willen niet in het hoogseizoen. En het was ook onduidelijk wanneer je wel op vakantie zou kunnen naar Tsjechië. Nu blijkt dat wij de reissom kwijt zijn, die betalen ze niet terug en een voucher kan ook niet. Ergens in de kleine letters staat dat bij overmacht de kosten voor de huurder zijn. Belachelijk bedrijf, blijf er verre van. Voor ons nooit meer Novasol.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: juni 2020

Geboekt en volledige bedrag op huurcontract betaald. Nergens iets.te vinden over extra kosten. Bij aankomst handje contantje €12 moeten betalen anders geen sleutel of toegang tot het park. Nee, pinnen kon niet. Geen contant geld? Dan zoek je maar een pinautomaat. Te belachelijk voor woorden. Novasol bellen...... meer dan een half uur wachttijd. Eigenlijk moest naar Denemarken gebeld worden. Dat is dus eens maar nooit meer via Novasol.

  • Algemeen 4
op 19 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Folkestad, reisperiode: januari 2020

Wij hebben samen met onze dochter en haar gezin een huis voor 8 personen geboekt in december 2019 in Noorwegen. Begin augustus zouden we een week naar Noorwegen gaan. Reis gaat niet door i.v.m Corona. Wij zijn 75 en 80 jaar en behoren bij de risicogroep. We kunnen in Noorwegen niet de grens over , maar we moeten nu binnen twee dagen een ander huis uitzoeken voor de vakantie in 2021. Datum en huis moeten nu al vastgelegd worden. Schande wat een oplichtersbende. Wij hebben de vakantieman ingeschakeld en hopen dat die iets voor al deze gedupeerden kan betekenen. Meestal lukt dat dan wel opeens!! Novasol moet aangepakt worden. We moeten ook nog het volledige bedrag betalen omdat het van de creditcard wordt afgeboekt. We gaan ook via de creditcard proberen ons geld terug te krijgen. Ook belachelijk is het omboek bedrag van 75 euro ! Wij boeken nooit meer bij Novasol. Ik hoop dat meer mensen naar de vakantieman schrijven.Wie weet lukt het als we met heel mensen klagen.

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020

Wij hadden ook gewacht tot eind mei omdat we niet wisten wat de Deense regering zou beslissen. Na de Deense beslissing om de grens gesloten te houden contact opgenomen met Novalsol met het ondertussen gekende gevolg. Al ons geld weg. Wij hebben klacht ingediend bij de Europese commissie. Misschien kunnen er nog gedupeerde bij Europa klacht indienen . Als we dat met veel doen heeft het misschien resultaat.
Wij willen ook wel samen werken met anderen maar ik weet dan niet hoe ik via deze weg met de andere gedupeerde in contact kan komen

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Hallo zijn er mensen die inmiddels reactie hebben gehad van novasol voor een omboeking of dat ze het geld hebben terug gekregen wij hebben namelijk 2 mensen in onze groep die in de risicofactor vallen en zouden willen anuleren of omboeken maar novasol werkt niet mee graag een reactie van mensen om eventueel een advocaat hierop te zetten er heerst tenslotte nog corona m.v.g martin leussink

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Zweden / Fagersanne, reisperiode: juli 2020

Kunnen niet naar Zweden vanwege de Corona crisis. Maar Novasol brengt doodleuk 25% van de reissom in rekening. Novasol nooit meer!

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

NOVASOL is niet klantvriendelijk en niet flexibel en beslist komt eigen belang voorop! Wij moeten huis annuleren omdat, ten eerste Denemarken nog steeds hun grens op slot heeft voor Nederland en ten tweede wegens as operatie waarvoor mijn man op de wachtlijst staat en het ziekenhuis verwacht dat hij binnen 24 uur beschikbaar is, mocht hij worden opgeroepen. We kunnen dus niet over de grens.
Annuleringskosten 100% ( eerder vertrek dd was 21/5 en moest vanwege Corona verzet worden naar latere dd)
Kortom: negeer Novasol en boek bij een klantvriendelijke organisatie!

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken / /, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben 2 vakantiewoningen geboekt in Denemarken bij Novasol op 21/11/19. In elk vakantiehuis zouden wij 1 week verblijven. Startende vanaf 01/08/20 tot 15/08/20. Vermits onze vakantie al lang was geregeld moesten wij enkel uitzien naar deze vakantie.
Zoals bij velen heeft de Corona pandemie hier roet in het eten gestrooid. Wij hebben even afgewacht om te zien wat het beleid van Denemarken was betreffende COVID-19. Eind mei beslisten ze dat Belgen niet welkom zijn tot september. Alle begrip voor deze beslissing van Denemarken zelf.
Wanneer we dit hoorden hebben we contact opgenomen met Novasol Nederland. Als respons kregen wij een mail met de melding dat we konden omboeken tegen €75, ik veronderstel administratieve kost. Na dit even te laten rusten bel ik Novasol op om even in overleg te gaan. Dit was het resultaat van menselijk interactie. Gratis omboeken was uit den boze. Een voucher konden we niet krijgen. Annuleren zou ons meer kosten, we zouden dan 25% van de volledige kost van de 2 vakantiehuisjes moeten betalen. Indien we niet tijdig zouden omboeken en nu wel meteen binnen de 7 dagen dienden we zelfs de volle pot te betalen voor een vakantiehuisje waar we niet in terecht kunnen. Het verhaal stopt daar echter niet.
Ik kan mij nog ergens voorstellen dat het openen van een dossier en omboeken overhead meebrengt. Dit moet betaald worden, ook al zouden we bij Novasol blijven. Andere firma's bieden echter wel gratis overboeken aan of een voucher. Wanneer echter blijkt dat ik 2 x €75 moet betalen vermits ik 2 vakantiewoningen heb gehuurd vind ik het persoonlijk overdreven. Ik stel voor aan de medewerker aan de telefoon om 1 x €75 te betalen en dan 2 weken naar eenzelfde vakantiewoning te gaan. Dit lijkt mij minder administratief werk. Als respons krijg ik het antwoord dat er nog mensen wachten en dat er geen oplossing mogelijk is. Nadien smijt hij de telefoon toe. De oplossing van die medewerker is, in mijn ogen, een boete van €150 te betalen aan Novasol vermits Corona ons in zijn greep had. Dit zijn voor mij gangsterpraktijken en uitbuiting van gedupeerden.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Zweden / Borgholm, reisperiode: juli 2020

Door de Coronacrisis besloten de vakantie dit jaar niet door te laten gaan. Mede doordat de Deense grens gesloten blijft voor Nederlanders. Had geboekt via Booking.com, maar Novasol bleek de verhuurder. Als reactie op de vraag hoe we dit op zouden kunnen lossen was de enige oplossing nu een andere datum op te geven tegen een bedrag van € 75,00. Gemeld dat dit niet opgaat omdat nu nog niet bekend is wanneer reizen weer mogelijk zal zijn en dus verzoek om voucher. Enige reactie is dat we kunnen annuleren tegen kosten. Wel lekker gewoon doorgaan met afboeken van onze creditcard. Geld halen we onmiddellijk terug. Wat een ongelofelijke hufters, Nooit meer Novasol

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2020

Zelfde verhaal als hieronder. Denemarken dicht en zeggen dat dit onder artikel 6 van de voorwaarden valt (annulering door mij) en niet onder artikel 14 (overmacht). Terwijl pandemie en gesloten grenzen wel in artikel 14 staat. Ik heb in het verleden vaker bij hen geboekt maar nooit meer!

  • Algemeen 1
op 14 juni 2020 bestemming: Denemarken / Bork Havn, reisperiode: mei 2020

Kansloze bedoeling bij Novasol. Geboekt via een tussenbureau. Grenzen dicht ivm corona, geld kwijt is het enige antwoord van novasol, want zij 'mogen hun huisjes gewoon verhuren'. Dat wij er niet kunnen komen is ons probleem.

Nooit meer!

Iemand zin in een gezamenlijke procedure? Wij zijn voorstander en hebben zelf de nodige juridische kennis in huis!

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: Denemarken / Augustenborg/Norre Kettingskov, reisperiode: juni 2020

Reis op 1 januari geboekt op de oude voorwaarden,nu beroept novasol zich op de nieuwe voorwaarden waardoor ze geen geld terug hoeven te betalen maar ondertussen de vakantiewoningen wel voor de tweede keer verhuren, wie steekt nu ons geld in zijn/haar zak? We zijn jarenlang tevreden geweest met novasol Nederland maar boeken volgend jaar wel rechtstreeks via hun kantoor in Denemarken, in Nederland verdienen ze geen cent meer aan ons.
De DFB/Dansk is heel wat klantvriendelijker, bij hun kregen we de kans om binnen een jaar een andere woning te kiezen.
Voor ons is het dus NOOIT geen Novasol Nederland meer maar bij de DFB/Dansk blijven we klant.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Denemarken / Augustenborg, reisperiode: juni 2020

Wegens Corona komen Nederlanders Denemarken niet binnen Novasol legt de rekening bij hun klanten dit is on acceptabel geen tegoedbon en geen geld en geen oplossing de vakantie is ver voor Covid19 geboekt jaren bij hun geboekt naar tevredenheid is dit nou PR je krijgt aan de telefoon een kille medewerker jammer maar helaas het is maar geld van een ander niet te bevatten dat dit in Nederland gebeurd

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Duitsland / Lutzkampen, reisperiode: mei 2019

Door corona waren de grenzen gesloten en konden we niet vertrekken, van Novasol geen enkele info gekregen. De vertrekdatum kwam dichterbij en we hebben zelf contact met Novasol opgenomen om een omboeking te vragen. Dit was niet mogelijk, ook geen voucher of geen geld terug.
Als klap op de vuurpijl krijg ik vandaag een mail om te vragen hoe onze vakantie geweest is !!! Ik ben razend ! Is er echt niemand die de rechten van al de ontevreden klanten wil verdedigen?

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Net als alle anderen, Denemarken is dicht, omboeken kunnen we niet want het huis is volgend jaar niet beschikbaar, wel moet je betalen en dan houden ze zich aan de voorwaarden in artikel 6. Eens maar nooit meer, zo jammer dit, hoop dat ze over de kop gaan!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Créteil, reisperiode: juli 2019

Wij zijn ivm Corona niet gegaan.
8 mei moesten wij kiezen of we gingen annuleren of niet.
Gezien de Corona crisis hebben wij besloten niet te gaan.
Toen 15 mei bekend werd dat Frankrijk de grenzen open deed voor toerisme. Hebben wij Novasol gecontact of onze reis toch door kon gaan.
Ja dat was mogelijk. Als we de nieuwe prijs zouden betalen. Zo’n 300 eur meer. En nog 75 eur omboek kosten.

Reactie op e-mail duurt lang.
Ze hebben ons 0,0 opties geboden.
Niks was mogelijk, klantenservice hebben ze nog nooit van gehoord.

In tijden van crisis zou je denken dat een reisorganisatie meedenkt en helpt.
Hun klanten opties biedt en blij maakt.
In tegendeel!!

Zelfs geen reactie op mijn e-mails waarin ik mijn ongenoegen uitspreek.

Voor ons nooit meer novasol!
Zou niemand aanraden daar te boeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Guardamar, reisperiode: mei 2020

Novasol heeft besloten dat ze de betaalde reissom niet hoeven te vergoeden ondanks het feit dat de reis niet door kon gaan door corona. Tijd voor juridische maatregelen.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: juni 2020

In nood leer je de aard van iemand kennen maar dit slaat alles. Door de Deense coronamaatregelen zit de grens dicht en is het geboekte vakantiehuis onbereikbaar. Bij Novasol blijkt omboeken niet mogelijk, bedragen de annuleringskosten 100% en aan vouchers doen ze al helemaal niet. Na wat mailverkeer en telefoontjes waarin Novasol halsstarrig vasthoudt aan de algemene voorwaarden blijken we € 800,- armer. Nu is het huis door Novasol eenzijdig schriftelijk geannuleerd en is het in de door ons geboekte en betaalde periode wederom te huur gezet. Gewetenloze boeven zijn het !

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Ook hier een gedupeerde van de oneerlijke Corona opstelling van Novasol. Novasol is van mening dat huisje gewoon beschikbaar is. Dat wij er niet kunnen komen omdat de grens naar Denemarken in de zomer dicht is voor Nederlanders niet hun probleem. Annuleren is voor rekening van de klant. Geld kwijt en ook geen voucher. Omboekmogelijkheden zeer beperkt en alleen tegen extra kosten. En deze organisatie die kreeg de Reisgraag award?

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Denemarken / Dronningmolle, reisperiode: april 2020

Grens naar Denemarken dicht en niet de kosten willen terugbetalen, ook niet de mogelijkheid bieden om naar volgend jaar om te boeken. Oplichters!!!!!!Ik boek al 10 jaar bij Novasol, maar dit is echt de laatste keer geweest.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Denemarken / Egtved, reisperiode: juni 2020

Novasol, nooit meer!! Onrechtvaardig zoals ze nu handelen, pas 29 mei werd bekend dat tegen alle verwachting in Denemarken de grenzen voor Nederlanders dicht hield. Gelijk contact gezocht met Novasol om de vakantie met ingangsdatum 27 juni om te zetten naar een later moment wanneer de grenzen wel weer open gaan. Gewoon nul begrip en enige wat ik terug krijg op de mail nadat we 4x langer dan een kwartier in de wacht hebben gehangen aan de telefoon, helaas uw reis valt binnen de 40 dagen, wij kunnen niets voor u betekenen, uw bent 100% van het huurbedrag verschuldigd. Wij gaan al 20 jaar elk jaar een week naar Denemarken of Zweden via hun, en dan nu gewoon 0 oplossing. Terwijl hun partner bedrijf als Dansk wel hun klanten nabellen en proberen te kijken naar een oplossing. Wij voelen ons zo onterecht behandeld en doen NOOIT meer boekingen via novasol.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Denemarken / Morkholt, reisperiode: juli 2020

Zelfde ervaring als de recensies hier beneden.
Door Corona niet in gelegenheid om naar een eerder met veel plezier bezocht huisje in Denemarken te gaan. Gevraagd naar omboeken naar volgend jaar; krijgen we een zeer kortaf antwoord dat dit niet mogelijk. Dat we geacht worden diezelfde dag voor 23:59u een alternatief huisje te kiezen. Als we dat niet doen, zijn we onze aanbetaling kwijt, schandalig!
Dit gaat ze hopelijk veel klanten kosten! Ons zijn ze kwijt in ieder geval

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Denemarken / Falsled, reisperiode: juni 2020

Heb de reis nog niet gemaakt. Grens dicht. Verwachting was 1 juni open maar nee dus. Contact met Novasol, geld kwijt. Al vele jaren vakantiehuizen bij Novasol. Nooit weer. Advies aan ieder nooit meer boeken bik Novasol. Geldklopperij.

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: België / Regio Copenhagen, reisperiode: juli 2020

Door de Corona meerdere reizen geannuleerd gehad. Belgische organisaties gaven een voucher die 1j geldig is. Perfect geregeld. Zomervakantie via Novasol geboekt. De Deense grenzen blijven toe dus we kunnen niet op reis. Novasol biedt geen voucher aan en is echt klantonvriendelijk. Geen enkele vorm van meedenken of sympathie. Enkel regels volgen. Nieuw huis en datum was op 38 ipv 40 dagen voor aankomst doorgekregen zeggen ze dus we zijn ons geld kwijt. Noghtans op tijd aangegeven dat we wilden herboeken maar hadden een extra vraag. Alle begrip dat het druk is maar als ze dan een week later reageren en ons dan beschuldigen dat we te laat een datum doorgeven...
Nooit nog boeken we via Novasol!(eigenlijk zelfs op tuivillas.be geboekt maar blijkt nu bij Novasol.nl te zitten dus Tui kan ons ook niet helpen) Zelfs in uitzonderlijke situaties is het duidelijk ieder voor zich. Eens geld geïnd stopt het verhaal. Triestig.

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

Wij hadden een huis in Frankrijk geboekt, we kunnen Frankrijk niet in door corona en zijn nu de aanbetaling van €520,- kwijt. Als we verzetten naar latere datum en zouden niet kunnen b.v. door een tweede golf corona moeten we het gehele bedrag van € 2100,-- betalen. Dit betreft een zeer slecht en onbetrouwbaar bedrijf en wij blijven er heeel ver uit de buurt!!!!!

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: juli 2019

Ik snap gewoon niet dat mensen blij kunnen zijn als ze €75,- moeten bijbetalen voor omboeken.... dit moet gewoon gratis zijn, service noemen ze zoiets!!! Maar van service hebben ze bij Novasol nog nooit van gehoord, alleen van geld innen! Zoals je al je geld kwijt bent als je reis niet kan doorgaan, want ze komen je niet tegemoet. De hele corona-periode hoor je niets van ze, pas 7 weken voor afreistijd krijg je een mail, want ja, dan kun je in ieder geval niet meer voor 10% annuleringskosten annuleren, want dat moet 70 dagen voor afreisdatum. Slim van ze, nu kost het je in ieder geval 25%, harken ze weer wat meer geld binnen. Ik heb geannuleerd, wil geen €75,- euro betalen als ik niet eens weet wanneer ik volgend jaar vakantie heb en ik vind het getuigen van een zeer slechte reisorganisatie die alleen aan het geld denkt.
Oja, en wat vreemd dat de link op de Novasol-site van 'TRUSTPILOT'-reviews ineens verdwenen is??? Ook de reviews op Google zie ik niet meer (zie er maar 3) en kan ik niets aan toevoegen, hoe kan dat? Wordt het jullie soms te heet onder de voeten met al die slechte reviews? Want die staan er genoeg op internet! Ook in Duitsland trouwens.
Denk niet dat jullie de Zoover en Reisgraag-awards nog weer winnen. Sterker nog, die mogen ze wel weer van jullie afpakken! Bah, ben regelmatig klant van jullie geweest maar dat wordt ik echt NOOIT weer! Bah, roversbende zijn jullie!!! Geniet maar van al het geld wat eigenlijk van de gedupeerden is. Lekker dubbel verdienen hè als al die 'geannuleerde' vakantiehuisjes nog een x verhuurd worden ofniet?
Beste mensen, NOOIT bij Novasol boeken!!!

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020

Novasol is klantonvriendelijk, oneerlijk en handelt in strijd met de Nederlandse wet. Door grenssluiting kunnen wij geboekte woning in Denemarken niet betrekken, terwijl Novasol geeft aan dat de woning betrokken kan worden, maar dat wij door grenssluiting de woning niet kunnen bereiken. Daarbij geeft Novasol aan dat haar algemene voorwaarden van toepassing zijn, maar die hebben wij nooit geaccepteerd, en ook nooit ontvangen. Novasol verwijst naar haar algemene voorwaarden van maart 2020, maar wij hebben geboekt in oktober 2019. Dit terwijl nota bene de algemene voorwaarden van Novasol in maart 2020 (ná coronauitbraak) zijn gewijzigd onder het kopje "ongewone voorvallen" o.i.d., zodanig dat in die gevallen Novasol niets hoeft te terug te betalen. Novasol verwijst dus kennelijk bewust naar andere algemene voorwaarden dan die zij eerder hanteerde. Maar als gezegd: wij hebben niets geaccepteerd destijds. Overigens staat in de voorwaarden van Novasol dat de Deense wet geldt voor haar huurovereenkomsten. Volgens mij in strijd met Nederlands consumentenrecht.
IK ROEP IEDEREEN OP OM NOVASOL IN DE PUBLICITEIT TE BRENGEN MET HAAR ONOORBARE PRAKTIJKEN EN DE MEDIA TE BENADEREN.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Oslo, reisperiode: juli 2020

Volgens mij innen ze nog snel de zuurverdiende centen van de gedupeerden omdat ze failliet zijn. Denk dat we kunnen fluiten naar onze centen.
Nog even snel de zakken vullen dan faillissement aan te vragen. Hun boekhouding staat online. 2018 staat al volledig in de min! Bedankt voor de open communicatie Novasol! Hoop dat de CEO en CFO zeer gelukkig wordt met onze centen, geniet ervan want we hebben er hard voor gewerkt

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: augustus 2020

We boeken elk jaar een huis via Novasol.
Altijd perfecte service!
Ook dit jaar weer perfecte service toen we vanwege het coronavirus onze vakantie helaas hebben moesten verschuiven naar volgend jaar.
Dit is geheel zonder problemen en binnen enkele dagen geregeld.
Die 75 euro nemen we voor lief, dat vinden we niets meer dan normaal.
Voorreservering gemaakt voor 2022 en dit wordt ook altijd perfect geregeld door Novasol.
Van ons niets dan lof!

  • Algemeen 10
Reactie van Novasol: Dank u, fijn om te horen dat er ook mensen zijn die begrip hebben voor deze buitengewone situatie.
op 3 juni 2020 bestemming: Denemarken / Spodsbjerg, reisperiode: juni 2020

Wegens Coronona kunnen wij het land niet in Novasol bied geen enkele mogelijkheid tot omboeken of (ge)deeltelijke vergoeding. Belachelijke zaak ik zal hier dan ook nooit meer een boeking plaatsen.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Boek NOOIT bij Novasol!!!!
Huis geboekt in Noorwegen. Noorwegen laat geen Belgische toeristen toe.
Het VOLLEDIGE bedrag betaald. ALLES kwijt.
Novasol zijn DIEVEN 1ste klas!!!!
Klantvriendelijkheid 0
GEEN aanrader!!!

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Geboekt in november 2019 voor Noorwegen met 16 personen.
Voor we wisten van de Corona. Nu we eindelijk weten dat de grenzen niet opengaan doet novasol niks voor zijn klanten. Voorschot kwijt geld kwijt en geen vakantie. Er is amper duidelijke communicatie naar de klant toe. Geven geen of onduidelijk info.
Zijn in de onzekere tijden niet flexibel terwijl andere soortgelijke firma’s of touroperators dit wel zijn.
Veilig en betrouwbaar is hun motto . Wel , het is schandalig wat ze doen.
Nog nooit meegemaakt!!! Zo de mensen in deze tijden in de zak zetten !!!! Dus mijn ervaring is niet 1 maar omdat ik niet lager kan gaan mogen ze zelf een quotering kiezen onder de 1

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: juni 2020

Huis geboekt in Denemarken voor eind juni. Afgelopen vrijdag werd bekent dat het inreisverbod voor NL-ers wordt verlengd naar 1/9. Ik kan nu dus niet naar Denemarken reizen. Novasol zegt dat dat mijn probleem is en dat ik de volledige huursom kwijt ben omdat mijn vertrekdatum binnen 40 dagen is, dus omboeken mag niet meer? Rechtbijstandverzekering ingeschakeld, hopelijk kunnen zij iets gedaan krijgen.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Noorwegen / Hemsedal, reisperiode: juli 2020

Meermaals contact gehad met Novasol per e-mail en per telefoon ivm Corona. We konden omboeken naar andere periode 2020 zolang we dit 40 dagen voor afreis deden. Dat kon onmogelijk omdat er nog niks bevestigd was van vluchten en grenzen en heb dat ook zo doorgegeven (meermaals). Dan op 23 mei hebben ze de laatste schijf van mijn VISA gehaald nadat ik herhaaldelijk heb gevraagd om hier iets langer mee te wachten zodat we duidelijkheid hadden ivm vluchten. Vluchten bevestigd op 27 mei en onmiddelijk ambassade van Noorwegen gebeld ivm gesloten grenzen. Zij bevestigden dat de grens van Noorwegen gesloten blijft voor toeristen tot 20 augustus, dus geen enkele mogelijkheid om bij het huisje te kunnen komen. Meteen Novasol gebeld en ze zeiden gewoon “sorry mevrouw, we kunnen niks voor u doen”, dus gewoon mijn geld kwijt (huis voor 16! personen). Ik laat het hier niet bij en ben juridische mogelijkheden aan het bekijken. Wil via dit kanaal zoveel mogelijk mensen waarschuwen om NOOIT via Novasol te boeken. De slechtste service die ik ooit heb waargenomen...en dat zegt iemand die de laatste 16 jaar non-stop reist , zowel zakelijk als privé.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Denemarken / Romo, reisperiode: juli 2020

Ik moet helaas een 1 geven want een negatief aantal ingeven is niet mogelijk.
Wat een waardeloze organisatie is dit! Novasol heeft klantonvriendelijkheid tot een kunstvorm verheven en probeert elke cent uit de door de coronacrisis gedupeerde klant te persen. Geen enkel begrip voor de situatie, geen enkel alternatief wordt er geboden. Het volledig risico wordt bij de klant gelegd.
100% annuleringskosten moet ik betalen voor een huis waar ik niet naar toe kan en mag.
Novasol wil de coronacrisis overleven door elke klant van zich te vervreemden. Heel slim Novasol! ga zo door.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2020 bestemming: Denemarken / Klitmoller, reisperiode: augustus 2020

Nooit meer boeken bij Novasol. Totaal niet klantvriendelijk. Alle begrip voor dat het Coronavirus ons allemaal treft, maar Novasol kijkt uitsluitend naar eigen belangen. 150 euro vragen voor een omboeking, terwijl je dan niet eens je eigen datum kan bepalen is om z’n zachts gezegd misbruik maken van een situatie waar niemand wat aan kan doen. Niet aangesloten bij het ANVR. Voor mij een reden om nooit meer een boeking te doen bij deze organisatie. Wij noemen dit gewoon oplichting.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2020

Opeens hoorde we van novasol dat we al ons geld kwijt zijn omdat de grenzen nog dicht zijn

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Owv corona kon onze reis niet doorgaan. We moesten voor 14 april contact opnemen, wat ik gedaan heb. Vandaag bel ik om de exacte omboekingsdata door te geven en nu komen ze af dat je volledig moest omboeken voor 30 april. Dit is nooit op mail gezet. Echt afzetterij!
Ik boek hier nooit meer!

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Frankrijk, reisperiode: juli 2020

Grenzen dicht. Huis wel beschikbaar. Maar wel geld kwijt.

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Reis werd geannuleerd ivm Corona en we kregen een brief dat we konden herboeken echter nu we willen herboeken lijken ze dat niet echt te willen en komen ze met regels die niet worden door gecommuniceerd naar hun klanten. Staan ons niet te woord en er word ons meermalen gezegd dat ze ook niet gaan reageren op vervolg-mails brieven of telefoontjes. Zijn ook niet aangesloten bij bv de ANVR dus ze kunnen doen en laten wat ze willen. Zijn ondertussen bezig juridisch advies aan het inwinnen.

  • Algemeen 10
op 24 mei 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Op ons verzoek reis geannuleerd. Hebben twijfels of alles wel toegankelijk is, door corona. Binnen 1 dag een antwoord op mijn mail en binnen dire weken geld retour gestort. Prima behandeld.

  • Algemeen 9
Reactie van Novasol: Dank voor uw reactie, fijn om te lezen dat er mensen zijn die wel begrip hebben voor deze buitengewone situatie
op 23 mei 2020 bestemming: Spanje / Estepona, reisperiode: maart 2020

Novasol.dk annuleert op titel force majeure, geen restitutie maar bood mogelijkheid omboeken. Novasol.nl stelt vervolgens dat dat binnen een strikte bepaalde termijn had moeten gebeuren, terwijl dat niet was aangegeven. En maakt er vervolgens een annulering van met 100% annuleringskosten. Dus geld kwijt. Werkelijk schandalige praktijk!
Eenzijdige algemene voorwaarden en niet aangesloten bij ANVR.

  • Algemeen 1
op 21 mei 2020 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: mei 2019

Misleiding

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Noorwegen / rendalen, reisperiode: augustus 2020

Willen niet meewerken aan een oplossing met het Corona virus. Vragen 75 euro verplaats kosten annuleren 10% en geen voucher. Wat een ***** bedrijf nooit iets boeken daar

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: april 2020

In april 2020 een huisje geboekt en betaald. Vanwege de corona crisis was het niet mogelijk te reizen. NOVASOL stuurde op 15 april een mail met het mogelijkheid om te boeken. Ik beantwoordde de mail onmiddellijk de volgende dag met dat ik gaarne gebruik wilde maken van het aanbod. Toen ik een paar weken later geen reactie kreeg op mijn mail, stuurde ik een herinneringsmail. Als reactie daarop kreeg ik als antwoord dat mijn mail 16 april niet bekend was en dat ik de mail als bijlage bij mijn volgende mail wilde sturen. Aldus gedaan waarop ik als antwoord kreeg dat ik nu opeens te laat was met het verzoek voor omboeken en dat ze niets meer voor mij WILDEN doen. Ondanks het feit dat ze niet gereageerd hadden op mijn mail van 16 april 2020 met verzoek voor omboeken.

  • Algemeen 2
op 19 mei 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2020

Bestolen door Novasol.
2 weken geboekt via Homeaway -- 1 week daarvan is een Novasol huis.
Covid , wat is dat ?
75 euro om om te boeken

  • Algemeen 1
op 18 mei 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

Via Novasol een huisje geboekt in de meivakantie 2020 in Denemarken.
Vanwege de coronacrisis kan mijn vakantie niet doorgaan en Novasol geeft geen voucher maar alleen de mogelijkheid om de vakantie binnen een paar dagen om te boeken naar een andere datum binnen een jaar!
Novasol gebruikt ook nog de term "coulanceregeling" wat volledig misplaatst is. Schoolvakanties waren nog niet bekend, had graag wat langer de tijd gehad om een vakantie te boeken.
Een voucher met wat langer de tijd om om te boeken en ook de mogelijkheid om in de zomervakantie te kunnen gaan had mij heel veel boosheid en frustratie gescheeld. In de toekomst zal ik niet meer via jullie boeken en eerst goed kijken waar de reisorganisatie bij aangesloten is..

  • Algemeen 1
op 18 mei 2020 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juli 2020

Schandalige organisatie. Reis annuleren = voorschot kwijt, daar kan ik natuurlijk wel inkomen. Maar wanneer de reis niet kan doorgaan door omstandigheden/overmacht (corona) had ik toch wel meer klantvriendelijkheid verwacht. Omboeken kost al €75 per boeking. Wij boekten 2 huisjes voor telkens 1 week. Extra kost = €150, met de kans dat er opnieuw coronamaatregelen zijn tijdens de tweede boeking. Waarvoor die €150 juist dient? Joost mag het weten. Mij lijkt het eerder verliezen beperken op de kap van hun klanten. En omboeken voor dezelfde reisperiode volgend jaar kan niet. Het is duidelijk dat ik niet de enige ben die mistevreden is. Eerste keer Novasol en zal bij ons ook de laatste keer zijn...

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: België / Noiseux, reisperiode: maart 2020

Novasol heeft de boeking geannuleerd ivm corona. Enige optie omboeken, annuleren zou volledige aanbetaalde bedrag van €1134,- kosten.
Bij omboeking aangegeven dat we wel rond dezelfde prijs wilden omboeken.
Omboeken moest in hetzelfde jaar, werd september. Prijzen waren niet te zien op hun site, maar of we even €477,- wilde bijbetalen.
Niet akkoord gegaan en vervolgens konden we toch omboeken naar hetzelfde originele weekend weekend in maart 2021. Wederom €477,- bijbetalen. Later werd er wat van de prijs afgedaan maar bleef €350,- bijbetalen.

Algemene voorwaarden hebben ze aangepast per 14-03-2020.
Op andere sites was wel ongeveer dezelfde prijs te vinden.
Dus ik wilde gebruik maken van hun zekerheidspakket, de beste prijs garantie. Maar nee dit kon niet, alleen bij nieuwe reserveringen, niet bij omboeking en.
Dit staat echter nergens en konden ze me ook niet tonen.
Ook geen prijsspecificatie trouwens.
Uiteindelijk kreeg ik een mail dat volgens hen de boeking in maart 2020 gewoon had door kunnen gaan, maar wij gekozen hadden voor omboeken????
Ook wilden ze niet verder op mijn mails reageren want ze hadden het toch duidelijk uitgelegd.....

Ze zijn geen lid van SGR/ANVR want hun voorwaarden zouden al goed genoeg zijn, ja geloof je het zelf...

NOOIT BOEKEN VIA NOVASOL....

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: Noorwegen / Strandvik, reisperiode: juni 2020

Door corona kan deze reis niet doorgaan. Voor betaling van de tweede reissom contact gezocht met Novasol. Keuze: annuleren tegen 25% van de reissom of gehele som betalen. Bij niet betalen zouden we in gebreke worden gesteld. Na betaling zouden we een voucher ontvangen als de reis niet door kon gaan. Na betaling opnieuw contact opgenomen met Novasol, want alle grenzen blijven gesloten. Nu opeens geen voucher maar de mogelijkheid om binnen twee dagen tegen betaling om te boeken. Dat hebben we gedaan, later en binnen Nederland. Het prijsverschil steekt Novasol in z'n zak, terwijl we bij een duurdere huur bij zouden moeten betalen (logisch). Conclusie: zelf actie nemen en dan gaat Novasol moeizaam om. Wij WAREN een trouwe klant.

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020

Reis moeten annuleren i.v.m de corona , netjes te woord gestaan daarna een mailtje gestuurd dat we de reis wouden annuleren binnen 24 uur reactie dat ze er mee bezig gingen en 14 dagen later het geld weer retour . Top geregeld.

  • Algemeen 10
Reactie van Novasol: Dank voor uw reactie, fijn om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor deze buitengewone omstandigheden
op 13 mei 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: april 2019

Novasol denkt alleen aan zichzelf en niet aan de klanten. Reis kon niet doorgaan vanwege corona, maar geen enkele restitutie.
Novasol: "Wees gelukkig met het geld van mijn boeking en betaal je personeel er maar van". Komt het toch nog ergens terecht. Boek alleen nooit weer bij jullie en hoop dat meer mensen er ook zo over denken.

  • Algemeen 1
op 12 mei 2020 bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: april 2020

Grote BEDRIEGERS! Willen geen brochures opsturen, snappen niet dat we omwille van Corona nog niet kunnen omboeken, geven geen voucher en houden volledig betaalde som achter en beweren dat we betreffende deadline een mail hebben ontvangen, nooit ontvangen , ook niet in spam.

  • Algemeen 1
op 12 mei 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

Reis ging niet door ivm corona. Nooit meer bij novasol boeken staan je niet gastvrij te woord. Onderdruk op zeer korte termijn wat boeken ivm 40 dagen. Heb je naar wikke en wegen een keuze gemaakt voor een huis wat als beschikbaar stond op de site blijkt deze vol te zijn. En moet je binnen 12 uur een ander huis boeken anders ben je al je geld kwijt. Nooit meer novasol.

  • Algemeen 1
op 11 mei 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2019

Novasol is een vreselijke-korte-termijn-denkende organisatie! In deze situatie van Corona liggen alle risico's bij de reiziger. Anders dan Booking.com en Expedia is Novasol alleen gericht op het innen van geld. Op korte termijn redt dat ze nu misschien, maar niemand boekt toch ooit weer bij deze criminele organisatie? Ik hoop dat Novasol blij is met het geld dat ze afpakken!

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

Als grenzen gesloten blijven verliezen we de volle 100% geen voucher of refund enkel een annulatie of omboeking naar latere datum(dit is onmogelijk zonder verloftoestemming werkgever)Dit is geen service, dat is onverantwoord en ronduit schandalig. Ik zal zeker iedereen de reisorganisatie AFRADEN.
.

  • Algemeen 1
op 4 mei 2020 bestemming: Nederland / BEERS, reisperiode: juni 2019

ECHT DE MEEST VERSCHRIKKELIJKE ORGANISATIE OOIT! WAT EEN OPLICHTERS! BOEK HIER NOOIT!

  • Algemeen 1
op 1 mei 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juni 2020

Ervaring met Novasol uitermate teleurstellend. In de door ons geboekte periode, juni 2020, kunnen wij door dichte grens voor toeristen, Oostenrijk nog niet in. Gevraagd naar de mogelijkheden. Omboeken kan alleen naar 2021 als we nu de exacte data al opgeven. Vouchers doen ze niet aan. Aanbetaling wordt niets van vergoed. Ze verschuilen zich er achter dat ze een Deens bedrijf zijn, dus niet aan de Nederlandse adviezen zijn gehouden en ook geen lid zijn van ANVR. Organisatie denkt dus alleen aan zichzelf en niet aan de klant (en ook niet aan de verhuurder van de accomodatie). Zeker niet klantvriendelijk (ja meneer dit zijn onze regels, als u nu nog niet weet welke weken u in 2021 vakantie heeft, dan is de enige mogelijkheid annuleren ! en daar heeft u 4 dagen de tijd voor) Eerste keer Novasol en nooit meer !

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Frankrijk / Provence, reisperiode: juli 2019

Terwijl zowat iedereen in onze familie en vriendenkring van hun reisorganisaties een voucher krijgt die tot eind 2021 geldig is (en soms zelfs tot 18 maanden ) moeten we bij novasol tevreden zijn met een omboeking tot eind dit jaar. Nu een speciale actie die loopt tot mei 2021 maar je moet wel snel alles betalen deze week ??? Hebben ze bij novasol er nog niet aan gedacht dat heel veel mensen een beperkte keuze hebben betreffende hun vakantiedagen !! Zeer slechte klantenservice en nooit meer novasol voor ons.

  • Algemeen 1
op 25 april 2020 bestemming: Denemarken / Rodby, reisperiode: mei 2019

Ondanks dat de vakantie niet doorgaat vanwege de Corona en ik het niet eens was met de gang van zaken omtrend het annuleren en geld kwijt was als ik niet een andere week zou boeken.
Moet ik ook een kanttekening plaatsen wat betreft de Reis en annulerings verzekering.
Sinds de ramp in Amerika kun je als extra je laten verzekeren voor dit soort dingen, wist ik ook niet heb contact hierover gehad met de ANWB.
Dus mensen als jullie klagen net als mij wees dan ook zo eerlijk om te kijken of het juist is.
Conclusie. Tevreden met Novasol

  • Algemeen 8
op 24 april 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juni 2019

Bij annulering door Novasol vervallen al je rechten. Je krijgt geen geld terug, geen voucher, niks. Het risico ligt volledig bij de klant. Ik zal nooit meer via deze organisatie boeken, met dit soort asociale huurvoorwaarden. Enige wat ze je bieden is om nu binnen een week om te boeken, maar niet naar dezelfde periode volgend jaar. Als je dat niet doet heb je pech en mag je nog annuleren tegen flinke kosten.

  • Algemeen 1
op 23 april 2020 bestemming: Denemarken / Blävand, reisperiode: april 2019

I.v.m huidige situatie Corona, konden we onze reis omzetten naar later dit jaar. En een week later kregen we nog een bericht dat we konden omboeken tm mei volgend jaar. Dit wilden we liever, novasol gebeld. Ontzettend vriendelijk geholpen, meedenkend, we konden zo weer omboeken. Prima voor elkaar en alle tijd nemend in deze drukke tijd voor hun.

  • Algemeen 10
Reactie van Novasol: Dank voor uw reactie en begrip in deze buitengewone omstandigheden
op 22 april 2020 bestemming: België / zadar, reisperiode: juni 2020

Door de coronacrisis zal onze reis waarschijnlijk niet door kunnen gaan. De voorstellen van novasol met een voucher tot mei volgend jaar zijn ondermaats en slaan nergens op. Zij willen de mensen nog steeds laten betalen voor hun reis alhoewel ze ook weten dat de grenzen waarschijnlijk niet geopend gaan worden. Wij hebben dan ook veiligheidshalve geannuleerd enkele dagen voor we de 2e termijn moesten betalen nadat we met hen contakt hebben gehad. In Kroatie geldt dat voorschotten terugbetaald dienen te worden. Novasol weigert dit echter pertinent omdat de aanbetaling de 25 procent betreft die zij op de reizen verdienen.
Wees gewaarschuwd, novasol nooit meer.. nog nooit meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 19 april 2020 bestemming: België / Manhay, reisperiode: februari 2020

Huis was mooi Maar we moesten 1000 euro contant meebrengen waarvan 500 euro borg eerst telde de eigenaar ons. 50 euro teveel aan energie kosten en Daarna zou den we na een Maand de borg terug Krijgen en die hebben we nog altijd niet en niemand die actie onderneemt de eigenaar niet en nova so look niet

  • Algemeen 2
op 19 april 2020 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: juni 2020

We hebben een vakantie geboekt staan in juni 2020 naar Spanje welke door de Corona crisis haast onmogelijk is om door te gaan. Novasol eist dat we de volledige aanbetaling doen in ruil voor een voucher welke tot eind van dit jaar geldig is. Klantenservice is echt super slecht. Wij willen graag ons geld terug. Iets meer begrip gezien de omstandigheden had op zijn plaats geweest.

  • Algemeen 1
op 15 april 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020

Schandalige organisatie die de Coronacrisis misbruikt om er zelf beter van te worden. Geen enkel respect en begrip voor klanten. Novasol heeft zeer recent de voorwaarden aangepast waardoor de huurder altijd financieel de klos is en Novasol de zakken vult!! Huur al 12 jaar via deze tent en ieder jaar is het slechter. Nooit meer! Boevenbende.

  • Algemeen 1
op 12 april 2020 bestemming: Spanje / Torrevieja, reisperiode: april 2020

Geen reis gehad, wel betaald. Novasol snapt het principe van lockdown niet denk ik. Vooral zo doorgaan, Novasol. dan heb je straks helemaal geen klanten meer!

  • Algemeen 1
op 10 april 2020 bestemming: Denemarken / Lilstrand, reisperiode: april 2020

Novasol legt 100% van de schade door annulering door Coronamaatregelen bij de klant. Niet voor rede vatbaar. Een grove schande! Wij boeken NOOIT meer bij deze foute club.

  • Algemeen 1
op 9 april 2020 bestemming: Italië / Massa, reisperiode: mei 2020

Wegens coronavirus negatief reisadvies italie rood
Krijg een melding om restsom te betalen
Even gebeld hoe en wat een zeer klantonvriendelijk jongeman zegt u moet betalen want dat zijn de voorwaarden van dit bedrijf die ze pas recentelijk
Hebben verandert ?? Kan het omboeken verder in jaar maar ik kan niet in de toekomst kijken verzocht om aanbetaling terug te storten zijn hier niet mee eens en sluit het gesprek af

  • Algemeen 1
op 8 april 2020 bestemming: Denemarken / Bolilmark, reisperiode: juni 2020

In september 2019 een vakantiehuis geboekt in Denemarken bij Novasol. Prima service, snelle antwoorden. Nu informatie gevraagd over onze reis i.v.m. het coronavirus. Ook nu weer snel en duidelijk antwoord.Verschillende keuzemogelijkheden.

  • Algemeen 10
op 7 april 2020 bestemming: Denemarken / Hostrup Strand, reisperiode: april 2020

Novasol annuleert zonder opgaaf van reden onze accommodatie boeking in Denemarken van 25 april t/m 2 mei 2020. Prima wanneer je als reisorganisatie annuleert, maar boek dan het betaalde geld terug en dit doen ze niet.

  • Algemeen 1
op 6 april 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Even ter voorbereiding op onze vakantie in Juli, mochten de maatregelen blijven gelden. Geen lange wachtrij, vriendelijk personeel. Drie verschillende optie's gekregen waarvan 2 hoogstwaarschijnlijk geen optie zijn voor ons, laatste optie betekent 10% kwijt van het bedrag, het had erger gekund! Fingers crossed dat de vakantie door mag gaan :)

  • Algemeen 10
op 6 april 2020 bestemming: Nederland / Hoge Hexel, reisperiode: april 2020

Door de overheidsmaatregelen ivm de Corona crisis is een verblijf op Buitengoed lageveld niet mogelijk (16 t/m 20 april 2020). Het huisje is 30 november 2019 al geboekt en betaald. Een noodverordening van de veiligheidsregio Twente verbied recreatief verblijf in een recreatiewoning. Het huisje is geboekt via Airbnb maar Novasol blijkt de verhuurder te zijn. Novasol werkt op geen enkele manier mee aan een oplossing. Zelfs niet na bemiddeling Airbnb. We nemen nu maar ons verlies maar zullen,net als vele anderen, NOOIT meer een verblijf boeken bij Novasol. Airbnb daarentegen heeft op allerlei manieren geprobeerd ons te helpen en heeft uiteindelijk zelf nog enige tegemoetkoming in de kosten in de vorm van een voucher toegezegd. Het is voor iedereen een moeilijke tijd en we verwachten ook echt niet dat Novasol alle kosten op zich neemt. De GEHELE rekening echter bij de klant neerleggen is ook weer het andere uiterste.
Het trieste is tevens dat Novasol de betreffende huisjes nog steeds te huur aanbied op hun website terwijl het wettelijk gezien verboden is daar recreatief te verblijven.

  • Algemeen 1
op 6 april 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2020

Annulering van onze reis begin juli naar Italie is op een correcte wijze afgehandeld.

  • Algemeen 9
op 4 april 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: augustus 2019

Omdat de medewerkers van Novasol 0,0 empathie tonen, als je een e-mail stuurt met concrete vragen word je weer om je oren geslagen met de huurvoorwaarden, eigenlijk krijg je nergens een concreet antwoord op wij boeken al sinds enige tijd onze vakanties bij Novasol dat is vanaf nu per direct afgelopen, als de nood aan de man is staan de echte op, in dat geval moet je niet bij Novasol zij wat een koud en kil bedrijf blijkt het te zijn, van een familie lid vernomen dat zelfs als vermeld dat 1 van de reisgenoten Covid19 heeft, 0,0 empathie, en ze je gewoon op de voorwaarden wijzen. walgelijk! bovendien erg duur als je graag op vakantie wil naar Spanje en Frankrijk dan zijn er vele veel goedkoper alternatieven. PS. als je ooit bij deze kille organisatie eerder hebt geboekt heb je in ieder geval een e-mailadres of telefoonnummer van de verhuurder bel of mail die vooral het zal vast niet mogen van de heren en damens van Novasol maar het bespaart je een hoop lees honderden euro's.

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: Kroatië / Trogir, reisperiode: juni 2020

Reis geboekt en binnen 10 dagen weer geannuleerd wegens Covid-19. Geen vluchten, negatief reisadvies en gesloten grenzen. Dienst kan door Novasol niet geleverd worden, maar de annulerings-boete blijft onverkort gehandhaafd. Omboeken is onzinnig zolang niemand weet wanneer er weer gereisd kan worden. Voorwaarden tussentijds eenzijdig gewijzigd, zonder kennisgeving aan de klant. Nooit meer Novasol dus. Mijden als de pest deze opportunisten!

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: Zweden, reisperiode: mei 2019

Erg spijtig dat ook wij niet 2wkn naar Zweden kunnen ivm Corona virus. Juist voor het vissen gaan wij deze tijd en geen kinderen dus geen hoogseizoen. Nu konden wij helaas niet schuiven naar mei 2021. Wat onze voorkeur had. Nu verplaatst naar september. Nadelen: 2verschillende huizen, veel duurder 😱 , korter licht en al met al niet onze voorkeur seizoen voor het vissen. Maar aangezien wij 1x p.j. Op vakantie gaan toch maar geboekt. Had graag gezien dat Novasol mee ging met andere verhuurders en ook 2021 dezelfde periode aanbood. Zoals meerdere mensen hier had dat onze voorkeur.

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: Portugal / Algoz, reisperiode: juni 2019

Vakantiehuis voor 7 personen geboekt in Portugal. Vanwege Corona gaat dit niet door. Om boeken moet 40 dagen voor vertrek en in 2020 en als dat niet kan ben je je aanbetaling van 25% kwijt. Klantenservice stuurt alleen standaard antwoorden maar nooit antwoord op je vraag. Ineens konden we wel om boeken naar 2021 maar op vragen over betaling van het restant bedrag geen antwoord. Ook zijn de huizen voor 2021 nog niet beschikbaar maar moet je wel nu om boeken. Naar wat??!! Er zijn geen huizen beschikbaar. Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Novasol zo vaag mogelijk reageert om zo zoveel mogelijk geld van gedupeerde klanten te vangen voor ze failliet gaan. Ik ga mijn verlies nemen en ben €1000 kwijt maar ik ga niet het risico nemen om het restant van mijn boeking te betalen voor een bedrijf dat aanstormt op een faillissement.

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: België / Somme-Leuze, reisperiode: april 2020

Dit jaar 40 getrouwd en dus wilden we met de kinderen en kleinzoon een midweek een huis huren, luxe met zwembad enz. Door Coronacrisis gaat alles niet door maar Novasol is op geen enkele manier bereid om mee te denken. Je mag overboeken naar later dit jaar, niemand weet echter nog hoe alles af gaat lopen dus dat is al helemaal niet mogelijk. De jongeman in kwestie is zeer klantonvriendelijk en zit er met maar een doel, klanten afschrikken en ze het beeld geven dat dit het enige optie is en anders jammer van het geld maar helaas. Wat een Maffia! Dit was de eerste en zeker ook de laatste keer met Novasol, wat een tuig. We gaan hier een advocaat opzetten, lijkt me enige optie .

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Door de crisis kan onze vakantie eind april helaas niet doorgaan. Novasol biedt de mogelijkheid de reis om te boeken. Annuleren kan niet, aangezien Novasol zelf de voorwaarden op 12 maart 2020 veranderd heeft, zonder hier bij de klant akkoord voor te vragen. Wij zijn akkoord gegaan met de oude voorwaarden waarin staat dat bij onmacht de reis geannuleerd mag worden tegen een vergoeding. Nu staat er in de voorwaarden dat bij onmacht Novasol gerechtigd is het gehele betaalde bedrag te behouden. Wettelijk mag je naar mijn idee de voorwaarden niet eenzijdig veranderen, dus niet zonder akkoord van de klant.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier nog meer meer worstelen en elke keer een standaard mail krijgen van Novasol met: u mag gratis omboeken, wordt de reis duurder dan moet u bijbetalen, wordt de reis goedkoper, dan krijgt u geen geld terug.
Uitermate teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

Omdat onze vakantie niet doorgaat en Novasol niet meedenkt over annuleren en omboeken.
Wij zouden in de meivakantie gaan een week met mijn ouders en zoon. Nu kunnen we omboeken, echter de hefstvakantie hebben we geen verlof en volgend jaar in de meivakantie moet nog aangevraagd worden.

Als ik de vraag syel dat de grenzen straks dicht zijn of ik dan wel geld terug krijg dan is het antwoord, nee hebben we pech gehad..
Voor ons nooit meer novasol...zoveel spijt dat we via hen hebben geboekt. Dus ons geld is gewoon doorgespoeld door de wc...
Nog bedankt voor het meedenken Novasol!
Misschien moeten we als klant ons bundelen en hier iets mee doen. Het kan toch niet waar zijn dat dit zomaar kan?

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Denemarken / Langeland, reisperiode: april 2019

De reis moet nog beginnen. Helaas is het niet mogelijk om.intrisstop voor DK.
Novasol doet wel iets om de schade voor de reiziger te beperken maar veel te weinig.
De periode waarin vervangend geboekt kan worden is veel te kort. Het is nog nauwelijks te overzien wanneer de crisis voorbij is. Het zal minnog zeker TM de zomervakantie duren voordat uberhsupt weer aan vakantie gedacht kan worden. De periode daarna van ruwweg september tot december is het weinig aantrekkelijk om in DK te zijn. Op zijn best de maanden. September en oktober. En dan moet je ook nog in die periode kunnen en willen.

Ook is de regeling bijbetalen als het duurder uitpakt maar niets terug als het goedkoper uitpakt niet redelijk.
Ik ga op basis van deze twee zaken het een en ander aankaarten bij de Consumentenbond en als dat niet lukt zijn er waarschijnlijk wel tv programma's met belangstelling voor dit thema

  • Algemeen 3
op 24 maart 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020

Vakantie geboekt voor eind april dit jaar. Door virus gaat helaas niet door.
Novasol bied omboeking aan maar maakt echt misbruik van deze situatie. Om misselijk van te worden. Wij zouden 2 weken maar kunnen in toekomst nog maar een week. Nu valt ons vakantie veel goedkoper uit en ben je je geld kwijt.
Valt je vakantie duurder uit dan kan je bij betalen

Hoe misselijk ben je als je zo met je klanten omgaat??

Ech nu al spijt dat ik verplicht via hun op vakantie moet

Heb daar zo geen zin in meer
Ze denken alleen maar in € tekens en niet in een goede oplossing

UPDATE
BOEK HIER NIET!!! Novasol denkt niet mee
Wij boden een oplossing aan maar ze denken niet mee!!

Zijn oplichters we zijn dik €1400 euro kwijt
Geld waar je hard voor spaart
Vakantie waar je naar uit kijkt

Door virus nu niet mogelijk

Maar novasol denkt niet mee

Ik moet nu een rest betaling doen van 1050 euro

Ben geneigd om niet te betalen
Maar je hebt geen poot om op te staan

Gedupeerde mogen mij mailen
famhalkers@gmail.com

Misschien kunnen we met zijn allen er wat tegen doen

Want dit slaat werkelijk nergens op

  • Algemeen 1
op 23 maart 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020

Door Corona kunnen we niet naar vakantiehuis. Novasol biedt aan in 2020 zelfde huis of ander huis uit te zoeken. Wij kunnen niet in 2020 ivm werk en reeds ander geboekte vakantie. Waarom niet gewoon geld terug of voucher? Of vervangende boeking tot in 2021 toe te staan. Nooit meer boeken bij NOVASOL!

  • Algemeen 1
op 23 maart 2020 bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020

Zelfde verhaal als bij Ab van den Driest op 17 maart 2020. Ook wij hebben een huisje geboekt in Denemarken in de meivakantie. Als dit niet door kan gaan mogen we omboeken naar een ander huisje in 2020. Echter hebben we al voor zowel de zomer als de herfstvakantie een ander huisje geboekt, en nog wel bij Novasol! Dus waarom niet verrekenen met één van die huisjes of desnoods het huisje van de meivakantie in 2021? Allemaal niet mogelijk, want de regeltjes zijn heilig bij Novasol. Meedenken aan een andere oplossing doen ze niet, echt heel teleurstellend! We boeken al jaren bij deze maatschappij, dit jaar dus zelfs drie huisjes. Daarbij zal het zeker blijven als er geen oplossing komt waar wij iets aan hebben!

  • Algemeen 1
op 20 maart 2020 bestemming: Denemarken / Lild Strand // Trend, reisperiode: juni 2020

Voor de vierde maal geboekt bij Novasol, zonder enig probleem. Wegens Corona omgeboekt naar andere data. Binnen 24 uur alles rond. Papieren, prijsomrekening etc ... zonder één hapering. Super service. Ik blijf bij Novasol boeken !!

  • Algemeen 10
Reactie van Novasol: Dank voor uw fijne reactie in deze buitengewone omstandigheden
op 17 maart 2020 bestemming: Denemarken / Nederby, Fur, reisperiode: april 2020

Vooralsnog een 1: door corona komen we in geboekte periode t land niet in. Begrijpelijk, maar Novasol is absoluut niet flexibel: we kunnen alleen omboeken voor later dit jaar terwijl we vragen zelfde periode 2021 omdat we verder niet kunnen. Andere organisaties geven dan wel je geld terug maar Novasol is niet bij ANVR. Ik hoop dat we eind april toch kunnen anders moeten we in belachelijk gevecht om t geld terug te krijgen. Snap echt niet dat ze, met hoofdkantoor in Denemarken nota bene, in dat geval niet gewoon 1 jaar kunnen verzetten. Met diefstal ga ik iig niet akkoord.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende