Johan
op 2 juni 2020
bestemming: Denemarken / Romo, reisperiode: juli 2020
Ik moet helaas een 1 geven want een negatief aantal ingeven is niet mogelijk.
Wat een waardeloze organisatie is dit! Novasol heeft klantonvriendelijkheid tot een kunstvorm verheven en probeert elke cent uit de door de coronacrisis gedupeerde klant te persen. Geen enkel begrip voor de situatie, geen enkel alternatief wordt er geboden. Het volledig risico wordt bij de klant gelegd.
100% annuleringskosten moet ik betalen voor een huis waar ik niet naar toe kan en mag.
Novasol wil de coronacrisis overleven door elke klant van zich te vervreemden. Heel slim Novasol! ga zo door.
Marco
op 1 juni 2020
bestemming: Denemarken / Klitmoller, reisperiode: augustus 2020
Nooit meer boeken bij Novasol. Totaal niet klantvriendelijk. Alle begrip voor dat het Coronavirus ons allemaal treft, maar Novasol kijkt uitsluitend naar eigen belangen. 150 euro vragen voor een omboeking, terwijl je dan niet eens je eigen datum kan bepalen is om z’n zachts gezegd misbruik maken van een situatie waar niemand wat aan kan doen. Niet aangesloten bij het ANVR. Voor mij een reden om nooit meer een boeking te doen bij deze organisatie. Wij noemen dit gewoon oplichting.
Ingrid Maaskant
op 29 mei 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2020
Opeens hoorde we van novasol dat we al ons geld kwijt zijn omdat de grenzen nog dicht zijn
Sofie Lotry
op 28 mei 2020
bestemming: België, reisperiode: april 2020
Owv corona kon onze reis niet doorgaan. We moesten voor 14 april contact opnemen, wat ik gedaan heb. Vandaag bel ik om de exacte omboekingsdata door te geven en nu komen ze af dat je volledig moest omboeken voor 30 april. Dit is nooit op mail gezet. Echt afzetterij!
Ik boek hier nooit meer!
Bakker
op 28 mei 2020
bestemming: Frankrijk / Frankrijk, reisperiode: juli 2020
Grenzen dicht. Huis wel beschikbaar. Maar wel geld kwijt.
Reiziger
op 26 mei 2020
bestemming: België, reisperiode: april 2020
Reis werd geannuleerd ivm Corona en we kregen een brief dat we konden herboeken echter nu we willen herboeken lijken ze dat niet echt te willen en komen ze met regels die niet worden door gecommuniceerd naar hun klanten. Staan ons niet te woord en er word ons meermalen gezegd dat ze ook niet gaan reageren op vervolg-mails brieven of telefoontjes. Zijn ook niet aangesloten bij bv de ANVR dus ze kunnen doen en laten wat ze willen. Zijn ondertussen bezig juridisch advies aan het inwinnen.
Wil
op 24 mei 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020
Op ons verzoek reis geannuleerd. Hebben twijfels of alles wel toegankelijk is, door corona. Binnen 1 dag een antwoord op mijn mail en binnen dire weken geld retour gestort. Prima behandeld.
Reactie van Novasol:
Dank voor uw reactie, fijn om te lezen dat er mensen zijn die wel begrip hebben voor deze buitengewone situatie
Michel ter Berg
op 23 mei 2020
bestemming: Spanje / Estepona, reisperiode: maart 2020
Novasol.dk annuleert op titel force majeure, geen restitutie maar bood mogelijkheid omboeken. Novasol.nl stelt vervolgens dat dat binnen een strikte bepaalde termijn had moeten gebeuren, terwijl dat niet was aangegeven. En maakt er vervolgens een annulering van met 100% annuleringskosten. Dus geld kwijt. Werkelijk schandalige praktijk!
Eenzijdige algemene voorwaarden en niet aangesloten bij ANVR.
Mohammed Hosseini
op 21 mei 2020
bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: mei 2019
Misleiding
John elbers
op 20 mei 2020
bestemming: Noorwegen / rendalen, reisperiode: augustus 2020
Willen niet meewerken aan een oplossing met het Corona virus. Vragen 75 euro verplaats kosten annuleren 10% en geen voucher. Wat een ***** bedrijf nooit iets boeken daar
Gerrit Werff
op 20 mei 2020
bestemming: Denemarken / Faaborg, reisperiode: april 2020
In april 2020 een huisje geboekt en betaald. Vanwege de corona crisis was het niet mogelijk te reizen. NOVASOL stuurde op 15 april een mail met het mogelijkheid om te boeken. Ik beantwoordde de mail onmiddellijk de volgende dag met dat ik gaarne gebruik wilde maken van het aanbod. Toen ik een paar weken later geen reactie kreeg op mijn mail, stuurde ik een herinneringsmail. Als reactie daarop kreeg ik als antwoord dat mijn mail 16 april niet bekend was en dat ik de mail als bijlage bij mijn volgende mail wilde sturen. Aldus gedaan waarop ik als antwoord kreeg dat ik nu opeens te laat was met het verzoek voor omboeken en dat ze niets meer voor mij WILDEN doen. Ondanks het feit dat ze niet gereageerd hadden op mijn mail van 16 april 2020 met verzoek voor omboeken.
Jurgen tuyaerts
op 19 mei 2020
bestemming: Italië, reisperiode: juli 2020
Bestolen door Novasol.
2 weken geboekt via Homeaway -- 1 week daarvan is een Novasol huis.
Covid , wat is dat ?
75 euro om om te boeken
Carlijn Rupert
op 18 mei 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020
Via Novasol een huisje geboekt in de meivakantie 2020 in Denemarken.
Vanwege de coronacrisis kan mijn vakantie niet doorgaan en Novasol geeft geen voucher maar alleen de mogelijkheid om de vakantie binnen een paar dagen om te boeken naar een andere datum binnen een jaar!
Novasol gebruikt ook nog de term "coulanceregeling" wat volledig misplaatst is. Schoolvakanties waren nog niet bekend, had graag wat langer de tijd gehad om een vakantie te boeken.
Een voucher met wat langer de tijd om om te boeken en ook de mogelijkheid om in de zomervakantie te kunnen gaan had mij heel veel boosheid en frustratie gescheeld. In de toekomst zal ik niet meer via jullie boeken en eerst goed kijken waar de reisorganisatie bij aangesloten is..
Domien
op 18 mei 2020
bestemming: Noorwegen, reisperiode: juli 2020
Schandalige organisatie. Reis annuleren = voorschot kwijt, daar kan ik natuurlijk wel inkomen. Maar wanneer de reis niet kan doorgaan door omstandigheden/overmacht (corona) had ik toch wel meer klantvriendelijkheid verwacht. Omboeken kost al €75 per boeking. Wij boekten 2 huisjes voor telkens 1 week. Extra kost = €150, met de kans dat er opnieuw coronamaatregelen zijn tijdens de tweede boeking. Waarvoor die €150 juist dient? Joost mag het weten. Mij lijkt het eerder verliezen beperken op de kap van hun klanten. En omboeken voor dezelfde reisperiode volgend jaar kan niet. Het is duidelijk dat ik niet de enige ben die mistevreden is. Eerste keer Novasol en zal bij ons ook de laatste keer zijn...
Richars
op 14 mei 2020
bestemming: België / Noiseux, reisperiode: maart 2020
Novasol heeft de boeking geannuleerd ivm corona. Enige optie omboeken, annuleren zou volledige aanbetaalde bedrag van €1134,- kosten.
Bij omboeking aangegeven dat we wel rond dezelfde prijs wilden omboeken.
Omboeken moest in hetzelfde jaar, werd september. Prijzen waren niet te zien op hun site, maar of we even €477,- wilde bijbetalen.
Niet akkoord gegaan en vervolgens konden we toch omboeken naar hetzelfde originele weekend weekend in maart 2021. Wederom €477,- bijbetalen. Later werd er wat van de prijs afgedaan maar bleef €350,- bijbetalen.
Algemene voorwaarden hebben ze aangepast per 14-03-2020.
Op andere sites was wel ongeveer dezelfde prijs te vinden.
Dus ik wilde gebruik maken van hun zekerheidspakket, de beste prijs garantie. Maar nee dit kon niet, alleen bij nieuwe reserveringen, niet bij omboeking en.
Dit staat echter nergens en konden ze me ook niet tonen.
Ook geen prijsspecificatie trouwens.
Uiteindelijk kreeg ik een mail dat volgens hen de boeking in maart 2020 gewoon had door kunnen gaan, maar wij gekozen hadden voor omboeken????
Ook wilden ze niet verder op mijn mails reageren want ze hadden het toch duidelijk uitgelegd.....
Ze zijn geen lid van SGR/ANVR want hun voorwaarden zouden al goed genoeg zijn, ja geloof je het zelf...
NOOIT BOEKEN VIA NOVASOL....
Jan
op 14 mei 2020
bestemming: Noorwegen / Strandvik, reisperiode: juni 2020
Door corona kan deze reis niet doorgaan. Voor betaling van de tweede reissom contact gezocht met Novasol. Keuze: annuleren tegen 25% van de reissom of gehele som betalen. Bij niet betalen zouden we in gebreke worden gesteld. Na betaling zouden we een voucher ontvangen als de reis niet door kon gaan. Na betaling opnieuw contact opgenomen met Novasol, want alle grenzen blijven gesloten. Nu opeens geen voucher maar de mogelijkheid om binnen twee dagen tegen betaling om te boeken. Dat hebben we gedaan, later en binnen Nederland. Het prijsverschil steekt Novasol in z'n zak, terwijl we bij een duurdere huur bij zouden moeten betalen (logisch). Conclusie: zelf actie nemen en dan gaat Novasol moeizaam om. Wij WAREN een trouwe klant.
Eric Smit
op 14 mei 2020
bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020
Reis moeten annuleren i.v.m de corona , netjes te woord gestaan daarna een mailtje gestuurd dat we de reis wouden annuleren binnen 24 uur reactie dat ze er mee bezig gingen en 14 dagen later het geld weer retour . Top geregeld.
Reactie van Novasol:
Dank voor uw reactie, fijn om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor deze buitengewone omstandigheden
J. Visscher
op 13 mei 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: april 2019
Novasol denkt alleen aan zichzelf en niet aan de klanten. Reis kon niet doorgaan vanwege corona, maar geen enkele restitutie.
Novasol: "Wees gelukkig met het geld van mijn boeking en betaal je personeel er maar van". Komt het toch nog ergens terecht. Boek alleen nooit weer bij jullie en hoop dat meer mensen er ook zo over denken.
Barbara
op 12 mei 2020
bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: april 2020
Grote BEDRIEGERS! Willen geen brochures opsturen, snappen niet dat we omwille van Corona nog niet kunnen omboeken, geven geen voucher en houden volledig betaalde som achter en beweren dat we betreffende deadline een mail hebben ontvangen, nooit ontvangen , ook niet in spam.
Eva
op 12 mei 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020
Reis ging niet door ivm corona. Nooit meer bij novasol boeken staan je niet gastvrij te woord. Onderdruk op zeer korte termijn wat boeken ivm 40 dagen. Heb je naar wikke en wegen een keuze gemaakt voor een huis wat als beschikbaar stond op de site blijkt deze vol te zijn. En moet je binnen 12 uur een ander huis boeken anders ben je al je geld kwijt. Nooit meer novasol.
Kelly
op 11 mei 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2019
Novasol is een vreselijke-korte-termijn-denkende organisatie! In deze situatie van Corona liggen alle risico's bij de reiziger. Anders dan Booking.com en Expedia is Novasol alleen gericht op het innen van geld. Op korte termijn redt dat ze nu misschien, maar niemand boekt toch ooit weer bij deze criminele organisatie? Ik hoop dat Novasol blij is met het geld dat ze afpakken!
Petra
op 6 mei 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020
Als grenzen gesloten blijven verliezen we de volle 100% geen voucher of refund enkel een annulatie of omboeking naar latere datum(dit is onmogelijk zonder verloftoestemming werkgever)Dit is geen service, dat is onverantwoord en ronduit schandalig. Ik zal zeker iedereen de reisorganisatie AFRADEN.
.
Mark van der Bijl
op 4 mei 2020
bestemming: Nederland / BEERS, reisperiode: juni 2019
ECHT DE MEEST VERSCHRIKKELIJKE ORGANISATIE OOIT! WAT EEN OPLICHTERS! BOEK HIER NOOIT!
Jan
op 1 mei 2020
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juni 2020
Ervaring met Novasol uitermate teleurstellend. In de door ons geboekte periode, juni 2020, kunnen wij door dichte grens voor toeristen, Oostenrijk nog niet in. Gevraagd naar de mogelijkheden. Omboeken kan alleen naar 2021 als we nu de exacte data al opgeven. Vouchers doen ze niet aan. Aanbetaling wordt niets van vergoed. Ze verschuilen zich er achter dat ze een Deens bedrijf zijn, dus niet aan de Nederlandse adviezen zijn gehouden en ook geen lid zijn van ANVR. Organisatie denkt dus alleen aan zichzelf en niet aan de klant (en ook niet aan de verhuurder van de accomodatie). Zeker niet klantvriendelijk (ja meneer dit zijn onze regels, als u nu nog niet weet welke weken u in 2021 vakantie heeft, dan is de enige mogelijkheid annuleren ! en daar heeft u 4 dagen de tijd voor) Eerste keer Novasol en nooit meer !
Stefan Segers
op 30 april 2020
bestemming: Frankrijk / Provence, reisperiode: juli 2019
Terwijl zowat iedereen in onze familie en vriendenkring van hun reisorganisaties een voucher krijgt die tot eind 2021 geldig is (en soms zelfs tot 18 maanden ) moeten we bij novasol tevreden zijn met een omboeking tot eind dit jaar. Nu een speciale actie die loopt tot mei 2021 maar je moet wel snel alles betalen deze week ??? Hebben ze bij novasol er nog niet aan gedacht dat heel veel mensen een beperkte keuze hebben betreffende hun vakantiedagen !! Zeer slechte klantenservice en nooit meer novasol voor ons.
Igor
op 25 april 2020
bestemming: Denemarken / Rodby, reisperiode: mei 2019
Ondanks dat de vakantie niet doorgaat vanwege de Corona en ik het niet eens was met de gang van zaken omtrend het annuleren en geld kwijt was als ik niet een andere week zou boeken.
Moet ik ook een kanttekening plaatsen wat betreft de Reis en annulerings verzekering.
Sinds de ramp in Amerika kun je als extra je laten verzekeren voor dit soort dingen, wist ik ook niet heb contact hierover gehad met de ANWB.
Dus mensen als jullie klagen net als mij wees dan ook zo eerlijk om te kijken of het juist is.
Conclusie. Tevreden met Novasol
Coen
op 24 april 2020
bestemming: Italië, reisperiode: juni 2019
Bij annulering door Novasol vervallen al je rechten. Je krijgt geen geld terug, geen voucher, niks. Het risico ligt volledig bij de klant. Ik zal nooit meer via deze organisatie boeken, met dit soort asociale huurvoorwaarden. Enige wat ze je bieden is om nu binnen een week om te boeken, maar niet naar dezelfde periode volgend jaar. Als je dat niet doet heb je pech en mag je nog annuleren tegen flinke kosten.
Jenny
op 23 april 2020
bestemming: Denemarken / Blävand, reisperiode: april 2019
I.v.m huidige situatie Corona, konden we onze reis omzetten naar later dit jaar. En een week later kregen we nog een bericht dat we konden omboeken tm mei volgend jaar. Dit wilden we liever, novasol gebeld. Ontzettend vriendelijk geholpen, meedenkend, we konden zo weer omboeken. Prima voor elkaar en alle tijd nemend in deze drukke tijd voor hun.
Reactie van Novasol:
Dank voor uw reactie en begrip in deze buitengewone omstandigheden
Patrick
op 22 april 2020
bestemming: België / zadar, reisperiode: juni 2020
Door de coronacrisis zal onze reis waarschijnlijk niet door kunnen gaan. De voorstellen van novasol met een voucher tot mei volgend jaar zijn ondermaats en slaan nergens op. Zij willen de mensen nog steeds laten betalen voor hun reis alhoewel ze ook weten dat de grenzen waarschijnlijk niet geopend gaan worden. Wij hebben dan ook veiligheidshalve geannuleerd enkele dagen voor we de 2e termijn moesten betalen nadat we met hen contakt hebben gehad. In Kroatie geldt dat voorschotten terugbetaald dienen te worden. Novasol weigert dit echter pertinent omdat de aanbetaling de 25 procent betreft die zij op de reizen verdienen.
Wees gewaarschuwd, novasol nooit meer.. nog nooit meegemaakt.
Toma
op 19 april 2020
bestemming: België / Manhay, reisperiode: februari 2020
Huis was mooi Maar we moesten 1000 euro contant meebrengen waarvan 500 euro borg eerst telde de eigenaar ons. 50 euro teveel aan energie kosten en Daarna zou den we na een Maand de borg terug Krijgen en die hebben we nog altijd niet en niemand die actie onderneemt de eigenaar niet en nova so look niet
C. Maat
op 19 april 2020
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: juni 2020
We hebben een vakantie geboekt staan in juni 2020 naar Spanje welke door de Corona crisis haast onmogelijk is om door te gaan. Novasol eist dat we de volledige aanbetaling doen in ruil voor een voucher welke tot eind van dit jaar geldig is. Klantenservice is echt super slecht. Wij willen graag ons geld terug. Iets meer begrip gezien de omstandigheden had op zijn plaats geweest.
Shamal
op 15 april 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020
Schandalige organisatie die de Coronacrisis misbruikt om er zelf beter van te worden. Geen enkel respect en begrip voor klanten. Novasol heeft zeer recent de voorwaarden aangepast waardoor de huurder altijd financieel de klos is en Novasol de zakken vult!! Huur al 12 jaar via deze tent en ieder jaar is het slechter. Nooit meer! Boevenbende.
Dhr Aa
op 12 april 2020
bestemming: Spanje / Torrevieja, reisperiode: april 2020
Geen reis gehad, wel betaald. Novasol snapt het principe van lockdown niet denk ik. Vooral zo doorgaan, Novasol. dan heb je straks helemaal geen klanten meer!
E. Snoek
op 10 april 2020
bestemming: Denemarken / Lilstrand, reisperiode: april 2020
Novasol legt 100% van de schade door annulering door Coronamaatregelen bij de klant. Niet voor rede vatbaar. Een grove schande! Wij boeken NOOIT meer bij deze foute club.
Pieter Fokker
op 9 april 2020
bestemming: Italië / Massa, reisperiode: mei 2020
Wegens coronavirus negatief reisadvies italie rood
Krijg een melding om restsom te betalen
Even gebeld hoe en wat een zeer klantonvriendelijk jongeman zegt u moet betalen want dat zijn de voorwaarden van dit bedrijf die ze pas recentelijk
Hebben verandert ?? Kan het omboeken verder in jaar maar ik kan niet in de toekomst kijken verzocht om aanbetaling terug te storten zijn hier niet mee eens en sluit het gesprek af
P.Verberg
op 8 april 2020
bestemming: Denemarken / Bolilmark, reisperiode: juni 2020
In september 2019 een vakantiehuis geboekt in Denemarken bij Novasol. Prima service, snelle antwoorden. Nu informatie gevraagd over onze reis i.v.m. het coronavirus. Ook nu weer snel en duidelijk antwoord.Verschillende keuzemogelijkheden.
Auke zeijlstra
op 7 april 2020
bestemming: Denemarken / Hostrup Strand, reisperiode: april 2020
Novasol annuleert zonder opgaaf van reden onze accommodatie boeking in Denemarken van 25 april t/m 2 mei 2020. Prima wanneer je als reisorganisatie annuleert, maar boek dan het betaalde geld terug en dit doen ze niet.
Van Manen
op 6 april 2020
bestemming: België, reisperiode: juli 2020
Even ter voorbereiding op onze vakantie in Juli, mochten de maatregelen blijven gelden. Geen lange wachtrij, vriendelijk personeel. Drie verschillende optie's gekregen waarvan 2 hoogstwaarschijnlijk geen optie zijn voor ons, laatste optie betekent 10% kwijt van het bedrag, het had erger gekund! Fingers crossed dat de vakantie door mag gaan :)
Tessdevries
op 6 april 2020
bestemming: Nederland / Hoge Hexel, reisperiode: april 2020
Door de overheidsmaatregelen ivm de Corona crisis is een verblijf op Buitengoed lageveld niet mogelijk (16 t/m 20 april 2020). Het huisje is 30 november 2019 al geboekt en betaald. Een noodverordening van de veiligheidsregio Twente verbied recreatief verblijf in een recreatiewoning. Het huisje is geboekt via Airbnb maar Novasol blijkt de verhuurder te zijn. Novasol werkt op geen enkele manier mee aan een oplossing. Zelfs niet na bemiddeling Airbnb. We nemen nu maar ons verlies maar zullen,net als vele anderen, NOOIT meer een verblijf boeken bij Novasol. Airbnb daarentegen heeft op allerlei manieren geprobeerd ons te helpen en heeft uiteindelijk zelf nog enige tegemoetkoming in de kosten in de vorm van een voucher toegezegd. Het is voor iedereen een moeilijke tijd en we verwachten ook echt niet dat Novasol alle kosten op zich neemt. De GEHELE rekening echter bij de klant neerleggen is ook weer het andere uiterste.
Het trieste is tevens dat Novasol de betreffende huisjes nog steeds te huur aanbied op hun website terwijl het wettelijk gezien verboden is daar recreatief te verblijven.
J.Dekker
op 6 april 2020
bestemming: Italië, reisperiode: juli 2020
Annulering van onze reis begin juli naar Italie is op een correcte wijze afgehandeld.
Jos
op 4 april 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: augustus 2019
Omdat de medewerkers van Novasol 0,0 empathie tonen, als je een e-mail stuurt met concrete vragen word je weer om je oren geslagen met de huurvoorwaarden, eigenlijk krijg je nergens een concreet antwoord op wij boeken al sinds enige tijd onze vakanties bij Novasol dat is vanaf nu per direct afgelopen, als de nood aan de man is staan de echte op, in dat geval moet je niet bij Novasol zij wat een koud en kil bedrijf blijkt het te zijn, van een familie lid vernomen dat zelfs als vermeld dat 1 van de reisgenoten Covid19 heeft, 0,0 empathie, en ze je gewoon op de voorwaarden wijzen. walgelijk! bovendien erg duur als je graag op vakantie wil naar Spanje en Frankrijk dan zijn er vele veel goedkoper alternatieven. PS. als je ooit bij deze kille organisatie eerder hebt geboekt heb je in ieder geval een e-mailadres of telefoonnummer van de verhuurder bel of mail die vooral het zal vast niet mogen van de heren en damens van Novasol maar het bespaart je een hoop lees honderden euro's.
Fam. den Dulk
op 2 april 2020
bestemming: Kroatië / Trogir, reisperiode: juni 2020
Reis geboekt en binnen 10 dagen weer geannuleerd wegens Covid-19. Geen vluchten, negatief reisadvies en gesloten grenzen. Dienst kan door Novasol niet geleverd worden, maar de annulerings-boete blijft onverkort gehandhaafd. Omboeken is onzinnig zolang niemand weet wanneer er weer gereisd kan worden. Voorwaarden tussentijds eenzijdig gewijzigd, zonder kennisgeving aan de klant. Nooit meer Novasol dus. Mijden als de pest deze opportunisten!
Monique
op 2 april 2020
bestemming: Zweden, reisperiode: mei 2019
Erg spijtig dat ook wij niet 2wkn naar Zweden kunnen ivm Corona virus. Juist voor het vissen gaan wij deze tijd en geen kinderen dus geen hoogseizoen. Nu konden wij helaas niet schuiven naar mei 2021. Wat onze voorkeur had. Nu verplaatst naar september. Nadelen: 2verschillende huizen, veel duurder 😱 , korter licht en al met al niet onze voorkeur seizoen voor het vissen. Maar aangezien wij 1x p.j. Op vakantie gaan toch maar geboekt. Had graag gezien dat Novasol mee ging met andere verhuurders en ook 2021 dezelfde periode aanbood. Zoals meerdere mensen hier had dat onze voorkeur.
Sheila
op 2 april 2020
bestemming: Portugal / Algoz, reisperiode: juni 2019
Vakantiehuis voor 7 personen geboekt in Portugal. Vanwege Corona gaat dit niet door. Om boeken moet 40 dagen voor vertrek en in 2020 en als dat niet kan ben je je aanbetaling van 25% kwijt. Klantenservice stuurt alleen standaard antwoorden maar nooit antwoord op je vraag. Ineens konden we wel om boeken naar 2021 maar op vragen over betaling van het restant bedrag geen antwoord. Ook zijn de huizen voor 2021 nog niet beschikbaar maar moet je wel nu om boeken. Naar wat??!! Er zijn geen huizen beschikbaar. Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat Novasol zo vaag mogelijk reageert om zo zoveel mogelijk geld van gedupeerde klanten te vangen voor ze failliet gaan. Ik ga mijn verlies nemen en ben €1000 kwijt maar ik ga niet het risico nemen om het restant van mijn boeking te betalen voor een bedrijf dat aanstormt op een faillissement.
Martin Wolve
op 2 april 2020
bestemming: België / Somme-Leuze, reisperiode: april 2020
Dit jaar 40 getrouwd en dus wilden we met de kinderen en kleinzoon een midweek een huis huren, luxe met zwembad enz. Door Coronacrisis gaat alles niet door maar Novasol is op geen enkele manier bereid om mee te denken. Je mag overboeken naar later dit jaar, niemand weet echter nog hoe alles af gaat lopen dus dat is al helemaal niet mogelijk. De jongeman in kwestie is zeer klantonvriendelijk en zit er met maar een doel, klanten afschrikken en ze het beeld geven dat dit het enige optie is en anders jammer van het geld maar helaas. Wat een Maffia! Dit was de eerste en zeker ook de laatste keer met Novasol, wat een tuig. We gaan hier een advocaat opzetten, lijkt me enige optie .
Elise
op 30 maart 2020
bestemming: België, reisperiode: april 2020
Door de crisis kan onze vakantie eind april helaas niet doorgaan. Novasol biedt de mogelijkheid de reis om te boeken. Annuleren kan niet, aangezien Novasol zelf de voorwaarden op 12 maart 2020 veranderd heeft, zonder hier bij de klant akkoord voor te vragen. Wij zijn akkoord gegaan met de oude voorwaarden waarin staat dat bij onmacht de reis geannuleerd mag worden tegen een vergoeding. Nu staat er in de voorwaarden dat bij onmacht Novasol gerechtigd is het gehele betaalde bedrag te behouden. Wettelijk mag je naar mijn idee de voorwaarden niet eenzijdig veranderen, dus niet zonder akkoord van de klant.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier nog meer meer worstelen en elke keer een standaard mail krijgen van Novasol met: u mag gratis omboeken, wordt de reis duurder dan moet u bijbetalen, wordt de reis goedkoper, dan krijgt u geen geld terug.
Uitermate teleurstellend!
Mariska
op 30 maart 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020
Omdat onze vakantie niet doorgaat en Novasol niet meedenkt over annuleren en omboeken.
Wij zouden in de meivakantie gaan een week met mijn ouders en zoon. Nu kunnen we omboeken, echter de hefstvakantie hebben we geen verlof en volgend jaar in de meivakantie moet nog aangevraagd worden.
Als ik de vraag syel dat de grenzen straks dicht zijn of ik dan wel geld terug krijg dan is het antwoord, nee hebben we pech gehad..
Voor ons nooit meer novasol...zoveel spijt dat we via hen hebben geboekt. Dus ons geld is gewoon doorgespoeld door de wc...
Nog bedankt voor het meedenken Novasol!
Misschien moeten we als klant ons bundelen en hier iets mee doen. Het kan toch niet waar zijn dat dit zomaar kan?
Paul op den Buijs
op 27 maart 2020
bestemming: Denemarken / Langeland, reisperiode: april 2019
De reis moet nog beginnen. Helaas is het niet mogelijk om.intrisstop voor DK.
Novasol doet wel iets om de schade voor de reiziger te beperken maar veel te weinig.
De periode waarin vervangend geboekt kan worden is veel te kort. Het is nog nauwelijks te overzien wanneer de crisis voorbij is. Het zal minnog zeker TM de zomervakantie duren voordat uberhsupt weer aan vakantie gedacht kan worden. De periode daarna van ruwweg september tot december is het weinig aantrekkelijk om in DK te zijn. Op zijn best de maanden. September en oktober. En dan moet je ook nog in die periode kunnen en willen.
Ook is de regeling bijbetalen als het duurder uitpakt maar niets terug als het goedkoper uitpakt niet redelijk.
Ik ga op basis van deze twee zaken het een en ander aankaarten bij de Consumentenbond en als dat niet lukt zijn er waarschijnlijk wel tv programma's met belangstelling voor dit thema
Halkers
op 24 maart 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020
Vakantie geboekt voor eind april dit jaar. Door virus gaat helaas niet door.
Novasol bied omboeking aan maar maakt echt misbruik van deze situatie. Om misselijk van te worden. Wij zouden 2 weken maar kunnen in toekomst nog maar een week. Nu valt ons vakantie veel goedkoper uit en ben je je geld kwijt.
Valt je vakantie duurder uit dan kan je bij betalen
Hoe misselijk ben je als je zo met je klanten omgaat??
Ech nu al spijt dat ik verplicht via hun op vakantie moet
Heb daar zo geen zin in meer
Ze denken alleen maar in € tekens en niet in een goede oplossing
UPDATE
BOEK HIER NIET!!! Novasol denkt niet mee
Wij boden een oplossing aan maar ze denken niet mee!!
Zijn oplichters we zijn dik €1400 euro kwijt
Geld waar je hard voor spaart
Vakantie waar je naar uit kijkt
Door virus nu niet mogelijk
Maar novasol denkt niet mee
Ik moet nu een rest betaling doen van 1050 euro
Ben geneigd om niet te betalen
Maar je hebt geen poot om op te staan
Gedupeerde mogen mij mailen
famhalkers@gmail.com
Misschien kunnen we met zijn allen er wat tegen doen
Want dit slaat werkelijk nergens op
Tes
op 23 maart 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020
Door Corona kunnen we niet naar vakantiehuis. Novasol biedt aan in 2020 zelfde huis of ander huis uit te zoeken. Wij kunnen niet in 2020 ivm werk en reeds ander geboekte vakantie. Waarom niet gewoon geld terug of voucher? Of vervangende boeking tot in 2021 toe te staan. Nooit meer boeken bij NOVASOL!
Henri
op 23 maart 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: april 2020
Zelfde verhaal als bij Ab van den Driest op 17 maart 2020. Ook wij hebben een huisje geboekt in Denemarken in de meivakantie. Als dit niet door kan gaan mogen we omboeken naar een ander huisje in 2020. Echter hebben we al voor zowel de zomer als de herfstvakantie een ander huisje geboekt, en nog wel bij Novasol! Dus waarom niet verrekenen met één van die huisjes of desnoods het huisje van de meivakantie in 2021? Allemaal niet mogelijk, want de regeltjes zijn heilig bij Novasol. Meedenken aan een andere oplossing doen ze niet, echt heel teleurstellend! We boeken al jaren bij deze maatschappij, dit jaar dus zelfs drie huisjes. Daarbij zal het zeker blijven als er geen oplossing komt waar wij iets aan hebben!
Hugo Stoops
op 20 maart 2020
bestemming: Denemarken / Lild Strand // Trend, reisperiode: juni 2020
Voor de vierde maal geboekt bij Novasol, zonder enig probleem. Wegens Corona omgeboekt naar andere data. Binnen 24 uur alles rond. Papieren, prijsomrekening etc ... zonder één hapering. Super service. Ik blijf bij Novasol boeken !!
Reactie van Novasol:
Dank voor uw fijne reactie in deze buitengewone omstandigheden
Ab van den Driest
op 17 maart 2020
bestemming: Denemarken / Nederby, Fur, reisperiode: april 2020
Vooralsnog een 1: door corona komen we in geboekte periode t land niet in. Begrijpelijk, maar Novasol is absoluut niet flexibel: we kunnen alleen omboeken voor later dit jaar terwijl we vragen zelfde periode 2021 omdat we verder niet kunnen. Andere organisaties geven dan wel je geld terug maar Novasol is niet bij ANVR. Ik hoop dat we eind april toch kunnen anders moeten we in belachelijk gevecht om t geld terug te krijgen. Snap echt niet dat ze, met hoofdkantoor in Denemarken nota bene, in dat geval niet gewoon 1 jaar kunnen verzetten. Met diefstal ga ik iig niet akkoord.
Marianne
op 16 maart 2020
bestemming: Frankrijk / Les Damps, reisperiode: maart 2020
Fantastisch huis in Les Damps om te logeren - Carpe Diem - en hele aardige eigenaren.
Catrien
op 15 maart 2020
bestemming: Noorwegen / Trysil, reisperiode: maart 2019
Wij zouden met Novasol 21 maart op vakantie gaan naar Noorwewgen.
Helaas door het corona virus is op 13 maart het hele land gesloten door de overheid. Zelf hier over contact moeten zoeken met novasol. Acomodatie zelf moeten annuleren . Maar zonder enige vorm van compensatie of tegemoetkoming . Eigenbelang staat boven de klant. De klant is hier GEEN koning !!!!
Wij betreuren dit ten zeerste. Op de site van Novasol is er geen mogelijkheid om reviews of klachten te plaatsen zodat ze zich zelf kunnen indekken achter de waarheid.
WIJ ZULLEN HIER NOOIT MEER BOEKEN !!!!
Reactie van Novasol:
Wellicht kunt u zich voorstellen dat ook Novasol is overvallen door buitengewone omstandigheden waar de hele wereld onder lijdt. Er is een omboekingsregeling aangeboden waar u gebruik van had kunnen maken.
Pijnappel
op 13 maart 2020
bestemming: Spanje / Frigiliana, reisperiode: maart 2020
Omdat het prima voor elkaar was
Rvv
op 13 maart 2020
bestemming: Italië / Noord Italie, reisperiode: april 2020
Mooie accomodatie geboekt. Helaas kunnen we er niet heen vanwege het coronavirus. Gebied is code rood en Italiaanse autoriteiten laten je niet toe, Nederlandse overheied geeft negatief reisadvies. Maar annuleren kan alleen tegen hoge kosten. Er wordt niet meegedacht aan een oplossing of een tegemoetkoming. Ik reserveer er nooit meer.
Reactie van Novasol:
Novasol heeft ondanks deze buitengewone omstandigheden ruime mogelijkheden geboden om de vakantie tijdig om te boeken. Indien u hiervan geen gebruik van wilt maken dan gelden helaas de annuleringskosten.
Agricola
op 10 maart 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019
Gewoon goed
Reactie van Novasol:
Dank u!
Cathrien de rooij
op 10 maart 2020
bestemming: Nederland / Gerkesklooster, reisperiode: maart 2020
Een heerlijk huisje douche mag geüpdate worden
Foeke Visser
op 4 maart 2020
bestemming: Denemarken / Tarm, reisperiode: september 2020
Omdat ik door omstandigheden, medisch, bij mijn vrouw, de boeking het appartement in Tarm, moest verplaatsen. Door medewerkster Brigitte van Novasol Denemarken, werd ik uitstekend geholpen door de boeking te verplaatsen naar september. Echt super.
D. Van de Kraats
op 3 maart 2020
bestemming: Duitsland / Thalfang, reisperiode: februari 2020
Alles was goed geregeld vanuit Novasol. Leuke vriendelijke medewerkster. Mooi huis, super parkbeheerder die alles goed verzorgde. Gratis gebruik van een prachtig zwembad, welke op loopafstand ligt. Supermarkt in het dorp. We zijn slechts een paar dagen geweest maar zeer zeker voor herhaling vatbaar.
P. Doornbos
op 17 februari 2020
bestemming: Frankrijk / Quettreville-sur-Sienne, reisperiode: februari 2020
Mooie omgeving en leuk huis en lieve beheerders die vooral behulpzaam waren
Johanna van bel
op 11 februari 2020
bestemming: Nederland / Spakenburg, reisperiode: januari 2019
Het was verder goed alleen had het huisje wat gebreken. In de basis was het oke
Nils karte
op 4 februari 2020
bestemming: Nederland / Ommen, reisperiode: januari 2020
Was erg gezellig leuke huisjes wat alleen jammer was de het voor 6 personen was maar geen 3 slaapkamers. Een koppel moest op de gang slapen!.
Voor de rest was het huisje percent met de jacuzzi erbij.
Lieve Swaenepoel
op 2 februari 2020
bestemming: Spanje / Lucena, reisperiode: januari 2019
Ik ben algemeen tevreden
HM
op 27 januari 2020
bestemming: Zweden / Kalmar, reisperiode: januari 2020
Heerlijk schoon en mooi ingericht huisje. Vriendelijke eigenaren, wiens huis dichtbij is, maar je krijgt alle privacy. We konden lekker wandelen met de hond en Kalmar en Öland waren op rij afstand.
Dieter Vanneste
op 25 januari 2020
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juli 2019
Boeking gedaan via Novasol van een kleine studio voor 459 EUR voor eind juli. Mijn vrouw had zich vergist in datum. Een dikke 2 weken na reservatie besefte ze dat ze de verkeerde week geboekt had aangezien we deze periode al een ander huisje geboekt hadden. Aangezien het de gewenste week ook nog vrij was hebben we deze dan maar omgewisseld. Kostprijs 75 EUR voor de annulatie. Let wel 100% onze fout en dat staat ook in hun voorwaarden. Alleen het betreft een loutere omwisseling en het is een annulering 7 maanden voor datum... dus mi er toch wat over
Dora
op 12 januari 2020
bestemming: Spanje / Isla plana, reisperiode: januari 2019
Het was januari 2020.
Een weekje eerder op pad voor een verblijf van een paar maanden in Zd Spanje
Het contact met de Nl hostesse was duidelijk, alles ging soepel, vragen werden snel beantwoord .
We kregen het tel van de eigenaar , dit werd een Whattsapp contact , dat kan ik iedereen aanraden .
Ook deze Spaanse man is een geweldige host.
Dorien de Roo
op 10 januari 2020
bestemming: Nederland / Hoge Hexel, reisperiode: december 2019
Dit keer een fijn huisje, uitgebreide keukeninrichting. Toch geef ik niet een hoger cijfer dan een 6, vanwege de diverse mankementen: wastafel badkamer liep niet door (dit is langdurig achterstallig onderhoud), kapotte handgrepen in de badkamer, kapotte lampen, borg is na 2 weken nog steeds niet terugbetaald, lampen die eerst een paar seconden knipperen op een vervelende manier voordat ze aan gaan, slechts 1 sleutel gekregen, vreselijk naar slaap stinkende lakenpakketten!
T&D
op 5 januari 2020
bestemming: Nederland / Uddel, reisperiode: december 2019
Perfekt verblijf met alles wat men zich wensen kan!
Marian
op 5 januari 2020
bestemming: Nederland / Lauwersoog, reisperiode: december 2019
Verblijf in accommodatie was prima. Aangezien de accommodatie vlakbij water is en de veranda niet omheind, lijkt me dit een onveilige situatie, zeker als er kinderen verblijven. Verlichting mag wel iets gezelliger. Eén schemerlamp en de rest plafondverlichting. Draagt niet bij tot gezelligheid.
Anita
op 3 januari 2020
bestemming: Denemarken / Binderup, reisperiode: december 2019
Mooi huis, prachtige lokatie. Bedden beetje oud. In de inventaris ontbreekt een waterkoker of ketel.
Ine Cox
op 29 december 2019
bestemming: Tsjechië / Bublova, reisperiode: december 2019
De reis was prima. Schoon huisje, basic, voldoende voorzieningen. Alleen de toegang is moeilijk en parkeerplaats verderop.
Samantha Wesdijk
op 29 december 2019
bestemming: Nederland / Lattrop, reisperiode: december 2019
Alles was prima voor elkaar, alleen paar dingen die verbetering of vernieuwing kunnen gebruiken.
Edwin de Voogd
op 29 december 2019
bestemming: Nederland / Emst, reisperiode: december 2019
Perfecte locatie, huis helemaal in orde. In 1 woord geweldig
J.Rokebrand
op 29 december 2019
bestemming: Denemarken / Sonderborg, reisperiode: december 2019
Prima huisje
Goede service
Mooie omgeving.
De Ridder
op 29 december 2019
bestemming: Nederland / Drijber, reisperiode: december 2019
Grote ruime woning
Familie Hop
op 28 december 2019
bestemming: Nederland / Giethoorn, reisperiode: januari 2019
Het was een fantastisch huis. Het enige jammere vinden wij altijd bij aankomst nog eens 200 euro te moeten betalen. Op de 1 of andere manier is dat geen positief begin van een verblijf.
Marieke
op 28 december 2019
bestemming: Nederland / Arnemuiden, reisperiode: december 2019
Fantastisch huis, ontzettend genoten!
Robert
op 28 december 2019
bestemming: Nederland / Groesbeek, reisperiode: december 2019
Het vakantie dat ik had geboekt betreft een particulier vakantiehuis. Bij aankomst op maandag 23 december 2019 bleek het huis erg vies, kapot rolgordijn, kleine tafel-model koelkast (voor een huis bestemd voor 6 personen) en zeer kleine tv (niet meer van deze tijd). Voor het geld dat ik hiervoor betaald heb, mag ik meer verwachten. Met de voornoemde klachten ben ik vervolgens naar de receptie gegaan en aangegeven dat het beschamend is om zo een vakantiehuis te verhuren. Ondanks dat het hier om een particuliere vakantiehuis ging, bood Robert van de receptie onmiddellijk zijn excuses aan. Wij kregen meteen een ander huis aangeboden (zonder bijbetaling of afwijkende voorwaarden). Daarmee gingen wij akkoord en kwamen toen in een ‘nieuw’ vakantiehuis die door het park zelf wordt verhuurd. Onze vakantie tijdens de feestdagen was in een klap perfect. Super schoon, ruim en mooi vakantiehuis. Top.
C. Zeeman
op 28 december 2019
bestemming: België / lanaken, reisperiode: december 2019
Mooi huis, leuk ingericht, mooie lokatie in het bos aan een vijver, schoonmaak viel tegen
Peter Valentijn
op 24 december 2019
bestemming: Nederland / Lunteren, reisperiode: december 2019
Het mooie grote huis was brandschoon en fantastisch, ingericht. Mooie tuin voor de kids met springkussen..
Wafelgha
op 19 december 2019
bestemming: Spanje / Denia, reisperiode: september 2019
Omgang van de medewerkers van novasol nadat wij contact hebben opgenomen. We troffen een kapotte slaapbank en een vuile dekbed met bloedvlekken in het appartement. We werden genegeerd en werd geen gehoor gegeven aan onze klacht. Geen excuses, geen begrip. We moesten maar wachten en bij terugkomst in NL opnieuw een klacht indienen bij Novasol NL, maar tevergeefs heeft dat ook niet geholpen. We kregen te horen dat de slaapbank met tyribs is vastgemaakt, dus stevig genoeg was om met zn tweetjes er op te liggen. Wat het vieze dekbed betreft die was opgeborgen in de kast en dus op een prive terrein. Hoe absurd is dat? Word er zo omgegaan met de klanten, niet eens excuses en toegeven dat Novasol tekort is geschoten in de hygiëne en staat van het appartement. Voor mij dus nooit meer via Novasol boeken..
Harmsen
op 15 december 2019
bestemming: Duitsland / Sankt andreasberg, reisperiode: december 2019
T zijn top huisjes. Alleen de matrassen moeten vervangen worden in huisje 901
Paulina Verhoeff
op 8 december 2019
bestemming: Zweden / Köpingsvik,, reisperiode: november 2019
Huis ok maar dure elektra rekening aan het eind
Hans en Esmeralde Stokvis
op 3 december 2019
bestemming: Nederland / Ommen/Junne, reisperiode: december 2019
Alles was perfect. De hartelijke ontvangst. Het schone huisje. De huisjes liggen heel vrij en zijn gezellig ingericht. S’avonds in de vrieskou liggend in de jacuzzi kijkend naar duizenden sterren en genieten van de oorverdovende stilte. Zo fijn. We gaan hier zeker vaker heen. Je kan er prachtig wandelen.
Sjouk
op 1 december 2019
bestemming: Denemarken / Blavand, reisperiode: december 2019
Fijn huisje, alles was goed voor elkaar en schoon.
Ruud Machtelinckx
op 27 november 2019
bestemming: Italië / Martina Franca, reisperiode: september 2019
Met Novasol huren blijft een gok. Is het huis goed dan heb je geluk. Is het huis slecht dan heb je gewoon pech want Novasol behandeld je klacht slechts na 2 maanden en scheept je af met het argument dat je dat ter plaatse moet melden. We kregen een smerig uitgeleefd huis en vertrokken hierdoor eerder naar huis. Eerste en laatste keer dat we via Novasol boeken. Nul klantenservice als het misloopt.
Ton van Wanrooij
op 25 november 2019
bestemming: Duitsland / Travemuende, reisperiode: november 2019
Het app. is zeer compleet (veel bestek, stoomdouche!). Mooi uitzicht, de ligging is prima. Probleem werd meteen verholpen.
Albert Rijnaars
op 23 november 2019
bestemming: Noorwegen / Skre, reisperiode: november 2019
Uitstekend huisje
Siepie Hoekstra
op 17 november 2019
bestemming: Denemarken / Bjerregård, reisperiode: november 2019
Het was top alles klopte prima huis redelijk schoon en mooi dicht bij zee
Tineke
op 16 november 2019
bestemming: Nederland / Meppen, reisperiode: november 2019
Het huisje was goed, wat er nodig is, was aanwezig, nette ontvangst.
Luc d'haens
op 12 november 2019
bestemming: België / wéris, reisperiode: november 2019
Prachtig gedecoreerde vakantiewoning, heel gezellig, mooi uitgerust en confortabel, Zeer smaakvol ingericht. Het uitzicht iets hogerop is wel beter, dan waar wij ons bevonden met de vakantiewoning.Geluiddempende kussentjes of dopjes onder de stoelen zijn gewenst, om het lawaai tegen te gaan, bij het verschuiven van de stoelen in de keuken. Verder alles prima !
Piet Nagel
op 11 november 2019
bestemming: Spanje / Torrox, reisperiode: oktober 2019
Perfecte accommodatie
Ellen
op 10 november 2019
bestemming: Denemarken / Bjerregaard, reisperiode: november 2019
Heerlijk huis,net zo mooi als op de foto's.
Rust , ruimte en vlak bij zee.
Dorien
op 3 november 2019
bestemming: Nederland / Hoge Hexel, reisperiode: oktober 2019
We vonden het huis in Hoge Hexel erg mooi en ruim. De beheerder was zo vriendelijk om ons buiten de openingsuren nog te ontvangen.
De schoonmaak is ok, alhoewel het toilet beneden behoorlijk naar plas stonk en de oven/magnetron vies was. De inrichting qua meubels is mooi, alleen qua aankleding mag er van ons echt wel meer gebeuren. Een afwasborstel en afwasmiddel, oven- en magnetronschalen voor de combi-oven, een paar kruiden zoals peper en zout, een opener en keukendoeken zouden fijn zijn. In andere, door ons gehuurde huisjes, waren dit soort zaken altijd prima op orde. Dat is dus wel een punt van aandacht.
Het onderhoud behoeft ook aandacht. Het water in een van de douches liep niet weg en lampjes waren niet aangesloten.
Het terrein is mooi en erg rustig.
Corrie van der Vliet
op 3 november 2019
bestemming: Duitsland / Sevenig, reisperiode: oktober 2018
Mooie omgeving en een leuk en schoon huis met alles erin wat je nodig hebt.
Fam Postma
op 31 oktober 2019
bestemming: Denemarken / Ejstrupholm, reisperiode: oktober 2019
Prachtig huis, ruim, hygiënisch, netjes, goede service vanuit Novasol bij wat kleine mankementen die we ondervonden.
Comfort zou iets omhoog kunnen door wat nieuwere meubels.
Diana
op 29 oktober 2019
bestemming: Nederland / Tzummarum, reisperiode: oktober 2019
Ik geef de cijfer 6 omdat ik vond dat er te weinig stopcontact in de keuken was
Fam. H en H
op 29 oktober 2019
bestemming: Spanje / Roda de Bera, reisperiode: augustus 2019
Bij aankomst bleek het privé zwembad donkergroen te zijn ipv mooi blauw. Aangezien het zwembad het belangrijkste was van de boeking was dit een grootte teleurstelling. Helaas gaf de eigenaar aan dat we na de vakantie contact moesten opnemen met Novasol hebben wij dat gedaan. Helaas hadden wij van Novasol de kleine lettertjes moeten lezen en kunnen ze niets meer voor ons betekenen. Achteraf ook ongedierte mee naar huis genomen maar ook dat wordt volledig ontkend door Novasol. Voor ons NOOIT MEER NOVASOL.