Wim Apon
op 2 september 2019
bestemming: Frankrijk / Prades sur Vernazobre, reisperiode: augustus 2019
Prima locatie, goed verzorgd huis, fijne bedden.
David
op 1 september 2019
bestemming: Zweden, reisperiode: januari 2019
Omdat de huis heeft alles
Het was complete en efficient
Elvira Peeters
op 1 september 2019
bestemming: Frankrijk / Villeneuve -Les-Avignon, reisperiode: augustus 2019
Prima woning en goede ligging. Sfeervol ingericht.
Terpstra
op 1 september 2019
bestemming: Nederland / Vledder, reisperiode: augustus 2019
Mooi schoon netjes huisje
Mariska
op 1 september 2019
bestemming: Nederland / Breskens, reisperiode: augustus 2019
Heerlijk appartement ,mooie stranden ,mooie fietsroutes ,overal dichtbij
Heike Vandecasserie
op 31 augustus 2019
bestemming: Kroatië / Pula, reisperiode: augustus 2019
Het was een super periode. We vonden enkel dat we misschien een beetje weinig handdoeken hadden gekregen voor daarnaast was alles in orde
Beljaars
op 29 augustus 2019
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juni 2019
Nooit meer zal ik iets bij jullie boeken.
De vakantie volledig verziekt, 50 jarig huwelijk van mijn ouders liep totaal anders dan wij voor ogen hadden,
Vreselijk huis geboekt die zo slecht onderhouden was, de stank van het water overal schimmel, oud kapot vies donker vochtig verrot huis..... de foto’s op jullie site zijn zo enorm bewerkt dat zelfs de medewerker van jullie in Italië zich schaamde en zij dat ook zij persoonlijk niet in dat huis zou blijven, maar dat zij helaas geen beslissingen mocht nemen daarvoor moest ze overleggen met haar meerdere.die het overigens allemaal maar onzin vond en het viel allemaal wel mee.het kon makkelijk wel tijdens ons verblijf een likje verf hier en daar. Ik herhaal tijdens ons verblijf......
Het water in het zwembad had vanaf februari stil gestaan , tja zal lekker gezond zijn om in te zwemmen...
We hebben alles gedaan om jullie te pakken te krijgen, maar jullie blijven volhouden en ons voor leugenaar uitmaken......onmogelijk dat we novasol niet te pakken kregen want ze waren gewoon bereikbaar.
We hebben bewijs dat we gebeld hebben met het noodnummer en toch zeggen jullie dat het niet waar...... we hebben niet gebeld.
Er is iemand wezen kijken en het viel allemaal wel mee, schoonmaak ploegje sturen er was niets wat niet tijdens ons verblijf opgelost kon worden😳
Ik denk dat een aannemer aan een maand niet genoeg zou hebben voor deze bouwval.
Oja ik vermeld er wel bij we hebben een vergoeding gehad klopt maar die weeg niet op tegen 3150 euro plus de 2000 euro voor extra kosten voor de huur van ander appartement aangezien het niet gezond was om te blijven voor mijn moeder en schoonmoeder door de stank kreeg mijn moeder ademhalingsproblemen dus hebben we het besluit genomen om er na 1 verschrikkelijke nacht er geen moment langer te willen blijven .en
Helaas noodnummer van novasol kregen wij nog steeds niemand te pakken .... oja sorry dat liegen we wij hebben niet gebeld🤔
Het toppunt is dat we bij novasol Nederland hebben geboekt die doen verder helemaal niks.....die stuurde ons terug met het verhaal tja novasol Italië moet het oplossen.van novasol Nederland kregen we maar liefst
10 % korting op onze eerstvolgende boeken... wat denk je zelf novasol.
Wij zullen nooit meer iets boeken bij jullie en ik raad het ook iedereen af.
Marianne Vlooswijk
op 28 augustus 2019
bestemming: Denemarken / Rodby, reisperiode: augustus 2019
Het huis was zeer smerig, we kregen een ander huis en dat was nog erger!!!!
Amal el Moussaoui
op 17 augustus 2019
bestemming: Spanje / Almuñecar, reisperiode: augustus 2019
Jullie zijn de slechtste maatschappij ooit. Maanden geleden een villa huis geboekt voor met z’n zevenen. vliegtickets en ons huur auto op dezelfde dag geboekt, maar dan wel apart. We hadden ons erop verheugd, krijgen we een WEEK van ons vakantie een mail dat het huis niet doorgaat, omdat ze zogenaamd zijn vergeten die data te blokken voor ons!! Terwijl er van tevoren al is gemaild dat wij zelfs wat eerder konden inchecken en dat allemaal geen probleem zou zijn. Nou, proberen ze met een alternatief te komen, geen succes, helemaal niet te vergelijken met wat wij eerst hadden geboekt. Na veel gebel worden wij zelfs afgekat door werknemers. Nog geen oplossing, zouden we vandaag gebeld worden of er een oplossing zou zijn voor een betere alternatieve, hebben wij zelf moeten bellen, met het antwoord dat diegene die daar over gaat er niet is, en wij pas maandag geholpen kunnen worden! Terwijl wij een paar dagen later zouden moeten vliegen. Jullie denken dat dit allemaal een grap is, zo lang erop verheugd en dan wordt alles verpest. Ik raad iedereen af om bij novasol wat te huren!!!
Christian
op 14 augustus 2019
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: juni 2018
Bij aankomst een uur moeten wachten tot de sleutelhouder kwam. Deze sprak geen woord Engels en kreeg de deur niet open. Het huis zelf was een vreselijk goor stinkhok en totaal niet voorbereid op gasten; bedden niet opgemaakt, een vreselijke stank in huis en alles sterk verouderd. Hier wil je echt niet zijn! Na dit te hebben aangeven aan Novasol zouden ze een vervangend huis zoeken, maar ze lieten niks meer van zich horen. Dit is een bedrijf waar wij nooit meer iets boeken. Dit is gewoon diefstal en wij zijn 1700 euro kwijt!
Chris
op 13 augustus 2019
bestemming: Italië / Golfo Arrancy, reisperiode: mei 2019
Beste bezoeker, ik doe dit niet snel, maar wees voorzichtig met Novasol. Helaas hadden wij een huis dat niet in orde is en 2 vd 4 kamers niet bewoonbaar. Is natuurlijk pech, maar het ergste baal ik ervan dat Novasol's service afdeling het op eigen schuld gooit en geen enkele oplossing/coulance heeft geboden tijdens de vakantie of erna. Hoewel er meerdere keren contact is geweest. Erg jammer. Maar vermijd huis ISD703 op Sardinië.
Eric Tieken
op 11 augustus 2019
bestemming: Frankrijk / Bènodet, reisperiode: augustus 2018
Accomodatie zeker niet zoals geadverteerd door Novasol. Zou 3 sterren moeten zijn maar is dat bij lange na niet. Novasol is ook niet meer aangesloten bij ANVR of ASR omdat zij de vereiste kwaliteiten en voorwaarden niet halen. Bij klachten wimpelen ze je af dat er niets aan de hand maar langskomen doen ze niet, herlocatie is ook geen optie. Het huis was smerig, slechte kwaliteit afwerking, apparatuur gebrekkig of niet werkend. Overal haren, bestek was nog vies, wasmachine uit het jaar nul, verroest en verrot en draaide maar op 1 programma en geen centrifuge dus natte was. Bedden ultra dun matras, alles 2 persoons terwijl er 1 persoonsbedden zouden moeten zijn. En nog veel meer gebreken!
Frits Steenbakkers
op 11 augustus 2019
bestemming: Frankrijk / Rochecolombe, reisperiode: augustus 2019
We hadden een huis in Rochecolombe. FRA 093. En het was prima. De mensen die het beheerden waren aardig. Het was keurig bijgehouden. De omgeving was prima. Goede uitvalsbasis voor dingen te doen. In de avond heerlijk rustig. Kortom super vakantie.
Irene
op 11 augustus 2019
bestemming: Frankrijk / Orennes, reisperiode: augustus 2019
Het huis leek bij aankomst wel een bunker. Omringd door grote betonnen muren. Het huis zelf was te vies voor woorden. Badkamer was her en der niet gekit waardoor overal mieren, waar wel kit zat was er schimmel. Keuken: lekkage in keukenkastje, geen water, geen warm water voor 8 personen maar krap aan voor 1, kraan was kapot, alles wat je aanraakte pikte verschrikkelijk, geen servies voor 8 personen, slaapkamers: bedden hebben matrassen uit het jaar 0, gevolg met pijn in je rug uit bed komen. Hetbankstel en barkrukken waren stuk qua bekleding, bank afgedekt met kleedjes. Eettafel aanwezig maar de klapstoeltjes stonden in de gang. Vloeren in het hele huis te goor voor woorden, buiten zou een mooi terras zijn, nou helaas alleen vlonders bij het zwembad. Zwembad is 1.50 hoog met een wankel trapje zonder trap leuning. Ik heb een heupprothese en kon dus niet in het zwembad komen. Het zwembad zou 20m2 zijn nou het was krap 15 m2 en dan ook maar 1.40 diep. Het terras aan de achterzijde was beton en een laag erop, deze laag was alleen bijna overal weg of los, dus altijd schoenen aan als je nasr buiten wilde. Volgen novasol was er een mooie houten tuinset aanwezig, nou als we het aanraakte begon het al overal te kraken, Kats verrot. Extra lounge set, ook niet bruikbaar, overal gaten. Met novasol in Nederland gebeld, moet je maar even bellen met collega's in Frankrijk, die spreken gebrekkig Engels, na het doorgeven van onze eerste klacht werd de verbinding verbroken, ik kon mijn waslijst dus niet afmaken. De dame van wie wij de sleutel hadden ontvangen sprak geen woord Engels, ze kwam op hoge poten aanlopen, boos en sputterend laten zien wat de klachten allemaal waren, ze zat te zuchten en kreunen en verdween weer. Volgende morgen kwam een man het kraantje wat lekte repareren, niet dus 14 dagen iedere morgen de keuken mogen dweilen. De rest werd niks aan gedaan. Later bleek dat de dame niet de eigenaresse was maar iemand die om de hoek woonde, de eigenaar was in Haïti voor zijn werk en die gaf dus niet thuis. Ik kan nog wel even doorgaan. Dit was onze eerste en laatste ervaring bij Novasol. Nooit meer. Ik zal het ook nooit iemand aanraden. Ik laat het er niet bij zitten en ga er wel werk van maken. Novasol moet aangepakt worden. Groetjes Irene
Willy
op 11 augustus 2019
bestemming: Kroatië / Crni-kal, reisperiode: juli 2019
20 juli 2019, huis gehuurd voor 12 personen ( ref. CKV180).
Beschrijving en foto's komen helemaal niet overeen met de werkelijkheid.
Heel vuile en vieze keuken,evenals alle andere kamers waren heel vuile, geen internet, kapotte douches,wasmachine, koffiezetapparaat,ijskast en praktisch alle lampen.
Verstropte afvoer van de 3 badkamers.
Terrastegels stuk, los en zeer glad.
Zwembad heel onveilig voor kinderen, is overal 1.8m diep en geen afsluiting.
Geen tennisbaan aan het huis.....kan nog wel even doorgaan, 2000euro voor betaald.
NOVASOL NOOIT MEER,MENSEN DENK NA VOOR U BESTELD.
Tom
op 7 augustus 2019
bestemming: Kroatië / Opatija / Rijeka, reisperiode: juli 2019
Wij, 2 vrienden van 38 jr, zijn eergisteren teruggekomen van een autovakantie naar Kroatië. We verbleven 7 nachten in appartement CKO971 van Novasol in het dorpje Marinici, een paar km boven Rijeka. Het appartement is pas 2 jaar oud. De eigenaren zijn een jong echtpaar met kinderen dat het complex met 2 verdiepingen heeft laten bouwen. De begane grond wordt verhuurd. De boven verdieping binnenkort ook. Ze wonen zelf op de 1e verdieping boven CKO970 en CKO971. Het contact was vanaf 't begin heel prettig. Aardige mensen. De appartementen zijn modern ingericht. We hadden eerst het andere (grotere) appartement gehuurd en zagen toen dat hier alleen 1 tweepersoonsbed stond (en later bleek daar ook een slaapbank te zijn toen we binnen mochten om onze was bij de buren te draaien). We hebben de reservering toen door Novasol direct om laten boeken naar het appartement met 2 losse bedden. Dat ging soepel omdat we dit ook tijdig aangaven. De appartementen zijn basic, modern ingericht en erg schoon. Er waren wat kleine dingetjes die we als feedback hebben gegeven, zoals een losse toiletbril, wat we de eigenaren hebben verteld en ze goed oppikten en ook gaan aanpassen. De appartementen zijn super netjes en schoon en goed betaalbaar voor een beperkt budget. Alles is nog vrij basic, maar de eigenaren zijn beetje bij beetje aan het uitbreiden. Ze hebben mooie plannen. In tegenstelling tot wat Novasol vermeld is er geen panoramaview. Wij hebben, net zoals onze Duitse buren, het appartement gebruikt als uitvalsbasis voor dagtrips naar stranden, parken etc. De ligging is daarvoor bij uitstek geschikt. We zijn o.a. geweest naar Opatija, Plitvice meren (!!), Baška beach, Stara Baška/Opnra Beach op eiland Krk, Meli/Belej en Lubenice (met blue cave) op eiland op Cres (met ferry), Ucka Park met top Vojak en hiken bij Vela Draga kliffen.. en nog vanalles meer!
Rijeka zelf (havenstad) vonden wij niet aantrekkelijk.. maar Kroatië is schitterend en er is ontzettend veel te doen voor wie ondernemend is, op tijd op staat, de auto pakt en ergens naartoe rijdt. Onze vakantie was top! We hebben iom Novasol Kroatië, Novasol NL en de eigenaren nog een dag kunnen verlengen. Rijeka is volgend jaar 2020 culturele hoofdstad van Europa.
Zonder auto zou ik deze appartementen niet aanraden. Bij de appartementen zelf en directe omgeving is niet zo heel veel te doen, dus geen tuin, uitzicht of bruisende omgeving. De rustige, schone en moderne appartementen CKO970 en CKO971 raden wij wel aan als uitvalsbasis voor een vakantie met veel dagtrips met auto. Het appartement zag er exact hetzelfde uit als op de foto's. De ligging is perfect om veel te ondernemen, alle richtingen uit. Daarvoor zouden wij hier nog wel een keer terugkomen.
Koos
op 25 juli 2019
bestemming: Frankrijk / Usson du Poitou, reisperiode: juli 2019
Geboekt voor 5 personen en 2 honden er is gezegd dat de tuin afgesloten is dat de honden niet weg zouden kunnen lopen,bij aankomst tuin open geen afrastering,geen mens aanwezig via een kluisje op de muur zat de sleutel in,geen warm water geen wifi geen schoon zwembad muizen en salamanders in huis,wespen nesten in de tuin ook wespen in het zwembad,vliegen plaag kon niet buiten zitten of je werd geprikt door wespen vliegen horsels,zwembad was niet schoon huis eigenaar en de schoonmaakster niet bereikbaar,na 3dagen zijn wij van armoede maar naar huis gegaan,thuis met novasol gebeld en die wimpelen alles af zeeeeer slechte service,heb gevraagd of zij ons tegemoet willen komen qau geld deden ze niet moest het maar uitzoeken zei de vrouwelijke medewerkster bij novasol,zeer slechte service wij boeken bij novasol nooit meer.
Jenny
op 24 juli 2019
bestemming: Denemarken / Stauning, reisperiode: juli 2019
Het huis geboekt met de omschrijving vis/zwem mogelijkheden 150meter fjord. Bij aankomst blijkt dat je op geen enkele manier bij het fjord kunt komen. We hebben dit gemeld bij Novasol in Nederland en Novasol Denemarken. Ze doen niets met deze klacht in de vorm van vergoeding of een ander huis aanbieden wat wel voldoet aan de omschrijving waarop we het huis gekozen hebben. Wat ze wel doen is de omschrijving aanpassen met water/baden 150 meter van fjord. Let dus goed op. Novasol zal ik daarom dus niet aanbevelen casamundo wel en dat zal ik iedereen laten weten ook als het niet alsnog opgelost wordt.
Fam. Karreman
op 23 juli 2019
bestemming: Italië / Roe, Volciano, reisperiode: juli 2019
Onlangs vakantiehuis IVG341 bij Novasol geboekt vlak bij Salò aan het Gardameer. Bij aankomst bleek het huis vies, stinkend naar schimmel, vochtig, smerige matrassen en beddengoed, rotzooi in de tuin en de plantenbakken, oude tuinmeubels en een vreselijk smerige bbq. Ik zoek mensen die ook in DIT huis zijn geweest. Hadden jullie ook zulke slechte ervaringen? En wat heeft Novasol gedaan om dit op te lossen? Tot nu toe is Novasol niet thuis voor haar klanten als er problemen zijn. Afschuiven en verstoppen achter eigen regelgeving. Alles proberen ze om geen alternatief te hoeven bieden of geld terug te geven. Nooit meer Novasol!
Bart Bernaerts
op 21 juli 2019
bestemming: Italië / Sant’Anna Arresi, reisperiode: maart 2019
De beschrijving & foto’s van de villa strookten helemaal niet met de realiteit. Slaapkamers die niet verlucht konden worden, uitklapbare slaapbanken in plaats v bedden (na n week kom je met n zere rug terug), kapotte afwasmachine, mega bumpy road v telkens 1,5 km als je er wegreed, boiler die niet voldeed voor 8p, eettafel waar je nog eens niet rond kon (a-relaxed)... en dat voor 2000 Eur begin maart. Maar Novasol doet niet mee aan reviews, dus verhuurders worden ook niet getriggerd om zich te verbeteren. Gewoon de beste foto’s op de site en hup, cashen maar!
Maaike
op 9 juli 2019
bestemming: Denemarken / Otterup, reisperiode: juni 2019
Het huis was groot en ruim. De tuin eromheen fantastisch. Wat zeer jammer was is dat het huis weinig onderhoud had gekregen. Verder was het huis vies bij aankomst, niet het soort vies dat je gelijk de hulplijn belt. Wel dat je na een paar uur pistachenoten onder de bank vandaan veegt (we hebben een kruipende baby) vieze pannen uit de kast haalt, bak met peuken in de tuin vindt, de vloer in de badkamer zwart is op bepaalde plekken, dat het bubbelbad zolang niet gebruikt was dat er zwarte korrels uitspoten. Kortom geen groot drama maar niet echt schoon. En dan laten we het slecht passende beddengoed (gehuurd! ) nog even buiten beschouwing. En het ergste? Geen reactie. Het lokale kantoor haalde zn schouders op en zei ons te mailen inclusief foto's. We zijn nu meer dan een maand terug, hebben 3 mails gestuurd ook aan NL en niemand antwoord..
Jan
op 26 juni 2019
bestemming: Luxemburg / Hachiville, reisperiode: mei 2019
Dit vrijstaande huisje is kraakhelder, begane grond riante woonkamer met volledig ingerichte open keuken, douche en toilet en grote slaapkamer op de eerste verdieping. Uitstekende bedden. Heerlijk rustig dorpje, prachtige omgeving. Hele sympathieke lieve en behulpzame eigenaren. Voor herhaling vatbaar.
Mirjam
op 25 juni 2019
bestemming: Denemarken / Stege, reisperiode: juni 2018
Het plaatselijke buro van Novasol Denemarken was klantonvriendelijk tijdens de behandeling van onze klacht over de schoonmaak. Dankzij tussenkomst van onze tussenpersoon van Dogsincluded en Novasol Nederland is de schoonmaak opgelost, maar ik heb nog wel een klacht neergelegd over de klantonvriendelijkheid en het niet nakomen van beloftes. Men vergeet dat het onze vakantie was!
Mariëtte en Frans
op 24 juni 2019
bestemming: Luxemburg / Born, reisperiode: juni 2019
Wij kwamen in een vies vochtig pikkedonker appartement met een krakkemikkig stapelbed en een oud bed bankje. Vieze kelderlucht, lage plafonds, geen ruimte op rechtop te staan en een zeer gevaarlijke steile trap met losse leuning. Meteen weer vertrokken en Novasol doet niets. Nooit boeken bij deze organisatie want je vakantie is bij voorbaat verpest!
X. Bakker
op 8 juni 2019
bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2019
Wij hadden een foutje gemaakt met boeken hebben de dag er na geprobeerd dit recht te zetten maar ze gaven 3 opties omboeken annuleren of verplaatsen naar andere datum maar dit kost allemaal 75 euro dus wat voor keus heb je dan en dan hadden we nog mazzel dat we geen duurder verblijf hadden dan was het nog duurder. Het staat in de voorwaarde maar klantvriendelijk allerminst meer een verdien model zeker in vergelijking met anderen boeking sites waar je nog tot een bepaalde datum voor vertrek kosteloos kunt annuleren.
Dure les nooit meer voor ons.
Teleurgestelde familie
op 31 mei 2019
bestemming: Denemarken / Nvt, reisperiode: mei 2018
De communicatie met Novasol/Dansommer verloopt zeer stroef. Ze beloven dingen in hun omschrijving maar kunnen dat niet waar maken. Hier hebben we wat van gezegd tijdens ons verblijf maar ook nadien. Denken niet met je mee en wimpelen een klacht af. Erg slecht!!! Vaak geboekt via Novasol maar na dit incident nooit weer!!!
Jenny
op 28 mei 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019
Het was ons 40 jarig huwelijks jubileum!
We waren met onze kinderen en kleinkind. Alles was vies, servies bedden met schimmel en beesten. Stoppenkast die er om de 5 min doorging. Kapotte tuinsets. Niet werkende koelkast. Schuifpui slaapkamer die niet open kon, niet werkende airco. Vieze muffe stank , tot je enkels in het water staan als je onder de douche ging!
Prachtige locatie, maar zo slecht van binnen en buiten . Plakten vast aan de Vloer rond de Bbq . Kwamen om 21.00 aan eerst lopen poetsen, afwassen , badlakens over matrassen met schimmel gelegd! Zo hadden we onze met zorg gekozen dure huwelijksreis niet voorgesteld . Nog steeds wachten we op goeie oplossing van Novasol !! Ter plekke gemeld.. Het kwam goed!! Nou bleef stil daarna! Inmiddels zijn we met onze reisorganisatie bezig nogmaals de klacht in te dienen. Wij pikken dit niet zo.
Onze zo lang na uitgekeken vakantie was verpest door viezigheid!
Joost
op 20 mei 2019
bestemming: Frankrijk / mejannes le clap, reisperiode: juni 2015
Als verhuurder heb ik slechte ervaringen met Novasol. Geen respect voor de eigenaar, klachten over huurders worden niet serieus genomen. Mensen die hun hid meenemen terwijl aangegeven was geen huisdieren en die vervolgens gaan klagen terwijl zij ook nog dingen slopen; mensen die roken in een niet rokers huis en brandgaten veroorzaken. Novasol doet er niets mee. opmerkingen naar de directie worden ongelezen weggegooid.
Verhaar
op 9 mei 2019
bestemming: Denemarken / Houstrup, reisperiode: april 2019
Na een rit van 10 uur kwamen we 's avonds aan. De slaapkamers waren vies en de bedden vergeven van de haren. We hebben eerst alles schoon moeten maken . Novasol gecontact maar die doen niks.
Dockx
op 8 mei 2019
bestemming: Frankrijk / Blainville sur mer, reisperiode: april 2018
Zeer mooie omgeving, leuk comfortabel huis en prachtig weer!
John
op 7 mei 2019
bestemming: Denemarken / Bork Havn, reisperiode: maart 2018
We hebben gelukkig nog niet geboekt bij Novasol.
We keken bij novasol om een paar dagen om naar Denemarken te gaan in een huis met 4 kinderen. Na de vierde dag was de prijs van de huisjes waar we naar keken met 110 euro verhoogt. Dit vinden wij belachelijk en kijken weer bij belvilla en andere aanbieders. Sorry novasol maar dit is niet te doen. Ik kom hier ook niet meer terug. gr John
Lorenzo Reyniers
op 27 april 2019
bestemming: Denemarken / Skjern, reisperiode: april 2019
Goed, kwa prijs kwaliteit en voorzieningen
J. Groot
op 15 april 2019
bestemming: Nederland / Gramsbergen, reisperiode: april 2019
Bungalow o.a. slaapkamer betreft bed en achterwand bed smerig . Te vies om aan te pakken. Er wordt niets met de klacht gedaan.
Saskia Groot
op 2 april 2019
bestemming: Duitsland / Karlshausen, reisperiode: maart 2019
We hadden Objekt-Nr: DEI240 in Karlshausen in de Eifel. Het huisje was gezellig en heel schoon. De eigenaren zijn hele lieve mensen, je voelt je erg welkom. In het dorp ( 50 meter lopen) is een kleine supermarkt met bakker ( ook op zondag ) de omgeving is geweldig. Je kunt er heerlijk wandelen. Luxemburg, Trier en de Moezel zijn vlakbij. Uitstapjes zijn er genoeg.
Nita
op 30 maart 2019
bestemming: Spanje / El Gastor, reisperiode: maart 2019
Het houten huis ligt in een mooi gebied met een fantastisch uitzicht. Binnen in het huis is het simpel maar alles is er. De bedden zijn minder voor een lagere periode minder geschikt om op te slapen
De vries
op 3 februari 2019
bestemming: Frankrijk / la crou, reisperiode: augustus 2018
Beschrijving klopt van geen kanten compenseren doen ze niet wel snel de beschrijving veranderen
Fam.W.Busscher
op 20 januari 2019
bestemming: Denemarken / Klegod, reisperiode: oktober 2018
Er is in 14 jaar niet veel veranderd bij Novasol.Ook bij ons werd in 2014 de borgsom ingehouden omdat het huis niet schoon was achtergelaten. Wij hebben met 4 personen bijna een dag lopen poetsen.Novasol was niet voor rede vatbaar, dus nooit geen Novasol meer.
Yoli Martin
op 21 december 2018
bestemming: Denemarken / Rømo, reisperiode: oktober 2018
Een fantastisch groot en luxe huis met zwembad en jacuzzi. Door het matige weer konden de kinderen zich goed vermaken binnenshuis.
P. Vekemans
op 21 december 2018
bestemming: België / Durbuy, reisperiode: september 2018
Wat een fantastisch vakantiehuis in een prachtig groene omgeving. Het contact met Novasol was ook erg fijn, goede service en vriendelijke medewerkers. Novasol bedankt voor een ontzettend goede vakantie!
Familie Klaassen
op 19 december 2018
bestemming: Denemarken / West-Jutland, reisperiode: september 2018
Het was een top vakantie met de hele familie! De kinderen hebben echt genoten van dit geweldige vakantiehuis. Wat een top service!
Kim en Jasper Veldkamp
op 18 december 2018
bestemming: Kroatië / Funtana, reisperiode: september 2018
Mijn vriend en ik hebben afgelopen september een prachtig appartement met zwembad geboekt in Funtana, een klein sfeervol dorpje in Istrië. Het appartement was zeer ruim en sfeervol ingericht en was van alle gemakken voorzien. De zee was slechts enkele minuten lopen en met de auto waren we binnen 30 minuten in de gezellige stadjes Porec, Novigrad en Rovinj met tal van restaurants, bars en souvenirswinkels. Alles omtrent onze vakantie was uitstekend geregeld dankzij de goede service van NOVASOL. Doordat alles vlekkeloos was geregeld hebben we heerlijk kunnen genieten van een zorgeloze vakantie!
Karin
op 11 december 2018
bestemming: Italië / Cinque Terre, reisperiode: juni 2018
Prima informatievoorziening door NOVASOL en goed en schoon appartement. We hadden geluk met de huiseigenaresse die ons van veel informatie en tips in de omgeving voorzag. Voor 2019 boeken we voor de zomer waarschijnlijk een huis in Kroatië.
Alicia Scherff
op 1 december 2018
bestemming: Italië / Castel del Piano, reisperiode: juli 2018
Dit vakantiehuis was kwaliteit / prijsverhouding ronduit belachelijk! 5-6.000 euro voor een kringloophuis/ omgeving wat smerig en totaal niet bijgehouden is! Wat het nog vervelender maakt is dat novasol geen enkele excuse maakt.
Zwembad was het enige dat netjes was, op de verweerde ligkussens & hangmathouder na die viel van ellende uit elkaar.
Shirley
op 25 november 2018
bestemming: België / Rekem, reisperiode: november 2018
Het was een fijne locatie, eenvoudig proper en gezellig huisje van alle gemakken voorzien!
Jo Van Acker
op 22 november 2018
bestemming: Frankrijk / Montelimart, reisperiode: augustus 2018
*Geen airco aanwezig
*Geen werkende WiFi
*Algehele onderkomen toestand van het huis
*Smerigheid van het huis op bepaalde plaatsen
*Badkamerlek waardoor douche en bad niet gebruikt kunnen worden + dit verspreidt zeer onaangename geur
*Geen zwembadstofzuiger
*Verstopte siffons in de keuken (liepen niet door en hebben we zelf proper moeten maken)
*Geen parasols
*Geen soeplepels, geen scherpe messen
*Onvoldoende fatsoenlijke glazen
*In elke kamer zeer veel stof-en spinnenwebben
*Haperende WC vergruisbak
*Gevaarlijke tuinmeubelen (er steken verrozte nagels van 7cm uit)
Verder wordt er geadverteerd:
*Zandbak; echter geen zandbak aanwezig (wel een totaal onderkomen "ballenbad")
*Wip; echter geen wip aanwezig
*Schommel, echter geen schommel aanwezig
*Petanque baan, echter geen petanque baan aanwezig
*BBQ, echter geen BBQ aanwezig (bakplaat is geen BBQ)
Valse advertentie dus, we hebben geboekt met de kiesopties Airco en Wifi.
Mochten ze eerlijk geweest zijn hadden we nooit hier verbeleven.
Boerenedrog!!!!!
M van den Boom
op 21 november 2018
bestemming: Italië / San Frustino, reisperiode: november 2018
Lieve eigenaren, gastvrij, mooi en comfortabel huis, wel een beetje donker van binnen, mooie omgeving, centraal in Toscane gelegen.
Familie van der Maas
op 21 november 2018
bestemming: Frankrijk / Bretagne, reisperiode: oktober 2018
De vakantie woning was niet in staat van verhuur. Veel minpunten die niet opgepakt en opgelost zijn door de organisatie. Naderhand een klacht ingediend en dan wordt je dossier gewoon gesloten. Geen goede ervaring dus en ook zeker geen aanrader!
Yo
op 18 november 2018
bestemming: Denemarken / Søndervig, reisperiode: november 2018
Denemarken is gewoon super
F PAPMA
op 18 november 2018
bestemming: Denemarken / Jegum, reisperiode: november 2018
Top huisje lekker ruim en van alle gemakken voorzien.
Ingrid
op 15 november 2018
bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2018
Net geboekt bij Novasol (via booking.com waar ik wel erg tevreden over ben) maar dat ga ik nooit meer doen, hoewel mijn vakantie nog moet gaan plaats vinden. Ik wilde heel graag een bepaald huis huren en boekte dus ook al zag ik dat ik geen geld meer terug zou krijgen als ik zou annuleren. Geen probleem, alleen had ik nog wel een vraagje over onze late aankomst en of dat geen probleem zou zijn. Dat bleek inderdaad geen probleem maar dat zou dan wel € 40 kosten. Dat vond ik weer een probleem dus vroeg ik of ik anders dan de reservering kon veranderen naar een dag later (allemaal binnen de eerste 24 uur van de reservering!) dat kon, tegen betaling van € 75. Nou ja, dan kies je eieren voor je dure geld. Ik vind het geen probleem om wat extra te moeten betalen voor de late aankomst, maar als het huisje slechts € 70 per nacht kost vind ik € 40 wel heel veel voor sleutelgeld. Klantvriendelijk vind ik het allemaal niet.
Nico
op 6 november 2018
bestemming: Denemarken / Varde, reisperiode: augustus 2018
Het foto's van het vakantiehuis bleken niet overeen te komen met de werkelijkheid en gaven een veel te rooskleuring beeld. De novasol organisatie communiceert erg slecht , zeker wanneer er iets niet goed is. Kortom te veel geld voor te weinig en slechte communicatie
J. Molegraaf
op 21 oktober 2018
bestemming: Frankrijk / Tharon plage, reisperiode: september 2018
Zeer gastvrije eigenaren, prachtig gelegen op 200 mtr van het strand, de weekmarkt begon 50 mtr van het huis, mooie omgeving, zeer van genoten.
D. Van de Kraats
op 15 oktober 2018
bestemming: Denemarken / Ebeltoft, reisperiode: oktober 2018
Omdat wij een super mooi huis op een prachtige locatie hebben en wij ontzettend tevreden zijn over het novasolkantoor in Ebeltoft. Wij komen hier al jaren en we hebben nog nooit tevergeefs een beroep gedaan op dit kantoor. Of het nu om een defecte wasmachine of een vervroeging van de vakantie ging altijd super service, enthousiaste medewerkers en behulpzaam, onze dank hiervoor.
Groetjes
Fam. Van de Kraats
Glenn B
op 13 oktober 2018
bestemming: Denemarken / Varde, reisperiode: augustus 2018
Bij aankomst van de vakantiehuis, deed het douche het niet, waren de lakens niet gevouwen, overal kleine rommel en stoffig. Na de 7 dagen te blijven overnachten in de bestemming, krijgen we na een week, een email waarin stond dat wij de vakantiehuis niet hebben schoongemaakt en 100 euro in de rekening hebben gebracht. Dit was mijn eerste en laatste vakantiehuis die ik bestel bij jullie Novasol. Oplichters zijn het.
Van Wendel de Joode
op 13 oktober 2018
bestemming: Spanje / Sayalonga, reisperiode: oktober 2018
Net terug van een heerlijke vakantie in dit geweldig mooie huis (huiscode EAS011), van alle gemakken voorzien. Voor vertrek heeft de eigenaar (Alejandro) al contact met ons gezocht. De dag van onze aankomst nogmaals contact gehad met de eigenaar en een tijd en plaats afgesproken waar we elkaar zouden ontmoeten voor de sleutel. Hele attente en gastvrije eigenaar. Huis was netjes en schoon niets op aan te merken. Vanaf de hoofdweg moesten we een deels (on) en verharde weg naar het huisje toe rijden en zelfs door een stromend watertje rijden. Na een forse regenbui 's nachts heeft de eigenaar ons wederom geappt om mede te delen dat hij polshoogte zou nemen of het huis nog te bereiken was na deze forse regenbui. Veel privacy, heerlijke jacuzzi, zwembad, voldoende serviesgoed aanwezig, ruime keuken en mooie badkamer met heerlijke douche en een goed bed. Een echte aanrader!! Zeker in het programma houden.
Han
op 10 oktober 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2018
In mei heb ik bij Novasol een zeer luxe appartement geboekt in Rome. Echter 3 dagen voor vertrek belt Novasol met het bericht dat het appartement niet meer geleverd kan worden. Ipv inspanningen verrichten om mij een vergelijkbaar appartement te verstrekken krijg ik woensdag om 5 uur (we vliegen vrijdagochtend om 7 uur) te horen dat het geld terug wordt gestort. Ik moet zelf maar op zoek naar een ander appartement. Via een "partner" organisatie heb ik nog wel een lijst van beschikbare appartementen in Rome gekregen. Dit was varrierend van een studentenwoning tot een iets luxer appartement.
Dat een vergelijkbaar appartement twee dagen van te voren duurder is kan Novasol niets aan doen. Zou zelf voor de meerkosten moeten opdraaien.
Mijn advies, boek NIET bij Novasol. IndienNovasol niet kan leveren geven ze alleen het geld terug.
Buijs
op 7 oktober 2018
bestemming: Luxemburg / Beaufort, reisperiode: oktober 2018
De stank in huis zeker in de slaapkamer was vreselijk.verlichting was defect en de tuin 1 grote bende.jammer want je verheugd je op een mooie week fijn huis.zeker als je zoveel geld betaald
Van Dijk
op 4 oktober 2018
bestemming: België / Bullange, reisperiode: augustus 2018
Huisje was erg vies. Via Booking.com gereserveerd, bij hun schoonmaakkosten betaald. Bij aankomst moest dit opnieuw voldaan worden samen met de andere hoge bijkomende kosten. Na terugkomst dit gedeclareerd bij Novasol. Helaas, dit krijgen wij niet terug. Wat een enorm slechte afhandeling van Novasol. Terwijl we alle bewijze opsturen naar ze verschuilen zij zich achter hun huurvoorwaarden. We hadden dit moeten melden...maar het kantoor was op dat moment gesloten. Eens maar nooit weer Novasol voor ons!!
Familie rymen vandenbroeck
op 22 september 2018
bestemming: Denemarken / Hummingen K 10279, reisperiode: september 2018
Geen ontvangst bij aankomst. Huis was ver van proper hoewel wij 112euro betalen voor eindschoonmaak. We hadden dan graag ook een proper huis. Goed voor de volgende huurders. Een optie "verplichte eindschoonmaak". Zodat iedereen een proper huis heeft bij start van vakantie. Geen enkele info bij aankomst over warenhuizen in de buurt. Hebben nog moeten zoeken bij aankomst. De natuur en rust waren wel oké daardoor viel het nog mee. Een idee om wat info in huisjes te leggen na een vermoeiende autorit .
Alex Peters
op 21 september 2018
bestemming: Frankrijk / Aubignan, reisperiode: september 2018
Hartelijke ontvangst door de eigenaar en het huis was echt super schoon wat in Frankrijk altijd maar afwachten is. Het zwembad was speciaal voor onze komst extra verwarmd maar dat was eigenlijk niet nodig omdat het erg mooi weer was. De parasol was kapot maar door Novasol werd dezelfde dag nog een nieuwe geregeld. Het was heel goed verzorgd allemaal en wij hebben een heerlijke vakantie gehad.
Johnnie Defossez
op 17 september 2018
bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: september 2018
We hadden een villa met privé zwembad gehuurd in lloret de mar via novasol. Uiteindelijk was de villa gelegen in macanet de la selva, een dorpje op 20 min rijden van lloret. Daar begon onze ergernis al. Bij aankomst aan het sleuteladres waar we een uur hebben moeten wachten ( afspraak 15u en pas om 16u iemand aanwezig) konden ze ons niet snel genoeg weg hebben. In de villa zelf dan was het servies meer dan de helft stuk ( gebarsten). Nu wij waren maar met 2 dus hadden net voldoende hiermee, maar dit is een villa voor 8 + 2 personen.Het koffiezetapparaat was stuk.Het fornuis hebben we niet durven gebruiken aangezien er een gaslucht rond hing die " normaal blijkt". De ligbedden aan het zwembad waren allemaal vuil. De bbq grill was zwart en vettig. De wifi werkte amper ( met 4 toestellen geprobeerd waaronder smartphone, tablet en laptop. Je bent verbonden maar hebt geen internet. ) de verlichting rond het zwembad en de tuin werkte niet waardoor s'avonds buiten zitten met een zaklamp te doen was. Dit alles gemeld en enkel een nieuwe koffiezet gekregen. Dus voor ons was dit de eerste en laatste keer novasol. Ik geef nog een 3 omwille van het zwembad dat netjes was.
Anita Westphal
op 15 september 2018
bestemming: Denemarken / KALUNDBORG, reisperiode: augustus 2018
Waardeloos bedompt huisje in Kalundborg.. vol met schimmel. Kapotte matrassen en zeer slecht toegankelijk. Koelkast pal voor de achterdeur en badkamer die te vies was woorden. Tuin vol glas scherven en grof vuil.
Degraeve Norbert
op 8 september 2018
bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: september 2018
Het appartement dat wij huren voldoet niet aan mijn verwachting,electrische oven werkt niet, electrisch kookfornuis kun ke niet in grote instellen, in slaapkamer zijn er stopcontacten die los zitten,lampen die ontbreken in badkamer, zelf wc vermaakt enz,dis eigenlijk niet tevreden.
Michael Casaer
op 23 augustus 2018
bestemming: Italië / Bettona, reisperiode: augustus 2018
Mooi huis op mooie locatie. Spijtig genoeg was er een kippen en ganzen kweker net er naast: stank van uitwerpselen in de zon en geïnfecteerde insecten beten waren het gevolg. Free WIFI werkte niet, wat tot belangrijke meerkost voor mij geleid heeft en voorbereiding dagtrips bemoeilijkte. Verhuurder deed niets om dit op te lossen, moest nochtans gewoon on-line inloggen en data limiet verhogen. Novasol meermaals gemaild, nooit antwoord gekregen. De tuin was mooi, wel jammer dat de bewoners van het andere huisje verplicht waren telkens over ons terras te lopen om aan hun wagen ter geraken. Dat was niet zo vermeld in beschijving
Neering
op 7 augustus 2018
bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: juli 2018
De Locatie is echt waardeloos, bovenop een berg dus echt stijl naar beneden en omhoog. Dit word nergens benoemd.
Ik dank God op mij. Blote knieeen dat wij niet met onze eigen auto zijn gegaan.
Want er is een parkeerplaats in een garage waar deze auto net naar binnen kon na 10 x steken op plekje.
Maar onze eigen auto had niet gepast.
En in de hele buurt geen andere parkeerplaats te vinden.
Daarnaast zou er airco zijn. Een hele oude waar we niets aan hadden lucht nog warmer eruit dan buiten. Gebeld , gemaild maat geen response. Heel slecht. Nooit meer Novasol
Familie Wauters- Segers
op 6 augustus 2018
bestemming: Frankrijk / Bollène FPV451, reisperiode: juli 2018
Wij werden hartelijk ontvangen door de eigenares van het huisje. Ze had zelfs wat drank in de frigo staan en had ervoor gezorgd dat het huisje fris was door de airco. Het was heel proper en netjes in orde. Ze woont op het domein, maar wij genoten van een volledige privacy. Het zwembad en jaccuzzi waren zeer proper en werden zeer goed onderhouden. Toen de eigenares opmerkte dat er wat veel wespen verschenen, vond ze een wespennest en zorgde meteen dat het vernietigd werd vanuit de bezorgdheid dat iemand zou gestoken kunnen worden. We kregen elke week propere handdoeken; de ligbedden aan het zwembad werden na een week opnieuw helemaal gereinigd; wanneer we advies wensten, konden we daarvoor altijd bij haar terecht, ... voor ons was alles naar wens. Bovendien was het er héél rustig; enkel het geluid van de krekels is wat je hier hoort. Wij genoten van een prachtige vakantie!
Dekelver-Van Echelpoel
op 17 juli 2018
bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: mei 2018
Via Novasol huis gehuurd in Corsica-Sotta eigenaar wist van rupsenplaag mei tot juni en heeft toch verhuurd, geen gebruik kunnen maken van de tuin en zwembad daar er dagelijks diuzende rupsen buiten zaten, zijn dan noot gedwongen op stap gegaan. Hij meld dit niet aan Novasol en blijft rustig verhuren weken na ons verblijf waren niet geboekt en toen we thuis kwamen zagen wij dat hij toch verhuurd had voor 2 weken na ons al hoewel hij wist dat er duizende rupsen overal zaten dit was een domper op ons welverdiende verlof dat ook nog eens duur was, maar dit is in normaal omstandigheden de locatie wel waard. Ook TV en wifi werkte niet gedurende ons verblijf,, technieker geweest en nadien werkte de tv weer niet wifi roeter was kapot en kon 2 weken duren voor er een nieuwe geplaatst werd klacht ingediend bij Novasol maar daar ik op de moment zelf geen contact ter plaatsen met hen nam, zal ik heel waarschijnlijk niets moeten verwachten, heb sinds kort een mail gestuurd naar een Sales verantwoordelijke van Novasol en wacht nu op zijn antwoord i.v.m schadevergoeding die ik van de eigenaar verwacht daar hij wist dat er jaarlijks een rupsenplaag is en dit niet heeft gemeld aan Novasol.
Jean-Pierre T.
op 1 juli 2018
bestemming: Frankrijk / fleurac FAD 339, reisperiode: juni 2018
Helemaal niet wat Novasol beschrijft betreffende de grote tuin(30.000 vierkante meter). Deze tuin is voor meer dan 3/4 afgesloten voor de schapen van de eigenaar. Dit met een 3 tal boven elkaar gespannen koordjes waar dmv zonne-energie lichte stroom wordt opgezet. Onze hond sprong daar moeiteloos over wat niet naar de zin was van de eigenaar. Hadden wij zoiets op voorhand geweten hadden wij zeker dit vakantiehuis niet geboekt(wij zaten in de tuin met stress). Vuil binnenin, huis hangt letterlijk vol met spinnenwebben. Douche met schimmel( en spinnen), wc bril is oud en vies aan de onderkant en de wc pot vuil en bruin. Koffiezet apparaat hebben wij niet kunnen gebruiken, was vies en had zelfs geen deksel op de koffiekan (wat volgens de eigenaar niet nodig blijkt te zijn)? Servies hebben we een beurt gegeven in de vaatwas want daar zat zand tussen de borden.Contact opgenomen met Novasol en om een lang verhaal kort te maken stelde de eigenaar voor om het huis door zijn poetsvrouw opnieuw te laten poetsen op een door ons gekozen dag en uur. Kwamen wij thuis op die dag 2 uur vooraleer de poetshulp zou arriveren aan na boodschappen gedaan te hebben en stelden vast dat de eigenaar zichzelf toegang tot de woning had verschaft om te poetsen! Onze hond (die thuisgebleven was) had hij buiten gelaten samen met de hond die hij bij zich had. Alle persoonlijke spullen lagen dan ook in de woning terwijl de eigenaar daar zonder ons medeweten aan het "poetsen" was... enkel de spinnenwebben boven het bed waren verwijderd met een lange mop. De rest was idem dito zoals het voordien was! De poetsvrouw had niet terug durven komen poetsen volgens de eigenaar voor "represailles"?! Voor de grote tuin die ons werd beloofd en waar nu schapen op graasden had meneer ook een oplossing gevonden. Hij had een hekje opengezet waar de hond in een gedeelte van de tuin kon en had het stuk die nog afgesloten liet voor zijn schapen met nog een extra plastic lint boven de touwtjes afgespannen. Geen ideale afspanning voor een hond (ze kunnen er gewoon door de draden kruipen of er onderdoor. Mevrouw van Novasol die ik de dag voordien aan de lijn had (en waar we de problemen hebben voorgelegd) zou haar manager contacteren en de dag nadien of 2 dagen erna terug contact opnemen. Wij zijn nu reeds 2 dagen terug thuis en nog niks gehoord van Novasol. Een vakantie met ergernissen,wat een spijtige zaak en een verloren , gestresste vakantie voor ons. Novasol onwaardig wat ons betreft. Onze raad: laat U niet misleiden door de buitenkant van dit huis!! Begin dit jaar boekten wij reeds een tweede vakantie bij Novasol in Frankrijk....fingers crossed!! Jammer dat hier geen foto's kunnen gedeeld worden. En ja... de quotering 3 geven wij voor het uitzicht vanuit de tuin.
Gooskens
op 27 juni 2018
bestemming: Denemarken / ebeltoft, reisperiode: mei 2018
Twee dagen voor we op vakantie zouden gaan overleed mijn vader. gebeld met Novasol, geannuleerd en drie dagen later werd het geld al teruggestort. we waren liever op vakantie gegaan, maar het was nu eenmaal niet anders.
Hilde Hulshof
op 25 juni 2018
bestemming: Spanje / algarobbo, reisperiode: februari 2018
Wij hadden een woning voor 1 maand in Algarobbo -Costa gehuurd maar de 1e avond in de woning zijn de bovenkastjes van de keuken van de muur komen vallen, dit was zaterdagavond, Novasol Spanje was niet bereikbaar tot de andere morgen 9.00 uur, maar bepaald vriendelijk zijn zij niet. Wij hebben tot maandagmiddag zonder keuken, douche en warmwater moeten doorbrengen. Maandagmorgen was het noodnummer in Denemarken en Nederland pas bereikbaar. Ze hadden geen woning op een soortgelijke locatie aan de boulevard dus, alleen 60 km verder op in het binnenland. De woning was ook 1 week korter te huur en naast een geitenfarm met 300 geiten en de lucht hiervan..... voor klachten zijn ze niet thuis.... SCHANDALIG... NOOIT MEER
Ineke
op 25 juni 2018
bestemming: Spanje / Sant Pol de Mar, reisperiode: juni 2018
Ontzettend slechte ervaring. Veel geld betaald voor kapot servies, onopgemaakte kamers en te weinig handdoeken. Schilderijen komen van de muur en in de bestekla ligt brstek met etensresten er nog aan. En Novasol? Die doet niets. Die zegt dat ik, in het buitenland, contact op kan nemen met hun kantoor in het buitenland. Op die manier hoeven ze zelf niets te doen vanuit NL en betalen hun gasten ook nog eens extra kosten voor telefoneren in het buitenland. Ik zal deze recensie plaatsen op iedere site dat dit kan zodat men gewaarschuwd is. Je betaald veel geld (meer dan EUR 2000 voor 1 week in juni) voor een ontzettende teleurstelling en Novasol staat niet voor je klaar.
Jarko
op 16 juni 2018
bestemming: Denemarken / Blåvand, reisperiode: juni 2018
Bij aankomst leek alles netjes en mooi. Tot dat we binnen kwamen, overal hingen spinnenwebben. Het was gewoon niet goed schoon gemaakt, schimmel in badkamers en sauna. Raam op slaapkamer kapot. Stopcontact bij de trap hing los, er zaten beestjes in het zwembad en jacuzzi. Kozijn van de sauna was kapot, op de BBQ zat zo ongeveer het vlees van de vorige huurders nog op. En na al deze klachten te hebben door gegeven, zijn ze langs geweest. hebben het zwembad schoon gemaakt, Gekeken naar het stopcontact, en ze zouden een schoonmaakt ploeg sturen voor de BBQ. Maar die is nooit langs gekomen. en toen we thuis aankwamen. Kreeg men vader nog even bericht dat er €242,- in werd gehouden van de borg. Omdat het huisje volgens hun niet was schoon gemaakt. Terwijl er in het Hele huis stof gezogen was, en we zijn overal met een doekje langs geweest.
Nibellim
op 16 juni 2018
bestemming: Zweden / sövde(Sjöbo), reisperiode: juni 2018
Bij aankomst in ons huisje(S11235) bleek er een vieze stank te hangen. Nader onderzoek bleek de oorzaak een oude niet gebruikte vaatwasser te zijn waarin nog oude vaat en rottende levensmiddelen. De TV werkte niet. Inrichting zeer minimaal en keukenattributen gewoon slecht. Een keteltje en een steelpan plus een paar koekenpannen die kromtrokken op de kookplaat. Eigenaren gebeld. Men sprak gebrekkig Engels maar de communicatie ging. Met hun hulp samen de oude vaatwasser uit huis gezet. Geprobeerd tv aan de praat te krijgen maar dat lukte niet. Een dag later tv gereset en opnieuw geprogrammeerd en dat is gelukt. Geen sat aansluiting terwijl de kabel er wel ligt. De router viel regelmatig uit omdat hij op een bankje staat met een kussen erop. routers altijd op en vlakke ondergrond zetten. Het huis is oud en slecht onderhouden met goedkoop Ikea spul als inrichting. Alle v;loeren lopen scheef zodat je de indruk krijgt op een boot te zwalken. Klachten direct bij Novasol gemaild maar daar krijgt men de standaard antwoorden. Wij kunnen dit huis niet aanbevelen. Overigens de omgeving is prachtig en Zweden is een schitterend land.
Monica
op 10 juni 2018
bestemming: Zweden / Dalskog, reisperiode: mei 2018
Aangekomen bij deze woning (S57090 ) is onze eerste gedachte, wat een leuk huis met een grote tuin. Eenmaal binnen en rondgekeken te hebben denken we er iets anders over. Het hele huis staat vol met persoonlijke spullen, alle kasten en lades zijn vol, zodat wij onze kleding maar op een bank hebben gelegd en de boodschappen in de tas hebben laten zitten. Het huis was niet schoon en de bank in de kamer was erg vuil, wat niet nodig is want de bekleding kan eraf om gewassen te worden. Ook de beloofde WIFI was niet aanwezig. We bellen en mailen gelijk naar de eigenaar, maar die laat niks van zich horen. Een mail naar Novasol helpt ook niet, die zeggen dat je het zelf op moet lossen met een medewerker ter plaatse. Inmiddels hebben we via onze provider data gekocht, want we zijn al 3 dagen verder en hebben geen zin in al dat geregel. Dit kan volgens ons toch niet opgelost worden binnen de week dat wij hier zijn. Het is allemaal erg jammer want met een beetje opruimen en schoonmaken is het een mooie locatie en een leuk huis.
WIlma
op 9 juni 2018
bestemming: Nederland / Hoge Hexel, reisperiode: mei 2018
Tijdens aankomst niemand aanwezig bij de receptie. Telefoonnummer gebeld wat op de deur stond. Echter niemand te bereiken. Novasol gebeld, echter zij kunnen niets doen, hebben hetzelfde telefoonnummer. Ook werden wij door hen niet terug gebeld. Ná een uur eindelijk iemand op de receptie. Er werden geen excuses gemaakt, of sorry gezegd. Het huisje was erg vuil en slecht onderhouden. In de klapper van het huisje staat dat er een DVD /radio aanwezig is, echter klopt niet. Is weg. Meer info in de klapper klopte niet. Moest een luxe verblijf zijn, maar dit is echt niet waar.
Amanda
op 9 juni 2018
bestemming: Spanje / miami platja, reisperiode: juni 2018
Slechte bereikbaarheid telefoonnrs, beschrijving sleuteladres klopte niet
Huis muf koud en niet schoon,oa vuile pannen vuil bestek
in een huis dat geschikt moet zijn voor 6 personen 2 dekens aanwezig
slechte bedden verouderd sanitair uiteindelijk maar 5 dagen eerder vertrokken prijs voor bijkomende kosten was niet conform de site kortom geen novasol meer
Alby Nawroth
op 7 juni 2018
bestemming: Italië / La Spezia, reisperiode: mei 2018
We verbleven met 4 personen in een appartement van Villa Baffico in La. Spezia. Geweldig uitzicht, ontzettend gastvrij en Vooral Paola is geweldig. Zij zorgvoorzieningen de schoonmaak van de kamers, is tuinvrouw en maakt op verzoek een Italiaanse drie-gangen maaltijd met passende wijnen voor slechts 15€ pp. En dat smaakte geweldig. Massimiliano is een uitstekend gastheer, die goed Engels spreekt. De inventaris van het huisje is zeer compleet, waarbij als enig minpuntje kan worden aangemerkt, dat er weinig ruimte is om je kleding op te bergen. Het privéterras, dat ieder appartement van de villa heeft, was fantastisch met een uitzicht over de haven van La Spezia, waar je nooit genoeg van kon krijgen.
Wij gaan er zeker nog een keer weer naar toe! Misschien wel met de hele familie. Alle appartementen samen bieden slaapplekken aan 16-18 personen.
Kortom: een echte aanrader, waarbij alles ook van de kant van Novasol uitstekend was geregeld.
Marcel
op 8 mei 2018
bestemming: Denemarken / Smidstrup, reisperiode: februari 2018
Goed verblijf gehad, maar vakantie met bittere nasmaak. Afrekening energie bedroeg uiteindelijk 45% van de reissom. En dat is niet wat je verwacht.
Behandeling van klachten duurt ten minste 4 weken. Ik werd daar al voor gewaarschuwd! door de Nederlandse organisatie waar ik boekte. Ik kreeg dus eerder een herinnering dan reactie op mijn klacht.
Gaan vervolgens inhoudelijk totaal niet in op de klacht, maar blijven verwijzen naar de voorwaarden.
N.Huijgen
op 6 mei 2018
bestemming: Denemarken / slude strand, reisperiode: mei 2018
Dit huis was een grote teleurstelling. Het was er koud, onvoldoende verwarming. De warmwatervoorziening in de badkamer was defect. Overigens na anderhalve dag gerepareerd. Dode vliegen op diverse plaatsen. Het rook er erg muf. De tuin was een aanfluiting: gras was niet gemaaid en het terras was verwaarloosd. De Deense buurman vond het een schande, dat zoiets verhuurd wordt. De huurprijs was laag, maar voor hetzelfde bedrag had ik een 7 persoonshuis gehuurd op hetzelfde terrein. En dat was perfect. Ik had een betere controle verwacht. De omschrijving en de foto 's van het huis gaven een betere indruk: misleidend dus. De volgende keer bedenk ik me nog. Als bewijs hebben we foto' gemaakt. Objectnr. G53533
Harald
op 15 april 2018
bestemming: Denemarken / Oksbol, reisperiode: mei 2016
Alles conform gewekte verwachtingen. Keurige woning. Super service
Boerhan
op 7 maart 2018
bestemming: België / Herselt, reisperiode: februari 2018
Prachtig huis, fine verhuurder.
Miranda
op 23 februari 2018
bestemming: Denemarken / Kelstrup strand, reisperiode: februari 2018
Heel mooi ruim huis van alle gemakken voorzien. Vlakbij mooi strandje. Enige minpuntje waren de smalle 2 pers bedden. Voor mensen die van rust houden perfect.
Boxman
op 22 februari 2018
bestemming: Spanje / Estepona, reisperiode: januari 2018
Het huis was erg vuil. Glazen en kopjes met lippenstift.
Pannen waar geen teflon meer op zat.
Bestek vies in de la gevonden.
Vuile afwasmachine.
Zelfs de borden zagen eruit alsof ze afgeveegd waren met een doek.
Geen satelliet tv
Kluisje, maar geen sleutel.
Latei op het dakterras gevaarlijk!
Het sleuteladres is op veel te grote afstand, 46 km!
Marga
op 19 februari 2018
bestemming: Duitsland / Harz, reisperiode: februari 2018
Rustig gelegen heerlijke kachel en sauna
Arjan Wijnen
op 19 februari 2018
bestemming: Noorwegen / Gol, reisperiode: februari 2018
Al jaren reizen we naar Noorwegen. Hierbij maken we meestal gebruik van hyttes die we via Novasol reserveren. De meeste tijd gaat dat prima n snel.
Helaas is de route en locatie aanduiding het grote manco. De GPS code heeft nog nooit geklopt. Verder zeker aan te bevelen.
Sonck
op 15 februari 2018
bestemming: Luxemburg / Nommern, reisperiode: juni 2018
Een 8 voor het snel antwoorden van de vragen
Hans mulder
op 13 februari 2018
bestemming: Frankrijk / villers-sous-foucarmo, reisperiode: februari 2018
Ik heb de reis nog niet gemaakt maar tot nu toe wordt er op mijn vragen zeer snel en duidelijk gereageerd
Joland Harreman
op 12 februari 2018
bestemming: Spanje / Tossa de Mar, reisperiode: januari 2018
Het huisje was prachtig, maar in de avond wat fijn. De openhaard was echt noodzakelijk om het huisje wam te krijgen. Het was nog fijner geweest wanneer er al wat haardhout was geweest dat je tegen betaling kon gebruiken. Dat was nu een zoek tocht! Voor de rest een prachtig uitzicht en een erg leuk huisje!
Rob
op 11 februari 2018
bestemming: Duitsland / Medebach, reisperiode: februari 2018
Prima accommodatie in Medebach
M. Alblas
op 5 februari 2018
bestemming: Noorwegen / Sjusjoen, reisperiode: januari 2018
Prima geregeld.
Isabelle
op 25 januari 2018
bestemming: Frankrijk / Caumaunt sur Durance, reisperiode: augustus 2017
Super omgeving! Mooi weer! Huis met meerdere mankementen! Jacuzzi vies bruin water. De schoonmaaksters waren met z'n 6-en aan het zwemmen toen we aankwamen. Uiteindelijk een lange nasleep met de klachtenafhandeling (6maanden) vervolgens een leugenaar genoemd! NOOIT MEER.
Dieneke
op 20 januari 2018
bestemming: Denemarken / Klegod, reisperiode: januari 2017
Mooie locatie en goe huisje. Dure schoonmaak kosten
Sandra
op 13 januari 2018
bestemming: Denemarken / Egense, reisperiode: juli 2017
Huis dat verschrikkelijk vies en onderkomen was. Dochter moest in auto slapen omdat ze door hoeveelheid stof (hele huis), sigarettenpeuken onder het bed terwijl het een rookvrij huis zou zijn, schimmel in badkamer en keuken(ijskast) meteen astma aanval kreeg. 24 foto's als visueel bewijs van de grote hoeveelheden troep en viezigheid en een 4 pagina lange klachtenmail opgesteld van de horror waar we in terecht waren gekomen. Novasol heeft geen enkele erkenning gegeven voor dit leed. Verschuilt zich achter procedures die we konden weerleggen. Nooit meer een vakantie met deze KUT (Kwaliteit Uitermate Triest) organisatie.
Ton molenaar
op 13 januari 2018
bestemming: Denemarken / klitmoller, reisperiode: december 2017
Helaas was het zwembad en huis bij aankomst niet optimaal schoon.
Bea Westerdijk
op 8 januari 2018
bestemming: Spanje / El Gastor, reisperiode: december 2017
Mooie omgeving veel privacy
A de Jong
op 8 januari 2018
bestemming: Duitsland / Hachenburg, reisperiode: december 2017
Alles voor een fijne vakantie is daar aanwezig: ruimte, bedden zijn goed, keukengerei, was mogelijkheden, locatie.
Karel De Graeve
op 6 januari 2018
bestemming: België / Somme-Leuze, reisperiode: december 2017
Zeer goede ontvangst en dienstverlening. Ook na het verlof goed contact met de eigenaar (we waren iets vergeten mee te nemen).
De verwarmingskosten waren wel redelijk hoog, maar ja, het was ook zeer koud buiten. Kortom een aanrader.
Bedankt.
Angelique Hulsman
op 6 januari 2018
bestemming: Duitsland / Wiesbaum, reisperiode: december 2017
Het huis dat we gehuurd hadden was prima, hele vriendelijke eigenaar, prachtige omgeving.
De Brabander
op 5 januari 2018
bestemming: Nederland / Arnemuiden, reisperiode: december 2017
Super vakantie, super huisje, super omgeving. Een klein minpuntje. Poets is veel te duur!!! 15€/pp per verblijf. Wij waren met vier, dus dat zou 60€ zijn, maar er wordt altijd een minimum van 95€ gerekend. Dat vonden we absoluut te veel. Daar we zelf al alles proper hadden opgekuist
Fam. Moens
op 5 januari 2018
bestemming: Nederland / Peel, reisperiode: december 2017
Goede uitleg bij inchecken gehad. Prima huisje alleen niet echt goed gekuist (veel stof) hoewel je hier 60 euro voor moet betalen en beperkt of slecht bestek aanwezig. Hoewel voor 5 personen geboekt was er bij aankomst slechts beddengoed voor 3 personen aanwezig maar met een telefoontje werd dat onmiddellijk rechtgezet.
Verder echt geen opmerkingen en waren we zeer tevreden, zowel qua comfort als ligging (weg van de eigenlijke camping want die lag er op bepaalde plaatsen niet echt verzorgd bij).