Ryanair

Url: https://www.ryanair.com/nl/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Ryanair

Ryanair is de meest bekende prijsvechter voor vluchten binnen Europa. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1985 als een Iers bedrijf. Als je met Ryanair reist kun je een goedkope en betrouwbare reiservaring verwachten. De maatschappij onderscheidt zich door de laagste tarieven te bieden zodat reizigers voordelig kunnen reizen. Daarnaast heeft Ryanair in vergelijking met Europese concurrenten het hoogste aantal van op tijd aangekomen vluchten. In 2017 werd Ryanair de eerste Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan een miljard klanten.

Ryanair is succesvol omdat de basiskosten voor de vluchten laag zijn. Echter dien je voor alle extra's bij te betalen bij het bedrijf. Het inchecken van je koffer komt bijvoorbeeld nog bij de prijs van je vliegticket. De kosten worden laag gehouden mede dankzij de vloot waarmee het bedrijf vliegt. De vloot bestaat namelijk uit identieke vliegtuigen waardoor het onderhoud van deze vliegtuigen goedkoop en eenvoudig is.

De luchtvaartmaatschappij verbindt 37 landen met elkaar en heeft dagelijks zo'n 2.400 vluchten. Naast vluchten kun je bij de organisatie ook hotels boeken en auto's huren om je reis compleet te maken. Daarnaast heeft Ryanair vaak aanbiedingen waardoor je extra goedkoop naar bepaalde steden kunt vliegen. Het is dan ook een aanrader om de site in de gaten te houden voor leuke aanbiedingen.

Ervaringen met Ryanair

Ryanair krijgt gemiddeld een 2,7
op basis van 390 ervaringen:

2,7 + Ervaring delen
op 9 februari 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2024

Vanwege verhoging van overheidsbelastingen heb ik volgens artikel 4.2.2. klantvoorwaarden recht op het annuleren van de reis en gehele terugbetaling van de reissom. Helaas werkt de link in de email om de refund claim te doen niet. Meer dan 30 keer geprobeerd, maar na invullen reisgegevens krijg ik een foutpagina. Vervolgens chat gedaan op 1 februari. Volgens medewerker Ryanair zou dit probleem op vrijdag 2 februari verholpen zijn. Helaas was dit niet het geval. De foutpagina bleef maar verschijnen. Op maandag 5 februari met klantenservice gebeld. De betreffende medewerker zou mijn incident escaleren en het zou goedkomen. Ik vertrouwde hierop, veel keus had ik ook niet. Op dinsdag 6 februari verliep de termijn waarop ik de reis kon annuleren. Vrijdag 9 februari kreeg ik email van Ryanair waarin stond dat ik omdat ik geen gebruik had gemaakt van recht om reis te annuleren nu de extra belastingen moet betalen. Refund is dus niet meer mogelijk. Dit is een heel teleurstellende gang van zaken; ik heb uren besteed aan proberen het online te regelen, te chatten, te bellen (beide lange wachttijden) en het is niet geregeld. Het lijkt er veel op dat Ryanair veel doet om reizigers te frustreren om gebruik te maken van hun rechten. Heel teleurstellend! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 januari 2024 bestemming: Marokko / Marrakesh, reisperiode: januari 2024

Ik geef nog een 3 omdat het uiteindelijk is goed gekomen en omdat een aardige medewerker op het vliegveld (niet van Ryan air) mij heeft geholpen met inchecken. Een ingewikkelde procedure: Hij was een half uur bezig!
Ryan air maakt het online inchecken zo moeilijk omdat ze willen dat je rechtstreeks bij hen boekt.
Voor mij nooit meer vliegen met Ryan air! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 21 januari 2024 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2023

Omdat op mijn ticket mijn voornaam stond i.p.v mijn geboorte naam en de rest gewoon klopte moest ik € 160 extra betalen boven op mijn ticket van € 115 terwijl dat bij andere maatschappijen gratis of een klein bedrag is, de reinste diefstal, 3 minuten werk was het. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 november 2023 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: november 2023

Alles is slecht aan deze maatschappij…
Alles is slecht aan deze maatschappij maar we hadden geen keus wilden we onze zieke Tante bezoeken in Ierland. Het begint al bij het vinden van een ticket, hun eigen site is veel duurder dus gezocht via skyscanner, een vlucht gevonden en dan komen er extra kosten bij die nog te billijken zijn (luchthavenbelasting etc) maar dan komen er een hele reeks die je allemaal moet afwijzen; verzekering, stoel kiezen, bagage, service, ziektekosten etc. Ok, en dan ben je zover dat je een keuze hebt gemaakt en wil betalen dan verhogen ze ineens de prijs, meerdere keren geprobeerd waar de prijs weer terug gaat naar het eerste bedrag (ineens is de verhoging niet meer te zien) en ondertussen maar waarschuwingen; Let op, boek nu want de prijs kan veranderen. Weer de verhoging die later weer weg is, ZEER frustrerend en ronduit diefstal. Toen maar midden in de nacht geboekt (ineens kon je zo wel boeken zonder plotselinge verhogingen). Dan komt er een hele reeks emails met aanbiedingen voor hotels, autoverhuur etc. En emails over kies nu je stoel want anders, en dat kost allemaal weer extra. En je krijgt een email; ID identificatie, want het lijkt erop dat u via een derde partij hebt geboekt en die moeten wij controleren. Je moet een foto maken van je ID, beide zijden, je hoofd moet in een frame gefotografeerd worden, dan met ogen dicht, dan met lach, dan links, dan rechts. WTF is dit nu weer, ik heb gewoon zelf geboekt met mijn naam met mijn debetkaart met dezelfde naam maar het moet anders geen boarding pass. Dan rekenen ze nog even €0,59 (op zich niet erg maar waarom?) Op de heenweg konden we uiteindelijk zelf onze stoelen kiezen zonder extra betaling en op de terugreis niet dus werden we op een andere plaats dan de partner geplaatst terwijl de stoel naar mijn partner gewoon leeg bleef. Doen ze dit met opzet dat je de volgende keer wel gaat betalen? Ik hoef helemaal niet voor bijna niets te reizen maar probeer me niet telkens extra onnodige kosten aan te rekenen en prijzen plots te verhogen. We hebben uiteindelijk €185 pp betaald dus zo enorm laag was die prijs helemaal niet. NOOIT MEER met deze dieven. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2023 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2023

Gisteren zouden we via Eindhoven met 3 naar Valencia gegaan zijn. We zouden om 8.55 uur vertrekken dus we waren meer dan optijd. We hadden de pascontrole gedaan en stonden buiten te wachten, ons vliegtuig was er al. Kregen we de melding dat het vliegtuig gemaakt moest worden omdat er een vogel in de motor gevlogen was. Ok dit kan, geen problemen mee. Dan paar uur laten terug een gate nummer, wij terug aanschuiven... Kwamen ze zeggen dat ons 2de vliegtuig een technische fout had. Dit vonden wij al heel vreemd... Ok terug uit de rij. Ondertussen krijg je 4 euro compensatie voor een snack en een drankje, maar een drankje kost al meer dan 4 euro!!!! Dus nog moeten bijbetalen. Toen kwam er op het bord dat we om 18 uur zouden vertrekken, toch weer beetje hoop gekregen. MAAR ook dit was te mooi om waar te zijn, nu kwam er op dat we om 21 uur een gate nummer zouden krijgen, MAAR ondertussen was het al 22 uur gepasseerd en stonden we daar nog maar wat te gapen. Toen hebben we om 23 uur te horen gekregen dat we niet konden opstijgen maar dan de dag erna. We konden kiezen, ofwel naar huis of op hotel (tans waren de hotels volzet???) We zijn dus naar huis gegaan na een helse lange dag van 17!!!! uren aan het lijntje te zijn gehouden!!! Nu vanmorgen nog eens naar de vlucht gekeken en die staat op geanuleerd dus dat wil volgens mij zeggen dat het gecanceld is. Maar dat ze dit er niet opzetten omdat ze dan ons volledige geld moeten terugbetalen....???!!!! Wij hopen natuurlijk om het bedrag terug te krijgen, hier gaan we het echt niet bij laten. Zelfs honden worden beter behandeld dan wij gisteren op eindhoven!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: juli 2023

Ondanks annulatie werd huur + verzekering betaald met kredietkaart, toch gedebiteerd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: / Palma, reisperiode: september 2023

Via onze reisorganisatie (Prijsvrij) kregen wij een document met inloggegevens om online te kunnen inchecken. Voor de heenreis ging dit zonder problemen (bij Transavia), maar voor de terugreis met Ryanair kwamen wij erachter dat er bij het online inchecken een verificatie vereist is, waarvoor je je paspoort en pasfoto moet uploaden naar een derde bedrijf welke deze in handen krijgt; dit alles ook nog tegen betaling notabene. Voor die betaling is een creditcard of Paypal account nodig, welke wij beiden niet hebben. We hebben op de laatste avond van onze vakantie urenlang met reisorganisatie Prijsvrij aan de telefoon gehangen, omdat we hiervoor niet van te voren waren gewaarschuwd. Zij konden ons helaas niet helpen en verwezen ons naar de online chatbot van Ryanair, die echter niets begreep van onze vraag. Omdat dit hele gebeuren al urenlang tot laat in de avond duurde en omdat wij om 3:00 's nachts moesten opstaan om te vertrekken, besloten we om dan maar te gaan slapen en op de luchthaven in te checken. Daar hadden we ons verhaal gedaan (eerst aan de 'service'-balie bij een chagrijnige dame die er duidelijk geen zin in had om haar klanten te helpen die haar loon betalen, vervolgens bij de incheckbalie zelf), maar kregen echter te horen dat we tóch moesten betalen om te kunnen inchecken (a € 30 per persoon - in totaal € 60). Ook dáár was een creditcard voor nodig. Een bankpas of contant geld (wettige betaalmiddelen) accepteren ze niet eens. We hadden de man bij de incheckbalie van Ryanair om hulp gevraagd, maar hij kon niets voor ons doen. Vervolgens gevraagd of hij zijn manager erbij wilde halen; weer een chagrijnig ogende dame die niet eens ons verhaal wilde horen, maar ons streng vertelde dat we maar moesten betalen met creditcard of anders konden we niet naar Nederland vliegen (met een vlucht die immers al lang betaald was!). Mijn moeder was de ochtend ervoor aan haar hart geopereerd en ik wilde naar huis om haar te kunnen steunen. Met veel moeite hadden we op de luchthaven iemand kunnen vinden met een creditcard die ons verhaal uiteindelijk begreep en voor ons wilde betalen, waarvoor we hem heel dankbaar zijn. We hadden hem het contante bedrag gegeven. We hebben bij Ryanair een officiële klacht ingediend, maar ze doen alsof ze je niet begrijpen en je krijgt een standaard gekopieerd antwoord met wat linkjes waar je niets aan hebt. Nog een reactie gestuurd met de vraag of ze tóch onze klacht in behandeling willen nemen, maar daar reageren ze niet op. Verschrikkelijke 'service'. Een hele grote domper na onze vakantie en pure geldklopperij van Ryanair. Voortaan blijven wij héél ver bij Ryanair uit de buurt. En als ik de overige beoordelingen lees, zijn wij helaas niet het enige slachtoffer. Wij kiezen voortaan voor een luchtvaartmaatschappij die zonder oplichterij te werk gaat en ik wil iedereen ervoor waarschuwen. Het is gewoon stelen onder bedreiging wat ze doen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juli 2023 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2022

Wees behulpzamer, Ryanair.


Ryanair? Vermijd deze maatschappij a.u.b. als de pest!!! Grondpersoneel is echt 0% behulpzaam. We konden niet online inchecken vanwege een internetstoring op het vliegveld. We verwachtten nog enig medeleven van het Ryanair-personeel. Maar dat was erg dom van ons. Daar kwamen we al snel genoeg achter!

Na een nogal onaangenaam gesprek, met een werkelijk onbeschoft, brutaal en respectloos mens moesten we 100 euro betalen voor onze instapkaarten. Maar ze accepteerden ALLEEN creditcards!!!! Die we niet hadden. We konden dus niet vliegen. Daar stonden we dan.

Het personeel was ijskoud en zonder enig begrip. Daar worden ze vast speciaal voor getraind, om zo afstandelijk te doen.

Uiteindelijk heeft een vriend voor ons betaald. Maar we hadden onze vlucht door dit incident al gemist. Nu moesten we onze tickets omboeken.
Natuurlijk kregen we opnieuw de emotieloze behandeling van het personeel en na een betaling van nog eens 200 euro voor het omboeken, konden we eindelijk de varkensstal verlaten die London Stansted Airport is.

Ryanair maakt misbruik van het feit dat mensen geen creditcard hebben, en dat doen ze met opzet. Het is gewoon een lage strategie om wat extra geld te verdienen.

Deze maatschappij verpest het leven van vele mensen. Voor een beetje geld. Het zijn schrapers van de laagste soort, en ik zal er alles aan doen om andere mensen voor deze maatschappij te waarschuwen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 juni 2023 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: juli 2022

Verplichte reisverz. Ryanair, overvallen in Milaan maar ze geven niet thuis ben al bijna een jaar bezig met deze case, schandalig. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 16 mei 2023 bestemming: / italy, reisperiode: mei 2023

Nfortunately the team work in Rome Airport (fiumicino ) un useful , unhelpful is not worthy not good service i have to pay 55 euro extra because the online check -in so because it doesn't work . and the lady how work on the help desk she saw that but figure it out by yourself just to let me lose extra money dirty way for stealing money i pay the ticket and i was on time the are no way to call the customer service only with chatting wasting of time i will never travel on ryanair anymore and i will advise all my relative to dont do that . ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 mei 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2023

Ik vloog terug van Malaga naar Amsterdam. Mijn eerste ervaring met deze maatschappij. Conclusie, nooit meer!!

Was twee uur vantevoren op het vliegveld, er stond een mega rij bij de incheckbalie. Nog nooit meegemaakt. Daar heb ik 1 uur en 20 minuten ingestaan. Er zaten maar 2 danes achter de balie. Ze vragen voor alles geld. Mijn zoontje moest plassen tijdens de vlucht, mocht niet ivm niet noemenswaardige turbulentie. Toen heeft ie maar in een fles geplast. wat een ballentent daar. Nooit meer ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2023 bestemming: , reisperiode: april 2023

Is de slechtste ervaring ooit, is Barcelona moesten we opeens 93€ bij betalen, alhoewel we dat overhand hadden gedaan.....ze wachten tot op het laatste moment, zodat je snel moet betalen anders mis je je vlucht. echt afpersing!!!!!!!!!!! dit is ongehoord... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 maart 2023 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2023

Ik boekte een reis naar Krakau met vluchturen die ik ook bevestigd kreeg. Als ik op mijn ryanair ga, dan zie ik mijn vlucht die ik geboekt heb maar Ryanair heeft op eigen initiatief mijn vluchturen veranderd en die vluchturen zijn heel slecht (heel vroege terugvlucht en voor heenvlucht eveneens heel vroege uren) Die chatbox is een lachertje en biedt geen oplossing; mijn brief naar Ierland bleef onbeantwoord.
Bellen is heel duur en dat ben ik niet van plan. Ik vlieg nooit meer met Ryanair. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 februari 2023 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2023

3,5 uur vertraging zonder enige uitleg voor de vlucht en geen na de vlucht. Bij indienen schadeclaim werd gesteld dat veiligheidsredenen waar Ryanair niets aan kon doen, heeft geleid tot afwijzing van de claim. Geen uitleg of wat dan ook. Niet vliegen met deze shit maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 januari 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2022

Mensen; doe het niet en doe het nooit ! Een zak aardappelen doet het beter.
Laan 9 mensen staan met tijd zat. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 januari 2023 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020

Door corona kon deze retourvlucht niet doorgaan. Nog steeds geen geld terug. Geen antwoord op mails/klachten. Waardeloos! Nooit meer Ryanair! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2022

Ryanair wil zoveel mogelijk geld en niets doen. Bv als ze 9 mensen laten staan die op tijd zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 december 2022 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: december 2022

Worst Airline in the history of Airlines. My experience:

Outward flight:
* More than 3 hours delay
* Horrible staff

First try for a return flight:
* More than 3 hours delay
* Cancellation of flight
* Lies about cancellation
* No help with booking a hotel / transfer
* Unfriendly staff

Second try for a return flight:
* More delays
* Landing at the wrong airport
* Waiting more than 3 hours for a transfer to the right airport
* More lies about the reason of landing at the wrong airport (they knew they couldn’t land at Eindhoven because of the same problem as yesterday, and they still went for it)

We had to book our own hotel / transfer, and we still didn’t receive any money back. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2022 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2020

Na 2,5 jaar nog steeds mijn geld niet terug. Waardeloos bedrijf ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

Klantenservice gewoonweg WAARDELOOS, met geen enkel respect voor klanten, klacht, of ook maar serieus genomen te worden. Men is enkel bedreven in doorverbinden naar wachtrijen van meer dan 1,5 uur!!, en afwimpelen en negeren schijnt het codewoord te zijn bij Ryanair. Absoluut geen aanrader, en enkel door deze maatschappij te negeren, zullen ze heel misschien iets gaan aanpassen hieraan ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2022 bestemming: Spanje / z, reisperiode: oktober 2022

Vorige keer vlucht vertraagd, we hadden recht op een vergoeding maar na maanden lang mail verkeer werd er gezegd je had je tickets moeten bewaren en stickers die op de koffer behoren? haha.

dit keer gaf een foutmelding tijdens online inchecken, en werd mij verteld ja dat is een bekend probleem maar je had ook een foto van kunnen maken. uiteindelijk 150 euro moeten betalen
Alberto Stegeman moet een keer jullie opzoeken...echt dieven zijn ze.
RYANAIR raad ik niemand aan vlieg aub niet ermee. je komt duurder te staan ze hebben allemaal kleine letters aan dingen hangen waar je niet eens opvalt.
Respectloos personeel budget personeel die geen rekening met je houdt. kortom ze verzinnen ten aller tijden iets om jou leeg te zuigen.
Betaal AUB paar tientjes meer bij een ander maatschappij en kom niet voor verassingen te staan.
Zeer en zeer teleurgesteld. normaliter ben ik niet van de reviews en klachten tenzij ik heel erg mee zit.
De groeten ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 september 2022 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2022

Ook wij konden niet online inchecken maar dachten dat we bij het inchecken gewoon een boarding pass zouden krijgen. Echter werken ze op Eindhoven allemaal al digitaal en was dit niet mogelijk (na 45 min in de rij te hebben gestaan en vooraan even horen; ja jullie moeten even naar de service balie die boarding pass regelen) yes inderdaad, even €110 aftikken en vervolgens weer achteraan in de rij aan sluiten......... Mijn partner had 2kg teveel dus moest weer naar de service balie om in de rij te staan en af te rekenen (geen probleem, eigen schuld) maar dan wordt er vervolgens gezegd; Ohnee je hoeft niet te betalen, jullie andere koffer was minder. (kan dit dan niet gewoon eerder aangegeven worden.....?!)

Na een rustige fijne vlucht komen wij aan op Ibiza en je raad het al... mijn koffer is niet aangekomen en is NIET in Spanje.

Nou ben benieuwd of die nog gaat komen. Fijn begin van de vakantie, maar de claims zijn onderweg.

Vlieg werkelijk nooit meer met deze maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 juli 2022 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2022

Volledig verrast en vol ongeloof werd kort voor boarding onze stedentrip naar Barcelona gecanceld! Waarom passagiers op een respectloze manier de dupe laten worden en op onnodige kosten te jagen? Wij zullen vanaf nu alleen nog maar negatieve reclame maken voor deze organisatie en zou men willen dat men mocht vliegen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

Wij hadden de reis incl parkeren geboekt bij ryanair met shuttle service.
Wij werden 1,5 km van de luchthaven afgezet en waanden ons in niemandsland en moesten via bouwpleinen lopen richting vluchthaven wij hadden 2 koffers en 2 handbagages bij ons en die waren behoorlijk zwaar en waren blij dat we het haalden op Onze leeftijd van 67.
Bij terugkomst stonden andere taxi bussen op de grote pakeerplaats voor het vliegveld te wachten maar niet die van ons.
Na langs zoeken belde wij de taxi van rayanair en vertelde een robot ons dat we naar de plaats moesten waar we ook waren afgezet en daar zou een taxi wachten? Die lokatie waren wij natuurlijk vergeten en iedereen waar wij in het engels aan vroegen zei dat dat op de parkeerplaats moest zijn, na 1 uur vragen en zoeken hadden wij de weg naar de taxi die ergens buiten het vliegveld stond te wachten gevonden en mochten wij als dank zelf onze koffers in de bus hijsen.
Bedankt voor de service chauffeur.
Nou rayanair ik weet niet hoe jullie hierover denken maar dit was dus een domper op onze vakantie? ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 28 juni 2022 bestemming: Schotland / EDINGBURGH, reisperiode: juni 2022

Door een ongeluk heb ik mijn been gebroken en mag ik niet vliegen. Het is onmogelijk om contact te krijgen en mijn reissom terug te krijgen, terwijl ik zelfs 22,99 extra heb betaald voor een PLUS Verzekering. Ik heb het restitutieformulier ingevuld met toevoeging van de artsenverklaring en krijg als antwoord: helaas kunnen we uw restitutieverzoek niet in behandeling nemen wegens een teveel aan claims. IK REIS NOOIT MEER MET RYANAIR. WAT EEN SCHANDALIGE VUILE DIEVEN EN LEUGENAARS. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 juni 2022 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juni 2022

Wij moesten landen om 19:30 op Eindhoven. Wij waren op Eindhoven om 04:00 s nacht. Schandalig. En je heb geen recht op compensatie. Gebruik deze maatschappij niet. ?Betaal liever iets meer maar vlieg normaal.
Als niet noodzakelijk is te vliegen doe dat met anderen maatschappij. Anders is je vakantie verziekt en je heb onnodige stress. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juni 2022 bestemming: Malta / Valetta, reisperiode: juni 2022

De terugreis werd geannuleerd; toen we in het vliegtuig zaten.
zoveelste keer met Ryan air!!! Vlieg er nooit meer mee ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2022

We kwamen 3 minuten te laat aan, bij de incheck balie. Echter er scheen een policy te zijn, dat wanneer niet voor 2 uur voor vertrek hebt ingecheckt, je € 50,- per persoon boete moet betalen.
Ik had de App geïnstalleerd om zeker te zijn van de juiste info, maar de App melde geen boete. Die was via de mail gestuurd, maar ik had de App, dus verwachte niet per mail.
Vervolgens gaat de vlucht bijna een uur te laat weg en dat kan zomaar zonder vergoeding of compensatie!! Ik was nu immers wel op tijd voor vertrek. Belachelijk hoe dit kan en mag.
Maar het is nog niet afgelopen:
Vervolgens huur ik via Ryanair een auto (Oke Rental) en wordt er € 1016,- borg gevraagd. Op zich geen probleem, echter ik wacht nu zonder enige melding al weer 2 maanden op mijn eigen geld.

Nooit meer met Ryair dus. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 maart 2022 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2022

Super onvriendelijke klantservice,
Zijn misleidend als je op de website kijkt. Er staat dat je voor buggy, autostoel en andere babyartikelen die moet aanvinken. Vervolgens staat er 15 euro bij (voor enkele vlucht). 30 euro kwijt terwijl later schijnt dat buggy gratis is... Er wordt bot gereageerd op berichten dat het mijn eigen schuld is etc. Daarnaast probeer ik al dagenlang contact te zoeken over een andere vraag omtrent een andere achternaam van mijn zoon dan mijn eigen achternaam. Schandalig hoe je behandeld wordt! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 februari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: februari 2022

Ryanair verhoogt tijdens het boeken van een reis de prijs. Bij het betalen van de geboekte reis komt er een pop-up in beeld met de mededeling dat de reis niet meer voor de gekozen prijs beschikbaar is??!! Dit terwijl het boekingsproces net onderbroken is. Natuurlijk is de prijs verhoogd. Wat zijn dit voor malafide praktijken? ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021

Klantvriendelijkheid, misleiding. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 januari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2022

Moet helaas om medische de vlucht cancelen maar krijg geen enkele respons mijn annuleringsvezekering vraag om een annulerings bewijs van ryanair maar krijg helemaal geen contat buite een robot chat waar niet zinnig uitkomt al met al zeer slect , nooooi meer ryan air! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2021

Ik ben slecht ter been en vandaar boekte ik een stoel, 1C voorste rij, en betaalde die ook. Bij het instappen bleek mijn stoel bezet te zijn. De hoofdstewardes gaf me te verstaan dat ik niet op de eerste rij kon zitten want in geval van nood moest zij enkele sterke mannen vooraan hebben zitten om te helpen de deur open te krijgen. Ook mijn verweer dat ik tijdens de boeking hier niets van gezien had en dat ik extra betaald had haalde niets uit. Ik kreeg toegesnauwd dat ik op de door haar aangewezen plaats kon gaan zitten of ik moest het vliegtuig verlaten. Da mijn vakantie een klacht ingediend en hiervan alleen een bevestiging gekregen en tot op heden niets meer. Al bij al een zeer negatieve manier om je vakantie te beginnen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 december 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2021

Met Ryanair te vliegen en steeds krijg ik dezelfde frustraties. Vanaf nu dus echt NOOIT meer!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2021 bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: augustus 2021

Dinsdag 10 augustus vertrokken wij met de vliegmaatschappij Ryanair naar Bergamo, Italië. In de heenreis hebben we perfect kunnen inchecken. Geen extra kosten voor mijn handbagage. Op de terugreis daar in tegen hebben we heel wat problemen ondervonden. Aangezien wij geen internet hadden, konden wij ons niet online inchecken. We probeerden dit nog op de luchthaven, maar toen werkte het niet meer. Hierdoor moesten wij 55 euro per persoon bij betalen. Dit grapje kostte ons dus 110 euro. Daarbovenop kreeg ik aan de incheckbalie te horen dat mijn handbagage ook betaald moest worden. 20 euro als ik ze meenam op het vliegtuig en 35 euro als het in de bagageruim terechtkwam. Je moet mij maar eens uitleggen hoe het kan dat ik deze kan meenemen, gratis, en moet betalen als ik terugkom.
Ik heb al meermaals contact opgenomen met de vliegmaatschappij, uiteraard zonder succes ... Zeer jammer! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 september 2021 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: september 2021

De customer service van Ryan Air is echt ongelooflijk slecht! Eerst een wachtrij van 500 man waarna ik na anderhalf uur aan de beurt was en ik als antwoord kreeg: 'Ik kan niks voor je betekenen, je moet meer betalen mocht je je vlucht willen wijzigen.' terwijl het om een kosteloos wijziging van vlucht ging ivm Corona. Gesprek was binnen 2 minuten klaar, geen wonder dat zij een rij van 500 wachtenden zo snel er doorheen jagen, gezien het antwoord waarschijnlijk standaard: 'Ik kan niks voor je betekenen.' is. Ik vlieg noooit meer met hen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 september 2021 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2021

RYANAIR doet er werkelijk ALLES aan om op slinkse wijze geld afhandig te maken nadat ze voor zeer lage tarieven jou een reis hebben verkocht. Niet online kunnen inchecken door storing of ander probleem, geen zorgen... betaal even 110.- euro dan checken wij jou wel even in 2 minuten in. wil je naast elkaar( in een half gevuld vliegtuig ) zitten geen probleem betaal even.. is je handtas niet aangegeven van tevoren geen probleem 70,- betalen opgelost !!
tja.. nu snap ik het waarom je toch winstgevend kunt zijn als budget maatschappij. HULDE aan RYANAIR ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 6 augustus 2021 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2021

Ik ben afgelopen zondag met mijn dochter teruggekomen uit Milaan. Had blijkbaar niet correct online ingecheckt en moest betalen op het vliegveld. Dit kon alleen met creditcard en die hadden wij niet. Wij mochten niet anders betalen, en konden niet met de vlucht mee. Hij stuurde ons weg en sloot de balie. Wij moesten een ander ticket boeken. Ik vind dit verschrikkelijk onbeschoft om ons zo achter te laten in een vreemd land. Ik wil mijn geld terugvragen van het nieuwe ticket. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Ivm kleur code heb ik mijn appartement kosteloos geannuleerd, Ryanair niet, ik heb de ticket niet vergoed, maar uitstellen kost een vermogen , ik ben er klaar mee, hopelijk vliegen mensen niet met deze maatschappij ze zuigen je leeg tegen een service van niets. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2020

Ik kon mijn vlucht van november 2020 kosteloos omboeken naar een vlucht voor 31maart 2021. Dit heb ik gedaan. Ik moest een verschil van 10 euro bijbetalen. Dit lukte niet tijdens i.v.m. een storing op de website tijdens de betaling te betalen. Nu moet ineens een Fee van 140 euro betalen. Mijn nieuwe vlucht is door Ryanair gecancelled. Het bedrag krijg ik niet retour want ik moet eerst de 140 euro Fee betalen. Dat doe ik dus niet want dan ben ik nog meer geld kwijt. Dit is de strategie van Ryanair. Betalende klanten niks terugbetalen terwijl er geen product geleverd is. Nooit weer Ryanair! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2020

In april werd onze vlucht naar Marokko gecanceld vanwege Covid-19. Nieuwe datum gepland in 22 September 2020, deze datum werd door Ryanair verzet naar 24 September 2020. Door deze gewijzigde datum konden wij ook kiezen voor refund. Daar hebben wij voor gekozenl. Dat geld hebben wij echter nog steeds niet ontvangen en Ryanair maakt het onmogelijk om dit terug te krijgen, door verschillende lijsten. Als je alles hebt ingevuld wordt er aangegeven dat de juiste vertrekdatum onjuist is....
Kortom Ryanair is helemaal niet van plan om het geld retour te geven. Zeer slechte service!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2020

Een echte schande!
reizigers zijn niet verplicht een mondmasker te dragen op de vlucht van Raynair, ondanks verschillende malen het personeel hierop attent gemaakt, heeft niemand actie ondernomen !! ik heb hier verschillende foto's van genomen.
misschien kan deze reactie helpen om reizigers op andere vluchten te beschermen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Vlucht is gecanceleld door ryanair maar we hebben tot op heden geen refund ontvangen (29-12-20) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Marokko / Rabbat, reisperiode: december 2020

Kan niet reizen wegens aangescherpte corona maatregelen. Over 2 dagen vertrekt mijn vlucht en tot op heden geen goed contact kunnen krijgen > "Marokko heeft de noodtoestand verlengd tot 10 januari 2021"
Marokko staat toe dat zijn eigen mensen naar Marokko reizen. Ook niet-Marokkanen met een permanente verblijfstitel in Marokko mogen van de autoriteiten het land in. Sinds 6 september mogen niet-Marokkanen die een uitnodiging hebben van een Marokkaanse onderneming, of in het bezit zijn van een hotelreservering in Marokko, het land inreizen.
Dit is allemaal niet van toepassing. Ik kan Ryan air dus niet bereiken reserrvering geeft aan dat ik moet bellen en ryan air agent geeft aan dat ik online moet kijken> kastje naar de muur verhaal TOTAAL GEEN BEGRIP EN COULANCE!!!!!!!!! WAT EEN BUTTTTT maatschappij. Al dagen bezig om iemand te kunnen spreken die een oplossing biedt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Check innen

we hebben een cheque ontvangen van Rayanair maar hoe en waar moet ik die innen ??? en waarom niet het hele bedrag terug ?? weet iemand hier raad mee

Contact gehad met Ryanair cheque kun je innen bij je eigen bank maar wij gaan niet akkoord vanwege het ontbreken van een gedeelte van de totale reis som. na juridisch overleg hebben wij recht op de totale reissom en wij zijn nog in onderhandeling met Ryanair en cheaptickets dus wij gaan deze cheque zeker niet innen voordat we het hele bedrag hebben

wordt vervolgd !!!

Gr. Danny ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 december 2020 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juni 2020

Reis is gecanceld vanwege Corona. Ik heb mu 5 mails gestuurd naar de klantenservice om het ticketgeld terug te vorderen. Hierop geen enkele reactie gekregen. Zijn ook zeer slecht bereikbaar en invulfomulieren op hun website voor een cash refund werken niet. Ik zou graag een telefoonnummer in Nederland hebben waar ik heen kan bellen zodat ik in ieder geval een keer antwoord krijg. Maar ik denk dat ze liever onbereikbaar blijven...... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2020

Net na de boeking wordt 1 vlucht geannuleerd, wel zeer toevallig ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 24 november 2020 bestemming: Italië / Pompei, reisperiode: mei 2020

Door Corona ging reis niet door, dat snappen we allemaal, nu eind november 2020 hebben we nog steeds ons geld niet terug, Ryanair doet er werkelijk alles aan om ons te dwarsbomen, ze sturen een cheque ipv geld over te maken, deze cheque wordt door geen enkele bank geaccepteerd, waardeloos dus, tevens blijkt dat er meer dan 50% minder op te staan en dat ligt zogenaamd allemaal bij Cheap tickets, een schaamteloze maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2019

Wij hadden een vlucht geboekt met Ryanair naar Alicante. Helaas door de corona is de vlucht geannuleerd in April. Twee weken geleden het refund formulier ingevuld om geld terug te vragen voor onze tickets. Automatisch kwam er te staan dat de aanvraag binnen 3 weken verwerkt werd. Vorige week een mail gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd en vandaag stond het geld al op de rekening. Netjes geregeld. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 9 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2020

Net na het boeken een mail dat de vlucht geannuleerd is. de betaling is al gedaan, incl een parkeerplek. Tickets worden vergoed maar de parkeerplek niet. Eindhoven parking en ryanair wijzen lekker naar elkaar en vooral naar de kleine lettertjes en niet naar de grote letters over gratis annuleren etc.
nooit meer Ryanair ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Nederland / uitgeest, reisperiode: oktober 2020

Wij waren ruim op tijd bij de gate 2 uur van te voren toen wij na 45 min aan de beurt waren ,sloot het de gate en moesten naar een ander ,hier aan gekomen moesten wij ineens een QR code hebben
makkelijker gezegd dan gedaan als je onder druk staat en het niet zo makkelijk is om alle gegevens boven water te krijgen.
Het is uiteindelijk gelukt maar mochten het vliegtuig niet meer in omdat wij 1 min te laat waren.
Wij vliegen noot meer met deze maatschapij en hoop dat ze snel faliet zijn ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 24 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Ryanair, shame on you.
Last minute een probleem met de QR code die ik moest bijhebben.
Dat ze dit probleem niet zagen 2 u voor mijn vlucht de lucht in ging , maar 6 minuten voor de gate sluit is ronduit belachelijk. Ik heb dit al trillend en met een zenuwachtige medewerker naast me in orde moeten brengen.
Niemand wist hoe dit juist moest , er werd me zelfs geadviseerd om 'gewoon vlug ' iets in te vullen .
Dat dit dan toekomt in je mail de QR code wisten ze ook niet .
Mijn kinderen stonden in spanje op me te wachten .
In deze tijd is menselijkheid echt ver te zoeken.
Ik mocht niet op dat vliegtuig zonder code maar de gegevens moesten wel niet juist zijn , als het maar vlug ging .

Belachelijk gewoon !
Belachelijke maatschappij.
En ongelooflijke medewerkers die hun diploma volgens mij hebben gekregen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Barcelona Reus, reisperiode: september 2020

Er is een reisverbod gegeven (Rode zone) voor Belgen,die willen reizen naar Spanje. Ik heb een voucher gevraagd aan Ryanair, geen refund. Dit hebben ze niet toegestaan. Mijn 4 tickets zijn verloren, geen voucher en geen refund. Ryanair beweert dat zij de Belgische wetgeving niet hoeven te volgen. Klantvriendelijkheid bij Ryanair is gewoon onbestaand. Ik ben altijd heel tevreden geweest over Ryaniar maar dit is onaanvaardbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 september 2020 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd, geen Refund. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Nederland / Lithoijen, reisperiode: april 2020

Geen terugbetaling ivm annulering vlucht ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 17 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Ga alsjeblieft niet in zee met deze criminele organisatie. Van alles wordt beloofd en niks wordt waargemaakt. De website voor een Refund werkt gewoon niet. De "Chatbot" reageert niet en als je opbelt wordt er gewoon verteld dat de wachttijd te lang is en wordt er opgehangen. Onvoorstelbaar. Jurdische stappen zijn nodig om dit criminele bedrijf aan te pakken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juli 2020

Zouden met z’n 4en in juli op vakantie gaan naar Girona in Spanje. Mijn zus en haar partner en ik met mijn partner. Bijna 6 maanden na de annulering, meerdere emails later en ik heb mijn geld voor de retourvluchten nog steeds niet terug zonder iets van de maatschappij te horen en alleen maar vouchers te ontvangen. En mijn zus, die met precies dezelfde vluchten zou vliegen heeft haar restitutiebedrag al wel ontvangen. Wat een circus, nooit weer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Nederland / Schinveld, reisperiode: mei 2019

Geld van de door COVID gecancelde vluchten in Mei 2020 naar Ibiza is nu volledig teruggestort op rekening.
We kregen meteen een 14 cijferige voucher en nu cash back..
Duurde wel even maar...
Zeer tevreden klant ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 13 september 2020 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: september 2020

Ryanair heeft zonder enige verwittiging en zonder reden ons reis geannuleerd. Gelukkig zag ik enkele dagen voor onze afreis dat ze geannuleerd was. Voor een terugbetaling werden we via de site en de live chat niet geholpen. Een echte waardeloze maatschappij ! Nooit of nooit meer met Ryanair ! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019

In januari tickets geboekt voor 2 personen Eindhoven Malaga, vertrekdatum 14 september. In juli wordt de vertrekdatum gewijzigd in 13 september. I.v.m. code oranje in Spanje kan vakantie niet doorgaan. Website geeft aan gratis omboeken tot 2,5 uur voor vertrek. Dit geprobeerd. De kosten bedragen €280 Dit vind ik niet gratis. De ticketprijs is verhoogd met €150 en de omboekkosten bedragen € 130. Telefonisch contact gehad. Kunnen niets voor ons doen omdat het systeem dit automatisch zo berekend. Echt waardeloze service en valse voorlichting. Ik boek nooit meer bij Ryanair. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

De reis werd in maart door Ryanair geannuleerd. Ze stuurden een mail waarbij we mochten kiezen. Voucher of terugbetaling. We kozen terugbetaling. Hebben vele keren moeten proberen om dit formulier te verzenden. Hebben er nooit meer iets van gehoord. Hadden geboekt via BudgetAir.nl. Die helpen ook al niet. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Krijg geen 120 euro terug voor mijn geboekte stoelen en koffers nadat de hele reis niet door ging.
Pure diefstal en laat het er niet bij zitten .
We gaan met nog meer gedupeerden naar de rechter. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

De reis is door Ryanair geannuleerd en heb mijn geld nog steeds niet terug. Heb al diverse keren geprobeerd contactformulieren te sturen waar dan weer niet op gereageerd word. bellen kan niet want nergens een telefoonnummer ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Door de corona virus wilde ik mijn vlucht wijzigen zogezegd gratis bij Ryanair. Bij het wisselen van de datums, vluchten van dezelfde prijs moest ikniets bijbetalen voor de vluchten maar wel 630 € voor het omruilen van de vluchten. Na verschillende pogingen , en steeds tegen betaling van 1€/minuut krijg ik iemand aan de telefoon die wist mij te vertellen dat ik dit moest betalen omdat ik mijn vluchten in maart 2020 had aangekocht. Puur bedrog. Nooit meer met deze bedriegelijke maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2020

Ryanair kon vliegreis niet leveren en weigert terugbetaling ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2020

Cijfer is voor de extra services en klantenservice, ryanair veranderd de vlucht maar niet de extra bijgeboekte services, die kunnen niet veranderd worden dus extr betaald voor niks want hun wijzigen de vlucht zonder te vragen, omdat ze niet genoeg mensen hebben voor een vlucht, hoe is dat onze fout? Lekker klantvriendelijk not ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2020 bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: augustus 2020

15 augustus vetrokken met het vliegtuig naar Mallorca waar code geel gelde. De regering besloot diezelfde dag toen wij al waren aangekomen de code voor middennacht aan te passen naar code oranje waardoor wij plotseling terug moesten.

Wij zijn snel naar het vliegveld gereden waar wij om kwart voor 7 aankwamen en om 5 voor 8 konden vliegen met Ryanair.

Wij werden erg goed geholpen en de vlucht was zeer goed, vriendelijk personeel en goede service!! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 15 augustus 2020 bestemming: Ierland, reisperiode: mei 2020

Reis gecancelled door corona, refund aangevraagd;op 8-5-20; nu nog niks gehoord of ontvangen; geen mogelijkheid om ze te benaderen; geen melding in mijn account van een refund, reis niet meer terug te vinden op mijn account....heel bizar .... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2020

Tijdens eerste lockdown golf wordt mijn reis naar Ierland gecancelled.
Bij Ryanair gevraagd om een refund. Na 3 maanden geen reactie. Na aandringen komt het bericht dat men zich beroept op overmacht en daardoor niet uitbetalen. Zo kan ik ook een maatschappij runnen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Malta, reisperiode: augustus 2019

Onze reis in april naar Londen werd geannuleerd door Ryanair. Hiervoor terug kregen wij al snel een voucher, hoewel we eigenlijk om geldteruggave gevraagd hadden.
In juli reis naar Malta geboekt voor augustus en zonder problemen de voucher kunnen gebruiken. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 11 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2019

Reis is geannuleerd, maar nooit geld terug ontvangen. Tijdens een chatsessie vanmiddag beweren ze dat ik destijds voor een voucher heb gekozen, terwijl ik voor een refund heb gekozen. Ze gaan dit nu alsnog wijzigen en ik zal weer (zoals destijds beloofd) binnen 7-10 werkdagen mijn geld terug krijgen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2020

Ryanair biedt leuke goedkope reizen aan, maar daar staat (niet verassend) ook een enórm slechte service tegenover.

I.v.m. mogelijke quarantaine van ons verblijfsdorp en de stijgende coronagevallen wilde ik mijn reis omboeken naar een aantal dagen eerder. Ryanair beloofd immers 'gratis' wijzigingen in je vlucht als je boekt in juli, augustus of september tot 2,5 uur voor de vlucht.
Gezien het mij niet lukte de terugreis online om te boeken probeerde ik contact op te nemen met de klantenservice. Allereerst via de chat, echter na 96 minuten in de wachtrij te hebben gestaan zonder énige reactie of tijdsindicatie gaf ik dat maar op. Ook een poging via de social media accounts van Ryanair gaf tot op heden nog geen reactie. Na 59 minuten in de wachtrij te hebben gestaan aan de telefoon kreeg ik uiteindelijk een (zeer arrogante) engelse medewerkster aan de telefoon. Deze vertelde mij dat het wél mogelijk is om de reis om te boeken via een ander browser (mijn fout) maar weigerde mij te helpen de reis telefonisch om te boeken. Na aandringen gaf ze aan dat het wel mogelijk is de reis telefonisch om te boeken, maar dat dit 65 euro per persoon kost bovenop het verschil in ticketprijzen (tegenover 45 euro p.p. online).
Blijkbaar kost het wijzigen binnen 7 dagen voor de vlucht dus wél geld. Niet wat er op de website vermeld staat. Deze regel staat in de algemene voorwaarden verwerkt en is naar mijn mening dus zeer misleidend. 45 euro per persoon (!) is niet redelijk.

Echter na online te kijken naar het wijzigen van de vlucht blijkt ook nog eens dat de zelfde vluchten bij wijzigingen ook nog eens tientallen euro's duurder zijn dan als je de vlucht gewoon zou boeken. Dat betekent dus dubbel cashen voor Ryanair. Oplichterij!

Zeer onredelijk gedrag van Ryanair en een zeer misleidende campagne. Ook doet Ryanair haar uiterste best om haar klanten niét te woord te staan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: augustus 2020

Niet te bereiken die mensen en ik word gewongen om 5 dagen later terug te komen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Niet kunnen reizen maar ook nog steeds geen geld terug waardeloze maatschappij.
Beloven van alles komen niets na en waar is nu onze regering die mensen gaat helpen hiermee.
1200 euro nog steeds niet terug. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: Spanje / anadlusie, reisperiode: april 2019

Reis geannuleerd door covid-19
aangegeven geld terug te willen
nu wordt door Ryanair gecommuniceerd dat alles al terug betaald is van de maanden maart-april
helaas bij ons niet ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Door corona geannuleerd. We wachten nu al meer dan 4 maanden op onze terugbetaling. Doch geen reacties meer van Ryanair gekregen. We willen Geen voucher wel ons geld terug. Geboekt en betaald voor 6 personen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

Voor twee personen tickets gekocht voor vlucht FR7523 naar Alicante op 6 juni 2020 en retour met vlucht FR7522 vanwege COVID 19 geannuleerd. Terugbetaling aangevraagd omdat wij geen voucher accepteerden. Op 16 mei, 15 juni en 27 juni 2020 mails naar Ryanair gestuurd met het verzoek het bedrag voor de vlucht van twee personen terug te boeken. Tot op heden geen reactie.
Zit nu al bijna twee Maanden op mijn geld te wachten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juni 2019

Onze reis voor juni werd door Ryanair geannuleerd. Gekozen voor de optie geld terug. Enige weken later kregen we een mail met allerlei excuses waarom het uitbetalen moeilijk was en waarin werd aangedrongen pp het accepteren van een voucher. Tot op heden hebben we nog geld nog een voucher ontvangen. Al onze informatie os verdwenen uit het dashbord. Buitengewoon vreemde gang van zaken! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juli 2020 bestemming: Nederland / Eindoven, reisperiode: januari 2020

Veel te duur als je niet online onthecht.
55euro per ticket belachelijk ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Geboekt voor 6 mei.Op 14 mei restitutie reissom gevraagd. Nog steeds niks ontvangen en geen enkele reactie op mail ontvangen. ook telefonisch of chatten niet bereikbaar. Boeven zijn het ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2019

Ondank toezegging door Ryanair dat de ticketprijs vóór 28 april weer teruggestort zou zijn tot op heden (22 juni) niets ontvangen.
Ontactisch met Ryanair is een ramp en men reageert gewoon niet. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: januari 2020

We hadden voor 17 mei reis geboekt van Eindhoven naar gerona was dus genanuleerd heb geld terug gevraagd zou binnen 20 dagen op mijn rekening staan maar nog steeds niks geprobeerd te bellen maar krijg niemand aan de lijn blijf heel de tijd in de wacht staan een klacht ingediend via de site ook geen reactie echt niet normaal dit Ryanair laat je klanten wat weten ! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019

Ik heb nog steeds mijn geld niet terug wat wel is beloofd!! Schandalig! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: mei 2020

Nog steeds niets gehoord van mijn voucher. Op 1 mei doorgegeven dat ik voucher wilde. Was Kado van mijn moeder met een klein AOW the. bedrag van bijna €700 Al mijn gegevens weg geen contact te krijgen.zelfs niet via mail. Schandalig!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

In January geboekt en betaald. De vlucht werd geannuleerd en ik heb aangegeven het geld terug te willen hebben. Dat is nog steeds niet gebeurd. In plaats daarvan krijg ik regelmatig e-mails om toch maar een voucher te nemen. Het voucher heeft overigens een lagere waarde dan het bedrag wat ik in januari betaalde! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: april 2019

Reis met gezin geboekt eind april naar zuid Spanje Torremolinos. Vlucht werd geannuleerd vanwege Corona. Ongeveer 1500 euro betaald voor tickets en nog steeds geen geld terug ontvangen. Hebben al meerdere keren gemaild maar horen niks!
Echt zo........laat op z'n minst wat horen. Echt zeer ontevreden hoe dit verloopt bij Ryan air. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2020

Vlucht geanuleerd! ivm Covid, okay geen prbleem/
Echter alle gegevens zijn weg uit "mijnryanair" kan boeking niet terug
vinden., Krijg zelfs geen voucher. Gaat wel over 240 Euro.
Omdat ik o.a. 2 koffers moest meenemen a 2x40 Euro per vlucht met 2 personen. Handbage is maar 8x12x14 cm of zow.!!!
Stelletje oplichters zijn ook niet te bereiken.
Nooooooit meer boeken,
Johan Martinus ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2020

Omdat we met ons gezin niet weg zijn gegaan door hét corona virus én al wél geboekt en betaald hebben.
Zijn nu al bijna twee maanden bezig om ons geld wat we betaald hebben én niets voor terug gekregen hebben terug te krijgen.
Maar communicatie verkoopt zeer stroef krijgt niemand aan de lijn héél moeilijk met mail denk dat je alles ingevuld hebt en dan word je weer door gewezen én kom je uiteindelijk nog nergens uit
Zéér slechte ervaring dus met ryan air ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: augustus 2020

In januari een reis geboekt voor augustus. Mooie tijden uitgezocht, maar krijg nu bericht dat de tijden aangepast zijn zodat we voor de heen vlucht 's nachts om 5 uur moeten vertrekken om op tijd op het vliegveld te zijn en voor de terugvlucht om 1.30 moeten vertrekken. NOOIT MEER RYANAIR!! Er is altijd wel iets dat niet deugt bij iedere vlucht. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 mei 2020 bestemming: Nederland / Almachar, reisperiode: maart 2020

Wat een buts maatschappij onze vlucht is geannuleerd door coronavirus
tot op vandaag nog steeds mijn geld niet terug. Ik denk dat we er naar kunnen vluiten ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 14 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Vlucht geannuleerd door Corona. Achter gekomen door zelf in te loggen op de site va Ryanair. Geen enkel bericht van gehad. Claim formulier ingevuld voor restitutie. Krijg ik het bericht terug (wonder!) dat de vlucht is geannuleerd door buitengewone omstandigheden die buiten de macht van Ryanair vallen, dus dat zij restitutie (of zelfs een voucher) bij deze weigeren en dat bij deze de zaak gesloten was. BELACHELIJK!

Nooit meer vliegen met Ryanair. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 mei 2020 bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: maart 2020

In maart een vlucht geboekt vanuit Spanje naar Nederland, 2 dagen van te voren werd vlucht geannuleerd, inmiddels hadden we ook een vlucht geboekt begin April omdat we de bui al zagen hangen dat de eerste niet door zou gaan. 2e vlucht werd ook geannuleerd.
Toen maar met de auto naar Nederland gereden 2300 KM.
Bij thuiskomst de nodige papieren van hun website ingevuld om ons geld terug te krijgen, we kregen netjes een mail dat de terugbetaling wat langer kon duren. Toen opeens een mail dat we 2 vouchers kregen waar we niet op zitten te wachten. Hierop weer gereageerd dat we hiermee niet akkoord gaan maar helaas geen reactie meer. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 2 mei 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Met mijn rug tegen de muur moest ik 166,00 bij betalen omdat ik gewoon mijn voornaam heb gebruikt de boeking. Nooit meer met Ryanair x heel mijn gezin. Zeer klant onvriendelijk behandeld ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 26 april 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Covid 19 tijdperk . Ik zoek tevergeefs een link voor de anulatie van mijn vlucht . Niets te vinden , geen antwoord via mail of telefoon van Ryanair . AUB reageer of ik vlieg nooit meer met u , behalve dit bericht op alle forums wat ik maar kan vinden . ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 april 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: mei 2020

Vlucht ging niet door covid. Geld terug krijgen is een probleem. Meer dan drie uur in de chat en nog geen reactie ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: Italië / pescara, reisperiode: april 2019

Wij vliegen al jaren met Ryanair en dit bevalt ons prima, Ryanair vliegt altijd op tijd en op kleine airports dus snel in /uitgecheckt . wil je luxe neem dan een duurdere vliegmaatschappij. Ryanair ga zo door!!! ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 10 april 2020 bestemming: Italië / Sicilia, reisperiode: augustus 2019

Schandalig en traumatisch, liever 1000 euro meer betalen. Houden geen rekening mee met kinderen. Vreselijk, zij denken dat zij alles mogen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019

Het was een top vlucht, ik weet niet wat iedereen zegt maar ryanair is gewoon goed! ryanair is er om zoveel mogelijk mensen mee te nemen. als je echt luxe wilt moet je een andere maatschappij kiezen. maar dit is gewoon een prima maatschappij. de mensen waren allemaal gewoon aardig. dus heb niks te klagen. je moet niet alles geloven wat op internet staat. ik werd er best beetje bang van van al die negatieve dingen, maar als je het zelf ervaart dan kun je eigenlijk pas weten wat waar is :) ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 18 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Waardeloze site met boeken. Terugweg nog problemen gehad met het behalen van inchecken. Moesten een extra koffer bij boeken en betalen anders konden we niet inchecken. Daarbij had de terug vlucht een vertraging van anderhalf uur. Nu kijken of we ergens op site de extra kosten kunnen claimen. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 17 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Snel simpel en effectief. Prima vlucht gehad op tijd vertrokken en aangekomen. Niets op aan te merken. Voor een lage prijs. Goed lezen voorkomt een hoop kosten. ... Lees meer

  • Algemeen 8

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen