Rondreis door Nieuw-Zeeland

Bestemming: A. Auckland (Nieuw-Zeeland) , B. Paihia , C. Rotorua , D. National Park Village , E. Wellington , F. Abel Tasman Park , G. Greymouth , H. Fox Glacier , I. Queenstown , J. Milford Sound , K. Te Anau , L. Dunedin , M. Kaikoura , N. Christchurch
Periode: maart 2001
Vervoer:
Accommodatie: Hostels/Vliegtuig en auto

Op 3 maart, om ongeveer 3 uur, gingen we de douane door en zou onze reis echt beginnen. We vlogen van Schiphol naar Charles de Gaulle (Parijs), waar we over moesten stappen op het vliegtuig naar Sydney. Het vliegtuig maakte in Singapore een tussenstop, waar we twee uur moesten wachten. Hierna vlogen we naar Sydney en daar moesten we nog 3 uur wachten om naar Auckland te gaan.

Uiteindelijk kwamen we op 5 maart om 5 uur aan in Auckland. Hier werden we opgewacht door Debora, zij bracht ons naar onze hostel. Helaas was de bagage niet compleet. De tas van Esther was in Parijs blijven staan. Gelukkig kwam hij de volgende dag aan in Auckland en werd hij naar onze hostel gebracht.

Auckland
6 maart hebben we in Auckland doorgebracht. Allereerst zijn we naar de Skytower gegaan. Deze toren is 328 meter hoog. Nadat we de toren bezocht hadden, gingen we nog even de stad in. Voor 5 uur moesten we de auto ophalen die we hadden gehuurd. Het was een busje voor 10 persoon, dus er was genoeg ruimte voor al onze grote tassen. Als we de auto instappen, begint Debora links te rijden. Dit was wel even wennen, want de richtingaanwijzer zit ook aan de andere kant. De eerste paar keer gingen dus ook de ruitenwissers in plaats van de richtingaanwijzer aan. 's Avonds aten we bij een foodcorner: allemaal Aziatische tentjes onder één dak. Daarna hebben we onze tassen alvast ingepakt voor de volgende dag, omdat het vroeg dag zou zijn. We zouden naar Paihia gaan.

Skyline, Auckland, Nieuw-Zeeland

Auckland – Paihia
Om half 9 reden we naar het noorden, naar Leigh Marine Reserve. Gelukkig kwam, na een korte bui, het zonnetje toch door. Hier maakten we een tochtje met een boot met glazen bodem. Door de bodem zag je allemaal vissen zwemmen. De eigenaar van de boot vertelde ook allemaal leuke verhalen.

Onderweg naar Paihia hadden we nog gepicknickt. Na een rit van 296 km kwamen we eindelijk aan in Paihia. Hier zaten we ook in een hostel. Nadat we onze tassen in de kamers hadden gezet, gingen we het centrum in om een excursie voor de volgende dag te boeken. We besloten een zeiltocht te maken. 's Avonds hadden we zelf spaghetti gekookt en na het eten gingen de meiden en jongens hun eigen weg. De meiden gingen zwemmen in zee en de jongens wat drinken in de bar van het hostel.

Paihia
Om half 9 moesten we de volgende ochtend bij de zeilboot zijn om te kijken of het weer goed genoeg was om te varen. Het was goed weer dus we vertrokken om ongeveer 10 uur naar Roberton Island (Bounty Island). Onderweg waren we nog bij een eiland gestopt zodat we daar konden snorkelen. Toen we aankwamen op Roberton Island hadden we een uur om er rond te wandelen. Toen we op het hoogste punt van het eiland aankwamen, hadden we een erg mooi uitzicht. De zeiltocht zelf was ook heel mooi. Onderweg hadden we zelfs nog dolfijnen gezien en we hebben natuurlijk veel foto's gemaakt. Om ongeveer 10 uur 's avonds waren we zo moe dat we naar bed gingen.

Paihia – Rotorua
Om 9 uur vertrokken we vanuit Paihia om naar Rotorua te gaan, dit was een reis van 480 km. Om half 5 kwamen we aan in Rotorua. Hier gingen we eerst boodschappen doen. Het stonk hier erg naar rottende eieren, dit kwam van de zwavel die in de grond zat. Je zag in het Kuirau Park zelfs borrelende modder uit de grond komen. Ook kwam er op verschillende plekken stoom uit de grond. Om half 7 kwamen op de camping aan waar we zouden verblijven. 's Avonds hadden we typisch Hollands gekookt: gekookte aardappelen, bloemkool en biefstuk. Na de afwas was het al wat donkerder geworden en we merkten dat er honderden muggen in het huisje zaten. Nadat we deze allemaal doodgeslagen hadden, konden we eindelijk gaan slapen.

Rotorua
Nadat we lekker hadden uitgeslapen, gingen we naar Hell's Gate, het meest actieve thermale reservaat van Rotorua. Bij de ingang kregen we een plattegrond met uitleg in het Nederlands.

Rotorua Hells Gate, rondreis Nieuw-Zeeland

Overal zag je kokende modder, kolkende draaikolken en je rook vooral veel stank. Om 5 uur werden we opgehaald om naar Maori Village, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland, te gaan. De buschauffeur koos een stamhoofd voor de rest van de avond. Het werd Harry uit de Verenigde Staten. Hij moest samen met nog iemand anders uit de bus een offer aannemen van de Maori's. Dit gebeurde allemaal heel serieus. Later liepen we door een gedeelte waar we zagen hoe ze woonden, kookten en speelden. Daarna gingen we naar een gebouwtje waar we uitleg kregen en een dansvoorstelling van hun cultuur zagen. Na dit alles gingen we eten in een andere zaal.

Rotorua
Om half 11 stonden we op, het begon toen al behoorlijk warm te worden. Na het ontbijt gingen we naar het centrum van Rotorua. Hier gingen we kijken of we nog mail hadden gekregen en we stuurden meteen een verslag naar het thuisfront. Daarna gingen we naar Kuirau Park in Rotorua. Dit was een park met kokende modder en veel rook. Een week ervoor was er een ontploffing geweest, waardoor de bomen grotendeels met modder besmeurd waren.

Om kwart over 3 werden we bij de camping opgehaald om te gaan raften. Bij aankomst kregen we een uitgebreide uitleg. We gingen met zijn zessen in een boot. Onderweg kwamen we langs een waterval van wel 7 meter hoog. Dit was supergaaf en we waren gelukkig niet overboord geslagen. Na terugkomst op de camping kookten de heren. 's Avonds gingen we naar Polynesian Spa, thermale baden met temperaturen van 33 tot 44 graden. Het bad van 44 graden was eigenlijk net iets te warm. Ook hier stonk het en we hebben onze handdoeken wel 2 of 3 keer uit moeten wassen om de stank eruit te krijgen. Na het bezoek aan de Spa wilden we nog gaan stappen, maar helaas was alles dicht omdat het zondag was. Rotorua lijkt op zondagavond wel een spookstad. Toen gingen we maar naar de camping waar we nog iets dronken.

Rotorua – National Park Village
Vandaag stonden we om 9 uur op, omdat we om 2 uur een boottocht op Lake Taupo gingen maken. We kwamen ruim op tijd aan en gingen nog even de stad in. Om 2 uur vertrokken we met de Ernest Kamp stoomboot over Lake Taupo. We mochten allemaal de stoomboot een minuutje besturen en kregen hiervoor allemaal een stuurcertificaat.

De bootreis duurde twee uur en de stuurman vertelde onderweg allemaal verhalen over Lake Taupo en de omgeving van het meer. Nadat we wat hadden gegeten, vervolgden we de reis naar National Park Village. We kwamen om half 7 aan bij onze accommodatie, een lodge. We moesten nog eten, maar gingen eerst snel boodschappen doen bij de benzinepomp voor de wandeltocht van de volgende dag naar Tongariro National Park. Daarna gingen we wat eten in een restaurant. Teruggekomen in de lodge hebben we wat gepraat en schreven we kaarten.

National Park Village
Om half 7 ging de wekker weer, omdat we om kwart voor 8 met de bus mee moesten. We gingen vandaag de Tongariro Crossing, van 17 km lang, doen. De eerste twee uur waren ontzettend zwaar. Deze klim was tot 1950 m en daarvandaan moesten we zelfs nog verder omhoog. Op 1590 m hoogte namen we een pauze. Hier was het ontzettend koud en mistig. Daarna was het nog een aardige klim tot de top. Toen we aankwamen op de top trok de mist weg en kwam het zonnetje door. De afdaling was ook nog een erg lange wandeling. Onderweg waren we ergens gestopt om te eten. Om 4 uur kwamen we aan op de eindbestemming. Tijdens deze tocht hebben we veel gezien, zoals kraters, Emerald Lake en Blue Lake. Terug in onze lodge waren we allemaal zo moe van de wandeling dat we meteen na het eten naar bed gingen.

National Park Village – Wellington
Vandaag reden we naar Wellington. Onderweg stopten we in Paraparaumu om naar het Southard Museum Trust, een automuseum, te gaan. Hier stonden allemaal oude automodellen van Nieuw-Zeeland. Nadat we dit hadden gezien, reden we door naar Wellington. Ook hier zaten we in een lodge.

Wellington
Vandaag gingen we naar het Te Papa National Museum. Het museum bevat vier of vijf verdiepingen en elke verdieping was erg groot. Er was vooral van Nieuw-Zeeland veel te zien. Op de tweede verdieping was een tuin met allemaal verschillende planten, bomen en bloemen. Daarna gingen we naar verdieping 4 en hier zag je alles over het ontstaan van de Maori's. Na vier uur in het museum rondgehangen te hebben, waren we het zat en gingen we weg.

Buiten reed een bus die constant hetzelfde rondje door Wellington reed. We stapten in de bus en bleven een rondje zitten, zodat we konden zien wat er allemaal te zien en te doen was in Wellington. Eelco en Esther stapten uit om naar de Cable car te gaan, een trambaantje van 600 m die steil tegen een berg was gebouwd. De rest ging nog wat eten en wat winkelen. Rond 6 uur hadden we in een Ierse pub afgesproken. Toen we allemaal in de Ierse pub waren, hebben we daar wat gegeten. Daarna gingen we op zoek naar een bioscoop, waar we een film hebben gekeken. Na de film zijn we naar de ferry gereden, omdat we om half 2 's nachts de oversteek moesten maken van het Noordereiland naar het Zuidereiland. Op de boot probeerden we wat te slaap, maar het was zo koud dat slapen eigenlijk niet echt ging.

Wellington – Marahau
Om 5 uur 's ochtends kwamen we aan in Picton. Daarvandaan reden we richting Abel Tasman Park naar Marahau. Om 7 uur gingen we ontbijten bij de McDonalds. Tijdens het eten kwam er een agent naar ons toe met de vraag of het witte busje van ons was. Dat was dus zo. Het busje bleek fout geparkeerd te staan. De auto stond namelijk naar het verkeer toe en omdat auto's in Nieuw-Zeeland geen reflectoren hebben, kan het tegemoetkomende verkeer op onze auto botsen. Gelukkig kregen we hiervoor geen bekeuring.

Bij aankomst van onze accommodatie konden we nog niet in onze huisjes. Toen zijn we maar even bij een camping op een bankje gaan zitten om ansichtkaarten te schrijven en van het zonnetje te genieten. Om 12 uur konden we gelukkig inchecken. De meiden gingen die middag zonnen op het gras en de jongens gingen naar het strand. Na terugkomst kookten Eelco en Esther. Hierna dronken we wat en daarna gingen we naar bed, omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten: tijd om te kajakken.

Marahau
Om kwart voor 9 stonden we alweer klaar om te gaan kajakken op zee. De kajaks werden eerst per persoon afgesteld en hierna gingen we de zee op. Brad was onze gids voor de tocht van 13 km. Onderweg waren we twee keer gestopt. Een keer kort en de andere keer 2 uur lang. We hebben toen lekker op het strand gelegen. Toen we op het eindpunt aankwamen, moesten we natuurlijk ook nog terug: we werden opgehaald door een speedboot. 's Avonds gingen we naar het dorpje Marahau. We vroegen Brad ook mee. Nadat we hadden gegeten, gingen we op zoek naar een kroeg om wat te gaan drinken. Uiteindelijk belandden we in een karaokebar. Na gezongen en gedronken te hebben, gingen we weer terug naar het huisje.

Kayakken Abel Tasman, rondreis Nieuw-Zeeland

Marahau – Greymouth
Om 11 uur reden we naar Greymouth. Onderweg wilden we ergens stoppen, maar toen we uitstapten werden we aangevallen door een heleboel bijen. We stapten dus maar snel weer in en reden verder naar een andere stopplaats. Maar toen we hier aankwamen, werden we weer aangevallen door bijen. Dus reden we weer verder. De derde keer was scheepsrecht en we konden eindelijk een tussenstop houden. We reden via de westkust verder naar Greymouth, waar we hele mooie uitzichten hadden. We stopten nog bij Pancake Rocks (Punakaiki) voor we verder gingen naar Greymouth. Hier zie je allemaal lagen rotsen op elkaar. Toen we hier hadden rondgekeken en wat hadden gegeten, reden we weer verder. In Greymouth gingen we bij een hotel goedkoop eten. Na het eten hadden we nog wat gemaild en daarna zijn we naar bed gegaan.

Greymouth – Fox Glacier
Omdat we om 10 uur moesten uitchecken, stonden we vroeg op. Na het ontbijt reden we naar Shantytown, een authentiek stadje waar vroeger naar goud werd gezocht. Met een stoomtreintje werden we naar de goudzoekersplaats gebracht. We kregen eerst een uitleg over hoe je goud moet zoeken en daarna kon je het zelf proberen. Je vond altijd wat en als beloning mocht je dit mee naar huis brengen. Hierna reden we naar Fox Glacier. Daar checkten we in bij onze hostel. Hierna reserveerden we voor een Helihike voor de volgende dag.

Fox Glacier
Om kwart voor 9 moesten we ons melden bij de balie van het informatiecentrum voor de Helihike. Daar kregen we uitleg en speciale bergschoenen. We werden daarna met een bus naar een plaats gebracht waarvandaan we verder gingen met de helikopter. Tijdens de vlucht naar de gletsjer hadden we een prachtig uitzicht. Toen we geland waren, kregen we ijzeren beugels onder onze schoenen en een stok zodat we meer grip hadden op het ijs. Samen met twee gidsen en vier Ieren gingen we een tocht over het ijs maken. De gids hakte onderweg ijs weg, zodat we beter over het ijs konden lopen. Het was mooi weer: we hadden zelfs een korte broek aan op de gletsjer. We liepen ongeveer twee uur over de gletsjer. Toen we weer bij het beginpunt kwamen, leverden we onze schoenen in en kregen we een certificaat van deelname. Met de bus werden we weer teruggebracht naar het dorp.

Fox Glacier – Queenstown
We waren om half 8 opgestaan, omdat we op tijd in Queenstown wilden zijn. Onderweg stopten we nog bij Puzzling World waar we wat rondkeken. Daarna reden we door Wanaka om wat te eten. Toen we aankwamen in Queenstown checkten we in bij onze lodge. Nadat we hadden rondgekeken in het huisje, gingen we het centrum in om te kijken wat er te doen was. Nadat we gegeten hadden, wilden we nog gaan stappen. We waren in twee bardancings geweest en daarna gingen we naar bed.

Queenstown
Vandaag stonden we rond 10 uur op. Debora, Linda, André en Stefan gingen vandaag, rond 5 uur 's middags, paragliden. Voordat ze gingen springen, waren we eerst nog naar het Kiwi Birdlife Park geweest. We wilden wel eens een echte kiwi zien. In het park staan twee kiwihuizen. De kiwi's zaten in een donkere ruimte, waardoor je in het begin niet veel zag. Na het park gingen we met de gondel omhoog. Daar had je een mooi uitzicht over Queenstown. We hadden een combikaart gekocht waardoor we vijf keer met de luge (rodelbaan) naar beneden konden. Nadat we de rodelbaan vijf keer hadden gehad, gingen we het centrum om in snel nog wat te eten voordat we gingen paragliden.

We werden naar de top van een berg (Crown Terrace) gebracht. Nadat we allemaal waren geland, mochten we nog een keer omdat er te weinig wind stond waardoor je te kort in de lucht hing. Hierna gingen we nog even internetten en daarna gingen we naar bed.

Queenstown – Milford Sound
Vandaag reden we naar Milford Sound. Onderweg stopten we bij Te Anau, de laatste plaats waar we nog konden eten en boodschappen konden doen. Na een uur of twee reden we verder. Onderweg zijn we ook nog gestopt bij Mirror Lakes. De meren zijn net spiegels als het windstil is. Maar helaas stond er een licht briesje toen wij er waren.

Toen we in Milford Sound aankwamen, merkten we dat het erg afgelegen was. We werden overvallen door sandfly's. We zijn dus ook niet lang buiten geweest, anders werd je lek geprikt. Er was niet erg veel te doen in Milford Sound, er waren een pub, een restaurant en een benzine station. In het hostel boekten we een cruise voor de volgende dag. 's avonds gingen André en Stefan pannenkoeken bakken en daarna gingen we naar bed.

Milford Sound
Om 10 uur hadden we een cruise. Deze boottrip duurde 2,5 uur en onderweg werd er wat verteld over de omgeving. Tijdens de trip zagen we een paar watervallen en zeehonden die op rotsen lagen. Na een uur begon het zachtjes te regenen en toen we dichter bij de zee kwamen, begon het ook nog flink te waaien. Dit weer was niet abnormaal: er valt gemiddeld 9 meter water per jaar in de regio. Om half 1 waren we terug en liepen we naar een waterval (Bowen Falls). Hierna gingen we terug naar het hostel. De meiden bleven daar en de jongens naar het café. Hier hebben we wat gedronken, gedart en getafeltennist. In het hostel hadden we later met zijn zessen gegeten en daarna zijn we weer met zijn allen naar het café gegaan. Deze avond was er een jam sessie. Om 11 uur gingen het licht uit in het hostel, dus toen we terugkwamen, moesten we alles met een zaklamp doen.

Milford sound, prachtig uitzicht, natuur, Nieuw-Zeeland

Milford Sound – Te Anau
Vandaag reden we naar Te Anau. Onderweg stopten we bij 'The Chams', om een wandeling van een kwartier te maken waar je een waterval zag. Ook stopten we onderweg voor Lake Marian. Dit was een wandeltocht van ongeveer drie uur. Na 10 minuten lopen kwamen we een waterval tegen. De tocht viel erg tegen, omdat we vrijwel alleen maar omhoog moesten wandelen. Na 2,5 uur kwamen we uiteindelijk bij Lake Marian aan. De terugweg was over hetzelfde pad. Hier deden we maar 1,5 uur over, omdat de weg alleen maar naar beneden ging. Wij hebben dus 4 in plaats van 3 uur over de tocht gedaan. Daarna reden we verder naar Te Anau. Toen we daar aankwamen, checkten we in bij onze hostel. We gingen vroeg naar bed, want voor de volgende dag stond een trip van 510 km naar Dunedin gepland.

Te Anau – Bluff – Dunedin
Vandaag reden we de Southern Senic Route. We reden via Bluff, het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland. Nadat we in de souvenirwinkel waren geweest, reden we verder naar Dunedin. Hier checkten we in bij onze hostel. Na een lange dag gereden te hebben, gingen we eten in een Ierse pub. Na het eten hebben we nog gemaild en daarna zijn we naar een andere pub gegaan.

Dunedin
We reden vandaag naar Otago Peninsula. Daar hebben ze albatrossen, zeehonden, zeeleeuwen en pinguïns. Eerst keken we in het informatiecentrum rond. We hadden geen wandeling geboekt, maar gingen er zelf een maken. Je kon dan alleen niet op de plek komen waar de meeste albatrossen zaten. Er stond vandaag aardig wat wind en het werd aangeraden om tot het eind van de middag te wachten met de wandeling. Na wat rondgelopen te hebben, zagen we toch een paar albatrossen in de lucht. We wilden ook naar de pinguïns, maar die kon je pas laat in de middag zien. We zagen beneden bij een strandje zeehonden en zeeleeuwen, dus daar gingen we heen met de auto. We konden op een paar meter afstand foto's maken en zien wat ze deden. Na rondgekeken te hebben, gingen we weer terug naar de stad.

Om 7 uur 's avonds gingen we naar de bierbrouwerij Speights. Hier kregen we een rondleiding door het gebouw en uitleg over de geschiedenis van Speights. Daarna mochten we het bier proeven. Nadat de jongens een T-shirt hadden gekocht, gingen we eten. Daarna gingen we naar het hostel en naar bed.

Dunedin – Kaikoura
Vandaag gingen we naar Kaikoura, een afstand van 542 km. In de middag begon het hard te waaien, zo hard dat de auto heen en weer schudde. Onderweg zagen we een ongeluk: er lagen omgewaaide bomen op de weg en er was een brandje ontstaan. Toen we aankwamen in Kaikoura was het donker. Toen we naar het hostel liepen, zagen we tot onze verbazing dat er net een boom was omgewaaid waar we zelf een minuut geleden de auto wilden parkeren. We waren dus erg blij dat we geen minuut later waren en dat we een andere parkeerplaats hadden gezocht. Het was zo slecht weer dat we maar een pizza hadden besteld.

Kaikoura Christchurch
Vandaag gingen we met zeehonden zwemmen. Nadat we onze wetsuits aan hadden getrokken, werden we met de auto weggebracht. Toen we hier aankwamen, moesten we nog 10 minuten lopen voordat we eindelijk konden zwemmen in zee. Daar deden we een duikbril op en flippers aan. Het water was steenkoud, maar na 10 minuutjes zwemmen, begon je het eindelijk wat warmer te krijgen. We moesten eerst nog een tijdje zwemmen voordat we bij de zeehonden aankwamen. We hadden ook een snorkel meegekregen, zodat we onder water konden kijken. We zagen dan ook verschillende vissen, schelpen, planten en zeesterren. Na een tijdje zwommen we weer terug. We gingen met de auto terug naar het hostel. Daar douchten we en vervolgens reden we naar Christchurch.

Net voor Christchurch stopten we nog bij de wijnproeverij Sint Helena. Op een bordje zagen we staan dat je alleen op afspraak een rondleiding kon krijgen. Toen we binnenkwamen, werden we echter hartelijk ontvangen en we kregen toch een rondleiding van anderhalf uur. Na de rondleiding mochten we de wijn proeven. We kochten nog een aantal wijnflessen voor thuis en hierna reden we verder naar Christchurch. We checkten in bij het hostel. Na het eten deden we de Engelse versie van Monopoly. Toen we het te lang vonden duren, besloten we dat Stefan had gewonnen en zijn we gaan slapen.

Christchurch
Stefan en André stonden vroeg op om te gaan internetten, maar de rest bleef nog liggen. Linda en Debora hadden de auto uitgeruimd. Toen we allemaal hadden ontbeten, boekten we eerst nog een nachtje bij zodat we rustig onze tas konden inpakken en nog een paar uur konden slapen voordat we gingen. 's Middags moesten we de auto weer inleveren. Nadat we deze hadden ingeleverd, gingen we het centrum van Christchurch in om souvenirs te kopen. Met een gratis bus die steeds hetzelfde rondje reed, zijn we naar de bioscoop gegaan. Terug in het hostel pakten we onze tas in voor de terugreis. We konden nog slapen tot 2 uur 's nachts en om half 3 's nachts werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

Christchurch – Amsterdam
We kwamen midden in de nacht aan op een uitgestorven vliegveld. We wachtten tot we konden inchecken en we moesten nog een visum voor Sydney aanvragen. We moesten het visum hebben, omdat we 8,5 uur op Sydney zouden blijven. We namen afscheid van Debora en gingen de douane door. Daar stapten we het vliegveld in om naar Sydney te gaan. Vervolgens vlogen we verder naar Frankfurt en van daaruit naar Schiphol.

Aankomst in Nederland
Om half 9 's ochtends kwamen we op Schiphol aan. Nadat we de bagage hadden gevonden, gingen we door de douane. We werden opgehaald door onze ouders, maar we mochten nog niet naar bed. Bij Eelco thuis was de ontbijttafel gedekt: we gingen nog met zijn allen ontbijten. Na het ontbijten hadden we de film van de vakantie bekeken en daarna zijn we eindelijk naar huis gegaan.

Voor meer info kijk op Diemeer.nl.

dolfijnen, Bay of Islands, Nieuw-Zeeland

Heb je interesse in een reis naar Nieuw-Zeeland? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Nieuw-Zeeland, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.