Ervaringen Wimdu

Pagina 1 van 1 met 37 resultaten

op 12 oktober 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2015

Appartement had een lekkende boiler. Water door het hele appartement. Geen warm water 4 dagen met 2 kleine kinderen. Zaak neergeld bij Wimdu maar die verwijzen je naar de voorwaarden en beëindigen het gesprek. Komt bij Wimdu allemaal wat amateuristisch over. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 december 2018 bestemming: Duitsland / Lennestadt-Langenei, reisperiode: december 2018

Hollander ecke. Het appartement stonk!!! De banken en stoelen waren doorgezakt en leverden gigantische rugpijn. De bedden zakten door, kriebelden en de dekbedden waren dun en veel te klein, (eenpersoons dekbed op een tweepersoonsbed past echt niet). Verder was er geen keukenblok, afwassen moest in de wastafel. Er was veel te weinig licht. De tv deed het niet. Koken, voor zover mogelijk , op een warmhoud plaatje en bovendien waren bij het ontbijt de boter, de koffiemelk , de jammetjes enzovoort ver over de datum!!!! Ze rekenden bovendien meer dan op hun eigen website stond. Zo'n slecht appartement hebben we nog nooit gehad. ... Lees meer

  • Algemeen 2




op 9 september 2018 bestemming: Spanje / comares, reisperiode: augustus 2018

Geboekte studio was alleen te bereiken via een 1.2 km lange dirt weg vol met gaten,kans schade ,banden auto,onderkant auto,etc,,stijgingspercentage min 20 % op delen langs stijle afgronden,en dit alles met huurautotjev,niks van dit alles in de omschrijving ,bepaald niet een plaatst vanwaar je de omgeving wilt ontdekken,omdat je diverse malen heen en weer moet per dag, ontdekken ,eten etc.en dat alles over deze dirt Road
bij reclamatie alleen standaard verwijzing naar voorwaarden dat wimdu niet verantwoordelijk is.. ook niet na divers e mail verkeer,nog nooit zo,n slechte klantenservice meegemaakt.boek niet met wimdu,ze kunnen niet garanderen wat ze aanbieden ,althans niet de correcte omschrijving,je zult verast zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2018

Binnen 12 uur na boeking geannuleerd kosten bijna 100 euro. Snel verdiend door die club wimdu

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2018 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: augustus 2018

In Kopenhagen hadden we via Wimdu een appartement geboekt.
Wat een smerig appartement. Wimdu zegt de te huren accomodaties te controleren, maar daar geloof ik niets van.
De afgesleten parketvloer had lang geleden een laklaag gehad en zag groezelig en zwart van het vuil. De keukenlades en kastjes kleefden.
De vloer van de douche was ergens in de vorige eeuw voor het laatst schoon gemaakt. Aan de onderrand van de WCpot zat de derrie van ... aangekoekt.
De gordijnen zaten vol sleetse plekken. De zon kon je gewoon door de dichte gordijnen zien schijnen. Ook ontbrak het bestek.
Op onze klachten stuurde de host een foto van een lade met bestek, die er echt niet was. Dat was voor WIMDU voldoende om onze klachten af te wijzen.
Onze foto's over die smerige toestanden kwamen volgens hem overeen met de foto's op de website.
Nou, dan werkt er bij Wimdu zeker een medewerker met een blindengeleidehond!
Een objectief onderzoek instellen vond men niet nodig.
We hebben al vele appartementen mogen huren.
Deze rondreis door Zweden en Denemarken in 8 verschillende accommodaties.
Vanwege de viezigheid waren we genoodzaakt naar een hotel uit te wijken.
Dus, tenzij je je graag om wil wentelen in andermans smerigheid, ga dan niet met deze host in zee! V.w. de slechte service is dit tevens ook de laatste keer dat we via Wimdu boeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018

Vies appartement, op de foto lijkt het mooi. Ter plekke via mail klacht met foto's ingediend. Op zoek naar andere ruimte, gelukkig gevonden. Geld krijg je niet terug want klacht is niet gegrond. Alles gaat in het engels is ook niet handig.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2018 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: mei 2018

De vlucht was fijn, iets vertraging met het vliegtuig. Onze hosts Myrian en Lorenzo waren erg aardig, ook al arriveerden we later. Het verblijf was geweldig in een schone kamer met privébadkamer.

  • Algemeen 9
op 25 april 2018 bestemming: Nederland / Schoonoord, reisperiode: april 2018

Huisje te vies voor woorden.

  • Algemeen 1
op 19 maart 2018 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2018

Zeer slechte site om te boeken. Accommodatie staat beschikbaar. Moet wachten op goedkeuring en accommodatie is dus niet beschikbaar......

  • Algemeen 1
op 8 februari 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018

Omdat we na incheckt tijd aankwamen in Lissabon moesten we onze sleutel op een ander adres ophalen. In ons contact met de eigenaren voor onze aankomst, over het oppikken van de sleutel, zou de sleutel in de buurt op te halen zijn. Dit bleek een rit met de taxi van ongeveer 10 min verderop te zijn. Na onze sleutel opgehaald te hebben, kwamen we aan op onze bestemming.
Een achterbuurt kan ik jullie mededelen.
Buiten de vuile donkere steegjes, lag er overal vuilnis en liepen armoedige jongeren met sjaals voor hun gezicht en kwamen deze dreigend bij onze taxi staan, dit voelde echt niet veilig en een uitnodiging om in die buurt te blijven.
Zelfs onze taxi chauffeur adviseerde ons om daar niet te verblijven. Met als gevolg dat we drie nachten hebben extra moeten boeken op een andere locatie in Lissabon. Buiten de extra kosten die we hierdoor hadden is er ook grote stress door ons ervaren. Zeker omdat we hier al zolang naar hadden uitgekeken en dankzij de misleidende tv reclame van Wimdu voelden we onze bedrogen.
Daarnaast vind ik het ook waardeloos dat ik nergens een Nederlands telefoonnummer kan vinden op de site.

Hopende op enige vorm reactie,

  • Algemeen 1
op 2 november 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2017

Super leuke kamer met een lieve host en ideale locatie

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2017 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2017

Het bij Wimdu gehuurde appartement was heel erg vies en oude zooi. De fotos kwamen niet overeen met wat er op de site stond en ook niet de faciliteiten. Klantenservice gewoon beledigend. Rome is super maar gebruik nooit WIMDU

  • Algemeen 1
op 11 september 2017 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2017

Wel betaald , geen appartement nijgt naar oplichting !!!

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2017 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: augustus 2017

Zeer slechte staat van de meubels in het appartement wat wij huurden via Wimdu. De bedden vielen uit elkaar..alles was oud en aan vervanging toe. Het wimdu team was wel bereikbaar maar kon niets doen aan bv een deel van de huur terugvorderen oid. Slecht bedrijf waarbij het lijkt alsof ze hun verhuurders nooit checken op hetgeen ze te huur aanbieden

  • Algemeen 3
op 10 juli 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: augustus 2014

Oplichters en leugenaars. Geven geen garanties. Ik vraag me af waarom bestaan ze nog.

  • Algemeen 1
op 7 februari 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: maart 2017

Onbetrouwbaar bedrijf

  • Algemeen 1
op 18 december 2016 bestemming: , reisperiode: januari 2016

Zeer slechte ervaring! Leek netjes geregeld maar we zijn opgelicht door de eigenaar van het door ons geboekte appartement

  • Algemeen 1
op 16 december 2016 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2016

Oplichterij

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2016 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2016

Omdat niets uit de advertentie klopte , en we het appartement moesten delen met de eigenaresse. Ongastvrij en geen vrijheid , en arrogant zelfingenomen mens zo bot als n hond . wil ook een financieele compensatie !!!!

  • Algemeen 2
op 21 september 2016 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: september 2016

Mijn accomodatie was geannulleerd van de hos maar niet doorgegeven aan Wimdu. wimdu heeft 2 weken niets aan mijn klacht gedann, tot ik opbelde +493020163310 en een persoonlijk klantenmedewerker aan de lijn kreeg, die uiteindelijk heel snel de boeking op de juiste manier annuleerde en ik dan ook uiteindelijk het geld terug kreeg. Al jaren had ik bij wimdu geboekt en nog nooit klachten gehad. Via email werken ze erg langzaam of reageren helemaal niet, terwijl het vial de telefoon wel gelukt is. Jammer dat ze niet meteen alles goed afhandelen.

  • Algemeen 7
op 16 september 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2016

Verblijf gezocht in Palma de Mallorca en uiteindelijk op de site van Wimdu terecht gekomen. Aanvankelijk zie je een prijs staan van 1340 euro waarvan je denkt oké en na het doorklikken zie je dat er een slordige 400 euro bijkomt aan servicekosten. Totaal dus 1730 euro. Zodra dan alles gereserveerd is krijg je van Wimdu een bevestigingsmail waarin staat dat je bij problemen contact kan nemen met de host. Wat later kregen we dan een mail van de 'host' om verdere afspraken rond onze aankomst te maken en dat blijkt dan een lokaal immo kantoor te zijn. As je dan op de website van het lokaal immo kantoor gaat kijken vind je die dezelfde woning aan de prijs van 1340 euro. Inclusief dezelfde foto's en beschrijving. Dus ik raad iedereen aan om eerst eens goed rond te kijken. Van mij mag iedereen geld verdienen (ook Wimdu) maar 30% meer vragen aan 'servicekosten' terwijl je voor de rest niets anders hebt gedaan dan wat opvolgingsmailtjes sturen. Nee, voor mij zeker geen Wimdu meer.

  • Algemeen 2
op 12 september 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2016

Ik ben voor € 2.500,00 opgelicht. Zou deze maand met 6 personen op Ibiza vakantie vieren. Via Wimdu bij Top Properties een prachtig huis gehuurd, maar toen ik een mail stuurde over hoe de sleuteloverdracht geregeld zou worden kreeg ik geen mail meer terug. Huis was inmiddels ook van de site van Wimdu afgehaald. Wimdu neemt geen enkele verantwoordelijkheid in deze. Zegt dat zij alleen een prikbord zijn. Geven ook geen naam en adresgegevens van degene die het huis op hun site had gezet i.v.m. de wet op de privacy. De fraudeur wordt dus beschermd. ONEERLIJK!

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2016 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: juli 2016

Opgelicht via Wimdu. Nooit via deze website boeken! De kans dat je wordt opgelicht blijkt heel groot te zijn. Hun website is hier totaal niet tegen beschermd. Zij nemen ook geen enkele verantwoordelijkheid! Klantenservice zeer slecht te bereiken. Alleen via mail waar je bijna tot niet geen reactie op terug krijgt of via een live chatsessie waarbij ze de chatsessie te pas en on te pas verlaten zonder je dat je echt geholpen wordt. In een bericht van hen die ik heb gekregen geven ze zelfs aan dat het soms voor komt dat je via hun site te maken krijgt met oplichters. Wanneer dit gebeurd moet je contact op nemen met de politie. Totaal geen verantwoordelijkheid van hun kant terwijl ze duidelijk op de hoogte zijn dat er oplichters zitten op hun site die geld verdienen aan onschuldige mensen!

  • Algemeen 1
op 15 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2016

De site Wimdu is VOLLEDIG onbetrouwbaar. NIET boeken via deze site. Het lijkt op een huis/appartement verhuur site maar is het NIET. Het is een ongecontroleerde marktplaats.
Wij hebben een appartement gehuurd via deze site en zijn nu € 955,- kwijt (inclusief borg). Na confirmatie van het boekingsformulier van Wimbu én na overdracht geld aan de verhuurder antwoordde deze niet meer. Het appartement is inmiddels van hun site. Geld kwijt.

- Wimdu antwoordt NIET op klachten en stuurt slecht een klachtnummer waarin de klacht zelf niet wordt gereflecteerd. Er is daardoor geen feedback mogelijk van wat u geschreven heeft.
- Wimdu heeft slechts een paar positieve reacties op zijn site staan (welke hoogstwaarschijnlijk zelf geschreven zijn).
-Wimdu kent géén helpdesk en heeft geen telefoon nr. zoals b.v. Booking.com (een prima site, met goede bewezen service). Wimdu's Communicatie vindt slecht plaats middels een contact formulier (waar je dus daarna, zie boven, niets meer van hoort).
- er is géén zoekfunctie naar adressen om appartementen op te roepen die vroeger geboekt zijn. Slechts: Plaats en boekings datum. Alles om het boeken van de klant te bevorderen maar zoeken tegen te gaan.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2016

Wimdu is heel onbetrouwbaar. Ze hebben geen enkele info over de organisaties die dingen verhuren via hun website. Nooit boeken via Wimdu! en al zeker niet bij Suys in Mallorca!

  • Algemeen 1
op 31 mei 2016 bestemming: Duitsland / München, reisperiode: mei 2016

Via de Wimdu site werd gemeld dat ik een borg moest betalen voor het appartement direct op de bankrekening van Sebastian Whoite in Munchen. 13 mei ben ik terug gekomen en heb de borg nog steeds niet terug. Wimdu reageert totaal niet op mijn mailtjes.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2016

Let op opgelicht via de site van Wimdu. NEGEER DIT PLATFORM !!! Wimdu negeert gedupeerden en is onbeschoft.

  • Algemeen 1
op 24 mei 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: september 2016

Echt te bagger dit. Ik wilde een appartement in NY boeken. Ik moest even haar telefoonnummer toevoegen op Whatsapp. Ik kon het boeken, maar moest het dan wel via Western Union betalen. Nou, dat wilde ik niet en het enige antwoord wat ik toen krijg is. O.K. Daarna heeft diegene mij op Whatsapp gelijk geblokkeerd. Even het mobiele nummer ingetikt bij google en je kreeg gelijk een paar sites te zien dat het een oplichter blijkt te zijn.

Ik zoek nooit meer naar iets op deze site, vooral niet na de andere reviews gelezen te hebben. BAGGER!!

  • Algemeen 1
op 4 mei 2016 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: april 2016

Ik boekte een appartement in Lissabon. Het was allemaal zoals vermeld, maar net iets minder mooi en goed. Maar geen sprake van wanprestatie. Toen ik de review ging invullen zou ik een coupon voor 20 eu korting krijgen. Die blijkt dan maar 60 dagen geldig, en heb je dus niets aan. Dat toont de ware commerciele hebzucht van Wimdu, die dit keer ook meer provisie rekende dan het jaar er voor. Afgelopen voor mij; ik boek voortaan wel bij een ander.

  • Algemeen 6
op 25 april 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2016

WE ZIJN OPGELICHT DOOR WIMDU!!!

  • Algemeen 1
op 12 april 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2016

Een maand geleden geboekt en betaald en blijkt nu na wat vragen te stellen niet voor te komen in de reserveringen. Geld is niet terug te halen.
Appartement is van de website verdwenen. Reden deze was vlgs Wimdu verdacht. maar denk je dat ze de gasten informeren. Niet dus. Ik moest er dus zelf achter komen dat het niet in de haak was. Samengevat: WIMDU is een zeer onbetrouwbare organisatie met een zeer fraude gevoelige website.

  • Algemeen 1
op 7 april 2016 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: juni 2016

WAARSCHUWING! Wimdu is een scam, ik ben zelf net voor 1120e opgelicht en ik was blijkbaar niet de eerste! Niet boeken dus!

  • Algemeen 1
op 30 maart 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2016

We wilde een prachtig huis huren op Ibiza, Single-level luxury villa. we waren al bijna zover om te gaan betalen. de eigenaar vroeg of het toch niet via airbnb kon, zodat hij sneller aan zijn geld kwam. voor de zekerheid de foto van het huis gegoogled toen bleek het niet op Ibiza te staan maar op St tropez in Frankrijk. Misschien je objecten beter controleren.. Had toch erg vervelend geweest als we daar met ons gezin hadden gestaan.

  • Algemeen 1
op 4 februari 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2016

Zeer slechte service

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2015 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2015

Nooit via Wimdu een accomodatie boeken! We zijn via de site opgelicht met een villa op Mallorca. 10.000 euro lichter en Wimdu neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Van hun garantie 'op kwaliteit gecheckte accomodatie' klopt niets.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 30 juni 2015 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2015

Oplichters, het was gewoon een slechte hotelkamer ipv een apt bij particulier.
En natuurlijk geen excuses dat het anders was dan aangegeven op de site van Wimdu. Nooit doen dus!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 20 maart 2015 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2015

Via de handige en overzichtelijke site van Wimdu een appartement geboekt in het centrum van Berlijn. Het was een vrij stoffig en saai appartement maar we betaalde er dan ook weinig voor.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
  • 1