Schrijf een review

Info over Belvilla

Url:

Type reizen: vakantiehuizen
Oude Stadsgracht 1, 5611 DD Eindhoven NL

Logo van Belvilla

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

Ervaringen met Belvilla

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 760 reviews over Belvilla lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 2 januari 2008 door P. van Gelder.

Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Interhome, Landal GreenParks, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net en Belvilla. Al deze organisaties samen hebben in 4.516 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Belvilla scoort dus gemiddeld 3,7 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Belvilla heeft deze publieksprijs gewonnen in 2014.

Belvilla krijgt gemiddeld een 2,1
op basis van 760 ervaringen:

2,1 + Ervaring delen
op 7 juli 2025 bestemming: NL / Heinkenszans, reisperiode: november 2025

Ik heb het gevoel dat ik in een kafkaïaanse toestand terecht ben gekomen. Ik heb een boeking gedaan bij Groepen.nl. Dat betrof een verblijf met als data 7 – 10 november tegen de kosten van €842,-. Ik heb daar een aanbetaling op gedaan. Toen ik inlogde op Groepen.nl schrok ik me ondersteboven, want daar stond opeens €1342,- en (dat zag ik pas later) de verkeerde data. Ik heb dus direct geannuleerd en mijn geld teruggevraagd. Daar zeiden ze dat ik had betaald aan Belvilla en dat dat dus via hen (jullie dus) liep. Ik heb vervolgens Belvilla gebeld en daarna weer Groepen.nl en tenslotte weer met Belvilla en de verwarring werd steeds groter. Er blijken twee boekingen te staan, waarvan ik er één nooit gedaan heb (die van 10 – 13 november). De boeking van 7 – 10 november bleek te zijn geannuleerd, maar die van 10 – 13 november stond nog open (!). De mevrouw aan de telefoon zei toen dat de kosten €842,- waren en dat er niet meer bijkwam. Nou dan wilde ik alsnog wel boeken, maar de data 7 – 10 november bleken opeens ruims €1100,- te zijn! Toen brak m’n klomp en heb ik gezegd dat ik overal vanaf wilde, want dit is geen manier.
Toen heb ik dus de nog staande boeking geannuleerd en blijk ik annuleringskosten te moeten betalen! Terwijl de fout bij Groepen.nl / Belvilla / het boekingssysteem ligt. Ik wil dus z.s.m. het volledige bedrag van €266,50 geretourneerd zien.
Wat een waardeloos bedrijf; ik ben net gebeld met weer een formeel antwoord. "U had niet moeten annuleren". Nee, wat had ik dan moeten doen! Boek NIET bij dit bedrijf!

  • Algemeen 1
op 4 juli 2025 bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: juli 2025

Dit bedrijf riekt naar oplichting, hun prijzen zijn ver boven de gangbare prijzen op de vakantie parken waar Belvilla hun huizen aanbied. Wij betaalden via Belvilla een bedrag van € 964,00 terwijl de normale prijs op de website van het betreffende vakantiepark maar € 608,00 was!! We begrijpen dat er wat extra verdiend moet worden, maar dit verschil is ronduit belachelijk en vinden wij oplichterij. Ook nu net zoals alle andere reviews, geen contact met Belvilla te krijgen buiten de chat om met personen die niets kunnen doen en je verwijzen naar de digitale "' klantenservice ". We gingen 1x een boeking doen buiten onze normale boekingssite ( Airbnb ) hele grote fout dus, Belvilla nooit meer !! Dit bedrijf krijgt niet eens 1 ster van ons maar een dikke 0 !

  • Algemeen 1
op 1 juli 2025 bestemming: holland / zoutelande, reisperiode: juli 2025

Heb per ongeluk ons reisje geannuleerd via een vitruele agent van de reisorganisatie expedia waar belvilla mee samenwerkt op 24juni heb de hele week tot 1 julie 2025 contact proberen te krijgen maar alleen via virtuele agent en personeel van de reisburaus allemaal analfabeten en buiten landse afkomst moest alles aantal keren uitleggen maar kereeg antwoord via mail of telefoon geen e-mailtje of belletje naar mij wilde mijn geld retour maar kreeg geen duidelijk antwoord en ook geen herboeking werd besproken voor mijnn zuurverdiende geld 650 euro wat ik kwijt ben ben maar een gewone aower en we hebben het niet zo breed om dat te laten uithangen een groot kut bedrijf met geen fatsoen naar mensen toe om tot een oplossing te komen groet ger

  • Algemeen 2
op 30 juni 2025 bestemming: Nederland / Heino, reisperiode: juni 2025

Geboekt & aanbetaald. Na een aantal weken een mail dat de aankomstdatum niet mogelijk is, maar wel de dag erna. Terug gemaild, na een kleine week zonder reactie; zelf contact opgenomen. Nu bleek de gehele reservering geannuleerd. Aangegeven dat ik de aanbetaling terug wil. Daar wacht ik nu al bijna 2 weken op.... Nooit meer deze onbetrouwbare partij voor mij.

  • Algemeen 1
op 16 juni 2025 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2025

We hadden een woning geboekt via Belvilla en aanbetaald. Via mijn Belvilla kwam ik er 2 maanden voor de vakantie achter dat de boeking geannuleerd is zonder dat Belvilla ons hiervan op de hoogte had gebracht. Chatcontact en mailcontact gehad met Belvilla. Weinig medewerking, geen excuus. Veel standaard mailantwoorden. Alternatieven die geboden werden waren van totaal andere maatstaven. Uiteindelijk zelf een andere woning gevonden die veel duurder is. Ze zijn ook niet bereid tegemoet te komen in de extra kosten. Wij boeken nooit meer via Belvilla.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2025 bestemming: Luxemburg, reisperiode: april 2025

Teleurstellende service, geen hulp bij problemen

Boeken via Belvilla ging soepel en zonder problemen. Helaas houdt de service daar ook meteen op. Wij wachten inmiddels al twee maanden op de terugbetaling van onze borg. Zelfs een bericht dat we deze niet terugkrijgen, blijft uit.

Belvilla geeft aan dat ze de verhuurder hebben gemaild, maar wachten nu al meer dan vijf weken op een reactie. Zelf ondernemen ze geen enkele verdere actie om dit op te lossen. Geen druk op de verhuurder, geen transparantie naar ons toe — niets.

Het is ronduit schandalig dat je als klant zo in de kou wordt gezet. Zolang er niets misgaat is alles prima, maar zodra er iets opgelost moet worden, laat Belvilla het volledig afweten. Absoluut geen aanrader.

  • Algemeen 2
op 12 juni 2025 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juni 2025

Belivilla onbereikbaar, telefoonlijn valt stil, emailadres buiten gebruik. Belivilla zorgt niet voor klant laat probleem door klant zelf oplossen. In mijn geval eigenaar in buitenland. 2 sterren is teveel, maar ik wil medewerkers niet benadelen. Organisatie zou 0 sterren verdienen. Onbezorgd op vakantie ....... NIET via Belvilla.

  • Algemeen 2
op 11 juni 2025 bestemming: België / Purnode, reisperiode: juni 2025

We werden warm ontvangen.
Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus huisje met een groot privé zwembad.
Een fijne ervaring met belvilla






Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus

  • Algemeen 8
op 7 juni 2025 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2025

We hebben een INVALIDE accommodatie (slaapkamer op begane grond) gemaakt/betaald. Dit blijkt niet te kloppen, geen slaapkamer op begane grond, en customer service geen oplossing en geen terugbetaling.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2025 bestemming: België / Dordrecht, reisperiode: mei 2025

10 personen in de kou laten staan na rit van 4 uur, door Belvilla
Na een rit van 4 uur stonden we daar bij onze villa. Al direct bij binnenkomst zagen we dat de villa echt ongelooflijk smerig was.
We hebben gelijk contact gezocht met Belvilla en gezegd dat we hier met een zwangere dochter en drie kleine kinderen stonden in de kou.
In en op de wc rand en bril zaten nog poep resten van de vorige gasten, op badmat dikke smerige klodders, op de bedden en kussens grote bruine kringen ook in het kinderbedje, in de douche was het rolgordijn eraf deze lag kapot op de rand van het bad,, in de andere kamers waren ook de lamellen en gordijnen kapot. In de keuken aangekomen stonk de koelkast die eveneens heel smerig was, de besteklades waren bruin met vies bestek, her en daar in het huis schimmelplekken, overal kapotte lampen met dikke lagen stof, vet en spinnenrag overal door het hele huis, in de raamkozijnen lagen allemaal dode insecten en door het hele huis gebruikers sporen van de vorige gasten.
In de tuin lagen overal stukken glas, lag overal hondenpoep en er was schrikdraad om het gras veld zodat het ook nog eens heel onveilig was voor de kinderen van 1, 2 en 3 jaar.
Wij moesten foto's sturen en Belvilla zou regelen dat het zou worden schoongemaakt. Wij gaven aan hier niet te willen verblijven, ook niet na een schoonmaak omdat eveneens de matrassen te smerig waren om op te slapen. Het was zo onhygiënisch voor de kinderen en een zwangere vrouw dat we een andere locatie wilden. Meerdere keren beloofde Belvilla terug te bellen, wat niet gebeurde.

Inmiddels 18.00 uur Telefonisch contact gezocht dat er kleine kinderen waren die moesten slapen. Ze gaven eindelijk toe dat we gezien de toestand van de villa we er vanuit hygiëne niet kunnen verblijven. En beloofden ons na 5 minuten terug te bellen wat wederom niet gebeurde. Om 20.00 weer gebeld dat we graag een oplossing wilden en dat de kinderen moesten slapen. Ze beloofden terug te bellen wat niet gebeurde.

Oplossing van Belvilla was dat we ons geld terugkrijgen, onze vakantie moesten opzeggen en wederom met 10 man terug rijden naar Nederland. Er is geen oplossing gekomen van hun kant, geen andere locatie te regelen, mee te denken of een andere oplossing aan te bieden. Na 6 uur zijn wij rond 22.00 uur met drie kleine kinderen weer terug gereden naar Nederland

  • Algemeen 1

Bekijk 760 ervaringen over Belvilla

Vakantieverhalen / reisverslagen