Schrijf een review

Info over Belvilla

Url:

Type reizen: vakantiehuizen
Oude Stadsgracht 1, 5611 DD Eindhoven NL

Logo van Belvilla

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

Ervaringen met Belvilla

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 756 reviews over Belvilla lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 2 januari 2008 door P. van Gelder.

Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Interhome, Landal GreenParks, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net en Belvilla. Al deze organisaties samen hebben in 4.508 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Belvilla scoort dus gemiddeld 3,7 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Belvilla heeft deze publieksprijs gewonnen in 2014.

Belvilla krijgt gemiddeld een 2,1
op basis van 756 ervaringen:

2,1 + Ervaring delen
op 16 juni 2025 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2025

We hadden een woning geboekt via Belvilla en aanbetaald. Via mijn Belvilla kwam ik er 2 maanden voor de vakantie achter dat de boeking geannuleerd is zonder dat Belvilla ons hiervan op de hoogte had gebracht. Chatcontact en mailcontact gehad met Belvilla. Weinig medewerking, geen excuus. Veel standaard mailantwoorden. Alternatieven die geboden werden waren van totaal andere maatstaven. Uiteindelijk zelf een andere woning gevonden die veel duurder is. Ze zijn ook niet bereid tegemoet te komen in de extra kosten. Wij boeken nooit meer via Belvilla.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2025 bestemming: Luxemburg, reisperiode: april 2025

Teleurstellende service, geen hulp bij problemen

Boeken via Belvilla ging soepel en zonder problemen. Helaas houdt de service daar ook meteen op. Wij wachten inmiddels al twee maanden op de terugbetaling van onze borg. Zelfs een bericht dat we deze niet terugkrijgen, blijft uit.

Belvilla geeft aan dat ze de verhuurder hebben gemaild, maar wachten nu al meer dan vijf weken op een reactie. Zelf ondernemen ze geen enkele verdere actie om dit op te lossen. Geen druk op de verhuurder, geen transparantie naar ons toe — niets.

Het is ronduit schandalig dat je als klant zo in de kou wordt gezet. Zolang er niets misgaat is alles prima, maar zodra er iets opgelost moet worden, laat Belvilla het volledig afweten. Absoluut geen aanrader.

  • Algemeen 2
op 12 juni 2025 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juni 2025

Belivilla onbereikbaar, telefoonlijn valt stil, emailadres buiten gebruik. Belivilla zorgt niet voor klant laat probleem door klant zelf oplossen. In mijn geval eigenaar in buitenland. 2 sterren is teveel, maar ik wil medewerkers niet benadelen. Organisatie zou 0 sterren verdienen. Onbezorgd op vakantie ....... NIET via Belvilla.

  • Algemeen 2
op 11 juni 2025 bestemming: België / Purnode, reisperiode: juni 2025

We werden warm ontvangen.
Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus huisje met een groot privé zwembad.
Een fijne ervaring met belvilla






Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus

  • Algemeen 8
op 7 juni 2025 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2025

We hebben een INVALIDE accommodatie (slaapkamer op begane grond) gemaakt/betaald. Dit blijkt niet te kloppen, geen slaapkamer op begane grond, en customer service geen oplossing en geen terugbetaling.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2025 bestemming: België / Dordrecht, reisperiode: mei 2025

10 personen in de kou laten staan na rit van 4 uur, door Belvilla
Na een rit van 4 uur stonden we daar bij onze villa. Al direct bij binnenkomst zagen we dat de villa echt ongelooflijk smerig was.
We hebben gelijk contact gezocht met Belvilla en gezegd dat we hier met een zwangere dochter en drie kleine kinderen stonden in de kou.
In en op de wc rand en bril zaten nog poep resten van de vorige gasten, op badmat dikke smerige klodders, op de bedden en kussens grote bruine kringen ook in het kinderbedje, in de douche was het rolgordijn eraf deze lag kapot op de rand van het bad,, in de andere kamers waren ook de lamellen en gordijnen kapot. In de keuken aangekomen stonk de koelkast die eveneens heel smerig was, de besteklades waren bruin met vies bestek, her en daar in het huis schimmelplekken, overal kapotte lampen met dikke lagen stof, vet en spinnenrag overal door het hele huis, in de raamkozijnen lagen allemaal dode insecten en door het hele huis gebruikers sporen van de vorige gasten.
In de tuin lagen overal stukken glas, lag overal hondenpoep en er was schrikdraad om het gras veld zodat het ook nog eens heel onveilig was voor de kinderen van 1, 2 en 3 jaar.
Wij moesten foto's sturen en Belvilla zou regelen dat het zou worden schoongemaakt. Wij gaven aan hier niet te willen verblijven, ook niet na een schoonmaak omdat eveneens de matrassen te smerig waren om op te slapen. Het was zo onhygiënisch voor de kinderen en een zwangere vrouw dat we een andere locatie wilden. Meerdere keren beloofde Belvilla terug te bellen, wat niet gebeurde.

Inmiddels 18.00 uur Telefonisch contact gezocht dat er kleine kinderen waren die moesten slapen. Ze gaven eindelijk toe dat we gezien de toestand van de villa we er vanuit hygiëne niet kunnen verblijven. En beloofden ons na 5 minuten terug te bellen wat wederom niet gebeurde. Om 20.00 weer gebeld dat we graag een oplossing wilden en dat de kinderen moesten slapen. Ze beloofden terug te bellen wat niet gebeurde.

Oplossing van Belvilla was dat we ons geld terugkrijgen, onze vakantie moesten opzeggen en wederom met 10 man terug rijden naar Nederland. Er is geen oplossing gekomen van hun kant, geen andere locatie te regelen, mee te denken of een andere oplossing aan te bieden. Na 6 uur zijn wij rond 22.00 uur met drie kleine kinderen weer terug gereden naar Nederland

  • Algemeen 1
op 4 juni 2025 bestemming: België, reisperiode: juni 2025

Maanden geleden een huis geboekt om met kinderen en kleinkinderen een bijzondere dag te vieren in het weekend van Pinksteren. Alles bevestigd, betaald etc. Vlak voor vertrek nemen we contact op met de eigenaar en krijgen we te horen dat er een dubbele boeking is. De eigenaar heeft meerdere malen geprobeerd dit aan Belvilla door te geven, zonder succes. Wij nemen contact op met Belvilla en worden niet geholpen door de klantenservice en niet door de SOS-medewerker. We bellen u terug...wanneer??
Wat een waardeloos bedrijf, schandalig!

  • Algemeen 1
op 31 mei 2025 bestemming: Kroatië / Kessel, reisperiode: mei 2025

Boeking gedaan in oktober 2024 voor een huis met zwembad open vanaf juni tem half september. Wij komen gisteren toe en het zwembad is nog leeg, terwijl het morgen 1 juni is. Totaal geen begrip van de sos medewerkers! Belvilla komt af met een schandalige compemsatie en geven geen andere woning! Nooit nog een boeking met Belvilla!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2025 bestemming: België / A, reisperiode: april 2025

NIET boeken!
Wij hadden een leuke vakantie geboekt voor een midweek. We konden pas om 17u in de villa. Op zich niet erg, als je dat weet. Op vrijdag zouden we pas tussen 19,00u en 20,00u eruit hoeven zijn. Perfect!!!
Helaas ging het wat anders. De eigenaar van de villa belde dat BelVilla een fout had gemaakt met de uitchecktijd. Het moest 10,00u zijn. Dat scheelt ongeveer een hele dag!!
Als je dan in gesprek wil met BelVilla wordt je van kastje naar muur gestuurd. Uiteindelijk kregen we op zatardag een mail dat onze vakantie, die op maandag zou beginnen, geannuleerd was. Zonder pardon, zonder meedenken, zonder een tegemoetkoming!!!
Te schadalig voor woorden! Een organisatie om te vergeten!

Wees gewaarschuwd en trap er niet in!

  • Algemeen 1
op 26 mei 2025 bestemming: Spanje / Palafrugell, reisperiode: april 2025

Ik had deze boeking gemaakt maar na 2 dagen heeft belvilla deze geannuleerd door werkzaamheden aan deze accommodatie. Zij hebben mij andere huis helpen boeken maar daar had ik annuleringsverzekering aangesloten. Tijdens de boeking met hun hulp hebben ze niet gezegd dat bij die nieuwe booking moet ik nog extra 1/3 van de prijs aan parking betalen dus ik wilde deze boeking annuleren en zij hebben dat geweigerd. Mijn annuleringsverzekering was ook raar gegaan . Zij biedt een voor 47 en een voor 59 en ik heb voor tweede als volledig dekking gekozen. Later blijkt dat ze hheft die van 47 gedaan. Ik heb na aantal minutes na de boeking door extra kosten wilde overboeking en zeg dat mag maar aan het eind hebben ze voor deze 136 ingehouden (het was letterlijk 10 min later). Lees goed wat zij hebben aan zoveelste mensen gedaan. OPLICHTERS

  • Algemeen 1

Bekijk 756 ervaringen over Belvilla

Vakantieverhalen / reisverslagen