Ervaringen Doets Reizen

Pagina 1 van 1 met 96 resultaten

op 24 augustus 2021 bestemming: IJsland, reisperiode: juli 2021

Zeer slechte reisbeschrijving, weinig informatie, alsof de reis in elkaar geflanst was. Bezienswaardigheden die niet klopte( meer was leeg) reden langs hotel wat volgens Doets gesloten zou zijn, zat vol met gasten. Gelukkig hebben wij zelf veel uitgezocht en veel gezien. De reis staat nu veel beter uitgeschreven op hun site. Nu kan je zelfs kiezen voor een andere vliegmaatschappijen.

  • Algemeen 7
op 25 maart 2021 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2020

Ook ik wil het even hebben over mijn positieve ervaring met Doets Reizen. Wij zouden eind maart 2020 op vakantie gaan naar New York... tot Donald Trump besloot de grenzen te sluiten wegens Corona. Kort daarna werden wij zelf door Doets opgebeld. Ze stelden een coronavoucher voor en daar gingen wij meteen mee akkoord. We dachten de reis in het najaar of toch zeker in het voorjaar 2021 te kunnen maken. Corona dacht daar helaas anders over. Een aantal weken voor het vervallen van onze voucher namen we telefonisch contact op met Doets. Een vriendelijke dame verzocht ons om onze vraag op mail te bevestigen. Kort daarop kregen we de bevestiging dat het bedrag van de voucher rond de vervaldatum zou worden terug betaald. En ondertussen staat het bedrag weer op onze rekening. Geen klachten hier. We werden vriendelijk en zonder moeite verder geholpen. Onze reis naar New York gaan we zeker nog doen wanneer corona voorbij is. En we zullen opnieuw bij Doets Reizen boeken.

  • Algemeen 10




op 20 maart 2021 bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: mei 2020

Ik lees al maanden hier de negatieve reviews over Doets reizen en hoe zij omgaan met Corona.
Gelukkig heb ik een wat andere ervaring. Dit komt waarschijnlijk ook doordat op het moment dat de corona toesloeg ik mijn gehele reis al volledig geboekt en betaald had. Ik hoefde dus niet mijn volledige/ of gedeeltelijke reis nog te betalen terwijl iedereen wel wist dat deze reis niet gemaakt ging worden.
Zoals gezegd ik zat dus wat dat betreft in een iets andere positie.
Ik heb altijd heel veel begrip op kunnen brengen voor het voucher systeem. Wat er nu gebeurt is had geen reisorganisatie kunnen voorspellen, en het is dan wel heel makkelijk roepen dat volgens de wet alles direct terugbetaald moet worden. Maar al deze organisaties hebben al meer als een jaar geen inkomen en vechten om te overleven.
Verder heb ik zelf een horeca zaak en begrijp de gedachte gang heel goed. Na de eerste persconferentie vorig jaar, dacht ik ook drie maanden lock down en we kunnen weer als van ouds doen wat we doen, helaas de realiteit is anders en duurt alles veel langer.
Maar goed waarom deze review? Ik ben schijnbaar één van de weinige die wel vind dat ze correct en netjes geholpen zijn door Doets reizen, en ik wil graag een beetje tegen geluid laten horen.
Onze (droomreis) is dus in maart vorig jaar geannuleerd, het bedrag (substantiële) bedrag werd omgezet in een corona voucher, waarmee ik tot december van dit jaar een reis kon boeken. Helaas door mijn werk heb ik alleen maar de mogelijkheid om in de Mei vakantie een dergelijke reis te maken. In januari van dit jaar realiseerde ik dat Mei dit, dit jaar niet ging lukken, ook omdat ik geen zin heb om op vakantie te gaan met allerlei restricties.
Maar goed ik dus gebeld met Doets, met de vraag of mijn voucher niet verlengd kon worden naar 2022, zodat ik dan in de Mei vakantie wel onze reis kan maken. Helaas dit kon niet omdat het voucher uitgegeven is door (ik meen) de SGR. Ik kon wel eventueel al boeken voor de mei vakantie van 2022, maar toen ik vroeg of er al vluchttijden, prijzen voor accommodaties, vluchten en de te maken cruise al bekend waren, gaf ze zelf aan dat dit voorstel niet helemaal handig was en dat er eigenlijk niks anders op zit dan om mijn geld retour te vragen. Ze gaf direct aan dat Doets reizen met terugbetaling kon wachten tot de geldigheid van het voucher min één dag.
Wij hebben gisteren netjes de terugbetaling ontvangen van de volledige reissom. En ik moet zeggen dat mijn ervaringen heel positief waren. zowel tijdens het boeken (voor corona) als tijdens het annuleren, en tijdens verder overleg wat te doen. Altijd netjes en correct. Wel heb ik altijd tijdens het bellen empathie gehad voor wat hun als bedrijf op dit moment allemaal overkomt.
Zodra het weer mag boek ik zeker weer met Doets reizen!

  • Algemeen 9
op 6 februari 2021 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juni 2019

De manier waarop Doets omgaat met klanten vind ik echt grenzen aan misdadig. Geen persoonlijk contact geen respect. ze hebben maar een doel je geld niet terug betalen.

mijn ervaring is erg naar. dit Terwel ik boekte met erg veel vertrouwen. ze voegen mij zelfs het geld nog over te maken terwijl iedereen wist dat de reis niet door zou gaan en dreigden met extra kosten

  • Algemeen 1
op 3 februari 2021 bestemming: Canada / Rondreis, reisperiode: augustus 2020

Doets en SGR zijn gewoon oplichters. Huilen tranen met tuiten over hun belangen, terwijl ze hun klant(en) gewoon oplichten. Ze hebben gewoon een vals gezicht. Terwijl Doets weet dat de reis niet zal gaan, dwingen ze ons toch Euro 30.000 (dertig duizend euro) te betalen. Doets en SGR hebben totaal geen oog voor hun klanten, maar alleen voor hun zakelijke belangen. Bah .... Doets nooit meer!!!!!

  • Algemeen 1
op 10 januari 2021 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: april 2020

Mooie slogan op de site van Doets:
"Omdat persoonlijke aandacht en contact het verschil maakt."

In de praktijk komt hier echter niets van terecht. April 2020 reis naar de USA niet door kunnen gaan door corona maar van Doets hoor je niets meer. Contacten waren er totdat er betaald moest worden en daarna kan je proberen contact met ze te leggen. Dit lukt echter niet of nauwelijks en de antwoorden die je krijgt zijn standaard. Nul aandacht dus voor klanten zodra er betaald is. Infoverschaffing is nul. Voor ons nooit meer Doets reizen.

  • Algemeen 1
op 31 december 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juni 2020

Coronabeleid is beneden peil. Klant staat niet op nummer 1.

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Verenigde Staten / West kust, reisperiode: oktober 2020

Reis geboekt voor oktober dit jaar. Toen Amerika nog steeds op oranje stond vanwege corona toch de rest moeten aanbetalen anders zouden de kosten nog verder oplopen. Netjes alles betaald en toen wij ons held terug wouden kon dit allemaal niet want de hotels die ze voor ons hadden geboekt gaven hun ook alleen maar vouchers terug en geen geld. Ik al onze hotels gemaild met de vraag of er betaald was of dat hun vouchers of geld terug gaven. Blijkt dus dat geen één hotel geld had ontvangen omdat er op tijd geannuleerd was. Dus met deze info terug gegaan en toen kon er ineens wel terug betaald worden binnen een week. Ze voelden waarschijnlijk al narigheid als ik hiermee naar een advocaat zou gaan. Oplichterij is het ons geld gebruiken wat voor onze reis bestemd was. En mevrouw Doets is uitgeroepen tot zakenvrouw van het jaar 2017 die titel kunnen ze wel weer intrekken als je zo om gaat met geld van anderen. Voor 2020 vernoem ik haar oplichters van het jaar. Mensen mail je hotels met dezelfde vraag als wat ik heb gedaan 100% dat U ook het antwoord krijgt dat er niet betaald is.

  • Algemeen 1
op 30 september 2020 bestemming: Canada / Groningen, reisperiode: mei 2020

De reis kon niet doorgaan vanwege Corona. Doets wilde wel de volledige reissom ontvangen. Na een half jaar kon je de voucher verzilveren voor Contanten. 24 September j.l. was die termijn verstreken, maar nu beroepen ze zich weer op een uitspraak van de ANVR op 28 september dat er niet eerder betaalt hoeft te worden dan na 1 jaar minus 1 dag. JAN DOETS HEEFT TOTAAL GEEN BOODSCHAP AAN DE KLANTEN, NOOIT BOEKEN DUS BIJ DEZE ORGANISATIE. HELAAS ZIJN WIJ NU GENOODZAAKT EEN ADVOCAAT IN TE SCHAKELEN OM ONS EIGEN ZUURVERDIENDE GELD TERUG TE KRIJGEN.
DUS BEZINT EER GE BEGINT AAN JAN DOETS

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: juli 2020

Helaas door Corona moeten annuleren, maar Doets heeft toch de aanbetaling van meer dan 2 mille in zijn zak gestoken. Dat ze kosten hebben gemaakt begrijp ik. Die hadden ze ook mogen verrekenen. Waardeloze afhandeling.

  • Algemeen 1
op 20 september 2020 bestemming: Canada, reisperiode: augustus 2020

Huwelijksreis voor onze kinderen geboekt naar Canada vertrek 31 augustus 2020. Reis zelf moeten annuleren omdat fiets vast hield aan 6 weken voor vertrek alles betalen of zelf annuleren en dan onze aanbetaling van €1000 verliezen. Wij hebben toch voor het laatste gekozen omdat de kinderen met hun werk nog geen planning konden maken voor 2021. Corona is moeilijk voor iedereen maar de houding die doets aanneemt vind ik rond uit slecht. Voor ons geen doets reizen meer !!!!

  • Algemeen 1
op 4 september 2020 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: juli 2020

Wij hebben zelf moeten annuleren omdat volgens Doets de reis zou plaatsvinden!

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2020 bestemming: Verenigde Staten / Noordoost, reisperiode: augustus 2020

Wij willen melding maken van het feit dat Jan Doets Reizen niet netjes omgaat met de annulering van onze geplande reis naar de USA.
Wij hebben voor de corona geboekt. In mei bleek dat het bezoek aan MIT in Boston niet door zou gaan. Dit was het uitgangspunt van onze reis. In eerste instantie dachten we dat alles nog ten goede zou keren en we toch een deel van de reis zouden kunnen maken. Op site wordt steeds melding gemaakt tijdens de corona dat zij zelf contact op zullen nemen. Eind juni hadden wij onze restantbetaling moeten voldoen. Maar hoorden niets dus zelf gaan zoeken op internet. De hotels, trein, vliegmaatschappijen en bezienswaardigheden geven duidelijk aan dat zij tegemoet komen met annuleren en dat eigenlijk bij de meeste dingen al duidelijk was dat het niet zo zou lopen zoals wij de verwachting hadden voor de reisboeking. Restaurants dicht. Whale watchen gaat niet door. Treinen rijden niet. Bussen gaan aangepast. Uiteindelijk zelf met Doets Reizen contact op genomen. Want laat ons eerlijk zijn. Volgens ANVR moet men er als ondernemer kunnen garanderen dat mensen toch de vakantie hebben die zij voor ogen hebben. En dat zou in ons geval absoluut niet zijn. Advies was zeer algemeen om het nog af te wachten. Uiteindelijk schoten we er niets mee op. Uit laten rekenen wat het ons zou kosten als we het zouden annuleren. Op een dure reis laat je dus veel vallen. Ook de annuleringsverzekering die wij via Faber moesten afsluiten (Jan Doets kan dit maar tot bedrag van 200 euro). De knoop doorgehakt en geannuleerd. Want het was in augustus met mogelijk code geel een reis geworden die we niet voor ogen hadden. Of de hele reissom voldoen; in augustus nog annuleren en dan nog meer geld kwijt zijn.Frappant was dat ongeveer gelijktijdig KLM onze vlucht annuleert vanwege corona. En dat Delta Airlines onze terugvlucht wijzigde. Voor ons hield dit in dat we dus plusminus 1750 euro kwijt zijn. Maar wat weegt zwaarder: gezond zijn!! Hadden graag gehad dat Jan Doets ons tegemoet was gekomen ergens. Zij durven dan ook nog kosten polis etc in rekening te brengen. Moest nog een bedrag van 11 euro terugkrijgen. Hier twee keer over moeten mailen.

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: , reisperiode: augustus 2020

Ook wij hadden in okt ‘19 een afspraak bij Doets. Leuk, prima reisplan. Bel ik daarna om de reis te boeken. Tickets duurder (goh we zijn niet de enige zie ik....) Hebben we maar geaccepteerd. Vervolgens een maand later. Vlucht wordt veranderd naar een zeer ongunstig tijdstip (Ook hier zijn we niet de enige in zie ik...). Was gedaan door United zeggen ze, hebben we maar weer geaccepteerd. In dec ‘19 (stomstom achteraf) dacht ik, ik betaal de reis vast. Telefonisch afgesproken (MENSEN LEG ALLES DUS VAST OP PAPIER) dat als er iets zou zijn ik natuurlijk het bedrag terug krijg en de aanbetaling via de reisverzekering zoals het hoort.
Prima. Na een maand of 3 voor onze reis nog eens gebeld ivm corona. Ze kunnen niet in glazen bol kijken. Dat snap ik. Ik kan zelf annuleren (kosten 2500€) en ze zegt het is maar de vraag wanneer je het andere deel van de reis terug krijgt. Toen was ik al zó erg op mijn tenen getrapt. Afspraken maak je niet voor niks, alles blijkt alleen in hun voordeel te zijn. We hebben besloten om af te wachten. 6 weken voor vertrek log ik in op MIJNDOETS. Wat zie ik... maand daarvoor (!) mijn hotel in NY omgeboekt naar een ander hotel!!!! IK WIST VAN NIKS, GEEN OVERLEG. Ander type hotel, geen zwembad en andere buurt. Ik betaal bijna 17.000€ en er kan werkelijk waar nog geen telefoontje vanaf!!!! Ik mail gestuurd, ik mocht omboeken naar volgend jaar, afwachten of zelf annuleren op eigen kosten. Wij hebben besloten om af te wachten, aangezien het er naar uitzag dan Amerika dicht zou blijven. Maar wat een slapeloze nachten hebben wij gehad. Het doel van de reis (sightseeing en hiervoor ook passen besteld bij Doets) was volledig weg. Ze zouden ons toch niet sturen als de grenzen open zouden gaan? Je hebt ook nog zoiets als verantwoord ondernemen in de brede zin van het woord) Zoveel geld voor een mooie reis. En dan zó met je klanten omgaan. ONBEGRIJPELIJK. 3 weken voor vertrek is onze reis geannuleerd door Doets. Inmiddels heb ik de voucher binnen en ik laat het over een half jaar uitbetalen. Het staat ontzettend schimmig op hun site en ook de mogelijkheid voor uitbetalen staat niet vermeld. Daar heb ik PER MAIL om gevraagd en nu bevestiging van.

Mw. Doets zit mooi te blaten over de corona-crisis een ‘mooi teamuitje’(???) Op TV mooi weer spelen, ‘we zijn volledig met 2021 bezig’. Ze had beter in het klantencontact van 2020 kunnen investeren. Het is diep triest hoe dit bedrijf met hun klanten omgaat. Iedereen heeft onzekerheid. Iedereen moet inleveren en aanpassen. Maar afspraken niet nakomen en je poot stijf houden? Pfffffff. Voor iedereen sterkte.... voor ons NOOIT MEER DOETS!!

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: Canada, reisperiode: juli 2020

Nooit meer wat boeken bij doets rezen , wat een slecht bedrijf ! Ik raadt iedereen aan ze stevig aan te pakken en niet voor een voucher te gaan ! Wij hebben het uit handen gegeven bij das legal want ze gaan ons betalen !

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Canada, reisperiode: juni 2020

Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets waren er voor de reis geen reisbeperkingen. Totale onzin en een bewuste leugen. Op dat moment was al lange tijd bekend dat er voor Canada een inreisverbod was tot en met 30 juni, via een maatregel afgekondigd door de Canadese regering al in maart van dit jaar. Die datum van 30 juni gaf Doets nota bene zelf aan op hun eigen site. Tevens was al bekend dat de nationale parken geen toegang gaven voor motorvoertuigen van bezoekers en alle openbare voorzieningen waren tot nader bericht gesloten. Ook een maatregel van de Canadese overheid (Parks Canada) en al langere tijd bekend. Was simpel op internet te vinden. Ons was duidelijk dat onze reis niet door zou kunnen gaan volgens de afgesloten reisovereenkomst. Dit hebben wij aangevoerd als reden om onze restantbetaling op te schorten. De consument heeft daartoe een wettelijk recht. Is na te lezen bij de ACM. Meerdere berichten zijn over en weer gegaan. Totaal geen medewerking van Doets. Bleven volhouden dat er voor onze reis geen reisbeperkingen waren. Geeft toch te denken als andere reisorganisaties hun reizen naar Canada al geruime tijd wel hadden geannuleerd tot 30 juni. Tot 2 keer toe weer een betalingsherinnering gekregen. De laatste was op 28 mei en Doets bleef nog steeds volhouden dat er geen sprake was van een reisverbod. Zijn wij niet op in gegaan. Vijf dagen later werden zij wakker, onze reis was door hen geannuleerd. Om zeker te zijn dat wij onze aanbetaling terug zouden krijgen hebben wij gekozen voor een corona-voucher. Hopelijk worden wij dan betaald door de SGR want dat zou dan betekenen dat Doets over de kop is. Van ons mag dat. Wij voelen ons heel flink besodemieterd door Doets. Gezien de huidige reisbeperkingen voor Canada is het pure geldklopperij van Doets, simpel de kop in het zand steken en proberen de klant de volledige reissom te laten betalen. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Mensen, laat je niet verleiden door Doets om zelf je reis te annuleren want dan kun je fluiten naar je centjes. Op dit moment hanteert Doets de datum van 21 augustus. Laat je geen zand in de ogen strooien door die club. Mensen die Canada binnen kunnen komen moeten 14 dagen na aankomst in quarantaine, zelfs als je geen symptomen van corona hebt. Die maatregel was er óók al vóór de datum dat wij de restantbetaling moesten doen, is op 29 juni door de Canadese regering verlengd tot 31 augustus. Daar hoor je Doets niet over. Daar zit je dan ergens 2 weken lang in quarantaine. Hoezo geen reisbeperkingen? Een tip voor Doets en iedereen die hier tegenaan loopt: vul in op Google de zoekopdracht ‘entry ban Canada’ Je krijgt dan veel informatie over reizen naar Canada in deze corona-tijd. De nodige maatregelen van de Canadese overheid zijn dan makkelijk te vinden. Je kunt ook contact opnemen met de Canadese ambassade in Den Haag (een email is al voldoende), kom je bij dezelfde informatie uit. Duidelijk is wel dat Doets willens en wetens de klant niet de waarheid vertelt, met de bedoeling om toch maar die klant de volledige reissom te laten betalen. Hoe kan Doets dan vermelden dat zij hun zorgplicht al 39 jaar serieus nemen? Trap daar niet in en laat je niet onder druk zetten door die club. Zover had het niet hoeven te komen. Als Doets eerlijk was en bereid was om mee te denken met de klant, die in deze tijd voor een groot dilemma staat aangaande een geboekte reis, dan hadden zij misschien wel de nodige klanten kunnen behouden. Wij gaan over Doets een klacht indienen bij de ACM. Hopelijk gaan meer mensen dat doen en mogelijk komt er dan een onderzoek naar Doets. Doets zal aan ons nooit meer een cent verdienen, wat een zwendelorganisatie!

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: september 2020

Reisadvies Buitenlandse Zaken is negatief! USA al 2 maanden op code oranje. Doetsreizen steekt de kop in het zand, biedt een voucher aan vóór september 2021 maar wel ff nu de hoofdsom op tafel leggen. Inmiddels hebben we geannuleerd en verlies van 3k genomen. Stelselmatig negeert Doets dit negatief reisadvies. Never ever boek ik weer bij Doetsreizen omdat elke empathie met de consument ontbreekt en als financial begrijp ik heus wel de liquiditeitsproblemen.

  • Algemeen 2
op 28 juli 2020 bestemming: Canada / Rondreis, reisperiode: september 2020

Wij hebben ook de vakantie zelf moeten annuleren ivm corona. Jan doets vraagt de restantbetaling gewoon te doen (10k). Ondanks het feit dat onze reis al weinig kans had door te kunnen gaan. Hun "oplossing" was: alsnog restantbetaling betalen en precies dezelfde reis op precies dezelfde dagen volgend jaar maken. Bij 1 medereiziger was het al zeker dat hij in 2021 niet dezelfde periode vrij kon krijgen.

Zakenvrouw van het jaar, over de rug van haar klanten ja. Schandalig hoe ze met mensen omgaan.

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Canada / Rondreis, reisperiode: juni 2020

Zoals zoveel anderen hebben ervaren moesten ook wij de restantbetaling doen terwijl duidelijk was dat onze reis Canada niet kon doorgaan. Wij hebben duidelijk aangegeven dat het niet erg empathisch is om een Restant betaling van 10 k te vragen, terwijl ze weten dat het niet door kan gaan (info van KLM), maar bij Doets zijn ze onverbiddelijk.
Ook op een vervolgmail weken later, geven ze niet thuis, geen leesbevestiging, helemaal niets. Nu opnieuw een mail gestuurd met directe vraag om terug storten van de volledige reissom. Inmiddels van onze rechtsbijstandverzekering de vraag gehad om het aan hen over te dragen. Zoals bij andere reviews vermeld, mag deze toko van mij op de fles.
Wij gaan dit ook melden bij de ACM, en ik hoop ook op een collectieve procedure tegen Doets.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: augustus 2020

De reis boeken dat ging na enige hobbels wel redelijk goed, maar toen kwam de Corona. Aanbetaling gedaan en toen de datum kwam om het hele bedrag te betalen of annuleren kregen we al een bericht of we dit voor de geplande datum wilde betalen. Na bellen was er dus nog niks bekend of de reis wel door kon gaan. Dus we konden of annuleren en 15% van de reissom kwijt of wachten en het hele bedrag betalen. Een reis voor 4 personen naar Amerika is al gauw over de € 10.000 dus wij besloten om niet te gaan, omdat het er nog steeds slecht uitzag om naar Amerika te gaan. Voor hun is het gewoon geld binnen harken en de klanten laten stikken. Na een paar weken komt het dus ook uit alles is geannuleerd. Maar denk maar niet dat er enige rek in zit bij hun ze laten je gewoon stikken en je bent gewoon je geld kwijt. Totaal geen medeleven en gewoon een ijskoud mailtje had je maar alles moeten betalen en moeten afwachten.Ze zeggen gewoon het is je eigen schuld. Nou voor ons nooit geen Doets reizen meer. Ons zuur verdiende geld kwijt en onze droom viel in duigen. Zeer slecht dus.

  • Algemeen 1
op 19 juli 2020 bestemming: Canada / Rondreis, reisperiode: augustus 2020

Ondanks dat de vooruitzichten dat onze reis nog doorgaat slecht zijn, moeten we de restant betaling doen. Onze kinderen gingen tegelijkertijd naar dezelfde bestemmingen op eigen gelegenheid maar die hebben hun geld al terug van o.a. KLM. Ik baal als een stekker dat ik geboekt heb bij JanDoets, ze zijn onwrikbaar en totaal niet klantgericht alleen gericht op hun eigen belang. Mijn droomreis is nu een nachtmerrie. Ik kan geen kant op want iets anders regelen in die periode kan ook niet, want je weet niet waar je aan toe bent. Terwijl ik nu liever eerder in Nederland vakantie had gehouden. Zo is het dus geen vakantie meer, maar een blok aan je been en een bak geld kwijt. Ik heb superhard gewerkt tijdens de Corona. En zo wordt je dan bedankt door de zakenvrouw van Nederland.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / West coast, reisperiode: juli 2020

5 jaar naartoe geleefd en tot in de punten voorbereid. Na veel research en navraag goed uitgezocht wie de beste Amerika specialist was…..u leest het goed WAS!!! Ruim 100 km gereden naar Heerhugowaard om de reis goed door te bespreken. Tot vóór corona waren we ook zeker tevreden over Doets. Helaas kwam toen corona. Erg genoeg voor iedereen in heel de wereld natuurlijk. Toen het duidelijk was dat Amerika deze zomer niet de juiste plek is om naartoe te gaan was de teleurstelling groot, maar proberen te relativeren en op een goede manier om te gaan met deze reis.
Zo’n 2 weken voordat de datum naderde van de betaling van het restantbedrag hebben we meerdere malen contact gezocht met Doets. Steeds kregen we te horen dat er (nog) geen inreisverbod was voor onze reisdatum, dus even afwachten nog of anders konden we zelf annuleren. Zelf ook nog verzocht om de betaling van het restantbedrag op te schorten, maar het enige wat je krijgt is een standaard mail. De medewerkers zijn ook allemaal zeer goed geïnstrueerd met dezelfde standaard teksten (telefonisch en via de mail). Zelfs nadat we van KLM al mails hadden gekregen dat onze vluchten waren geannuleerd bleven ze volhouden dat de reis nog door kon gaan. Bovendien wil je toch als organisatie nu geen mensen naar een land sturen waren alles nog totaal niet onder controle is. Doets wel, want zakelijk zijn ze wel, menselijk niet.
Ondanks dat er (volgens Doets) nog geen reisverbod voor onze datum was deed Doets ons wel het aanbod om de reis naar volgend jaar om te boeken. Dat lijkt flexibel…..maar dan moesten we wel even heel het restantbedrag alsnog betalen. Maar waarom? Doets hoeft toch ook niet nu al alles door te betalen daarvan. Dus wij moeten het hele bedrag nu al betalen en dan maar kijken hoe het er over een jaar uit ziet en of we daar nog iets van terug zien. De andere optie was dat we zelf de reis zouden annuleren, maar dan zijn we natuurlijk wel de aanbetaling kwijt. Dus hoe je het ook bekijkt….het is altijd nadelig voor ons.
De communicatie vanuit Doets is ook ver te zoeken, behalve de dag nadat we het restantbedrag hadden moeten betalen. Toen kregen we al heel snel een herinnering. Het is gewoon vreselijk dat ze mensen zo onder druk kunnen zetten. Slapeloze nachten hebben we ervan gehad.
Na inschakeling van onze rechtsbijstand (1 brief) kregen we goed nieuws, terwijl we 2 dagen daarvoor nog een 2e herinnering hebben gekregen voor het betalen van het restantbedrag. De reis was ineens geannuleerd en we kregen behalve de optie tot omboeken nu ook een voucher voor de aanbetaling. Deze gaan we uiteraard zodra het kan inwisselen voor geld en we zullen nooit meer een reis bij Doets boeken. Doets heeft hier helaas echt een verkeerde afslag op deze roadtrip genomen. Als dit gewoon allemaal meteen netjes zou zijn afgehandeld dan hadden ze waarschijnlijk veel klanten kunnen behouden. Ik denk echt dat dit hun afgrond wordt. Jammer hoor, want dat was naar mijn idee niet nodig geweest. Echt mensen boek niet bij deze oplichters!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

Alle ervaringen die worden gemeld over 2020 kloppen als een bus. Clients first. Een grote leugen van de zakenvrouw van het jaar. Ik hoop oprecht dat deze club het niet gaat redden met haar oplichterspraktijken. Nooit maar dan ook nooit meer boek ik hier een reis. Ik zag dat iemand een gang naar de rechter overweegt en doe graag mee.

  • Algemeen 1
op 7 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / West Kust, reisperiode: augustus 2020

Na diverse zeer teleurstellende reacties van verschillende reisspecialisten bij Doets Reizen gehad te hebben, zijn we uiteindelijk bij de general manager terecht gekomen en deze heeft onze klacht ter harte genomen en naar onze tevredenheid afgehandeld.

  • Algemeen 7
op 6 juli 2020 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: juni 2020

Eigenlijk willen we klanten van Doers die een reis geboekt hebben met vertrek juli, aug en verder waarschuwen voor de communicatie die nog komen gaat Wij hadden voor Corona een Camperreis geboekt in juni en zijn dus hiermee bezig geweest in mei vooral op het moment dat we bericht kregen dat we de rest betaling moesten voldoen
Wat we ook aandroegen per mail en telefoon dat de tickets al geannuleerd waren ,dat de er een negatief reisadvies was , dat er geen toeristen worden toegelaten enz enz ze houden vol dat de reis door gaat. Iedere keer ging de communicatie met iemand anders en steeds dezelfde antwoorden We begrijpen dat het moeilijk is op dit moment voor de reisbranche en wilde ook geen geld terug maar een voucher voor onze aanbetaling Dat werd wel al door ander reisorganisaties gedaan en dat hebben we aangegeven.Maar als je niet op tijd annuleert lopen de kosten alleen maar op. Eigenlijk zetten ze je voor het blok om zelf te annuleren dan ben je de aanbetaling kwijt Nu zien we al die negatieve ervaringen van de klanten die hetzelfde doen of berichten over de starre communicatie wat heel herkenbaar is.
Heel jammer! Zo blijkt Doets voor ons maar ook voor vele andere geen service gericht bedrijf te zijn ....
wat ze wel uitdragen op de site en waar er vanuit wordt gegaan dat je in aug nog naar de USA en Canada kan gaan. ???? Dus de insteek van Doets is je betaald de hele reis of je bent de aanbetaling kwijt ( let goed op het aantal dagen voor reisdatum)

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: augustus 2020

Tijdens de Covid-crisis is Doets niet bereid om tot een gezamenlijke oplossing te komen, zeer slechte service.

  • Algemeen 1
op 5 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2020

Vol ongeloof lees je al de recensies en ook wij zijn door Jan Doets gedupeerd. Achteraf , in het begin al opgelicht. Na onze boeking in december kwam er al redelijk snel bericht dat onze vlucht was gewijzigd en ze hadden voor ons geen rechtstreekse vlucht meer op onze vertrekdag. Ze hadden ontzettend hun best gedaan en nu een nieuwe terugvlucht geboekt maar wel met een tussenstop. Uiteraard was deze duurder en kwamen er al.gelijk kosten bij op de boeking die al gemaakt was. Achteraf dom dat we dat accepteerde maar ja, wel vreemd dachten we, maar het zal wel.
Nu lees ik dit ook al in recensies van andere gedupeerde dus ze doen dat dus blijkbaar bij heel veel klanten.
Dan dus de Corona en 7 wkn voor vertrek een ‘blije mail’ ontvangen dat onze reis bijna voor de deur staat en of we het restant bedrag even willen betalen.
Meerder mails gestuurd met de vraag , welke reisorganisatie z’n klanten nu naar Amerika wil sturen terwijl daar het virus nog lang niet onder controle is??
Nou dat is dus Jan Doets reizen die het dus blijkbaar allemaal niks uitmaakt en alleen maar aan hun zelf denken. Duizenden euro’s van klanten incasseren en op deze manier de eigen kas kan spekken.
Helaas dus ook de dag voor de, definitieve betaling, ook zelf maar geannuleerd. De anuuleringsfactuur is inmiddels binnen en dan mag je ook nog even € 4.23 poliskosten betalen...Hoe durven ze het nog te vragen???

De titel ‘zakenvrouw vh jaar’ moet zo snel mogelijk ingetrokken worden want dit verdien je alleen als je oprecht en eerlijk zaken doet...dat gaat dus hier absoluut niet op!
Raad ook iedereen aan om NOOIT een reis bij deze oplichters te boeken.
Klachtenformulier bij ACM al ingevuld!!! Hopelijk krijgen ze er heel veel en komt er nog iets van gerechtigheid.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Canada, reisperiode: juni 2020

Volledige reis som moeten beta;en van Doets terwijl vlucht naar canada al was gecancelled. Volgens Doets was het beleid dat de reis doorging. Dus ik heb gevraagd: hoe kom ik daar dan? . Antwoord: we kunnen geen verbinding krijgen met KLM dus gewoon betalen. Paar dagen later hetzelfde antwoord. We hebben dus moeten betalen voor een reis die niet door kon gaan. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Canada, reisperiode: januari 2020

Reis geboekt voor juli 2020. Aanbetaling gedaan. Vervolgens zelfde opstelling als bij andere reviews. Starre houding, standaard mails, geen kennis van zaken, juridische onzin uitkramen. Geen enkel maatwerk bij reis van 24 k . Het was al lang en breed duidelijk dat Canada negatief reisadvies maar we moesten restant betaling voldoen. Gelukkig niet gedaan en uiteindelijk heeft doets zelf geannuleerd. Heb nu een voucher gekregen maar let op onder anvr en sgr is die inwisselbaar voor geld. Ga nooit meer met deze club in zee.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: augustus 2020

In tegendeel tot vele andere organisaties gooit Doets haar goede naam overboord.

Wij hebben Aangeboden om reis te verzetten naar aug 2021. Met voor Doets behoudt van aanbetaling. Doets slaat af. Wil complete bedragen nu hebben.
Vele reisorganisaties willen zelf niet dat hun klanten thans op deze manier in deze besmettelijke tijd een rondreis gaan maken. Doets wil hun geld, verder gaat het niet.
De KLM heeft terugvlucht gecanceld, een rechtstreekse terugvlucht hadden we en eisen we op dezelfde datum.
Anders kunnen ze niet leveren wat er in onze overeenkomst staat.

Het ACM gaat onderzoek doen naar deze organisatie. Daar kan eenieder beklag doen. Ze doen het zonder het bedrijf hierover te informeren. Dus Doets let maar goed op.

Het is vreselijk om in deze voor iedereen onzekere tijd op gebied van gezondheid en inkomsten een bedrijf zo vasthoudend te zien zijn. En wat er allemaal gebeurd bij klanten, is niet te bevatten. Ik heb het in ieder geval op social media gedeeld. Wat bij deze organisatie moet je in de toekomst geen reis over de wereld boeken. In deze tijd van pandemie neemt ieder bedrijf zijn verantwoordelijkheid, behalve Doets.
Ik wens ze veel succes in de toekomst.

Zakenvrouw van het jaar?? In 2019? Dat kan toch niet waar zijn!

Iedereen kan beklag doen op de site van ACM Autoriteit Consument en Markt. Succes!

EEN TIP AAN MEDE REIZIGERS IN CORONATIJD

LEES ARTKEL 9.9 en 9.10 ANVR op ANVR.NL

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2019

Wij hebben de zelfde negatieve ervaring met doets reizen. De vakantie gewoon door gaan plannen ,terwijl ze weten dat de vakantie door het corona virus niet door kan gaan, en wij hebben dat al tijdig van tevoren aan gegeven. Het resultaat is dat we nu onze aanbetaling kwijt zijn, omdat we zelf de vakantie maar geannuleerd hebben, omdat je niet al je geld wilt betalen met het grote risico dat je dan al je geld kwijt bent, want de anvr kan nooit alle reizen terug betalen, want het advies is niet allemaal je geld terug vragen maar een voucher.
Ik overweeg om juridische stappen te ondernemen tegen dit wanbeleid,misschien zijn er nog meer die dit zouden willen doen.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Canada / rondreis, reisperiode: juli 2020

Zeer arrogante opstelling. In de media en website heel ander beeld neergezet dan in de praktijk. Bij annulering wordt je dus NIET gebeld. Moet je zelf ontdekken in hun webportaal. Er beroep gedaan op de aanvullende eenzijdige voorwaarden van ANVR. Echter, geen creditering van reissom, maar ook geen voucher. Gewoon niets. En na klagen wordt je volledige account gewist. Dus de annulering en de boeking zijn verdwenen en ook je factuur en betaalbewijs. Dit zijn wel hele vege tekenen en dubieuze praktijken. Kat in het nauw maakt rare sprongen. Ongehoord. Wie doet er mee met een gang naar de rechter?

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten / Washington D.C., reisperiode: augustus 2020

Starre houding van Doets reizen als het gaat om compensatie voor annuleren reis inzake corona. We zaten vlak voor de datum dat we de volledige reissom moesten betalen, nog Eur 8.000 bijbetalen voor een reis met vertrek 29 juli 2020. Het is duidelijk dat deze reis niet doorgaat. Bovendien wil ik niet met een gezin van 4 personen problemen krijgen als op enig moment tijdens de reis temperatuur gecontroleerd wordt en iemand de toegang geweigerd wordt. Met twee kinderen van 14 en 16 wil je dat niet. Het lijkt me schappelijk dat ik voor het bedrag van de aanbetaling vouchers krijg. Maar nee, de standaard annuleringvoorwaarden worden gehanteerd. Terwijl Doets reizen volgens mij de vlucht maar zeker de hotels kan afzeggen. Bovendien is er in de VS maar ook NL een ruimhartige compensatie regeling voor bedrijven, dus ook hotels en reisbureau's. Niet alle kosten, maar zeker een deel. Waarom moet ik dan de dupe worden? Ik ga NOOIT meer bij Doets boeken als ik geen vouchers krijg. Ik hoef geen geld terug, maar iets meer dan helemaal niets lijkt me wel terecht.

  • Algemeen 1
op 27 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2020

Wij zouden juli 2020 naar Amerika gaan. En zouden in het weekend vliegen en daarvoor werd een toeslag van € 80,- in rekening gebracht. Met veel pijn en moeite (door zeer slechte bereikbaarheid van Doets) reis uiteindelijk kunnen verplaatsen naar 2021. Aangezien we in 2021 niet in het weekend vliegen vervalt de € 80,- weekendtoeslag voor onze reis. Maar wat doet Doets reizen: ze plussen die € 80,- bij op andere kosten (in de hoop dat we dat niet door zouden hebben). Dat zijn oplichterspraktijken!!

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2020

Annuleringsbeleid van Doets is een regelrechte aanfluiting. Geen enkele poging om jouw als klant van dienst te zijn. Het is puur eigenbelang wat ze doen.
Laat ze dat dan ook eerlijk uitspreken, maar dat doen ze niet. Smoesjes over kosten die ze zelf al hebben gemaakt, maar dat willen ze niet aantonen met bewijs. Ik heb nog geen enkel reisdocument ontvangen en wel alles betaald.
Schande hoe deze partij omgaat met deze crisis en hun klanten behandeld.

  • Algemeen 1
op 20 juni 2020 bestemming: Canada, reisperiode: juni 2020

Alles regelen op kantoor bij Doets reizen ging top, totdat er allemaal mailtjes kwamen NA de aanbetaling, 8 weken VOOR dat de gehele reis som echt betaald moest worden.
De vluchten waren door klm met Pasen al geannuleerd. Dit gemeld,geen probleem volgens Doets ze waren mensen aan het contacten die in april weggingen ik zou PAS 24 juni vertrekken als ik aan de beurt was zouden ze contact met mij opnemen.
Voor mijn aanbetaling zou ik een Voucher krijgen als ik zelf zou annuleren was het 15 % maar als ik hun contact afwachte was het geen probleem.
Reis advies van de Canadese overheid tot 1 juli voor toeristen geen geen landing mogelijk ander linia recta weer naar Schiphol retour.
Doets reizen had een eigen uit zondering van 18 juni.
24 juni zouden wij 11 dagen gaan en moesten 14 dagen in carantaine.
Bij na vraag bij de
' geboekte 'hotels stonden we niet geregistreerd en kon je daar 24 tot 48 uur kosteloos annuleren.
Bij Doets reizen niet want de kamers waren al 'geboekt'.Dit kon Doets niet laten zien want anders zag ik de courtage.
Ook Hertz auto verhuur stond op omvallen.
Mooie praatjes van Doets en vervelend de betalings mailtjes.
Als de KLM al lang je vlucht geannuleerd heeft en Doets reizen vol houd aan zijn eigen starre regels.Je kan moeilijk een witte gans uit de lucht plukken en als je 11 dagen weg ga kan je geen 14 dagen in carantaine gaan zitten.
Doets medewerkers tot de generaal aan toe druk uit oefenen tot betaling.

Jammer dat waar je enorm naar uit kijkt niet door KAN gaan maar de de manier waarop Doets de druk op voert heeft een vele grote na smaak.
Als je de dingen vanuit je hart doet gaat t vaak goed.
Zodra je de dingen uit macht doet kan het een tijdje goed gaan maar daarna is het klaar.
Ik wens voor een ieder zijn eigen reis...........

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Canada, reisperiode: juli 2020

Herkenbare verhalen hieronder. Wat een drama.
Ook wij pre Corona geboekt. Onvermurwbare condities conform contract eindtermijn betalen eind mei. Omdat er al een aanbetaling van 6k uitstond die wij bij annulering kwijt zouden zijn gehoopt op correcte afhandeling bij definitief annuleren. Ook wij hebben om een week of wat uitstel gevraagd gezien zeer snel te verwachten verlenging/beslissing omtrent inreisverbod.
De flexibiliteit die op de website wordt gepredikt is er niet, alleen in het eigen voordeel dan. Ondanks bericht op de website dat je bij annulering telefonisch wordt geïnformeerd vonden wij 4 dagen later een bericht in het webportaal. Dus helemaal geen juridische waterdichte manier van annuleren!
Wij hadden eerder via het webportaal vragen gesteld over onze vlucht die al 2 weken daarvoor door KLM was geannuleerd. Eerder ook al Doets moeten vertellen dat Hertz noord Amerika op omvallen stond, die dus enkele dagen later inderdaad Chapter 11 zijn geworden.
Bij de aanbieding van de voucher wordt verwezen naar de regeling van de ANVR die per 1 juni is vervallen. Erg raar. Of de voucher aan de condities van de SGR gaat voldoen geven ze niet aan. De betalingstermijn van de voucher wordt op maximaal gezet, 12 maanden.
Tav de reis hebben wij geen enkel document ontvangen, dus de hotels etc zijn gewoon nog niet betaald. Contractueel hadden wij die al weken moeten hebben. KLM en Hertz worden altijd pas betaald op moment van vertrek. Het is dus absurd om de hele reissom achter te houden. Zullen ze wel nodig hebben voor advocaten. Ze moeten gewoon faillissement aanvragen als ze niet meer kunnen betalen maar niet de reizigers ongevraagd hun overbruggingsfinanciering laten verzorgen! Ga maar failliet, dan kunnen wij nog cashen bij de SGR.
Als je nu leest op de site van de SGR dat ze alles garanderen maar ondertussen maar 80m in kas hebben en 150m van de overheid hebben gekregen zullen wij volgend jaar zomer achter het net gaan vissen. Er staat namelijk al 425m aan vouchers uit en kan oplopen tot 900m. Dus SGR is omgevallen als de Doets klanten aan de beurt komen, of er komt een aanvullende regeling, eenzijdig op te leggen natuurlijk dat er een maximum per boeking/gezin oid komt. 5p reis voor 3w volledig betaald, kan je ook een middenklasser auto voor kopen. Lekker dan. En wel mooi weer spelen op de tv, Doets u moet zich schamen.
Is er al een massa claim gestart? Ik ga maar eens informeren bij de deurwaarder.
Eenzijdig een corona voucher regeling in het leven roepen zonder ons ooit te informeren is bizar. Alles zelf via de media moeten horen en zoeken.

Update:
In vervolg op eedere posting kan ik hier melden dat na zeer intensief en zeer dwingend corresponderen met een van de managers per mail (reageren alleen als je urgent in de onderwerp tekst van je mail zet en naar het klachten email adres stuur). Na heel veel getreuzel over meer dan een maand en gebruiken van de juiste juridische teksten, in gebreke stellingen, uitnodigingen om hun beleid te willen bediscussiëren op tv etc hebben ze ons 3,5w na annulering reis ons geld terug gestort. Zonder overbruggende voucher dus 3,5w risico gelopen bij faillissement. Vanzelfsprekend bij ACM klacht ingediend. Doets speelt een piramidespel. Jammer voor ze maar ze moeten gewoon eieren voor hun geld kiezen en eerlijk zaken blijven doen. Alleen dan zullen ze na de corona misschien nog wat onnozele klanten over houden.
Zakenvrouw van het jaar 2017, oplichter van het jaar 2020!
ANVR zou dit soort leden moeten royeren die de rechten van de consumenten in deze mate met voeten treden. Geen knip voor de neus waard!

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: Canada / Canada, reisperiode: augustus 2020

Begin dit jaar besloten een reis naar Canada te maken. Gekozen om dit met Jan Doets te doen. Doets is duurder dan andere reisorganisaties maar komt op de website professioneel over en heeft een goede naam. Jan Doets is echter een amateuristische club en lijkt maar één doel te hebben, haar klanten belazeren. Jan Doets wil in deze Corona tijd maar één ding en dat is haar klanten dwingen zelf de reis te annuleren zodat Jan Doets de aanbetaling kan opstrijken. Het is werkelijk ongelofelijk hoe Jan Doets te werk gaat. Ook al wordt je ticket geannuleerd door de KLM dan nog is Jan Doets van mening dat de reis gewoon doorgaat en moet het restant bedrag gewoon worden betaald. Je ontvangt geen enkele informatie en je moet overal zelf achteraan en hopen dat je een antwoord krijgt. Als je dan een antwoord krijgt is het een gekopieerd stuk tekst van de website met altijd dezelfde afsluiting; je mag zelf annuleren of betalen en afwachten of je reis doorgaat. Bizar. Ik weet één ding zeker Jan Doets krijgt geen cent meer van mij, we gaan wel zien of de rechter zich kan vinden in het standpunt van Jan Doets. Wij hebben al heel veel reizen gemaakt met ons gezin en ook gebruik gemaakt van verschillende reisorganisaties, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Het gaat ons echt niet om het geld, maar de wijze waarop je wordt behandeld is echt bizar!

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten / Autorondreis, reisperiode: augustus 2020

Is Doetsreizen eerlijk tegen zijn klanten???? Wij hadden een pakketreis geboekt naar Amerika met een non-stop vlucht vanaf Amsterdam naar San Francisco en vice versa. Daar wij met United Airlines vlogen op hun site gekeken. Daar kwam direct in beeld dat men ivm de Coronacrisis de tickets kosteloos kon annuleren, hierbij zou men "credits" krijgen die 2 jaar geldig zouden blijven. Via "mijn vlucht" zag ik dat wij nu geen non-stop vlucht meer hadden doch een vlucht met een tussenstop in Frankfurt. De tijd van de terugvlucht bleek nu zo vroeg te zijn dat wij onze laatste nacht in het hotel te SF niet meer zouden kunnen gebruiken. Gebeld met UA. Aldaar werd mij verteld dat als de nieuwe vertrek tijd minimaal 6 uur verschil had de oude tijd, men het ticketgeld kon terug krijgen. Daar wij ivm de toestand in Amerika als mede de Coronacrisis onze reis gingen annuleren gaf ik aan de vlucht te annuleren en het geld terug te storten. Echter bleek dit niet door mij zelf gedaan te kunnen worden maar door DOETS daar zij de tickets besteld hadden. Alle reisbureau's zijn van deze regeling op de hoogte dus dit zou geen probleem moeten zijn. Direct een mail gestuurd naar DOETS met het verzoek dit voor mij te regelen. De dag erop had ik telefonisch contact met een medewerkster van DOETS die aangaf dat zij dit voor mij niet gingen doen en dat men het bij UA niet juist hadden. Tevens betrof dit een voorwaarde van UA en niet een voorwaarde van DOETS. Later weer op "mijn vlucht" gekeken, wat schets mijn verbazing, de vlucht was weer omgeboekt met nu een tijd binnen de 6 uur. Weer UA gebeld en gevraagd wie dit had verandert. Dit bleek DOETSREIZEN gedaan te hebben??? In een latere mail afkomstig van DOETS werd vermeld dat UA zg "robots" gebruikt die vluchten veranderen. Raar dat men bij UA aangeeft dat DOETS deze verandert heeft. Het geld van onze vluchten zouden we kwijt zijn. Onze reis is geannuleerd en nu een mail met een annuleringsfactuur waarop dit in zijn geheel niet vermeld is. Onze dochter heeft ook mail contact gehad met DOETS waarbij in een reactie werd aangegeven dat zij het geld voor de vluchten onder zich houden zodat wij deze bij een volgende boeking weer kunnen gebruiken.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten / diversen, reisperiode: juli 2020

Wij hadden een rondreis bij Doets geboekt. Echter door de coronacrisis en de grote onzekerheid of er uberhaupt vluchten naar de US gaan en of er attracties open zijn zonder beperkingen rond juli hebben wij op advies van onze annuleringsverzekering besloten voor de deadline van de restantbetaling de reis te annuleren. Op dat moment begon het rookgordijn trekken bij Doets. Wij hadden reeds een aanbetaling gedaan van 15%, EN we hadden de vliegtickets al volledig betaald. We hebben de annulering bevestigt per mail en per telefoon, toch ontvangen wij nog steeds diverse aanmaningen van Doets om de resterende reissom te betalen, terwijl we wel al een foutieve factuur van annuleringskosten ontvangen hadden, waarbij bijna 700 euro "vergeten" was te vermelden die dan in de zak van Doets zou verdwijnen. Navraag bij Doets na de tweede aanmaning leerde mij dat Doets de reis zelf niet geannuleerd heeft, dus het lijkt er sterk op dat Doets poker speelt met het geld van de consument.
Als je de medewerkers spreekt reageren ze allemaal heel duister, knullig en schimmig en weet niemand een antwoord te geven op gestelde vragen, een verre van geruststellende gedachte. Ik dnek er over om aankomend weekend persoonlijk langs te gaan om vanuit Doets eens een juiste bevestiging te krijgen dat de reis geannuleerd is.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: augustus 2020

Doets Reizen. NOOIT meer! Doets Reizen misleidt naïeve klanten, staat zijn klanten niet eerlijk te woord en deze organisatie kun je echt niet vertrouwen. Wij hebben een pakketreis geboekt voor een rondreis in West-Amerika met ons gezin. Al kort na het boeken van de reis en het betalen van de aanbetaling, kregen wij de mededeling dat wij het geld voor onze vliegtickets voor 31-01 moesten betalen. Dit werd verplicht gesteld. (Nu blijkt dat dit pas voor 20-06 gedaan had hoeven worden). Wij hebben de tickets betaald en hierna waren deze definitief en konden ze niet meer geannuleerd worden. Nu echter tijdens de coronacrisis is alles anders geworden. Wij hebben zelf nu onze pakketreis geannuleerd omdat wij het risico om de reis door te zetten niet aandurven en Doets Reizen er alles aan doet om je toch gewoon te laten gaan. Nu berekent Doets Reizen bovenop de reguliere annuleringskosten van 15% ook de prijs van onze vluchten bij de annuleringskosten. Volgens Doets Reizen zijn deze definitief en niet meer te annuleren of te wijzigen. Het grappige alleen is dat de vluchten die wij geboekt hadden al niet meer bestonden en al omgeboekt waren van non-stop naar met overstap. Tevens waren onze vluchten geboekt bij United Airlines die aanvullende voorwaarden hanteert tijdens deze coronacrisis en die heel coulant zijn. Maar nee hoor dit geldt niet voor Doets Reizen die hier geen oor voor heeft en het geld van onze vluchten liever in eigen zak steekt!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: januari 2019

Onze reis is niet door gegaan door het Corona virus. Hier kan Jan Doets niets aan doen maar de starre houding van Jan Doets en het gebrek aan communicatie zijn echt verschrikkelijk!
De termijn om het restant van de reis te betalen verliep op (zondag) 31 mei. Aangezien al bekend was dat er (woensdag) 3 juni een persconferentie zou zijn met het advies voor de komende zomervakantie hebben we aan Jan Doets uitstel gevraagd om de rest van de reis te betalen tot na de persconferentie. Dit om te voorkomen dat we een voucher zouden krijgen voor het hele reisbedrag. Jan Doets stelde zich, in tegenstelling tot een heel aantal andere reisorganisaties heel strikt op. We moesten of alles voldoen of zelf annuleren maar dan waren we de aanbetaling kwijt. (Als alternatief mochten we de hele reis ook verplaatsen naar volgend jaar maar dan moesten we nu de rest van het totale reisbedrag betalen. De reis verplaatsen naar volgend jaar was een prima optie maar waarom moeten we dan nu opeens het hele bedrag een jaar van te voren betalen? Dat was dit jaar toch ook pas 42 dagen van te voren nodig?)
Wat wij vroegen was een betalings- en annulerings- uitstel van 3 dagen, dit was echter geen optie en niet bespreekbaar. Wij moesten zelf annuleren, dat staat tenslotte in de algemene voorwaarden en daar houden ze zich strikt aan. Zelfs de (low budget) jongerenreis waar onze kinderen mee weg zouden gaan geeft meer service!
Dat de Corona crisis de reisbranche hard raakt is duidelijk maar om dan, tegen beter weten in, mensen te dwingen om te betalen voor een reis die (zoals nu zeker is) geen doorgang kan vinden is belachelijk!

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Verenigde Staten / Alaska, reisperiode: augustus 2019

Fantastische reis gehad, maar service van Jan Doets erg slechte ervaring mee. Al in de voorbereiding slechte kwaliteit van documentatie; grote puzzel met veel verschillende PDFs, onprofessioneel, niet compleet en ongestructureerd. Tijdens de reis waren ze slecht bereikbaar in geval van nood en gaven onjuiste informatie over de status van het gebied waar we waren (bosbranden). Fouten worden ook niet toegegeven maar continue ontkent en weggezet als 'een andere mening' - zou voor een ander reisbureau gaan, veel betere ervaringen met bijv. Pangea Travel

  • Algemeen 3
op 12 oktober 2019 bestemming: Verenigde Staten / Portland + rondreis Oregon, reisperiode: september 2019

TOV vorige reis met Jan Doets, waarin alles perfectop onze maat gesneden was heeft in deze reis Doets een paar miskleunen gemaakt.
Vliegreis en autohuur waren weer perfect geregeld.
De hotels daarintegen niet.
Ik beoordeel de hotels/motels en resorts op ligging, keuken en kamers.
Uitstekend waren : Elisabeth Oceanfront Suites, Newport
Prospect Historic Hotel en Motel, Prospect ( vooral de keuken )
Running Y Ranch, Klamath Falls ( 2 bedden voorkeur was niet geregeld, hebben wij zelf georganiseerd )
Sunriver Resort, Sunriver
Best Western John Day Inn,
Uitstekend, maar minder door de geluidoverlast vanwege bouwactiviteiten aan 2 kanten van het hotel. Hotel verstrekte oordoppen. Heel goed restaurant genaamd Jake's Grill.
Heel slecht, zwaar onder de maat was Wilson Ranch in Fossil, nog nooit zo'n slecht ontbijt gehad, terwijl het ontbijt juist een aanbeveling is volgens de informatie. Zij kunnen nog geen ei bakken, want de mevrouw, die dat moet doen was er niet. Alleen geschikt voor mensen, die van paardrijden houden.
smerig en weinig service en een heel slecht restaurant bij Mazama village, Crater lake
Quality Inn Baker City, waardeloos, ligging langs de highway, lekke koelkast, slecht restaurant.. er zijn veel betere hotels in die plaats.
Hampton Inn Suites, Hood River,
op zich een goed hotel met het beste ontbijt, dat wij in die 3 weken .
hebben gehad. ruim zwembad, maar volstrekt verkeerde ligging, naast de highway. Het Best Western hotel. op loopafstand is veel beter en heeft een uitstekend restaurant.
Zelf hebben wij op deze rondreis een aantal hotels geregeld,die Doets niet in haar pakket heeft zitten. nl
Steamboot Inn in IDLEYLD Park,
Wallowa lake lodge in Joseph
River Lodge aan de Columbia river in broadway
en de Timberline lodge op Mount Hood.
Allemaal hotels die utstekend zouden passen in het aanbod van Doets. Dit advise wil ik jullie gaarne ter overweging meegeven

  • Algemeen 6
op 7 oktober 2019 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: september 2019

Reis was te strak gepland, waardoor je vaak heel vroeg moest opstaan om op tijd aanwezig te zijn bij een excursie of eindbestemming. Eén hotel (aan Hallamore Lake) lag zo afgelegen en aan een onbegaanbare weg, dat we 2 uur reistijd moesten rekenen om bij een excursie te komen, en daarna ook weer 2 uur terug. Ontbijten in het hotel is daardoor niet mogelijk, of je komt te laat voor de excursie. Omdat het een klein hotel betreft, is het restaurant ‘s avonds maar tot 20.00 uur open. Geen eten dus als je eindelijk thuiskomt (en in de wijde omgeving zijn geen andere eetgelegenheden). Hotel in Vancouver lag in een hele slechte buurt met talloze junks en zwervers in de directe omgeving; we struikelden over de gebruikte spuiten en naalden. En elke nacht ingeslagen raampjes van geparkeerde auto’s voor de deur. In het hotel aan Emerald Lake kan het kraanwater niet gedronken worden en moet men zelfs na het handen wassen de handen ontsmetten. Daarover word je niet goed geïnformeerd: ergens weggestopt in de kleine lettertjes staat halve informatie. Op de voucher en bij de informatie in de reisbescheiden staat dit niet vermeld. Bij klachten hierover krijg je geen gehoor. Nooit meer Jan Doets voor ons.

  • Algemeen 4
op 1 september 2019 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: juni 2019

Onze reis van San Francisco via Monterey, Prismo Beach, Las Vegas, Bryce, Page, Monument Valley, Colorado Springs, Aspen naar Salt Lake City in 4 weken was grandioos. Alles wat we hebben besproken en hetgeen wat we als onze wensen kenbaar hebben gemaakt, tijdens ons bezoek bij Jan Doets was in de reis verwerkt en onderweg hebben we alle topparken zoals Bryce Canion, Grand Canion, Sequoia Park, Rocky Mointains en nog veel meer prachtige parken bezocht. We gelogeerde in hotels met wat minder sterren tot in super hotels. Daarbij sprong het hotel in Colorado Springs, The Broadmoor Cloud Camp, er met kop en schouder bovenuit. In dit zeer exclusieve hotel op 3000 mm.hoogte werden we zo vreselijk verwend met zalig eten, heerlijke drankjes en hapjes. Het uitzicht op Colorado Springs vanuit de kamers is prachtig en vooral s'avonds,onbeschrijflijk mooi. Het hotel typeert zich door de Indiaanse invloeden die je overal tegenkomt. De flora en fauna is er heel bijzonder en mooi. Gedineerd werd er met alle aanwezige gasten, als je dat tenminste wilde, waardoor de sfeer heel gezellig was en we tot leuke gesprekken kwamen met de andere mensen. Zoiets unieks was echt fantastisch en is een echte aanrader voor iedereen die iets heel bijzonders wil ervaren. De medewerkers van Jan Doets hebben onze reis tot in de puntjes verzorgd waardoor dit een onvergetelijke vakantie is geworden.

  • Algemeen 9
op 30 augustus 2019 bestemming: Canada, reisperiode: januari 2018

Jan Doets? Een dikke vette 0 krijgen ze.
Deze recensie schrijven is al te veel.

Een reis geboekt naar Vancouver Island, een jaar vooruit, aanbetaling gedaan. Koop is rond is denk je dan.
Nou niet bij Jan Doets....

Die bellen je op om te vertellen dat er een fout is gemaakt op de website. De camper staat als inbegrepen op de website, maar das een foutje. Foutje op de website. Even ruim 2000 euro meer betalen graag!

Maar ze blijven fantastisch he want:

1. Uit coulance geven ze ons (4 personen) 100 euro korting
2. De fout op de website was echt binnen 5 minuten opgelost. Nog nooit zo snel hadden ze dat voor elkaar gekregen.Heel belangrijk om dat te delen met een klant die zijn reis in rook ziet opgaan. Empatisch vermogen van een eencellig diertje hebben ze daar... en nummer drie:
3. En ik hoefde me geen zorgen te maken over de aanbetaling. Die komt echt wel weer terug naar ons.

Whiskey Tango Foxtrot...

Wat een flut bedrijf mensen. Ik zeg: Jan Doets...vergeet aub hier te boeken en snel verder zoeken!

  • Algemeen 10
op 14 augustus 2019 bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juni 2019

Wij zijn zeer teleurgesteld in Jan Doets.
Als onervaren wereld reizigers een reis geboekt op maat ivm bezoek zoon Toronto.

De rondreis was te strak gepland. 1 nacht hotel reis van 6 uur en weer hotel reistijd weer 6 uur en 1 nacht hotel.
Dit ging ons opbreken. Gebeld met Doets voor mogelijke aanpassingen. Na overleg manager kon dit kosten € 940.00.

Hotels te luxe maar allen met standaard kamer. Geen Balkon of koelkast.
Afspraken met Jan Doets.
Wat kunnen wij met zwembad, jaccuzi voor 1 nacht. Resort voor 3 nachten was erg slecht.

Erg Jammer onze rondreis. Maar de dagen met onze zoon waren geweldig.

Jan Doets heeft geen service en is erg commercieel financieel erg duur.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2018

Wij zijn erg teleurgesteld in de service van Jan Doets:

-Reisbeschrijving moesten wij zelf in 1e instantie uitprinten, klopte niet, we miste een aantal beschrijvingen en na bellen kon uiteindelijk de reisbeschrijving wel geprint opgestuurd worden. Uiteindelijk miste evengoed het laatste gedeelte van de reis.

-de vouchers hadden we volgens Doets geprint niet nodig en kregen we dus ook niet geprint, we moesten deze maar downloaden op onze telefoon of tablet (die we niet hebben). Uiteindelijk deze elders weten te printen en we hebben 3 x deze vouchers moeten afgeven bij een hotel... we hadden ze dus wel geprint nodig.

-Reisschema was trouwens gewoon printjes uit google maps, de laatste rit klopte de tijd niet, er zat anderhalf uur verschil in met de werkelijke tijd en navigatietijd!

-Op de reisbeschrijving stond niet wat er onderweg te zien of te doen was, dit moesten wij zelf uitzoeken.

-Autohuur was geboekt bij Hertz, we moesten zelf uitzoeken waar dit bedrijf was gevestigd en hoe wij bij dit bedrijf moesten komen vanuit ons hotel.

-Recensies van Hertz zijn heel slecht, zeker waar wij onze auto op moesten halen. Doets geeft aan hierin verder geen partij te zijn, ze hebben dit geboekt voor ons en dat is/was het.

-Transfer vliegveld-hotel moesten we zelf uitzoeken, we gevraagd hoe we het beste naar het hotel konden komen, geadviseerd werd een taxi, Uber of openbaar vervoer. Kosten taxi die opgegeven werd, klopte niet met de werkelijkheid. En zelf kwamen we op het vliegveld erachter dat er een shuttle was van het vliegveld naar de hotels in San Francisco en deze thuis geboekt had kunnen worden en de kosten vielen ook mee. Vreemd dat een Amerika specialist hiervan niet op de hoogte was.

-Geen noodnummer van Doets, als er iets aan de hand zou zijn met een hotel, bellen in kantoortijden. Gaat lastig als je 9 uur tijdsverschil hebt en je bijvoorbeeld om 3 uur 's middags bij je hotel staat.

-Het was elke keer en verrassing of we ontbijt hadden in het hotel, hierover stond niks beschreven in het reisprogramma. Bij 3 hotels was ontbijt geboekt en de rest van de hotels niet. Hierover was niks beschreven. Een paar keer hadden we ontbijt gekocht en bleken we in het hotel ontbijt te krijgen/betaald te hebben. Doets had op zijn minst kunnen aangeven in het reisprogramma, welk hotel wel ontbijt bij zat en welke niet. Zij hadden de hotels voor ons geboekt.

-Laatste hotel in Park City, was een veel te duur en te luxe hotel voor ons. Hotel bleek 450 dollar ! (zonder ontbijt) per nacht te kosten. We voelde ons er helemaal niet fijn. We hebben er zelf nooit naar de prijzen gekeken omdat Doets voor ons alles boekte, we hadden de reis en hotel niet voor niks uit handen gegeven omdat wij er zelf de tijd hiervoor niet hadden.

-Afstand van de laatste 2 hotels klopte niet. Het was de ene dag 2 en half uur rijden en de andere dag 6 en half uur, dit had beter verdeeld moeten zijn. Ook lag het een na laatste hotel uit de route, we moesten er in totaal 70 miles voor omrijden!

-We kregen van Doets voor vertrek ook geen wegenkaarten, die hadden ze niet voor ons. We hebben uiteindelijk zelf bij de ANWB wegenboek van Amerika moeten kopen. We kregen wel een kofferband en kofferlabels met hun naam erop (reclame), deze heb ik weggegooid, ik ga voor deze organisatie geen reclame maken.

-Geen enquete gekregen na deze reis, alleen een sms om ons welkom thuis te heten.

  • Algemeen 4
op 18 juli 2019 bestemming: Canada / Halifax, reisperiode: juli 2019

Doets Reizen laat je letterlijk in de kou staan als je ze helaas nodig hebt met een sterfgeval in de familie! Totaal GEEN medewerking. Regel en zoek het maar zelf uit. Ontzettend teleurgesteld in jullie bedrijf. Wij zullen zeker geen reis meer boeken bij jullie organisatie.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2018 bestemming: Canada / Nova Scotia, reisperiode: oktober 2018

We hebben een rondreis per auto door Nova Scotia, PEI, New Brunswick en Quebec gemaakt van 23 dagen. Zowel de informatie en adviezen vooraf alsmede de reisbescheiden, routebeschrijvingen en hotelboekingen waren allemaal perfect in orde. Er is goed meegedacht om de hotelovernachting voorafgaand aan de veerboot (vertrek 8 uur 's ochtends) dichtbij te boeken. Verder waren de hotelaccommodaties prima in orde, alsmede de aanvullende informatie over de verschillende plaatsen. Deze vakantie was voor ons enorm geslaagd en we hebben (vooral van de kreeften) erg genoten.

  • Algemeen 10
op 27 september 2018 bestemming: Canada / Westkust, reisperiode: september 2018

Wij hebben een super vakantie gehad , mede door Jan Doets. Alles was in de puntjes verzorgd en wij hadden nergens zorgen om. Konden alleen maar genieten !! en Jan Doets had alles geregeld. Bedankt voor deze geweldige ervaring 👍👍.

  • Algemeen 9
op 14 juni 2018 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2018

Ik begrijp niet dat zo n bedrijf werkt met een info email adres.
Ik heb een contact persoon maar die kan ik niet rechtreeks benaderen. Dat moet via de info box. bij de bevestiging daarvan zeggen ze dat je binnen 2 dagen bericht krijgt. het duurt nu al 5 dagen. zeker als het om dringende vragen gaat werkt deze procedure niet. slechte service

  • Algemeen 5
op 25 februari 2018 bestemming: Canada / Banff, reisperiode: februari 2018

Terugreis gewijzigd waardoor tussenstop in Frankfurt met 7 uur wachttijd. Ondanks dat er talloze vluchten per dag gaan geen oplossing aangeboden. Bij aankomst in hotel blijken de skipassen niet afgeleverd/beschikbaar.

  • Algemeen 1
op 23 februari 2018 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2018

We zijn nu bezig met het boeken van de reis. Maar iedere keer komen er bijkomende kosten bij die zij verdisconteren in de totaalprijs. Ik moet Jan Doets 380 euro betalen om 4 stoelen te reserveren. is dat gebruikelijk?

  • Algemeen 7
op 6 november 2017 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: juni 2016

Perfect geregeld door Jan Doets: vlucht, hotel en camper bij hen geboekt. Hotel stond klaar met een shuttle, en de volgende dag werden we opgehaald door de camperverhuurder. Goed contact met het reisburo, ook tijdens de reis een beroep op hun kunnen doen, werd heel adequaat geholpen (via mail en telefoon). Handige website waar we ook meteen ons vakantieblog op bij konden houden voor het thuisfront.

  • Algemeen 9
op 30 september 2017 bestemming: Verenigde Staten / Rondreis West-USA, reisperiode: juni 2017

Ik geef een 10 omdat alles geweldig georganiseerd was. Het begon al met de intake, goede suggesties voor onze reis, alle tijd voor ons om de te denken. De reis zelf verliep perfect, alles klopte. Ik kan echt niets verzinnen wat fout was. Mijn vrouw en ik kijken nog steeds met veel plezier terug op deze geweldige reis.

  • Algemeen 10
op 1 september 2017 bestemming: Verenigde Staten / Las Vegas, reisperiode: maart 2017

Tot in de puntjes verzorgd ,geweldige vakantie gehad,compleet verzorgd en in t mooie bellaggio

  • Algemeen 10
op 8 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: juli 2017

Wij hebben en geweldige rondreis gemaakt door zuid/west amerika. Deze was tot in de puntje goed geregeld. Helemaal niet op aan te merken!

  • Algemeen 9
op 3 augustus 2017 bestemming: Canada / diverse, reisperiode: juni 2017

Laat ik voorop stellen dat de route, het land en de hotels gemiddeld genomen heel goed waren! Duur..maar goed!

Mijn cijfer is meer gebaseerd op de service van Jan Doets die te omschrijven is als arrogant, slordig en simpelweg beneden peil!

Het is een heel verhaal, ik zal me beperken tot een aantal punten: 2 reserveringen waren bij ons NIET goed gegaan waardoor wij voor paal stonden bij een hotel. Na lang soebatten was er wel de mogelijkheid om een kamer te krijgen maar dit koste veel tijd, veel stress (omdat er eigenlijk niks meer vrij was) en eerlijk is eerlijk...daar betaal ik niet voor!

Ook onze reisbescheidenen zaten vol fouten. Typfouten, informatieve fouten en missende stukken. Zo geven ze op routes "bezienswaardigheden" aan...maar vervolgens is op geen manier te achterhalen wat dit is...geen adres, geen naam, geen referentiepunt helemaal niks. Enkel een klein kaartje met een extra stipje. Ook waren onze routes door Jan Doets niet goed uitgegeven. Dit kunnen wij natuurlijk zelf opvangen, we zijn hier niet van afhankelijk..maar het straalt niet de service uit die ze pretenderen te bieden.

Bereikbaarheid bij acute problemen is er niet. Voor een verkeerde reservering ga ik niet 911 bellen of mijn reisverzekering, maar Jan Doets.. maar die zijn niet te bereiken op Amerikaanse tijden (toch gek als Amerika specialist).

Na een lange mail te hebben gestuurd over deze punten en nog wat andere punten, (huurauto die anders was, tickets / vouchers op verkeerde namen enzovoorts) kreeg ik een zeer arrogante mail terug met daarin kort:

Alles was de fout van het betreffende hotel of ze ontkende het gewoon glashard. Ook was de toon van de mail zeer bagateliserend en voelde ik mij absoluut niet gehoord.

Let wel: de mail was geschreven als feedback / tips email. Ik claimde niks, ik eiste niks ik wilde ze alleen maar van feedback voorzien om hun service te verbeteren...Dit was blijkbaar tegen het verkeerde been.

Jammer maar voor ons nooit meer Jan Doets. Ze zijn de duurste op de markt, en dat is prima als je service geeft..maar als dat achterwege blijft ga ik wel naar een prijsvechter!

  • Algemeen 4
op 10 juli 2017 bestemming: Verenigde Staten / colorado&Utah, reisperiode: augustus 2017

Een 1 omdat de reis uiteindelijk gecancelled is. Ruim een jaar van te voren begonnen met regelen, het moest wel kloppen allemaal.. We wilden met 4 personen een rondreis door de VS maken, zodanig dat we op 21-8-2017 in Casper, Wyoming waren om de totale zonsverduistering mee te maken. Het gesprek op kantoor beloofde een goede samenwerking. Echter, de onwil c.q. onkunde om voor ons accommodatie te regelen op de door ons aangewezen plaats is diep teleurstellend slecht geweest. Weken aan het lijntje gehouden. Elske "Zakenvrouw van het Jaar". pff. Uiteindelijk bij een concurrent wel serieus genomen. Ongeveer het laatste motel op de centrale plek gekregen maar gelukt dus. Jan Doets is misschien wel goed in aanbieden van standaardpakket-reizen maar liet het bij ons dus zwaar afweten. Nooit meer JD, ook niet volgend jaar wanneer we met een camper Canada gaan verkennen.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2017 bestemming: Canada / toronto, vancouver, victoria, calgary, reisperiode: juni 2017

Het land zelf prachtig super mooie tijd gehad, maar NIET dankzij jandoets, we vonden de reis gehaast wat ten koste gaat van de plekken. en jandoets voldeed totaal niet aan de verwachtingen wat we besproken hadden. wat heel jammer was. zodra je het meld steken ze hun kop in het zand en ligt het niet aan hun. totaal niet klantgericht dus.. teleurgesteld

  • Algemeen 1
op 8 mei 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: mei 2017

Zowel de reis als verblijf uitstekend geregeld. Goed hotel op een prima plek. Uitekend vooraf geinformeerd over de locatie van het hotel en ook keuze mogelijkheden besproken. Uitermate klantvriendelijk geholpen

  • Algemeen 9
op 29 april 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2016

In 2016 een rondreis per auto gedaan door west USA. Goede reisbescheiden met dagelijks overzicht in een map. Veel informatie en tips voor tijdens de reis. Zeer goede hotels. Dit jaar weer maar dan naar het oosten.

  • Algemeen 8
op 6 februari 2017 bestemming: Canada / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017

We wilden een Camper reis boeken bij Jan Doets. Dan moet je eerst een deel betalen op zich raar als je nog niet eens weet of die Camper nog wel te boeken is. Dan gaan ze pas kijken of die Camper te boeken is. Maar goed toch gedaan en toen kregen we te horen dat die Camper er niet was, maar er waren wel andere Campers. Daar hadden we geen interesse in omdat we met z'n vieren voorin wilde zitten. Dus kregen we weer het geld terug gestort.
Toen konden we wel dezelfde Camper via Tiogra boeken. Dus daar geboekt, daar hoefde je niet vooruit geld te storten. Toen kregen we van Tiogra bericht dat ze onze vlucht niet konden boeken, omdat iemand een optie op onze namen had geboekt voor die vlucht. Wat bleek Jan Doets had weken terug dus een optie op de vluchten genomen voor onze reis, terwijl dat al afgehandeld was, vanwege dat hun die Camper niet konden leveren. Dus Jan Doets gebeld of hun toevalig een optie hadden uitstaan op onze namen en gevraagd of ze die wilde intrekken zodat Tiogra het voor ons konden boeken, want dat kon nu niet. Dat hebben ze toen gedaan.
Naar mening gaan ze erg slordig te werk. En eerst geld vragen en dan pas kijken of het mogelijk is, is ook niet erg klantvriendelijk.
Dus voor ons geen Jan Doets

  • Algemeen 3
op 29 januari 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2014

Veel slechte hotels, route niet goed, laatste hotel was eindelijk goed, maar qua locatie zo ver van vliegveld dat we om half 3 snachts uit hotel weg moesten.
Slecht advies. Voor ons nooit meer Jan Doets

  • Algemeen 3
op 28 september 2016 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2016

Wij konden via internet geen passende vluchten meer vinden en kwamen zo bij Jan Doets terecht. Bij het boeken en samenstellen van de reis ging het soepel. Transparant is het niet, je krijgt een totaalprijs. Tijdens de reis bleken de hotels en andere faciliteiten niet altijd overeen te komen met onze verwachtingen. Daarover met Jan Doets een e-mail wisseling gevoerd. Het ligt aan de klant, het ligt een enkele keer aan het hotel, het ligt aan Hertz. Het ligt in elk geval NOOIT aan JD. Zelfs als je ze wijst op idiote fouten in hun info-boekje negeren ze je opmerkingen. Als je later met keihard bewijs komt, weten ze te melden dat het niet aan JD ligt. Een excuus zul je nooit van ze horen. Wat een arrogantie, ze zijn er echt niet voor de klant. Waarschijnlijk zijn ze ook wel aan de prijzige kant, maar dat is moeilijk aantoonbaar omdat je geen inzicht krijgt in de opbouw van de factuur. Voor mij nooit weer, hun deskundigheid valt zwaar tegen en daarmee hebben ze voor mij geen meerwaarde.

  • Algemeen 4
op 24 september 2016 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: augustus 2016

Dienstverlening Doets staat totaal niet in vergelijking tot prijs die je betaalt. Teleurstellend. Op het knullige af. Incomplete, foutief berekende offertes, simpele gecopieerde en geniete infoboekjes, incomplete reisbescheiden..we konden op enig moment nergens meer op vertrouwen en er ging onnodig veel tijd zitten in het dubbel controleren van wat Doets aanleverde. Klapper was de persoonlijke USA glossy die we thuis ontvingen NA onze reis. We hadden op basis van een reis 25 jaar geleden geboekt hogere verwachtingen. Dus Doets nooit meer en ik kan ze helaas niet aanbevelen

  • Algemeen 4
op 1 september 2016 bestemming: Canada, reisperiode: augustus 2016

Dit is een organisatie die niet transparant is. Ze willen geen inzage geven waarvoor je betaald. Ben gewend om altijd duidelijk een overzicht te krijgen waarvoor betaal :vlucht,hotels,arrangementen,activiteiten etc. Ze geven ook zelf aan dat ze dit niet willen . In mijn geval moest ik voor een arrangement in een lodge voor mijn zoon dezelfde prijs betalen terwijl de lodge zelf 40% korting gaf voor mijn zoon. Advies zoek een andere organisatie die wel eerlijk is.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2016

Niet slecht geregeld maar veel te duur. Telkens werd er weer gebeld dat reis toch iets duurder werd. Normaal boek ik zelf tickets en hotel, was veel goedkoper geweest. Ik werd verleid door de gunstige prijzen op hun website, die bleken alleen maar "richtprijzen" te zijn.

  • Algemeen 4
op 21 februari 2016 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: april 2015

Tot in de puntjes verzorgd. Alles keurig op tijd binnen, scherpe prijzen en vriendelijk personeel wat altijd voor ons klaar stond. Wij hebben een geweldige reis gehad mede dankzij deze geweldige reisorganisatie.

  • Algemeen 9
op 26 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2015

Het was een leuke last-minute reis die we voor een goede prijs hebben kunnen boeken. De medewerkers waren erg vriendelijk, maar er zijn wel een paar slordige kleine foutjes gemaakt waar ik zelf voor moest bellen of mailen. Om die reden twijfel ik of ik nogmaals een reis zou boeken via Jan Doets. Voor de rest prima.

  • Algemeen 7
op 24 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: juli 2015

Een ontzettende mooie rondreis naar Amerika geboekt via Jan Doets. Ze kunnen de reis aanpassen naar je eigen wensen, de medewerkers zijn zelf al meerdere keren in Amerika geweest en dat merk je. Voor vertrek ontvang je een uitgebreid pakket met veel info over de locaties e.d., zelf met een adapter. Na terugkomst word je zelfs nog verrast met mooi tulpenbollen. Hier gaan we zeker vaker boeken.

  • Algemeen 9
op 15 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2014

Bijna 4 weken door Amerika gereisd, en alles perfect geregeld door Jan Doets. Het was fantastisch!

  • Algemeen 9
op 9 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Rondreis, reisperiode: mei 2015

We hebben via Jan Doets een 23-daagse rondreis gemaakt langs de westkust van Amerika. Alles was super geregeld, goede hotels, top huurauto en ook alle bijgeboekte extra waren perfect geregeld.

  • Algemeen 8
op 9 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / The deel south, reisperiode: augustus 2015

Alles was goed geregeld op een paar kleine dingetjes na.

  • Algemeen 8
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juli 2015

Zeer uitgebreide informatie en tips en alles tot in de puntjes geregeld. Super hotels.

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Canada, reisperiode: september 2015

In een woord Geweldig

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Yellowstone NP, reisperiode: september 2016

Uiteraard moet de reis nog plaats vinden maar de informatie, de boekingen top geregeld door JD. Eerdere ervaringen in 2014 waren super. Uitstekende reis informatie en kosten duidelijk en betaalbaar

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Canada, reisperiode: juli 2014

Goed georganiseerd, goede prijs kwaliteit. Was echt een droomvakantie.

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: mei 2015

Alles prima geregeld en vriendelijke medewerkers.

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Zuidwesten, reisperiode: juni 2015

Omdat we super tevreden zijn over onze reis, perfect geregeld, goede informatie uit eigen ervaring en geweldige map met reisinformatie!

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: september 2015

Rondreis San Francisco alles geregeld door Jan Doets. Perfect gedaan

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / West-Kust, reisperiode: juli 2015

De hele roadtrip werd geregeld van A tot Z inclusief heel veel informatie over de bestemming. Goede service!

  • Algemeen 8
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: mei 2016

We gaan straks voor de 5 keer met Jan Doets naar Amerika. Alle reizen zijn altijd tot in de puntjes geregeld van vlucht, autohuur, accommodaties tot excursies. De reizen worden helemaal aan je individuele wensen aangepast.

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Canada / west Canada, reisperiode: mei 2015

Dit was echt de reis van ons leven. Mooie rondreis in een super gave SUV. Heel mooi van leuke steden tot mooie natuurgebieden. Helikopter rondvlucht op de icefield parkway. Orka's spotten bij Victoria. Naar whister mountain, de watervallen bij Helmcken. De beren onderweg. Alles is zo indrukwekkend.
De super mooie hotels iedere keer weer een verbazing. Echt een super vakantie

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: juni 2012

Rondreis gemaakt in 1 woord geweldig. Alles tot in de puntjes goed geregeld. We hebben gereisd van San Francisco tot San Diego en via Tucson en Las Vegas weer terug.

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: juli 2015

Onvergetelijke reis!!

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: november 2012

Super vriendelijk personeel, hadden echt het gevoel dat op het reisbureau onze vakantie al begon. Werden heel goed geholpen met onze wensen en onze ideeën. De afhandeling met reispapieren ging ook heel goed! Aanrader!

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Canada / Rocky Mountain, reisperiode: juni 2015

Alles was top geregeld. Wij hebben een super vakantie gehad van 4 weken.

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: april 2015

Fantastische service!

  • Algemeen 10
op 8 november 2015 bestemming: Canada / rondreid, reisperiode: augustus 2015

Al diverse reizen met Jan Doets gemaakt en iedere keer weten ze ons weer te verassen. Alles super geregeld voor een onvergetelijke reis. Ze zorgen er voor dat je alle hoogtepunten beleeft en ze kunnen een mooie reis op maat voor je maken!

  • Algemeen 9
op 8 november 2015 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: april 2015

Een rondreis, 3 weken, door Amerika: super!! De medewerkster van Jan Doets was zeer vriendelijk en heeft onze wensen goed begrepen. We hadden heerlijke hotels op de juiste place in town. We zaten overal dichtbij. Ook de huurauto was heerlijk. Overal werden we zeer vriendelijk ontvangen, want we kwamen van Jan Doets. Heerlijk, toch!! Dit was ons 5de reis via Jan Doets en we zouden niet anders willen, wanneer we naar Amerika of Canada gaan.

  • Algemeen 10
op 27 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / yellowstone np, reisperiode: augustus 2015

Goede kwaliteit, goede prijs en zeer hoge service. een TOPbedrijf

  • Algemeen 10
op 21 april 2015 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: december 2014

Jan Doets regelde hotel in Las Vegas. Hotel was ONZE keus. Ook huurauto via Jan Doets. Prima geregeld maar volgende keer doen we het zelf = goedkoper. Reisinfo over bestemming erg volledig en heel aardige voorlichting. Onderweg zélf hotels uitgezocht. Uniek om in de winter de Grand Canyon te bezoeken in de sneeuw.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 27 oktober 2014 bestemming: Verenigde Staten / Rondtrip West-coast, reisperiode: oktober 2012

Geweldige reis en voor het eerst zo ver en op vakantie in een camper. Helaas op de verjaardag van mijn zus en met het plan naar Universal Studio's te gaan, zag ik tijdens het strikken van mijn veters dat er een spijker in de voorwiel zat.. BALEN! Vervolgens contact gehad met noodnummer van Jan Doets en konden we onze middag nog voortzetten bij Universal Studio's.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 8
  • 1