Schrijf een ervaring over Primavera en maak kans op mooie prijzen!

Primavera

Url: https://www.primaverareizen.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: landenspecialist

Logo van Primavera

Al bijna 25 jaar geleden is Primavera begonnen met het organiseren van reizen naar de Algarve. Dit is het schitterende gebied aan de Portugese zuidkust. Een stukje Portugal, dat het hart gestolen heeft van de oprichters van Primavera. En niet alleen van hun. Veel van de gasten komen er, na een eerste vakantie, graag nog eens terug. Inmiddels is Primavera in handen van de Sundio Groep. Op de website van Primavera vind je een ruim aanbod aan hotels, appartementen en bungalows.

Als specialist van Oost-Algarve bieden ze in dit gebied vrijwel alle type accommodaties aan. Van eenvoudig maar goed, tot comfortabel en zelfs luxe. Bij Primavera Reizen vind je het allemaal. In de West-Algarve bieden ze een geselecteerd aantal accommodaties aan in Albufeira en omgeving. Een bijzondere optie is het boeken van een verrassingsvakantie. Hiermee kun je voor een voordelige prijs naar een verrassingsaccommodatie in de Algarve. Je kiest de datum en de luchthaven van vertrek en 10 dagen voor vertrek wordt de locatie bekend gemaakt. Zo kun je super voordelig dit mooie gebied leren kennen. Sinds een aantal jaar biedt Primavera ook vakanties naar de Alentejo, Madeira, Lissabon en Porto. Er is ruime keuze uit allerlei soorten vakanties. Natuurlijk zijn zomervakanties zeer populair, maar ook voor rondreizen, winterzon-, wandel-, golf-, fiets-, en familievakanties in Portugal ben je bij Primavera aan het juiste adres. Je kunt met Primavera met een gerust hart op reis, want de reisorganisatie is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.

Op 2 maart 2017 is bekend gemaakt dat Primavera is overgenomen door Sundio Group. De overname past in de ontwikkeling van de Sundio Group, Primavera blijft als naam bestaan onder de Sundio-vlag.

op 27 oktober 2017 bestemming: Portugal / Mono Gordo, reisperiode: oktober 2017

Dit jaar een reis geboekt, maar die werd geannuleerd wegens niet beschikbaarheid. Primavera wilde wel een prive-appartement voor ons regelen. Zo gebeurde. Het was een app 4F in het gebouw Lago Verde.
In de ontvangen informatie op het vliegveld stond dat wij het huisvuil zelf naar de container moesten brengen en dat we bij het innengaan alleen de deur moesten dichttrekken??
Bij een eerste inspectie constateerden wij het volgende:
- niet echt schoon, geen toiletpapier, smerige gootsteen en dito kopjes in de kast. 1 van deze kopjes hebben wij in hotel Yellow aan
Primavera laten zien.
- het metalen wasrek was verroest, met als gevolg roeststrepen in de kleding.
- het grootste probleem was het bed. Een voor-oorlogse matras, pijnlijk om op te liggen. Voorts bij de geringste beweging vervelende en goed hoorbare geluiden. Begeleidster hierover ingelicht. Zij zei dit vaker te hebben gehoord!! Zelf ben ik in de woonkamer op de grond gaan slapen.
De begeleidster vroeg ons of een andere app. een optie was. Zeker, maar hierover later niks meer gehoord
De lamp van het balkon was kapot, er zou iemand komen. Niemand gezien. In een keukenkastje lag een zak met rottend afval!
Verder: Op de laatste dag werden wij met onze koffers om 12.00 !! uur opgehaald en naar Calema gebracht en s avonds om 19.15 opgehaald,terwijl de bus daarna gewoon bij hotel Vasco del Gama andere gasten ophaald. Wij zaten daar gewoon schuin tegenover. Waarom deze move? We hadden toch gewoon onze bagage naar de overkant kunnen brengen?
Bij het vliegveld (terugweg) meldde de reisleidster dat we konden inchecken bij balie 9, 10 en 11. Balie 9 was voor de internet mensen. Dit bleek echter ook voor nr 10 te gelden, dus we moesten achteraan bij nr 11 aansluiten.
Tot slot: Het app was groot genoeg en een mooi uitzicht. Het ontbreekt aan controle als gasten vertrokken zijn. Er is niks met de eerdere bedklachten gedaan.
Tip voor Pr: informeer de gasten eerder over wat ze zelf moeten meenemen en regelen bij een prive-app.

Wij zeggen: Dit was niet Prima................Vera. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 11 oktober 2017 bestemming: Portugal / Altura, reisperiode: september 2017

Transfer vliegveld / bestemming slecht, vluchten werden gecombineerd. Zwembad niet schoon. App.Alagoa Azul, Altura ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 5 juli 2017 bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: maart 2017

Betreft Hotel Alba. Check goed voordat je hier je kamer boekt!!
Heb je aan de straatzijde een kamer houdt dan rekening met heel veel lawaai van auto´s, de nachtelijke hangplek van het café, geschreeuw en hondengeblaf!!

Daarnaast kun je hier absoluut NIET met 3 personen goed slapen, aangezien 1 persoon altijd op een bankbed moet slapen. Deze bankbedden zijn totaal niet geschikt voor een volwassenen. Smal met een hele stugge, harde matras!
Na 3 nachten ellende, hebben wij een kamer gekregen aan de andere kant, deze was veel rustiger maar ook hier was het bankbed vreselijk! En dan zijn wij nog 3 redelijk jonge, gezonde vrouwen!!

De extra kosten die wij moesten betalen voor het omboeken naar deze kamer waren veel te hoog en na ruim 3 maanden zeuren bij Primavera hebben wij eindelijk het teveel betaalde terug ontvangen!! Helaas vindt Primavera het niet nodig om verdere vergoeding te geven voor de zeer slechte 3de slaapplek. Het personeel van Hotel Alba is altijd vriendelijk en behulpzaam geweest maar konden hieraan niets veranderen of verbeteren.

Het keukentje op de kamer als het meubilair zijn zeer matig. Hotel ligt wel dicht bij het strand en de winkeltjes. Er is verder geen vermaak in of om het hotel. Piepkleine fitness en het kleine binnenzwembad was niet open ... Lees meer

  • Algemeen 3

Meer ervaringen