Landal GreenParks is opgericht in 1954 en is sindsdien een specialist in de verhuur van bungalows. Het aanbod is gegroeid tot ruim 85 bungalowparken. Deze bevinden zich allemaal midden in de natuur. Naast Nederlandse bungalowparken heeft Landal GreenParks ook parken in België, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Denemarken en Engeland. Hier vind je in totaal ruim 15.000 vakantiewoningen. Ook worden er 1.350 campingplaatsen verhuurd bij zeven van de parken.
Het unieke van Landal GreenParks is dat de parken een open karakter hebben. Kernwoorden zijn dan ook: rust, ruimte en natuur. Ieder jaar komen 2,8 miljoen gasten hiervoor naar de parken van Landal. Landal Greenparks voelt zich nauw verbonden met de naaste omgeving en maakt zich sterk voor de natuur, de gast en de samenleving.
De accommodaties van Landal GreenParks worden verdeeld in Basis, Comfort, Luxe en Extra Luxe. Voor ieder is er zo een geschikte accommodatie te vinden. De Basis accommodaties zijn functioneel en eenvoudig ingericht met een keuken met standaard keukeninventaris, zit- en eethoek en nette slaapkamers. Liever iets luxer? De Comfort accommodaties zijn ideaal voor een onbezorgde vakantie: de bungalows zijn sfeervol en van alle gemakken voorzien. Daarbij horen een compleet ingerichte keuken en comfortabele boxspring bedden. Voor nog meer luxe boek je de Luxe accommodaties. Hier vind je een privé-sauna, zonnebank en opgemaakte Auping boxprings en-matrassen. Ga je voor Extra Luxe? Dan heb je nog meer faciliteiten zoals een bubbelbad of jacuzzi in de tuin. Natuurlijk geniet je ook hier weer van de Auping boxsprings- en matrassen. Er worden tevens accommodaties aangeboden voor groepen tot 32 personen.
Landal GreenParks is telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 15:00 uur.
Ervaringen met Landal GreenParks
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 179 reviews over Landal GreenParks lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 juli 2006 door G.B. Gieskens.
Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Interhome, Landal GreenParks, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net en Belvilla. Al deze organisaties samen hebben in 4.508 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Landal GreenParks scoort dus gemiddeld 2,4 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Landal GreenParks heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Landal GreenParks krijgt gemiddeld een 3,4
op basis van 178 ervaringen:
3,4
+ Ervaring delen
Anita
op 28 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: juni 2025
In september 2024 hebben wij rechtstreeks via de website een vakantie geboekt bij een Landal-park in Oostenrijk (Brandnertal). In december 2024 ontvingen wij bericht dat dit park tijdens ons geplande verblijf overlast zou veroorzaken wegens verbouwingen. Op basis daarvan zijn wij met aanzienlijke extra kosten overgestapt naar Landal Maria Alm.
21 juni 2025, zijn wij aangekomen bij Landal Maria Alm, waar tot onze verbazing werd meegedeeld dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen is bij het verblijf. Deze kaart was ten tijde van onze boeking nog standaard inbegrepen en was voor ons een doorslaggevende reden om opnieuw voor dit park te kiezen. Tot op heden wordt op diverse online platforms nog steeds vermeld dat Landal deze kaart aanbiedt aan haar gasten.
Uw medewerker Niek bij de receptie gaf aan dat wij €175 per persoon kunnen betalen om alsnog gebruik te maken van de liften en andere faciliteiten, wat voor ons gezin van vier personen neerkomt op €700 aan extra kosten. Hij bevestigde dat wij niet de enigen zijn die hierover klagen, maar kon niets voor ons betekenen en komt ook niet meer terug op de melding die hij zou bespreken met de resortmanager. Ook de klantenservice weigert verantwoordelijkheid te nemen. Er kan een klacht worden ingediend, maar deze wordt simpelweg genegeerd. Inmiddels zijn wij er al achter gekomen dat deze werkwijze wordt aangehouden bij iedereen die hierover een klacht heeft.
Wij willen hierbij met klem aangeven dat wij ons niet kunnen vinden in deze gang van zaken. Landal heeft in onze optiek nagelaten zijn informatieplicht richting de consument na te komen. Op geen enkel moment is vooraf, noch op het moment van omboeking, gecommuniceerd dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen zou zijn. Zeker voor gasten die ruim van tevoren, wanneer de nieuwe voorwaarden nog niet bekend zijn, rechtstreeks via het desbetreffende Landal boeken, mag worden verwacht dat belangrijke wijzigingen zoals deze tijdig, volledig en helder worden gecommuniceerd.
Het contrast met andere communicatie is schrijnend. Toen in januari 2025 bekend werd dat toeristenbelasting verhoogd zou worden, ontvingen wij hier vrijwel direct bericht over en werd het extra bedrag zonder aarzeling geïnd. De snelheid waarmee dit soort financiële lasten wordt doorberekend aan de klant, terwijl essentiële informatie over het vervallen van een waardevol voordeel wordt verzwegen, getuigt in onze ogen van een bijzonder eenzijdige en op z’n minst hypocriete benadering.
Wij hebben na dagenlang klagen bij de receptie uiteindelijk een tegoedbon gekregen van €150,- van het restaurant op het park. Maar let wel, dit is een kleine afkooosom om van het gezeur af te komen. Ik raad iedereen aan om een verblijf te zoeken waar een gratis kaart bij zit (genoeg om de omgeving). Je bespaard uiteindelijk veel geld hiermee. Voor ons was dit de laatste keer Landal. En voor het management die besloten heeft om de kaart eruit te halen: domme domme domme keuze!
... Lees meer
Rob
op 23 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: juni 2025
Accommodatie fantastisch. Weinig op aan te merken. Maar Landal Resort Maria Alm is zo'n beetje de enige accommodatie in Maria Alm die de Hochkonig card niet aanbiedt. Hebben ze jarenlang wel gedaan. Stond ook op de site toen wij vorig jaar boekten. Nadat we in een review dit hadden gelezen, hebben we contact opgenomen met de KlantSERVICE van Landal NL. Reactie: 'ik kan er niets over vinden'. Doorverbonden met Landal Oostenrijk(?). Daar werd verteld dat men in november had besloten geen kaart meer aan te bieden. Dit is ons nooit medegedeeld. Wel een email ontvangen in januari dat de toeristenbelasting omhoog is gegaan en of we nog even wilden bijbetalen. Via email klacht ingediend bij Landal NL. Tot op heden geen reactie ontvangen. Bij de receptie werd verteld dat ze alternatieven bieden. Zoals een VIP busje naar een paar dingen. Toch maar besloten met het busje naar de Vorderkaserklamm te gaan. Toen wij ons melden bij de receptie kregen we te horen dat de buschauffeur ziek was. Dus maar met de auto gegaan. Voor de prijs die Landal vraagt voor deze accommodatie is het schandelijk dat die Hochkonig card er niet bij wordt aangeboden, zeker gezien het zeer beperkte alternatief. Hoe dan ook, wij zullen niet meer naar Landal Resort Maria Alm gaan. Er zijn genoeg prachtige accommodaties in Maria Alm (en veel goedkoper) die de Hochkonig Card wel aanbieden. Van SERVICE heeft Landal niet veel kaas gegeten. Jammer.
... Lees meer
E.W.C. van Straten
op 23 juni 2025
bestemming: Nederland / Reeuwijk, reisperiode: juni 2025
Dit jaar voor ons familieweekend geboekt bij Landal Reeuwijkse Plassen. Bij de boeking expres gekozen voor een huisje met een slaapkamer en badkamer op de begane grond omdat mijn beide ouders slecht ter been zijn; eentje loopt met een rollator en een met een wandelstok. De dag voor vertrek nog even de reservering gecheckt en wat bleek: niet het huisje gekregen met alles op de BGG, maar met een slaapkamer boven en beneden. Contact opgenomen met Landal dat dit niet de bedoeling was gezien de situatie. “Helaas was het niet goed doorgekomen in hun systeem dat het dat type huisje moest zijn.” Gevraagd om een oplossing en ook nog voorgesteld om een paar belletjes te plegen om te polsen of er toch evt. ergens een ruil mogelijk was. “Nee, daar gingen de dames van Landal niet aan beginnen”. Overleg gepleegd met mijn ouders en het weekendje toch maar door laten gaan, ook omdat het maar liefst 650 euro had gekost. Vervolgens lijdzaam aan moeten zien hoe mijn gehandicapte ouders een weekend lang bijna letterlijk de trap op en af hebben moeten kruipen om bij hun slaapkamer en badkamer te komen. Schandalig slecht Landal; jullie moeten jullie ogen uit jullie kop schamen!
... Lees meer
Anita
op 21 juni 2025
bestemming: Oostenrijk / Maria Alm, reisperiode: januari 2025
In september 2024 hebben wij rechtstreeks via uw website een vakantie geboekt bij een Landal-park in Oostenrijk, vlak bij Liechtenstein. In december 2024 ontvingen wij bericht dat dit park tijdens ons geplande verblijf overlast zou veroorzaken wegens verbouwingen. Op basis daarvan zijn wij – met aanzienlijke extra kosten – overgestapt naar Landal Maria Alm.
Vandaag (21 juni 2025) zijn wij aangekomen bij Landal Maria Alm, waar tot onze verbazing werd meegedeeld dat de Hochkönigkaart niet meer inbegrepen is. Deze kaart was vorig jaar nog standaard bij het verblijf inbegrepen en was voor ons een doorslaggevende reden om opnieuw voor dit park te kiezen. Tot op heden staat op diverse online platforms, inclusief de officiële website van de Hochkönigkaart én meerdere andere kanalen, dat de kaart nog steeds aangeboden wordt via Landal.
Uw medewerker Niek bij de receptie deelde mee dat wij €175 per persoon kunnen betalen om alsnog gebruik te kunnen maken van de liften, wat voor ons gezin van vier personen neerkomt op €700 extra kosten. Hij gaf tevens aan dat wij niet de enigen zijn die hierover klagen, maar kon niets voor ons betekenen. Ook de klantenservice neemt geen verantwoordelijkheid.
Wij willen hierbij met klem aangeven dat wij ons niet kunnen vinden in deze gang van zaken. Landal heeft verzuimd zijn informatieplicht na te komen. Op geen enkel moment is er vooraf duidelijk gecommuniceerd dat de Hochkönigkaart niet langer inbegrepen is. Zeker voor gasten die rechtstreeks bij Landal boeken (zoals wij), mag worden verwacht dat essentiële wijzigingen als deze duidelijk en tijdig worden gecommuniceerd. Het feit dat meerder klanten dit als klacht neerleggen bij de receptie zegt al genoeg.
Indien er geen passende oplossing wordt geboden, zullen wij genoodzaakt zijn onze ervaringen openbaar te maken via diverse recensiekanalen en sociale media, en juridisch advies in te winnen. Ook overwegen wij een formele klacht in te dienen bij de Consumentenbond en het Europees Consumenten Centrum (ECC Nederland).
Voor iedereen die binnenkort naar Landal Green Park Maria Alm komen wees gewaarschuwd!
JMCoset
op 9 mei 2025
bestemming: Nederland, reisperiode: februari 2025
Wij geven dit cijfer omdat Landal niet luistert naar de oprechtheid van mijn verhaal. Diverse gesorekken en klachten verstuurd. Niet gedane uitspraken zijn als waarheid opgevoerd, en daarop is hun beslissing gevallen, om ons niet te compenseren. Na een wijziging van Landal zijn ons beelden getoond, die wij accepteerde als vervanging, echter Landal boekte een andere accomodatie voor mij, zonder de gewenste faciliteiten, die wij niet accepteerde ter plaatse in Duitsland, toen begon de ellende, onverrrichte zaken weer terug naar nederland, iedereen luistert, maar doet gewoon niets voor je, erg jammer!! , voor een vaste klant, voor reacties staat hier mijn mailadres johancoset@ziggo.nl PS Voor de service en nazorg geef ik een nul.
Marianne
op 8 april 2025
bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: maart 2025
Annulering in verband met terminale ziekte was een ramp.
J. Swart
op 7 april 2025
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: mei 2025
Ik keek op mijn telefoon naar de beschikbaarheid van een huisje op texel. De prijs was 851,- voor een week. Toen ik op de pc wilde boeken (makkelijker en beter leesbaar) moest ik opeens 984,- betalen. Meteen deze boeking geannuleerd en toch maar op de telefoon geboekt. Winst kwam uit op 124,- euro. Hoe kan dit zo veel schelen? Waarom scheelt het boeken op een telefoon zo veel met de pc? Algoritmen o.i.d.
Veronique
op 26 maart 2025
bestemming: Nederland / Kring van Dorth, reisperiode: februari 2025
Extra betaald voor een huisdiervrij huisje gezien mijn zware allergie. Bij het opendoen van de deur van de bungalow kwam er vrijwel direct een zwarte kat uitgerend. Het beest had op twee plekken geplast, en de banken zaten vol met haren.
Gelijk gebeld. De receptie was al naar huis, er zou pas morgen weer iemand mij te woord kunnen staan. Aldus iemand van onderhoud.
Ik was alleen en had geen keuze. Heb de volledige woning gezogen en gesopt. Maar voelde het al snel opkomen. Een fikse reactie. Ik heb medicijnen, maar die waren niet afdoende.
Ik ben doodziek geworden. Ik had de bungalow voor twee weken geboekt. Na 5 dagen ziek zijn ben ik door familie uit de woning gehaald. De gehele tweede week ben ik niet meer op het park geweest. Veel te ziek voor.
Landal doet helemaal NIKS met mijn klacht. Reageren niet op terugbelverzoeken. Niet via het park zelf, niet via het hoofdkantoor. Heb de klacht al vier keer via de website ingediend. Ook meerdere keren gevraagd of ik teruggebeld kan worden. Geen enkele reactie. Nul.
Ik ben nu ronduit kwaad over deze gang van zaken. Landal is grof nalatig geweest. Ik ben een vaste klant van Landal geweest. Jarenlang. Maar geen haar op mijn hoofd die hier nog een keer boekt. Vóór de boeking is een klant God, daarna nog minder dan een nummer.
Vast
op 13 maart 2025
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: maart 2025
Prijzen kunnen na je boeking opeens drastisch wijzigen (30%+), daardoor is het vastzetten van een boeking bij Landal net als handelen op de aandelenmarkt. Je weet nooit of de prijs na je boeking omhoog of omlaag gaat.
Foeke Dijkstra
op 18 januari 2025
bestemming: Nederland / Nieuwvliet Bad, reisperiode: januari 2025
Gift card gekregen van Landal. Geboekt via site van Landal .Tijdens boeken de giftcard niet kunnen verzilveren. Gebeld met de klantenservice. We zouden de kaarten maar meenemen naar het park.
Daar aangekomen werd ons verteld omdat dit park over roompot viel konden we ze niet verzilveren. Wij hadden geen idee . Omdat we via Landal geboekt hadden. Bij klantenservice ook niet vermeld. Hadden anders voor ander park gekozen. Het betrof een card v 300 euro.
We voelden ons erg bekocht.
Bekijk 178 ervaringen over Landal GreenParks