Interview Las Perlas Reizen

Interview met oprichter en mede-eigenaar Wilbert Jorna
Interview met oprichter en mede-eigenaar Wilbert Jorna van Las Perlas Reizen

.Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben mede-oprichter van Las Perlas en houd mij met name met business development, marketing en strategische planning binnen het bedrijf bezig. In de afgelopen jaren hebben we sterke groei gerealiseerd aangezien een steeds grotere groep klanten ons weet te vinden voor het maken van een prachtige kwaliteitsreis naar Kroatië, Spanje, Portugal, Italië of Griekenland. Daarnaast is een belangrijk deel van mijn taak het selecteren van de bijzondere hotels welke in onze rondreizen zijn opgenomen. Hierin zijn we erg kritisch en de bezoeken aan alle hotels brengen wij persoonlijk.

De afwisseling en het verder ontwikkelen van Las Perlas is een prachtige uitdaging welke mij dagelijks enorm veel energie geeft, mede omdat ons concept zo succesvol is. Niets is mooier dan de enthousiaste verhalen van onze klanten te horen en de positieve feedback te lezen wanneer men een door ons samengestelde reis heeft gemaakt.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Na verkoop van mijn bedrijf in Nederland zijn mijn vrouw Karin de Graaf en ik samen met onze zoon Sander in 2007 naar het zuiden van Spanje vertrokken. Tijdens de voorbereidingen op deze stap en de eerste tijd in Spanje viel het ons al snel op dat echt leuke hotels heel erg lastig zijn te vinden. Toen is het idee geboren om mooie kwaliteitsreizen te gaan opzetten met de meest bijzondere hotels als basis. Mijn opleiding aan de Hotelschool kwam hierbij uiteraard prima van pas.

In 2008 zag Las Perlas vervolgens het levenslicht. Trots zijn we op het feit dat we enkele jaren geleden een mooi kantoorpand in de gezellige binnenstad van Utrecht hebben betrokken van waaruit ons enthousiaste team de klanten te woord staat en hele mooie kwaliteitsreizen voor hen uitstippelt.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Las Perlas is Spaans voor “de pareltjes”. En met deze parels doelen wij op onze selectie van fantastische hotels wat overigens niet inhoudt dat wij alleen samenwerken met de duurste hotels. Het is juist de verscheidenheid in sfeer, ligging, de kamers, de gastvrijheid maar ook de bereikbaarheid voor de diverse budgetten wat de selectie van Las Perlas hotels zo divers en interessant maakt.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Wij zijn blij wanneer onze meest kritische klant ook blij is.
Dit willen wij bereiken door het geven van veel persoonlijke aandacht, door mee te denken en door ons te verplaatsen in de klant, door het samenstellen van hoogwaardige rondreizen voor diverse budgetten en door de klant een reiservaring te geven waar men voor altijd fijne herinneringen aan overhoudt.

Wie is de doelgroep?
Onze doelgroep is de groep klanten die een hele bijzondere en relaxte vakantie wil beleven op prachtige plekken waar men nog jarenlang met veel plezier op terug kan kijken. Een land beter leren kennen in combinatie met ontspanning is belangrijk voor onze klant. Samen een topvakantie op een zonnige bestemming beleven en ook bereid zijn daar wat meer voor te betalen.

Qua leeftijdsgroep zitten we heel breed, de groep varieert van 30 tot 70 jaar. We stellen rondreizen samen voor koppels, gezinnen met kleine kinderen, gezinnen met grote kinderen, grotere families, huwelijksreizen, het komt allemaal voorbij en iedereen gaat tevreden weer naar huis. Debet aan deze brede groep zijn mijns inziens mede de landen waar wij actief zijn, deze zijn dermate afwisselend dat er voor ieder wat wils is.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Het startpunt van onze reizen zijn de mooie accommodaties. Wie kent niet het gevoel dat je in een waanzinnige accommodatie arriveert en waar je direct bij aankomst een blij gevoel krijgt? Vanuit deze accommodaties gaan onze klanten vervolgens op ontdekkingsreis en wij zorgen door veel persoonlijke aandacht, originele excursies en veel gedetailleerde informatie dat het een fantastische ontdekkingsreis gaat worden.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Andalusië is een belangrijke bestemming voor Las Perlas, ook omdat we hier het bedrijf zijn gestart. Maar alle andere bestemmingen doen het ook bijzonder goed. Een bevestiging dat ons rotsvaste geloof in het Las Perlas concept terecht is.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
We zien dat er, nu de crisis verleden tijd is, meer reizen in het luxere segment worden verkocht. Wat we tevens signaleren is dat terugkerende klanten, en gelukkig zijn dat er veel, ook nieuwe bestemmingen op de Las Perlas manier van reizen wil gaan bezoeken. Dat zij vervolgens wederom tevreden huiswaarts keren geeft ons een voldaan gevoel, daar doen wij het allemaal voor.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Dat men in geweldige en karakteristieke hotels verblijft, variërend van kleine B&B´s tot weidse cortijo´s en van kleinschalige designhotels tot statige stadsvilla´s. Daarnaast natuurlijk de vele leuke en originele lokale excursies die men kan boeken op al onze bestemmingen. Dagelijks doen wij dan ook onze uiterste best om onze klanten een heerlijke, verrassende en interessante reis te laten beleven, pas dán zijn wij tevreden. En dat geldt voor iedereen binnen ons hechte team.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als de meest aansprekende en originele reisorganisatie voor Spanje, Portugal, Italië en Griekenland!

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Wij zijn aangesloten bij het SGR en het Calamiteitenfonds. Dit omdat we onze klanten de zekerheid van een op alle fronten uitstekend verzorgde vakantie willen geven.

Heb je nog iets toe te voegen?
Ik kan nog uren vertellen over ons enthousiaste team, onze prachtige reizen en onze originele lokale excursies. Maar beter is het om onze website te bezoeken en eens contact met ons op te nemen, eventueel voor een persoonlijke afspraak. Je zal onder de indruk zijn van onze aanpak en van onze verrassend mooie reizen! De vele positieve klantenervaringen spreken voor zich!