Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

Betalen via Facebook en Twitter bij KLM

Geschreven op 13 februari 2014 door Laura

Luchtvaartmaatschappij KLM heeft als eerste ter wereld een betaalsysteem ontwikkeld waarmee je via social media kan betalen. Klanten die een vlucht (om)boeken of stoelen reserveren via Facebook en Twitter kunnen tegenwoordig ook betalen via deze social media kanalen.

Tot nu toe konden klanten wel boeken en extra services regelen via social media, maar het betalen verliep altijd via de telefoon. Klanten gaven vaak aan dat ze behoefte hadden aan betalen via de social media kanalen en daar heeft KLM nu gehoor aan gegeven. Vanaf nu kan het contact met de klant volledig via social media verlopen. Op deze manier biedt KLM de klanten nog meer gemak en service.

Het betalen via social media werkt als volgt. De klant ontvangt in een privébericht op Facebook of Twitter een link. Via deze link kan de klant de gewenste betaalmethode kiezen en zo betalen. Zodra de betaling binnen is ontvangt de klant via social media een bevestiging van de aankoop.