Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.
Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.
Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.
Transavia is in 2020 gestart met de touroperator-tak onder de naam Transavia Holidays. Via Transavia Holidays kun je naast je vlucht ook een hotel boeken.
Ervaringen met Transavia
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 618 reviews over Transavia lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,5. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 8 november 2006 door Michael.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.795 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. Transavia scoort dus gemiddeld 0,3 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Transavia heeft deze publieksprijs gewonnen in 2018.
Transavia krijgt gemiddeld een 3,5
op basis van 618 ervaringen:
3,5
+ Ervaring delen
Ada Pelt
op 2 juni 2025
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2025
Mijn e-reader in het vliegtuig vergeten. Thuis bel ik om dit te melden. Je wordt bot en slecht geholpen liever gezegd niet geholpen. Ze sturen je je van het kastje naar de uur. Van Transavia naar Eindhoven Airport,
naar de luggage handling( waar niemand de telefoon opneemt. Niemand die een poging doet om tot een oplossing tekomen om de e-
reader terug te krijgen
Leo Graper
op 2 juni 2025
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: mei 2025
Extra kosten handbagage, was niet gecommuniceerd.
Wij kwamen er eind mei achter dat de policy bij HV (weer) is veranderd.
Afmetingen aangepast voor wat er boven je hoofd mag in de bagagevakken, niets van vernomen, of we even € 80 af willen tikken.
Toen wisten ook niet dat het € 12 per kilo was, koffertje woog haast niets, alleen schoenen en slippers in.
Uiteindelijk voor € 60 mocht het in het ruim en in Spanje snel bijgeboekt voor € 20+ .
Leuk nieuw verdienmodel, zeker als je weet dat we in januari 2025 gewoon dezelfde koffer in het ruim mochten.
Ik snap het af en toe niet meer, heb zelfs bij HV (Transavia, sorry) een account, maar nooit een bericht mogen ontvangen over deze nieuwe maatregelen.
PS; voor de meelezers, heb pas geleden (voordat dit speelde) iets voorbij zien komen over het feit dat dit helemaal niet mag, er zou een claim gestart worden, nog niets kunnen vinden, maar blijf opletten mensen...
R.Verduijn
op 26 mei 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2025
Slechte ervaring personeel op de heenvlucht
Rob Arends
op 23 mei 2025
bestemming: Gran Canaria / Maspalomas, reisperiode: mei 2025
Ik had voor onze familie 11 stoelreserveringen geregeld voor zowel de heen als terugvlucht. Op de terugreis bleken deze door Transavia te zijn geannuleerd, waardoor we verspreid over het toestel zaten; 2 kinderen van 5 en 6 jaar oud naast een wildvreemd iemand zaten, mijn dochter geopereerd aan haar kruisband niet aan het gangpad kon zitten en op de boarding pass 1 baby ontbrak. Hierdoor gedoe bij het inchecken en boarden. Gelukkig hadden we wel de goede digitale vliegtickets.
Transavia wijst alle klachten en de claim voor terugbetaling van de stoelreserveringen af en geeft de reisorganisatie de schuld, terwijl wij dit rechtstreeks bij hen hadden geregeld en betaald. Schandalig. Je betaalt je al blauw voor de cabine- en ruimbagage en dan hebben we ook nog slechte service.
Henk vermeulen
op 21 mei 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2025
2 dagen voor de vlucht doorgekregen dat we met Avion Express met hele oude vliegtuigen moeten vliegen omdat ze het zo druk hebben, had dat bij het boeken verteld had ik niet voor Transavia gekozen!!!
Dit wisten ze natuurlijk al van tevoren, nu maar afwachten maar als ik de recencies zie hou ik mijn hart vast....Wees eens eerlijk bij het boeken Transavia!!!
Tiny
op 18 mei 2025
bestemming: Ibiza / Ibiza, reisperiode: mei 2025
We moesten heel ver lopen naar het vliegtuig op de heenreis, in Ibiza staan bussen klaar om mensen te vervoeren naar de aankomst.
Ook terug was het weer het geval geen bussen, waarom niet?
Er waren veel mensen waaronder ikzelf die dit niet als prettig ervaren als je wat moeilijk ter been bent maar wel een stukje kan lopen ga je geen begeleiding aanvragen maar wat er nu gebeurt is was te zot voor woorden ook moesten we een aantal trappen op en af.
Ik vind dit niet kunnen en een slechte service van Transavia.
Anna
op 8 mei 2025
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: april 2025
Jammer dat ik geen cijfer lager dan 1 kan geven. Ik ben erg teleurgesteld in Transavia. Vlieg al jaren met mijn gezin, meerdere keren per jaar. Ik was op de hoogte van hun nieuw kofferbeleid (geldklopperij).
Voor de heen reis was het niet mogelijk om mijn koffertje (vd Postcodeloterij) mee te nemen dus had ik ruimbagage geboekt (48 euro). Voor de terugreis was het wel mogelijk om mijn trolley als handbagage mee te nemen. Tegen betaling van 29 euro !
Aangekomen op Schiphol was ik ervan overtuigd dat ik op de heenreis mijn koffertje aan boord mocht nemen en niet andersom. Bij het instappen kom ik zelf erachter dat ik me had vergist. Ik leg uit wat er was gebeurd en liet zien dat ik voor ruimbagage had betaald. Ik vroeg of mijn koffertje alsnog naar het ruim kon. Nee, was het antwoord. Op dat moment werd mijn koffertje als handbagage gezien waarvoor ik niet had betaald. Dus 65 euro bijbetalen anders mocht ik het achterlaten op schiphol. Ik stond dan daar. Heb die 65 euro maar betaald. Zeer onvriendelijk personeel, ze riepen openlijk tegen elkaar 'ze moet betalen'. Geen enkele klantvriendelijk of begrip.
Teruggekomen dien ik een klacht in met het verzoek om mij die 65 euro te retourneren. U begrijpt het al, niet. Het lijkt alsof je met een computer communiceert, wat ook waar kan zijn. Geen enkel begrip. Volgens transavia is het terecht dat ik 113 heb betaald om een koffertje van 8kg mee te mogen nemen. Ik ga er alles aan doen om nooit meer met Transavia te hoeven vliegen. De koffers zijn het nieuwe verdienmodel geworden. Aan boord is er gewoon zat plek beschikbaar.
Brons
op 7 mei 2025
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2025
Zeer onvriendelijk personeel bij gate. Per ongeluk Ruimbagage geboekt in plaats van handbagage. Regels zeer onduidelijk en in het Frans ontvangen. Wist niet dat het ruimbagage was. Uiteindelijk bij de gate werd het ingenomen en moest er alsnog 65 euro bijbetaald worden ondanks dat het alsog het ruim in ging. Zeer onduidelijk allemaal en komt over als een manier om extra geld bij te verdienen, hetgeen waarschijnlijk ook het doel van Transavia is. Ook de klachten afhandeling toont weinig begrip en empathie.,Al met al een weinig klantgerichte organisatie !!
Eric
op 5 mei 2025
bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: mei 2025
2x start afgebroken vanwege technische problemen. Uiteindelijk was de vlucht 7u vertraagd. Zit je weer te wachten , is die vlucht ook weer vertraagd. Wat een knullige organisatie is dit zeg. Laatste keer dat ik met die amateur club ga vliegen. En een heel belangrijk punt. Bij de eerste vertraging werd het personeel niet gewisseld , dus tijdens de vlucht gingen ze over hun uren heen. Daar gelden ook regels voor. Dus transavia kiest geld boven veiligheid.
Renee
op 2 mei 2025
bestemming: Algarve, reisperiode: mei 2025
Ik moest betalen voor een handbagage die op de heenweg mee mocht als handbagage, €65 vlucht was al vertraagd en het personeel was onvriendelijk.
Nooi meer met transavia
Bekijk 618 ervaringen over Transavia