Schrijf een review

Info over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

TUI is de grootste allround reisorganisatie van Nederland. Je kunt hier allerlei soorten vakanties boeken. Van zonvakantie tot stedentrip en van verre reizen tot rondreizen. TUI had voor 1 oktober 2015 nog de naam Arke, dit bedrijf werd in 1956 opgericht. In het vakantieaanbod van TUI kun je bestemmingen over de hele wereld vinden en er komen nog steeds bestemmingen bij. Hierdoor vind je altijd een vakantie die bij jou past. Je kunt bijvoorbeeld op een 16-daagse safari in Tanzania, een all-inclusive hotel boeken op Kaapverdië, op wintersport gaan in Val Chaviere of kiezen voor een van de sportreizen die de organisatie aanbiedt. Bij iedere accommodatie/ reis staan duidelijk de faciliteiten, kamers, foto’s en overige informatie weergegeven zodat je precies weet wat je te wachten staat per vakantie.

Onder de paraplu van TUI Group vallen reisorganisaties in 31 landen. Samen verzorgen zij op 180 bestemmingen de vakanties voor reizigers. Daarnaast heeft TUI een eigen vliegtuigmaatschappij genaamd TUI fly. TUI biedt negen verschillende concepten voor accommodaties aan. Zo kun je kiezen uit RIU Hotels & Resorts, ROBINSON, TUI BLUE for Two, TIME TO SMILE, SPLASHWORLD, TUI SENSATORI, TUI MAGIC LIFE,TUI BLUE for Families en TUI BLUE for All. Ieder label is gebaseerd op andere wensen. Zo is TUI BLUE for Two bedoeld voor koppels die willen verblijven in vier of vijfsterrenhotels en is SPLASHWORLD voornamelijk bedoeld voor families met kinderen die graag een aquapark bij de accommodatie willen.

Omdat TUI Group de grootste reisorganisatie ter wereld is, hebben ze een belangrijke rol in de toerisme-industrie. TUI speelt in op duurzame ontwikkelingen om de milieu-impact zo klein mogelijk te houden. Daarom biedt de reisorganisatie duurzame accommodaties aan. Zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. Uiteraard is TUI aangesloten bij TUI bij de ANVR, de SGR en het Calamiteitenfonds.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van TUI. U kunt bij ons de reizen van TUI boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

Ervaringen met TUI

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1462 reviews over TUI lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 december 2007 door Anja.

Deze organisatie zit in de categorie allround. Hierin zitten 14 organisaties; o.a. TravelBird, Stip Reizen, Alltours, Wtc.nl, Kras, TUI en De Jong Intra Vakanties. Al deze organisaties samen hebben in 3.863 reviews een gemiddelde gescoord van 6,4. TUI scoort dus gemiddeld 1,2 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie allround. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. TUI heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

TUI krijgt gemiddeld een 5,2
op basis van 1462 ervaringen:

5,2 + Ervaring delen
op 27 juni 2025 bestemming: Spanje / Benahavis, reisperiode: juni 2025

Het is onmogelijk om voor de reis begint een klacht in te dienen over de totstandkoming van de reis. Het gaat om hetzelfde als wat er nu aan de hand is bij Booking.com door iedere keer mede te delen dat er nog twee kamer vrij zijn waardoor je denkt dat je snel moet gaan boeken. Als je dan geboekt hebt blijk drie dagen later dat je dezelfde reis voor 103,00 euro goedkoper kan boeken notabene in de eigen account bij TUI. Na telefonisch contact met TUI kreeg ik het verzoek om te mailen met info@tui.nl. Twee mails ingediend met een ontvangst bevestiging op 21 maart 2025. Inmiddels de reis al gemaakt en geprobeerd om de klacht via het klachtenformulier in te dienen. Dit is helemaal niet mogelijk omdat de klacht moet gaan over de reis en niet over het tot stand komen van die reis. Wederom gevraagd via de bevestigingsmail en telefonisch. Nog steeds geen antwoord, zeer slecht. Waarom is het niet mogelijk om een klacht in te dienen voordat je reis begint immers kan er vooraf een hoop niet goed gaan. Waarom kan er niet gewoon een fatsoenlijk mailadres zijn. Je kan alleen maar bellen zonder al te veel resultaat. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 20 juni 2025 bestemming: Tanzania, reisperiode: juni 2025

We hebben in januari 2025 geboekt. Verrassend Tanzania. Geweldige reis ik kan niet anders zeggen. Echter en stel wat dezelfde reis had geboekt in december 2024 betaalde eerst zelfde bedrag. Toen ze in maart 2025 toch een ander hotel wilden bleek dat ze 1600 euro minder moesten betalen. En wij hadden al vroegboekkorting. Gemaild met Tui maar daar gooien ze het dat deze prijswijzigingen zijn afhankelijk van beschikbaarheid en vraag. Ze zeggen : Onze prijzen fluctueren continu aan de hand van onder andere de beschikbaarheid.
Het is een bestaande rondreis die ze aanbieden.
Advies: blijf checken hoe duur de reis aangeboden wordt en boek om. Tui is niet betrouwbaar in de prijs het kan zo anders zijn. Heel teleurstellend vind ik. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 16 juni 2025 bestemming: Curaçao, reisperiode: juni 2025

2x vertraging door reparatie, niet schoon, misleidende reclame over hotel, slechte klantenservice opvolging.
We gingen voor rust en ontspanning maar kwamen op een “festival” terrein terecht. Hotel had een event van 4 dagen en wij zijn van te voren niet op de hoogte gebracht. Terplaatse was dit overigens ook niet het geval. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 juni 2025 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: juli 2025

Boekten al 15 jaar onze vakanties bij TUI vanwege altijd ook de fijne Service alleen die lijkt sinds dit jaar van de aardbodem verdwenen te zijn.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2025 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: juli 2025

Ik geef dit cijfer omdat ik al weken bezig ben met het veranderen van de achternaam van de kinderen ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ze nu zeggen dat ze het bij Qatar Airlines hebben neer gelegd , ook wordt er gezegd dat ik er extra kosten bij komen maar dat is niet zo dat heb ik zwart op wit van Qatar Arilnes , ondertussen tikken de dagen weg en weert uit niet of ik op vakantie kan gaan n is er vandaag opgehangen in mijn oor als ik een normale vraag tel hoep ;lang het gaat duren .

Alle correctie informatie is ingeleverd zelfs met een brief van de koning wordt erf niks gedaan om te zorgen dat de namen goed staan

  • Algemeen 1
op 6 juni 2025 bestemming: Curaçao / Bayside Boutique hotel, reisperiode: mei 2025

Klacht ingediend omdat er naast onze kamer een berg werd plat getrild, 97 db in de kamer. Tui draait om de hete brei heen als je ze vragen stelt. Antwoorden die kant noch wal raken. Ook wij moesten in de DR het vliegtuig uit, niet volgens afspraak. Je zult maar werken bij Tui….

  • Algemeen 2
op 6 juni 2025 bestemming: Griekenland / Tsilivi, reisperiode: juni 2025

Vakantieverslag Zakynthos – Mei 2025
Op 16 mei 2025 vertrokken we via TUI met Transavia naar het Griekse eiland Zakynthos. Onze uitvalsbasis was het kleinschalige, nette hotel Lazeros Hotel in Tsilivi, waar we genoten van een prima kamer en een goed verzorgd ontbijt.
Wel jammer was het typische 'Nederlander'-gedrag dat we daar zagen: 's ochtends vroeg handdoeken op de ligstoelen leggen bij het zwembad om ze te claimen, terwijl men vervolgens urenlang niet komt opdagen. Het hotel verbiedt dit gedrag niet, wat echt zonde is — een treurig gezicht en totaal niet gastvrij voor anderen. Zelf hebben we overigens geen gebruik gemaakt van het zwembad, wij verkozen het strand en uitstapjes boven het zwembadgedoe.
We hadden veel positieve verhalen gehoord over Zakynthos: het zou één van de mooiste eilanden van Griekenland zijn. Misschien waren onze verwachtingen daardoor wat te hoog, want eerlijk gezegd vonden we het eiland wat tegenvallen. In onze ogen blijven Kreta, Corfu en het vasteland van Griekenland aantrekkelijker, zowel qua natuur als sfeer.
Toch besloten we er het beste van te maken. Tsilivi is een leuke plaats, maar het mist de charme van een boulevard met gezellige restaurantjes aan zee. In plaats daarvan loopt er een drukke verkeersweg door het dorp, waarlangs de meeste restaurants en cocktailbars liggen. ’s Avonds komt de politie langs, en om 23.00 uur moet overal de muziek uit — daarna valt er weinig meer te beleven.
Openbaar vervoer is beperkt. Er rijdt wel een bus naar Zakynthos-stad, maar die gaat niet vaak. Het is belangrijk goed op de bustijden te letten. Wat ons ook tegenviel, was dat er geen TUI-medewerk(st)er op locatie langskwam om uitleg te geven over het eiland of de excursiemogelijkheden. Alles moest zelf uitgezocht worden via de app of laptop, wat jammer is als je op vakantie bent om te ontspannen.
We boekten twee excursies:
Boottocht naar de Schildpaddenbaai en de Keri-grotten
Een mooie tocht over zee, maar helaas met te veel mensen op één boot, waardoor we amper een goede plek konden vinden. Bovendien waren er kleine kinderen aan boord die zich duidelijk verveelden en de hele tocht huilden en jengelden, wat afbreuk deed aan de ervaring. We zagen wel een paar zeeschildpadden in het water, maar verwacht daar niet te veel van: het blijft bij een donkere vlek in het water. De grotten waren gelukkig wél indrukwekkend.
Geheim Zakynthos: klooster, Blauwe Grotten en lokale proeverij
Dit leek ons een rustige 'adults only' excursie (13+), maar toch zat er een kindje van een jaar of twee in de bus. Die begon opnieuw te huilen en dat was storend. Gelukkig werden we bij de Blauwe Grotten verdeeld over twee kleine bootjes, en wij zaten op het juiste bootje zonder kind, zodat we extra lang konden genieten van de grotten. De proeverij stelde weinig voor, maar de rit door de bergen was prachtig en maakte veel goed.
Naast deze excursies hebben we ook zelf een aantal mooie uitstapjes gedaan met openbaar vervoer en taxi:
Laganas & Cameo Island:
We reisden met de bus naar het bekende Laganas, vooral om het prachtige Cameo Island te bezoeken. Wat een schitterend plekje! Een klein, idyllisch eilandje, bereikbaar via een houten loopbrug, omringd door azuurblauw water — echt een ansichtkaart-waardig tafereel.
Zakynthos-stad:
Ook zijn we een dagje naar Zakynthos-stad geweest. Daar wandelden we door de oude straatjes, langs de haven en de gezellige pleinen. Een leuke manier om wat cultuur en stadssfeer op te snuiven.
Vasilikos & Banana Beach / St. Nicholas Beach:
Een andere dag zijn we via Zakynthos-stad doorgereisd naar het rustige en groene Vasilikos, waar we genoten van de mooie stranden Banana Beach en St. Nicholas Beach. Deze dag was zonder twijfel één van de hoogtepunten van onze vakantie.
Wat betreft ontspanning hebben we uiteindelijk twee echte stranddagen gehad, én één heerlijke strandwandeling gemaakt. Door onze excursies en uitstapjes bleef er simpelweg weinig tijd over voor meer strand, maar we vonden dat helemaal niet erg: we wilden vooral veel zien en ontdekken.
Wel viel het weer wat tegen. Eind mei/begin juni is het zeewater nog behoorlijk koud, en er staat vaak een frisse zeebries, waardoor het niet echt warm aanvoelt. Zwemmen hebben we dus maar beperkt gedaan.
Tot slot nog een persoonlijke noot. Wat me echt stoort, is het toenemende aantal mensen dat met jonge kinderen (jonger dan 10 jaar) op vliegvakantie gaat. Voor deze kinderen is zo’n reis vaak helemaal niet leuk, en ook andere reizigers moeten meegenieten van hun ongemak. Kies je voor kinderen, kies dan ook voor vakanties die bij hen passen — bijvoorbeeld met de auto naar een vakantiepark, in plaats van een vliegreis of lange busrit waarbij je anderen tot overlast bent.
Samenvattend: Zakynthos was oké, maar voor ons geen plek waar we snel zullen terugkeren. We hebben er het beste van gemaakt, veel gezien, genoten van de natuur, mooie plekjes ontdekt (vooral Vasilikos en Cameo Island), een paar rustige momenten aan het strand gehad, en vooral weer bevestigd wat we zelf belangrijk vinden op vakantie.

  • Algemeen 7
op 4 juni 2025 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: april 2025

Tijdens mijn vakantie in een all inclusieve vakantie in Kaapverdië liep ik na 2 dagen een bacteriële infectie op. Gevolg een dag opname in ziekenhuis aan het infuus en terug met antibiotica. Zowel het hotel als TUI bleven mijn klacht wegwuiven. Het had te maken met de warmte. Ik was zo ziek dat ik me gedwongen voelde een vlucht terug te boeken want TUi wilde dat niet regelen. Ook bij TUI Nederland was er geen enkele aandacht voor de ernst van mijn klachten. Als het goed gaat, hoezee maar heb je een probleem denk dan niet TUI wat voor je doet. Heel teleurstellend.

  • Algemeen 1
op 16 mei 2025 bestemming: Colombia, reisperiode: september 2025

Mijn rondreis staat niet meer op de site. Ik heb al 2x gebeld of die reis uberhaupt nog doorgaat! Ik krijg hier geen antwoord op. Inmiddels hebben ze al wel mijn aanbetaling van 1.100 binnen

  • Algemeen 1
op 3 mei 2025 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2025

Check in luggage niet meegekomen. Toen koffers werden geleverd, was de koffer overhoop gehaald en er spullen uit gestolen.

  • Algemeen 1

Bekijk 1462 ervaringen over TUI

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen