Schrijf een ervaring over TUI en maak kans op mooie prijzen!

TUI test tijdens excursies met augmented reality

Geschreven op 14 februari 2019 door Demi

De kathedraal van Palma de Mallorca
De kathedraal van Palma de Mallorca
TUI Destination Experiences, waaronder TUI Group haar activiteiten, rondreizen en excursies heeft gebundeld, is gestart met het testen van augmented reality. Dit test de organisatie tijdens haar excursies en activiteiten in Palma de Mallorca, de hoofdstad van Mallorca. Met de augmented reality brillen kunnen reizigers individueel plaatsen verkennen.

In de toekomst zal informatie, foto's, video's, en 3D-modellen worden getoond. Tijdens de tests die TUI Destination Experiences houdt in Palma de Mallorca komen reizigers bijvoorbeeld meer te weten over een kunstenaar als ze de schilderijen bekijken. Ook kunnen ze de stad in de Middeleeuwen zien met de beroemde draak die de stad geterroriseerd zou hebben. De organisatie wil tijdens de testperiode kijken hoe de technologie het beste gebruikt kan worden om de grootste toegevoegde waarde te bieden. Deze tests zullen enkele weken duren.

Chris Carmichael, hoofd van innovatie bij TUI Destination Experiences is enthousiast. 'Augmented Reality geeft vakantiegangers een nieuwe, spannende ervaring met historische feiten en verhalen en houdt rekening met de toenemende wens van klanten om steden op eigen houtje te verkennen. Onze ervaring tot nu toe is dat de bril ook comfortabel is om te dragen'. Peter Ulwahn, Digital Acceleration Director bij de organisatie is ook verheugd. 'Wij zijn ervan overtuigd dat augmented reality, excursies en activiteiten aanzienlijk kan verrijken en investeren daarom al vroeg in deze nieuwe vorm van ervaring'.

TUI werkt samen met Mixed Reality I/O tijdens deze tests op Mallorca.