Shopweekend Rotterdam

Bestemming: A. Rotterdam (Nederland)
Periode: april 2011
Vervoer: Auto
Accommodatie: Hotel Hilton

Aankomende 2 dagen staat een shopweekend op de planning. Mijn moeder en ik hebben een overnachting geboekt in het Hilton in het centrum van Rotterdam en gaan proberen onze zomergarderobe aan te vullen.

Loods 5 in Sliedrecht

Om 10 uur vertrekken we richting Rotterdam, maar eerst maken we een 'tussenstop' in Sliedrecht bij Loods 5. Loods 5 heeft een uitgebreid aanbod meubels, design, kunst en accessoires voor in huis zoals lampen, kussens en vazen. Het biedt goederen aan van verschillende importeurs die zelf de voorraad, assortiment en prijs bepalen. Aangekochte producten kunnen niet geruild worden aangezien het een 'outlet' is. Echt een winkel voor ons, bijna alles vinden we leuk en we krijgen er veel inspiratie van. Rond half 1 zijn we op de eerste verdieping aangekomen en besluiten we eerst onze honger te stillen met een broodje. Na een rondje over de afdeling kunst en design gaan we terug naar de auto en koersen we richting Rotterdam.

Primark in Rotterdam

We parkeren de auto bij P+R Alexander en lopen richting Alexandrium. Hier bevindt zich de enige Nederlandse vestiging van Primark. Mijn moeder kent de winkel van haar bezoekjes aan Newcastle en vindt het een aanwinst voor Nederland. Je hebt er goedkope kleding die kwalitatief goed is. Op het winkelcentrum komen we al veel wit met blauwe Primark-tasjes tegen, we lopen dus in de goede richting. De winkel zit buiten het overdekte winkelcentrum en voor de deur is het al een drukte van jewelste. Binnen is het nog drukker en ik, als doorgewinterde shopfreak, krijg het er een beetje benauwd van. Eenmaal achterin de winkel is het iets rustiger en daar begin ik mijn koopjesjacht. Het assortiment is trendy en goedkoop. Al snel heb ik mijn winkeltas vol en ga in de rij staan voor de pashokjes. Hier werken ze met een apart systeem die door het winkelpersoneel ook niet echt begrepen wordt lijkt wel. Maar goed, na een half uur heb ik alles gepast en uitgezocht wat ik wel en niet wil hebben. Nu lopen wij met die wit met blauwe tassen door het winkelcentrum om de zoekende medemens te helpen.

De auto laten we op de parkeerplaats staan en we nemen de trein naar centraal station. Dit verloopt vlot en binnen 10 minuten zijn we in het centrum van Rotterdam. Ons hotel bevindt zich vlakbij het station en aan de rand van een winkelstraat, perfecte locatie dus! We brengen onze aankopen naar de kamer en frissen ons wat op. We willen vanavond naar de film Gooische Vrouwen en gaan dus eerst op zoek naar een bioscoop. Als we richting het centrum lopen horen we live muziek, nieuwsgierig als we zijn lopen we in die richting. Het blijkt een truck van Radio 538 met een actie voor Warchild. Op hetzelfde plein als de Pathe. Wat een geluk, gelijk de bioscoop gevonden. We reserveren voor 21.45 uur 2 kaartjes voor de film en gaan daarna op zoek naar een restaurant om te eten. Mijn moeder heeft zin in Surinaams en moeders wil is wet... In één van de winkelstraten zien we een Surinaams eetcafé en hier bestellen we een overheerlijk roti kip en een broodje pom.

Op de terugweg richting de bioscoop belanden we op een terras met op de achtergrond Jeroen van de Boom die zijn bijdrage doet voor Warchild. In de bioscoop kijken we onze ogen uit, wat immens groot allemaal. In het (zuid)oosten van het land kennen we zo`n megabioscoop niet. De voorstelling kon alleen bezocht worden met een combi-ticket wat inhoudt dat we in de rij staan om een drankje en hapje uit te kiezen. We hebben goede plaatsen en vermaken ons prima tijdens de film. Bijna 2 uur lang lachen, gieren en brullen!

Om half 9 hebben we roomservice besteld en komt er een tafel binnengereden met alleen maar lekkers; croissants, harde broodjes, fruitsalade, koffie, melk, yoghurt en muesli. Wat een heerlijk begin van de dag. We kunnen in onze pyjama het ontbijt nuttigen en hoeven niet in vol ornaat op een bepaalde tijd in de ontbijtzaal aanwezig te zijn. Als onze buikjes vol zijn gaan we om de beurt in bad. Op de badkamer lagen 2 bruisballen van Sabon die we direct uitproberen. Relaxed en schoon checken we rond half 11 uit. We mogen onze tassen en jas in het hotel achterlaten en hoeven er niet mee te sjouwen. Het is al aardig warm buiten en nog lekker rustig in de winkels. Vandaag belooft de eerste echte lentedag te worden met temperaturen boven de 20°C!

Euromast, Rotterdam

Mensen kijken

Twee tassen vol met kleding verder zoeken we een plaatsje op het terras. Bij café Staal Rotterdam op het Beursplein zit je mooi in de zon met uitzicht op het winkelend publiek. Alle gezichten dezelfde kant op, dus je kunt niet anders dan mensen kijken. De temperatuur wordt steeds aangenamer en het is bijna vechten op het terras voor een plekje. Als er iemand opstaat duurt het geen 30 seconden voordat iemand anders het plekje inneemt, dit zorgt soms voor leuke taferelen. Met een glas rosé vermaken we ons hier dus wel even.

Er zijn nog een paar winkels waar we naar toe willen en waar ik mijn verjaardagscadeau mag uitzoeken. Moeders heeft de Surinaamse smaak te pakken en wil nog een soto-soepje voor we weer richting huis gaan. Op zaterdag is het parkeren gratis op P+R Alexander en we kunnen zo uitrijden.

Schade van het weekend; spierpijn van het winkelen, nieuwe accessoires voor in huis en tassen vol met zomerkleding. Missie is dus duidelijk geslaagd!

Heb je interesse in een reis naar Nederland? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Nederland, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.