Interview Shoestring

Interview met Rutger
Marokko is een opkomende bestemming

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben bijna 2 jaar werkzaam als Online Media Specialist voor Koning Aap en Shoestring. In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor de promotie van beide reismerken middels adverteren in Google en overige zoekmachines, video-commercials in YouTube, Display banners en affiliate marketing. Ik vind het vooral leuk om de reismerken onder de aandacht te brengen middels meerdere kanalen en daarbij in te spelen op het zoekgedrag en de behoefte van de consument.

Vragen over de organisatie

Wanneer is het bedrijf ontstaan?
Shoestring is in 1996 opgericht.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Het merk Shoestring is afkomstig van de term Travel on a Shoestring. Deze term past uitstekend bij Shoestring vanwege de scherp geprijsde reizen die we aanbieden.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Shoestring is een reisorganisatie die value for money biedt voor reizen naar verre bestemmingen. We zijn specialist in scherp geprijsde reizen met een goede mix van actie, avontuur en plezier. Reizen voor energieke alleen- en samenreizenden die zich young at heart voelen en veel behoefte hebben om zelf invulling te geven aan hun reis. Onder begeleiding van Engelssprekende reisbegeleiding bezoek je de hoogtepunten van een bestemming met veel aandacht voor de natuur en cultuur. Wij staan voor een grensverleggende en onvergetelijke reiservaring. Shoestring, hoe vér kun je gaan!

Wie is de doelgroep?
25-45 jarigen die op zoek zijn naar een scherp geprijsde avontuurlijke reis.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
In de meeste gevallen de goedkoopste van Nederland, gunstige vertrekdata, scherpe prijzen en unieke prijsgarantie, lokale reisbegeleiding, gegarandeerd vertrek vanaf 4 deelnemers.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Shoestring heeft meerdere verschillende bestemmingen die veel verkocht worden. Bij Shoestring zijn India en Marokko veel verkochte bestemmingen. Net als bij Koning Aap bieden we in alle continenten reizen aan.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Marokko sterk in opkomst. Daarnaast doen de eerdergenoemde bestemmingen het net als vorig jaar weer erg goed.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als de eerste keus voor avontuurlijke reizigers van 25-45 jaar die op zoek zijn naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Wanneer je een reis boekt wil je weten of je geld veilig is bij die reisorganisatie en of er garanties zijn dat de reis goed wordt uitgevoerd, of dat je verhaal kunt halen als er iets onverwachts misgaat. Shoestring is aangesloten bij SGR, ANVR en het Calimiteitenfonds en voldoet daarmee aan de hoogste Nederlandse eisen die van een reisorganisatie verwacht mogen worden.

Heb je nog iets toe te voegen?
Shoestring heeft de Groene Veer 2014 gewonnen voor het meest duurzame initiatief binnen de reisbranche.