Djoser
Url: https://www.djoser.nl/
Aangesloten bij:
ANVR
/
SGR
/
Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen
Breestraat 125,
2311 CM Leiden NL
071-5126400
Djoser begon ruim 30 jaar geleden met een reis naar Egypte, het land dat altijd de specialiteit van deze organisatie gebleven is. Inmiddels gaan de meer dan 200 verschillende reizen naar zo'n 100 landen. Denk bijvoorbeeld aan een 21-daagse rondreis door Peru, de rondreis Nieuw-Zeeland & Fiji van 28 dagen of een 7-daagse winterreis door IJsland. Djoser staat bekend om 'de andere manier van reizen'. Dit houdt in dat individuele vrijheid gecombineerd wordt met het gemak van een groepsreis. De deskundige en enthousiaste reisbegeleiding staat voor je klaar en je hebt de vrijheid om zelf op pad te gaan. Je hebt zo alle gelegenheid om kennis te maken met andere landschappen en culturen.
De reizen van Djoser zijn geschikt voor iedereen die van een actieve manier van reizen houdt. Gemiddeld nemen 16 reizigers deel aan het programma, met een minimum van 8 en een maximum van 20 tot 22. De minimum leeftijd voor de reizen is 18 jaar. Voor gezinnen met jonge kinderen is er een aanbod familiereizen onder het label Djoser Family.
Djoser heeft een team van enthousiaste reisbegeleiding. Met hun ervaring en deskundigheid zijn zij van meerwaarde voor de reizen. Veel van de begeleiders zijn Nederlandstalig, met af en toe een uitzondering. De meeste reisbegeleiders werken al jaren voor Djoser en hebben veel kennis van de specifieke reizen. Ze helpen je graag met raad en daad. Hun kennis en liefde voor het land delen ze met je en ze zorgen er op de achtergrond voor dat de reis soepel verloopt.
Het kantoor van Djoser is gevestigd in het centrum van Leiden. Daarnaast beschikt de organisatie over een reiswinkel. Contact opnemen met Djoser kan via de telefoon of via de live chat op de website. Djoser is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.
Eerder dit jaar reis naar Jordanië geboekt.
Djoser blijft zich verschuilen achter (het nog niet negatief) reisadvies van buitenlandse zaken om onze reis niet te willen omboeken.
Intussen hebben ze de betrokken reis wel uit hun catalogus gehaald.
Op zijn zachtst gezegd hypocriet…
Wij hadden zeker voor een andere bestemming gegaan met Djoser… niet dus … maar ook nooit meer…
- Algemeen 1
Er kan altijd iets mis gaan met een reis, maar je zou verwachten dat zo'n grote organisatie dan een backup heeft, of in ieder geval iets kan regelen. Helaas was niets minder waar, een groot deel van onze reis kon niet doorgaan door weersomstandigheden, en de vervangende opties waren zeer slecht.
In plaats van een mooi resort/hotel met zwembad kwamen in een motel met 24/7 geluidsoverlast met stroomhekken eromheen waar we niet van het terrein mochten omdat dat gevaarlijk was. Op het terrein zelf was niets te doen.
Met additionele reistijd in de bus, en de verloren dagen, hebben wij 5 dagen gemist uit onze reis, die maar 14 dagen duurde.
Nogmaals het weer is niet iets waar Djoser iets aan kan doen, maar de vervanging had beter gemoeten. Ook de klachtafhandeling daarna is zeer slecht. Ze beloven te reageren binnen !4 weken! op de mail, een belachelijk lange tijd, maar zelfs dat halen zij niet. Inmiddels bijna 6 weken verder en heb nog niets gehoord.
- Algemeen 1
Hotels waren spotgoedkoop zakenhotels ongeschikt voor toerisme je betaald 3200 euro en uiteindelijk mag je alles zelf betalen ontbijt maaltijd en treintickets incl vliegtickets waardoor je in de problemen komt.
reisbegleider was jonge dame van 28 die nooit in Japan is geweest niks wist van Japan, de reisgezelschap ging zijn eigen weg er was geen sprake van gezellig groep als single staat je er alleen voor.
Alternatief plannen zijn niet mogelijk.
- Algemeen 3
Kantoormedewerkers weten heel weinig en moeten het ‘even navragen’ waarna er nog een onduidelijk antwoord komt
- Algemeen 3
De reis moet echt een hoogtepunt zijn maar de waarheid is heel anders ! De accomodaties laten heel veel te wensen over en de wegen worden slecht genoemd, er zijn aleen zandpaden waar je honderden kilometers over heen moet rijden en je flink door elkaar wordt geschud. Daar staat niets over in de beschrijving van de reis. En op Zanzibar geen mooie bungalow aan het strand ,aar een veroudred appartement. Zo kan ik nog wel even doorgaan, al met al viel het erg tegen! Gelukkig hadden we Belinda, een fantastische reisleidster
- Algemeen 5
KENYA EN TANZANIA door reisbureau Djoser!!
Mijn ervaring over de Safari!!
We keerden zaterdagmiddag terug naar huis na 18 prachtige dagen in Kenia en Tanzania te hebben doorgebracht.HAKUNA MATATA! Kenya en Tanzania is een van de meest intense en onbeschrijfelijke reizen ooit gemaakt. Gast zijn in de natuur en zien hoe elk dier met elkaar omgaat, zich tot anderen verhoudt en zich gedraagt, is een ervaring die het proberen waard is en die je veel aan het denken zet.
we bezochten Lake Manyara, oTarangire, Ngorongoro, de Serengeti en de Massai Mara. Kristel en ik hadden het voorrecht bijzondere mensen te ontmoeten tijdens onze Safari-reis. We waren gefascineerd door de schoonheid van de Afrikaanse landschappen, de warme gastvrijheid van de inwoners en de verscheidenheid aan tradities en gebruiken.Het was een unieke ervaring, die ons heeft verrijkt en onze ogen geopend voor een andere realiteit dan de onze. Wij hebben geleerd de kleine dingen te waarderen, ons meer bewust te zijn van de wereld om ons heen en nooit iets als vanzelfsprekend te beschouwen. Kristel & ik zijn dankbaar voor elk moment dat wij in Kenia en Tanzania hebben doorgebracht en voor het geschenk dat we onze passie en al onze ervaringen met andere mensen hebben kunnen delen. We waren erg verbaasd over de prachtige, levendige en de sfeer die de Maasai-bevolking omringde. Ze dragen trots traditionele kleding, gemaakt van prachtige gekleurde stoffen in de kleuren rood en indigoblauw. Het was alsof ze een open boek vol tradities en waarden bij zich droegen. Ze waren oprecht
rustig in contrast met de wilde omgeving die hen omringde, dat verbaasde ons. Het was duidelijk dat ze een diepe band met de natuur hadden en een diep respect voor het land waarop ze leven. Dit respect komt tot uiting in hun duurzame pastorale praktijken en in hun bewustzijn van het belang van natuurbehoud. Kristel en ik hebben opgemerkt dat de Massai een zeer goed gestructureerde gemeenschap hebben en een waardesysteem dat groot belang hecht aan familie, onderwijs en solidariteit. Ieder individu heeft een specifieke rol binnen het dorp, wat bijdraagt aan de eenheid en het welzijn van iedereen. De glimlach en het gelach, de vrijgevigheid van het welkom en de vreugde die ze uitten tijdens het dansen van hun traditionele dansen zijn in ons geheugen gegrift.Na deze mooie onvergetelijke ontmoeting keerden we terug naar Nederland en brachten niet alleen onuitwisbare herinneringen met ons mee, maar ook het besef dat de wereld een prachtige plek is, rijk aan culturen en ook met buitengewone mensen. De Maasai hebben ons geleerd hoe belangrijk het is om diversiteit te behouden en te respecteren, en om de mogelijkheid te omarmen om het nieuwe en het onbekende te ontdekken. Als ik mijn ogen sloot, kon ik nog steeds het geluid van het lachen horen, de geuren van de savanne, de herinnering aan het stof van het zand op mijn huid en aan alle mensen die ik ontmoette.
- Algemeen 9
21 daagse reis geboekt bij Djoser naar Japan. Helaas werd de directe vlucht de avond voor vertrek geannuleerd. Ik hoorde kort voor vertrek dat ik moest vliegen op een indirecte vlucht via Parijs en mijn vrouw moest vliegen via Helsinki. Direct Djoser gebeld voor een oplossing, maar ik moest het zelf maar oplossen met de KLM. Dat lukte uiteindelijk na 1,5 uur. Mijn vrouw kon samen met mij ook via Parijs naar Japan, wel om 04.00 uur s'nachts.
Koffer transport in Japan: Door Djoser is ons tijdens de presentatie in Leiden , voorgehouden dat de koffer transport goed geregeld werd van hotel naar hotel. Dit bleek niet het geval. De koffers worden slechts 4 x getransporteerd. Hierdoor zaten wij dagen en in verschillende hotels zonder onze koffers en moesten wij alsnog met handbagage (met wat schone kleren toilettas e.d. ) gaan slepen.
Ook hadden wij en andere passagiers verwacht dat er meer gereden zou worden met eigen bussen. Dat is gedurende de reis 2 x gebeurd. De rest van de reis ging met de trein, bus of tram, En soms in de spits, dat betekende regelmatig staan in de trein, bus of tram met je bagage.
De laatste dag reisden wij terug van Nagasaki naar Tokyo. De reis duurde ca 10 uur en 5 x overstappen. Terwijl dat ook in 6,5 uur had gekund, als Djoser de hele terugreis gebruik had gemaakt van de Shinkansen (met 2 x overstap).
Gelukkig was de reis de moeite waard en was de reisleidster na een weifelend begin prima.
Alleen moet Djoser vooraf de reizigers beter en vollediger informeren. De service van Djoser blijft ver en ver onder de maat, om bij een geboekte vlucht niet te zorgen dat echtparen samen kunnen reizen. wij moesten het zelf maar zien op te lossen. Dat was ook het antwoord van Djoser. En daarom 2 sterren voor DJOSER.
De reis krijgt 4 sterren......
- Algemeen 2
Overal werd vermeld (brochure en bijeenkomst D'ter) dat met de KLM op schiphol rechtstreeks werd gevlogen. Wordt nu Lufthansa met tussenstop. Krijg geen reactie van Djoser op mijn mail.
Men schermt met de kleine lettertjes :-(
- Algemeen 4
Perfecte organisatie, prachtige locaties in de natuur, vervoer prima geregeld met safaritruck/jeep, goede reisleiding die uitstekend tussendoor voor de lunch zorgde. Bijzonder genoten van deze afwisselende reis met diverse hoogtepunten. In één woord onvergetelijk!
- Algemeen 9
Slechte hotels, veel te duur . Echt de slechtste groepsreis ooit ..ook meermaals gevraagd me uit te schrijven en niets meer op te sturen maar blijven sturen . Het
- Algemeen 1
Djoser stuurt een reisbegeleidster die nog nooit in Japan is geweest. Deze reisbegeleidster Marcha S. was zelf zo zenuwachtig door de reis heen dat ze met trillende handen zich hierdoor heen worstelde. Zelf had ze niet de controle en dus namen de reisgenoten zelf vaak de leiding met de juiste telefoon en Google app’s. Zij wisten voor haar bv hotels te vinden en andere zaken. Zelf sjokte ze er maar achteraan. Door gebrek aan kennis van deze Marcha is onze reis een grote tegenvaller geworden. Mijn vrouw is 74 en zelf ben ik 68. Mijn vrouw slikt medicatie ivm hartproblemen. Dit is gemeld voor we weggingen met de vraag of de zwaarte van de reis zou meevallen zodat we dit veilig konden doen. Niets is minder waar. We kwamen in een superdun Japan waar we in een zeeeeer hoog tempo door metro’s en treinstations werden geleid zonder dat er werd omgekeken of iedereen er nog wel was. Trappen op en trappen af. Er was geen tijd om een lift te zoeken want dan zou je de groep kwijtraken. Telkens buiten adem haalden we het net. Mijn vrouw heeft diverse keren tijdens excursies moeten stoppen omdat haar hart het niet meer aankon. De temperatuur van 38 graden hielp daar ook niet bij, maar de reisbegeleidster greep niet in en liet het tempo hoog zijn. Ik had doodsangsten voor het leven van mijn vrouw. Djoser stuurt dus een group mensen op reis met een reisbegeleidster zonder kennis van Japan en meld dit niet vooraf. Wel betaal je bijna 5000,- per persoon voor deze reis waar overigens alles nog bij komt. In totaal waren we samen 13.500,- euro kwijt. Daarvoor kregen we een vlucht, hotel, trein en daar hielt het zo’n beetje mee op. Een grote stress reis van 22 dagen waarvan je ongeveer 1/3 in openbaar vervoer zit, 1/3 in je hotel en de rest ben je aan het lopen/rennen om naar iets leuks te gaan kijken. NOOIT meer DJOSER. Zeker als je de 65 bent gepasseerd. Men kijkt niet naar je om. Halverwege de reis heb ik alles gemeld aan Djoser via hun eigen site. Geen enkele reactie daarop gekregen.
- Algemeen 1
Leuke reisleider maar die was nooit eerder in Japan geweest. Wist dus ook niks te vertellen. Allen samen reizen. Verder moet je alles zelf uitzoeken. Hotels waren 2 van de 3 goed. Wel duur voor alleen vlucht en hotel en treintickets. Vliegen met directe vlucht met KLM bleek een indirecte te worden met China Air. geen compensatie, niks. Zo kan ik ook reizen verkopen.
- Algemeen 4
De reis was fantastisch verzorgd, met twee inlandse uiterst vriendelijke reisleiders met veel ervaring en hoge inzet! We hebben als groep iedere dag als een experiënce ervaren en erg veel gezien.
We voelden ons zeer safe bij deze goed engels sprekende reisleiders. Meerdere mensen uit de groep gaven aan dat ze deze reis best nog eens zouden willen maken.
- Algemeen 10
Een niet te beste ervaring. Slordige, zelfingenomen gids. Smoesjes..
Enquête ingevuld met bemerkingen. Pas na ruim 7 weken defensief antwoord. Daarna brieven naar directie per post. Geen respons. Ach hoelang kan ik doorgaan. Ik ga door reizen zonder Djoser.
- Algemeen 6
Op het moment, dat ik deze reis boekte, mocht ik gezien de prijs , verwachten, dat wij zouden verblijven in goede middenklasse hotels. Niets was minder waar. Wij verbleven in de meest armoedige low-budgets hotels, waar over het algemeen backpackers verbleven. Djoser kon ook weten wat de samenstelling, qua leeftijd, van de groep was. Het merendeel van de deelnemers was ver 55plus en niet behorend tot categorie back-packer.
De hotels hadden meerdere keren geen warm water, vies (bewijsmateriaal is in bezit van Nederlandse reisleidster) en zeer ver gelegen van het centrum. Dat betekende dat je soms 20-30 minuten in het aardedonker over niet geplaveide wegen op zoek moest naar een restaurant als je net was aangekomen om 19.30 uur. Dit alles in tegenstelling wat Djoser suggereert in hun praktische informatie: goede middenklasse hotels en centraal gelegen. Middenklasse hotels zijn hotels van 3* of 4* hedendaagse voorzieningen. Bijna geen enkel hotel voldeed gedurende de reis aan deze categorie.
Pas 3 dagen voor vertrek ontvingen wij de vlucht info. Het betekende 2x overstappen. Djoser had dit veel eerder moeten communiceren.
De reisleiding van lokale gidsen, was op één na (de 3de gids in Laos), ongelooflijk slecht. De gidsen hadden zichzelf Engels aangeleerd, wat resulteerde in een onverstaanbaar Pigeon English. Ik heb zelf engels gestudeerd, maar dit was onverstaanbaar. Er waren ook teveel gidsen, waardoor er geen band bestond. We hebben nauwelijks iets geleerd over de landen. Dat betekende, dat we zelf alles moesten uitzoeken met Lonely Planet, Inside Guide etc. Hierdoor is ons veel ontgaan. De Nederlandse reisleidster was lief, maar jong, onervaren en volstrekt niet geschikt voor een grote groepsreis. Was totaal niet voorbereid en was de laatste dagen ook niet meer aanwezig. We waren redelijk aan ons lot overgelaten.
De lokale chauffeurs waren goed, maar de bussen ernstig verouderd en vies. Werden nauwelijks schoongemaakt. Slecht werkende airco’s, bijna nooit water aanwezig, terwijl we zeer lange ritten maakten.
Ik heb een behoorlijk bedrag voor deze reis betaald, maar voel mij ernstig misleid. Als ik dit had geweten, had ik nooit voor Djoser gekozen. Recent een super goed verzorgde reis naar Zuid-Afrika gemaakt met Sawadee. Het contrast kan niet groter zijn.
- Algemeen 3
Wij zijn in november met de 12-daage Jordanië reis mee geweest. Een fantastische reis waar je alle mooie plekjes (in een fijn tempo) van Jordanië bezoekt. Gids was ook ontzettend goed, echt een wandelende encyclopedie van het land.
- Algemeen 10
Groepsreis door Laos en Cambodja. Ondermaatse accommodatie: onveilig (stekkers waar vonken uit de muur springen), vies (overlopende toiletten), vuil, zeker geen "leuke middenklasse" hotels zoals beschreven in de brochure. Bij klachten ter plaatse verandert er niets aan de hotels waar we nog moeten verblijven tijdens onze rondreis. Accommodatie blijft ondermaats. Djoser neemt geen verantwoordelijkheid, en schuift alles af op de lokale agent. Nochtans wordt de reis 6 maanden op voorhand geboekt - Djoser en de lokale agent heeft dan toch tijd genoeg om geschikte, propere accommodatie te vinden.
- Algemeen 5
Wij hebben een groepsreis gemaakt door Zuid-Afrika. De informatie die vooraf wordt gegeven door Djoser klopt totaal niet met de werkelijkheid. Accommodaties waren echt erg slecht, we moesten zelfs in tenten slapen terwijl vooraf werd aangegeven dat we in luxe hotels zouden verblijven. Djoser zou het vrijheid blijheid principe hanteren, daar hebben wij niets van gemerkt. Je kon simpelweg niets kiezen, lunch moest bv. snel bij een tankstation worden gehaald, avondeten was bij de accommodatie omdat er simpelweg geen andere optie was. Je kon kiezen of je een meeneem ontbijt wilde, maar als je om 7 uur 's ochtends vertrekt met de bus en er wordt nergens een tussenstop gemaakt, wat zijn dan je opties? Reisleidster was erg vol van zichzelf, luisterde niet en wimpelde opmerkingen af. Het was ook erg duidelijk dat ze afspraken had gemaakt met de accommodaties. Totaal geen duidelijkheid over welke excursies bij de reis hoorden en wat extra moest worden betaald. Fooien die zogenaamd vrijwillig waren, waren dat niet en moesten worden betaald als je de excursie wilde doen. Na de reis contact opgenomen met Djoser. Na bijna 3 maanden eindelijk een reactie waarin ons werd gezegd dat het allemaal onze schuld was, we hadden tijdens de reis geen contact met Djoser opgenomen en alles zou vooraf op de website hebben gestaan. Wij hebben dit nergens kunnen vinden. Djoser vond dat we meer dan voldoende keuze vrijheid hadden gehad, en tja, we gingen naar een derde wereld land, dan horen de accomodaties erbij. Dan moet je niet van te voren zeggen dat we in luxe hotels verblijven. Ze hadden ook nooit klachten over de gids, iedereen zou daar altijd tevreden over zijn. Dat lijkt me sterk.
De enige reden dat deze reis nog een 2 krijgt is omdat het land heel mooi is, wij gaan zeker nog een keer maar nooit meer met Djoser.
- Algemeen 2
Tussen 31/10/2023 en 26/11/2023 nemen we deel aan een groepsreis Vietnam en Cambodja. Een aan te raden reis, alleen niet met Djoser: misleidende informatie vooraf, gebrekkige communicatie voor en tijdens de reis en een op meerdere vlakken onbekwame reisleider.
Enkele voorbeelden.
Op zijn website meldt Djoser het volgende: We verzoeken onze reizigers om, met het oog op de beperkte bagageruimte van de bus, de bagage te beperken tot zo'n 15 kg. Het handigste is om de bagage mee te nemen in een weekendtas of een rugzak.
Wat verderop staat: De meeste trajecten in Vietnam reizen we met een eigen, comfortabele bus …
Wat is het nu? Een comfortabele bus maar met beperkte bagageruimte??? Achteraf blijkt er ruimte zat voor bagage in de bus.
Wanneer we met onze twee rugzakken toekomen stellen we vast dat de reisleider zelf een stevige koffer blijkt te hebben waar onze twee rugzakken bij wijze van spreken samen in kunnen. Op zich nog geen probleem, alleen sta je meer dan eens zelf in om de rugzakken naar je kamer te brengen en bij het uitchecken sta je er altijd zelf voor. Misschien geen probleem voor een backpacker van 35 jaar, maar al iets minder comfortabel voor een 70-jarige die al wat minder goed te been is. Zeker wanneer je in een resort toekomt met vakantiehuisjes en je op de vraag ‘Hoe laat wordt de bagage opgehaald bij het huisje?’ als antwoord krijgt: ‘Ik heb het bewust niet aangegeven want er zou zo vroeg in de ochtend niemand aanwezig zijn voor de koffers, dat zeiden ze bij receptie.’ Tot mijn verbazing zie ik even later dat de bagage van een groep van een andere Nederlandse reisorganisator wel naar de receptie wordt gebracht.
De eigen comfortabele bus. Klopt voor Cambodja (tenminste, voor de verplaatsingen tussen de verschillende bestemmingen), maar niet voor de bus in Vietnam: met mijn 1m86 zit ik constant met mijn knieën in de zetel voor mij.
Nog ééntje vanop de website : ‘Aangezien onze hotels centraal gelegen zijn kun je de afstanden in de steden gemakkelijk lopend, per fiets of per cyclo overbruggen.. Niets is minder waar: sommige hotels liggen gewoonweg buiten het stadscentrum waardoor een taxi (of een half uur wandelen) de enige opties zijn. Je kan ook niet voortgaan op de opgesomde hotels in de brochure: het zijn slechts voorbeelden.
Bij de reis inbegrepen … Hier worden een aantal excursies vermeld tussen de hotelovernachtingen, de vluchten enz. Dan verwacht je dat de vermelde excursies ook inbegrepen zijn, inclusief de kostprijs. Niets is minder waar: verderop staat dan weer : Dergelijke excursies zijn bij Djoser in het programma opgenomen. Bij deze excursies zijn de entreegelden exclusief. Voor sommige excursies is alles inbegrepen voor andere dan weer niet: best verwarrend en dit leidt dus ook tot discussie tijdens de reis.
In Vietnam en Cambodja zijn nog vele andere excursies …. Van degenen die in de opsomming staan, worden sommigen georganiseerd, andere dan weer niet. Dan maar zelf met enkelen organiseren, want op de reisleider hoef je niet te rekenen.
Op de website: Als richtlijn voor uitgaven die niet bij de reissom zijn inbegrepen, zoals maaltijden, entreegelden, facultatieve excursies en persoonlijke uitgaven geldt minimaal € 225,- per persoon per week. Ik kan je verzekeren, daar is geen enkele metgezel mee toegekomen.
De kostprijs (en organisatie) van de optionele excursies is soms moeilijk te begrijpen. Een voorbeeld: In Saigon wordt een tocht met individuele cyclo’s aangeboden die de voormiddag in beslag neemt. Vertrek aan het hotel om 8u en terug tegen de middag. Kostprijs 450.000 VND. En nog eens 50.000 VND rechtstreeks te betalen aan de chauffeur. Daags voordien krijgen we te horen dat de trip met een half uur vervroegd wordt. 3 uur na het vertrek staan we om 10u30 al terug aan het hotel. Op mijn vraag wat de huurprijs is van een cyclo krijg ik te horen dat dat … 15.000 VND per uur is. Dus hebben we zelf de chauffeur betaalt… En waar was het 10-voudige dat we voor aanvang betaald hebben dan voor bestemd???
De organisatie van de verplaatsingen. Dat je soms lang in de bus of trein zit weet je op voorhand. Maar dat er meer dan eens geen tijd genomen wordt om ’s middags deftig te lunchen en dat je maar zelf iets moet vinden om tijdens de rit te eten, wie beslist over dergelijke aanpak? Dat we met 4 een treincoupé moeten delen, tot daar toe, maar leg dan tenminste de single vrouwen en single mannen apart. Voor sommigen ligt dat gevoelig. Reactie van de reisleider bij een opmerking hierover:’ ‘vind je dit vervelend’? Uiteindelijk heeft één van de groepsleden het opgelost.
Zo komen we bij de reisleider. Ik citeer de website van Djoser: ‘Een enthousiaste Nederlandse reisbegeleider begeleidt de reis. Onze reisbegeleiders zijn zeer ervaren en bevlogen reizigers en vertellen onderweg leuke weetjes over de bestemming. Zij zorgen dat de reis soepel verloopt en zijn het aanspreekpunt voor vragen en wensen. De eigen passie, in combinatie met een uitgebreide training en inwerkprocedure, vormt de basis voor hun deskundigheid en professionaliteit.’
Wel, wat kan gezegd worden is dat het een lieve jongen (nochtans al 33) is, maar daarmee is alles gezegd: biedt geen oplossingen, geen maturiteit, geen beslissingskracht, beperkte kennis van de regio (google is zijn beste vriend) en beperkte informatie (ook tijdens lange busreizen). Wel krijg je via de aangemaakte WhatsApp groep tegen aankomst in het hotel een aantal pdf’s doorgestuurd met informatie. Maar zeg nu zelf, tijd zat tijdens een busreis van 8 u en dan bij aankomst meer dan 20 pagina’s moeten gaan lezen om wat info te hebben? Zo kan iedereen reisleider spelen.
Het was duidelijk dat de Vietnamese co-leider de lakens uitdeelde: zijn (?) programma werd strikt gevolgd wat vaak leidde tot zeer vroeg opstaan en bezoeken afleggen aan een hoog tempo. Hier werd geen rekening gehouden met de gemiddelde leeftijd van de groep die bij 18 van de 20 leden rond de 65 jaar draaide.
Ik zou hier nog veel voorbeelden kunnen geven, evenals mijn medereizigers, maar ga hier stoppen. Conclusie: reis zeker doen, maar niet met Djoser. Nog dit, geloof je liever de (goede) reviews op de Djoser website dan dit verhaal, surf dan maar even rond. Op reisgraag.nl staat Djoser bijvoorbeeld 35ste van de 49 rondreizenorganisaties. Op rondreis.nl staan ze 24ste van de 31 gequoteerde reisorganisaties.
- Algemeen 3
Boek deze reis niet bij Djoser, de reisgids is niet volledig, excursies kloppen niet, nul flexibiliteit, uitgekozen hotels zijn zeer slecht. Zo jammer, want land, natuur, mensen en cultuur zijn prachtig. Ook het reisprogramma is goed. Met betere hotels (die er zijn op Cuba) en betere informatie wordt de reis al heel anders. Djoser wimpelt alles af en legt schuld bij de reiziger, die volgens Djoser niet geschikt is voor Cuba. Onbeschofte reactie en klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Naam is bekend bij Djoser.
- Algemeen 3
De reis zelf was grotendeels oke, maar er gingen een paar dingen niet goed helaas. Kan gebeuren natuurlijk, maar de support van Djoser is waardeloos. Ik heb tijdens en na de reis diverse berichten gestuurd en wacht nu na twee maanden nog steeds op antwoord. SUPER SLECHT!
- Algemeen 3
Wij hebben vóór de corona al vijf maal een goede reis gehad met Djoser. Helaas lijkt hun hulpvaardigheid en klantgerichtheid momenteel tot een nulpunt gedaald. Wij moeten nog weg maar hebben nu al een zeer negatief gevoel bij de Djoser organisatie door hun halsstarrige en niet begripvolle houding waar het de vluchten betreft. Men wil niet meewerken aan upgrades naar economie plus. Bovendien vervroegen ze 1,5 dag voor vertrek plotseling de vlucht!! Geld voor gereserveerde stoelen ben je dan gewoon kwijt. Een belletje brengt je niet verder dan een medewerker die naar kleine lettertjes wijst. Heel teleurstellend allemaal. Wij weten in ieder dat deze zesde reis met Djoser onze laatste gaat worden! Volgend jaar een bij een concurrent kijken.
- Algemeen 2
15-daagse rondreis door Zuid-Afrika via Djoser gemaakt. De beloofde rechtstreekse ochtendvlucht naar Johannesburg wordt zonder overleg een avondvlucht met stopover in Frankfurt. Een beloofde accommodatie (traditionele Bee-hives, ronde typisch Zuid-Afrikaanse huisjes. De sfeer is echt Afrikaans) blijkt in werkelijkheid een hotel midden in de hoofdstad van eSwatini met uitzicht op een tankstation bij een drukke weg (the George Hotel). De beloofde Nederlandstalige reisleider blijkt bij aankomst een Engelstalige Duitser die al 50 jaar in Zuid-Afrika woont, maar daags voor de reis door Djoser is ingehuurd, wat op de eerste dagen voor onnodig lange reisdagen zorgde omdat er diverse malen verkeerd werd gereden. De Djoser-cultuur is er een van afwimpelen. Er is diverse malen telefonisch contact opgenomen met vragen over de reis. Keer op keer blijkt de door medewerkers verstrekte informatie niet juist en als zij daarop worden geattendeerd wordt direct doorverwezen naar de klachtenpagina op de website. Een klacht is op 23 augustus 2023 naar de directeur van Djoser gemaild en afgezien van een ontvangstbevestiging (autoreply?) waarin staat dat de e-mail in behandeling wordt genomen en binnen 4 weken een reactie wordt gegeven, blijft elke reactie uit. Kortom: de reis was mooi, maar op lang niet alle fronten is geleverd, waarvoor is betaald en de reisorganisatie zelf verdient een dikke onvoldoende.
- Algemeen 7
Jaren lang heb ik gespaard op een verre reis die door dit waardeloos bedrijf jammer genoeg volledig verpest is.
Onlangs zou ik naar zuid Afrika vliegen. 3 weken voor de vlucht werd ik omgeboekt op een andere vlucht door Djoser die helaas niet vloog. uiteindelijk hierdoor heel Johannesburg, Soweto en Pretorea gemist inclusief alle uitjes. Daarna moesten wij bij aankomst een fooienpot, bewaking van sommige hotels en alle uitjes per direct pinnen. Anders mochten wij niet mee met de bus naar de hotels / uitjes.
De fooienpot was 3x zo hoog als Djoser aangegeven had van 30-40 naar 100 euro pp. Deze werd ook niet uitbetaald aan de mensen waaraan hij betaald zou worden en bestond bijvoorbeeld uit 10 dagen loon aan iemand die onze tassen de kamer in droeg.
Daarbij waren ook fooien verplicht voor excursies die we uiteindelijk niet eens konden doen
De bewakingsfees voor hotels waar wij al bij de boeking voor betaald hadden lijkt mij ook belachelijk gezien hier geen bewaking te zien was. Maar volgens de gids van Djoser stond dit op zijn papieren die hij van Djoser had.
Achteraf kwamen wij er achter dat de uitjes ook ver overcharged waren als in bij elk uitje werd er een meerprijs van 0,50 tot 35 euro per persoon gerekend. Bij navraag moest dit volgens de gids van Djoser.
De uitjes waar wij voor betaald hadden werden ook niet uitgevoerd. Zo sliepen we 2 dagen in een 0 sterren hotel in een kinderbed van 1,70m, lang ipv een 4 sterren hotel in een goede kamer zonder dat dit vooraf gecommuniceerd werd. Werd een full-day trip naar het hluhluwepark maar 2 uur en 45 minuten en een wijnproeverij in Stellenbosch waar voor betaald is gaat niet door omdat er geen tijd is om naar Stellenbosch te komen.
In totaal komen we uit op extra gemaakte kosten van 346,52 euro. En daarnaast hebben we een dag vakantie gemist waar we voor betaald hebben.
Toen ik moeilijk deed over het betalen werd door de gids aan mijn vriendin verteld dat hij moeilijke gasten achterlaat en uit de reis zet. (bedreigd)
Tot slot komt misschien nog wel het grootste probleem, de reis werd naar het plan van de gids gemaakt en je had 0 vrijheid. Bijvoorbeeld een dag dat we naar tsitsikamna gingen. Van te voren moesten we de entree betalen dus we konden hier niet op eigen voet heen. Dit park was ongeveer 30 minuten rijden van ons hotel. wij zijn om 8 uur 's ochtend vertrokken en om 6 uur 's middags teruggekomen, echter hadden we maar 2 uur in het park en hebben de rest van de dag in de bus of in diners doorgebracht. compleet geen vrijheid om, te kiezen wat je wilt!
Van al deze zaken hebben wij ook fotografisch bewijs (enkele ook hier toegevoegd) vastgelegd en naar Djoser doorgestuurd. Daarbij ook een mail waarin dit verhaard nog uitgebreider staat en een Excel overzicht van hoe de teveel betaalde kosten opgebouwd zijn met links naar echte prijzen. Hier zouden ze binnen 2 weken met een inhoudelijke reactie op komen, dit is niet gebeurd wel kregen wij een mail dat deze binnen 4 weken zou komen. Daarna horen we niks meer totdat we zelf mailen en er achter aan gaan bellen dan komt na 6 weken een reactie.
Voor de gemiste tijd en uitjes kregen we geen compensatie gezien dit in hun eigen voorwaarden staat, ALLEEN HIEROM ZOU IK DUS NOOIT MEER HIER BOEKEN!
Daarnaast werd de er niet inhoudelijk ingegaan op onze punten en hier vooral lang gepraat over inflatie en dat uitjes waar ook al voor betaald is toch kunnen veranderen. (zonder dat je betaling terugkrijgt)
- Algemeen 1
Slechte ervaring met Djoser.
Wij hadden een reis via Djoser geboekt naar Zuid-Amerika. De noodtoestand brak uit in Ecuador. Situatie was maandenlang onveilig. Het voelde voor ons niet veilig om deze reis te maken. Djoser was op geen enkele manier bereid om de reis om te boeken of zich in te leven in ons. Gewoon geen empathie en inlevingsvermogen. Erg jammer en teleurstellend. Meer dan 7.000,- hebben ze aan annuleringskosten doorberekend. Al jaren heb ik met Djoser gereisd. Jammer dat ze op deze manier met klanten omgaan en dat ze alleen voor de korte termijn winst gaan.
- Algemeen 1
Via Djoser een reis geboekt naar Ecuador. Vooraf via Whatsapp contact met ze gehad, en daarin werd vermeld dat als ik zou boeken de reis gegarandeerd door zou gaan.
Echter, nu is de reis toch gecancelled. Je krijgt gewoon een mailtje waarin nog geen excuses worden aangeboden.
Gegarandeerd vertrek betekend bij Djoser NIETS. Is een holle reclamekreet om jou de indruk te gaan dat jij echt weg gaat.
Er is ergens een klein lettertje weggestopt waarin staat dat als iemand in jouw groep cancelled, zodat er minder mensen zijn, zij de reis mogen cancellen.
En daarin zit dan ook direct het smerige trukje dat Djoser gebruikt. Ik kom nl nu op internet reviews tegen van de mensen die bij mij in de groep zouden zitten, en deze reis hebben gecancelled, en daarbij meer dan 7000 euro aan kosten voor de opzegging hebben moeten betalen.
Op dat moment is het goedkoper voor djoser om de hele reis te cancellen, en de overgebleven mensen hun geld terug te betalen, en die 7000 euro die de mensen die hebben moeten betalen in hun zak te steken.
Dat ze daarbij de vakantie van velen verzieken, interesseert ze niets. Want zij hebben meer verdient met de opzegging als met het verzorgen van de reis als deze wel was doorgegaan.
Djoser verdient dus NIET zijn geld met het verzorgen van reizen, maar met dat iemand cancelled.
Ik heb ondertussen een klacht neergelegd bij Djoser, bij de reclame code commissie, ACM consuwijzer en ga hierover ook een klacht indienen bij de ANVR.
- Algemeen 1
Djoser levert niet wat ze op de site zetten: overnachtingen in comfortabele hotels. Als alleen boeker heb ik de achteraf kamertjes gekregen en die waren verre van comfortabel. Dit heeft mijn vakantie zwaar overschaduwd, meer als de helft van je vakantiebeleving is voor mij toch wel de accomodatie. De reis is zwaar over betaald als je kijkt wat een 2 persoonskamer (die ik veelal niet eens gekregen heb) vergelijkt met het bedrag wat Djoser per dag rekent. 170 euro per dag en daarvoor krijg je alleen een overnachting-transfer-reisbegeleiding. Als je nagaat dat ik kamerprijzen van 51 tot 76 euro per nacht heb gezien dan mag je je toch wel besodemieterd voelen. Ik heb eea bij Djoser aangekaart en ze draaien om de hete brei heen. Geven toe dat de 1 persoonskamers vaak de achteraf kamertjes zijn. BOEK DIE DAN NIET!! Djoser doet niet eens een handreiking in een kleine tegemoetkoming. Ik heb deze situatie nog nooit meegemaakt, bij geen enkele andere reisorganisatie waar ik ook altijd de 1 persoonstoeslag heb betaald, maar dan kreeg ik in ieder geval wel een gelijkwaardige kamer t.o.v. de dubbelboekers. Hierbij hou ik zeker rekening met het land waar ik ben. Ook met de fiasco die ik met Djoser heb gehad. Een review schrijven over dit verhaal (wat ik tot op heden nog nooit gedaan heb) is voor mij dan ook van belang zodat ik mensen die deze reis willen gaan maken eventueel kan waarschuwen.
- Algemeen 3
Een totaal verregende en door een nabije tyfoon geplaagde reis waardoor een aantal door Djoser opgehemelde, en van fraaie plaatjes op site voorziene, hoogtepunten (waaronder nationale parken) c.q. bezienswaardigheden niet bezocht konden worden i.v.m. sluiting vanwege de weersomstandigheden.
Het aangeboden alternatieve programma (voor zover mogelijk) bood geen gelijkwaardige vervanging, stond niet in verhouding tot hetgeen aangeboden werd en inherent daaraan de prijs-/kwaliteitverhouding.
Djoser heeft er blijkbaar bewust voor gekozen deze reis door te laten gaan, ondanks dat bekend was dat het niet het beste seizoen is om deze reis te plannen, hetgeen ook werd bevestigd door de lokale reisbegeleider. Deze reis had nooit door moeten gaan, maar kennelijk prevaleert winst boven het bieden van een kwalitatief goede reis.
Op zich zou de reis het cijfer 7 verdienen, echter, op grond van een aantal issues (waaronder de ronduit sexistische houding van de lokale reisbegeleider richting vrouwelijke reisgenoten) zijn er een aantal maluspunten te vergeven, waardoor deze reis ruim onvoldoende scoort. Het nagezonden boeket bloemen voor het bloeden inzake de weersomstandigheden (waar Djoser overigens geen schuld aan of invloed op heeft...) ten spijt.
- Algemeen 2
Groot minpunt: tijdens rondreis over IJsland vervoerd in te krappe bus met te donkere en te kleine ramen. Tijdens verblijf geklaagd, na terugkeer opnieuw. Volgens hen de bus die ze altijd gebruiken, maar op site staat totaal andere bus. Klacht is dus ter plekke niet opgelost.
Pluspunten: goede chauffeur/reisleidster, leuke groep, prachtig eiland, op 1 na goede accommodaties.
Ik voel me misleid en ga nooit meer met Djoser mee
- Algemeen 5
Djoser is niet de specialist die zij voorgeven te zijn. Ze kopen de reis in het betreffende land bij een Travel Agentschap in, en gooien daar hun winst bovenop, Ze zijn dienstverlenend, maar vergeten dat ze hun geld verdienen dankzij de klanten die boeken en dat die hun salaris betalen. Djoser is een geldwolf (niet van Wallstreet, maar die in de reiswereld), Zg. lid van de ANVR, maar via hun eigen voorwaarden sluiten ze alle regels die in de ANVR voorwaarden ten gunste van de klant staan, uit! De reis was fantastisch door de gids en de chauffeur. Maar niet dankzij Djoser !
Daarbij is hun informatie over de reis sterk verouderd en geven ze leugenachtige informatie, zoals bv. dat er 6 kampeerders voor een lodgereis hebben geboekt. Kom je in Afrika aan, ben je daar alleen, de rest van de groep blijkt een lodge te hebben geboekt. Djoser had de vlucht omgeboekt, maar de eerste reiziger was al door de douane en zit in de vertrekhal. RING..Djoser aan de lijn. Uw vlucht gaat 24 uur later.. O, u zit al in de vertrekhal? Tja, wij kunnen u niet helpen zoekt u het zelf maar uit, want wat denkt u dat wij kunnen doen. Ha.Ha, in de kelder duiken waar alle bagage staat en uitzoeken waar uw koffer zich bevindt? Nou, is dat niet een beetje teveel gevraagd? U bent als volwassene toch zelf verantwoordelijk voor uw bagage. Veel succes hoor. En ja, wie krijgt de mogelijkheid om tussen die hele berg koffers te kruipen en zijn bagage op te speuren? Bijna niemand toch? Heeft u wel iets spannends te vertellen bij thuiskomst, nietwaar. en o ja, Ha, Ha, Ha, de weg terug naar huis vindt u ook vast wel zelf. En dan komt u over 24 uur weer naar Schiphol en dan probeert u nog een keer in te checken. En voor straks: welterusten! Zo gaat Djoser met zijn klanten om !!!!!
- Algemeen 2
Reis door ZuidJapan van 9 tot 29 april
Deze review is namens 13 reisgenoten van genoemde reis van 9 tot 29 april door het zuiden van Japan
Er is m.n. een klacht ingediend over de reisbegeleider. De RBG was 2x in Japan geweest voor een zakenreis. Hij kon ons niet meer vertellen als wat in de brochure staat. Hij gaf gelijk aan dat hij ons sec zou begeleiden en zelfs dat was regelmatig onvoldoende.
Op onze klachten is na 4 weken onvoldoende gereageerd door Djoser. We hebben aan de hand van het antwoord een nieuwe brief geschreven. Ook nu geldt weer 4 weken responstijd. Op een telefonische vraag over de responstijd werd geantwoord met de opmerking "weet u wel hoeveel klachten we krijgen". Houdt Djoser ons aan het lijntje!!
We willen met de directie van Djoser in gesprek om onze klachten toe te lichten. De kwaliteit van onze Djoser reis en zeker ook het reisplezier is negatief beïnvloed door deze RBG. Op de Djoser beurs sprak een van ons een ervaren Japan-RBG die hem enthousiast maakte voor deze reis. Het is dus een loterij die bepaald wie je reis begeleidt en met welke landkennis en dus met welke toegevoegde waarde. Ons reisplezier had zoveel beter kunnen zijn. Het weerhoudt ons van een volgende boeking bij Djoser want krijgen we dan weer te maken met een RBG die geen landkennis heeft? Directie van Djoser wees klantbewust en nodig ons uit voor een gesprek waarna we mogelijk onze mening over Djoser kunnen bijstellen. Djoser verkondigt "vrijheid/blijheid" voor dit soort reizen. De reizigers aan hun lot overlaten hebben wij ervaren als vrijheid/beperkt reisplezier.
Namens de 12 medereizigers.
Herman Slegt
- Algemeen 3
Reisleider Willem Berdenis Van Berlekom kende enkel de spaanse taal, ontweek elke verantwoordelijkheid, was niet in het land of zijn geschiedenis geïnteresseerd, : 'jongens, overal staan engelstalige bordjes bij , lees die maar als jullie meer willen weten" Alle excursies zijn inbegrepen maar je moet nog wel entree betalen overal (?) Als je tijdens de reis verjaard krijg je taart van de organisatie behalve bij Djoser ! vrijheid-blijheid betaal maar alles lekker zelf ! 4 keer profijt voor de reisleider !!!
- Algemeen 1
Informatie van Djoser over deze reis is misleidend. Sommige accomodaties zijn ronduit vies en niveau hostel jaren 90. Invulling van sommige reisdagen is onverantwoordelijk. Om 16 65plussers op het heetst van de dag een wandeling laten maken of laten fietsen en dan ook nog ca. 3-5 uur, is onverantwoordelijk en gevaarlijk. Ook de bus voor deze reis was nogal krap en daardoor ook niet erg comfortabel. Ik raad vooral oudere reizigers om niet mee te gaan met deze reis.
- Algemeen 5
Fantastische wandel ervaring in het Atlasgebergte met een hele fijne reisbegeleider Rashid (rustig, flexibel, zorgzaam en geen ellenlange betogen) en meereizende kok Reduam die voor heerlijke en gezonde maaltijden zorgde (en verrast zijn Reduam en Adi met zijn ezeltje midden in de natuur weer aan te treffen voor een heerlijke lunch).Wat hebben zij hard gewerkt om ons deze voortreffelijke ervaring te geven.Verblijf is Marrokaans maar basic maar ik vond het superleuk.
Ook de reisbeschrijving van Djoser was goed en uitgebreid en een leuk Marrokaans hotel in Marrakech waar we helaas nauwelijks van konden genieten .
Minpuntje is (en dat was bij mijn vorige Djoserreis ook) dat de vluchten ineens worden veranderd door op de heenreis pas in de avond weg en op de terugreis heel vroeg terug, beide mét tussenstop terug te moeten vliegen waardoor wij 1 1/2 dag Marrakech miste . Wij hebben een wandeldag laten zitten om nog een paar uurtjes in Marrakech door te kunnen brengen.Voelt heel onaf. Vooral omdat ik gevraagd had om 2 dagen later terug te willen vliegen wat niet mogelijk was maar wat 2 groepsleden wel gelukt was .
- Algemeen 8
De nederlands/chileense reisleidster Tatiana wist niets en gaf regelmatig onjuiste of te late informatie. De 2e dag beweerde zij dat er in Argetinë nergens gepind kon worden (bleek onzin, wij konden overal pinnen) en raadde iedereen aan alle euro's/dollars via haar zwart te wisselen. Aan ca. €15.000,- werd die dag door de groep gewisseld. Haar commissie bleef onduidelijk. De fooienpot werd plotseling verhoogd van 45 naar 55 euro per persoon. Als je niet met de zeer prijzige optionele excursies mee ging, kon zij niet vertellen wat er ter plaatse nog meer te doen en te zien was. De gehele planning was een ramp: heel vroeg soms zonder ontbijt met de bus, te laat aankomen, en dan nauwelijks tijd om s'avond te eten.
Niet voor de optionele excursies kiezen en buiten de groep eten werd niet gewaardeerd. Het bezoek aan Chili was zonde van de tijd: een hele dag met de bus daar naar toe, de volgende dag een halve dag daar wandelen a raison van €35 p.p. in het natuurpark Torres del Paine, waar niets bijzonder te zien was. De volgende dag weer de hele dag dezelfde weg terug in de bus. Kortom 3 verspilde dagen! De gidsen hadden helemaal niets nieuws te vertellen en waren deel onverstaanbaar. Totaal 10 volledige dagen van deze 23e daagse groepsreis in bus of vliegtuig gezeten. Kortom boek deze te dure reis niet.
- Algemeen 2
Het cijfer is voor Djoser: Dankzij Jullie Organisatie Super Erge Reiservaring.
De natuurparken in het Westen van VS waren prachtig en als gezin en met de groep hebben we het goed gehad, ondanks alles wat Djoser heeft verzuimd.
Djoser laat je veel geld betalen voor een reis die je beter zelf kunt organiseren, want Djoser lijkt alleen uit op winst voor Djoser en niet voor een mooie reiservaring voor de klant.
- Reisbegeleiders waren half overspannen en ongeschikt (1 stopte ook halverwege), omdat ze niet bekend waren in de regio en de reis pas dit seizoen voor het eerste deden. Bovendien logen ze over excursies.
- Ondanks familiereis zaten gezinnen in hotel ver uit elkaar.
- Eten was dramatisch (max twee kleffe boterhammen en daar waar er gezamelijk maaltijden zouden worden bereid, werd er pizza besteld en kregen we 2x geld om zelf maar ergens te gaan eten).
- In de parken mochten we achter de "reisbegeleiders" aan lopen, omdat ze niet bevoegd waren als reisbegeleider.
- Het kamperen was op matige campings op 1 uur rijden van de natuurparken en langs doorgaande wegen.
- Reisbegeleiding snauwde en was 0 flexibel.
- De vliegtickets had Djoser gedeeltelijk als groep geboekt, waardoor gezin verspreid over het vliegtuig op slechte plaatsen zat (in het midden).
- Laatste hotel stond naast grote fabriek, die duidelijk hoorbaar was en vanaf zwembad ook heel goed zichtbaar. Bovendien was dit 25 km van het strand vandaan waar we zouden zitten volgens de reisbeschrijving.
Kortom: Als je graag veel te veel wilt betalen (prijs/kwaliteit), dan vooral Djoser boeken anders vooral niet met Djoser boeken.
- Algemeen 1
Heel veel geld betaald voor een reis die afgeraffeld werd werd ontzettend grof en totaal ongeïnteresseerd te woord gestaan bij Djoser schijnbaar moet je topfit en geen aandoeningen hebben om met een reis van Djoser mee te kunnen nooit meer Djoser
- Algemeen 2
Reis staat niet in verhouding tot de hoge prijs
Wij (1 volwassene en 2 kinderen van 13 en 16) zijn met Djoser in augustus 2022 naar Tanzania/Zanzibar geweest.
Positief:
- De gezellige groep (24) en de bevlogen reisleider Wilfred.
- De 3 nachten kamperen tussen de wilde dieren in een tent.
- De over het algemeen aardige bevolking van Tanzania en Zanzibar.
- We hadden ons ingesteld op veel muggenoverlast maar dat viel erg mee.
Negatief:
- Communicatie met Djoser. Oftewel; ze communiceren nauwelijks of helemaal niet meer zodra de reis betaald is.
- De prijs die Djoser op haar website heeft staan is niet wat je uiteindelijk betaald. Wij waren alles bij elkaar opgeteld dik 4000 Euro p.p. kwijt. Alleen al de Visa en vaccinaties waren in ons geval 200 Euro p.p. Sommige excursies zitten niet in de prijs en het alternatief om alleen achter te blijven in je hotel of tent is geen optie.
- Afgezien van de 3 nachten dat we in een tent tussen de wilde dieren verbleven waren de overige nachten op een veldje naast appartementen of een hotel. Wij stonden o.a. 2 nachten naast een draaiende generator die het hotel van stroom voorzag.
- Ranzige matrassen in de vrij kleine tent waar je ook je bagage in moet bergen. Als je met z'n 3en bent moet je één tent delen.
- De safaritruck is een omgebouwde vrachtwagen waar rechtstreeks op het chassis een in elkaar gelaste doos met stoelen staat. Je wordt continu door elkaar geschud en achterin de truck had ik na een paar uur al vrij hevige rugpijn.
- Sommige medereizigers hadden een korting van 125 Euro p.p. gekregen als ze hun reis wilden verplaatsen vanwege Corona naar 2022. Omdat ik zelf dit voorstel had gedaan kreeg ik geen korting, maar een verhoging van 100 Euro p.p. Volgens Djoser omdat de tickets duurder waren geworden. Ik voel me hierdoor belazerd.
Overdenkend:
Deze reis had een stuk luxer gekund of minstens 1000 Euro goedkoper. Ga maar eens kijken naar andere aanbieders. Voor 3500 Euro p.p. kun je met een privéchauffeur in een 4x4 ook safari's in Tanzania maken en slaap je in een goed hotel of appartement. Maar....als je liefhebber bent van een beetje afzien, zelf je tent opzetten, afwassen en andere klusjes, rumoerige campings met vaak niet al te schoon sanitair en je trip eindigen op een omheind openluchtbordeel op Zanzibar, dan is dit helemaal wat je zoekt!
- Algemeen 4
40 dollar fooi op voorhand moeten geven. Op reis vroegen ze nog eens elke dag voor fooi. Na tweede dag heb ik niets meer gegeven. Reisgids en begeleider negeerde mij. Smerige hotels en eten was niet te eten.
- Algemeen 2
Ondanks de te hoge prijs voor de rondreis (ca € 1977 voor 12 dagen rondreis, was er geen gids, kleine bussen, veel matige hotels. Voelde mij opgelicht. Djoser wimpelt alle tussentijdse en achteraf gemelde klachten simpel af. Nooit meer!
- Algemeen 3
Heb meerdere keren al een klacht ingediend via Djoser zelf echter valt tijdens het invullen van een formulier via een toegestuurde link het formulier ineens weg. Daarnaast ook telefonisch en per e-mail contact gehad maar echt helpen lijken ze niet te willen. Ik ben meer dan 1000 euro kwijt geweest aan het boeken van hotelkamers omdat ze volgens de administrator allemaal volgeboekt waren. Uiteindelijk bleek 90% van de hotels niet volgeboekt en toevallig eentje wel. Daar heb ik een kamer moeten delen met een reisgenoot maar verder dus meer dan 1000E extra kosten moeten maken. En dat terwijl het via een pakket bij Djoser rond de 450E kost. Schandalig vind ik! Niks geen compensatie gekregen, helaas... niet ons probleem. Doei. Voor mij geen reis bij Djoser meer op deze manier, jammer!
- Algemeen 4
We boeken de rondreis en zien voorlopige vluchten staan 1 in de ochtend en de andere in de middag 12.20 uur met KLM. Beide vluchten vinden wij prima zijn we ieder geval in de avond in Athene. Dan ineens gooit KLM een low-cost vlucht in de aanbieding en Djoser besluit om voor het eigen gewin te gaan en ons op die vlucht te zetten. We vliegen nu pas op 21.20 uur en komen midden in de nacht dan pas aan in Athene, bijna geen nachtrust dus want de andere ochtend mogen we mee met de wandeltocht door Athene. Schrijven helpt niet en ze weigeren ons op de vroegere vlucht te zetten scheelt hen nl per persoon 60 euro en wij zijn met 4 pers. Jammer voor Djoser dit is de 2e keer (vorige rondreis Brazilie ook al geen goede ervaring) en dan dus ook nu de laatste keer.
- Algemeen 1
Dit was de eerste keer dat we met Djoser op reis waren. Maar helaas voor ons geen Djoser meer!
We waren ontzettend blij met onze gids Ahmed. Hele kundige, aardige man en hij heeft heel veel dingen goed gemaakt over deze reis. En het hotel in Luxor was okey. Maar dat was het ook.
Verder waren de hotels in Caïro en Hurghada beiden heel onhygiënisch en absolute geen 5 of 4 sterren hotels. De nachttrein van Cairo naar Luxor was een nachtmerie; vieze wc's, vieze bedden, hele kleine, koude couchette's.
Nadat we geboekt en betaald hebben, kort voor de reis hebben we een mail ontvangen over deze hoge verplichte bijbetaling. We vinden het geen stijl om zo behandeld te worden. Bovendien moesten we met enkele honderden, nogal asociale en lawaaierige Russische toeristen in een slechte hotel met onsmakelijk eten het nieuw jaar in en we moesten 60 euro per persson verplicht extra betalen! Dat vonden we niet plezierig. Djoser is niet transparant over de extra kosten want die zijn er behoorlijk veel. Alle inclusieve excursies dekken alleen de busreis naar de bestemming en verder moeten de mensen alles zelf betalen.
Dus voor ons geen Djoser meer!
- Algemeen 1
Vrijheid, blijheid straalt en schrijft Djoser in zijn brochure.Daar heb ik niets van gemerkt.Het was een mooie reis en de goede reisleider was gemotiveerd en wist veel te vertellen (ik vond wel té veel en langdurig luisteren) maar het 12 dagen achter een groep van 20 man aan te moeten sjouwen vond ik vreselijk We hebben 2 dagen gehad die we zelf mochten invullen maar ook dan werd er alweer gevraagd gezamelijk te gaan eten.Wat ik ook vreselijk vond is het verplicht dure ( €30,00 ) lunchen op plekken waar we zelf ons gang hadden kunnen gaan. (houd ik al niet van want wil op avontuur tussen de bevolking) .Niet één keer werd de mogelijkheid geboden om zelf je gang te gaan wanneer wij ergens aankwamen. Ook heeft de reisleider duizenden euro's van ons geëind .
Natuurlijk moest hier veel van betaald maar werd niet inzichtelijk gemaakt en ik ben gewend dat iemand uit de groep het geld mee beheerd) .)véél liever had ik zelf een kaartje voor Petra gekocht en bij zonsopgang deze bezocht.Ons hotel was er 3 min. lopen vandaan . Ik ervaarde het als een dicht geplakte excursiere reis en heb mij hier steeds moeten uitwurmen om niet mee te gaan en de reisleider stond er ook niet voor open .Wanneer je graag met de groep vakantie wilt houden en je ziet nog wat onderweg dan is dit zeker geschikt.Dan heb je een leuke reis Ben je een reiziger die van avontuur houdt en het leven wil opsnuiven dan zou ik het zeker niet doen .
- Algemeen 5
Vorig jaar een heel boeiende rondreis gemaakt door 3 landen, waarbij vooral Minsk me verbaasde. Prachtige stad. De rondreis was in een uitstekende bus en er was volop vrijheid voor iedereen om Minsk, Vitebsk, Brest, Grodno, Kaliningrad en Gdansk te bekijken. Precies zoals ik het graag had. Bovendien was er onderweg nog gelegenheid om de beruchte Wolfsschanze in Polen te bezoeken. Wil je een andere kant van Europa zien, dan is dit zeker een aanrader. Verbetertips? Graag wat langer in Minsk en Kaliningrad blijven.
- Algemeen 8
Wij hadden deze reis geboekt, doch moesten om medische redenen annuleren. Als annuleringskosten berekent Djoser de gevraagde voorschotsom oftewel 20% van de totale reissom. Dit vinden wij een onacceptabel hoog percentage, haast lijkend op kegale diefstal!
Hans Biermans, Voorburg
- Algemeen 1
Deze reis was mijn 22ste alweer met Djoser.
Nieuw-Zeeland stond al heel lang op mijn wensenlijst en dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en besloten te gaan.
Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Enige minpuntje zijn de facultatieve excursies die vrij kostbaar zijn.
Er wordt geadviseerd om per week 400 euro te reserveren voor bijkomende kosten als maaltijden, excursies enz.
Wat betreft maaltijden en de goedkopere excursies klopt dat, maar ga je met helikopter de gletsjer op of Lord of the Ringstoers doen ben je al gauw 150-200 euro verder. Houd hier rekening mee!
Verder waren de accommodaties precies zoals ik van Djoser verwachtte. Niet te luxe maar ook zeker niet ondermaats.
Ontbijt kennen ze daar niet dus elke dag in supermarkt je eigen ontbijt kopen. Meestal ook het avondeten want meeste accommodaties hebben kookmogelijkheid en ook is dit veel goedkoper dan iedere dag uit eten.
De groep was top en Laurens als begeleider helemaal goed.
Helaas was dit zijn laatste reis voor Djoser:(
Het landschap is adembenemend en verveeld geen moment.
Voor de wilde dieren hoeft je niet naar NZ en de Kiwi zie je alleen in vogelparken achter glas.
Al met al niks te klagen over Djoser.
Augustus dit jaar ga ik weer met Djoser op reis (Sulawesi/Papoea), indien de omstandigheden dit toe laten.
- Algemeen 10
Landen waren toppie! Echt genoten van de dieren en de natuur. Maar hier had Djoser geen bijdrage aan gehad. De (hotel)faciliteiten waren afschuwelijk! De groep was te groot voor de truck. Vooraf met Djoser contact gehad ivm dieet wensen en reisbehoefte. De reizen door de National Parks (vooral Masai Mara en Serengeti) waren doorreizen. Victoriameer was bijvoorbeeld ook een bestemming, zijn we naar toe gereden (lees 2 dagen). Hebben we 2 overnachtingen gehad maar eigelijk alleen water gezien. Niets van het bijzondere meer of dieren oid. Er werd geen rekening gehouden met de reisbehoefte van de reizigers om rustig dieren te spotten. Voor sommige parken (bijv Serengeti ging er geen spotter mee) Deze klachten zijn zowel tijdens de reis als na de reis met Djoser gecommuniceerd. Echter gaven zij niet thuis, de truck was te klein omdat wij teveel bagage bij hadden schreven zij terug. Dieet wensen PROBEREN!!! ze rekening mee te houden is dus geen GARANTIE. En ik heb het hier overige Vegetarische eetwens, niets bijzonders zou je zeggen. En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen... Al met al, voor mij nooit meer met Djoser!!!!
- Algemeen 1
Het was een echte schande om mensen 18 dagen in een veel te kleine open truck een rondreis te laten doen. Deze truck was totaal niet geschikt om er safari's mee te doen . De dieren hoorden ons op honderden meters afkomen . Ondertussen beginnen onze opgelopen verkoudheden en rugklachten langzaam te genezen .Als je daarbij bedenkt dat Djoser even duur is als de concurrentie ! Een klacht indienen bij Djoser heeft weinig zin die geven 3 weken later nog steeds niet thuis .Dit is na Ethiopië de tweede zware tegenvaller met deze reisorganisator , had eigenlijk na de vorige keer beter moeten weten .
- Algemeen 1
Nooit meer met Djoser! Hun leuze van individuele vrijheid klopt niet!!! Een groepsreis zoals alle andere!!!
Bij boeking van de reis heb je geen idee hoe lang de afstanden tussen A en B zijn. Ongelofelijk veel op de bus gezeten! zelfs 1 x een volledige dag. Het begon al In Cancun waar we de 1ste nacht toekwamen na een lange vliegreis, moesten we s'morgens al weg. Alleen gelegenheid gehad om eigen uitstapjes te maken als je langer ter plaatse bent! Dus in Merida, alleen in de namiddag vrije keuze en in San Christobal waar we 2 dagen verbleven en de laatste dag waar we verbleven op een bestemming die je moet vergeten. Onderweg stoppen waar we willen???Om samen te eten ja, allemaal individueel afrekenen en dan weer met de bus verder!
Met de commerciële tekst: Uitstappen In de reis inbegrepen, zetten ze je ook op een verkeerd been, want opgelet, daar moet nog voor betaald worden! Dat staat er wel in, doch je leest er over! Ontbijt moest wel in het hotel, want de koffers moesten om 7 uur voor de deur staan om dan te vertrekken om 8 uur naar de volgende 'inbegrepen uitstap'. Uiteraard is het ontbijt ook niet inbegrepen want dat zou de basisprijs verhogen. Doch de rompslomp om met een groep telkens alles individueel af te rekenen, verlaagt het comfort van de reis!
Spreek me niet meer van Djoser, nooit meer
- Algemeen 2
Prachtige reis gemaakt naar Thailand. Compleet programma, van alles gezien. Mooie natuur, veel cultuur: kwam niets tekort. Alles goed geregeld Herinnering voor het leven!
- Algemeen 9
De reis Colombia heeft Djoser op zondag laten vertrekken waardoor je niet het goudmuseum (maandag altijd gesloten) kon bezoeken. Dit is een van de belangrijkste must seen in Bogota waarmee Djoser ook promoot. Daarnaast een slecht alternatief i.p.v. Popayan. Reisleider kende het land niet en had de chauffeur hard nodig.
- Algemeen 5
Het was een rondreis met te veel dagen in Viñales, waar het bijna altijd regent volgens de inwoners en waar weinig te beleven was, terwijl Cienfuegos, ondanks een beloofde vrije dag daar, maar een uur werd bezocht. Deels in het donker.
Djoser bood mij, uit coulance :( € 50,-- korting op een volgende reis en een boek. Ik hoef geen boek.. En voorlopig ook geen reis.
- Algemeen 6
Vreselijke hotelkeuzes en geen verantwoordelijkheid van Djoser. In de fietsreis in Vietnam van Djoser hadden we werkelijk verschrikkelijke hotels. Heel jammer dat ik geen foto's kan opladen. In een van de hotels, die al lange tijd niet open was geweest, heb ik ook een bacterie opgelopen waardoor ik hals over kop terug moest naar Nederland voor ziekenhuisopname. In mijn mails (waarin een appel op verantwoordelijkheid en claim op teruggave reissom wordt zelfs geen eens gereageerd. Dat staat ook bekend van Djoser (veel marketing buitenland maar zeer slechte klantgerichtheid als je eenmaal geboekt hebt), maar vind het uitermate teleurstellend. Ik zou zeggen boek je vakantie echt bij een andere organisatie want deze laat je echt in de steek als er iets is.
- Algemeen 2
Djoser schrijft prachtig over de reis India Nepal. Helaas blijkt dat de meeste reisdagen dermate lang zijn dat er weinig tijd overblijft op de plaatsen te verkennen. De hotels zijn zonder ontbijt en in een land met slechte hygiënische omstandigheden wil Djoser een Delhi Belly graag voorkomen. Ontbijten buiten het hotel is dus heel lastig want streetfood wordt afgeraden. De kosten van de reis liggen dus veel hoger dan we dachten. De Djoser excursies zijn zonder de entree gelden en ergens staat dat weL in de Djoser app maar dan moet je heel goed zoeken. De reisleiding was gelukkig prima. Maar een aantal hotels vielen zwaar tegen. Kort om als ik dit alles had geweten had ik deze reis niet bij Djoser geboekt.
- Algemeen 6
Reis op zich was prachtig. Maar slecht geregeld door Djoser.
*Bij het online invullen van gegevens tot 3 x toe bijv. Thuisblijver info en paspoortnr. moeten invullen. Tot 2 dagen voor vertrek ondanks bellen nog niet in orde.
*Vervolgens ging het mis bij aankomst in Amman. De persoon die ons moest opvangen had 2 groepen tegelijk. 1 Nederlandse en 1 Duitse groep waarvoor hij de VISA moest regelen. Daarnaast stonden op de lijst voor onze groep 2 personen die het landarrangement hadden geboekt. Dus op eigen gelegenheid reizen. Djoser had de lijst niet aangepast. Gevolg. De man heeft de hele luchthaven afgezocht en wij hebben 2uur!! staan wachten.
*Wij boekten deze reis voornamelijk voor de ruime tijd in Petra. Anderhalve dag met 2 overnachtingen.
Op dag 2 van de reis werd al duidelijk dat het hotel in Petra "overboekt" was voor de eerste nacht. Ondanks telefoontjes naar Djoser kon dit niet worden opgelost. De schuld ging naar de "lokale agent". De oplossing....wij sliepen in Kerak, op 2 en een half uur rijden van Petra. Vreselijk smerig hotel. Uiteindelijk is in samenspraak met gids,chauffeur en groep besloten om dan om 4 uur op te staan, 5 uur ontbijt (midden-oosten ontbijt, geen broodje, boter, joghurt of wat dan ook) en dan naar Petra. Daar begin je dan om half tien ipv 7 uur s morgens. Volgende dag wederom door chauffeur en gids flexibel, wat extra tijd zodat we nog even naar binnen konden.
*Wadi Rum. Overnachting in de woestijn. De bus parkeren voor het kamp. Veel lichtvervuiling. Onderkomens waren tenten van 2 x 2, waarin twee houten britsen met matras ( de mijne 30 cm te kort). Daarop lakens en dekens te vies om aan te pakken, lakens waren duidelijk al door meerdere personen gebruikt. Geen handdoek. Uiteindelijk maar buiten geslapen op banken. Volkomen onacceptabel!!!Douchen hebben we maar overgeslagen.
*Het hotel in Aqaba uit de lijst van Djoser staat al maanden in de steigers. Wordt helemaal verbouwd. Wij hadden daar mazzel. Voor het eerst een goed hotel. De rest was beslist ondermaats. Van slechte bedden (met slechts 1 onderlaken..Petra) tot overlopende douches. Altijd kamers aan de achterkant van de hotels, herrie en uitzicht op de vuilnisbelt.
* Tot slot. Overstappen op de terugreis in Amman. Geen begeleiding daar. Slurf was kapot dus uitstappen en in bussen. Maar....geen begeleiding dus wij werden naar de aankomsthal!!! gebracht. Opnieuw alles door de douane, controles, bagage. Op 2 minuten na onze vlucht gemist.
Djoser heeft van ons een uitgebreide klachtenbrief ontvangen. Tot op heden nog geen antwoord. Wij zijn ernstig teleurgesteld in de service die je van een organisatie als Djoser verwachten mag. Het kost tenslotte niet niks!!
- Algemeen 6
Wij hadden meer verwacht van de reis gezien de prijs. De begeleidster was net als wij op vakantie en wist helemaal niks van het land, maakte ruzie met de chauffeur en kok en bedelde om fooi. Wij hebben hier zelf de invulling aan gegeven. De accomodaties, de tenten en de slaapmatten waren oud en kapot. Er zou een derde persoon meekomen om te helpen en deze was er niet, hij/zij zou zich ziek gemeld hebben voor de reis.
Wij hebben verder een prachtreis gehad met een leuke groep, de prijs die wij ervoor betaald hebben staat niet in verhouding met hetgeen er geleverd wordt, dan kun je het beter zelf regelen met Africa travel,djoser besteed het namelijk ook uit. Klachten worden niet serieus genomen door djoser en ze reageren veel te laat terug.Voor ons nooit meer djoser.
- Algemeen 2
Ik wil mijn minder prettige ervaringen met Djoser delen om andere mensen een teleurstelling te besparen. Ik heb helaas pas achteraf ondervonden dat ik niet de enige ben met minder positieve ervaringen met Djoser.
Wij hebben in April 2018 een 16+ Familiereis Noord-Zuid naar Thailand geboekt. Thailand als bestemming is een geweldig land, de reis van Djoser echter was op zijn minst gezegd niet perfect.
• De 16+ reis was geen 16+ reis ondanks de beschrijving op de website (2018). Toen de Djoser app liet zien dat er jongere kinderen meegingen bleek na klagen dat de uitleg dat er minimaal 1 kind in de familie 16+ moet zijn. Wij mochten kort voor de reis kosteloos annuleren maar ga dat maar eens last minute regelen met een groot gezin. Tijdens de reis bleek dat er een familie was met alleen kinderen jonger dan 16. Aangezien de jongeren veel bij elkaar worden gebracht tijdens de reis verandert dat toch de sfeer en gespreksonderwerpen tijdens de reis voor de kinderen. Schrijnend in deze context is dat we extra geld hebben betaald door de keuze voor een 16+ reis.
• De aanduiding middenklasse hotels is een positieve weergave van de realiteit. 2 hotels waren ronduit slecht. Met name de accommodatie in Koh Samui was gewoon vies met achterstallig onderhoud. Het mooie was dat de reisleider ons daarvan tevoren op de hoogte bracht om onze verwachtingen alvast omlaag te brengen i.v.m. klachten die van de eerdere groepen werden gemeld.
• Onze Nederlandse reisleider was net als wij op sommige bestemmingen voor de eerste keer.
• Wij bestellen een 21-daagse reis waarvan de 21ste dag vervolgens 5 minuten duurt (vertrek vlucht 00:05 op de 21ste dag). De geplande hotelovernachting wordt zonder informatie of compensatie van de planning verwijderd.
• De reis van Chiang Mai naar Koh Samui wordt beschreven als een indirecte vlucht. Wat niet wordt verteld is dat je om 5 uur ’s morgens vertrekt er ook een busreis van totaal 6 uur aan vast zit en een bootreis van 2 uur. Aankomst op Koh Samui is laat in de middag. Dit is uit oogpunt van kostenbesparing. Er is namelijk ook een direct vlucht naar Koh Samui maar die wordt niet aangeboden omdat die duurder is. Deze dag kun je nagenoeg volledig afschrijven.
• Door de aanpassing in de reis en het gebrek van een accommodatie wordt ons voorgesteld om op de laatste dag bij aankomst in Phuket om maar 4 uur in een winkelcentrum rond te gaan lopen.
• Wij hebben geboekt voor 5 personen boven de 17 jaar en volwassen prijzen betaald voor alle familieleden. Vervolgens werd in elk hotel geprobeerd 1 van de familieleden op een (klein) opklapbed of zelfs op een dun matras op de grond te laten slapen. Tijdens het zogenaamde hoogtepunt van onze reis in Kho Phi Phi moest 1 van mijn volwassen kinderen op een kort en dun matrasje, onder een dun wollen dekentje op de grond slapen.
• In het Bayview resort in Kho Phi Phi hebben we niet kunnen douchen omdat er stinkend regenwater uit een open reservoir uit de kraan kwam. We hebben ons met flessen water moeten wassen!! Op onze klacht kregen we te horen dat dat kwam omdat we dicht bij het regenwater reservoir zaten??? Als oplossing mochten we eventueel in een kleine kamer met 4 bedden naast elkaar met zijn 5’en slapen? Bij vertrek stonden de gebruikte flessen water op de rekening van onze kamer.
• In de Bayview resort, volgens de beschrijving met een fantastisch uitzicht op de baai, zaten we achteraf, aan de achterkant van de heuvel zonder enig uitzicht. Bij de receptie werd ons verteld; “daar plaatsen we de Djoser mensen altijd”
• Op mijn klachten achteraf naar Djoser werd afwijzend gereageerd zonder een echte spijtbetuiging of compensatie.
- Algemeen 5
Merendeel hotels zeer slecht (vaak geen warm en vies) en een reisbegeleidster die onaangenaam en onbetrouwbaar bleek
- Algemeen 4
Prachtige rondreis met afwisselend natuurparken, steden, wijnproeverij, boottochten, baie lekker braai enz... Met dank aan onze reisbegeleider Henning, die alles perfect regelde en met een toffe bende kijken we terug op een onvergetelijke reis.
- Algemeen 9
De natuur in Ladakh (Himalaya) is overweldigend, de kloosters zijn indrukwekkend, de mensen erg vriendelijk! De reis liet alle 'topics'zien, ervaren. Prima georganiseerd en uitstekend begeleid!
- Algemeen 10
Marokko was voor mij een mooi en interessant Land, een prachtige natuur en heel aardige mensen. We hebben in Erfoud een hotel met zwembad gehad.Vanuit Erfoud maken we de volgende dag een woestijnsafari maken. Met landrovers gaan we de woestijn in. Na aankomst in het kamp maakten we een kamelentocht en konden we genieten van de zonsondergang. De kleur van het zand werd in de loop van de tocht anders, meer als terra.Prachtig, onvergetelijk.Na terugkomst in het kamp kregen we een heerlijk Berberdiner . We sliepen in een bedoeienentent. Een hoogtepunt was ook ons verblijf van 3 dagen in Essaouira, een plaats aan de kust. De wind gaf een heerlijke verkoeling. Al met al was het een zeer geslaagde vakantie !
Marokko waas voor mij een heel mooi en interessant land met een prachtige natuur en heel
l aardige mensen.
- Algemeen 10
Een 8 daagse reis in Libanon. Het was een hele mooie reis, alles goed geregeld. De reisleider wist heel veel te vertellen. Genoeg afwisseling in programma. Prima reis.
- Algemeen 9
Fantastische combinatie van natuur/cultuur en ontspanning. Goede indruk van Indonesië en de bezochte eilanden. Daarbij hadden wij mazzel met een zeer goede reisbegeleider, die veel energie stak in het programma. De groep bestond uit een mix van jong en oud en hij zorgde ervoor dat er voor Een mooie wisselwerking tussen jong en oud en zorgde ervoor dat het programma ook aansloot bij ieders behoeften.
- Algemeen 10
Alles goed geregeld door Djoser. Je hoeft je als reiziger nergens zorgen over te maken en moet alleen genieten.
- Algemeen 10
Alles was perfect georganiseerd en de gids was fenomenaal. Egypte is als land ook echt een aanrader.
- Algemeen 9
Uitstekend georganiseerde en begeleide reis met een aaneenschakeling van hoogtepunten die deze reis tot een indrukwekkende ervaring heeft gemaakt
- Algemeen 9
Perfecte organisatie, top Zuid-Afrikaanse nederlands sprekende gids, toffe hotels, prachtige excursies
- Algemeen 10
Fantastische veelzijdige reis, waarbij je kennis maakt met de cultuur en overweldigende historie van het land
- Algemeen 9
Een hele afwisselende reis waarin we heel veel mooie, nieuwe herinneringen hebben gemaakt, nieuwe ervaringen, nieuwe indrukken en geuren en hele lieve mensen hebben ontmoet. De reis was afwisselend tussen cultuur en natuur. Eigenlijk kan ik niet bedenken wat minder goed of leuk was aan deze reis. Het schema was goed, de reisbegeleiding top, kortom een aanrader!
- Algemeen 9
Fantastische reis, goed georganiseerd, voor herhaling vatbaar
- Algemeen 10
Hotel was top.leuke groep niet te groot 11 personen.weer was lekker.Herman de reisleider was geweldig.Gewoon n top vacantie.
- Algemeen 10
De djoser reizen geeft veel vrijheid iets wat ik als ex-backpacker zeer waardeer. Moskou en Sint Petersburg zijn twee prachtige steden om te bezoeken. De hotels en het vervoer is prima geregeld met Djoser. Vrijheid blijheid is hun leuze en dat is ook zo. Een absolute aanrader
- Algemeen 9
Prachtige Djoser-reis gemaakt over een stuk van de oude zijderoute, Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizië en Kazachstan. Schitterende reis door landen waar hier bij ons weinig over bekend is. eerste helft vooral cultuur, tweede helft vooral natuur. Weer een schitterende belevenis! Ook de reisbegeleider verdiend een dikke pluim. Alles prima geregeld!
- Algemeen 10
Geweldige rondreis, heel afwisselende landschappen en een ervaring om nooit te vergeten. Mooie herinneringen gemaakt! :-)
- Algemeen 8
De rondreis was goed geregeld en er hoorden ook overnachtingen in kleinere steden, dorpjes bij. We hebben bijzondere dingen meegemaakt zoals een overnachting g in een shubukan met boeddhistische dagopening, en bezoeken aan zee, een Wasabi boerderij en een afgelegen dorp. In de grote steden was veel ruimte voor een eigen invulling en werd er wel i spirerende tips gegeven. De groep was vrij klein en gezellig. De reisbegeleidster was behulpzaam en enthousiast. Topreis!!!
- Algemeen 10
Het is een prachtige en indrukwekkende reis geweest. Zeer divers, verzorgd en met deskundige leiding. Zowel de vaste reisleider van Djoser als de reisleiding ter plaatse waren gericht op het bieden van een mooie reiservaring.En met succes!!
- Algemeen 10
Alles goed gereggeld. Prima gids en bus met airco en WiFi. Relaxed en héél veel gezien en geleerd. Mooi land en zeker een aanrader!!! Hele vriendelijke mensen geen enkele zorgen.
- Algemeen 9
Dit was een reis met twee gezichten. Het land Jordanië (het cultureel erfgoed, de natuur en de sfeer) zijn absoluut de moeite waard. Ook de Nederlands sprekende gids was van lokale komaf en prima. Maar Djoser als reisorganisatie viel door de mand. Djoser stelt een rechtstreekse reis met Royal Jordanian airlines in het vooruitzicht, maar een week tevoren bleek dat zijn omgezet in een reisschema met overstap, waarbij we pas om 3 uur ‘s nachts in het hotel arriveerden. Terugvlucht zelfde laken een pak. Zeker bij een familiereis verwacht je meer zorgvuldigheid want dat was wel mogelijk geweest; een andere reisorganisatie had die dag wel een directe vlucht geregeld voor een regulier reisgezelschap. Djoser adverteert als enige reisorganisatie ook prominent met een afsluiting van een paar dagen in het 5* Double Tree Hilton in Aquaba. Maar In Aquaba gearriveerd, kwam de mededeling dat we in een ander hotel zaten in de categorie vergane glorie. Toen we Djoser daarover belden, bleek de back office niet op de hoogte; ze verscholen zich achter de lokale reisagent die de hotels ter plekke regelt. Kijk, dan lijkt de conclusie op zijn plaats dat Djoser sinds enige(?) tijd groei door uitgekiende marketing laat prevaleren boven een gezond bedrijf dat goed voor haar klanten zorgt.
- Algemeen 5
Voor ons was het een heel aangename reis een beetje cultuur, natuur en avontuur een heerljke mix
- Algemeen 8
Een goed georganiseerde reis met een mooie combi van beweging en cultuur.
- Algemeen 10
Mooie wandelreis in de Schotse Hooglanden, prachtige natuur. Goede georganiseerd, prettige verblijf, goede reisleiding. Kortom een aanrader wandelreis Schotland met Djoser.
- Algemeen 10
Een bijzonder afwisselende en avontuurlijke reis door prachtige gebieden met een rijke culturele natuurlijke diversiteit!
- Algemeen 9
Een fantastische reis van 24 dagen door China met een leuke groep mensen en een superbegeleider. Samen legden we meer dan 6000 km af van Beijing naar Hongkong met trein, hogesnelheidstrein, vliegtuig en ferryboot. Steden, stadsparken, de grote muur, het terracotta leger, natuurpark, kabelbanen, fietstocht door het Karstgebergte maakten het tot een onvergetelijke ervaring.
- Algemeen 10
Fantastisch om het binnenland Mekong delta en Ankor Wat te bezoeken
- Algemeen 9
Prachtige reis maar Djoser maakt zich er “goedkoop” vanaf.
- Algemeen 6
Reis van Kaapstad - Namibië - Botswana - Zimbabwe, hele mooie opbouw van hoogte punten in boven genoemde landen.
- Algemeen 10
Indrukwekkende, goed georganiseerde reis met onze reisleider Marc Palmen, die als topper gekwalificeerd kan worden. Had een enorme kennis van het land en stond voor onze reisgroep bijna dag en nacht klaar. Verder een leuke reisgroep bestaande uit jong en oud. Programma van Djoser was prima onder het motto: bijna alles kan, maar niets moet.
- Algemeen 9
We (gezin met 3 kinderen van 23, 21 en 17 jaar) hebben een prachtige, 21-daagse kampeerrondreis door Kenia, Tanzania en Zanzibar gemaakt. Dit met een groep van 20 personen en 3 lokale reisbegeleiders: een chauffeur, een kokkin en een reisleider. Ontzettend veel wild gezien, prachtige natuur en ook veel in contact geweest met de locals. We reisden met een vrachtwagen, waarop een soort bus-compartiment was gebouwd. Veel ruimte voor iedereen, ook voor de bagage. Wel "African massage" op veel wegen, oftewel flink rammelen in de truck, op de soms zeer slechte wegen. Kamperen in de tenten is erg goed bevallen, soms midden in de natuur tussen de wilde beesten ('s nachts je plas dus maar ophouden). De reis geeft absoluut een hele goede indruk van wat de beide landen te bieden hebben. En vanwege de Keniaanse reisleiding, zijn we ook erg veel te weten gekomen over de geschiedenis, de cultuur, de gewoontes, de mensen en de wilde dieren. De afsluiting op eiland Zanzibar was ook perfect en een mooie, relaxte afsluiting van een zeer enerverende reis. Ook onze kinderen waren "in de wolken" en hebben veel nieuwe vrienden gemaakt. Er zijn enkele kleine puntjes die we anders zouden doen op deze reis, en daarover hebben we Djoser ingelicht. Vandaar geen 10 als cijfer voor deze reis, maar een 9 (9,5 konden we niet kiezen...)
- Algemeen 9
Interessante, goed verzorgde reis door een mooi, groen land met erg vriendelijke mensen en veel heerlijke muziek. Uitstekende lokale gids die veel informatie biedt over geschiedenis en over recente ontwikkelingen. De paar logies bij particulieren zijn ook een positieve ervaring. De reis had wel een paar dagen langer mogen duren, maar het massale ‘all in’ hotel als slot was wat mij betreft te veel van het goede.
- Algemeen 8
Leuke reis maar belachelijk hoge bijkomende kosten. Ik weet van iemand die ook bij Djoser werkt dat de reisbegeleider inkomsten ontvangt uit excursies én restaurants. De reisbegeleider bepaalt de prijs van een excursi. Je wordt ook iedere keer met klem geadviseerd naar een bepaald restaurant te gaan omdat hij/zij dan een percentage meekrijgt. Ditkomt natuurlijk doordat dit soort reisleiders onderbetaald worden. Je betaald dus via de excursies en restaurants eigenlijk het salaris van de reisleider. Niet meegaan met excursies is geen optie omdat je vaak in de middle of nowhere zit waar nog geen kop koffie te krijgen is. Al met al dus hele hoge bijkomende kosten. Goed om daar rekening mee te houden als je boekt! Als je dezelfde reis zonder djoser maakt zit je nog niet op de helft vd kosten.
- Algemeen 6
De reis is fantastisch, maar dat ligt vooral aan het land en de lokale gids. Djoser voegt echter weinig tot niets toe. Ze veranderen de vlucht op het laatste moment voor een slechtere vlucht en wijzigen hotels in slechtere hotels. Geen persoonlijk contact en reageren niet op klachten
- Algemeen 4
De ondersteuning vanuit Djoser wanneer er iets mis gaat is ronduit slecht. Niet bereikbaar en ze lossen niks voor je op, zoek het maar lekker zelf uit in een ver land. Heel teleurstellend, de reden om een georganiseerde reis te kiezen is juist om ontzorgd te worden. Als klap op de vuurpijl was er geen fatsoenlijke transfer van laatste (vieze) hotel naar luchthaven geregeld. We moesten maar met openbaar vervoer! Met al die koffers de metro door in Japan, echt kansloos. Nooit meer Djoser voor ons.
- Algemeen 3
Reis was zo goed als perfect. 1 minpunt: meer in de bus gezeten dan verwacht.
- Algemeen 9
Bij Djoser Wordt op alles bespaard. We zijn op reis gegaan naar Oeganda, Tanzania & Zanzibar. Overal wordt bespaard om de winst te maximaliseren, waardoor de prijskwaliteit heel erg laag is. Aan enig comfort voor de reiziger wordt niet gedacht. Het begint bij de vluchten. Tijdens de vluchten zijn er 2 tussenstops, waardoor de reistijden uiteraard heel lang zijn en je vertrekt in het midden van de nacht of je komt aan in het midden van de nacht. Van uitgerust zijn is geen sprake! Daarna overnachten we 70% van de tijd in tenten die we zelf opzetten. Geen probleem voor ons, mocht er deftige sanitaire voorzieningen zijn. Helaas is ook dit vaak niet het geval. Uiteraard is het makkelijk om te zeggen dat dit normaal is in Afrika, maar er zijn wel degelijk mooie kampeerplaatsen. Alleen betaald Djoser dan meer dan 8 dollar per nacht! Als de locatie uitzonderlijk is zou je het ook nog door de vingers zien. Ook is dit helaas weer niet altijd het geval. Op de website van Djoser staat bv. dat je overnacht in Kibale forest (een park waar 13 soorten primaten zitten inclusief chimpansees). Wat een geweldige ervaring zou het zijn om hier tussen wakker te worden! Uiteraard verblijf je in werkelijkheid op 20 km van Kibale op een campsite die weinig tot geen toegevoegde waarde heeft. Op de oorspronkelijke campsite van Kibale staat blijkbaar al verschillende jaren een lodge wat aantoont dat Djoser op zijn minst gezegd nalatig zijn als ze dit nog steeds vermelden bij het aanbieden van de reis. Ook als we in hotels verblijven zijn dit vaak achtergestelde hotels. De hotels die Djoser weergeeft bij het boeken geven een vertekend beeld. Al bij al was het wel een aangename reis in prachtige landen, maar hebben we veel te veel betaald voor wat we in ruil hebben gekregen van Djoser. De prijskwaliteitsverhouding bij Djoser is bijzonder laag in vergelijking met andere organisaties. De reden is simpel. Djoser werkt met een andere afrikaanse organisatie die uiteraard ook winst moet maken. Als je op reis wil naar (Oost)-Afrika boek dan gewoon rechtstreeks bij een afrikaanse organistie zonder Djoser zoals African travel company waar je zowiezo mee zou reizen, of boek bij een andere nederlandse organisatie die zonder tussenpersonen werkt. Je betaald slechts een fractie van het bedrag en je kan zelf aangename rechtstreekse vluchten boeken.
Djoser, ons zie je niet meer terug.
- Algemeen 4
Een mooie reis, die een extra dimensie kreeg door reisleidster Christine. Ze gaf achtergrondinformatie bij de vele bezienswaardigheden; ze reserveerde etentjes op mooie plekken met heerlijk gerechten; ze vertelde over het dagelijkse leven in Griekenland en de recentere geschiedenis. Top!
- Algemeen 9
Onder een goede begeleiding een groepsreis over Java en Bali gemaakt. Hotels zijn goed, volgens de standaard van het land en vervoer is gevarieerd (boot-trein-touringcar) en uitstekend verzorgd.
Met een enthousiaste groep medereizigers hebben we onder begeleiding van een Nederlands sprekende reisleider uiteraard de toeristische highlights gezien maar ook met geregelde lokale gidsen de omgeving beter leren kennen. Intensief maar erg mooie ervaring rijker
- Algemeen 9
Allover een prima reis gehad met veel activiteiten in korte tijd, maar ook voldoende momenten om te relaxen. Wij hadden een hele leuke, flexibele groep en dat is essentieel om te komen tot een geslaagde reis.
Positief: veel gezien in relatief korte tijd, goede accommodatie (prijs/kwaliteit) en prima vervoer.
Minder positive punten zitten vooral in de extra excursies:
- deze zijn stevig aan de prijs in verhouding tot de lokale prijzen (bijv. fietstocht van 4 uur voor €30,- pp, terwijl een fiets voor €1,-- pp te huur is).
- voegen niet altijd veel toe ten opzichte van het standaard pgm. Zo werd een snorkeltocht georganiseerd, terwijl de weersomstandigheden slecht waren en daardoor het zicht max. een meter. Deze excursie had Djoser absoluut moeten cancelen.
- inclusive buffetlunch vaak van matige kwaliteit
- Algemeen 8
Javi en Bali beide eilanden maken onderdeel uit van Indonesië. Ze zijn zo verschillend voor wat betreft geloof en bezienswaardigheden. Maar wat ze gemeen hebben is een bevolking die zo vriendelijk en gastvrij is! Bezoeken aan de Borobodur, Prambanan, kleine dorpjes die verscholen in de rijstvelden liggen. Gefietst, een boottocht naar dolfijnen, prachtige stranden, een kookcursus gehad etc. Kleine reisgezelschap met een enthousiaste reisleidster. Prima geregeld. Een prachtige ervaring!
- Algemeen 9
Het was echt heel goed georganiseerd en het verliep allemaal erg prettig
- Algemeen 10