Interview NRV Reizen

Interview met Stephanie Broeke
Interview met Stephanie Broeke van NRV Reizen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben zelf één van de oprichters van NRV Holiday. Voor NRV Holiday heb ik enkele jaren bij FOX gewerkt en ben daarna ook nog verantwoordelijk geweest voor alle Verre Reizen bij Thomas Cook/Neckerman. In 2006 ben ik met 2 andere partners NRV Holiday begonnen omdat wij vonden dat er niet voldoende leuk aanbod was voor de individuele reiziger naar bestemmingen in Azië, Afrika en (Latijns-) Amerika en dat groepsreizen wel heel standaard werden uitgevoerd.

Ik ben tot de dag van vandaag dan ook nog steeds betrokken bij het samenstellen van de producten naar de vele bestemmingen die wij inmiddels aanbieden.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
NRV Holiday is in 2006 opgericht door 3 enthousiaste reisliefhebbers die al enkele jaren werkzaam waren in de reisbranche. Wij vonden dat veel reizen zeer ‘saai’ en/of standaard waren. Wij geloven in reizen, waarbij we je af en toe van de begaande paden nemen, je ook de niet toeristische gedeeltes tonen en de mogelijkheid geven om meer in contact te komen met de lokale bevolking. Reizen is beleven! En dat hopen wij in onze reizen mee te geven.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
NRV Holiday staat voor Nederland Reist Voordelig. Wij bieden reizen aan die zeer scherp geprijsd zijn met een uitstekende prijs- & kwaliteitsverhouding.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Reizen is beleven, maar op een zeer comfortabele manier. Zo nemen wij alle ‘rompslomp’ uit handen, logeert u in goede hotels, lodges en guesthouses en heeft u altijd een aanspreekpunt. Maar dit in combinatie met een invulling van een reis, die het land echt laat zien!

Wie is de doelgroep?
Wij zien dat onze groepsreizen een meer volwassen doelgroep meegaat. Maar bij de wat avontuurlijke groepsreizen is dit vaak veel diverser. Bij deze reizen zien we in juli en augustus ook vaak gezinnen met tieners.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Onze reizen kennen een goede balans tussen ‘zeer scherpe prijzen’ en een ‘origineel programma’. Daarnaast kent onze organisatie een grote flexibiliteit, wat betekent dat bijna alle reizen vaak aan te passen zijn. Zo maakt u een ‘standaardreis’ al snel tot een ‘maatwerkreis’.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Op dit moment zien wij dat vooral Indonesië en Zuid-Afrika erg populair zijn. Maar ook bestemmingen als Vietnam, Sri Lanka en Costa Rica doen het goed. Wij zijn hier ook één van de grootste aanbieders.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Waar voorheen Thailand altijd de nummer één was, zien we nu dat Indonesië zeer populair is. En dan niet alleen Java & Bali, maar ook Sumarta, Lombok en de kleinere eilanden zoals Gili.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
We zijn een online organisatie met een gezicht. We hebben een website met heel veel reisinformatie en eigenlijk alle informatie die u nodig heeft om een goede afweging te maken. Maar u kunt ons ook altijd bellen en uw wensen/vragen doornemen met een reisadviseuse, die de bestemming zelf heel goed kent. Daarnaast hebben we ook nog eens een eigen Reiscafé, waar we op zondagen diverse reportages laten zien en de (potentiële klant) dus kennis met ons kan maken.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Flexibel, meedenkend en met veel kennis. Wij vinden het belangrijk dat onze adviseurs de bestemmingen goed kennen, alleen dan kunnen wij de klant goed adviseren. U krijgt bij ons dus echt antwoord op uw vragen en wij denken graag met u mee om de reis helemaal naar wens te maken.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Uiteraard zijn wij aangesloten bij bovenstaande organisaties. Het is heel belangrijk voor de klant om hierop te letten. Vergeet niet dat er tegenwoordig (op internet) veel reisbureaus en organisaties zijn die veel beloven en weinig waar maken. Als de klant bij NRV boekt, weet hij zeker dat zijn geld veilig staat en de reis naar behoren wordt uitgevoerd. Maar ook ‘thuis geeft’ als dingen toch anders zijn verloen op vakantie dan verwacht. Of dat nu door externe factoren komt (zoals orkanen en/of vulkaanuitbarstingen) of om de invulling van de reis zelf.