Ervaringen Koning Aap

Pagina 1 van 1 met 68 resultaten

op 21 september 2020 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: juli 2018

Erbarmelijke reisbegeleiding.
Never again!!! ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 3 juli 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

KA spiegelt deze reis mooi voor, maar dit wordt niet waargemaakt. Maak deze reis niet zolang Al Ula en omgeving nog niet vrijgegeven zijn voor bezoek door toeristen. KA heeft ondanks dit deze reis willens en wetens door laten gaan zonder vooraf ter plekke de situatie door iemand van de reisorganisatie zelf te laten beoordelen, zoals wel beweerd wordt. Een pertinente leugen.
De prijs/kwaliteitverhouding is geheel zoek; Koning Aap lijkt meer geïnteresseerd in de centen dan in het aanbieden van een kwalitatief goede reis.
Daarnaast doet KA aan zelfcensuur: op de site geen reviews van deze reis omdat deze stuk voor stuk negatief waren.
Boek deze reis bij voorkeur bij een andere reisorganisatie, b.v. Battuta of desnoods Djoser, die compenseren het gemis aan het niet kunnen bezoeken van de twee belangrijkste hightlights van het land nog enigszins en zijn qua prijs veel vriendelijker.
Omdat dit niet de eerste keer is dat er een issue was met een reis van KA en zij blijkbaar niet in staat zijn tot verbetering van hun producten, is het voor mij duidelijk: bij deze amateurclub zal ondergetekende geen enkele reis meer boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 5 juni 2020 bestemming: Oman, reisperiode: december 2019

Omdat er niet is geleverd wat werd beschreven, na heel veel heen en weer gemail heb ik t uiteindelijk maar opgegeven. Het land, de bevolking en de gids waren prima. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 25 april 2020 bestemming: Japan, reisperiode: april 2020

De reis werd door AAP twee weken voor vertrek geannuleerd. Er werd binnen drie weken een voucher beloofd. De wettelijke terugbetaling van de reissom was geen optie. Het wachten is nu op het faillissement van AAP zodat de stichting garantiefonds reizen uitbetaald.

  • Algemeen 1
op 24 januari 2020 bestemming: , reisperiode: september 2019

Afgelopen zomer overleed zeer plotseling mijn broer. Hij had een mooie, langere reis geboekt bij Koning Aap. . Ofschoon 2 maanden voor vertrek hebben wij na zijn overlijden meteen Koning Aap geïnformeerd. Ons goedbedoeld initiatief werd de dag erna reeds gehonnoreerd met een additionele faktuur van 25% voor gemaakte kosten bovenop de reeds gedane aanbetaling…Reisverzekering keert dit niet uit…Koning Aap gevraagd om deze vordering te laten vervallen…wederom een zeer snelle reactie met incasso en gerechtelijke procedure. Het gaat hier niet om het geld maar om het imago dat Koning Aap pretendeert te hebben…”onvergetelijke herinneringen”. In werkelijkheid is dit een knalharde club met geen sprank menselijkheid, ik hoop dat hun niet overkomt wat ons overkomen is.

  • Algemeen 1
op 10 november 2019 bestemming: Armenië, reisperiode: augustus 2019

Het was voor mij de eerste reis met Koning Aap. Ik heb al verschillende groepspreizen meegemaakt, dus heb enige ervaring. Deze reis vond ik niet goed. Waarom:
Het programma liet geen ruimte om het actuele Armenië te leren kennen. Buiten Yerevan, dat een mooie stad is, hebben we nauwelijks kennis gemaakt met steden, dorpen waar de huidige Armeniërs wonen. Het programma reeg het ene bezoek aan een klooster aan het andere. Vele uren in het busje, langs mooi landschap.
De kloosters waren beslist niet allemaal de moeite waard. Informatie over de kloosters ontbrak grotendeels.

De reisleider presenteerde zich als reisbegeleider. Dat heeft hij ook waargemaakt. De organisatie van de reis liep goed. Goed in de logistiek en het vinden van gelegenheden met lekkere koffie, maar die weinig Armeens hadden. Weinig informatie over, en geen inspiratie en enthousiasme voor het land en voor onze bestemmingen. Jammer!

De groep was gelukkig heel leuk.

  • Algemeen 5
op 10 september 2019 bestemming: Vietnam / Utrecht, reisperiode: juni 2019

Oplichters, excursies veel te duur aangeboden, lunches die optioneel waren schandalig duur de gids vult zijn zakken. Logeren bij mensen thuis lachwekkend. Halong bay bezoekje aan een strand? Welk strand zag alleen maar mensen zon druk.

  • Algemeen 2
op 13 augustus 2019 bestemming: Zuid-Korea, reisperiode: juli 2019

Korea is een prima land, maar ga er niet met Koning Aap naartoe. De prijs-kwaliteit verhouding grenst aan oplichting zo slecht! Waardeloze chaotische lokale gids waar we zeer ontevreden over zijn. Beloofde excursies die niet of half of slecht doorgingen. Geen Nederlandstalige reisbegeleiding. Slechte kwaliteit hotels en vervoer. Dan kan het net zo goed helemaal zelf doen tegen veel geringere kosten!

  • Algemeen 1
op 3 december 2018 bestemming: Marokko, reisperiode: november 2018

Je krijgt geen waar voor je geld. Kwaliteit van hotels waren zeer ondermaats en de ligging was vaak ver van de bezienswaardigheden.De reis werd door de gids erg afgeraffeld. Weinig gelegenheid om onderweg te stoppen en foto's te maken van landschap of de stops werden simpelweg overgeslagen. Slechte engels van de gids en geen nederlandse begeleiding. Al met al een teleurstelling

  • Algemeen 4
op 22 september 2018 bestemming: Indonesië / Kleine Sunda eilande, reisperiode: juli 2018

Een reisbegeleider die van niets wist en er ook geen zin in had; wel overal vooraan stond om foto’s te maken om die vervolgens op Facebook te zetten.Ratten op de kamer en soms geen eten vanwege te late aankomst. Slechts twee uur op Komodo en Rinca samen. Koning Aap is hiervan tijdens de reis in een vroeg stadium van op de hoogte gesteld; kon er helaas niets aan veranderen.

  • Algemeen 3
op 29 augustus 2018 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: december 2017

Het land, de reisgroep, de gids en chauffeur/bus waren (meer dan) prima. Suggesties vanuit de groep werden (eerst aarzelend maar dan toch) flexibel opgepakt door de reisleiding. Zo hebben wij er met het gezin en de reisgenoten er een mooie reis van gemaakt in een prachtig land. De accommodaties waren soms prachtig en soms had ik zelf liever iets anders gekozen, dat is het risico van een groepsreis. Wat erg tegenviel was de communicatie en flexibiliteit vooraf. Als je iets anders wilt dan het standaard reisprogramma (eerder heen en later terug) ben je meteen lastig, kan/mag er niks, en word je gezien als een melkkoe met belachelijke prijzen voor accommodatie en transfer. De toon werd erg naar. Over wijzigingen in het reisschema werd niet gecommuniceerd, dit zagen we toevallig in een aangepast overzicht. Al met al een gebrek aan klantvriendelijkheid die we tot dan toe niet kenden van Koning Aap. Dit heeft onze voorpret flink verpest.

  • Algemeen 8
op 31 mei 2018 bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: mei 2017

Ik kreeg een ongeluk in Cuba gebroken knieschijf de reisleider philippe was waardeloos die dacht dat onassis was met uitgaven erg op de winst bezig niet betrokken bij de zaak alleen met zichzelf

  • Algemeen 5
op 7 april 2018 bestemming: Indonesië / Rondreis, reisperiode: juli 2017

Nog nooit zo'n slechte reisorganisatie meegemaakt. Reisleider was slecht: stond bij fotomomenten vooraan en dus vaak in de foto van ons, hij at de restjes van je bord, gaf foute informatie over malaria en nam de reizigersdiarree die bijna de hele groep trof niet serieus.
Accommodaties waren slecht, soms ook vies. Meerdere malen niet kunnen douchen door slecht onderhoud en geen waterdruk waardoor je je haren moest wassen met behulp van zelf gevulde flessen water.
Reactie van Koning Aap was eigenlijk alleen maar dat het bij de lokale agent was neergelegd. We voelden dat onze klachten die we tijdens de reis kenbaar maakten niet serieus genomen werden. Ze herkende zich niet in de klachten! Nooit meer Koning Aap, veel te duur voor wat je krijgt

  • Algemeen 4
op 13 maart 2018 bestemming: Rusland / Sint-Petersburg, Moskou en de Gouden Ring, reisperiode: oktober 2018

Prachtige reis langs de cultuursteden Moskou en Sint-Petersburg, met de minder druk bezochte Gouden Ring erbij. In de stadjes van de Gouden Ring kom je vrijwel enkel locals tegen die graag contact zoeken.
De reis was goed georganiseerd en onze reisbegeleider sprak een mondje Russisch waardoor we snel contact konden maken. Voor herhaling vatbaar!!

  • Algemeen 9
op 9 februari 2018 bestemming: Zuid-Afrika / ZA, Lesotho, Swaziland, reisperiode: november 2017

De reisbeschrijving klopt niet. Het kostenplaatje komt ook veel duurder uit dan aangekondigd. De te betalen excursies waren heel duur en hielden uiteindelijk zo goed als niets in, waren blijkbaar bedoeld om de tijd te doden, maar de gids kon ze wel goed aanprijzen (= heel commercieel, te).
Andere excursies konden niet uitgevoerd worden wegens ofwel gebruik aan tijd, gelogeerd op andere locatie dan voorzien enz. Gelukkig misschien voor ons want ze waren waarschijnlijk toch dure bullshit.
Vele hotels waren afgezonderd gelegen waardoor je verplicht was om voor het eten met de groep aan te sluiten dwz eten wat de pot schaft en betalen wat de gids zegt.
Bij onze bus ging de airco de 5e dag stuk en kon niet gerepareerd worden. We waren tijdens de “tijdelijke reparatie” er zelf bij. We klaagden dit tijdens en ook na de reis aan bij Koning Aap, maar blijkbaar geloven ze hun lokale agent, die natuurlijk zegt dat er (zo goed als) niets aan de hand is, en niet hun klant.
Quote van Koning Aap : “dit is niet ongewoon in Afrika.”
De accomodaties zouden allen met airco zijn maar sommigen waren slechts met een fan. Quote van Koning Aap : “Gezien er in de kampen vaak electriciteitsproblemen zijn is dit handiger dan A/C. “
De manier waarop ze met one feedback omgaan is zeer negatief. Voor ons nooit meer Koning Aap.

  • Algemeen 5
op 16 januari 2018 bestemming: Jordanië, reisperiode: december 2017

Wij hebben een groepsreis naar Jordanië gemaakt met andere gezinnen. Dankzij de individuele vrijheid hadden wij een leuk, gevarieerd programma. Leuk voor de kinderen waren de hotels met zwembad. Slapen onder de sterren in Wadi Rum en Petra zien was zalig!

  • Algemeen 9
op 19 november 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Rondreis, reisperiode: oktober 2017

Gevarieerd reisprogramma, mooie dingen gezien, maar erg lange reisdagen met weinig te zien

  • Algemeen 7
op 21 oktober 2017 bestemming: , reisperiode: november 2015

Heel goed georganiseerd : vluchten, ontvangst luchthaven, verplaatsingen per minibus, prachtige cultuur en natuur, mogelijkheid om kennis te maken met de plaatselijke bevolking, maaltijden, enz

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2017 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: november 2016

Geweldige reis vanuit Zuid-Afrika, door Namibie, Botswana en eindigend in Zimbabwe. Alles perfect geregeld en fantastische reisleiding. Een grote aanrader! Mooie of bijzondere verblijfplaatsen en goed vervoer. Bijzondere reis bij een goede gedegen reismatschappij.

  • Algemeen 9
op 1 september 2017 bestemming: Japan / japan, reisperiode: april 2017

Koning aap komt zijn beloftes niet na; ter plaatse minderwaardig hotel ipv voorgestelde; tussenkomst achteraf onaanvaardbaar; je wordt aan het lijntje gehouden met waardeloze en niet ter zake argumenten ; schande!

  • Algemeen 6
op 26 augustus 2017 bestemming: Ethiopië / Hele land, reisperiode: juli 2014

Mooie reis, goed georganiseerd en leuke mensen in de groep. Dat zijn ingrediënten om zo'n reis nooit meer te vergeten

  • Algemeen 9
op 10 februari 2017 bestemming: Ethiopië, reisperiode: november 2016

Na meer als 10 jaar trouwe klant te zijn van Koning Aap, is het duidelijk hoe deze organisatie is veranderd en enkel zich iets aantrekt van het financiële plaatje en niet van zijn klanten.
Onze reis naar Ethiopia werd niet gecancelled ook al waren er onrusten in het land, negatief reisverbod van de overheid, meer als 100 doden in het land, etc. Na verschillende malen contact met hun te hebben opgenomen werd het altijd uitgesteld om een beslissing te nemen, totdat we zelf hebben moeten cancellen om onze levens niet in gevaar te brengen, waardoor KoningAap helemaal geen compensatie hoeft te doen. Als dit de customer service is die ze aanbieden, dan willen wij geen klant meer zijn en raden ook niemand aan om nog met hun te reizen.

  • Algemeen 1
op 7 september 2016 bestemming: India / Rajasthan, reisperiode: augustus 2016

Samen met onze kinderen van 10 en 13 jaar hebben wij met de Kidz reis van Koning Aap genoten van al het moois dat Noord India te bieden heeft. Deskundige reisleiding, mooie authentieke hotels en een bekwame buschauffeur. De rit met de nachttrein was onvergetelijk. En dat alles voor een prima prijs!

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Georgië / Tbilisi, reisperiode: juli 2016

Een reis met veel te zien, mooie cultuur, mooie natuur. Uitstekend in elkaar gezet, met afwisselende en vriendelijke hotels en guesthouses. Prima transport met vrolijke chauffeurs en goed suggesties om te gaan eten. Echt een topreis!

  • Algemeen 9
op 22 februari 2016 bestemming: India / Udaipur, reisperiode: september 2015

Bij reisleidster Tine waren we in goede handen. Veel informatie over de vele bevolkingsgroepen en alle goden, waarvan je overal tempels tegen kwam, kregen we over ons uitgestort. Hotels waren van goede kwaliteit; planning en organisatie met buschauffeur/busboy was klasse. Heerlijk dat alles goed geregeld is. Heerlijke stad om mensen te ervaren in hun dagelijkse bestaan. Schitterend paleis aan het meer, waarop een boottocht je laat landen in een andere dimensie van Udaipur. Relaxt genieten op een terras bij de voetgangersbrug waar geen koe over naar de andere kant loopt. Wandelen door straatjes en in kleine winkeltjes waar alles te koop is wat je maar vraagt. Binnen een half uur is de voorraad aangevuld met jouw keuze. Heerlijk genieten en nu nog na dromen over deze mooie stad.

  • Algemeen 9
op 31 december 2015 bestemming: Bolivia, reisperiode: juli 2015

Ik zou afraden om met Koning Aap naar Bolivia te reizen.

Globaal gezien zou ik zeggen dat er van jou als reiziger veel flexibiliteit wordt verwacht en dat de reisbegeleiding weinig voor je zal doen.

Er is echter meer. Het bedrag dat je betaalt voor de reis lijkt te zijn vervlogen eens je daar toekomt. We hebben gelogeerd in een plek waar er voor de ongeveer vijf grote slaapzalen met +/- 40 aanwezigen slechts één badkamer/toilet-ruimte was. De hele plaats stond onder water, sommige deurtjes van de wc-hokjes waren stuk geslagen en het wc-papier dreef er langs over het water.

Op een ander moment deden we een driedaagse tour met jeeps. Dit staat ook zo beschreven in de brochure. Een naïeve klant gaat er van uit dat de hele groep zal verdeeld worden over een aantal jeeps. Wij werden verdeeld over twee jeeps en twee mini-busjes. Vervelend detail : de wegen daar zijn absoluut niet geschikt voor de banden van de mini-busjes. Koning Aap zal dit best weten maar voor hun is het een lagere kost om twee jeeps te vervangen door twee busjes. Vervelend gevolg : tot DRIEMAAL TOE hebben die mini-busjes een lekke band gehad die moest vervangen worden. Zelfs de mensen die in de jeeps zaten moesten telkens wachten tot de busjes weer waren ingelopen. Een groeps-tocht is natuurlijk zo traag als het traagste onderdeel ... Conclusie : een hoop wachten en een hoop dode tijd. 
Overigens, zijn die drie lekke banden niet de enige panne die we hadden. Er is nog één andere jeep helemaal in panne gevallen alsook een hele bus. Gevolg : uren wachten en afgelasten bezoeken. Dit is het bedrag dat je voor deze reis betaalt niet waardig.

Overigens was de begeleiding iemand die absoluut niet creatief en flexibel kon zoeken naar oplossingen voor de reizigers. Zo was er één moment waar wij ’s avonds ergens toekwamen om te eten. Bleek dat de plaats binnen te klein was voor de hele groep om binnen te kunnen zitten. De uitbaters stelden voor dat we buiten zouden eten. Wij waren in Bolivia in de maand juli, wat betekent dat het daar dan volle winter was. Geen enkel normaal denkend iemand zou hier in de winter ’s avonds buiten eten, er was daar trouwens een hele sterke wind, want we zaten hoog in de bergen. “Doe een dekentje over je heen” was de leuke inbreng van onze reisbegeleiding. Iedereen had het zo koud dat we in allerijl het voornaamste van ons bord hebben opgegeten alvorens binnen te lopen naar de kamer.

Algemeen gezien is het eten trouwens een groot probleem. Verwacht je gerust aan vele middagmalen die zullen overgeslagen worden, door gebrek aan tijd of organisatie-problemen. Verwacht je aan verschillende avondmalen die pas zullen beginnen om 21 of 22 uur. Verwacht je ook aan maaltijden die compleet worden overgeslagen en waarbij wordt aangeraden om dan maar koekjes en snoep te kopen in een winkeltje. 20% Van je maaltijden tijdens deze reis zullen bestaan uit chocolade, koekjes, zoutjes en het fruit dat je in winkeltjes vindt. Dat gecombineerd met het feit dat je toch wel een fysieke reis zal doen, alsook de barre weersomstandigheden van de winter, had in onze groep duidelijke gevolgen : minstens vijf mensen waren zo ziek dat ze antibiotica nodig hadden, één persoon heeft een hele week in het ziekenhuis gelegen en een andere persoon was zo ziek dat hij maanden lang moest revalideren. De reis is in feite een afval-race : lange dagen, fysieke inspanningen en het ontbreken van maaltijden eisen uiteindelijk hun tol. 

De reisbegeleiding legde uit dat het hun bedoeling was om “héél Bolivia” te tonen in de drie weken van de reis. Dus je loopt, rent en spurt van hot naar her, zit uren in allerhande transportmiddelen en als je ergens bent krijg je slechts een korte tijd om te kijken, foto’s trekken, vlug nog een plas-pauze en weer naar de volgende plek. Je zal ONGELOOFELIJKE MOOIE dingen zien. Het landschap is buitenaards mooi, boordevol kleuren en nuances. Ook de aanwezigheid op de Salar is een unieke belevenis. Maar het gaat allemaal vlug. Er is geen tijd om ergens te “zijn”. Je kan hoogstens vlug kijken en vlug foto’s nemen. Op sommige plaatsen is er slechts 15 minuten kijk-tijd. En dat gaat zo drie weken door.

  • Algemeen 1
op 19 december 2015 bestemming: India, reisperiode: oktober 2015

Een gids waarvan je je afvraagt of die wel gids is, die op een busreis van 3-4 uren niets te zeggen heeft.
2 mooie hotels, de rest versleten handdoeken binnen regenen een rat in een kamer waarvoor we een upgrade kregen. De gids zat reeds in een upgrade kamer, hoe kon die dan weten, dat wij in de minste kamers zaten.' had veel interessanter kunnen zijn. Een boot, één dag, stond in de brochure. Tegen de middag erop en tegen 10 u er weer af, dat is geen dag. Er was geen bovenlaken voorzien, enkel een onderlaken en een vies deken. En er waren geen bovenlakens genoeg voor iedereen... Koning aap hield mij voor aap. 'k weet dat jullie niet reageren op opmerkingen. 't moest toch even van mijn hart. Adieu koning aap

  • Algemeen 4
op 18 december 2015 bestemming: Indonesië / Sulawesi, reisperiode: juli 2015

Sulawesi is een mooie nog niet 'plat' gelopen reisbestemming, goed georganiseerd ondanks de infrastructuur die nog in de toeristische kinderschoenen staat. Lieve bevolking, lekker eten, mooie afwisselende natuur.

  • Algemeen 9
op 9 oktober 2015 bestemming: Myanmar / Yangon, reisperiode: juli 2015

Een prachtige reis, goed georganiseerd, niet te veel betutteld worden. Zelf er op uit gaan, maar de hotels en reizen tussendoor zijn geregeld. Je hebt alle tijd om te ontdekken, mensen bekijken en genieten.

  • Algemeen 10
op 7 oktober 2015 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: oktober 2013

Een prachtige rondreis gemaakt van 21 dagen door Costa Rica. Van het bezoeken van de prachtige stad San José tot de indrukwekkende Arenal Vulkaan. Een mooie afwisselende reis voor iedereen welke tot in de puntjes is geregeld. Kortom, Koning Aap Reizen is een echte aanrader.

  • Algemeen 8
op 19 september 2015 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: mei 2015

Ik heb een reis gemaakt met Koning Aap en dat is me zeker bevallen. Enige nadeel is dat er vrij veel wat oudere mensen op de reizen inschrijven zodat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt dan bij de concurrentie.
Onze reisleider was met hart en ziel een reiziger die de landen over de wereld wilde ontdekken. Enige nadeel was voor mij dat hij voor de eerste keer in de landen (Nicaragua en Costa Rica) was zodat er niet veel verteld kon worden over wat er zowel waar te zien was. Hier zijn we door Koning Aap ook voor gecompenseerd, wat een prachtige geste is. Verder mooie hotels, goed vervoer en mooie originele locaties'.

  • Algemeen 7
op 13 september 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Diverse., reisperiode: november 2014

Helaas is alles wat fout kon gaan, fout gegaan en koning aap deed niks om onze huwelijksreis nog te redden. Ze lieten ons aan onze lot over.

  • Algemeen 4
op 7 september 2015 bestemming: Colombia / rondreis, reisperiode: september 2014

De groepsreis door Koningaap reizen was perfect georganiseerd. De reisbegeleider was echt een topper. Hij zorgde ervoor dat onze reis super goed geregeld was. Goed vervoer per autobus en goeie hotels.

  • Algemeen 8
op 28 mei 2015 bestemming: Nicaragua / Léon, reisperiode: april 2015

Excursies tot 2,5 duurder dan aangegeven, andere gegevens mbt excursies ook verkeerd.
Site totaal misleidend, geen excuses of wat dan ook.
Men wordt gewoon belazerd.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 3 mei 2015 bestemming: Nepal / Kathmandu, reisperiode: mei 2015

De geboekte reis naar China, Tibet en Nepal wordt ondanks de aardbeving niet geannuleerd door Koning Aap. Zelf annuleren mag wel, maar dan sta je voor hele hoge kosten.

27/8 aanvulling:
Uiteindelijk heeft Koning Aap in de week van vertrek de reis alsnog geannuleerd.

  • Algemeen 3
  • Prijs / kwaliteit 3
op 28 mei 2014 bestemming: Ethiopië / Historische route, reisperiode: juli 2013

Vorig jaar gingen we voor de 2de maal met koning aap op reis: deze keer voor een avontuurlijke reis door het nog onontdekte Ethiopië. Koning aap heeft mij ongetwijfeld mijn mooiste reis bezorgd!
Hieronder kort een bespreking van achtereenvolgens accommodatie, vervoer, reisbegeleiding en excursies:
--> De accommodatie was de enige tegenvaller van de reis, de hotels waren soms echt ondermaats (zeker voor de prijs die we ervoor hadden neergeteld). Er wordt wel vaak gezegd dat als je naar Ethiopië gaat, je je moet aanpassen aan de mindere faciliteiten, maar we zijn hotels tegengekomen die stukken beter waren (dit kan ik zeggen omdat we er aten en gebruik maakten van de sanitaire voorzieningen).
--> Het vervoer was schitterend: er was logischerwijze een chauffeur en bovendien was er een bijrijder die hielp met het laden van valliezen en contacten legde met de lokale bevolking. De chauffeur allereerst, gewoonweg perfect! In Ethiopië rijden is niet altijd even makkelijk: straten die versperd zijn door omgevallen vrachtwagens, kuddes geiten die de straat over steken, wegen vol putten,.... Ik kan zelfs zeggen dat de chauffeur meer was dan dat, hij zag elke vogel en kende die nog bij naam ook, zalig om zo iemand mee op reis te hebben. De bijrijder was heel handig als we bijvoorbeeld een dorpje wouden bezoeken en er contact moest worden gelegd met de lokalen omdat de bijrijder niet van zo een hoge afkomst was als de chauffeur zelf verliep dit zeer makkelijk.
--> De begeleiding vond ik zeer goed: ze deed alles om het naar ons zin te maken -wat niet altijd even makkelijk is in de omstandigheden daar- ze probeerde aan ieders wensen te voldoen ( de één wensen eens naar een lokale bar te gaan de ander wensen een ochtendviering bij te wonen nog een ander wou dan weer een dorpje bezoeken). Alles werd gedaan om het naar ons zin te maken en alles liep ook altijd vlot!
--> Over de excursies kan ik niets meer zeggen dat ze compleet waren en uitstekend verzorgd! Dit is dan ook het belangrijkste als je zo een reis maakt!
Ik zou iedereen deze reis aanraden! (De prijzen zijn nu trouwens verlaagd, dus mijn argument over te veel betalen voor de slecht accommodatie is nu niet meer geldig!)
Topreis dus!!!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 24 maart 2014 bestemming: Mexico / rondreis, reisperiode: december 2013

Afwisselende reis (Mexico/Guatemala/Honduras) met voldoende vrijheid om zelf dingen te ontdekken. Als er iets niet helemaal volgens plan loopt dan zorgt Koning Aap ervoor dat de klant zo weinig mogelijk hinder ondervindt. Bvb : er was een dubbele boeking voor een hotel zodat we als groep elders onderkomen moesten zoeken. Het nieuwe hotel lag een behoorlijk stuk buiten de stad. Koning Aap heeft dan alle taxikosten vergoed gedurende het gehele verblijf in dat hotel EN nog eens een upgrade verzorgd tijdens de laatste paar nachten. Da's klantvriendelijkheid!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 januari 2014 bestemming: Cuba / rondreis, reisperiode: december 2013

Een geweldige reis, vooral ook door uitstekende reisbegeleiding! Accommodaties zijn acceptabel, maar naar NL-standaard geen feest. Informatie, voorbereiding (website) en administratieve afhandeling van Koning Aap zijn prima. Minpuntje is de vliegreis: Air Europa is geen aanrader (met tussenstop in Madrid!).

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 20 december 2013 bestemming: Vietnam / 29 daagse rondreis, reisperiode: oktober 2013

Een mooi land maar jammer genoeg veel te veel onnodige kilometers afgelegd van punt a naar punt b om altijd aan te komen als het al balkdonker was!!! dan kan, je beter een dag langer op dezelfde plaats blijven dan kan je daar teminste van wat meer genieten !
De reisleider van Koning Aap was een dikke nul te lui om uit de bus te komen toeterend met de toeter van de bus om ons zo duidelijk te maken dat het tijd was om in te stappen! We dachten dat we op schoolreis waren , we mochten zelfs niet kiezen bij wie in de trein mochten slapen, zo kinderlijk werden we behandeld! ik denk toch niet dat een reisleider alleen mee gaat om een sleutel van de hotelkamer uit te delen en zoveel mogelijk excurcies moet verkopen om daarna zo snel mogelijk op zijn hotelkamer te verdwijnen .Maar goed dat we zelf wat ondernomen hebben of de vakantie was uitgedraaid op een niet fijne reiservaring .Maar dat werd door hem niet in dank afgenomen !!!! jammer dat je niet op voorhand weet of de reisleider al ervaring heeft met het land want deze man wist echt van niks!!!

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 4 november 2013 bestemming: Bhutan / Bhutan, reisperiode: oktober 2013

Twee weken in een busje (en heel oncomfortabele rit door de slechte wegen) zitten om - vooral de eerste week in het oosten van Bhutan - relatief heel weinig te zien. Verwacht elke dag voor 6 AM op te staan want het reisschema is niet realistisch. De accommodatie was ronduit ONDERMAATS, en dit voor de basisprijs van 4.000 Euro per persoon!!! Uiterst goedkope en (het merendeel) vuile hotels passeerden de revue, nochtans er goeie en betaalbare hotels bestaan in Bhutan! Als backpacker nooit vlooienbeten in bed opgedaan, Koning Aap slaagt daar wel in... Met momenten was het echt vunzig, met name in het plaatsje Bumthang waar we ons voor twee nachten echt gegijzeld voelden. Ook het eten trok - gezien het beperkte niveau van hotels - op niets: twee weken lang hetzelfde menu voor lunch en avondmaal: rijst, aardappelen in roomsaus, gestoomde groenten, pikante pepers in kaassaus en kip met heel veel beentjes en quasi geen vlees aan... elke dag maar weer. Ook het ontbijt was telkens hetzelfde en heel beperkt. Enkel de Belgische en locale gids waren top, alsook de chauffeur.

Tip: als je echt Bhutan wil zien (Tiger's Nest en de Dzong van Punakha zijn subliem!), neem dan een privé chauffeur en betaal iets meer. Je zal je reis kunnen inkorten gezien SUVs sneller (en comfortabeler!) kunnen rijden op de ongemakkelijke wegen in de bergen. Vermijd het oosten v/h land indien je korter wil reizen.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 1
op 4 november 2013 bestemming: Zuid-Afrika / rONDRIT, reisperiode: oktober 2013

Eerste en laatste rondreis door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho met Koning Aap. Veel te rooskleurige voorstelling van wat ter plaatse kan gedaan worden, veel te lange reistijden met als gevolg dat het programma onmogelijk kan worden gevolgd zoals ingevuld. Slecht geplande overnachtingsplaatsen, het merendeel van belabberde kwaliteit, genre "vergane gloriën" met onhygiënische badkamers en somber. Onnodige tijdrovende verplaatsingen. Wijzigingen aan het (veel te dure) excursieproramma die als "spontaan" ter plaatse opgeweld worden verkocht maar die - eigenaardig genoeg - reeds in het evaluatie formulier werden opgenomen. Eén grote rip-off. Een afknapper van formaat. Nooit meer. Indien je dan toch nog met KA naar Zuid-Afrika wil reizen, één goeie tip: boek een Nederlandse reis. Alleszins al de overnachtingen zijn op veel plaatsen gunstiger gelegen en van beter kwaliteit. In Kaapstad, b.v. prijs van het hotelvan de Belgen (Lady Hamilon, een afgebladderd hotel, vier etages en zonder lift, in een "moeilijke" buurt) 80 € wee personen. Hotel Capetonian, gereserveerd voor de Nederlandse groep: 200 € voor een dubbele kamer, vlak in het centrum van Kaapstad. Zoek het verschil

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 oktober 2013 bestemming: Indonesië / Sumatra, reisperiode: september 2013

Weinig positiefs te vertellen over koning aap, geen deftige uitleg , geen ondersteuning ; Is onze 4de reis met deze organisatie maar zeker onze laatste!!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 november 2012 bestemming: Indonesië / Rondreis, reisperiode: juli 2012

Positief: de chauffeur in Sumatra, het nationaal park van orang otangs, borobudur, bromo
Negatief: kwaliteit van tal van verblijfplaatsen tijdens de rondreis
Nog negatiever: de manier waarop Koning Aap reageerde op onze feedback

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 3
op 12 november 2012 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: oktober 2012

Mooie reis met een perfecte reisleidster. Echter DE PRIJZEN van de EXCURSIES waren ten tijde van boeken een stuk lager dan we ter plaatse moesten betalen. Hun website geeft nog steeds andere prijzen aan dan je moet betalen in Zuid Afrika. Je wordt dus belazerd. Na hierover vragen te hebben gesteld is het antwoord eigenlijk gewoon `jammer dan, pech gehad`. Ze verschuilen zich achter het feit dat de prijzen in Zuid Afrika worden vastgesteld. Akilanga is de club die voor Koning Aap in Johannesburg alles regelt!! Advies is: Probeer de prijzen voor de excursies vast te leggen anders ben je ZEKER duurder uit dan je denkt. Bijzonder botte opstelling. Kijk en vergelijk de prijzen met andere organisaties vóór je boekt en trek je conclusies.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 2
op 31 mei 2012 bestemming: Myanmar / Plaats, reisperiode: november 2011

Prachtige complete groepsreis van Koning Aap met veel individule vrijheid. We kwamen net even op meer plekken dan de meeste reisorgsnisaties.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 5 april 2012 bestemming: Bolivia / Peru, reisperiode: juli 2011

Was een fantastische reis met Koning Aap. Ik nam voor de allereerste keer deel aan een groepsreis en het smaakt naar meer!! Leuke hotels, goed georganiseerd transport en een G-E-W-E-L-D-I-G goede reisleider. Feit is natuurlijk als je in zulke (toch nog altijd) derdewereld landen reist : de standaarden liggen daar lager dan wij gewoon zijn en je moet natuurlijk ook de nodige flexibiliteit aan de dag leggen. Koning Aap heeft ook mijn verlenging geregeld voor Tambopata Reserve en ze hebben daarvoor een dikke (papegaaien)pluim verdiend ! ZEKER voor herhaling vatbaar !!!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 15 februari 2012 bestemming: Myanmar / Groepsreis, reisperiode: oktober 2011

Was een rustige reis met Koning Aap, dus eigenlijk geen extra positieve of negatieve reacties.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 17 juni 2011 bestemming: Jordanië, reisperiode: november 2010

Koning aap stond vroeger bekend als goed, en met minder massatoerisme als bij anderen organisaties. Dat beeld moet ik geheel herzien. Op de rondreis zijn het veelal de slechtere middenklasse hotels, zijn de busstops bij mega restaurants, wordt er zonder overleg een overnachtings plek in een leuk stadje (Myra) overgeslagen om te eindigen in een hotel langs de snelweg. In karavaan rij je achter andere organisaties aan, die veelal ook goedkoper zijn. Aardige reisbegeleidster,die helaas ook voor het eerst in het land was.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 5
op 9 november 2010 bestemming: Egypte, reisperiode: oktober 2010

De hele begeleiding van onze (individuele) reis was uitermate professioneel. De meeste hotels waren erg goed, zo ook de transfers. Een van de accomodaties voldeed niet aan onze verwachtingen. Een klacht hierover is door Koning Aap in korte tijd zeer naar onze tevredenheid opgelost. Niet alleen de oplossing, maar ook de hele gang van zaken is door ons als zeer plezierig ervaren. Wat ons betreft een volgende keer weer Koning Aap!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 3 augustus 2010 bestemming: Thailand, reisperiode: juli 2008

Ik ben al een tijd geleden met koning aap geweest, maar de reis staat mij nog steeds bij. Wat een super reis naar een super land! Hele mooie dingen gezien en gedaan. De reisbegeleiding was top. Ondanks dat het haar eerste reis was heeft zij enorm haar best gedaan om iedereen echt te leren kennen en het naar de zin te maken. Met problemen kon je altijd bij haar terecht en ging zij op zoek naar een oplossing.
Ook de hotels waren helemaal top, midden op de rivier, midden in de jungle enz enz. Super leuke hotels. De andere hotels waren gewoon van een prima kwaliteit.
slechts één keer 'verplicht' een excursie te doen (die ik toch al graag wilde doen) aangezien het vervoer anders zeer moeilijk te regelen was.
Volgend jaar is het weer de bedoeling met koning aap te gaan!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 1
op 7 oktober 2009 bestemming: Peru, reisperiode: juli 2007

We hebben een mooie reis gehad met Koning Aap. We hadden van te voren de twee daagse inca trail geboekt en dit bleek maar goed te zijn, want deze mensen die hem in peru nog wolden boeken konden niet meer. We hadden ook nog pech want de leraren in peru waren aan het staken, dus we hebben een lange reisdag gehad om alsnog op de plaats van bestemming te komen. Was overig wel leuk want in de file kwam iedereen uit de auto om met ons te praten.

De reis ook nog iets aangepast naar onze zin. De normale reis was overdag met je eigen bus van Sucre naar La Paz. Wij hebben een extra dag in Sucre gepakt en zijn met de nachtbus naar La Paz gegaan. De reisleider heeft hiermee geholpen. Onze reisleider wist veel en wou veel regelen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 7 oktober 2009 bestemming: China, reisperiode: juli 2003

Dit was onze eerste reis naar Azie en we hebben een waanzinnige reis gehad met Koning Aap. Onze reisleider was een echte chinafiel!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 19 mei 2009 bestemming: Peru, reisperiode: oktober 2008

Het was een mooie reis met een negatief einde.

De klacht gaat over het volgende:
Pas op met het boeken van excursies vooraf in Nederland. Wij hadden vooraf een excursiepakket en een 2-daagse Inca-trail naar Machu Picchu geboekt. Dit wordt overigens door Koning Aap aangeraden omdat het ter plaatse bijna niet mogelijk is (maximum aantal mensen per dag in het gebied). Dit laatste kostte € 199,- pp. Helaas ging onze trail niet door omdat de trein niet reed op de bewuste dag vanwege acties in het gebied. Om toch Machu Picchu te kunnen zien werd ons een alternatieve excursie aangeboden waarvoor we nogmaals $88,- pp. moesten betalen. De reis naar Aguas Calientes (plaatsje in de buurt van Machu Picchu) zat standaard in de reis. Het werd ons al snel duidelijk dat we niet of nauwelijks schadeloos zouden worden gesteld door Koning Aap. Uiteindelijk werd ons € 30,03 pp aangeboden als coulance. Zelfs het inschakelen van de geschillencommissie (inleg € 100,-) heeft niet geholpen. Het werd op overmacht geschoven en volgens de ANVR (regels en artikelen) zou eenieder voor z'n eigen schade moeten opdraaien. Aan het feit dat wij alles betaald hebben wordt kennelijk voorbij gegaan.

Koning Aap kan zich nu beroepen op regels(ANVR), desalniettemin vinden wij dat we niet klantvriendelijk schadeloos gesteld zijn. Voor ons geen Koning Aap meer dus.

Overigens zou dit ook voor andere organisaties kunnen gelden. Vooraf informeren wat er gebeurd indien een excursie niet door gaat lijkt een must. Dan nog kan je vage antwoorden (Koning Aap) krijgen.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 4
op 9 maart 2009 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: december 2008

Wij hebben een geweldige reis achter de rug, met een top reisbegeleider en een gezellige kleine groep. De hotels waren prima, maar vooral de reis zelf, op plekken komen waar we anders niet waren geweest en de ervaringen die we hebben gehad gedurende de reis waren geweldig. We zijn eerder met reisorganisaties op rondreis gegaan maar nooit zo leuk als met koning aap. Volgende keer weer, geen twijfel mogelijk!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 28 januari 2009 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: oktober 2008

Wij hebben een erg negatieve ervaring met Koning Aap. Het zijn een stel geldwolven en als er wat aan de hand is, moet je niet denken dat K.A dan voor je klaarstaat. Onze inca trail ging niet door, wat al heel erg vervelend was en nu kunnen we ook nog fluiten naar onze 199 euro p.p. die we van te voren daarvoor betaald hebben. Ook het ontbreken van zuurstof flessen op plekken waar dat hard nodig was, is zelfs levensgevaarlijk geweest. We kwamen Djoser tegen onderweg, die had dat allemaal wel, maar bij Koning Aap vinden ze het normaal om mensen gewoon te laten creperen. Het is erg jammer, de reis op zichzelf was mooi en we hadden een erg fijne reisbegeleidster, maar hoe Koning Aap dingen afhandeld is werkelijk schandalig en voor ons en een groot deel van onze groep, was het eens maar niet meer weer.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 3
op 13 december 2008 bestemming: Costa Rica, reisperiode: juli 2008

Dit was een 'kidz' reis die wel duurder was dan de reguliere reis, maar geen enkel gevoel voor onze kidz opbracht. De Nederlandse gids van Koning Aap was zeer onervaren (uberhaupt 1e reis en dan met tieners?!?). Ze was bovendien een watje die niet opkon tegen de chauffeur die er een sport van maakte om de kortste weg tussen twee hotels te zoeken, met zo min mogelijk stops en sightseeing. De hotels waren (gedeeltelijk) niet kind / puber vriendelijk. Al met al was het elke dag een race van hotel naar hotel zodat we weinig van het land zelf hebben kunnen proeven. Al met al een slechte (kidz)reis in een verder fantastisch land.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 oktober 2008 bestemming: Libië, reisperiode: december 2007

Een slecht georganiseerde reis: op dagen dat we een museum moesten bezoeken was het gesloten, op dagen dat we een leuke souk konden treffen was het vrijdag, en wat vooral irriteerde waren de dagen in de bus en de landrover. Op zich is dat leuk, maar de auto's waren van een bedroevende kwaliteit. Koning Aap had alles uitbesteed aan een Libische agent, maar deze werd vertegenwoordigd door een stelletje luie kerels, die geen stap te veel deden. De Nederlandse gids was een watje die hier niets tegen ondernam, zich indekkend voor de volgende reis naar dit land.

Libie is prachtig, maar doe het niet met Koning Aap.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 4
op 19 september 2008 bestemming: China, reisperiode: juli 2008

Weinig tot geen meerwaarde om met Koning Aap te reizen. Informatievoorziening van te voren is ver beneden peil en de dingen ter plekke waren ook slecht tot zeer slecht geregeld. Verder contacten met slechte hotels met onaardig personeel en corrupte privé-chauffeurs. Toch jammer om opgelicht te worden op je vakantie door een door hen geregelde chauffeur... Dingen die ze geregeld hebben hadden we met minder energie (en minder kosten) zelf kunnen regelen daar, dat zegt genoeg denk ik... Wel een schadevergoeding gekregen voor het geleden leed, mag ook gezegd worden...

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 14 augustus 2008 bestemming: Costa Rica, reisperiode: juli 2008

Prachtig land, prima reisleider, maar de beloofde individuele vrijheid -daarvoor hadden we koning aap gekozen- hebben we gemist. Ik heb het gevoel dat we evengoed bij Neckermann of Thomas Cook konden geboekt hebben. Niet voor herhaling vatbaar dus.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 11 juli 2008 bestemming: Sri Lanka, reisperiode: juli 2007

Vooral dankzij onze gids van Koning Aap was deze reis een succes. Een man met grote verantwoordelijkheid.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 22 april 2008 bestemming: Japan, reisperiode: maart 2008

Na wat problemen met inchecken/uitchecken van bagage tijdens de overstap in Tokyo naar Fukuoka, een middelmatige reis gehad. Ik heb de meerwaarde van Koning Aap niet ondervonden op deze reis. Deze reis had ook wel door Kras kunnen worden verzorgd, aangezien alle hotels en routes van de bus door een 3e partij in Japan werd verzorgd. Wat is dan nog de meerwaarde van Koning Aap? Dat vraag ik mij dan af...

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 6 februari 2008 bestemming: Egypte, reisperiode: juli 2005

Geweldige reis, super reisbegeleider van Koning Aap (noyan bedankt!). Prachtige reis langs de mooiste en warmste plekken van egypte!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 8 januari 2008 bestemming: Costa Rica, reisperiode: december 2008

Een schitterend land. Jammer genoeg ging de rondreis ook langs hoogtepunten die in deze tijd van het jaar niet te zien of te doen waren (schildpadden en snorkelen). De reisbegeleiding van Koning Aap, hoe lief en behulpzaam ook, haalde ter plaatse haar kennis uit een 4 jaar oude Lonely Planet en was nog nooit in dit gedeelte van CR geweest. Alle Martinairvluchten zijn met uren vertraging vertrokken!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 27 november 2007 bestemming: India, reisperiode: november 2007

Fantastische ervaring met Koning Aap! Mede door de reisbegeleider is dit een onvergetelijke reis.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 20 oktober 2007 bestemming: Kenia, reisperiode: juni 2007

Geweldige ervaring! Prachtige reis, top reisbegeleiding! Koning Aap bedankt!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 juni 2007 bestemming: Peru, reisperiode: juni 2007

Hele mooie reis van Koning Aap met veel hoogtepunten, met name de zoutvlakte in Bolivia en Macchu Picchu. Uitstekende reisbegeleiding.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 mei 2007 bestemming: Cuba, reisperiode: november 2006

Individuele keuze staat voorop. Afwisselende reis naar steden, over platteland naar wilde natuur. Goed gedaan door Koning Aap.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 16 oktober 2006 bestemming: China, reisperiode: mei 2005

Prima reis werd echter verpest door een vervelende, manipulerende, roddelende, bejaarde reisleidster van Koning Aap!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 7
  • 1