Schrijf een review

Info over Djoser

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen
Breestraat 125, 2311 CM Leiden NL
071-5126400

Logo van Djoser

Djoser begon ruim 30 jaar geleden met een reis naar Egypte, het land dat altijd de specialiteit van deze organisatie gebleven is. Inmiddels gaan de meer dan 200 verschillende reizen naar zo'n 100 landen. Denk bijvoorbeeld aan een 21-daagse rondreis door Peru, de rondreis Nieuw-Zeeland & Fiji van 28 dagen of een 7-daagse winterreis door IJsland. Djoser staat bekend om 'de andere manier van reizen'. Dit houdt in dat individuele vrijheid gecombineerd wordt met het gemak van een groepsreis. De deskundige en enthousiaste reisbegeleiding staat voor je klaar en je hebt de vrijheid om zelf op pad te gaan. Je hebt zo alle gelegenheid om kennis te maken met andere landschappen en culturen.

De reizen van Djoser zijn geschikt voor iedereen die van een actieve manier van reizen houdt. Gemiddeld nemen 16 reizigers deel aan het programma, met een minimum van 8 en een maximum van 20 tot 22. De minimum leeftijd voor de reizen is 18 jaar. Voor gezinnen met jonge kinderen is er een aanbod familiereizen onder het label Djoser Family.

Djoser heeft een team van enthousiaste reisbegeleiding. Met hun ervaring en deskundigheid zijn zij van meerwaarde voor de reizen. Veel van de begeleiders zijn Nederlandstalig, met af en toe een uitzondering. De meeste reisbegeleiders werken al jaren voor Djoser en hebben veel kennis van de specifieke reizen. Ze helpen je graag met raad en daad. Hun kennis en liefde voor het land delen ze met je en ze zorgen er op de achtergrond voor dat de reis soepel verloopt.

Het kantoor van Djoser is gevestigd in het centrum van Leiden. Daarnaast beschikt de organisatie over een reiswinkel. Contact opnemen met Djoser kan via de telefoon of via de live chat op de website. Djoser is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.

Ervaringen met Djoser

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 468 reviews over Djoser lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 30 maart 2007 door Helena.

Deze organisatie zit in de categorie rondreizen. Hierin zitten 46 organisaties; o.a. Djoser, SRC Reizen, Rosetta Reizen, NRV Reizen, Unico Travel, 333travel, AmerikaPlus, AsiaDirect, Koning Aap, Sawadee Reizen, Shoestring, Tiara Tours, PANGEA Travel en FOX, verre reizen van ANWB. Al deze organisaties samen hebben in 3.121 reviews een gemiddelde gescoord van 8,3. Djoser scoort dus gemiddeld 1,1 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie rondreizen. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Djoser heeft deze publieksprijs gewonnen in 2020.

Djoser krijgt gemiddeld een 7,2
op basis van 467 ervaringen:

7,2 + Ervaring delen
op 27 juni 2025 bestemming: Spanje / Rondreis, reisperiode: juni 2025

Waardeloze organisatie Djoser. Stuurt reisbegeleider mee die nog nooit ter plaatse is geweest. Tijdig geklaard maar zonder resultaat. Geld totaal niet waard. NOOIT MEER DJOSER!!

  • Algemeen 1
op 10 mei 2025 bestemming: Japan / Sneek, reisperiode: augustus 2025

Djoser annuleerde mijn reis vanwege te weinig animo, en gaf aan dat wij exact dezelfde reis 3 dagen later wel kon maken. Ik zag zelf dat deze reis 900 euro duurder zou uitpakken, dus vroeg ik djoser of zij dit verschil zouden kwijtschelden aangezien Djoser degene was die de reis annuleerde.
Maar dit was niet het geval. Voor het ongemak kregen we 50 euro per persoon korting, wat neerkwam op 150 euro op de totale reissom.
Belachelijke actie van djoser.

  • Algemeen 1
op 14 april 2025 bestemming: Japan, reisperiode: april 2025

Van begin tot eind was alles goed geregeld. De hotels zaten op gunstige locaties, we hadden een directe vlucht, en reisbegeleider Bart had enorm veel kennis en organiseerde veel voor ons. Dit was onze eerste keer met Djoser en zeker niet de laatste keer.

  • Algemeen 10
op 21 maart 2025 bestemming: Nepal / Gent, reisperiode: oktober 2025

Geen mogelijkheid tot omboeking

  • Algemeen 5
op 10 februari 2025 bestemming: India< Rajasthan & Nepal, reisperiode: november 2024

De reis, 30 dagen India, Rajasthan & Nepal, was zonder meer erg mooi. Al zijn er vlak voor aanvang van de reis veranderingen doorgevoerd, ten nadele van de reizigers. Voorbeeld: halverwege de toch best vermoeiende reis werd een super deluxe hotel, te weten een prachtig paleis, met idem dito tuin met zwembad (volgens de reisleider het mooiste verblijf van de gehele reis), verruild voor een zeer eenvoudige tent, die levensgevaarlijk was qua elektriciteit in de gehele tent en daarbuiten. Blote elektrische draden en kroonsteentjes bij de wastafel en direct buiten, achter het tentdoek, over de gehele breedte, waar het water van een ijzeren douchebak zonder echte c.q. goede afvoer direct op af waterde. Eveneens direct achter het tentdoek, hoopte de gehele inhoud van de toiletpot, na doortrekken van het toilet, zich bij de elektrische draden op. Levensgevaarlijk allemaal. De reisleider schrok ook enorm van de tenten, die had verteld dat wij in zeer luxe tenten ons onderkomen zouden krijgen. Terugreis Kathmandu - Amsterdam. Voor vertrek naar Delhi, kregen de reizigers al het bericht dat op de terugreis, de vlucht naar Amsterdam tijdens de overstap in Istanbul niet gerealiseerd kon worden. Turkish Airlines zou voor een overnachting zorgen, waarop wij de volgende dag onze reis naar Amsterdam konden voortzetten. De reisleider die al een dag eerder naar huis vertrok, gaf de groep het nadrukkelijke advies de bagage niet te laten doorlabelen, maar de bagage mee te nemen naar het hotel. Dit advies werd door iedereen gevolgd. Bij aankomst in Istanbul, duurde het na procedure toewijzing hotel, ruim een uur voordat wij opgehaald werden door twee kleine busjes. Na een rit van drie kwartier kwamen we aan bij het hotel. De volgende ochtend werden wij door één kleine bus opgehaald, waar ook nog een paar andere mensen in mee moesten. De bagage paste voor geen meter, het hele middenpad stond vol met reistassen en koffers, er werd door de chauffeur met enkele reizigers een verbale strijd gevoerd, aangaande de bagage, waardoor de chauffeur zijn gram haalde, door tergend langzaam te rijden. Hij deed anderhalf uur over de rit naar het vliegveld. Het inchecken van de bagage. Mijn reistas woog 16 kg, er moest of één kg uit de tas gehaald worden of ik moest bij betalen. Op mijn verweer dat er 30 kg meegenomen mocht worden, werd niet gereageerd. Of bij betalen of iets uit de tas halen. Omdat ik nog ruimte in mijn handbagage had, heb ik spullen uit mijn reistas gehaald. Mijn echtgenoot zijn reistas woog 18 kg, Hier hetzelfde liedje. Onder tijdsdruk, tijd van boarden was nabij, vliegveld erg groot, heeft mijn echtgenoot betaald. Geen flauw idee hoeveel het bedrag in Euro’s bedroeg. Thuisgekomen bleek het om een bedrag van €54,31 te gaan. Contact gezocht met Turkish Airlines, dat wij het ten onrechte betaalde bedrag gerestitueerd wilden krijgen. Zij hielden vol dat de bijbetaling terecht was. Hierop contact met Djoser gezocht met de vraag of zij konden bemiddelen met Turkish Airlines of dat zij dit bedrag aan ons konden restitueren. Het verkeerde advies van de reisleider is debet aan de onterechte betaling voor overgewicht. Het antwoord van Djoser luidde nee. Na onze reactie op dit antwoord hebben wij niets meer van Djoser vernomen. Van zo’n grote reisorganisatie hadden wij meer service verwacht, het siert hen niet!!!!

  • Algemeen 3
op 12 januari 2025 bestemming: Indonesië / Sumatra, Java, Bali, Lombok, reisperiode: december 2024

Rondreis met Djoser gemaakt. Djoser heeft in ons optiek veel steken laten vallen:
-Zeer lange reisdagen, reizen in het donker is gewoon niet verantwoord!
-Effectieve reis + hebben van voldoende vrijheid is door de vele reisdagen zeer beperkt. Dit kan o.a. verbeterd worden door accommodaties te kiezen met een gunstigere ligging. Bijv bij het Togameer te kiezen voor een occomodatie aan het ‘vaste land’ en niet op het eiland. Dit scheelt weer 1,5 uur reistijd (heen en terug varen). Bootje varen wordt al gedaan tijdens een excursie.
-Excursies tijdens reisdagen moeten gewoon bij de reissom inbegrepen zijn omdat het alternatief om niet mee te gaan en dus in de bus achter te blijven geen ‘alternatief’ is
-Al in de bus ‘dwingen’ om een keuze maken om wel of niet mee te gaan met een excursie, terwijl de bestemming nog niet bereikt is ervaarden wij als minder prettig. Beter zou zijn om ter plaatse dit te doen als er een beeld is van de accomodatie en omgeving en hiermee de alternatieven. -Soms kunnen we dit wel begrijpen ivm reserveren van bijv vervoer maar lang niet bij elke excursie was dit in ons optiek het geval.
-Het was veel leuker en interessanter geweest als er tijdens de reisdagen in de bus ook een gids aanwezig was geweest die iets kon vertellen over de plekken die we aandeden (landschap + dorpjes). Dit hebben wij echt als een gemis ervaren. Het ‘hulpje’ van de chauffeur had dan geschrapt kunnen worden.
-Bij de Bromo is in regenseizoen bijna altijd bewolkt en druilerig. Op de website zou er een disclaimer opgenomen moeten worden waarin vermeld staat dat er een zeer grote kans is dat de ‘sunrize’ niet in deze periode is te aanschouwen.
-Wij kregen het beeld dat de lunchlocaties door de travelagent zijn gemaakt en niet door Djozer zelf. Hierdoor was de kwaliteit in de helft van de gevallen ondermaats.(eten + severice of 1 van de 2.)
-Geef geen fooi aan slechte chauffeurs
-accomodaties waren oké
-We kunnen ons niet voorstellen dat de gemiddelde score van een 8,7 op de website correct is gezien het feit dat er binnen de groep zo veel ontevredenheid was
Wij geven voor bovenstaand onze reisbegeleider Diana niet de schuld want deze vonden wij een prettig mens en deed heel erg haar best om alles in goede banen te leiden. Djozer is logischerwijs verantwoordelijk voor bovenstaand. Wij zijn van plan in de toekomst niet meer met Djozer op reis te gaan.

  • Algemeen 4
op 24 november 2024 bestemming: Jordanië, reisperiode: december 2024

Eerder dit jaar reis naar Jordanië geboekt.
Djoser blijft zich verschuilen achter (het nog niet negatief) reisadvies van buitenlandse zaken om onze reis niet te willen omboeken.
Intussen hebben ze de betrokken reis wel uit hun catalogus gehaald.
Op zijn zachtst gezegd hypocriet…
Wij hadden zeker voor een andere bestemming gegaan met Djoser… niet dus … maar ook nooit meer…

  • Algemeen 1
op 4 november 2024 bestemming: Zuid-Afrika / Rondreis, reisperiode: september 2024

Er kan altijd iets mis gaan met een reis, maar je zou verwachten dat zo'n grote organisatie dan een backup heeft, of in ieder geval iets kan regelen. Helaas was niets minder waar, een groot deel van onze reis kon niet doorgaan door weersomstandigheden, en de vervangende opties waren zeer slecht.
In plaats van een mooi resort/hotel met zwembad kwamen in een motel met 24/7 geluidsoverlast met stroomhekken eromheen waar we niet van het terrein mochten omdat dat gevaarlijk was. Op het terrein zelf was niets te doen.
Met additionele reistijd in de bus, en de verloren dagen, hebben wij 5 dagen gemist uit onze reis, die maar 14 dagen duurde.
Nogmaals het weer is niet iets waar Djoser iets aan kan doen, maar de vervanging had beter gemoeten. Ook de klachtafhandeling daarna is zeer slecht. Ze beloven te reageren binnen !4 weken! op de mail, een belachelijk lange tijd, maar zelfs dat halen zij niet. Inmiddels bijna 6 weken verder en heb nog niets gehoord.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2024 bestemming: Japan / rondreis, reisperiode: oktober 2024

Hotels waren spotgoedkoop zakenhotels ongeschikt voor toerisme je betaald 3200 euro en uiteindelijk mag je alles zelf betalen ontbijt maaltijd en treintickets incl vliegtickets waardoor je in de problemen komt.
reisbegleider was jonge dame van 28 die nooit in Japan is geweest niks wist van Japan, de reisgezelschap ging zijn eigen weg er was geen sprake van gezellig groep als single staat je er alleen voor.
Alternatief plannen zijn niet mogelijk.

  • Algemeen 3
op 18 oktober 2024 bestemming: Amerika, reisperiode: oktober 2024

Kantoormedewerkers weten heel weinig en moeten het ‘even navragen’ waarna er nog een onduidelijk antwoord komt

  • Algemeen 3

Bekijk 467 ervaringen over Djoser

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen