4 dagen Parijs met Bolderman

Bestemming: A. Parijs (Frankrijk)
Periode: april 2012
Vervoer: Bus
Accommodatie: Hotel Sovereign
Organisatie: Bolderman Excursiereizen

Vorig jaar hebben wij de fotowedstrijd van Reisgraag.nl gewonnen. De prijs was een geheel verzorgd weekend naar Parijs, verzorgd door Bolderman Excursiereizen. Het duurde even voor we een plekje in onze agenda konden vinden maar afgelopen donderdag konden wij eindelijk vertrekken naar de hoofdstad van de liefde! Het weer zat in Nederland niet echt mee terwijl de voorspellingen voor Parijs net iets beter waren, het begon dus al goed!

Om 10:00 uur is het vertrek vanuit Zeeland, nadat we onderweg 2 stops hebben gehad arriveren we rond 16:30 bij Hotel Sovereign, gelegen in een wat vervallen industrie/woonwijk in de voorstad Saint Ouen. Het hotel is prima, kamers eenvoudig/klein maar wat belangrijker is wel schoon en netjes! Ontbijt is voor Franse begrippen prima en ondanks dat er op diverse sites wat gemopperd werd over het niet aanvullen van het ontbijt hebben wij daar geen enkele last van gehad, een vragend mens kan tenslotte geholpen worden!

Moulin Rouge en Arc de Triomphe

Na aankomst in het hotel vertrokken we al snel weer naar de binnenstad van Parijs en werden we in de wijk rondom de Moulin Rouge afgezet hier hebben we op eigen gelegenheid een hapje gegeten bij een van de Irish Pubs in deze straat, ook overige restaurants uit alle hoeken van de wereld zijn er voldoende te vinden! Nadat we hier opgehaald zijn werden we bij de Arc de Triomphe uit de bus gelaten, een deel ging van daaruit haar eigen weg het andere deel ging verder met een boottocht over de Seine. De indrukwekkende Triomfboog met daarin de namen van overwonnen steden en Franse generaals en onder de boog de altijd brandende vlam bij het graf van de onbekende soldaat.

Rondrit Parijs

Vrijdag een mooie rit door de stad gehad met enkele stops bij onder andere het Louvre, de Eifeltoren en het Hôtel National des Invalides. De in Parijs wonende Nederlandse Daphne wist bij de excursies en rondritten door de stad boeiend te vertellen over de stad, de bezienswaardigheden en haar ervaringen door de jaren heen. Hierna zijn we naar de Tour Montparnasse gegaan een kantoorgebouw van 210 meter hoog. In 38 seconden brengt de lift je naar de 56e verdieping op een hoogte van 195 meter via trappen kom je op het dakterras (59e verdieping) van waaruit je een 360º blik hebt op Parijs! In de middag met de metro terug naar het hotel en 's avonds heerlijk gegeten in een van de vele restaurants in de wijk Saint Ouen op loopafstand van het hotel.

Een stukje Eiffeltoren

Montmartre en Versailles

Zaterdagmorgen na het ontbijt een stadswandeling, begonnen bij de Moulin Rouge en via de “kunstenaars en schilderswijk” Montmartre langzaam naar de top, waar je bij de schitterende witte Basilique Sacré-Coeur een geweldig uitzicht over Parijs hebt. Hierna vertrokken naar Versailles voor een bezoek aan het Château de Versailles uitgebouwd door Lodewijk de XIV, de Zonnekoning. Voor een lunch het centrum van Versailles ingelopen met een mooi centraal gelegen plein waar een permanente overdekte versmarkt is. Einde van de middag terug naar Parijs waar we in de wijk rondom de Moulin Rouge weer een van de vele restaurantjes bezocht hebben.

Versailles

De Joodse Wijk

Zondag erg vroeg opgestaan, zodat we om 7:45 de koffers in de bus kunnen zetten. Nog een keer een stadswandeling door de Joodse wijk gemaakt waarna er om 10:15 met de terugreis richting Nederland werd begonnen. Om 17:00 uur kwamen we moe maar voldaan aan in het Brabantse Zeeland.

Met dank aan Piet (buschauffeur), Krisztina (hostess) en Daphne (stadsgids) hebben we enkele heerlijke dagen in Parijs gehad. Het is een perfecte reis om in korte tijd veel van de stad Parijs te zien. Maar eigenlijk is Parijs natuurlijk veel te mooi om het in zo'n korte tijd te bezoeken!

Oad
7,1
op basis van 247 reviews

2 consumenten awards

Oad won in 2012 de Reisgraag award
Heb je interesse in een reis naar Frankrijk? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Frankrijk, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.