Recept: Quinoa Ontbijt Bowl van Betty`s Kitchen

Betty`s Kitchen Quinoa Ontbijt Bowl
Betty`s Kitchen Quinoa Ontbijt Bowl

Ruim een jaar geleden is Betina, oprichtster van de foodblog Betty`s Kitchen, op rondreis geweest door de Verenigde Staten, waar ze verschillende nationale parken heeft bezocht. In het knusse plaatsje Moab (Utah) zat ze in een tentje op de hei, midden tussen Canyonlands NP en Arches NP. Hier at ze voor het eerst een quinoa ontbijt bowl. Na een broeierige warme nacht in de safaritent, was dit een heerlijke verkoeling! Met deze echte powerboost konden ze de weg vervolgen richting het nationale park. Deze quinoa ontbijt bowl zit boordevol eiwitten en is licht verteerbaar. Quinoa wordt immers niet voor niets een ware superfood genoemd. Met veel plezier deelt zij dit recept met andere reisliefhebbers, die ook wel een powerboost kunnen gebruiken tijdens hun reis of gewoon thuis willen genieten van dit lekkers.

De quinoa kook je vooraf in water en daarna laat je hem goed afkoelen. Je kunt de voorgekookte quinoa gerust nog een paar dagen in de koelkast bewaren. Heel handig omdat je zo een dubbele portie kookt waar je later in de week nog een keer mee kunt ontbijten. En je topt hem gewoon af met jouw favoriete fruitsoorten en/of noten of andere superfoods.

Heb je weinig kennis van Verenigde Staten? Of heb je geen zin om vele uren te zoeken naar je vakantie? En wil je graag onbezorgd op vakantie? Laat je dan gratis adviseren door een reisexpert. We geven je graag een reisadvies op maat waarin we jouw wensen vertalen naar een passende vakantie!
gratis reisadvies

Recept voor een Quinoa Ontbijt Bowl: (ontbijt voor 1 persoon)

Ingrediënten:
- 60 gram quinoa zaden
- 1 liter water
- 200 gram amandelmel
- handje blauwe bessen
- 6 halve, gepelde walnoten, grof gehakt
- 1 eetlepel gedroogde moerbeien
- optioneel: 1 theelepel kokosbloesemsuiker

Extra:
- kookpannetje
- bolzeef
- koelkast

Bereidingstijd: 20 minuten voorbereiden + koeltijd + 2 minuten bereiden.

Bereidingswijze:
1. Allereerst ga je de quinoa voorkoken:  Spoel de quinoa goed uit, in de bolzeef, onder koud stromend water. Breng de quinoa vervolgens aan de kook in een pannetje water, gedurende 12 minuten. Check altijd even je verpakking voor de juiste kooktijd.
2. Giet hierna af in de bolzeef en laat goed afkoelen. Je kunt de quinoa hierna afgesloten in de koelkast bewaren, voor gebruik de volgende ochtend of later die week.
3. Zo maak je de quinoa ontbijt bowl: Schep de afgekoelde quinoa in een kom, verdeel hier de blauwe bessen, walnoten en moerbeien overheen. Overgiet het geheel met (ijs)koude amandelmelk. Eventueel kun je een beetje kokosbloesemsuiker toevoegen om het wat zoeter te maken, maar dit is niet per se nodig. (Ik ben al zoet van mezelf, zeg maar :-))

Eet smakelijk!
Groetjes, Betty

Heeft u interesse in een reis naar Verenigde Staten? We helpen u graag om deze reis naar uw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9,6 met klantenreviews op TrustPilot, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring.

Vertel ons uw vakantie wensen. Onze reisexperts geven u gratis en vrijblijvend reisadvies op maat.

Zonder budget geen passend advies.
Uw gegevens

* = verplicht. Privacy beleid is van toepassing

Geef als eerste een cijfer voor dit artikel

Gerelateerde artikelen