Een reis op Lanzarote

Bestemming: A. Lanzarote (Spanje)
Periode: augustus 2015
Vervoer: Vliegtuig, taxi
Accommodatie: Appartement/Fayna
Organisatie: Neckermann

Mijn vriendin Esther en ik wilde in augustus samen op vakantie gaan, maar waar naar toe? Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij Lanzarote. Zon, zee , strand en veel uitgaansgelegenheden!
Bij Neckermann hadden wij een leuk appartement, genaamd Fayna (flamingo) geboekt, op loopafstand van het centrum in Puerto del Carmen. We hebben er zin in!

Eet en uitgaansgelegenheden

Aangekomen op Lanzarote gaat er een wereld voor ons open. Elke dag ontbijten buiten de deur bij ons favoriete tentje Dreams. We namen bijna elke keer hetzelfde, scrambled eggs met toast, heerlijk! Lunchen schoot er vaak bij in, omdat we wat later aan het ontbijt zaten. Uit eten gaan was ook voortreffelijk: Indiaas, Mexicaans en vis. Voor iedereen genoeg keus en altijd plek. Daarnaast is het stappen in Lanzarote echt voordelig. Bijna overal worden er Happy Hours gehouden. Dan krijg je het dubbele aantal drankjes voor dezelfde prijs.

Eettentje Dreams

Bezienswaardigheden

Natuurlijk hebben we niet alleen maar gefeest, we wilden ook wat van het eiland zien. Daarom hebben we een eilandtour geboekt. Met die tour hebben we het schitterende vulkanische landschap bekeken. De tour reedt langs vuurbergen die net een maanlandschap leken. De gidsen vertelden dat de vulkanen nog steeds actief waren. In de buurt van de vulkanen was een restaurant waar dan ook gekookt werd op de warmte afkomstig van de vulkaan. Heel bijzonder om te zien!

Vulkanisme op Lanzarote

Daarna komen we bij het voormalige huis van de kunstenaar Marnrique. Het is een woning die in een lavagrot is gebouwd. De woning is schitterend! Er is van alles te zien, zoals kunstwerken van de kunstenaar, een zwembad en albino rivierkreeftjes. Deze albino rivierkreeftjes zijn afkomstig uit het meer dat in de grot ligt. Het zwembad is het meeste bezocht. Het is prachtig en het leek wel een strand; helemaal omringd met wit pleisterwerk, het water was helderblauw en overal stonden palmbomen. Ik werd er stil van en ik moest me echt inhouden om er niet in te zwemmen. Dat was namelijk strikt verboden!
Zwembad in het huis van kunstenaar Marnrique

Natuurlijk kwamen we ook langs een wijnproeverij en wat souvenirwinkeltjes. Altijd leuk en het hoort erbij.
We zijn daarna naar Papagayo Beach geweest, een van de mooiste stranden van Lanzarote in het zuidelijkste puntje van het eiland gegaan. We namen een taxi, maar de taxi kon niet heel ver komen. Dus moesten we over de rotsen klimmen in de hitte en waren we wel 20 minuten onderweg. De klim was het zeker waard, wat een prachtige omgeving!
Het volgende dat we hadden bezocht was de Groene Lagune, Lago Verde. Een groen meer op een zwart lavastrand. Het is heel bizar om te zien het water is echt gifgroen. Alleen wel jammer dat er zoveel toeristen zijn.
Lago Verde

Op vakantie moet er ook gewinkeld worden. Gelukkig voor ons was er een heel groot winkelcentrum op Lanzarote, het Biosfera Shopping Centre in Puerto del Carmen. Daar konden we goedkoop winkelen en goedkoop eten in één van de vele restaurants die daar ook aanwezig waren.

Aandenken

Als afscheid hebben we een paar slotjes gekocht. Overal waar we kwamen hingen er namelijk slotjes aan palen en hekken en daarom dachten wij: 'Dit gaan wij ook doen'! Het slot hebben we als aandenken vlakbij 'onze' discotheek Paradise opgehangen. We hebben alle twee een sleutel van het slot, zeker een mooie herinnering!
Dit was een vakantie om nooit te vergeten, volgend jaar gaan Esther en ik weer terug en dan twee weken!

Geschreven door Elini Konstantinidis

Heb je interesse in een reis naar Spanje? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Spanje, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.