Schrijf een ervaring over Van Verre en maak kans op mooie prijzen!

Van Verre

Url: https://www.vanverre.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen

Logo van Van Verre

Van Verre biedt reizen op maat aan naar Azië. Doordat de landendeskundigen van Van Verre zelf regelmatig landen en gebieden in Azië bezoeken zijn ze goed op de hoogte van de bestemmingen die de reisorganisatie biedt. Alle reizen van Van Verre zijn voorbeeldreizen die bedoeld zijn om je te inspireren. De reizen kunnen worden aangepast aan je reisgezelschap en wensen. Je stopt wanneer je wilt, je kunt op je gemak foto’s maken, een wandeling door een dorpje of in de natuur maken. Je reist in je eigen auto of busje, dus niet met reizigers die niet tot je gezelschap behoren. Van Verre biedt reizen aan naar de landen Indonesië, Maleisië, Singapore, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Myanmar, Sri Lanka en Japan.

Op deze bestemmingen kun je weer kiezen tussen verschillende soorten rondreizen en bouwstenen die je kunt maken, zoals avontuurlijke reizen, actieve reizen, bootreizen, villa's op Bali en familiereizen. Het accommodatieaanbod van Van Verre is erg groot. De organisatie selecteert op niveau en sfeer. Voor de een is een groot hotel heel prettig en voor ander is een kleinschalige accommodaties weer helemaal perfect. Het assortiment varieert van uitstekende middenklasse hotels tot luxe resorts tot lodges in de vrije natuur. Het hoofdkantoor van Van Verre is gelegen in Monnickendam.

op 23 november 2018 bestemming: IndonesiŽ, reisperiode: augustus 2018

Onze 6 weken reis naar Bali, Lombok, Flores, Sulawesi en Jakarta was echt fantastisch. Vooral Flores is echt een aanrader. Iets meer basic maar daarmee ook echt authentiek en nog niet 'verpest' door toerisme.

Wij vonden echter de input van van Verre onvoldoende "value for money". Een greep uit de verbeterpunten:
- wij vliegen liefst in de middag met 2 jonge kids en een baby. Zelf vonden wij tot 2 keer toe een middag vlucht online die van Verre niet had gevonden.
- wij kwamen er zelf nťt op tijd achter dat je een visum nodig hebt als je langer dan 30 dagen door Indonesie reist. Was best handig geweest als van Verre dat duidelijk en op tijd aan ons had gezegd.
- wij willen graag kinderstoeltjes. Dat is niet makkelijk regelen in IndonesiŽ, dus daar kun je je als familie reisbureau juist mee onderscheiden/waarde toevoegen. Het werd in 1e instantie niet eens voorgesteld. Toen we erom vroegen was het moeilijk en duur. Wij betaalden er dus fors voor en kregen eerst een stoeltje dat je niet kon fixeren, dus nutteloos bleek. Na hierover te klagen was het in de volgende auto wel goed, maar fijner was geweest als dit meteen zo was.
- de airline cancelde onze enige middagvlucht midden in de reis. Kan gebeuren in Indonesie. Van Verre vervangt door een ochtendvlucht; we zouden dan (weer) om 3u 's nachts op moeten, dus we vinden zelf ook een avondvlucht die we liever willen. Kan, maar dan moeten we Ä200 bijbetalen. En dat terwijl de prijs online gelijk is aan die van de ochtendvlucht. Vervolgens relatief gemakkelijk zelf met de airline geregeld, gratis dus. Was fijner geweest als van Verre dit had gedaan, daarom regel je het via hen.
- in 3 hotels moesten we een extra kamer "omdat dat de regel is". Wij hebben veel ervaring met reizen en gaven aan dat we prima op 1 kamer/huisje konden. In 1 hotel waren er zelfs 2 bedden beneden en 1 groot bed boven. Voor de baby nemen wij een tentje mee. En dan nog een huisje 100m verderop dat we wel betaald hebben en natuurlijk niet gebruikt. Wat is dan je toegevoegde waarde?
- de leukste hotels bleken helaas toch degene die we niet vh bureau hadden doorgekregen, maar die we zelf hadden uitgezocht via Tripadvisor. Mijn advies is dus: doe zelf (ook) online onderzoek en start op tijd. Als je in de zomer naar Indonesie wil start dan een jaar (!) van tevoren. Jij hebt dan maar 1 klant en dat ben je zelf.

Wat wel erg goed was waren de gids en chauffeur op Flores. Dat was ook echt

---------------------------------
Als laatste een algemene noot over reisbureaus en "value for money". Als je prijzen checkt online lijken marges vergelijkbaar met kleding; een hotelovernachting, ticket, chauf of tour gaat, zeker in een land als Indonesie, makkelijk een hele keer over de kop (100% marge). Een reden zou kunnen zijn dat reizen organiseren (incl. veldonderzoek etc) veel tijd en geld kost, wat allemaal moet worden terugverdiend. Daarnaast werkt iedereen met tussenpersonen en lokale agenten. En iedereen moet/wil eraan verdienen dus hoe meer schakels hoe duurder. Als ze elkaar dan onvoldoende "challengen" op prijs krijg je al snel een dure reis (en vaak ook beperkte flexibiliteit). Ik adviseer om als je met een bureau in zee gaat niet zo maar een all-in prijs te accepteren, vraag gewoon naar een uitsplitsing. Elke sector moet dat doen tegenwoordig dus zij ook. Verander ook eens iets tijdens het boekingsproces, bijvoorbeeld een andere vlucht of hotel, en let dan goed op wat het met de prijs doet. Uiteindelijk kies je natuurlijk voor gemak en je betaalt er fors voor, dus je mag ook best wat eisen als klant. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 20 oktober 2017 bestemming: MaleisiŽ / Divers, reisperiode: oktober 2017

Perfect reisbureau, veel kennis van de locaties en zeer uitgebreide service! ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 21 september 2017 bestemming: IndonesiŽ / rondreis, reisperiode: mei 2017

Deze reis stond goed op papier en werden vriendelijk geholpen om onze reis voor te bereiden. uitstekend ... Lees meer

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws