FlixBus is een jonge busmaatschappij uit Duitsland die sinds 2013 goedkope busreizen organiseert naar meer dan 1.200 bestemmingen in 24 Europese landen. Denk hierbij aan steden als Berlijn, Praag, Kopenhagen, Londen en Milaan, maar ook kleinere steden worden aangedaan, zoals Osnabrück en Luik. Binnen een zeer korte tijd heeft de organisatie zich weten op te bouwen tot het grootste busnetwerk van Europa. Je boekt er busreizen voor een zeer gunstige prijs. FlixBus kan haar klanten de beste prijs aanbieden door slim in te spelen op digitalisering. Zo wordt er gebruik gemaakt van eenvoudig boekings- en ticketsysteem en een handige app, wordt er gratis Wi-Fi aan boord van elke bus aangeboden en worden alle bussen gevolgd door middel van GPS.
Op dit moment heeft FlixBus een internationaal team van meer dan 1.000 medewerkers op locaties in München, Berlijn, Kopenhagen, Milaan, Parijs en Zagreb. Daarnaast werken bij FlixBus duizenden chauffeurs uit heel Europa. Bij de busreizen die worden georganiseerd staat duurzaamheid hoog in het vaandel. FlixBus voert een efficiënt brandstofbeleid en de bussen hebben een lage uitstoot van broeikasgassen. Bij het boeken van je busreis kun je daarnaast een ecologische bijdrage leveren waarmee de CO2-uitstoot wordt gecompenseerd.
Ook veiligheid is belangrijk bij FlixBus. De typerende groene bussen voldoen aan alle veiligheidsnormen en de chauffeurs die rijden voor de organisatie zijn goed getraind. Daarnaast wordt de bus ook wel het veiligste vervoersmiddel op de weg genoemd.
Op de website van FlixBus kun je eenvoudig je busreis plannen, bustijden raadplegen en de locaties van de bushaltes vinden. Wil je contact opnemen met de organisatie? Je kunt FlixBus bellen, mailen, contacteren via Facebook of via het contactformulier op de website.
Ervaringen met FlixBus
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 5 reviews over FlixBus lezen. Het gemiddelde cijfer is een 1,0. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 9 september 2019 door Teleursteld.
Deze organisatie zit in de categorie . Hierin zitten 338 organisaties; o.a. TUI, Sunweb, Koning Aap, De Jong Intra Vakanties, Center Parcs, GoGo, Solmar.nl, Eliza was here, NoSun Groepsreizen, Effeweg.nl, FOX, verre reizen van ANWB, Belvilla, Bungalow.Net, BM Air Reizen, GoMundo, One2gether travel, Landal GreenParks, Oad, Topic Travel Vakantiehuizen, Van Nood Reizen, Wtc.nl, CheapTickets.nl, DFDS, Disneyland Parijs, Expedia.nl, Hotels.com, KLM, Pharos Reizen, Transavia, Vacansoleil, Kras, Corendon, Shoestring, Djoser, NRV Reizen, Eurocamp, Interhome, Sawadee Reizen, ADO Travel, NS International, Primavera, Riksja Family, VacanceSelect, Simbo, Vliegwinkel.nl, BudgetAir, Típica Reizen, SchipholTickets, Vinea, SRC Reizen, Stip Reizen, Pelikaan Reizen, Turkije.nl, Buro Scanbrit, Riksja Travel, Bolderman Excursiereizen, Estivant Vakanties, Booking.com, Allcamps.nl, Calsedon, Novasol, Boosten, BezoekThailand.nl, Tiara Tours, 333travel, Rosetta Reizen, Travel Active, AmerikaPlus, Crusj, Rodina Travel, KILROY, BestCamp, Eilandhoppen op maat, Simi Reizen, PANGEA Travel, Heart of Argentina Travel, Emirates Airline, Zonnig Zeilen, Better Places, Qatar Airways, TravelBird, Djoser Family, Slangen reizen, Undiscovered, Ross Holidays, Ryanair, Airbnb, srprs.me, Doets Reizen, Vueling, Alltours, EasyJet, TUIfly, OutSight Travel, Unico Travel, Dades Reizen, Sunny Cars, Vliegtickets.nl, MSC Cruises, AsiaDirect en VillaVibes. Al deze organisaties samen hebben in 40.717 reviews een gemiddelde gescoord van 6,7. FlixBus scoort dus gemiddeld 5,7 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie . Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. FlixBus heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
FlixBus krijgt gemiddeld een 1,0
op basis van 5 ervaringen:
1,0
+ Ervaring delen
J. L.
op 26 februari 2025
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: februari 2025
Lang verhaal, maar alsjeblieft lees dit en maak niet dezelfde fout lui. Wees gewaarschuwd.
Aangaande traject: Rotterdam-parijs (retour, beide ‘s nachts)
Met 3 verschillende Flixbussen gereden op dit avontuur, maar dit laat ik me dus echt nooit meer overkomen:
-Het personeel:
Het is een kansspel wat voor duo verantwoordelijk is voor jouw busreis. Variërend van enigszins gestructureerd en oplettend bij de bagageruimen, tot aan “Habbi en Babbi” die geen enkele keer de moeite doen jouw bagage in het ruim in de gaten te houden tijdens alle tussenstops. Je spullen zijn NIET veilig in het ruim beneden.
Het derde Poolse duo op de terugrit bevatte 1 professionele chauffeur die de rit vertrouwelijk aftrapte, afgewisseld door een man op leeftijd die me het gevoel gaf dat hij van zijn ervaren collega via verbale instructies een tweede rijles op de touringcar kreeg.
-WC’s:
Zijn niet aanwezig of verstopt (lekkere dode mus is dat), succes met ophouden.
Ik heb een reiziger de bus zien missen doordat de buschauffeur eerder vertrok dan de “10min pauze” die hij omriep.
-De luchtkwaliteit:
Het klimaat in de bus is bijzonder slecht. Het is zo warm en uitgedroogd door de verwarming dat je je na een uur voelt als die pikzwarte frietkruimels in je Philips airfryer die al wekenlang meegebakken worden, omdat je te lui bent deze schoon te maken.
Dit dachten we te tackelen door de chauffeur te vragen hier iets mee te doen, maar elke keer als de bus opnieuw opstart doet dit zich opnieuw voor.
-Gereserveerde zitplaatsen:
Voor wie nog leest, I’m saving the best for last.
Aangezien ik een medereiziger had met wagenziekte, besloten we stoelen vooraan te boeken. Guess what: AL ONZE 4 STOELEN VOORAAN WAREN KAPOT. Als in; er stonden 4 rugleuningen met los op de grond resten van de zitkussens. HOE DAN.
Nu vraag ik het Flix duo wat we hieraan gaan doen. Oh dames en heren fasten your seatbelts (de mijne was namelijk twee van de drie keer defect, hoe verzin je het): De beste man zegt dat ik maar een andere stoel moet zoeken dan mijn gereserveerde stoelnummers én vertrekt 10min eerder dan gepland. Terwijl de bus onnodig snel wegtrok, zag ik dat drie mensen die richting de bus renden op het donkere en grimmige Rotterdam Zuidplein, werden achtergelaten. Dat lijkt me echt een fijne plek om ‘s nachts gedumpt te worden doordat je Flixbus te vroeg wegrijdt, met als waarschijnlijke reden dat jouw plaatsen zijn weggegeven aan andere reizigers wegens een ad-hoc louche oplossing.
Ik hoor jullie denken, dan neem je toch lekker contact op met de klantenservice? Maar ik heb al teveel woorden vuilgemaakt aan deze review. Zoek zelf voor de gein eens naar een review of twee daarover, dan weet je wat ik bedoel.
Ik zie deze aasgieren niet veranderen van modus operandi. Niet zonder een zwaargewicht zoals Tim Hofman, Kassa of de NVWA. Dat dit kan in de Benelux doet me oprecht versteld staan.
Danny
op 23 september 2024
bestemming: Duitsland / Frankfurt, reisperiode: september 2024
Het is makkelijk om slechte diensten te leveren als je de goedkoopste bent. Je weet toch dat mensen die het niet breed hebben geen andere opties hebben. Dit is geen review van een eenmalige ervaring. Keep up the good work! Btw, niet elke chauffeur drinkt en doet naar tegen zijn gasten, moet ook gezegd worden. Ps, hou ook rekening in Duitsland met racistische agenten met hun controles. Die zonder enig bewijs of aanleiding tegen je schreeuwen. Je uitkleden, laten bukken, kuchen en ballen optillen voor een groep agenten die overduidelijk machtsmisbruik vertonen. Ik ben een gast die netjes voor zijn kaart heeft betaald en beloond is met intimidatie. Bedankt voor een leuke toevoeging aan mijn welverdiende vakantie.
Stijntje Blankendaal
op 14 augustus 2023
bestemming: Brazilië / Rio de Janeiro, reisperiode: augustus 2023
Ongelofelijk. We zijn als passagiers midden op een snelweg in gevaarlijke buitenwijk van Rio de Janeiro achtergelaten nadat de (slecht onderhouden) bus er mee ophield. Buschauffeur werd niet vanuit Flixbus ondersteund en zei ons dat we onszelf ook maar moesten zien te redden. Niets teruggehoord van de maatschappij. Door een wonder veilig bij hotel aan gekomen….
Rasm
op 18 februari 2020
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: november 2019
Hele slechte ervaringen mee! Ik ga dit overal neerzetten want dit kan echt niet. Flixbus geeft aan tijdens een annulering dat er een code gestuurd gaat worden en vervolgens kopen we daar een nieuw ticket mee. Bedrag wordt 2x afgeschreven en we krijgen geen geld terug. Slechte service aan de telefoon. Ze reageren 2 weken niet op onze mailtjes en geven onduidelijke informatie!
Teleursteld
op 9 september 2019
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: augustus 2019
EENS EN NOOIT MEER. KANTOOR NIET BEREIKBAAR WAT EEN HEL